První desítka Vectronů najezdila u ČD už 10 milionů kilometrů. Nejspolehlivější stroje, pochvaluje si dopravce

Siemens Vectron v barvách Českých drah. Pramen: ČDSiemens Vectron v barvách Českých drah. Pramen: ČD

Pět lokomotiv už překonalo hranici milion kilometrů, druhá polovina strojů má tuto hranici na dosah.

Desítka lokomotiv Siemens Vectron, které mají České dráhy pronajaté od společnosti ELL, už najezdila ve službách českého státního dopravce 10 milionů kilometrů. Oznámily to dnes České dráhy, které zmíněné stroje využívají především na lince Berliner z Prahy do Berlína, Hamburku a Kielu. Lokomotivy zajíždějí s expresem Hungaria také do Budapešti.

Denní běh jedné lokomotivy Siemens Vectron je ve službách ČD téměř 1 000 kilometrů. Pět lokomotiv už překonalo hranici milion kilometrů, druhá polovina strojů má tuto hranici na dosah. Nejvíce najezdil stroj D-193.298, který měl k 10. srpnu na kontě 1 074 853 kilometrů.

„Vectrony jsou nejspolehlivější stroje ve službách Českých drah. Jejich průměrná disponibilita, vztažená na flotilu těchto deseti lokomotiv, na počet hodin v daném měsíci a na hodiny odstavení strojů pro závadu, je 99,24 procenta,“ uvedly dráhy v tiskovém prohlášení.

České dráhy provozují 17 lokomotiv Siemens Vectron, z toho je 10 lokomotiv v nájmu od společnosti ELL a šest strojů je pronajato od společnosti RSL. Jednu lokomotivu České dráhy přímo vlastní. Vedle linky Berliner je provozují také na lince Slovácký expres mezi Prahou a Starým Městem u U. H. a jako záložní stroje se objevují i na dalších dálkových linkách Českých drah.

České dráhy plánují pořídit nové elektrické lokomotivy také přímo do svého vlastnictví, proto vypsaly dvojici výběrových řízení na dodávku až 90 elektrických lokomotiv pro rychlost 200 km/h a až 50 lokomotiv pro rychlost 230 km/h.

Tagy České dráhy ELL lokomotivy Siemens Vectron
112 komentářů