RegioJet spouští první linku přímo na území Ukrajiny, bude jezdit do Čopu
Lokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Dopravce v Čopu využije shodného rozchodu. Původní „ukrajinská“ linka Praha–Přemyšl jede jen na polskou stranu hranice.
v Košicích se točí HV RJ , 162 nebo Traxx …zpět na Prahu, co tahne ty 3 vagony z Košic na Čiernou?
Až skončí válka, tak se to zruší a půjde to normálně letadlem.
Kdy se budou soutěžit rychlíky R20,R15 a Ex5 jako R23?, Já RegioJetu jako kapitalista přeji hodně úspěchů i obhájení R8,R23 + nové R9,R19,R16/Ex6 a spousta linek R-/Ex-. Ti co na facebooku(hlavně zaměstnanci ČD) kritizují a podporují nenávist vůči RegioJetu jsou sami podvodníci! České dráhy i ČT dotujeme z daní + oni zdražují jízdné a služby jsou naprd. ČD hlavně dělají zle RegioJetu, oni ho chtějí zničit za každou cenu… Važení ČD nejsme už v dobách Komunismu,Socializmu ani diktatury, dejte prostor schopnějším na dotovaných dálkových linkách. Kupkovi děkuji zato že s RegioJetem má mír a zakázal přímé zadání ČD…… Jan Sůra… Číst vice »
vy jste s regiojeten alias zlutou spinou jeste nejel , co?
Ve středu jsem byl v Malešicích a okolo většina vagónů byla zvenku čistá. A obvyklé porovnávání některých uživatelů zaplatil jsem si příplatek za první třídu u ČD a pak jsem jel lowcost kategorií Regiojetu, protože růžové sedačky není ideální srovnání. Jednoduše Regiojet je dnes středoevropský dopravce, který proniká do dotované dopravy v ČR vcelku úspěšně a ČD si musí říci, co je jejich zájem. Zda-li jezdit dotovanou dopravu, subdodávky jiné dopravce v rámci ČR či po vzoru Regiojetu jezdit mezinárodní linky na vlastní ekonomické riziko, popřípadě na vlastní osvědčení dopravce podobně jako Cargo. A pojďme si přiznat, že po roce… Číst vice »
Zaplatil jsem si Relax, bylo to šmucik a vagón byl obutej. Sorryjako.
Ano, u Modrejch už jsem jel i na stojáka, vmáčknutej mezi věšák s kolama a záchod. Nelíbilo se mi ani jedno…
Ríšo, ty prášky si máš brát 3x denně, ne jen večer před spaním.
Regiojet tam investoval do hovnocucu pre svoje vlaky, nie do Ukrajiny.
Chudaci ukrajinci, na starých vlakoch sa budú trepať, hlavná vec že ušetria pár eur🤦
Požádejte ZSSK ať tam nasadí něco novějšího.
Za 750 Kč dostanou snídani i veceri. Stejný spoj v podání „národních dopravců“ by vypadal tak, ze by jely vozy stejné kvality(ne li horší, protože zásobu přijatelných lůžek fakt nemají), cenově někde „od 2000“ a servis by zajišťovala předřazena jlv.
Za mě v poměru cena výkon je toto skvělá nabídka. Vás a vám podobně vadí snad akorát to, že tam neplatí rezijka a fipka, co? 🤦
„Večeře a snídaně“ v podání RJ je jeden zmuchlaný croissant vytažený z pytle a k tomu plastový kelímek kafe (bez možnosti výměny například za čaj). V nočních vlacích ČD pak je snídaně také v ceně a vypadá takto: https://ibb.co/KGrVyJ2
Asi tolik k tomu blábolu jak by to vypadalo v podání jiných dopravců.
Presne tak
Btw kolik skutečných lůžek má ten váš vysněný RJ? Zatím za lůžka jen vydává sedmdesátileté lehátka bez klimy s WC „ve stanici nelze“
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/202302/20230913_134429.jpg
A co v tom kupé potřebujete na ty krátké linky? Za mě koncept lůžkových vozů RJ dává smysl. Na jedné straně se spí a na druhé sedí. Je to pro mnohé přijatelnější než super lůžkový vůz ČD.
Ruský troll Mirek Zvolský. Trvale zablokován.
Mirku, pokud se tak stane, odjeďte vozy RŽD nejlépe až do Vladivostoku a už tam prosím zůstaňte, ano?
Přesnější by bylo uvést: v prodeji jsou dva lehátkové vozy ve třídách Lůžko, Lůžko ženy, Lůžko vlastní kupé…
A co tam udělal?
Smazáno pro tupost. Uživatel blokován.
Se naočkujte … Zatím jako jediný „roznašeč“ byl hrdý bílý Čech :)))
Hlupáčku
Jste další debül?
Jančura je byznysový průkopník a nebojí se zkoušet nové trasy. Jak sám říkal, rád by vozil Ukrajince z Německa, kde jich je násobně víc, než u nás, takže tohle je taková vlaštovka jak mu to s UŽ půjde.
Tamtudy před válkou jezdily vozy až do Lvova a do Kyjeva.
… a za Brezneva az do Moskvy.
kyjevskyj vakzál.
Tohle je docela dobré spojení a hlavně cena je přijatelná oproti těm přímým vozům UZ, které jezdily (jezdí ještě?) z Košic, ale nedaly se vůbec koupit online z žádné strany. Možná to v létě využijeme. Jediná věc jsou ty časy, které nenavazují na noční ukrajinské vlaky, to budu muset ještě zkontrolovat. Dříve když jsem jezdil na Ukrajinu, tak byla volba jet přes den do Čopu a tam přesednout na noční rychlík dál do vnitrozemí anebo přijet ráno a pokračovat osobákem maximálně do Lvova.
priame vozne Košíce – Kyjev už roky nejazdia, teraz chodia ale 2x denne priame „rýchliky“ (motorák 813+913) do Mukačeva po normálnerozchodnej cez Čiernu a Čop až do Mukačeva a späť.
A co brání Jančurovi jezdit do Mukačeva už teď? Bojí se toho? Časově by obrat vycházel hezky (s neznámou: hraniční kontrola). Nebo je tam nějaký technický problém?
Neelektrifikovaná trať s rozpadlým svrškem.
Přesněji, skoro až do Mukačeva 🙂
Jestli jsou celní procedury stejně rychlé jako kdysi nude rychlejší jít z Čierne do Čopu pěšky…
Co jsem jezdil na Ukrajinu, tak v Čopu, respektive cestou vlakem, byly naopak jedny z nejrychlejších a kontrolu zavazadel dělali jen tak povrchně s odmávnutím. Za to jízda přes Polsko byla utrpením, celníci a policajti se chovali nedůstojně, všem tykali a pokud jste se přiznali, že máte s sebou pár jablek nebo sendvičů k snídani, tak to obratem zabavili (i jablka původem z Polska, koupená ve Lvově). Na silničním přechodu si zas užívali, když chytili někoho s jednou flaškou vodky navíc a už vypisovali mastnou pokutu. Že jim to za to stojí…
Polská policie jsou burani.
Ja mám teda skúsenosť že oproti slovenskej polícii je to v Poľsku vrchol civilizácie. Dlhé roky som vždy pri ceste z UA po zemi zámerne chodil cez PL alebo HU aby som sa vyhol tým buranom v Čiernej alebo Vyšnom Nemeckom.
Před max 10 jsem absolvoval cestu ubytovacím vozem z Chopu do Prahy. V Chopu vlak stál po výměně podvozků a Ukrajinské kontrole na uzavřeném nástupišti. Pro nástup jsem musel absolvovat Ukrajinskou pasovou a celní kontrolu a teprve poté jsem mohl nastoupit do vlaku. Nástupiště bylo oplocené.
Vlak se rozjel a někde v poli zastavil a přišla Slovenská pásová a celní kontrola. A jednomu páru zabavili kartón cigaret (200ks). Vlak odjel a pak zastavil v Cierne a do Košic jel jako courák. Od Košic už jeli ubytovací vozy součástí jiného vlaku.
To město se jmenuje Čop, ne Chop.
Chop je oficiální přepis názvu stanice do latinky.
v londýně , nikoli v praze
áno tak to bolo. Priamy vozeň z UA sa vtedy zavesil po príchode do Čiernej na osobák z Čiernej do Košíc a potom sa prehadzovali na Slovakiu, resp. Bohemiu v Košiciach. Potom chodilo lôžko len z Košíc do Kyjeva a potom sa to úplne zrušilo. Dnes jazdia dvakrát denne tie „rýchliky“ Zakarpatia, čo je vlastne 813-tka, z Košíc nezastaví nikde, až v Čiernej (som dodnes nepochopil, prečo to nemôže zastaviť aspoň v Michaľanoch, kde by sa dalo prestúpiť z/do smeru Michalovce-Trebišov). V Čiernej to stiojí len chvíľu a potom sa to „rozbehne“ a zastaví na čiare, kde je kontrola, tam… Číst vice »
Zapomněl jste na tu horskou dráhu mezi Čopem a Mukačevem.
Mno, keby tam bol nejaký priechod pre peších, tak možno 🙂
Cool, drsné.
Regiojet má nějaký lůžka?Že by mi něco uniklo?😁
On není zdaleka jediný, kdysi jsem zažil ve Švédsku, že za lůžko vydávali SJ lehátkový vůz a ještě nevěděli co si za ten šrot říct za prachy.
Doporučuji sundat modrý brejle 🙂
Nevíte někdo, proč musí na normálněrozchodné trati z Čopu do Mukačeva jezdit pouze nezávislá trakce? Pokud jsem cestou správně koukal, tak trať elektrifikovaná je.
Právě, že není. Pokud vede normálněrozchodná kolej ve splítce s širokorozchodnou, tak nad kolejí trolej je, ale jinde už ne. Elektrické lokomotivy ČSD jezdily snad nejdále do Batěva, dál snad ne. Jestli se elektricky jezdilo z Maťovců přes Užhorod 2 do Čopu po normálním rozchodu, fakt nevím. Pokud ano, tak to nebylo moc dlouho, začátkem devadesátých let byl konec.
A ta fotka níže?
Ta z Čopu? Normálka, elektrický normálněrozchodný vlak z Čierné do Čopu jezdí standardně už mnoho dekád. Nevím, kdy to tam dráhy elektrifikovaly – někdy v 60. letech?
Jak správně podotýká kolega Kubrt, nepíšu o úseku Čierna – Čop, ten v elektrickém provozu stále je. Kolega Jaaa upřesnil, že na normálním rozchodu od Čopu přes Užhorod do Maťovců trolej nikdy nebyla a trať samotná přestala fungovat někdy hned po ruce 1990, neb díky poklesu obchodu se SSSR začala být nadbytečná. Když jsem se poprvé v roce 2008 projel mezi Mukačevem a Čopem, bylo vidět, že minimálně mezi Batěvem a Čopem byla kdysi elektrická trakce v provozu i na rozchodu 1435 mm, ale trakční vedení již nebylo funkční, místy chybělo zcela (zůstaly jen brány a stožáry) a místy to… Číst vice »
Ne, i tam byla na ukrajinské straně normálněrozchodná trať neelektrifikovaná.
normalne rozchodna (1435) a sirokoroschodna ( 1520) ve splitce? to jde?
áno, sú tam úseky kde sa to preplieta medzi sebou
Jo, 4 kolejnice na jedněch pražcích.
jo tak . dík
Trakční vedení nad splítkou je, a asi by šlo použít pro oba rozchody (nějak by se upravila klikatost), mám pocit, že mezi Čiernou a Čopem se toakto používá). Ale problém je, když se splítka rozplete aby se mohly vložit výhybky, takže nad normálně rozchodnou částí kolejí není trolej.
https://youtu.be/KITgXV8goHM?t=178 (stanice Strabychovo)
Smazáno pro tupost
Co prosím?
Smazáno, uživatel trvale zablokován.
Nechcete si tyhle nesmyslné kecy mimo mísu a mimo téma nechat na jiný portál?
https://www.railpage.net/fotografie/150-517-ex-182-153-so-supravou-regiojet-v-cope/
Ví někdo, co na te trati ten RJ spravoval, jak to vypadá, v jakém rozsahu?
Samozřejmě že nic. Klasické PR kecy jako vždy.
Raději ať se ozve někdo, kdo tam byl. Já ne, takže bych taky rád znal odpověď a ne bohorovné plácnutí do vody.
Já tam byl. Smůla, co?
Odpovězte Erikovi na dotaz
Na trati nic, v Čopu maximálně zařízení pro doplnění vody, případně na fekály. Dál do Mukačeva už to je na ukrajinských železnicích jestli mu to zprovozní.
Ten Čop hlavně celkově vypadá o dost lépe než Čierná, jak vyplývá i z odkazu na fotky výše. Navíc jako vlaky tam normálně jezdí, nemyslím si, že by tam musel RJ něco zachraňovat. Pokud něco dělal, tak to pravděpodobně bude spíš souviset s nějakým zázemím pro provoz jejich linky.
Taky si říkám, co tam jako tak můžou stavět, opravovat?
V rámci nádraží ledacos. Třeba nové prostory pro celníky.
A v opačném směru bude noční vlak z Košic, čekat na příjezd vozů z Čopu? Takže se bude přenášet zpoždění, který muže být dost výrazný?
Z Ukrajiny počítají s prav. Příjezdem hodinu před odjezdem vlaku do Prahy.
V běžné praxi jsou R Zakarpatia opožděny až 2 hodiny takže ano, pravděpodobně dojde k výraznému zpoždění z důvodu čekání na soupravu z Čopu.
To mohl až do Mukačeva. …..a na ten bus nebo jejich železnici si přestoupit budou muset i tak.pokud nebydlí na hranici v Chopu. takže nevím jestli je to výhra. Ale neva. Asi se využije nějakého postoje zas mezi vlaky? A bude obrat víc natěsno?
Normální rozchod do Mukačeva pokud vím neumožňuje elektrickou trakci a je to celé takové komplikované, hlavně manipulace s vlakem v Mukačevu. Přímé spojení do Užhorodu nebo Lvova by to stejně neřešilo. Jaký obrat natěsno si představujete u ubytovacích vozů?
ještě nedávno se mluvilo právě o obnovení normální koleje z Čopu do Užhorodu a protažení normálněrozchodné koleje z Čopu doslovenských Maťovců. Že by se jezdilo z Košic přes Bánovce nad Ondavou a Velké Kapušany, čímž by získal přímé spojení také Užhorod při jízdě až do Mukačeva. O Mukačevo samozřejmě výhledově také zájem je. Co jsem kdysi vypozoroval, tak trolej nad normálněrozchodnou tratí tam je, jak je to fuknční nevim.
je to nepoužiteľné už roky. Ak by bolo, už by tam chodili vlaky z Košíc. Riešil sa prestup v Maťovcich, stále to nedoriešili, neviem, nad čim sa maturuje. Bolo by to najrýchlejšie ako sa dostať z Košíc do Užhorodu vlakom, s jedným prestupom v Maťovcaich, odtiaľ keby aj dieslom do Užhorodu (nejaká 810 so širokým rozhocodm by stačila, aj taká bola kedysi na ŠRT), je to pár km. Zrejme sa to neoplatí, keď chodia autobusy z Košíc do Užhorodu, tie ale zasa stoja na hranici…
Výhoda je, že se nečeká na hranici a z Chopu se hned může jet autobusy kamkoliv
co to je ,,chopu,,?
Je to medzinárodné označenie v latinke pre Čop, bežne sa to tak píše v medzinárodnej preprave. Aj na diaľničných tabuliach na D1 za Košicami smer UA je písaný Užhorod ako Uzhhorod 95 km.
, a INCHEBA se vyslovuje inčeba.
Busy pouze Užhorod,několik spojů Mukačevo a do vesnic okolo jinam ne. Jinak prosím pana Radima jestli by mohl pomoct s rekonstrukcí WC v Čopu.,na to by i místní byli opravdu hrdí. Odbavení vždy už po 20 let vždy v poho jak je psáno výše.
RJ také spouští od dubna vlakovou trasu Vídeň Budapešť, čistě tuhle trasu pojede 2x denně, spolu s vlaky z Prahy celkem 4x denně.
Proč ty mínusy? Vždyť je to pravda, stačí kouknout do rezervačního systému RJ
Protože o tom je článek na Zdopravy
Tak ten mi unikl, díky 🙂
Protoze se uz tom psalo, tak to znamena, ze to tady byt nemuze ?
Nezeby to nejak souviselo s Ukrajinou, ale antijancurovska skupina je nejak moc hystericka …
Část zdejší posádky iritují pozitivní informace o RJ.
Chápu to tak, že do Košic přijede 1011, a mašina a 3 vozy pojedou do Čopu
Logické
Ne, nechápete. Žádný RJ 1011, ale spoj RJ 1021.
vectron/traxx/162 by měl točit zpět do Prahy, Čop bude s nějakou jinou loko.
V Čopu mají UŽ normálněrozchodného čmeláka.
Což by na ty osobní vozy, zejména v zimě, nebylo ono. Výše v diskuzi je link na fotku slovenského (polonizovaného) šestikola v Čopu.
z Košic bude loko jaké. v Kosicích RJ nic nemá….