RegioJet skončil po téměř 9 letech mezi Bratislavou a Komárnem. Dvoupodlažní vozy budou v Česku
Jednotka Bombardier Talent v barvách RegioJetu v Bratislavě. Foto: RJ
RegioJet chce o návrat usilovat v řádné soutěži. Pokud ji slovenské ministerstvo vypíše.
Mam dojem, ze ten navrat im moc nevysiel Rano Rex 1770 50 minut. Osobaky za nim tiez meskaly. Pozeram Os 4322 momentalne meska 27 minut.
Všude se píše o 2x Bdteer, ale v reálu i podle vagonwebu bude jezdit jen jeden (mluvilo se něco o nedostatku vozů). Vypadá to, že PR oddělení jemně přikrášluje realitu.
Přikrášlovat realitu je přece podstata práce PR oddělení. 🙂
Jsem opakovaně fascinován citátem šéfa ZSSK Filipa Hlubockého “ Na trati budeme od prosince jezdit lepšími vlaky, než jsou současné, ale na počátek provozu horšími než v roce 2018″. Velmi mi to připomíná zadání slovní úlohy na prvním stupni základní školy. Velmi komplikované zadání. Ten pán tedy říká, že ZSSK bude jezdit lepšími vlaky, než jezdil v té době (září 2020) RegioJet? To asi neříká, protože to není pravda. Jak je tedy možné, že bude jezdit horšími, než v roce 2018? Znamená to, že v roce 2018 jezdily horší vlaky než v roce 2020? Jsem z toho voľaký zmätený. Nebo… Číst vice »
A první dny to taky ZSSK pořádně podělaly. To je mistrovské diletantsví
– pokazit co se dalo, už kdysi
– přišel RegioJet a zaznamenal fenomenální vlny úspěchu, většinou to zvládl
– OK RegioJet nebyl dost dobře, ZSSK/OBB budou lepší
– měly se čas připravit, znaly problematiku..
– mistrosvský PR komentář (bulshit)…
– a realita prvních dní? Poučení žádné, ba snad i záporné. Očekávání bohužel předčil realita!
Chudáci cestující..
Nedopusťme podobné kontra-obraty směr socialismu na železnici i u nás..
Pastevci si to umí zařídit koukám.
Konečně výstižná glosa velkého Čecha… nójó – to se musí nechat ..
Pred chvilkou som sledoval spravy. ZSSK mali dnes v prvy den premiery na trati BA-DS-KN hodinove meskanie….
Vraj si Hercules mal problemy s riadiacim voznom. Niekolko krat museli restartovat riadiaci pocitac.
Což ale nejsou vozidla ZSSK, ale ÖBB.
ale jezdí pod hlavičkou ZSSK
Ta patra třeba přijdou do Ústí a RJ bude „učit“ jezdit lidi vlakem na tratích Ústí-Úpořiny-Bílina a Střekov-Děčín východ.
Ono by jich šlo spojit i 5, udělat z toho dvě soupravy a nechat to jezdit Praha – Plzeň jako express se službama jako mají rychlíky z Bohumína do Brna. Na tu hodinovou cesty by to stačilo a s autobusama už tam nikdy neprorazí
Expres se píše a jedním s.
u žlutých ne
https://www.irozhlas.cz/sites/default/files/styles/zpravy_fotogalerie_large/public/images/02322355.jpeg?itok=C2znMeuO
Do Berouna není kapacita, navíc při nadcházející modernizaci tratě by to nedávalo úplně smysl..
Ideal by bylo Praha-Kladno.
RegioJet má laciné jízdné, rozdává zadarmo jídlo a pití, jezdí lacino do Chorvatska, supermoderní vozový park má. I WiFi zdarma. Na to všechno Češi slyší. A dokonce zachránil osobní dopravu na této trati. On je prostě Bůh.
To je ironie?
Mám obavu, že autor tento příspěvek nemyslel jako ironii. Tak alespoň autora opravím: Laciné jízdné možná má, zadarmo rozdává kafe, vodu, mošt a čaj, supermoderní park, to bych úplně neřekl, spíše má kvalitní staré vozy co částečně vypadají jako moderní, WiFi zdarma-spíše parodie na WiFi. A to že je to Bůh je až moc silné tvrzení 😁
Aspoň si mě dobře pochopil.
Super moderní zase ne, ale není to nic strašného
No reagoval bych na komentáře.Hodně lidí píše jak RJ tu trat pozvednul a jezdí zde více vlaků než za ŽSSK ,ano to je pravda ,ale také se mění doba ,rozrostla se Blava a vznikají sídliště kde jinak byli jen vesnice.A ta trat směrem na Vrakunu měla potenciál.Podívejte se na to jinak ,srovnám trat Blava-Trnava ,rok 2004 17 os vlaků,2016 25 vlaků a letos 40 osobáků a žádný RJ tam na osobákách nikdy nejezdil ,jen ta blbá ŽSSK ,prostě jde o přirozený vývoj a RJ zase jen skočil tam kde vyzobe rozinky ,jo až se vrhne na trat např.Humenné-Medzilaborce a zdvojnásobí… Číst vice »
Tak nos na kšeft má… asi jako proutkař na vodu. A taky umí lidi odhadnout. Nabídka určuje poptávku , jak se zpívá v jednom popěvku. A i pro něj jsou lidé jenom “substrát” , i když to tak nevysloví, je to spíše cílová skupina. Proto pivo do Chorvatska, proto káva zdarma. Cestující nerozezná WLABmz od Bc , prostě “spací “ a to mu stačí. Hotel s hostelem si nesplete, ale lehátko s lůžkem ano ..
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Interpunk%C4%8Dn%C3%AD_znam%C3%A9nko
To je správné divadlo a bordel, tomu se říká doprava…….
To se musíte smát !!!
Kolik těch patráků je. Pamatuji si jak je vozili po jednom na bratislavských rychlících.
Podle článku 11.
I doopravdy dvanáct, z toho dva mají i první tridu
Takže Zssk trapí, co mají na tuhle trať nasadit, regiojet jim nabídl do prodeje nebo do pronájmu dvoupatraky, co tam jezdili, a Zssk odmítla. Dobrý marketingový tah, Zssk, to se Vám musí uznat, místo toho aby jste problém měli dočasně vyřešený, tak tam nasadíte historická vozidla o nižší kapacitě a ty novější vezmete tam, kde několik let jezdí a cestující vrátite do starých motoráků. Dobrý způsob, jak cestující na téhle trati zase z vlaku vyhnat (před nástupem regiojetu byla trať dokonce napsaná mezi uvažované k zavření, z důvodu katastrofálního využití).
netreba si ani RJ extremne idealizovat, ano zacal velmi dobre, ale cca od polovice posobenia to nedaval. Tie dvojpodlazne jednotky..bez klimy ok, ale v zime bez funkcneho kurenia, vypadky kurenia a klimy v ostatnych jednotkach bezne a hodne caste.- stav inak horsi ako zrekonstruovane jednotky zssk..vypadky spojov detto…kolaps celej trasy pri jednej nehode bez adekvatne zabezpecenej NAD.. extremne pozdny vstup do IDS atd atd atd….inak povedane Arriva CZ na BA – Komarno s vykonom co davaju v CZ by som bral… RJ prosim uz nie a nie som jediny….. vela veci urobili uspesne to nepopieram… ale toto nedavali…. a to,… Číst vice »
Však jízdní řád byl sestavený tak aby cestující vyhnal.
Otázne je, čo za tie krámy chcel. Píšeš o tých „dvoupatrákoch“, jak keby to bolo niečo extra… Šiel som niekoľkokrát RJ na tej trati. Nič závratné. Akurát o čosi lepšie ako tie črepy vo vlastníctve ZSSK. Celé to posralo ministerstvo dopravy. Neboli schopní vyspísať poriadné verejné obstarávanie. Všetko v doprave posledné roky ide od 10 k 5. Kopa eurofondov pre neschopenstvo pravdepodobne prepadne. Trať bola odsúdená k zavretiu pre katastrofálne zmýšľanie na ministerstve. Jasné, že keď spoje idú raz za tri hodiny, tak nikto normálny nebude chodiť vlakom… Keď sme pritom, nezdá sa mi, žeby RJ dodržoval zmluvu čo sa… Číst vice »
Ale ministerstvo sa chvalilo, ze usetrili na dotacii 20 centov/km voci RegioJetu. Precitajte si clanok a hlavne prispevky diskutujuceho b. pityo.
https://ekonomika.sme.sk/c/22554244/na-linku-bratislava-komarno-sa-vratili-vlaky-narodneho-dopravcu.html
“ (před nástupem regiojetu byla trať dokonce napsaná mezi uvažované k zavření, z důvodu katastrofálního využití)“.
Těžko Anežko, když to byla a je nejvytíženější jednokolejka v nákladní dopravě na Slovensku…
Zavřením nejspíš myslí zrušení osobní dopravy.
přesně tak, blbě jsem to charakterizoval
Ale chápejte… takhle to líp vypadá.Nedotknutelný Jančura zachránil trať před zrušením.Jancura není člověk, Jančura je Bůh!!!!!
Jančura je maximálně tak démon Azazel.
Tohle je dost rozšířená mantra, že trať byla na zrušení a Regiojet tam tam dostal lidi, ale ona to tak pravda není, protože ty lidi tam nedostal RJ, nýbrž:
– ŽSR, které tu trať těsně před příchodem RJ zrekonstruovaly
– Ministerstvo dopravy, které navýšilo (objednalo) výkony na té trati
– Bratislavský kraj (nebo-li BID), který zařídil zapojení linky do Integrovaného dopravního systému
– masivní rozvoj suburbanizace v posledních letech
A zadarmenkovia.
Kdyby Regiojet nepřilákal svoji službou nové cestující, tak by i díky opravě a změně taktu jezdilo tak 1,0 – 1,5 milionu cestujících ročně.
To, že tam jezdilo přes čtyři miliony cestujících je jednak schopností dopravce zajistit dostatečnou kapacitu a jednak objednatele, který na základě dat o cestujících je ochoten jednat o zvýšení kapacity vlaků při zvyšující se obsazenosti.
Já měl za to, že tam cestující běžně zůstávali na nástupištích..
jak prosím vypadá dvoupatrák? jako barák?
co ty Talenty, už pro ně má leasingovka nějaké užití?
Taky mě zajímá, jestli by se nějaké
české trati nemohly objevit… 🤔
objavia u Arrivy
tam se objeví Desira
dik za upozornenie, chybicka se vloudila
Tak a teď slováci pocítí jak se zase cestuje po socialisticku. Je me jich líto. Budou vzpomínat na žlutý RJ
Co to je, to cestování po socialisticku?
Cestování s hornouherskými státními drahami.
Nezlobte se, ale vy jste fakt ubožák. Slovensko už sto let nejsou Horní Uhry.
Podle některých reakci Slováků, co tam jezdí, tak na něj zase tak vzpomínat nebudou, resp. to prý nebyla taková sláva, jak by se mohlo zdát.
Jenom technická – za textem „celková kapacita 372 míst k sezení. prepravná kapacita súpravy: 372 miest na sedenie“ nejspíš vypadlo „maximális kapacitása 372 ülőhely“.
Loučení českého dopravce proběhlo na Slovensku bez výraznějších emocí, na rozdíl například od konce Českých drah na rychlících R14.
Je vidět, že zaměstnanci Regiojetu nejsou hysterky, jako někteří zaměstnanci ČD !
Jinými slovy si nevybudovali takovou loajalitu vůči svému zaměstnavateli. Pročpak asi?
Protože to jsou schopní lidé, co snadno najdou uplatnění jinde. Na rozdíl od konzervativních neschopů od ČD, kteří si sice lety v hytláku vyseděli loajalitu ke svému zaměstnavateli, ale ta je jim teď k ničemu, bo jsou jinde nepoužitelní.
Lépe jste to nemohl ani napsat. Děkuji
Vy musíte mít krásné černobílé vidění světa když umíte takhle ukázkově škatulkovat. 🙂
Oni třeba jinde nepoužitelní nebudou, ale ještě si to nezkusili a mají z toho strach. Zaměstnanci RJ na Slovensku asi ve větší míře měnili zaměstnavatele a zjisgtili, že to není žádná hrúza.
Opět je tu nějaké paušalizování lidí (zaměstnanců ČD), že jsou neschopní a jinde nezaměstnatelní. Nemám nic proti zaměstnancům RJ ze Slovenska, ale jakou přidanou hodnotu nabídne průvodčí nebo stevard RJ oproti průvodčímu ČD? Co je ten jejich bonus? Praxi mají prakticky stejnou ve stejném oboru, tak co z jednoho dělá toho neuplatnitelného neschopu a z druhého toho snadno uplatnitelného člověka jinde?
Díky za vysvětlení
Přístup k cestujícím. Pro Regiojet je cestující na prvním místě, protože cestující je ten, kdo jej živí (autobusy, vlaky). Kdežto ČD pro ČD bylo prioritní získat dotace, cestují ji byli dlouhodobě ukradení, což se s nástupem konkurence mění.
To jste sice spíše popsal strategii dopravce, ale chápu kam tím míříte. O tom že vlakový perzonál RJ je většinou profesionální pochyb není. Z mých zkušeností neplyne že by personál ČD byl zásadně horší. Samozřejmě můžete mít jinou zkušenost, ale mluvit o tom že personál RJ je top a personál ČD úplný odpad určitě nejde. A konkrétně, když Arriva začala shánět lidí na linky do Liberce neslyšel jsem že by zaměstnance ČD odmítali, spíš to bylo naopak, ale hledat odkaz na článek nebudu. Stejně tak to bylo u jakýchkoliv jiných linek, takže ta neuplatnitelnost v oboru asi úplně neplatí. A… Číst vice »
Já zažívám stejný přístup u ČD i u RJ.
Je vidět, že o tom mnoho nevíte.
tak vlaky najezdím ročně cca 35000km a na přístup personálu CD si moc stěžovat nemůžu. nevím čím by mi RJ mohl víc podkurovat…kratší sukně mladých pruvodcich?
Já bych to takhle neviděl…i u ČD a ČD Cargo dnes již dorostla generace,která svou práci bere jako každou a ne jako poslání,jak bylo dříve prezentováno.Takže si myslím, že i další odchody z kolejí budou i u ČD méně a méně emotivní…..
tak vás bych chtěl zaměstnávat…konzervativní neschopa…asi vás odevšad po roce vyrazí…ze?
A také je vidět, kterým směrem jsou autorovi sympatie a antipatie
Moje sympatie směřují na Slovensku k oběma dopravcům za kultivované převzetí provozu. RegioJet poděkoval cestujícím, ZSSK RegioJetu. V Česku nic.
o sympatiach a antipatiach sa neda hovorit… zssk a cd su ine svety… riaditel zssk veci pomenuvava vecne a bez pohadek ak nieco vyjde i nevyjde….a narozdiel od cd komunikacia statnych a sukromnych dopravcov je na kulturnejsej urovni… aktualne md zaroven vsetko dava posudzovat utvaru “ hodnota za peniaze“ – kvoli efektivite, navratnosti verejnych financii a nerozhoduje sa na zaklade emocii a populizmu ale dat!
Třeba se to po nástupu slovenského polovníka do čela ČD změní….
Proč by hysterčili ? ZSSK bude na tu linku zaměstnance potřebovat.
Nu, ale také po kolika letech. A možná bych to „někteří“ použil u obou skupin. 😉
Co se dá dělat? Dzurinda již není předsedou vlády aby nasypal.
Dzurinda nebyl slovenským premiérem v žádném okamžiku působení Regiojetu na Slovensku.
Ty jsi vůl…
To nevím,neznám ho, ale myslím že tím chtěl říct,že zatímco Jančura dostal na Slovači nabagrováno, tamější národní dopravce musel všechno obhájit v řádných výběrových řízeních.
Člen hnutí ČD Forever/Dřív bylo líp.
Dostal nabagrovánu lokálku, kde skoro nikdo nejezdil. A začali jezdit lidi. To je zločin proti dráze! Dělal něco, co ŽSSK dělat nechtěly.
5,30 Euro
https://www.railpage.net/wp-content/uploads/2018/03/Foto04_P1160909-1.jpg
https://www.railpage.net/wp-content/uploads/2018/03/Foto07_P1170648-1.jpg
vykony objednava v svk ministerstvo dopravy… v tom case bolo ministerstvo v rukach strany kde coho sa chytili bolo extremne „transparentne“ a kde posobili po nas potopa… aj obyvatelia Bratislavy by ti v suvislosti s reko stranice a terajsim magistratom, ktory cokolvek tesne po komunalnych volbach zablokoval vedeli povedat svoje….ak by malo zssk stejne podmienky nemam pochybnost, ze by BA- KN davali min. podobne…nie som zamestnanec ani zssk a a ni cd
Kontrakt byl uzavřen v lednu 2011. Kdo byl v té době předsedou vlády si jistě sám zjistíte.
Ne, Byl to Orbán v čele s Hungaristickou klikou. Prý Komárno komárom! Ano, Dzurinda byl tehdy ministrem zahraničních věcí.
Takže to sedí. Konspirace je odhalena a zločin zastaven. Pomocí regioJeu chtěli odvézt Dunajskou Stredu i s cintorínem do Maďarska!
Ne, mohl za to Soroš a ilumináti?
Skuste pisat trochu k veci pane Kocourek.
A další provozní zaměstnanec ČD na penzi pokračuje v boji za IV. epochu ČSD, času a cestujícím navzdory.
Tak se běžte svézt se ZSSK, určitě z nich budete nadšenej.
Krušnohorec nebyl nikdy zaměstnancem ČSD, ČD ani jiné železniční společnosti. Pro pomaleji chápavé opakuji: NEBYL.
A jak to bylo s tím Dzurindou?
Byl jsem uveden v omyl. Ale tehdy se psalo o Dzurindovi, který se k tomu nějak přimotal.
Koneckonců je absolventem VŠD Žilina.
Co s tím má společného VŠD Žilina? Vaše práce se zdroji je fascinující.
Naprosto Vás chápu a nedivím se.
Dodatek:
Za hluboké totality Krušnohorci nebylo umožněno studium na VŠD v Žilině. Takže Krušnohorec vystudoval ČVUT – FEL s nadějí, že se k ČSD dostane. Nestalo se tak.
Jestli za hluboké totality nebylo Krušnohorci umožněno studium na VŠD v Žilině a musel místo toho studovat ČVUT-FEL, potom by si asi měl vzpomenout, jak dopadl na VŠD na přijímačkách, protože směrná čísla tehdy, byla na dopravní obory 2/3 Čechů, 1/3 Slováků, takže Češi, Moravané a Slezané se do prváku dostali více méně všichni, Slováci mívali problémy. Výjimkou byla žilinská strojárna, která byla považována za lokální strojírenskou fakultu a tudíž se tam bralo víc Slováků, ale tam se z ČSR tolik lidí nehlásilo, protože strojírenské fakulty šlo studovat v bližších destinacích.