RegioJet spustí železniční spojení z Brna na vídeňské letiště, zatím dvakrát denně

Bombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu ve Vídni. Foto: RegioJetBombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu ve Vídni. Foto: RegioJet

Dopravce zatím nabídne dva vlaky z Brna přímo na letiště.

75 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bugner

Aby to mělo nějaký smysl, měl by první spoj z Brna odjížďět alespoň v 5.00 h. Poslední z Letiště po 18.00 h.

Pavel Šálek

Pokud tam bude jezdí stejně spolehlivě na čas, jako vloni do Chorvatska, tak doporučuji kupovat letenky až ve Vídni

Jiří Kocurek

Tak s celní a pasovou kontrolou na hranici Schengenu toho moc neudělají ani Národní ČD. Ovšem do Vídně toto odpadá.

Ale chápu: Bezchybní lidí netolerují byť je jedinou chybu. A ten sesuv na trati je pro ně jenom výmluva.

Johnny Cash

To se ale opravdu nelíbí Gepardu a Proloku, páč to chtêli jezdit. Prolok dokonce hrozil soudem.

SYN

Soudem za co, hm?

Aleš

Za rozšlapání báboviček.

Zbyněk

Tak je to zase jen marketingový tah, v prodeji jsou jízdenky pouze 16.6., na další dny vlak v nabídce není…

Zbyněk

Místo těch mínusek si zajděte na stránky RJ a podívejte se sami 🙂

M H

Zajímavá by byla letištní linka Katowice – Bohumín – Ostrava – Přerov – Brno – Břeclav – Vídeň. Ale nejdřív by to chtělo konečně postavit rozumnou trať z Brna do Přerova.

K.S.

Největší blocker je u toho chybějící výhybka mezi Komárovskou spojkou a průtahem.

Jiří Kocurek

Řídicí vůz nebo jednotka a úvrať na Hlavním. Ale hlavně kolejové spojky v Komárově. Už nejméně 50 let mohly sloužit…

K.S.

Na hlavním těch peronů tolik není aby se s nimi dalo tak moc plýtvat. Průjezdný model by byl elegantnější.

Že chybí 4 kusy výhybek a je to ostuda souhlasím.

Jiří Kocurek

Kusé jsou tam 4 a obsluhují pouze trať do Střelic. Vím, že je to křížem. A taky vím, že v lichou hodinu jezdí vlak do Olomouce a v sudou je tam prázdno. Krom toho R8 jezdí zkrz, když to jen trochu jde. Už se nezatahuje a nevytahuje z odstavného, to taky pomůže.

K.S.

Jenže ty jsou zapojené přes jednu výhybku a ještě křížem přes celé nádraží. To by se muselo komplet překopat, celý ten kus kolem mostů. Jenže tím se dostaneme do zakázané oblasti úprav ŽUB, protože by to znamenalo nutnost přehodit kompletně obě dvojkolejky + břeclavskou připojit přes Heršpice na ještě na přerovskou a kusé perony a do toho pravděpodobně bude třeba řešit přesmyk na Střelice. To že by se měly kusé perony napojit dvojkolejně je vedlejší. (Nevím proč se to naposledy neudělalo) Takováto velká úprava je už až nebezpečně blízko nějakému finálnímu řešení nádraží.

M H

První vlaštovka jaro nedělá… Problém není přestup jako takový (na Wien Hbf), ale zejména chybějící ranní spoj, cenová polika mezinárodních jízdenek (levně to jde pouze na včasnou vázanou na vlak a koupenou dopředu) + nespolehlivost vlaků jedoucích z Prahy (zpoždění) – zejména teď v době výluk.
Aby měl člověk jistotu a pohodlí, potřebuje vlak, který pojede z Brna na čas a pro pohodlí na zpáteční cestě se hodí možnost mít flexibilní jízdenku, která není vázaná na konkrétní vlak (zpoždění letu, čekání na kufry, pasovka,…), tak aby se dalo jet za rozumnou cenu prvním spojem, který se reálně stihne.

Jarda

Jak je pořešený/plánovaný úsek z Hbf na letiště? Přes Meidling a spodem?

Mates

Pri pobyte na Hbf niečo okolo 19 minút by som povedal, že úvrať a cez Kledering.

Michal

tak on to není až takovy prulom, jak to muze vypadat z titulku, ale dobry krok. Prestup na Hbf je totiz naprosto v pohode, RJ na letiste jezdi co pul hodiny – a myslim, ze pokazde ze stejneho nastupiste (ktere cisluji normalne a ne s tou nasi anomalii cislo nastupiste a cislo koleje). Ale chapu, ze nekomu se muze hodit moznost to mit bez prestupu

JirkaJJ

Já osobně létám z Vídně často a vždy jsem raději volil autobus Regiojetu nebo LE, právě kvůli absenci přestupu. Predstava že musím s kufry vylézt z vlaku a nalézt do druhého mě moc neláká. Ale samozřejmě někoho kdo létá jen s batohem to asi je v pohodě…

FP1

Ta anomálie má výhodu při přestupu vidím, přijedu 4. Nástupiště 3. Kolej a připoj mi jede z 4. Nástupiště 2. Kolej, při chybějící informaci o nástupišti, je pak otázkou, je ta 2. Kolej u stejného nástupiště, nebo musím jinám?

Johnczek

Super, tohle je skvela zprava. Pokud bude cena rozumna a cas se rpoti busu zkrati, neni moc o cem.

MIR

Vzhledem k brutálně nadsazeným cenám u busů na letiště to nevidím nijak růžově

M@trixX

Niekde sa uz par tyzdnov dozadu hovorilo aj o tretom spoji, ktory by siel skoro rano z Brna na letisko a vecer naopak, malo ist o supravu co nocuje vo Viedni. Som zvedavy, ci sa aj to docka realizacie.

Avlaky

Ano ten je v plánu ale až po létě , už teď chybí posádky

Ferda Vomáčka

Málo holek z Moravy pracujících za děkuji? Tak ty už jen tak nebudou….

Asd

Jak to, že chybí lidi? Malé platy? Špatné pracovní podmínky? Třeba to zachrání Ukrajinci.

Marty-t

v tolik potřebný ranní spoj můžeme doufat zřejmě až od prosince – viz. https://www.airways.cz/zprava/regiojet-zrejme-spusti-prime-vlaky-na-letiste-ve-vidni/

Kernteriér

V těchto časech to asi moc smysl nedává. Ale jestli to dopravce pojede na svoje riziko, tak proč ne?

Pepa

Jak to, že to šlo takhle ze dne na den a nikdo doteď nic nevěděl? Měl jsem za to, že se nové trasy musí oznamovat snad minimálně rok dopředu, aby se jí přidělila kapacita dráhy.

Petr

Asi to dostal do ruky nekdo, kdo nevedel, ze se to tak nikdy nedelalo, a proste to udelal.

K.S.

Spíš bych řekl že se to připravovalo delší dobu a teď se to jenom oznámilo. Ostatně nápad na vlak Brno – Schwechat poletuje éterem minimálně třetí rok.

procvi

Za mě úplně ne moc šťastné časy. Špička hlavních odletu je ráno a zase zpětně přilety v pozdních hodinách večer.

Air Traveller

spicka hlavnich odletu neni rano. ty spicky jsou 3 v prubehu dne.

a ne, ani spicka priletu neni pozde vecer.

mlokXCM

Takže to jsou dvě špičky odpoledne a jedna večer?

Air Traveller

kde vidite, ze neco takoveho tvrdim?

Air Traveller

jedna odletova vlna (nikoli spicka) je rano mezi 6 a 8, dalsi odletova vlna (opet, nikoli spicka) je po obede a dalsi odletova vlna pak je vecer kolem pate/seste.

nicmene v pripade vidne (jako kazdeho normalniho letiste) se neda mluvit o nejak vyznamnem jevu – neustale neco odleta (a prileta).

M.D

Dobrý večer,
divím se, že to do dnes nenapadlo České Dráhy. Za tento nápad p.Jančurovi tleskám !
Přímé spojení Praha – Brno – Vídeň ( letiště ) popřípadě Praha – Olomouc – Vídeň ( letiště ) by uvítala celá řada lidí.
Nevím jak Vy přátelé, ale já při 80% cest do světa používám právě Vídeň.
Naštěstí co 15 – 30 min z Wien hbf jezdí RJ přímo na letiště.
Hezký den všem

Avlaky

Nápad Radima to nebyl, Brněnský kraj měl i to poptavku

Erik85

A nejen u RJ, za pár dní bude venku i něco dalšího…

tarten

Že by skutečně „vlaky z Brna přímo na letiště,“ jak hlásá perex?

Erik85

Brno jednalo s 2 dopravci. Jeden dá dva přímé spoje v ne zcela vhodnou dobu, druhý výhodný tarif s 1 přestupem, ovšem celodenně a s flexibilitou v případě návratu nebo zpoždění letu. 🙂

beedat

Není jediný důvod proč by někdo z Prahy jel vlakem do Vídně na letiště.

Jakub

Ale je, a dost důležitý – nabídka spojení, a především cena letenek

Air Traveller

hele, premyslite lidi nekdy, nez vypustite takovy blabol?

z prahy s 1 rozumnym prestupem se dostanu prakticky kamkoli.

takze proto, abych nemusel letet s prestupem, tak pojedu vlakem do vidne (cili cca sedm – osm na ceste), tam teda udelam ten prestup kteremu jsem se chtel vyhnout… a poletim dal?

tvl, tohle muselo dat opravdu hodne prace vymyslet.

Lech Malý

Co třeba nácestné stanice vlaku, Pardubice, Olomouc, nic?

Air Traveller

predrecnik mluvil explicitne o tom, jak supervyhodne je jet vlakem do vidne pro prazaka

reaguji konkretne na tuto prevratnou myslenku

DS20

Proč by to mělo napadnout České dráhy? rj jezdí do Vídně každé 2 hodiny, tam si cestující přestoupí na CAT nebo na rj, busy… A) Co by tam jelo? Protáhnout railjet? Velice těžko, rj jezdí pod hlavičkou ÖBB a Rakušáci by to asi nechtěli. B) Vlaková četa? Naše od ČD? Ne. Pokud by jela naše četa, musela by mít mezinárodní zkoušku z němčiny na úroveň min. B2 a musela by znát tarify. Víte, co to je? Už takhle umí ZUJ/SCIC, TR 10, SJT, IDS a k tomu rakouské tarify. Jestli by někdo s tím přišel do Brna/Břeclavi/Prahy, tak by je… Číst vice »

VTT

Děkujeme za výčet výmluv, proč to u ČD nejde. Až se tu bude někdo pohoršovat nad tím, jak RJ vyzobává rozinky, tak mu tenhle příspěvek připomenu.
(ČD to mohou jezdit komerčně úplně stejně, jako ten RJ. S tím, že si lokomotivy a vozy seženou taky tak, jako RJ. Jen se to nikdy nedělalo.)
Mimochodem, naznačujete, že personál RJ neumí německy – tím chcete říct, že porušují rakouské předpisy? Fakt? Není to už pomluva?

tarten

To já vám přihodím ještě jednu. Provoz českých railjetů je společný podnik ČD a ÖBB a Vídeň to v zásadě jen projíždí víceméně uprostřed trasy. ÖBB nemůže mít žádný skutečný zájem místo to s railjetem ohnout místo do Grazu na letiště někudy po S-Bahnu nebo nákladní koleji.

Air Traveller

jako ze by do soucasneho taktu rj dalsi dalsi prolozeny 2h takt vlaku na letiste?

zajimavy business napad … vskutku zajimavy.

***** Petr

Máš naprostou pravdu. A navíc se to tak nikdy nedělalo. 😭. Naštěstí je tu někdo , kdo umí a chce. 🚉

Vtvt

DS … Váš názor do určité míry chápu jako ironii.

Občas mi připadá, že konkurenti ČD platí některé diskusní příspěvky, aby to vypadalo, že ČD žije v minulosti.

P.S. Co brání ČD, aby koupilo vagony, tak jak vagony kupuje RGJ?

DS20

ČD nic nebrání nakupovat jako RJ, pokud někdo to nenapadne, jako třeba ÚOHS, ale to je vedlejší. Potom se musí provést rozbor, kam vozy nasadit, kolik ty vozy budou stát i jejich následná modernizace, pravidelná údržba, jestli jsou a v jakém počtu jsou náhradní díly. A v poslední řadě, jestli je to ekonomicky rentabilní. Ono je něco jiného, když nakupuje RJ, nebo ČD. Kdyby se koupily nějaké repasované vozy, tak nejsnazší nasazení je do Brna/Blanska a větev Brno – Č. Budějovice – Plzeň. V podstatě stačí zatlačit na Brno – Horní Heršpice, aby s údržbou vozů trochu pohli a hlavně… Číst vice »

Air Traveller

a cela ta rada lidi … byla by to schopna naplnit? kazdy den? sedm dni v tydnu?

Ten_z_Biliny

Takže už tam jezdí komerční spoje, ale brněnská radnice i nadále chce vyhodit peníze za to samé? 🤷‍♂️

Pedro72

I když si nemyslím, že to je nejlepší nápad, co kdy v Brně vznikl, tak to není to samé. Pravidelné pokrytí po celý den a dva vlaky denně je přece jen rozdíl.

tarten

Není to to samé, narozdíl od jančurovských „vlaků z Brna přímo na letiště“ chce radnice jezdit opravdu přímo na letiště. Takže minimálně do voleb bude tato myšlenka životaschopná. 🙂

Zbyněk

Dneska je den dětí, apríl byl dva měsíce zpátky

Marek

Docela se divím, že to rakušáci dovolí…

noerf

1) železniční doprava v elektrické trakci je ekologická
2) pokud budou cestující z Prahy a Brna létat z Vídně, Rakousko na tom vidělá (poplatky za železniční cestu, letištní poplatky, vyšší obsazenost letadel znamená vyšší daně)
3) pokud tam bude jezdit Regiojet bez dotací, bude lepší vyjednávací pozice objednatele s ÖBB

Mates

On skôr narážal na kapacitu trate, problémy sa tam dostať a urobiť tam obrat.

Tomáš Gottschalk

Obrat se dá udělat ve Fischamendu. Jestli ta souprava už je na HBf., tak je to akorát otázka kapacity tratě a jak fakticky, nikoli gramaticky správně poznamenává Noerf, další PAX z ČR budou znamenat vyšší výdělky pro letiště i místní železniční infrastrukturu.

Mates

No to úplne neviem. Tá trať je v špičke silno využívaná, vo Fischamende sú dve koľaje. Uvidíme ako to vymysleli.

Johnny Cash

Na Hbf najede na konec druhá lokomotiva a na Flughafen se pojede se 2 na obou koncích. Regiojet bude mít lokomotivu navíc ve Vídni.

Mates

Moment, to jako skrz toho, aby mohli jazdiť cca 20 km na letisko tam pošlú naviac jednu mašinu? Veď to ekonomicky nemá zmysel

rozinka

Takhle házeli klacky pod nohy soukromníkům ČD v divokých devadesátých, v civilizovaném Rakousku to tak nefunguje. Ale chápu ze severního Balkánu se už RJ vyštvat podařilo a místo Desir si cestující užívají Bymee a nebo v důsledku toho na Spiši místo 840 popelnice 812.

mlokXCM

Vy z těch ČD musíte mít slušný komplex 😁

rozinka

Z toho ztrátového bordelu opravdu komplex nemám, ale vy máte komplex z toho, že se vám bortí komunismus…30 let po revoluci.

Erik85

Ne, komplex nemáte. Proto o nich jenom píšete pod každým článkem i když to s nimi nijak nesouvisí… To musí být opravdu totální zášť a zapšklost… 🙂

rozinka

Konstatování faktu není žádná zapšklost.

Mates

No tak moment. Ja mu prajem, nemám vôbec nič proti RJ. Iba som narážal na to, že už v minulosti o toto boli snahy a nebolo to umožnené skrz kapacity. Nač hneď tie priblblé invektíva?

Air Traveller

opravdu verite tomu, ze se nejake statisticky vyznamne mnozstvi prazaku bude vlakem plahocit do vidne?

rozinka

A proč by to nedovolili? V Rakousku není komunismus, takže si nemají co nechat rozvracet.

Kleist

V rakousku ten komunismus v tomto případě je ;-). Bylo by dobré se tam někdy vydat