dpp

RegioJet spouští první linku přímo na území Ukrajiny, bude jezdit do Čopu

Lokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dopravce v Čopu využije shodného rozchodu. Původní „ukrajinská“ linka Praha–Přemyšl jede jen na polskou stranu hranice.

96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

v Košicích se točí HV RJ , 162 nebo Traxx …zpět na Prahu, co tahne ty 3 vagony z Košic na Čiernou?

Jarda

Až skončí válka, tak se to zruší a půjde to normálně letadlem.

risa.informace

Kdy se budou soutěžit rychlíky R20,R15 a Ex5 jako R23?, Já RegioJetu jako kapitalista přeji hodně úspěchů i obhájení R8,R23 + nové R9,R19,R16/Ex6 a spousta linek R-/Ex-. Ti co na facebooku(hlavně zaměstnanci ČD) kritizují a podporují nenávist vůči RegioJetu jsou sami podvodníci! České dráhy i ČT dotujeme z daní + oni zdražují jízdné a služby jsou naprd. ČD hlavně dělají zle RegioJetu, oni ho chtějí zničit za každou cenu… Važení ČD nejsme už v dobách Komunismu,Socializmu ani diktatury, dejte prostor schopnějším na dotovaných dálkových linkách. Kupkovi děkuji zato že s RegioJetem má mír a zakázal přímé zadání ČD…… Jan Sůra… Číst vice »

adamgolias

vy jste s regiojeten alias zlutou spinou jeste nejel , co?

noerf

Ve středu jsem byl v Malešicích a okolo většina vagónů byla zvenku čistá. A obvyklé porovnávání některých uživatelů zaplatil jsem si příplatek za první třídu u ČD a pak jsem jel lowcost kategorií Regiojetu, protože růžové sedačky není ideální srovnání. Jednoduše Regiojet je dnes středoevropský dopravce, který proniká do dotované dopravy v ČR vcelku úspěšně a ČD si musí říci, co je jejich zájem. Zda-li jezdit dotovanou dopravu, subdodávky jiné dopravce v rámci ČR či po vzoru Regiojetu jezdit mezinárodní linky na vlastní ekonomické riziko, popřípadě na vlastní osvědčení dopravce podobně jako Cargo. A pojďme si přiznat, že po roce… Číst vice »

Nose Peak

Zaplatil jsem si Relax, bylo to šmucik a vagón byl obutej. Sorryjako.

Ano, u Modrejch už jsem jel i na stojáka, vmáčknutej mezi věšák s kolama a záchod. Nelíbilo se mi ani jedno…

Erik85

Ríšo, ty prášky si máš brát 3x denně, ne jen večer před spaním.

Samo

Regiojet tam investoval do hovnocucu pre svoje vlaky, nie do Ukrajiny.

Palino

Chudaci ukrajinci, na starých vlakoch sa budú trepať, hlavná vec že ušetria pár eur🤦

Zlámalík

Požádejte ZSSK ať tam nasadí něco novějšího.

PetrN

Za 750 Kč dostanou snídani i veceri. Stejný spoj v podání „národních dopravců“ by vypadal tak, ze by jely vozy stejné kvality(ne li horší, protože zásobu přijatelných lůžek fakt nemají), cenově někde „od 2000“ a servis by zajišťovala předřazena jlv.
Za mě v poměru cena výkon je toto skvělá nabídka. Vás a vám podobně vadí snad akorát to, že tam neplatí rezijka a fipka, co? 🤦

Erik85

„Večeře a snídaně“ v podání RJ je jeden zmuchlaný croissant vytažený z pytle a k tomu plastový kelímek kafe (bez možnosti výměny například za čaj). V nočních vlacích ČD pak je snídaně také v ceně a vypadá takto: https://ibb.co/KGrVyJ2

Asi tolik k tomu blábolu jak by to vypadalo v podání jiných dopravců.

Palino

Presne tak

Erik85

Btw kolik skutečných lůžek má ten váš vysněný RJ? Zatím za lůžka jen vydává sedmdesátileté lehátka bez klimy s WC „ve stanici nelze“

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/202302/20230913_134429.jpg

Tomas

A co v tom kupé potřebujete na ty krátké linky? Za mě koncept lůžkových vozů RJ dává smysl. Na jedné straně se spí a na druhé sedí. Je to pro mnohé přijatelnější než super lůžkový vůz ČD.

Mirek Zv.

Ruský troll Mirek Zvolský. Trvale zablokován.

Zlámalík

Mirku, pokud se tak stane, odjeďte vozy RŽD nejlépe až do Vladivostoku a už tam prosím zůstaňte, ano?

Knížecí rada

Přesnější by bylo uvést: v prodeji jsou dva lehátkové vozy ve třídách Lůžko, Lůžko ženy, Lůžko vlastní kupé…

mlokXCM

A co tam udělal?

Korytnačka

Smazáno pro tupost. Uživatel blokován.

Jakub K

Se naočkujte … Zatím jako jediný „roznašeč“ byl hrdý bílý Čech :)))

Zdeněk

Hlupáčku

Knížecí rada

Jste další debül?

Sch

Jančura je byznysový průkopník a nebojí se zkoušet nové trasy. Jak sám říkal, rád by vozil Ukrajince z Německa, kde jich je násobně víc, než u nás, takže tohle je taková vlaštovka jak mu to s UŽ půjde.

Jaaa

Tamtudy před válkou jezdily vozy až do Lvova a do Kyjeva.

Addams

… a za Brezneva az do Moskvy.

adamgolias

kyjevskyj vakzál.

Jan Tichavský

Tohle je docela dobré spojení a hlavně cena je přijatelná oproti těm přímým vozům UZ, které jezdily (jezdí ještě?) z Košic, ale nedaly se vůbec koupit online z žádné strany. Možná to v létě využijeme. Jediná věc jsou ty časy, které nenavazují na noční ukrajinské vlaky, to budu muset ještě zkontrolovat. Dříve když jsem jezdil na Ukrajinu, tak byla volba jet přes den do Čopu a tam přesednout na noční rychlík dál do vnitrozemí anebo přijet ráno a pokračovat osobákem maximálně do Lvova.

Romino

priame vozne Košíce – Kyjev už roky nejazdia, teraz chodia ale 2x denne priame „rýchliky“ (motorák 813+913) do Mukačeva po normálnerozchodnej cez Čiernu a Čop až do Mukačeva a späť.

Mirek Zv.

A co brání Jančurovi jezdit do Mukačeva už teď? Bojí se toho? Časově by obrat vycházel hezky (s neznámou: hraniční kontrola). Nebo je tam nějaký technický problém?

Jaaa

Neelektrifikovaná trať s rozpadlým svrškem.

Nose Peak

Přesněji, skoro až do Mukačeva 🙂

Jan

Jestli jsou celní procedury stejně rychlé jako kdysi nude rychlejší jít z Čierne do Čopu pěšky…

Jan Tichavský

Co jsem jezdil na Ukrajinu, tak v Čopu, respektive cestou vlakem, byly naopak jedny z nejrychlejších a kontrolu zavazadel dělali jen tak povrchně s odmávnutím. Za to jízda přes Polsko byla utrpením, celníci a policajti se chovali nedůstojně, všem tykali a pokud jste se přiznali, že máte s sebou pár jablek nebo sendvičů k snídani, tak to obratem zabavili (i jablka původem z Polska, koupená ve Lvově). Na silničním přechodu si zas užívali, když chytili někoho s jednou flaškou vodky navíc a už vypisovali mastnou pokutu. Že jim to za to stojí…

Jaaa

Polská policie jsou burani.

Samo

Ja mám teda skúsenosť že oproti slovenskej polícii je to v Poľsku vrchol civilizácie. Dlhé roky som vždy pri ceste z UA po zemi zámerne chodil cez PL alebo HU aby som sa vyhol tým buranom v Čiernej alebo Vyšnom Nemeckom.

Jura

Před max 10 jsem absolvoval cestu ubytovacím vozem z Chopu do Prahy. V Chopu vlak stál po výměně podvozků a Ukrajinské kontrole na uzavřeném nástupišti. Pro nástup jsem musel absolvovat Ukrajinskou pasovou a celní kontrolu a teprve poté jsem mohl nastoupit do vlaku. Nástupiště bylo oplocené.

Vlak se rozjel a někde v poli zastavil a přišla Slovenská pásová a celní kontrola. A jednomu páru zabavili kartón cigaret (200ks). Vlak odjel a pak zastavil v Cierne a do Košic jel jako courák. Od Košic už jeli ubytovací vozy součástí jiného vlaku.

MHD

To město se jmenuje Čop, ne Chop.

Jaaa

Chop je oficiální přepis názvu stanice do latinky.

adamgolias

v londýně , nikoli v praze

Romino

áno tak to bolo. Priamy vozeň z UA sa vtedy zavesil po príchode do Čiernej na osobák z Čiernej do Košíc a potom sa prehadzovali na Slovakiu, resp. Bohemiu v Košiciach. Potom chodilo lôžko len z Košíc do Kyjeva a potom sa to úplne zrušilo. Dnes jazdia dvakrát denne tie „rýchliky“ Zakarpatia, čo je vlastne 813-tka, z Košíc nezastaví nikde, až v Čiernej (som dodnes nepochopil, prečo to nemôže zastaviť aspoň v Michaľanoch, kde by sa dalo prestúpiť z/do smeru Michalovce-Trebišov). V Čiernej to stiojí len chvíľu a potom sa to „rozbehne“ a zastaví na čiare, kde je kontrola, tam… Číst vice »

Jaaa

Zapomněl jste na tu horskou dráhu mezi Čopem a Mukačevem.

Samo

Mno, keby tam bol nejaký priechod pre peších, tak možno 🙂

Petr

Cool, drsné.

Garry

Regiojet má nějaký lůžka?Že by mi něco uniklo?😁

Bmz

On není zdaleka jediný, kdysi jsem zažil ve Švédsku, že za lůžko vydávali SJ lehátkový vůz a ještě nevěděli co si za ten šrot říct za prachy.

Tomas

Doporučuji sundat modrý brejle 🙂

Lampárna

Nevíte někdo, proč musí na normálněrozchodné trati z Čopu do Mukačeva jezdit pouze nezávislá trakce? Pokud jsem cestou správně koukal, tak trať elektrifikovaná je.

Bram

Právě, že není. Pokud vede normálněrozchodná kolej ve splítce s širokorozchodnou, tak nad kolejí trolej je, ale jinde už ne. Elektrické lokomotivy ČSD jezdily snad nejdále do Batěva, dál snad ne. Jestli se elektricky jezdilo z Maťovců přes Užhorod 2 do Čopu po normálním rozchodu, fakt nevím. Pokud ano, tak to nebylo moc dlouho, začátkem devadesátých let byl konec.

qěcy

A ta fotka níže?

Kubrt

Ta z Čopu? Normálka, elektrický normálněrozchodný vlak z Čierné do Čopu jezdí standardně už mnoho dekád. Nevím, kdy to tam dráhy elektrifikovaly – někdy v 60. letech?

Bram

Jak správně podotýká kolega Kubrt, nepíšu o úseku Čierna – Čop, ten v elektrickém provozu stále je. Kolega Jaaa upřesnil, že na normálním rozchodu od Čopu přes Užhorod do Maťovců trolej nikdy nebyla a trať samotná přestala fungovat někdy hned po ruce 1990, neb díky poklesu obchodu se SSSR začala být nadbytečná. Když jsem se poprvé v roce 2008 projel mezi Mukačevem a Čopem, bylo vidět, že minimálně mezi Batěvem a Čopem byla kdysi elektrická trakce v provozu i na rozchodu 1435 mm, ale trakční vedení již nebylo funkční, místy chybělo zcela (zůstaly jen brány a stožáry) a místy to… Číst vice »

Jaaa

Ne, i tam byla na ukrajinské straně normálněrozchodná trať neelektrifikovaná.

adamgolias

normalne rozchodna (1435) a sirokoroschodna ( 1520) ve splitce? to jde?

Romino

áno, sú tam úseky kde sa to preplieta medzi sebou

Jaaa

Jo, 4 kolejnice na jedněch pražcích.

adamgolias

jo tak . dík

Alibaba

Trakční vedení nad splítkou je, a asi by šlo použít pro oba rozchody (nějak by se upravila klikatost), mám pocit, že mezi Čiernou a Čopem se toakto používá). Ale problém je, když se splítka rozplete aby se mohly vložit výhybky, takže nad normálně rozchodnou částí kolejí není trolej.

https://youtu.be/KITgXV8goHM?t=178 (stanice Strabychovo)

bobin21

Smazáno pro tupost

Miroslav

Co prosím?

bobin21

Smazáno, uživatel trvale zablokován.

PeDazOl

Nechcete si tyhle nesmyslné kecy mimo mísu a mimo téma nechat na jiný portál?

panda

Ví někdo, co na te trati ten RJ spravoval, jak to vypadá, v jakém rozsahu?

Erik85

Samozřejmě že nic. Klasické PR kecy jako vždy.

Jiří Kocurek

Raději ať se ozve někdo, kdo tam byl. Já ne, takže bych taky rád znal odpověď a ne bohorovné plácnutí do vody.

Erik85

Já tam byl. Smůla, co?

Zdeněk

Odpovězte Erikovi na dotaz

Středohor

Na trati nic, v Čopu maximálně zařízení pro doplnění vody, případně na fekály. Dál do Mukačeva už to je na ukrajinských železnicích jestli mu to zprovozní.

SaulGoodman

Ten Čop hlavně celkově vypadá o dost lépe než Čierná, jak vyplývá i z odkazu na fotky výše. Navíc jako vlaky tam normálně jezdí, nemyslím si, že by tam musel RJ něco zachraňovat. Pokud něco dělal, tak to pravděpodobně bude spíš souviset s nějakým zázemím pro provoz jejich linky.

Miropiro

Taky si říkám, co tam jako tak můžou stavět, opravovat?

Rn42

V rámci nádraží ledacos. Třeba nové prostory pro celníky.

David

A v opačném směru bude noční vlak z Košic, čekat na příjezd vozů z Čopu? Takže se bude přenášet zpoždění, který muže být dost výrazný?

Miroslav

Z Ukrajiny počítají s prav. Příjezdem hodinu před odjezdem vlaku do Prahy.
V běžné praxi jsou R Zakarpatia opožděny až 2 hodiny takže ano, pravděpodobně dojde k výraznému zpoždění z důvodu čekání na soupravu z Čopu.

Petr Křístek

To mohl až do Mukačeva. …..a na ten bus nebo jejich železnici si přestoupit budou muset i tak.pokud nebydlí na hranici v Chopu. takže nevím jestli je to výhra. Ale neva. Asi se využije nějakého postoje zas mezi vlaky? A bude obrat víc natěsno?

Twix

Normální rozchod do Mukačeva pokud vím neumožňuje elektrickou trakci a je to celé takové komplikované, hlavně manipulace s vlakem v Mukačevu. Přímé spojení do Užhorodu nebo Lvova by to stejně neřešilo. Jaký obrat natěsno si představujete u ubytovacích vozů?

Středohor

ještě nedávno se mluvilo právě o obnovení normální koleje z Čopu do Užhorodu a protažení normálněrozchodné koleje z Čopu doslovenských Maťovců. Že by se jezdilo z Košic přes Bánovce nad Ondavou a Velké Kapušany, čímž by získal přímé spojení také Užhorod při jízdě až do Mukačeva. O Mukačevo samozřejmě výhledově také zájem je. Co jsem kdysi vypozoroval, tak trolej nad normálněrozchodnou tratí tam je, jak je to fuknční nevim.

Romino

je to nepoužiteľné už roky. Ak by bolo, už by tam chodili vlaky z Košíc. Riešil sa prestup v Maťovcich, stále to nedoriešili, neviem, nad čim sa maturuje. Bolo by to najrýchlejšie ako sa dostať z Košíc do Užhorodu vlakom, s jedným prestupom v Maťovcaich, odtiaľ keby aj dieslom do Užhorodu (nejaká 810 so širokým rozhocodm by stačila, aj taká bola kedysi na ŠRT), je to pár km. Zrejme sa to neoplatí, keď chodia autobusy z Košíc do Užhorodu, tie ale zasa stoja na hranici…

Jakub K

Výhoda je, že se nečeká na hranici a z Chopu se hned může jet autobusy kamkoliv

adamgolias

co to je ,,chopu,,?

Romino

Je to medzinárodné označenie v latinke pre Čop, bežne sa to tak píše v medzinárodnej preprave. Aj na diaľničných tabuliach na D1 za Košicami smer UA je písaný Užhorod ako Uzhhorod 95 km.

adamgolias

, a INCHEBA se vyslovuje inčeba.

r.slavicek

Busy pouze Užhorod,několik spojů Mukačevo a do vesnic okolo jinam ne. Jinak prosím pana Radima jestli by mohl pomoct s rekonstrukcí WC v Čopu.,na to by i místní byli opravdu hrdí. Odbavení vždy už po 20 let vždy v poho jak je psáno výše.

Zbyněk

RJ také spouští od dubna vlakovou trasu Vídeň Budapešť, čistě tuhle trasu pojede 2x denně, spolu s vlaky z Prahy celkem 4x denně.

Zbyněk

Proč ty mínusy? Vždyť je to pravda, stačí kouknout do rezervačního systému RJ

Miroslav

Protože o tom je článek na Zdopravy

Zbyněk

Tak ten mi unikl, díky 🙂

Addams

Protoze se uz tom psalo, tak to znamena, ze to tady byt nemuze ?
Nezeby to nejak souviselo s Ukrajinou, ale antijancurovska skupina je nejak moc hystericka …

Kubrt

Část zdejší posádky iritují pozitivní informace o RJ.

Trainspotter

Chápu to tak, že do Košic přijede 1011, a mašina a 3 vozy pojedou do Čopu

Radim

Logické

CaraFa

Ne, nechápete. Žádný RJ 1011, ale spoj RJ 1021.

55p

vectron/traxx/162 by měl točit zpět do Prahy, Čop bude s nějakou jinou loko.

EC104

V Čopu mají UŽ normálněrozchodného čmeláka.

Kubrt

Což by na ty osobní vozy, zejména v zimě, nebylo ono. Výše v diskuzi je link na fotku slovenského (polonizovaného) šestikola v Čopu.

Pavel

z Košic bude loko jaké. v Kosicích RJ nic nemá….