RegioJet si kvůli rychlíkům pronajme osm vectronů, začal s modernizací vagónů po Arena Ways
Vlak RegioJetu. Autor: RegioJet
Kvůli zahájení provozu na rychlíkové trase R8 mezi Brnem a Bohumínem si RegioJet pronajme od leasingových společností až osm lokomotiv
Poradím všem koho trápí čím bude jezdit Jančura na BOHUMÍN. Hoďte oko na nádraží SMÍCHOV a tam je to překvapení. LEHÁTKA A JINE VOZY OD STATNICH DRAH BELGIE. Jinak je podrobná fotodokumentace na VAGONWEB
Mno, tak když si tu zprávu přeložím do normálního jazyka, tak nebýt Burešova lana ve formě plateb za socky a důchodce, tak má tlučhuba trošku problém. Expanze postavená na vodě, splácení úvěrů za cenu opožděných plateb subkám, strojový park jedno velké šrotiště, nemá vlastní zázemi, nejsou lidi a ti co zůstávají chtějí stále více peněz. Co korunové dluhopisy sypou, že?
Takže z Lužné už jste se vrátil a prototypy nafoceny?
Jinak si bohužel pletete komerční a objednanou dopravu. Pokud má nějaká firma zakázku od státu, tak na to banky pohlíží logicky nikoliv ideologicky.
A co se týče parku jako šrotiště? Nejstarší vozidla RJ nasazovaná do pravidelného provozu jsou z 80tých let. A teď nám řekněte po pravdě z jaké doby jsou nejstarší vozidla tím správným dopravcem ČD?
Tronda: Banka na to logicky pohlíží, proto ta relativně vysoká 6% sazba. 🙂
Co se týče vozidel ČD: Jsou podobně stará. Nebo snad máte příklad nějakého výrazně staršího vozidla?
B
Nejstarší vůz u Rj je z roku 1976, nejstarší dálkový vůz u ČD stejného data výroby..
Samuel Novák: Nekomentuji Váš názor na situaci RGJ. Akorát mám pocit, že si odporujete. Přece ani navýšení dotací nevyřešilo problémy RGJ, které Vy vidíte u RGJ. Tj. bez navýšení dotací by RGJ měl asi větší problémy, ne?
do švestek!
A pak ti to tady snad zablokují
Samuel Novák – předpokládám, že jste v životě dokázal víc než ten podle vás Radim Jančura, určitě jste udělal větší revoluci v autobusové dopravě, dokázal jste nakoupit více než dvěstě autobusů a na železnici jste jednička. Neeeee? Jo ahaaa vy jste jen kritik a sám jste nula a jen jste zaměstnaný někda a nenesete riziko podnikání?? Tak mlčte
Většina těchto myslitelů někde maže výhybky, případně v lepší variantě nosí papíry po Nábřeží. Podnikatel je u nich sprosté slovo a co udělal Jančura pro český dopravní trh dodnes nepochopili.
Jj, útoky ad hominem, to by šlo. Co jste dokázal vy, experte?
Soukromník nese riziko podnikání, odměnou je mu zisk; neexistuje tedy jediný důvod, aby Babiš z našich peněz Jančuru dotoval. Pokud nezvládá podnikat, nemá to dělat. Tečka. A můžete se čertit jak chcete.
Zdrávím Vás zde.V tom članku je,že auditoři upozornily že neplní některé závazky vyplívající z uvěrových smluv?Nevíte prosím ,to jako něco nezaplatil,či jsou to doprovodná ustanovení?Pak by totiž ten zisk byl z časti záměrně imaginární?A to zakládání, jedné dceřiné společnosti za druhou,mě vytanul na mysly, histriský příklad Strasberg,který podnikal v Oblasti Hořovic a v 19 stol ,a pak na to dojel,tady jsou ve hře i dotace narozdíl od té doby.Děkuji a omlouvám se za zamyšlení VN
Proboha, zlepšete si češtinu, to je hrůza!
VaclavN: Co je konkrétně vidíte negativního na zakládání dceřinných společností?
Dobrá zpráva, další moderní lokomotivy pro naše rychlíky. 👍
Tak doufám, že se dožiju toho, že budou jezdit větší rychlostí než 80 km/h.
P. S. Pro jistotu píšu, že teď to ironie vůči SŽDC a kvalitě trati Brno – Přerov, nikoliv vůči ŘJ.
Ale určitě, Přerov – Brno potřebuje modernizaci jako pr.se drbání, na tom se shodeme.
Několikrát za směnu běhání do strojovny vyp.zap. rekuperaci!Přerov – Nezamyslice zákaz rekuperace!!!Hold německý výrobek na české infra.
Vidím velký odborník. Ona se vypíná ve strojovně? Člověče nejdříve se někoho zeptej než napíšeš blábol
Je-li zákaz rekuperace,vypnout EDB!Tak prosím kde?Brzdič,strojovna,nepoužívat páku J-B v B nebo AFB.Děkuji za upřesnění.
Mi bylo divné, kde všichni jsou, že tu ještě není nazvraceno. No kde. V Lužné.
V Lužné není signál?
Je, ale rodiče nechtějí dětem platit data.
přitom čím víc je budou používat tím budou levnější!
Vidíš Jenki, nelze takto paušalizovat, Tebe rodiče přes den k internetu pustí a věřím, že nejsi jediný 😉 Jen je mrzuté, že dle Tvého vzkazu zjevně soudíš, že na tento web chodí jen ti závislí na rodičích 🙂
Na ty vozy ex-ArenaWays se těším. Vážně tajně doufám, že interiér zůstane půvdní, protože byl zajímavý. 🙂
Dle odkazu budou interiéry vozů po Aréna Ways upraveny do stejné podoby v jaké jezdí u Regiojetu ostatní vozy Astra.
Neznáte někdo důvod proč Regiojet nevyužil smlouvu na
čtyři traxxy (smlouvu měl na osm traxxů, čtyři zařadil do provozu loni, čtyři měl zařadit letos)?
Jinak je otázka za jakou cenu se dají koupit Vectrony přímo a kolik stojí leasing přes ELL (teoreticky má Regiojet možnost odebrat od ELL šest Vectronů na základě smlouvy z roku 2012), když má ELL zřejmě velké množstevní slevy.
Že by financování? Už na ty první musel tahat peníze tuším ze dvou různých subjektů. Banky zjevně mají na Radimovy plány opatrnější náhled.
Na financování plánů ČD ovšem taky, když jim snižují rating 🙂
Jsou tak opatrní, že jim daly úrok 1,5%. 😀 😀 😀
Nejsou s nimi moc spokojeni.
Hlavne jsou hnusny – jak z devadesatek.
To je zajímavý – nějaký detaily? Jízdní vlastnosti, spolehlivost, komfort obsluhy?
BTW Metrans taky v nových objednávkách přesedlal…
Jenže bych měl jeden dotaz, jestli se v Regiojetu zeptají. Jde o vyřazení majetku. Vyřadili 30% z hodnoty části majetku označeného: „motorových dopravních prostředků“, tj. za 100 milionů v účetní hodnotě a zároveň uvedli, že měli nulovou účetní zůstatkovou hodnotu. Vzhledem k tomu, že Regiojet uvádí, že vagóny odpisují 15 až 25 let, tak čeho konkrétně se týkalo vyřazení majetku? Nedává mi to smysl.
Co třeba autobusy?
Hm, pokud by Regiojet prodával autobusy, které už jsou tak staré, že částka odpisů snížila zůstakovou cenu na nulu…. to by dávalo smysl. Akorát mi není jestli autobusy patřily Regiojetu a.s.. Protože v nejnovější výroční zprávě Student agency k.s. je evidováno za cca 400 milionů „Motorových dopravních prostředků“.
Robinson: Spíše by mohlo jít částečně o odpisy aut a také o odpisy motorových jednotek na Slovensku, popřípadě částečně také o posunovaci lokomotivy v depu.
To se mi nezdá, bo jde o 100 milionů v účetní hodnotě, tj. v kupních cenách plus rekonstrukční opravy plus možná úroky na pořízení… což se mi nezdá, že by šlo o takovou spoustu osobních aut. A navíc vzhledem k situaci na trhu s operativním leasingem, před pár lety bylo vesměs výhodnější pro větší firmy získat do užívání auta přes operativní leasing,… Pokud jde o posunovací loko, tak to nejsem schopný posoudit. Nicméně z obecného pohledu – až v roce 2015 Regiojet vykázal že pořizovací hodnota majetku přesáhla účetní hodnotu kterou v roce 2018 vyřadil. Čili aby stihnul do r.… Číst vice »
Robinson: nemyslel jsem čistě aut, ale že to může mít částečný vliv. Hlavní vliv by zřejmě měli mít odpisy jednotek používaných na Slovensku, protože tam to fungovalo původně jako organizační složka.
Promiňte, ale já Vám nerozumím. Když vezmu loňskou výroční zprávu a srovnám s minulými výročními zprávami Regiojetu a.s.: 1) Regiojet loni prodal za cca 100 milionů majetku, u které součet ročních odpisů/oprávek dosáhnul výše pořizovací ceny=a proto zůstatková cena prodaného majetku byla 0,-. 2) Poprvé v roce 2015 dosáhl součet kupních/pořizovacích cen majetku částku za kterou loni prodal. Tj. pokud to co Regiojet prodával, tak plánovaná doba ročního odpisování by měla být 4 až 5 let. O jaký šlo loni prodaný majetek v pořizovacích částkách v TAK OBROVSKÉM objemu? 3.) Připomínám, že beru to co Regiojet označuje jako objem majetku… Číst vice »
Je otázka, jak funguje odepisování (v tom se nevyznám), ale taky bych se přimlouval za autobusy. Když dá autobus v průměru třikrát denně Praha-Brno, tak to dělá za 4 roky cca 900 000 km. Ten autobus to má v zásadě za sebou 🙂
Ten prodaný majetek skoro určitě nebudou autobusy, protože myslím, že patří jiné firmě než je Regiojet a.s. – myslím, že autobusy patří firmě Student Agency k.s….. Ohledně odpisování: je to jak adventní kalendář. Člověk všechny dílky čokolády nesní naráz nebo třebas o víkendu. Ale každý den, jeden dílek. Člověk podle zbývajících dílků pozná kolik dní zbývá do konce adventu. A podobně je to s odpisy (jejich smyslem je, aby si firma odhadla jestli dokázala každý rok vydělat tolik peněz, aby to pokrylo roční odpis majetku). Tj. když RGJ říká, že vagony odpisuje 15 let, tak roční odpis 1/15=6,7% kupní ceny.… Číst vice »
Tak to nemá, autobus je staveny na min. 2 mil. km
Autobusy patri SA a ne RJ a prodavaji se ojete za cca 2 mil.
To o porušení podmínek úvěrů je zajímavé. Dle výroční zprávy za rok 2018 se píše, že by bylo možné refinancovat. Jenže závazky po splatnosti více než 30 dnů Regiojetu narostly z 11 milionů na loňských 40 milionů. Chápu správně, že banky jsou nervozní, protože Regiojet sice bankovní úvěry splácí včas, ale za cenu toho že hůř splácí ostatním dodavatelům? Která banka půjčí takové firmě, která upřednostňuje některé věřitele?
Rozdíl může ale nemusí být v tom, že banky to mají zajištěné majetkem, což asi nebude případ třeba dodavatele koláčů nebo elektřiny.
Právě že si nejsem jistý, jestli fakt získá Regiojet půjčku u jiné banky, pokud současná banka bude chtít ihned splatit celý úvěr. Protože jediné co lze říct na adresu dluhů Regiojet je: „vím, že nic nevím“. Možná až zveřejní konsolidovanou závěrku celý koncern Student Agency, tak by mohlo být jasněji. Např. dle str. 29 výročky za 2018 vyplývá, že nově Regiojet a.s. je spoludlužníkem u dlouhodobých bankovních úvěrů, které dluží mateřská společnost STudent agency k.s. na financování nákupů železničních vozidel… ale o jakou částu se jedná není jasné. Rovněž je třeba vzít v úvahu dluhpisy kterými si letos půjčil, předpokládám… Číst vice »
By mě zajímalo, která banka by vyžadovala splatit ihned celý úvěr a ne ve splátkách dle smlouvy. A přišla by tak o úroky…
Přečtěte si sám názor auditora ve výroční zprávě, kde se to jednoznačně píše … že auditor říká hovorově – dejte si bacha, nejde o nereálné riziko, ve smyslu případného ohrožení budoucího života firmy. Kdyby nešlo o podstatnou věc, tak by to nezmiňoval.
Asi nic nevíte o bankovnictví. Porušování kovenantu je běžný důvod k zesplatneni i obřích úvěru.
HG1982: Nebyl bych tak jednoznačený, protože detaily neznáme. Ale souhlasím, že to není prkotina, jak se snažil navodit PR Regiojetu. Je fakt možné, že RGJ má nějaké možnosti refinancování úvěrů, pokud by původní úvěr/úvěry byly zesplatněny. Otázkou je výše úroků (po zesplatnění jiných úvěrů by RGJ měl být považován za rizikovějšího) a taky otázka majetku, který by bylo možné dát zástavy – zdůrazňuji nutnost připočítat, že se prohloubilo zadlužení kvůli letos vydaným dluhopisů. Osobně bych čekal, že jestliže se RGJ nepodaří zopakovat výhodný nákup vagonů z Rakouska, tak by kvůli životaschopnosti neměl dávat peníze do vagonů, ale raději o něco… Číst vice »
Smlouva je v registru smluv, kde jsou i sankce.
Tak nalijme si čistého vína, kdyby RJ dával od počátku na Vaše rady, tak vůbec nevyjel a dodnes jezdí do Ostravy pouze ČD s jízdným 500 Kč + zdražování za 10 let, které by zcela jistě bylo také vyšší než s vědomím, že mi zákazníky přebere konkurence…
Jinak, doporučil byste ČD také snižování dluhu, místo provozování ztrátových 3-4 vozových komerčních IC do Ostravy?
Tak nesmyslnost provozování ztrátových 3-4 vozových komerčních IC do Ostravy pro ČD je snad mimo jakoukoli diskusi …
„Jaké vagony nasadí na státem objednané rychlíky ale stále tají.“
Jeníčku, dávno už se ví, že na Brno – Bohumín nasadí Jančurák především belgické vozy I6 a I10.
Nevíte prosím, jestli tyto vagóny mají klimatizaci a vakuové WC?
Klimatizaci mají, ale u I6 je prakticky neúčinná. Vakuové WC mají tuším I10, u I6 netuším. Těžko ale říct, jestli nebudou vozy nějak upravovány.
Díky moc 🙂
Jedná se o tyto vozy, že?
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Bc-I6.php
Tipoval bych spíše:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/B/SNCB_I6-B-2170.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/B/SNCB_I10-B-2170.php
Ještě se musím postěžovat (ale to není na Vás, ale místní ansámbl), že skutečně nerozumím, co je špatného na otázce, zda vozy budou mít klimatizaci a vakuové WC. To už se člověk ani nemůže zeptat? 😀
Ano, to jsou ony 🙂
Hlavně, že teď tam je klimatizace:-)
Já nechápu, proč to celý místní ansámbl tak provokuje. Já se jen zeptal, protože mě to zajímalo. Žádná ironie, kterou v tom místní paranoici vidí, tam není.
A kde je v tom hajzlik pro vozíčkáře, místo pro vozíčkáře, vakuové WC, místo na kočárky, zásuvky, informační systém, jednicka?
A jaké jsou sankce za neplnění parametru?
Není jednodušší si to najít na internetu?
https://www.hlidacstatu.cz/Detail/8126159
číst….? fuj…
Pocteme si, ale kdyby to už nekdoo měl prectene…tak ušetřím čas a energii
Existují takové služby jako třeba google.
Jen škoda, že takové obavy nemáte také v případě např. R linky do Český Budějovic/Velenic, z Brna do Plzně jhem, Brno – Šumperk, Praha – Brno Vysočinou, atd. atd. atd.
Bbdghmee?
Není to tak dávno co Žlutý Spasitel tvrdil, že pronájem je to nejhorší co mohl udělat.
Jasně, neb operativní leasing, toť hotová zhouba ekonomiky.
I kdyby to opravdu rekl, to se ve vasem svete nejak vylucuje s tim, ze nyni to mohla byt druha nejhorsi moznost?
Taky jste si vzpomněl na petr.r, jak nám to tu neustále opakoval, že žlutý se oproti ČD dal tou jedinou nejlepší cestou vlastnictví lokomotiv?
To co tvrdil o pronájmu je stále asi platné, ale řeší to minimálně dočasně problém s dostupností strojů.
A nenapadá Vás, že třeba jsou kapacity lokomotivek a výrobu Traxxů/Vectronů vyčerpané a jiné vícesystémovky nemá? Co si měl objednat? Neschválené Dragony? Půjčit si Brejlovce KDS?
Ještě mohl nasadit Bobiny a zavést NAD Brno – Kojetín, tak jak to často dělaly ČD při výlukách trati. Pravda ČD bez těch Bobin.
Pokud podepíšete smlouvu na výkony v únoru a v prosinci máte jezdit, jistě na vás čekají v Siemensu i Bombardieru s otevřenou náručí a jsou připraveni vyrobit do prosince 8 lokomotiv a předběhnout ostatní v pořadníku.
Presne. Tady maji nekteri diskutujici pocit, ze nekde existuje lokosalon (podle autosalon) nebo e-shop s lokomotivami, kde jsou vystavene stovky ruznych stroju a tam se prijde a rekne, vezmu si techto 8 kousku, zaplati se kartou a oni je do druheho dne dopravi na misto urceni…
E-shop lokomotivami jsem, sím, viděl 😀 Ale to asi na SŽDC nesmí. locomotives-for-sale. com/Rolling-Stock/Locomotives-Multiple-Units/
A tihle to mají i s ceníkem : prestonservices. co. uk/category/steam-engines/railway-locomotives/page/2/ Kdo má 40 000 liber, může jednu mít.
8 lokomotiv sice bez problému dostanete předčasně, ale bude to pravděpodobně za příplatek. Dúvodú proč Regiojet loko nekoupil múže být docela dost. A to jak na straně jejich výroby, ceny tak na straně financování.
8 loko = 800mio. Ty nemá. Takze…je to financovani
A ČD by je mělo, nebo by to tahalo ojetým šrotem 362?
PS: Není to tak dávno, co se zde v jiné diskuzi psalo, že RJ bude škemrat o šroty 362 u ČD, takže toto už neplatí?
Trondo , cestujícímu je úplně jedno čím to Dopravce tahá, pokud to tedy néni Šotouš.
Hele, Trondo, Radimek tahá Ostravu sroty 162. Takže jeden za osmnact…
Na onu trať stačí 362 s klidem. Tak proč vic? Jen tyto dvousystemove stroje ve verzi šrot nejsou jeté, tak musí nové. A na pronájem, na koupi nema.
Při rychlém jednání a zajištěném financování by to u Siemensů asi dali. My podepsali smlouvu v květnu, první loko by se měla ukázat v ČR v říjnu a do provozu by měla jít v prosinci. Poslední z desetikusové série by měla jít do provozu v březnu.
Jan Sůra: Škoda by něco vyrobila. A pro ni by to byla skvělá reklama.😉
O to více je zarážející zrušení smlouvy na 4 traxxy, které měl Regiojet letos zařadit do provozu.
Na dnešek přitom slibovali ochlazení, tady bude ale horko… 🙂
spíše než horko tu bude nablito.
Pořád čekám „do švestek“. Fakt zatím nikdo…
Fajn, přiložíme pod kamna: Přinejhoršim nepojede lautr nic a tož si Ostravaci nakupiju małuchy, by měli do Brna s čim jezdiť. Saxo, Punto, Fiesta, Corsa a take. Ti bohatši kupiju Fabiju. 😀
A režijkáři můžou jezdit buď Ostrava – Olomouc – Brno a nebo Ostrava – Přerov – Břeclav – Brno. Tam jim to bude platit.
H? Mohl by jste k nám do “Asie” někdy přijet! Možná by jste zjistil že ne každý v MSK či přímo v Ostravě fandí Baníku a má vykonanou šachtu na zahradě.