RegioJet ve spolupráci s Ukrzaliznycja spustí na přelomu roku nové spojení do Čopu

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

RegioJet na Ukrajině investuje do úprav infrastruktury, v budoucnu chce prodloužit spoj až do Mukačeva.

83 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaaa

Bratia těžko, ledaže by se sami stali součástí Veľkého Uhorska. Na Zakarpatí si brousí zuby jiný geroj.

Caracas

Jaký geroj si brousí zuby na Zakarpatí?

Jaaa

Orbán, kdo jiný…

Jan

Přestup je nejrozumnější řešení pro šetření času cestujících. Výměny podvozků násobené celními procedurami a časovým posunem dělaly z přechodu hranic hororový zážitek…

Neznámý.

Ještě tak aby bylo na co přestoupit.

Jakub

Osobne takemu spojeniu velmi neverim, problem nebude ani tak v infrastrukture, ako skor v colnej a pasovej kontrole. Dnes jazdi z Kosic do Mukaceva sukafon a privesak, pricom to pokojne mava aj hodinu meskanie. Nie som si uplne isty, ci sa RJ bude chciet vracat cestovne cestujucim, napokon uz sa s tym dost palil na tych vlakoch do Chorvatska.

Martin Chovanec

Mám pocit, že na vlaky jedoucí z/do mimo EU může být uplatněna nějaký výjimka, co se práv cestujících týče.
Viz např. https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/rail/index_cs.htm

Petr Zdobinský

Nic nového pod sluncem. Do Mukačeva jezdí slovenské železnice z Košic.

Hans1934

O víkendu jsem jel trasu Uzhorod , Čop , Budapešť , Praha ..
Docela zajímavá alternativa to bude

Han van Meegeren

Až se obnoví přímé spojení Praha – Jasyňa, budu o tom uvažovat.

Honza Tománek

A to je zajímavý, že tady Jančura bude dovážet stovky migrantů a poctiví čeští vlastenci jsou ticho.

Studý Chudent

Stfu, nágle

Elb

To jsou spíš ti Ukrajinci, vzhledem k tomu jejich široké podpoře UPA, OUN, Karpatské Siče, organizované Německou tajnou službou ke zničení Československa, v roce 1939 střílela do zad Československé vojáky, která jako jednotka existuje i dnes. Včera to bylo přesně 80 let od snahy etnicky vyčistit Volyň od Českého živlu a bitvy o obec Kupičov, po které se většina Čechů chtěla dostat od Ukrajinců pryč, i když to znamenalo vstoupit do 1. čs. armádní sboru a neznámo jak dlouho ještě strávit ve válce, za rok to budeme mít 80 let od vyvraždění dalších vesnic na výhodě Slovenska dalšími Ukrajinskými hrdiny… Číst vice »

Pako

Ano, to se stalo před 80 lety. No a? S Němci taky dneska normálně mluvíme.

Elb

Němci normálně nepřejmenovávají ulice a nestaví jednotky pojmenované po nepřátelích svých takzvaných spojenců nebo masových vrazích. Tam nedávno Merkel rozpustila velkou část svých speciálních jednotek jenom proto, že volili AfD.

Jiří Kocurek

Asi tak, nevyčítej člověku činy spáchané dávno před jeho narozením.

Lukáš Chytil

Slováci taky kolaborovali s nacisty a vytvořili v roce 1939 Slovenský štát.

Elb

A kolik jednotek a ulic po Slovenském štátu dnes na Slovensku pojemnováno?

Kicruj

Si dej na mapy.cz vyhledat „Andreja Hlinku“ a uvidíš. A ve Varíně je pořád ulice Tisova

SYN

A nikdo se z toho nezblázní… možná se trochu podiví, ale rozhodně nezačne psát do fóra že Slováci jsou fašisti… (teda aspoň ten normální a/nebo neplacenej provokatér).

Jiří Kocurek

Předně po tom, co tam provedl Stalin byl i Hitler vysvobození.
A že před 80 lety dali někteří na stranu německých nácků, to rozhodně není vina celého národa, když se narodili až potom. Ti co žijí, byli tehdy děcka.

Jiří Kocurek

PS: Náckové i komunisti…

Je to asi jak když se dva zloděli perou o ukradeného koně. Přičemž oba si myslí, že celý statek se spolčil s tím druhým zlodějem.

Jiří Kocurek

Poctivý vlastenec je kdo? Poslouchá německy zpívající kapely, nosí indickou svastiku, česky nepozdraví – takový teda asi ne, že?

Panoramix

Asi dává smysl protáhnout stávající trasu o 100 km a zkusit na ni přitáhnout více lidí. Ta souprava jinak stejně stojí celý den v Košicích, tak už je jedno, jestli místo toho bude stát v Čopu. Na druhou stranu, ty zmíněné autobusy zajíždějí podstatně dále do vnitrozemí bez přestupu, což může spoustě lidí vyhovovat více, než někde „uprostřed polí“ lézt z vlaku a přesedat do jiného. Plus z pohledu případného cestujícího tímto vlakem si nejsem jistý, jestli je žádané, aby do vlaku přitáhli zrovna klientelu, která teď jezdí autobusy. On to není žádný výkvět společnosti. Pak se mi vrací vzpomínky,… Číst vice »

Hans1934

Rozhodně přistoupit do Regiojetu z Košic v Ostravě někde nad ránem a pokračovat do Pardubic nebo Prahy je skutečně dost “chuťovka”. Ta klientela se teď ještě změní a rozhodně nedoporučuji v noci absolvovat

Libor

To platí u všech vlaků, co jednou z SR přes Bohumín a Ostravu 😄

Pavel

nestojí v Košicích, obratem jede cca za hodinu do Prahy

Vlakvedúci

Spacie vozne stoja celý deň v Košiciach od vlaku 1021 a sedačková časť ide ako spoj 1012 do Prahy 😉 , na ukrajinu búdu pokračovať len spacie vozne…

Ondra L.

Bezvadnej napad, hlavne to mukacevo by vylo fajn. Cesi tam dost jezdili, tak snad se vrati.

jyřýk

Šveřepí šakali zavile vyli…

Jan Tichavský

Konečně normální čas na přestup. Stávající trasa přes Přemyšl má 10 až 11 hodin přestup mezi spoji, což odradí hodně lidí, ti radši pojedou autobusem i když prostojí pár hodin na hranicích, aspoň budou sedět v teple na svém místě.

libcha

Pokud vím, tak žluťák v Přemyšlu navazuje s krátkou (někdy až moc, ale čeká se, tak dobrý) přestupní dobou na IC z/do Lvova a Kyjeva. Pak se dají koupit sjednocené jízdenky i na další vlaky UZ v Přemyšlu (např. do Oděsy), ale ty pochopitelně odjíždějí jindy, tak tam vznikne prostoj, ale výhoda jedné jízdenky a zajištěné přepravy až do cíle je furt dobrá. Vy byste chtěl, aby UZ přeorganizovala všechny vlaky v Přemyšlu tak, aby odjížděly jeden za druhým, podle toho kdy přijede žlutý?

Jan Tichavský

Já se díval na spoje do Záporoží a do Charkova. Pokud je poptávka velká tak proč ne, mohou to zkoordinovat, když to RJ nabízí na jednu jízdenku. Časem to bude stejně potřeba, pokud má být železnice důležitým spojení z Ukrajiny do Evropy a zpět. Jelikož jezdí na Ukrajinu těch zmíněných 30 velkých busů denně, tak má smysl zavádět další rychlejší spojení.

Kubrt

No jo, 30 busů denně, jenže Ukrajina je obrovská země a ty busy mají různé trasy. Železnice, svou vyšší kapacitou (jednoho vlaku vs jednoho busu) si musí vybrat nejsilnější relaci. Řešením jsou pak přímé vozy různě přepojované, nebo funkční přestupy. Ale to už jsme někde daleko v budoucnu, v snad jednou relativně stabilní a fungující zemi. V současných podmínkách se zdá být odolnější systém dálkových vlaků na bázi náhodných výstřelů křižujících celou zemi.

libor

podle mě RJ zbytečně křivdíte. Když si vzpomenu, jak se dříve (10 a více let) mizerně jezdilo na SK, jaké to byly ceny, člověk musel jezdit na KMB, kupovat jízdenky na divoko u průvodčího nebo vyběhnout v Horním Ledči na pokladu si koupit lístek, aby to nestálo balík… Nevím, jak to je přesně dnes, ani nevím, jaké budou ceny na UA, ale po té, co začal jezdit na SK a dalo se tam jezdit z ČR za normální peníze, tak i přijde fajn…

libor

* oprava Horní Lideč

Jiří Kocurek

Praha-Vsetín (346 km) 561 Kč, do Púchova (392 km) 728 Kč.
Stovku si připlatíte. Vsetín-Púchov je za 153 Kč.

Za 86 Kč dojete z Brna do Laa v Rakousku, za 190 Kč je 24h neomezená.

libor

jasně, nyní Praha- Ružomberok, ČD 828,-, RJ 699,-, na cestu tam a zpět je to 250,-. ok. ale byly doby, kdy si koupit jízdenku v kuse z ČR na SR bylo cenově hodně vysoko…

pacicka

Nemá cenu vyzobávat jednotlivé případy. Já teď do Budapeště platil s ČD 490, RJ chtěl okolo 800….

Tomáš

Oulu Helsinki 78 euro

Véčko

Je fakt, že na Ukrajině ty jejich „moderní“ vagóny budou ještě možná doopravdy moderní. Do Česka a především na linky objednávané státem ale nepatří.

Průvodce původní Aleš

Na rozdíl od béček, ty na objednávané rychlíky patří.

libor

přesně, Běčka to je TOP liga. lze otevřít okno, narvat závěs do okna, aby se trochu větralo a hlavně v nich platí režijka 😉

Laborec425

Narvání závěsu zná málokdo. Vždy v kupé cestující tímto činem potěším pokud to moc větrá nebo naopak moc nevětrá 😀

libor

tak v dnešní době se tam narvat i „ČD pro vás“ ( pokud se daném voze vyskytuje), ale má nevýhodu, může uletět a trefit kozu, pasoucí se nedaleko trati 😉

Ondra L.

Prominte, ale ja jezdim casto na R23, a to, co tam ted pod hlavickou RJ jezdi, je mnohdy horsi nez becko. Jde hlavne o stav interieru, neskutecnou spinu a ani sestava vlaku, kde jeden ze tri vozu tvori komplet prvni trida, kterou jezdi akorat pruvodci, mi neprijde vhodna. Lepsi by tam byl vuz s puloddilem jedničky, takhle nekdy lidi zbytecne musi stat a pruvodci je do prazdne jednicky nepusti. Naopak ocenuju dostatek mista pro kola, ale to je asi tak vsechno.

***** Petr

Tak zrovna zde je pokrok znatelný. A jednička je vagón kde platí lístek RJ? Tak to potom jezdím jedničkou s hvězdičkou 😜

Ondra L.

Tady zadny pokrok neni. Ty vozy jsou vetsinou v naprosto prisernem stavu. Jisteze jsou modernejsi, ale jsou vetsinou strasne opotrebovane a spinave. Hlave ten lehatkovy vuz, co tu nekdy jezdi a pak ten nemecky s cervenymi sedackami.

Tak ja myslim, ze jednicku lze dokoupit k tarifu pid a duk, ale nejsem si jisty, jestli to jde i u regiojetu.

***** Petr

Spíš to jedničko vypadá, že jsi nezkusil a plácáš.

Ondra L.

Ty placas.

Jiří Kocurek

Průvodčí je do prázdné jedničky nepouštěl ani za dob jednotné dráhy. A měl u toho kecy, že za 20 minut jede osobák, že rychlík není od ježdění jednu zastávku.

Ondra L.

Me prece nezajima, jake to bylo za jednotne drahy v prostredi monopolu, kdyz je ta doba davno pryc. Me zajima, jak je neco takoveho mozne dnes, kdyz se ta linka „soutezila“ v rozstrelu.

vlachjan

Nerozumím, proč by vás měl pustit do první třídy, když do ní nemáte platnou jízdenku.

Ondra L.

Ja jsem netvrdil, ze by meli nekoho poustet do jednicky, ja psal, ze kdyz ze trivozove soupravy jeden cely vuz tvori vzdy zcela prazdna jednicka, tak ty dva jsou pro dvojku nekdy malo – a oni to ani nejsou dva, protoze ctvrtinu jednoho vozu tvori sluzebni oddil.

Luboš Beneš

Ale pustí, když si doplatí….

Elb

Nikdy jsem neviděl tolik koroze v interieru, jako v těch žlutých lehátkách dotažených z Německého šroťáku na lince Brno-Ostrava.

Jiří Kocurek

Nebo Honecker…
By mě zajímalo, kolik lidí si raději sedne do Honeckeru, než by jeli starým šrotem: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201502/Bmz235-61-81-21-91-030-0-Prerov-av.jpg

Elb

Pokud mu nefunguje klimatizace, což se u RJ stává vcelku často, tak i ty vyklápečky v Bdmtee jsou proti zkolabování přívětivější.

Ondra L.

Prosim vas, pochopte uz, ze nejde o to, jestli tam na tom vlaku je honekr, nemecke lehatko nebo TGV, ale ze regiojet ty vagony necisti a nasazuje v lepsim pripade s velmi opotrebovanym interierem, ale casto s interierem naprosto zdevastovanym. Ze z venku uz ani neni videt, jestli je ten vlak zluty nebo zeleny ani nemluve. Je jedno, s cim jezdi. A timto rozhodne nepodkuruju ČD, prozoze jediny z alternativnich dopravcu, ktery to maji v takovym stavu, je regiojet. A proc by to nakonec nedelal, kdyz to objednavateli nevadi.

Jaaa

Do Čopu se na 1435 jezdí běžně, co je tohle za markeťink zas? Mukačevo je samozřejmě jiná káva, tam už ta trať na normální rozchod nestojí za nic.

SaulGoodman

Slováci tam před invazí jezdili a nepřišlo mi to teda o nic horší než ty předcházející úseky, včetně těch na Slovensku. Ale byla to bageta, na tom člověk úplně limity infrastruktury nepozná asi 😀

Patrick

Bageta do Mukačeva jazdí aj v súčasnosti, po začiatku invázie mala táto linka len krátku pauzu

Plecháč

5 hodin v bagetě musí být zajímavý zážitek 😆

SaulGoodman

Aha, zajímavé, obnovení mi nějak uniklo.

Jaaa

Já jsem tam jel taky a to neustálé skákání Bagety na výhybkách ve 20 km/h je přeci jen oproti Slovensku o level níž.

Na rozdíl od jízdy “jejich” vlakem na 1520, kdy to jelo slušně.

Lukyn

Jde zejména o odstavnou kolej aby přes den odstavené vozy neblokovaly peron.

Jaaa

Aha, prostě potřeboval odstavné místo pro svoje vlastní vagóny, tak si ho musel sám zrenovovat. To je fakt jen PR…

Sch

Tou investicí do infrastruktury předpokládám prodloužení peronu nebo něco podobného.

pacicka

Tak zrovnu v Čopu jsou perony dost dlouhé. Třeba tou investicí myslí to, že vytrhnul z kolejiště 2 pampelišky. Prostě zas jen ulhané PR…

***** Petr

S opravou podpůrné infra má zkušenosti od Blavy a tam pěkně zvládl a navíc mu to fungovalo. Mrkni se tam dnes.

Jarek

Dobrý manažerský projekt, vzhledem k počtu ukroušů co jezdí od nás a ze Slovenska domů na dovolenou ten vlak bude dobrý byznys!

Karensky

Co je to „ubytovací vůz“?

asdf

Asi to budou pronajímat 😀

Karensky

By mě zajímalo jakou adresu bych měl v občance kdybych si to pronajal:-)

Kubrt

Pan Jančura chce zřejmě předejít vášním na šotoscéně na téma lůžko versus lehátko, tak použil obecný výraz ubytovací vůz.

Radim

Na těch vozech má pro změnu napsáno „spací vůz“. A potom aby se v tom někdo vyznal 😀

Karensky

Aha….Takže v podstatě podobná story jako když dojel na hranice, tvrdil že veze džem, v papírech měl Jam a ona to byla sprostá marmeláda

Jan Tichavský

Tak spát se dá ve voze různě, na sedadle, na zemi…

Jiří Kocurek

Na vlastní skládací sedačce, aby nespal vestoje.

Karensky

Ta kategorizace bude brzy minulost…Za chvíli to bude velmi vágní popis typu „kupé se čtyřmi místy na spaní“ aby to nebylo napadnutelné:-)

Rossec

Nebo to může být definice pro vůz, kde můžete strávit více jak 10 hodin času, bez ohledu na to, jestli má lůžka, lehátka, sedačky nebo lavice.

Sch

plackartnyj vagon

libcha

Tenhle termín se na dráze používá tuším už dekády, jako zobecnění zahrnující lůžkové i lehátkové vozy, možná by tam spadly i nějaké salonní.