RegioJet si opět vypůjčí lokomotivu Českých drah, nasadí ji mezi Prahou a Kolínem
Lokomotiva 150 Českých drah v čele vlaku RegioJetu. Foto: Bohuslav Škoda
Pro fanoušky železnice může být taková spolupráce příležitostí zachytit netradiční kombinaci vozidel více dopravců na jednom spoji.
Co to má znamenat zase za nesmysl. Mezi Hlavakem a Kolínem se kromě odtrhly linky S7 s Regiojetem nevystoupí v Klučově, Poříčanech, Tatcích, Pečkách, Cerhenicích, Velimi, v Nové vsi u Kolína a na té zastávce.
Mohl byste rozvést tu zajisté skvělou myšlenku? Proč by měl rychlík regiojetu jedoucí do Vídně stavět v Klučově? (Jakkoliv je to a pohledu železniční historie památné místo)
Když si půjčují stejnosměrnou mašinu tak bych si k tomu u soukromníků půjčil i plecháče http://gmfk.pl/cpg144/albums/userpics/11586/242_287.jpg tenhle plecháč jezdí až na chorvatské hranice. Přepřahat v Kolíně je blbost když Kutná Hora je na přepřahy stále použitelná.
Vy jste úplnej magor. Za jak dlouho se stihne přepřah v Kolíně (navíc vlastními silami) a zak dlouho v Kutné Hoře, navíc s potřebou další mašiny?
K čemu by mu byl na rychlíku do Vídně plecháč, co umí jen 25 kV??? Další přepřah v Břeclavi na 1063?
Jančura potřebuje jezdit a ne pořádat fotopředstavení pro praštěné šotouše.
No hlavně když mají mašiny na ty postrky na havlíčkobrodské.
Tady je zase veselá diskuze 🙁 Takže v letech 2010 – 2015 tu běžel ostrý konkurenční boj, kde se staly chyby na obou stranách. Jak na straně manželky, tak na straně tchýně… Dnes se mi jeví podnikatelské prostředí na železnici na úplně jiné úrovni, v barvách bojují snad jenom diskuzní šotouši. Prostě dnes se poskytují služby za peníze a peníze jsou základ. A není mi známo, že by dnes RJ neplatil. Zpozdí se mi oprava lokomotivy, za kterou nemám náhradu –> zavolám RJ –> nemáš od 21 do 12 volnou mašinu, ideálně TRAXXe nebo Vectrona? Mám. Fajn, já si pro… Číst vice »
V těch letech 2010-2015 by byl problém v komunikaci nákladní-osobní dopravce (RJ-MT)
Žádný problém to nebyl. Já například vozil RJ nejprestižnější vlaky, například tiskovou konferenci v Nýřanech 🙂
Nádherně idilické. Jen jsem ještě žlutou na modrých vozech neviděl.
A proč byste jí měl vidět? Modrá má základ v roce 1839. Má všeho dostatek a co nakonec nemá, tak v poklidu odřekne, protože nemůže zbytečně utrácet peníze…
A kdo nám to tady podává, že to funguje recipročně, nejste to náhodou o pár komentů výše vy? Mně jen vadí, že v nouzi Venca dobrej. Když mám zrovna všeho dost, tak po druhým klidně plivnu, nebo podám nějakou žalobu.
Ale já tam nic o reciprocitě směrem k ČD nic nepíši.
Naopak píši, že dnes se poskytují služby za peníze.
Jak to, že né? Zavolám RJ a ještě si vybírám Traxxe, nebo Vectrona.
Neviděl nebo nechtěl vidět? Šotofotek je několik.
„Jen jsem ještě žlutou na modrých vozech neviděl“
Vašu piču jsem taky neviděl a přesto věřím, že ji máte. (Kurvahošigutntág).
Je několik takových fotek.
Mohl by tu nějaký nažloutlý mozek vysvětlit, jak je to z hlediska legislativy co se odborné způsobilosti obsluhy týká? Konkrétně jak se v takovém případě dokládá provedené přezkoušení zvláštní odborné způsobilosti na tuto lokomotivu, a jak je obsluha lokomotivy seznamována s technickými změnami ve vztahu k obsluze? Můžete milí žluťásci, co adorujete snad i řepku, dupat pravou nožičkou, ale to je taky to jediný, co vlastně můžete…
A to je takový problém napsat zaměstnanci ČD dohodu o provedení práce? Předem říkám, že nemám se železnicí nic společného. Je to první argument, který mě napadl.
Hmm, co když má strojvedoucí papíry na tuto řadu z minulého povolání, změnit zaměstnavatele je nedotknutelné právo zaměstnance. Nebo si tu mašinu pronajme i se strojvedoucím od ČD, to je taky legální.
Ale pokud máte informaci, že je to nezákonné, můžete kontaktovat DI/DU/PČR
Toto je snad starost dopravce a kontrola třeba drážního úřadu (nebo kdo to má kontrolovat). Nemám pocit , že nějakého cestujícího zajímá strojvedoucí . Maximálně by mě zaujala kombinace s modrou mašinou , nicméně ta nemá na mou spokojenost nebo případnou nespokojenost během cesty (v případě že se nepokazí a jede) skoro žádný vliv. A to jsem jel i s ČD s celobílým siemensem a taky mi nevadilo , že není modrý .
A že ta lokomotiva mohla být pronajata i s obsluhou tě asi nenapadla…
Vida, COVID zasahuje i mozek …. U „žlutého“ dopravce jezdí důchodce „modrého“ dopravce …. Inteligentní strojvedoucí elektrické trakce si dokáže s tou lokomotivou poradit i bez nějakého speciálního zaškolování a přezkušování …. ono to uvedení lok do provozu je v podstatě u všech lokomotiv velmi podobné … brzdění je taky stejné, zapnutí / vypnutí „vlakového zabezpečovače taky“ … Nebo si snad velmi opravdu myslíte, že v minulosti byl strojvedoucí udělavší „zákonitou“ na lok E 499.0 / E 499.1 nějak speciálně proškolován jak má jezdit s „rodinou“ E 469.1,2,3 nebo E 669.1,2,3 případně přezkušován ? Když nastala doba, kdy nechtěl nebo… Číst vice »
Zcela běžně se autorizace na HV přebírá od předchozích zaměstnavatelů. Zde není žádný problém. A třeba manuály po změnách software u určitých lokomotiv se zcela běžně předají strojvedoucím, kteří autorizaci mají bez ohledu na firmu. Taky mi chodí změny na 363.5, kterou mám zapsanou v ZOZ. Jinak slova Mirka Zikmunda bych dnes omezil. Rozhodně dnes není doba na to, abych poslal strojvedoucího pro Brejlovce se slovy: neřvi, vždyť je to kříženec „Tranzistora“ T 466.2 se „Čmelákem“ T 669.0,1, jako jsem to zažíval já před více jak třiceti lety. Pokud je něco takového nutné, tak tam pojede strojvedoucí znalý té řady… Číst vice »
Je zajímavé, že jste to tu u podobné příležitosti vytáhl již po několikáté, přitom nic jako „přezkoušení zvláštní odborné způsobilosti na tuto lokomotivu“ neexistuje. Přezkoušení zvláštní odborné způsobilosti jistě mají, se zapsanými řadami to nemá nic společného. Změny se dají naučit i bez organizovaného školení, tuplem na řadě 150.
Možná než sypání urážek na žluťásky by to chtělo trochu pootevřít mysl a neuvažovat stylem „jak to dělá můj chlebodárce je jediná cesta“, „jeho forma školení a přzkušování je zlatý grál a jinak to nejde“ a „skutečně neexistuje legální cesta jak to je možné“?
minimálně 10 fírů mají na to papír
Jen poznámka k dolní diskusi o zaviněném zpoždění vlaku způsobeném přepřahem:
podle grappu
1033 – 18 minut zpoždění na odjezdu z Kolína, příjezd včas
Tedy byli jste optimisté v odhadech!
18 minut zpoždění…hmm, půlka přestupů v pekle…
ale vagón je žlutý a tak to nevadí!
A mezi zpožděním černého , modrého a žlutého je jaký rozdíl . Ta minuta je delší , kratší nebo má taky jenom šedesát sekund
minuta je stejná, jen je jiné její vnímání. mne nastve stejně žlutá i modrá, jiné čili ta modrá a žlutou odpustí, další to mají naopak.
Aha. Mě to připadne stejné, nevěděl jsem, že při zpoždění je důležitá barvu vagonu. Přesto díky 🙂
ja píšu, že mne štve jedna minuta jakékoliv barvy stejně.
jiné nikoliv.
čtěte prosím pořádně.
Ono taky záleží na chování (zaměstnanců) dopravce. Když jsem přijížděl zpožděným RJ do Prahy, tak běželo vlakovým rozhlasem hlášení s omluvou, steward chodil po kupečkách a ptal se kdo na co přestupuje, nějakým cestujícím byl zařízen taxík (u ČD by museli volat na infolinku, která by možná slíbila proplacení taxi, a následně si sami taxíka shánět) U ČD se mi ještě nestalo, že by se štíplístek ptal, na co přestupuju (jenom když jsem se aktivně přihlásil, tak byl schopný někam zavolat. Nebo se zamknout ve služebním oddílu). Když RJ začínal, byl jsem taky rád, že kompenzoval zpoždění nad zákonný rámec,… Číst vice »
I u ČD jsem setkal s průvodčím, který se aktivně přišel zeptat, zda někdo přestupuje na ten a ten spoj.
Tak doporučím někdy pobyt na perónu ve Studénce. Zpoždění Regiojetu zpozdí ČD, navíc se do toho namontuje Leo, takže ve finále ČD už desítka minut zpoždění, že na další destinace ujeté přípoje. Pak není minuta šedesát sekund, ale i přes šedesát minut!!! Realita všedního dne.
a nejlepší je když za zpoždění způsobené správou železnic nadává nějaký génius pruvodcimu modrého vlaku…a nedá si vysvětlit jak to je…
Ze zkušenosti nezasvěcený cestující hází vše do jednoho pytle a nerozlišuje SŹ, ČD apod.- zkrátka konstatuje- na kolejích je „bordel“. Proto tříštění železnice je dle mého k ničemu. Vždyť na začátku museli vybudovat depa, vozbu, infrastrukturu- najednou. Jančura měl jezdit v licenci státních drah za nějaký peníz, služby poskytované navíc mohly být ziskem a přínosem soukromé firmě. Ale základ jednotné dráhy.
Základ(em) jednotné dráhy je bordel, jaký tady byl a jen díky soukromým subjektům se začalo něco dít.
A co třeba zpoždění ČD zpozdí RJ, navíc se do toho namontuje Leo, takže ve finále RJ už desítka minut zpoždění. To přeci také může nastat?
Jezdím často, ale tato varianta ještě nenastala. Zkuste chvíli pozorovat provoz. Zleva 2x žlutý, zprava 2x žlutý, pak nějaký náklad, Leo a ČD až třebas jako osmý devátý vlak. Pro regionální spoje a jejich přípoje pohroma.
A jak posunování vypadalo, proč to někdy trvá méně? Má někdo záznam?
Lidé na místě to neumí, nebyl posunovač a fírovi to trvalo?
Versus bylo rychle spojeno, připraveno k odjezdu a čekalo se na volno?
Tady jde o kšeft. O nic jiného. Když si RJ nepůjčí mašinu u ČD , půjčí si ji jinde. Firem, které zde mají použitelné mašiny je poměrně dost.
kolik firem má volné loko s Vmax 120km/hod a s jakým výkonem? použitelné v osobní dopravě.
Občas RegioJet táhla Arrivácká Bobina s vmax 100.
Bobiny mají Vmax 120, pokud ji Arriva nesnížila technicky na svých HV.
Metrans? Leasingovky? Unipetrol (či jak se jmenují)?
Vectronů je v ČR dost, Traxxů asi méně, ale jsou taky.
Pro některého dopravce může být přínosné svého Vectrona na dva – tři dny pronajmout a na své vlaky zatím dát třeba kopřivového šestikoláka.
a proč si nenašli rovnou vectrona a neodpustil si tuto saskarnu?
je to LEVNEJSI.
a cestující si počkají, zpoždění k cestování přece patří.
viz výše zmíněná 18min sekera
A co když k dispozici jiné lokomotivy nejsou? Ono to není tak černobílé…
A vadí, že je to levnější? Měly to ČD pronajímat dráž?
nemuseli mašinu preprahat v kolíně. a vo tom to je.
někdo s hubou plnou nejlepších služeb pro cestující…jim takto za účelem úspory páchá 20min zpozdeni
Takže , když ČD z Prahy do Plzně pošle na vlaku brejláka, který nestíhá jízdní doby, je ČD někdo s hubou plnou nejlepších služeb pro cestující, který takto za účelem úspory páchá zpoždění?
Evidentně jim to takhle vyhovuje.
a není to snad věc regiojetu, jak to udělá?
takže až pošlou zebrinak, tak je to taky jejich věc. jed s nima nebo jdi pěšky, hlavně že je zebrinak zluty.
Až pošlou žebřiňák, bude to nedodržení řazení.
Třeba proto, že Vectron ZROVNA nebyl k mání?
Hele, kupte si pět záložních Vectronů a čekejte, až zas něco Jančurovi chcípne a pak mu ho nabídněte za milion na den. Schválně, jestli uspějete (a za jak dlouho zkrachujete).
Podobně, jako když si ČD naptají NAD u soukromníka. A někteří neodkážou pochopit situaci, kdy vyhrajou obě strany, tak kopou kolem sebe.
NAD = záložní mašina. to jsou zase ty hodinky a holinky. obojí se přece natahuje…
Píšu „podobně“, nikoliv „stejně jako“. A jinak ano, obojí se zajišťruje smluvně, předpokládám.
Navíc u ČD už nejspíš zjistili, že okopávání kotníků jim u veřejnosti kladné body nepřináší.
u žlutých fanatiků ne, u těch jim nepřinese kladné body skoro nic. a těm ostatním to je jedno.
…až na tebe teda.
ano, já mám na žlutého pifku.
stejně jako jiní na modré.
nejsem objektivní. přiznávám to.
a to nemám nic s drahami společného.
jen si myslím že je pan Jancura sarlatan.
Pokud nemáš s národním nic společného , nejsi ze „spřízněné“ SŽ atp , tzn nemáš režijku tak by mě osobně zajímal důvod Tvé nenávisti. Já mu fandím a stejně tak i Leovy , byť ten to asi s „úspěchem“ složil španělům. Jako zákazník jsem za různorodost rád a vyšší služby za podobné a nižší prostředky mi vyhovují a je nepochybné , že RJ zdejší zatuchlé vody pročistil
nemám se železnici nic společného.
nemám rád až nesnáším podobné typky.
Okopávání kotníků byla politika jistého pana Žaludy dělajícího ostudu ČD …. ať je Jančura jaký je, tak vybudoval firmu z „ničeho“ a musel se naučit co a jak má dělat, zatímco Žaluda nebyl „odborně (z hlediska znalosti předpisů) způsobilý ani na úrovni posunovače“ přišel k hotovému a začal škodit … „Žaludův duch nenávisti“ zasvinil příslušnou část baráku a vyjádřit se kladně o žlutém dopravci (nebo jeho pánovi) bylo na hranici okamžitého vyhazovu a věčného zatracení ….
Jak Jančura začal, bych moc nevzpomínal. Levárna a mimo zákony. Taky další jako chvástání se, že bude o 40 procent levnější než ČD. Proč tedy nyní řeší výpůjčky? A další- žaloby na ČD, od Flixbusu si asik taky nepůjčí, očernění ČVUT, zveřejňování telefonních čísel jak na Slovenku tak i u nás / Danko, Sobotka…. to je nemorál jak něco…../ Neštítí se ničeho, žádných okop. praktik. ZSSK to vyřešili. Znám spoustu Slováků a zřejmě bychom se měli od nich i něco přiučit. Všichni měli to “ slovenské našinecké“ srdíčko. Vyžírka utek.
a přidal bych levarnu na trati praha – berlín. kde DB mu celkem skocily na lep a pak se divily
To , že žluté vagony táhne modrá , případně jakákoli jiná lokomotiva , mi je upřímné jedno .hlavně že jsou čisté vagony a servis. ČD si myslím může být rádo , že jim nebude stát kolo v kopřivách a že něco vydělá. A zpoždění u RJ do Třebové deset minut nemá cenu řešit , toto zpoždění má ČD taky a běžné i bez oprav trati . Chápu sotouse s fotakama ale nepochopím tu zášť zaměstnanců ČD že si vydělají na provoz a na konci roku budou o pár korun méně prodělávat .spíš bych oplakal nájem béček s koženkou , ale… Číst vice »
Petr
Tak to je fakt trapný příspěvek. Ve své permanentní vlastní zášti neustále přehazovat zlou krev na jiné…
V čem trapný . Že mi je skoro ukradená lokomotiva ? Jsem cestující a využívám téměř všechny dopravce , některé raději než jiné , to nelze nepřiznat . Jen se pozastavuji nad komentáři zaměstnanců ČD , ta beru jako trapné zase já . Možná by se chtělo u státního spíše zamyslet a přiblížit chování a služby více konkurenci . Máte zjištěné , že jen o nových vagonech to není.
Zpráva na úrovni „v hospodě Na Růžku došlo pivo, tak jim jeden sud půjčila hospoda Na Hřišti“, a kolik myslitelů si na ní dokáže vykloubit mozek. Aneb takový ty duševí chudáci, co nechtěj stejnou kozu, jako má soused, ale myslej jen na to, aby mu ta jeho chcípla. A pak ta smrtící logika, že by si mezi sebou dopravci neměli půjčovat vybavení, takže až někdo bude potřebovat lokomotivu, má si ji asi jít půjčit do řeznictví, aby neposlal ani korunu konkurenci.
Prostě český zmrdství a ubohost jak z partesu.
Souhlas, jen s malou opravou, nejde o půjčku, ale o pronájem, tedy za úplatu. Prostě normální obchod. Pro modré odboráře ovšem velezrada.
Ano, tak jsem to myslel.
Pozitivni je zde nábřeží otevřeli oči . Těch lidí ve výkonu s odporem k soukromníkům je mi líto
Zas na druhou stranu Radim je rád kontroverzní a za ty keci o líných nádražácích ho také nemiluji. Tím spoustu lidí zbytečně naštval.
Na jednu stranu klobouk dolů jakou firmu Radim zbudoval, zas na druhou, některé jeho praktiky mi už přijdou za hranou.
A jak ty vaše osobní dojmy souvisí s tím, že si jedna firma pronajala normálně za prachy něco od firmy jiné? Prostě řeči se vedou a voda teče.
Mohl byste prosím hodit odkaz kde jsou ty „kecy o líných nádražácích“? Co si pamatuji tak kritizoval spíš ministerstvo či ředitele. Jo a kecy jako hrady.
Petr
A přitom sám šířit nesnášenlivost a urážky. To jim jde na výbornou Že ano…
mluvite o těch co nejsou odvazani z pomocí zlutemu (být za prachy) nebo o ubrecenem arogantním Jancurovi?
Hádejte.
Nejsou odvázáni z pronájmu – on je někdo nutil? Nebo byli pod nějakým tlakem?
Jako příklad dobré, ale chtělo by to uvést všechny souvislosti. Představte si, že by majitel té hospody Na růžku všude pomlouval tu hospodu Na hřišti. Celou hospodu majitele i personál a kvalitu jídla. A že by se dokonce soudil s jejím majitelem o miliony. Myslíte, že i v takovém případě by ten sud dostal? Já myslím že by musel jít žebrat jinam.
bingo.
jenže arogant se vzteka tím víc čím opravneneji dostane horkou medicínu.
No nevím, zatím se tu vztekáš akorát ty jak malej harant, co mu spadfly hračky do kanálu. Počítám, žes vod rána eště nevstal od počítače, co?
No myslet si samozřejmě můžete, co chcete, ale pokud je majitel hospody Na hřišti podnikatel, kterej staví zisk nad nějaký osobní antipatie, není důvod, proč na majiteli hospody Na Růžku nevydělat. ALe chápu, že vysvětlovat osazenstvu modrý armády, co je to podnikání, je trošku házení hrachu na zeď…
Podnikání na dráze? Co to jako prezentujete. Tam je nejdůležitější kompaktnost, ne soutěžení a konkurence, predátorství……To je dooost strategický prvek. To si uvědomíte, kdyby nastala válka, živelná pohroma…..no teď v Chorvatsku zemětřesení. Ve světě “ kovid “ a vše vzhůru nohama. Tak jako se přišlo na to, že cizí vlastník vody je chyba, tak příklad Velké Británie na dráze ukazují, že páteřní tratě musí regulovat stát. Vydělávat na někom? Čech na Čechovi? Divné. Podporovat a dotovat. Rozvoj. Rozvoj v rámci státu na všech úrovních.
Jenže s pomlouváním a dehonestováním žlutého pána začal před lety modrý pán příjmením Žaluda … a kdo se v modrém domě vyjádřil kladně o žlutém pánovi, ten byl prohlášen za ARCIKACÍŘE a na rozdíl od Jana Husa upáleného na břehu Bodamského jezera, byl „pouze“ vyhozen … a podle toho se pak museli chovat podřízení modrého pána …
Ó, hrůza! Zpoždění z Kolína 14 a 17 minut! A Od 5909 asi bude muset v Čáslavi minutku počkat na předjetí! Asi se zboří svět!
Tak další prodloužení JD do šalingradu jenom zvětšuje stávající vopruz. Z původních standardních, leč 21. století neodpovídajících jsou vinou přístupu SŽ 3:15 hod., což se blíží komunismu (Brněnský drak 3:30).
až budete ječet, jak to že CD má zpoždění 10minut, tak si vy a další podobné vzpomeňte. protože za tuto sekeru si může sám, to není problém na trati
Faktem je, že bych byl pro to, aby viník platil za zpoždění. 🙂 Jenom jestli by se SŽ chtělo.
Tenhle viník zvedne ceny za použití kolejí, perónů, … a ve výsledku se může ještě napakovat.
Tak hlavně že všechny zájemce odveze na Jadran, jak hlásají obrovské reklamní tabule na nádražích. To bude jistě větší rito než nějaký „Kolín“. Jadran bude jistě důležitější.Zkrátka Jančura je přesně ten typ podnikatele, co si myslí, že si vše pronajme,vypůjčí…jistě brousí i na opravárenství a depa, kterých moc nemá …Takhle podobně působili i silničáři, kteří nevlastnili jediný posypový vůz. Hlavně že vyhráli zakázku….. :-(….
No a pokud to zaplatí či vynahradí protislužbou tak proč by si to neměl půjčit či by si nesměli společnosti pomocí? Mě se rozbije auto tak zrušíme autopůjčovny?
Pomúže si například automobilka Suzuki s Toyotou, jeden dodá motory, druhý techniku 4×4, vizí je jakási spolupráce a výhoda obou na trhu. Určitě si ale takhle automobilky nepůjdou na ruku s tou nejpřímější konkurencí! To jako příklad. Jinak je ubohost si myslet, že je jedno, když si někdo půjčí něco od druhého. Takhle mohou spolupracovat sousedé, partneři, ne ovšem predátoři jak Regiojet. Jak to, že ZSSK mu nevycházel vstříc? Proč mu nepomáhal?
Svatá prostoto.
Myslíte, že Jančura přišel po kolenou k Bednárikovi a se sepnutýma rukama žadonil „Prosím, prosím, půjčte nám jednu mašinku, jinak budeme muset zrušit vlak“?
Já bych řekl, že do nějakého informačního systému zadal požadavek „1 lokomotiva dvousystémová, v nouzi i stejnosměrná, Vmax alespoň …, P alespoň…, pronájem od – do“, a z došlých nabídek (ne, opravdu nikdo nestál za Bednárikem a nedržel mu pistoli u hlavy s tím, že MUSÍ dát Jančurovi kulantní nabídku) vybral tu nejvhodnější.
Nebo máte dojem, že to bylo jinak?
To určitě ne, ale již před Bednárikem byl duch Žaludovy nenávisti žlutého pána z modrého domu vypráskán a odpovědní zaměstnanci ČD se začali chovat „normálně“ protože nad nimi nevisel Damoklův meč vyhazovu … Je zásadní rozdíl mezi neukojenou ješitnosti MOCÍ OPILÉHO nejvyššího modrého pána a tím, co si myslí řadoví zaměstnanci …. Když jsem kdysi působil v depu „na středu“, tak se vzájemná výpomoc domlouvala na úrovni techniků oprav nebo provozu – i když se depa jak se říká „nemusela“ – ožehavější věc zařizoval „vedoucí“, obtěžovat náměstka nebo přednostu (náčelníka), aby problém řešil na své úrovni si nikdo nedovolil …… Číst vice »
Vy jste dobrej. Regiojet za to zaplatí, takže ČD dostanou peníze za využití lokomotivy, která by asi jinak stála. Proč by nemohli spolupracovat? Co je na tom tak divnýho? Když to pomůže všem?
Ok nic. Ale taky by ji mohli nepujcit, tím by konkurenta nutili koupit víc lokomotiv kvůli servisu a tím ho třeba zlikvidovali. To se děje i v jiných byznisech zkupovani dílů, nebo i nákup celých subdodavatelů a pod.
Ne, jen by ho donutili najmout si to někde jinde. Tedy by jen přišli o peníze.
Tak tohle je krásná ukázka modrého fanatismu. RJ si na jeden den najme od ČD jednu lokomotivu, která by jinak stála, takže na tom ČD vydělají (nejde o pomoc, ale o normální obchod) a modří fanatici se mohou po….. Soudruzi, já vím, že jste to na PŠM nebrali, ale krátkodobý pronájem je v businessu zcela normální.
krátkodobý pronájem je v byznysu normální…….jenže zde máme ostrý konkurenční boj- ze strany Jančury kolikrát za hranou slušnosti a etiky. Není to tak dávno, co se Jančura přímo vysmíval, jak jsou ČD neschopné, na R 8 do Brna bude v plusu i kdyby vozil vzduch. No za pár měsíců přišla „korona“, situace na trhu se značně pozměnila. I ten nadutý Jančura natahuje ruku k úhradě ztrát. Železnice je přece i o zálohách, nepředvídaných událostech v provozu….né jen hrabat.
No, koukám, vy byste moh učit ekonomii na Vokovický Sorbonně.
Mimochodem, jak si pak jako vysvětlujete třeba fakt, že ČD nakupujou u Škody, se kterou se léta soudily, nebo dokonce u konsorcia Škoda-Siemens, kde se mezi sebou soudili (nebo si tím alespoň dost nahlas vyhrožovali) i oba jeho členové.
Asi nijak, co?
CD nemůžou skodovku vyloučit. z důvodu zákona o veřejných zakázkách.
škoda se tuším soudila s bombardierem kvůli 109. ne se siemensem. ale možná se pletu
Nemohou ji vyloučit, ale nemusí ji nechat vyhrát, žejo. Tedy pokud by i vedení ČD vyznávalo stejnou modrogumní logiku, kterou nás tu vy a další titáni ducha od rána zahlcujete…
nemusí ji nechat vyhrát…aha…takže spiknutí opačným směrem…
Přímo ne, ale dát si požadavek na kladné reference (konkurent ČD by třeba potvrdil že mu Škodovka dodala bez problémů, taková DB má nějaké pátraky se 109E).
Pořádně formulovat smlouvy a úroky z prodlení, pokud Škoda dluží ČD tak se jí nevyplácí to prodlužovat.
kladné reference…bezva, zkuste to. UOHS z vás bude mít jistě radost…
Představte si, že v oblasti ekonomiky kde pracuji je ten konkurenční boj daleko tvrdší než na dráze a přesto s konkurencí, když nám to dává smysl, čistě na komerční bázi spolupracujeme zcela běžně. Protože v normální firmě jde o peníze až v první řadě a osobní pocity jsou irelevantní. Ale to modří odboráři za 30 let stále nepochopili. A fakt nevím co je špatného na tom, že si tu zálohu, zvlášť když ji potrebuji na pár hodin nájmu?
No tak by si ji Jančura půjčil třeba od Metransu. Vyhráli by všichni (což u třístranné dohody je celkem unikátní): Jančura by odvezl vlak, Metrans by dostal peníze, a odboráři ČD či zarytí ČD šotouši jako vy by mohli jásat, jak s tím ošklivým soukromníkem vykejvali. Třikrát sláva a třikrát hurá.
zkuste si koupit spoustu náhradních dílů…pokud nejste autorizovaný servis, nikdo vám je neprodá…
a podobných zdanlivych nesmyslů je spousta
A to jste vzal kde?
zkuste si sehnat díly např. na nějaké složitější strojní zařízení, fotoaparáty aj.
sháněli jsme svicky pro velký motor. u výrobce. nikoliv, nedodame, musíte přes autorizovaného prodejce/servis v CR. a tak podobně…
No tak jasně, že vám je nebude dodávat výrobce, ale jeho obchodní zastoupení, co je na tom proboha překvapivého? To je fakt argumentace na úrovni, že vám Adidas nepošle boty přímo z fabriky, ale musíte si pro ně do krámu
A víte, že tím potvrzujete to, co říká Gwann?
no to samozřejmě nepotvrzuju. Je zcela normální, že výrobci mají své prodejní kanály a koupit přímo od nich nelze. Nebo si snad chodíte kupovat cigára do Kutný Hory a pro benzín si jdete s kanystrem do rafinerie?
Opět potvrzujete Gwanna: „zkuste si koupit spoustu náhradních dílů…pokud nejste autorizovaný servis, nikdo vám je neprodá…“
No a vy potvrzujete, že pokud nejste „prodejní kanál“, tak přímo od výrobce nic nekoupíte.
Klidně mě napište ještě další příklad, jak běžný zákazník nechodí kupovat jeden chleba do pekárny a litr mlíka do Laktosu.
Je velkej rozdíl neprodat, protože poptávající zákazník má nesprávnou barvu vagónů, a odmítnout prodat přímo, protože prodej zajišťuje dohodnutej partner. Obejít dohodnutýho dovozce/importéra/partnera může znamenat pro výrobce velkej problém, za kterej mu kšeft přímo s váma rozhodně nestojí. Pokud má importér pro danou zemi/oblast domluvenou exkluzivitu, zpravidla za to dost tvrdě platí. Ať už přímo penězi, nebo tím, že za svý splní řadu podmínek výrobce (kvalifikace personálu, držení některejch náhradních dílů skladem, pořizování specializovanýho vybavení, placený školení, minimální odběry, atd. …) Servis, kam jezdím (není autorizovanej, ale je zaměřenej převážně na jednu značku) origo díly kupuje celkem běžně (tam, kde… Číst vice »
ze nejde o adidasky ale díly pro motor za 10 mio. a nesmíte si ho opravit sám, protože se tak rozhodnul výrobce.
zda je to špatně ci ne…to je otázka.
tolik k té tržní logice…
Opravit si ho samozřejmě můžete, jen pak přijdete o záruku. Na tom není nic nepochopitelného.
Prosím? Vždyť se díly dají koupit na internetu. Dokonce se dá koupit celá stavebnice automobilu. Kaipan například.
Na Aliexpresu koupíte skoro všecko (včetně „značkových“ brzdových destiček z lisovaných mořských řas). Ale myslím, že kdybyste chtěl od výrobce (tj. opravdu originál) třeba 1000 předních sedadel, tak – pokud nejste autorizovaný servis – by s tím asi byl problém.
vy o voze, já o koze…
Typické hádky Čechů v komentářích kvůli úplné blbosti xddd
V tomhle případě fakt nechápu negativní názory.
Tohle je přeci naprosto v pořádku. Rozhodně je pro všechny lepší, když spolu dopravci spolupracují a nemusí každý z nich držet zálohu nebo rušit spoje. Jednou pomůžeš ty mě, podruhé zase já tobě. To je NORMÁLNÍ!
Je lepší spolupracovat než se nenávidět, ne? 😉
Hmm, i když za 20 let tyhle „problémy“ řešit opravdu nebudeme… 😀
Státní dráhy to budou mít lépe pořešené než Jančurák…
Nechápu, potřeboval bych tuto reakci lépe vysvětlit.
to je u tohodle panáčka normální stav…
Zajisté –
Pokud bude ve státě jediný monopolní dopravce (tj. Státní dráhy), nebude řešit půjčování lokomotiv od soukromých dopravců, protože ti zaniknou (dokonce i bez znárodnění).
A když ten monopolní dopravce nebude mít lokomotivu, tak udělá co?
Něco si znárodní u ještě povolených vlečkařů? Fakt, to je debata…
Chápu. Akorát, že Vámi zmíněný model se historicky moc neosvědčil, resp. fungoval dobře pouze v dobách, kdy nebyla moc jiná možnost cestování.
To není o „spolupráci“, to je normální obchod, vydělají obě strany. Jen v očích modrých odborářských fanatiků se jedná o hrdelní zločin.
Podle mě je to normální obchodní spolupráce 🙂
špatně je když ty zálohy, které udržuje a někde má ustajene, má jen jeden. druhý spoléhá, že si půjčí. pro mne…černý pasažér. navíc dost neurvaly co do komunikace. a taky se s drahami soudí. osobně s lidma, co mne tahají po soudech…nespolupracuju.
Ale to je přeci o té domluvě. Všichni by měli mít společný zájem – cenově dostupné cestování po železnici. A toho těžko dosáhneme, když každý dopravce bude mít neprůstřelné zálohy pro každé byť teoretické riziko. Jediná cesta je spolupracovat a v případě mimořádností si se zálohou vypomoci.
Ad. soudy … když ČD udělají sviňárnu a z pozice monopolního dopravce poškozují konkurenci, tak jim soud patří. Takhle to funguje v každé civilizovaní zemi – monopolní firmy mají větší odpovědnost a nemohou si dovolit všechno.
ok, at se s nima soudí. ale zároveň ať si zálohy řeší jak chce. když se s někým chci dohodnout, tak se soudím, i když můžu. obyčejná slusnost
oprava…tak se nesoudim…
Já to nechápu.
Soudí se pro to, že před několika lety ČD pod tehdejším vedením udělali sviňárnu na začínajícího dopravce, kterého to mohlo zlikvidovat.
Jakou to má souvislost s nynějším stavem, kdy se přístup ČD se současným vedením změnil a s ostatními dopravci běžně spolupracují?
příměr z malých poměrů…když se se mnou bude soused soudit, že ho ruším svoji sekackou, tak až si ji přijde půjčit, určitě mu ji půjčím, že?
prostě tím, že se s někým začnu soudit poněkud podvazuju možnost jakékoliv další spolupráce. na absolutní zákonné minimum.
zkuste se žácit soudit o něco s bankou, jak k vám bude následně přistupovat…
Tomu příměru něco chybí, s dovolením Vám to doplním: Soused se se mnou soudí, protože jsem byl před pěti lety hajzl a rušil ho sekačkou schválně v neděli a nebo když měl na zahradě rodinnou oslavu. A soudy jsou tak pomalé, že se to do dneška nevyřešilo.
Nicméně od té doby jsem se změnil, přestal jsem být hajzl, se sousedem jsem se udobřil a dneska jsem mu na půl hodiny půjčil svojí sekačku, když se mu náhle a nečekaně rozbila ta jeho.
Lepší? 🙂
99% lidí mu ji nepůjčí a 80%si o ní ani nepřijde říct.
Já bych mu jí půjčil, co se mnou?
Ne, vážně, to se fakt chceme vrtat v modelové situaci a probírat všechny možnosti? 😀
Lidé nejsou firmy, další věc kterou Vám na odborářském PŠM evidentně zatajili.
Půjčím sousedovi sekačku ve čtvrtek večer a on začne sekat v sobotu v 7 ráno. 😀 Zažil jsem. A ne, opravdu jsem mu nic neudělal. Od té doby jsem mu už nic co dělá rámus nepůjčil. Naštěstí se neptal proč 😀
A co my s tím?
To je jasné. Nic
Doplním pana FrantuM:
Soused, který vás před 10 lety dal k soudu, potřebuje sekačku a nabízí 500 Kč za půjčení. Můžete je dostat vy, nebo pán z druhé ulice.
ČD nepůjčují lokomotivy protože jsou takoví dobráci, ale protože je to byznys (+ možná někdy budou potřebovat propůjčku sami)
Že musíte spolupracovat s někým, kdo se s vámi soudí, je v reálném světě celkem běžné. No a ‚spoléhá na to, že si půjčí‘, já jsem třeba před třemi hodinami spoléhal na to, že u pekaře koupím chleba. Tedy jsem nepekl, i když mám doma pekárnu. Jakou nálepku byste mi dal?
soudíte se s pekarem, že v bochniku koupenem vloni byl zapeceny potkan?
asi ne, že ano…
Můžete být konkrétní, k čemu přirovnáváte zapečeného potkana a Jančura se o to soudí s modrými? Fakt by mě to zajímalo.
To záleží na rychlosti soudce, když byla žaloba napsána vloni.
Jak černý pasažér? Rušíte snad klientům konta, když zjistíte, že mají peníze ještě jinde než u vás v bance?
ne, ale když na jedné entitě začnou „zlobit“ , tak se jim obvykle ukončí všechny entity
Když vidím místní diskusi… Žluté vagóny + modrá lokomotiva = rudý hadr pro místní modráky, že? Nechápu, že vás to furt baví se rozčilovat nad tím, že Dráhy místo naschválů spolupracují i s jinými dopravci. Mají z toho peníze? Mají. To je po roce spojeném s obrovským propadem příjmů to hlavní. Zkuste k tomu přistupovat ekonomicky, ne ideologicky 😉.
Presne tak, zeleznicni dopravci davno pochopili, ze nejvetsi konkurenci si nejsou navzajem, ale hlavni konkurent je automobil. Jedine efektivni systemovou spolupraci ziskaji spojene zakazniky a pretahnou lidi z aut.
no jasně, jistá konkurence i mezi dopravci je správná. ale není důvod se nenávidět, nepozdravit, pomlouvat se apod. klidně spolupracovat…
Tak když spolupracují konkurenti tomu se říká také kartel a jsou na to zákony :-). Ale jinak s vámi souhlasím hlavním konkurentem jsou ostatní druhy dopravy a konkurování si navzájem celou železniční dopravu jen oslabuje a taková konkurence je i zbytečná. Takže jeden veliký silný dopravce by byl pro železnici přínosnější, než to co je teď. Vlastně jste dál za pravdu mým názorům, které mám 🙂 .
Fakt srovnavate placene pujceni zalozniho stroje na pul dne nebo spolecny zajem na rozvoji celeho oboru s kartelem? (byt radoby zertovne) Nespadl vam na hlavu prazec?
Ryby v jednom rybnice si muzou konkurovat dost a dost i kdyz zadna nebude otevirat stavidlo a vypoustet ten rybnik vsem. Dokonce i kdyz se domluvi na tom, jak si ho pripustit z vedlejsi reky.
Než na něco budete reagovat, nejprve si přečtěte na co vlastně to je. Já reagoval na pana JiP a ten psal o efektivní systémové spolupráci, ne jen o této jedné půjčce.
„nebo spolecny zajem na rozvoji celeho oboru “
„Než na něco budete reagovat, nejprve si přečtěte na co vlastně to je.“
Už jste zapomněl v čem se jezdilo před Jančurou? Jaké byly výkony ČD? Byl jste rád, že se vezete. Stát ve vlaku z OVY do Prahy to byla síla. Nebylo nutné se snažit, když mám monopol. Až se žlutým se zlepšila nabídka a kvalita cestování. Lidi mají krátkou paměť. Pendolino byl výkvět luxusu jako Supercity Manager. Nebo OSTRAVAN.
Tak to máte ale hodně krátkou paměť na to v čem se jezdilo před Jančurou. Zjevně patříte mezi ty, kteří si stále myslí, že před Jančurou do OV jezdily jen bečka. Zkuste si to najít a uvidíte, že to tak zdaleka není.
No napr. dokud neprisel Jancura, tak vetsina vagonu na Ostravy byly sice modernizovana ale prakticky vyhradne bez klimatizace a navic skladba vozu vubec neumoznovala jizdy IC vlaku rychlosti 160 km/h. Takze se jeste dlouho po zavedeni 160 na trati jezdilo pouze max 140 a jizdni rad byl namalovany na 120, protoze pomerne bezne bylo vide na IC i lok 163 a prave i to B-typicky vsechny nedelni a patecni posily. Z toho take plyne ta averze starsich lidi k vlakum, protoze prevazna vetsina patecnich a nedelnich vlaku jezdila diky tomu zpozdena.
A že RJ těch 160 jezdí když má v naprosté většině lok 162 🙂 .
To ano… Akorát že to bylo placené státem a ne „na podnikatelské riziko“ jako teď. Navíc, „díky“ RJ valašské expresy zastavují i v „dírách v poli“ (kde by stačilo aby zastavovaly jen R/Sp, např. Červenka), před ním zastavovaly více-méně stejně jako Ex/IC do Ovy/dál. Ale v poho, s tím se člověk smíří, hlavně že je nabídka spojů…
Béčka jezdila bězně. Jestli to nebylo pravidlo, měl to dopravce lépe komunikovat/marketingově řešit (vlak s béčkem nemít označený jako IC ale třeba jako Ex, zvláště v dobách IC příplatků,…)
Co jim takhle půjčit nějakou „bobinu“ místo 150.2? 😀
A Žehličku byste nechtěl? 😀
a co akumulatorovku v NTM?
Jako odtáhnout posunovacím Ringhofferem štreku Praha-Ostrava?
no, takze RJ vyhrál postrky s moderními loko a jejich nedostatek v os dopravě řeší jistě ne moc drahým pronájmem od CD.
fakt super…
dostanu spoustu mínusu, ale takto podporovat konkurenta může jen blázen.
Však taky jen blázen může vymyslet dotovanou nákladní dopravu 🙁
Jaká dotovaná nákladní doprava? Aby projela veškerá osobní dotovaná (včetně slev pro důchodce) dálková doprava přes Bezpráví, musela se nákladní doprava odklonit na provozně dražší kopcovitou trať přes Vysočinu. Ten dotovaný postrk jen snižuje část vícenákladů nákladní dopravy, jinak by se komerčně neudržely přepravy na železnici a přesunuly by se na silnici.
Sám nakonec zmiňujete „dotovaný postrk“. Ano, jak osobní, tak nákladní doprava, resp. železniční infrastruktura je čistým příjemcem miliardových státních dotací.
Demagogie. Copak silniční doprava si platí výstavbu a provoz dopravní cesty sama?
Zatímco silnice a dálnice se stavěj a opravujou ze slunečního svitu, žejo. Tyvole, tady je to zase dneska argumntace na úrovni diskuse na Zdopravy.cz.
V případě financování silniční infrastruktury se nejedná o dotaci, nýbrž investici, v tom je zásadní rozdíl.
Se do toho trochu zamotáváte, nemáte ten pocit?
tak postrky jsou spíš jistá kompenzace aby nakladka nevyhynula.
ale to, že se železniční infra nezaplatí z poplatků za DC je bohužel pravda. týká se to ale jak os tak nákladů…z tohoto hlediska jde o nepřímou „dotací“ . která ale není principiálně špatně. jen tam prostě je
A silniční infra se z poplatků zaplatí?
Že jo, mě by napadlo přestat dotovat tu silniční…muhehehehe…
Vy si myslíte, že kdyby mu ČD odmítly na jeden den půjčit mašinu,tak by ty vlaky musel odřeknout? Ách můj bóže..,
To jistě ne, ale košer to není – z hlediska určité etiky (když si přibírám kšeft=státní postrk, počítám taky s rezervou, vždyť to není situace jednoho týdne)….v tom s nickem Gwann nelze než souhlasit…
Tak jako se předpokládá, že ČD jsou povinny dělat všem dobrodruhům zajišťovnu
Ne…půjčil by si odnějakého nákladního soukromníka nějakého veterána…
ja nejsem od fochu, ale nejsem si jist, že řada 121 a podobne jsou uzpůsobené pro vozbu osobních vlaku. má to topné kabely? krom toho si neumím představit to zpoždění co by tato pomalá loko udělala navíc.
kolik je k nájmu loko rád 140 a 141 které mají alespoň vyšší rychlost, nevim. arrivacka je ale asi zamestnana jinde
ano, nejspíš musel. nebo by si musel půjčit jinde lokomotivu s nižší max.rychlosti.
Takto podporovat jineho zeleznicniho dopravce, se kterym jsoui CD na stejne lodi vuci konkurenci daleko nebezpecnejsi – silnici, je naopak prozirave. Kdyz pojedu do Brna / Vidne / kamkoli Regiojetem, je sance, ze na cestu zpatky mi vyjde lip spoj CD. Kdyz pojedu autem, je jisty, ze jim pojedu i nazpet. A dlouhodobe pokud lidi jednou presednou do aut, dostat je zpet na drahu je velmi obtizny. Naopak ruzny drazni dopravce normalni cestujici strida bezne.
Gwann vášnivě podporuje přesun dopravy na železnici. Jen ten dopravce musí mít tu správnou barvu…
ať si má třeba fialovou. jen zde souvislost mezi vectrony na postrcich a chybejicimi loko v os dopravě muze nevidět jen krtek.
železniční doprava má být spolehlivá. ne že jeden pojede na hraně a další jsou povinni ho zachranovat
Jak to myslíte, to „povinni“? To jako, že to Dráha dostala od někoho befélem a Jančura to má zadarmo?
Prostě, Jančura potřeboval lokomotivu, tak si zažádal o nějaké nabídky, vybral si tu pro něj nejvhodnější a ten, kdo tuto nabídku předložil, s ním dobrovolně uzavřel smlouvu. Říká se tomu ekonomika, kdybyste nevěděl…
Jinak, půjčovat si vybavení je naprosto normální téměř v jakémkoli oboru, tak opravdu upřímně nechápu, co tu z toho děláte za kovbojku.
Tak určitě seš schopen tu povinnost doložit. Jinak tě označuji za neskutečného lháře.
Povinni jsou akorát tak dotlačit vzechlinu z tratě do první stanice.
Tohle byl normální obchod, ČD při jednání věděly že RJ udělá hodně aby nemusel spoj zrušit. A mohly to odmítnout.
v tomto máte pravdu, to je úskalí nespoluprace. na druhou stanů POKUD (a to si sice myslím, ale důkazy na to nemám) staví jeden dopravce oběhy s menšími rezervami než je třeba…a pocita s tím, že ten s většími rezervami mu vždy pomůže…tak je ten s menšími rezervami černý pasažér v systému. a toto se nedá podporovat. kdyby měl RJ zborenou mašinu po srážce, pochopím. ale zde si něco vysoutezil za menší prachy než nabízel sám ELL a teď mu chybí mašiny…to je ukázka maximalizaci zisku s minimální rezervou na mimoradnosti. úplne stejná vec jsou neexistentni večerní spoje na ostravu… Číst vice »
Zas se neda rict, ze by RJ novou techniku podle potreby neobjednaval a nekupoval. S tim, ze kapacity vyrobcu jsou vycerpany a dodavky trvaj a zpozdujou se, bojujou vsichni. Je logicky, ze nejvetsi dopravce s nejdelsi historii bude mit nejspis neco starsiho, davno splacenyho a ucetne odepsanyho v zaloze. Ve chvili, kdy RJ prevezme objednany Traxxy se navic muze karta snadno obratit a muze byt pro CD vyhodnejsi pujcit si neco od RJ nez tahat starou masinu s horsimi parametry. Natoz pokud skutecne spadne ETCS „klec“ podle planu. Tam se klidne muze stat, ze to budou CD, kdo bude mit… Číst vice »
vozy má až na 20ks second hand
loko kupuje nové až poslední dobou
motoraky jete či leasovane
elektrické jednotky asi nebudou vcas
v tomto mne přijde…jako nadšenec v obchodu s vlacky TT
co umí…je přesvědčit lidi, že je cooool s ním jezdit. za to potlesk. za zbytek už menší, a chování, vystupování a PR je u mne osobně hlavní důvod neobliby tohoto pana…
Že to rozjížděl s ojetými vozy i lokomotivami je logické, zatím jediný, kdo to v ČR zkoušel jinak, dopadl celkem neslavně. Když si vybudoval nějakej základ, má zřejmě už smysl postupně nakupovat i nové loko a brzy nejspíš i vozy. Nepochybně skočí i po ojetině, když se nějaká lákavá naskytne, ale poměr nový/ojetý nejspíš poroste. Leasing je trend napříč dopravci, tím spíš u motoráků, pro který se může o dost hůř hledat uplatnění, pokud smlouvu na další období na dané trati vyhraje někdo jinej. Elektrické jednotky asi včas nebudou, ale to se může stát každýmu a jestli si opravdu dobře… Číst vice »
na to, kdo kolik bude mít vozidel s ETCS, to uvidíme. že se zlutakovi do pár vozidel pár rad bude snad ETCS dosazovat lépe než do rozmanitých rád CD, a hlavně vozidel pro regionální dopravu, to je asi ocekavatelne.
největší problémy budou právě v regionální dopravě pro dojezdy do uzlu, kde zlutak není skoro aktivní…to je jasné už teď. jen nevím, jak to lépe zvládne leoš, tyrkysovi a jiní
Jak „černý pasažér“, taky za to zaplatí. Pronájem na poslední chvíli je dražší, protože se dá šponovat (ostatní už mají mašiny zadané, RJ spoj neodřekne, co mu cenu neurčit)
Mimochodem byly i situace, kdy Žlutá lokomotiva táhla Modrý vlak.
Žádná norma na rezervy = provozní záloha není … riziko podnikání. V roce 1978 na základě „dlouhodobého“ socialistického plánování bylo dodáno 27 x E 499.2, turnusová potřeba 18, provozní záloha 9 = 50 % …. Rok poté se změnil jízdní řád, posunuly se polohy vlaků a v Přerově se nestíhaly (i vzhledem k pravidelnému zpoždění) obraty naplánované někdy v roce 1975 – tudíž se zvýšila TP na 19 a bylo po 50 % záloze … pak jeden „opilec“ s vypnutým VZ zlikvidoval u vjezdu do Spišské Nové Vsi 2017 a bylo o další mašinku míň … Takže když „dvojka“ chyběla,… Číst vice »
Raději bych seděl v pěkném čistém vagónu. To co si kdo půjčuje , co táhne ten můj vagón mě opravdu nezajímá.
A taky aby přijel na čas, což RGJ minimálně do června 2019 neustále nezvládal.
Ale bude hůř…
Do švestek, nezasejou, nad propastí. Doufám, že jsem na nic nezapomněl.
Zase ten strašlivý češtin: Jančura si přece od ČD nemůže nic PŮJČIT, ale jedině VYPŮJČIT – půjčit by mohl někomu něco on, ale sám sobě bude něco půjčovat těžko a od jiného si něco může jedině vypůjčit. To už je na tom redakce tak špatně s vnímáním češtiny, že ten rozdíl ani necítí?
To je stejné jako s NAJMOUT/PRONAJMOUT. Většina lidí nesmyslně říká, že si něco pronajali. Buď se s tím smíříte nebo budete za věčného prudiče 🙂 Já už jsem to vzdal…
To, že už jste to vzdal, je sice (bohužel) pochopitelné, ale já si přesto ještě pořád myslím, že ani to, že něco hloupě používá „lid obecný“, stejně nedává novináři právo prznit češtinu a její logiku, N.B. v tučně vytištěném titulu. Asi budu ještě nějakou dobu tím „věčným prudičem“, než mě to také odrovná úplně …
Nejste učitel češtiny? Jasně, máte pravdu, ale fakt to nemá cenu 😀
Díky za upozornění.
Samozřejmě, že si může půjčit, i když se kromě dvojice „půjčit“ – „půjčit si“ používá i dvojice „propůjčit“ – „vypůjčit si“. Vrátit školné za češtinu byste měl žádat Vy, když neznáte celou škálu významů sloves se zvratným „se“. Kromě toho dle Vaší logiky by by bylo v daných souvislostech nesmyslné i „vypůjčit si“, protože si tu lokomotivu evidentně nevypůjčil sám, ale musela mu být propůjčena od ČD, a „vypůjčit“ nezvratné čeština nezná. Obdivuji pana Sůru, že ví, že Vám nemá odporovat …
V čistě právní teminologii se jedná o ZÁPŮJČKU lokomotivy
Výpůjčka je typ závazku, který vznikne uzavřením smlouvy o výpůjčce nezuživatelné věci. V ní se obě strany dohodnou na tom, že vypůjčitel může po dohodnutou dobu bezplatně používat určitou konkrétní věc, která patří půjčiteli.
Zápůjčka je typ závazku, který vznikne na základě uzavření smlouvy o zapůjčení zastupitelné věci za úhradu.
Propůjčuje se státní vyznamenání, které je třeba po smrti vyznamenaného vrátit na „HRAD“ …
Půjčit / vypůjčit jsou významově synonyma, což nepochybně chápete, vaše připomínka by se mohla týkat „neperfektnosti“ smlouvy, nicméně ani u soudu byste neplatnosti kvůli tomu nedocílil, protože i z ne zcela češtinářsky skvostného vyjádření je oboustranně zřejmý souhlasný projev vůle …
Ač jsem na perfektnost jazykového vyjadřování citlivý, máte minus …
Proč proboha chce všade jezdit, když nemá mašiny. A to se cpe na R23. To by mě zajímalo, čím tam bude jezdit. Doufám, že se tyhle dávačky brzy jednou pro vždy zakážou.
Proč ČD jezdí když nemá mašiny, má půjčených 16 vectronu pokud vím a ještě chce další…
Vaše logika postrádá smysl, proč by si nemohl půjčovat, na R23 půjdou Peršani a místo nich asi MS3, ne?
Ono je rozdíl krátkodobé půjčení a plný pronájem se servisem. ČD si ty vectrony pronajali z důvodu, že to je vyhodnější než koupě nových za vlastní peníze, páč takhle je musí pronajímatel udržovat v pořádku, což u koupených se musí o ně starat provozovatel.
Což je u RGJ s jeho známým přístupem k údržbě a servisu celkem výhra.
Co ty víš o přístubu RGJ k údržbě a servisu? Nic.
Ano, ale obojí je o půjčce ….
výhodnější to z dlouhodobého hlediska rozhodně není
Jakože parlament schválí změnu obchodního zákoníku ve smyslu, že jedna obchodní společnost nebude smět jiné společnosti pronajmout nějaký svůj majetek? A co takhle zakázat podnikání? To by se vám taky líbilo?
Ono by stačilo, aby zakázku dopravy v závazku mohla dostat jen firma, která prokáže, že na to má vozidla i personál v dostatečném počtu a hlavně firma, která má vůči státu splněné veškeré závazky.
Vy chcete, aby ČD nemohly získat žádnou zakázku na ZDO? https://zdopravy.cz/ceskym-draham-chybi-lokomotivy-musely-si-pujcit-brejlovce-od-kladenske-dopravni-18258/
Pst! To se zrovna modrým nehodí. 😀
Samozřejmě že ano, to by mělo platit všeobecně a pro všechny. A bylo by to tak správně. Když si stát za naše peníze něco objedná měl by to být někdo spolehlivý.
Ste měl ekonomii naposled na VUMLu, žejo?
Napsal jsem jen to, co je jinde naprosto normální a běžné. Dbát při výběru i na spolehlivost dopravce to není nic výjimečného. Nevím co se vám na tom nezdá.
jak je obvykle v civilizovaných zemích na západ od nás. byt se to obvykle nehodnotí v okamžiku VR ale nekdy v průběhu přípravy kontraktu.
že by to semlelo občas i modré…je ale taky pravda
Pláčete správně, ale před cizí hrobkou.
Prostě v zákonech týkajících se veřejné dopravy bude zakotven monopol Státních drah, vynechají se paragrafy o existenci soukromých dopravců.
Do konce října má Regiojet dostat 7 traxxů MS3, které půjdou na linku Praha – Brno – Vídeň – Budapešť/Bratislava.
Problém je, že ještě nejsou schválené pro provoz v okolních zemích, k tomu má dle výrobce dojít během třetího čtvrtletí 2021.
když drahám nejede jejich jediná TU47, to je řevu o neschopných smejdech.
když obdivovaný soukromník nemá čím jezdit, a to není specifické uzkorozchodne vozidlo, je vše v pořádku. modří půjčí. asi na befel z ministerstva.
zoufalost preprahu kvůli odlišnosti napájecí soustavy jsem si myslel, že máme již v osobní dopravě za sebou…
Gwanne bacha! Spiknutí jde výše než jenom na ministerstvo…
Ilumináti?
Samozřejmě, zejména pak ti bavorští, ti jsou navíc spřaženi se Siemensem.
pronajme si na R23 čtyři kusy 150.2 😀
Nebo 162 a nebo klidně i 163, tam je Vmax 120km/h.
Proč chcou ty České dráhy všude jezdit a to se nacpali na Vltavu, když půlku minulého roku z důvodu nedostatku lokomotiv řady 362 jezdila vypůjčená 363 od Carga? Ajo to je ČD, to se může…
ÖBB jezdi s loko carga běžně. Co vám vadí ?
OeBB má jinou strukturu, než skupina ČD.
Pokud vím tak ÖBB má společný pool lokomotiv pro celý koncern a jednotlivé „dcery“ si je na své výkony najímají….
Ano, bohužel ČD se při vzniku dceřinky CARGO nedaly touto cestou …
Svého času EC München – Zürich – z/do Lindau vozilo SBB Cargo, protože mělo lokomotivy se dvěma smetáky – jedním švýcarským, druhým německým a rakouským …
Nebo brejláci, ti taky vloni jezdili z Prahy na Plzeň celkem běžně za esa.
což je poněkud problém kvůli Vmax a zasloužili by si…i když je otázka jak to vyjde, když se třeba nebude muset v Plzni preprahal…
CD Cargo je dceřinná firma
Nad propastí!
Zajisté, koukejte mě za 20 let volit…
Smazáno pro zbytečnost.
,, modré gumy“ nebrečí žlutá gumo. Jančurák by brečel kdyby nedojel.
Karle to chce klid. Ti co nás tu nazývají hanlivě modré gumy, si ani neuvědomují, že tím jen dokazují, kdo je skutečná guma. Víte co se říká. Podle sebe soudím tebe. A jsou to právě oni, kteří to, že má RJ takové problémy těžko snáší a svoji flustraci si vylévají na nás.
do švestek…
Do slivovice!
Pravda Ludvo.
Flustrace. Tak určitě.
Vy pracujete v ČNB, flustráte :-D?
A kdo zaplatí zpoždění zaviněné těmito vlaky opožděnými neplánovaným přepřahem v Kolíně? Je skvělé, že zpožděné vlaky RJ zapříčiní zpoždění vzniklé nestandardní technologickou operací v Kolíně, dále zpoždění předjížděných osobních vlaků na Vysočině či na trati Brno-Břeclav, minimálně v JMK pak od zpožděných osobních vlaků ujedou autobusové přípoje. Nejsou to věci, které by se občas nestávaly, ale málokdy to lze naplánovat takto dopředu a ještě má dopravce drzost se k tomu takto veřejně doznat. Ve spravedlivě nastaveném systému by pak měl dopravce ze „svých provozních důvodů zpožděný“ kompenzovat přenos zpoždění na jiné vlaky jiným dopravcům/objednatelům.
Promiňte, ale z vás činí vyloženě nenávist… A pomyslel jste na to, že ta moderní vícesystémová lokomotiva to zpoždění hravě zvládne stáhnout? Očividně ne. A navíc mám pocit, že přes Vysočinu je v jízdním řádu vata, ale to je jen pocit.
Není to nenávist, ale zkušenost. A už vůbec ne k jednomu dopravci, kdyby přepřahaly v Kolíně ČD, napsal bych to stejné. Přepřah lokomotivy za méně než 10 minut sotva zvládnete, navíc ve stanici, kde dle GVD vlak ani nestaví, takže alespoň +12 (a to jsem stále optimista). Dále v tomto směru moc vaty RJ ve svých trasách nemá, ta je spíše ve směru z Brna do Prahy (kde ale za Kolínem už zpožděný vlak nenapáchá tolik škody). Navíc ve směru Kolín -> H.Brod vlak mimo trasu nemůže jet plně, protože už může někde „přejíždět cestující“ protijedoucímu Os, tj. jeden z… Číst vice »
Přepřah v Ústí na západě u rychlíků Praha – Cheb probíhá během 8 minut, takže deset minut je naprosto v pohodě.
Brzděte Orle 🙂 Dnes už taky nečeká u lokomotivy posunovač na klíč od topení a na moderních loko je i uzemnění loko a hlavně odzemnění o dost pomalejší…
10 minut bych považoval za velmi kvalitně vymyšlený a provedený přepřah souprav s elektrickým topením. Ale tuším, že to bude ostrý vzájemný přepřah dvou vlaků a ten rozhodně za 10 minut nebude. A pokud RJ nemá pobyt v kolíně, tak je výhodou, že může proběhnout i v ranžíru, nikoliv u perónu…
Petr K: Srovnáváte nesrovnatelné, v Ústí přepřahají rychlíky při úvrati, což je stav pro přepřah obecně vhodnější. Nicméně přepřah bez úvrati pravidelně nastává např. v Bohumíně nebo Plzni u západních Ex, kde je na přepřah 13 minut, a to je zde myslím ještě posunovač (nebo ne?).
Petr Šimral má správný postřeh v tom, že pokud se bude jednat o vzájemný přepřah mezi 1044 a 1033 v cca 9:30, tak to je opravdu nesnadná operace s dvojitým objížděním, tam je tedy +10 minut z říše snů. 🙂
Řeč byla o současném přepřahu na Západě, který bude trvat do 28. července.
Asi konečně na hlavním vkládají další výhybku aby při zpoždění se na UnL vešly dva Krušnohory.
Před 45 lety se dělal u osobníků v Benešova u Prahy směr Praha přepřah za 6 minut včetně JZB …. Dáno jednak uspořádáním kolejiště, jednak tím, že na to byli zaměstnanci přepraveni … Úvrať R v Přerově v téže době se dělala za 15 minut – dáno technologií jednoho vozového elektrikáře (bez vysílačky), který musel přejít od příjezdové E lok k odjezdové a podobně vlakvedoucí, který se od té odjezdové musel vrátit s papíry do služebního vozu na konci vlaku …
Podobně se velmi rychle přepřahalo v Berouně na 3. koleji směr Praha ….
Jestli jste si toho ještě nevšiml, RegioJet staví v Kolíně
Většina vlaků Regiojetu v uvedeném směru podle současného jízdního řádu v Kolíně nestaví, a podle grapp.spravazeleznic.cz to na to také nevypadá, i když teda ověřoval jsem jen jeden nedávný …. aktuální 1033 tam tedy fakticky aktuálně stojí, ale to je zrovna ta v článku uvedená mimořádná výměna lokomotivy, a na odjezdové tabuli uveden není.
A dovedete si představit tu sekeru, když by musel každý žlutý/černý/azurový vlak čekat v každé stanici na předjetí nákladním vlakem?
Mě vyšlo 40-120 minut zpoždění jen z Prahy do Svinova…
Té vaty je tam asi tolik, že stáhnete několikrát „pozdě“ volno … moderní vícesystémová lokomotiva pojede na trati s „místy“ Vmax 120 stejně rychle jako „rychlá“ laminátka. Vyšší výkon možná ušetří nějaké vteřinky na rozjezdu, ale to je tak všechno …
Já se Domisovi nedivím. To ujíždění přípojů je za poslední dva tři roky na železniční síti v ČR neskutečné. A po 45 letech poprvé v životě přemýšlím o autě (jen pro info, jezdím plus mínus jednou týdně na delší vzdálenosti).
A díky zpoždění autobusů v JMK přijede pekař do Brna pozdě do práce, načež nestihne upéct včas rohlíky, děti nebudou mít ráno co snídat,půjdou do školy hlady, načež se nebudou schopné soustředit na výuku a paní účtu z nich trefí šlak…a…a… Nic,zakázat, zrušit,zabavit, zavřít!
Však Jančura přece také působí v Brně, takže se měl vyrábění bordelu kde naučit a jen je touto cestou přenáší do civilizace!
No pokud by pekař jel do práce až autobusy IDS tak opravdu neupeče nic😂😂😂😂
kritizovat bordel soukromého dopravce = komunismus, neprejicnost, závist, modrogumnost
na tohle nepomuzou ani prášky…
Kde vidíte nějakej bordel?
Odstavné koleje žst. Praha-Smíchov.
v preprahu když už nějakou dobu existují vicesystemove loko.
nebo to má CD taky řešit obdobné…do KH persingem ci bastardem, tam prehodime na plechac?
Souhlasím s Vámi. Chtít prepřahat v Kolíně je šílenost bez ohledu na dopravce.
Co šílíte, jedná se o jeden den .Tady se to řeší jak kdyby šlo o měsíc. Samej vrcholovej manager.
Vy byste asi po místním šotoplanktonu chtěl, aby dokázal přelouskat víc než titulek, co?
Jelikož se dopravce k tomuto přeprahu takhle „drze doznal“, máte možnost včas a bezplatně stornovat jízdenku a zvolit jiný způsob dopravy, který snad opožděný nebude 🙂
U souprav Regiojetu na rozdíl od Pendolína a Elefanta výměna lokomotivy není nestandardní technologickou operací.
NIKDO, to je OSUD …. JMK si u žlutého dopravce vlaky z /do Prahy neobjednal ….