RegioJet si kvůli rychlíkům pronajme osm vectronů, začal s modernizací vagónů po Arena Ways
Kvůli zahájení provozu na rychlíkové trase R8 mezi Brnem a Bohumínem si RegioJet pronajme od leasingových společností až osm lokomotiv
Kvůli zahájení provozu na rychlíkové trase R8 mezi Brnem a Bohumínem si RegioJet pronajme od leasingových společností až osm lokomotiv Siemens Vectron. Firma současně pokračuje v modernizaci vozového parku, do konce roku má převzít deset nových či modernizovaných vozů. Jaké vagony nasadí na státem objednané rychlíky ale stále tají.
„Pro vozbu R8 zařadíme do provozu dalších sedm až osm vícesystémových lokomotiv Siemens Vectron,“ potvrdil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Firma tak zatím nepočítá s dalšími lokomotivami Bombardier Traxx, které loni zařadila do své flotily.
„Pořizování a nasazování nové techniky pokračuje také v letošním roce. RegioJet plánuje nasazení dalších nových více systémových lokomotiv – stejně jako dalších nových vozů Astra. Zároveň ale bude RegioJet i nadále investovat do modernizace své stávající flotily. Plánujeme navýšit počty vozů s palubní kuchyňkou, rekonstruovat interiéry vozů, které jsme pořídili v minulých letech – a investovat budeme také jak do stávajících tak i nových prodejních míst a čekárenských zón pro naše cestující,“ uvedl v čerstvě zveřejněné výroční zprávě majitel RegioJetu Radim Jančura.
Podle Ondrůje RegioJet letos převzal šest nových vozů Astra, celkem jich má v provozu už 16. Do konce roku chce převzít další čtyři vozy Astra a také šest upravených vozů po italském zkrachovalém dopravci Arena Ways.
RegioJet zařadil v loňském roce do provozu více vozů s kuchyňkami, které vznikly úpravou bývalých vozů ÖBB s dětskými oddíly. Dříve dětský oddíl zabíral tři kupé, nově jen dvě, v jednom je kuchyňka.
RegioJet založil letos nově firmu RegioJet Finance. „Souvisí s dalším rozvojem firmy a s tím, jak se rozšiřuje portfolio aktivit, nástrojů financování a vzájemných finančních vztahů mezi společnostmi v rámci holdingu, vznikla potřeba mít zvláštní společnost RegioJet Finance,“ vysvětlil Ondrůj.
RegioJet se loni dostal do zisku, vydělal 102 milionů korun při tržbách 1,59 miliardy korun. O rok dříve prodělal přes 30 milionů korun při obratu 995 milionů korun.
Auditoři upozornili na skutečnost, že společnost loni neplnila některé závazky vyplývající z úvěrových smluv. „Sankcí za toto neplnění by mohlo být zesplatnění těchto úvěrových smluv,“ napsali auditoři. Jde o takzvané kovenanty, které stanovují podmínky čerpání úvěru. „Informace o kovenantech je ve výroku auditora proto, aby tento výrok byl úplný. S řádným splácením úvěrů to ale nesouvisí. Naopak i auditor ve svém výroku konstatuje, že RegioJet u všech úvěrů řádně splácí úroky i jistinu, což je z hlediska bank zásadní kritérium. Kovenanty jsou naopak určité ukazatele, které si banka při poskytování úvěru nastavuje jako to, co bude v budoucnosti monitorovat – nicméně jejich plnění se může vyvíjet například s ohledem na měnící se situaci na trhu. To je právě případ i kovenantů u úvěrů RegioJetu, kdy situace dnes je jak u RegioJetu, tak i na trhu zcela jiná, než byla v roce 2011, když RegioJet začínal,“ vysvětlil Ondrůj.