RegioJet se vrací mezi Prahou a Brnem k rozsahu před covidem
Lokomotiva řady 388 v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Přidáním vlaků dojde k navýšení počtu spojů na deset denně každým směrem.
Přidáním vlaků dojde k navýšení počtu spojů na deset denně každým směrem.
nezapomeňte na obligatni: „kde na to vezme vozy“
Trochu s křížkem po funuse.
Z kulturních akcí se vracím kolem jedenácté, ale protože nic nejede, jedu autem. Přece nebudu čekat jak somrák v hale hlavního nádraží, než mně 5 minut před odjezdem půlnočního vlaku do Brna na tabuli milostivě oznámí, ze kterého nástupiště to odjíždí.
A autobusy taky posílí?
A sakra, tak to od dubna už nepřijedu do práce včas. Zrovna ten ranní z Brna vyplní jedinou díru pro krácení zpoždění couráku.
Záviš ve Vagonu začíná v 21.00
Ještě by si ty vlaky mohli umýt a uklidit. Po roce jsem je opět vyzkoušel a začíná to připomínat rychlíky ČD před dvaceti lety.
No, jel jsem tím teď nedávno a ta odrbanost sedaček je něco, co si nedovolily ani ČD v roce 1996 (pokud to nebylo rozřezané od lumpů – to je asi tak stejná úroveň).
Jj, souhlas. Regiojet, co se týče čistoty souprav, je na tom čím dál hůř.
Přesně tak. Už před lety jsem s RJ kvůli tomu přestal jezdit. Známá, co dojíždí denně z Vyškova do Brna raději volí čekání na Bouzov. Ovšem ČD jsou také dobré. Stačí se podívat na R11, jaká špína tam jezdí. Jak nemají konkurenci….
No zrovna třeba ta béčka co jezdí na Bouzově jsou občas taky dost otřesná…
R11 by měla být přejmenována na koněspřežku a nebo radši dělat, že vůbec neexistuje… Tam je špatně vše od kolejí na většině trasy, přes na to navazující jízdní doby až po stav vlaků.
No jasně, taková kombinace AB349, 2xBdtee 276, 2xBd264, to je etalon cestování ve 21. století! 😀
Srovnávate něco jiného, než jsem měl na mysli. Podívejte se, jak vypadaji Bmz, které od OBB přebraly ČD a RJ. Dále pokud porovnáte podobně staré Astry a Railjety, tak je to taky jiná písnička. Je to o servisu a údržba interiéru.
Konečně spoj, který by mi mohl do Prahy vyhovovat, protože nově zastavuje ve Skalici n.Svitavou. Ranní Brněnský drak od ČD a večerní Svitava zastavovaly jen v Letovicích. Ještě by ten večerní mohl vyjíždět o něco později.
Jen ten večerní spoj by mohl být ještě o něco později, aby to bylo opravdu pro lidi, kteří jedou z kulturní akce
Neberte to vážně, mluvčí holt potřebovala nějaký argument na podepření existence vlaku a napadlo ji jen tohle. A evidentně jí nedošlo, že v tu dobu se dá v Praze jet leda tak z odpoledního představení Spejbla s Hurvínkem.
Tak ideál pro fotbalové fanoušky 😛 😀 Tedy pokud by Brno nehrálo pralesní ligu 😀
Takže Praha je v tom samém pralese, dobré vědět… 🙂
Tak samozřejmě to byla nadsázka, že druhé největší město nemá první ligu 🙂
Jenže z těch by si jel v pátek či sobotu v drtivý většině – kde by se to hodilo, ale v ostatních 5 dní by jel zbytečně pozdě. Nicméně hlas lidu často zafunguje – tak by možná stálo za to rozproudit diskuzi na sockách RegioJetu.
Jelikož ten vlak jede zpátky až v 5:03, tak prostoru k posunu je tam vskutku královsky – i kdyby jel ve 23:15, naprosto ničemu by to nevadilo.
Ani pauze pro četu ?
JMK kdysi mluvil o integraci RJ mezi Svitavami a Brnem, ale než to domluvili, tak tam RJ přestal zastavovat. Tak by mě zajímalo, jestli se ta diskuze znovu otevřela, nebo máme smůlu
Jen houšť, vlaků na komerční riziko není nikdy dost…
Než vám vyplácají kapacitu. 😉
To má raději zůstat nevyužitá?
Komupak? Nějakým předluženým molochům, vysávajícím kraje, stát i EU?
Když jsou tam vlaky na komerční riziko, tak není potřeba objednávat vlaky v závazku… Maimálně pro vykrytí okrajových časů
Moje řeč…
Konečně. Ten ranní spoj mi tam citelně chyběl.
U toho večerního bych si dokázal představit, že pojede ještě o něco později. ideálně až tak ve 20:45, aby bylo možné stihnout rozjezd o půl dvanáctou a o půlnoci být doma.
Hlavně že se jim po 14ti dnech vrátila na koleje jejich nová čínská jednotka… 🙂
Ta čínská jednotka není jejich, jestli to nevíš. Jen ji pro Číňany testují v českých podmínkách.
A kdopak jim ju naboural ?
Jaká kulturní akce končí v Praze v tolik, abych stihl vlak v 8 večer? 😅😅😅
Ale proč by měla končit zrovna v Prágle?
„Pokryjeme tím poptávku po dopravě večer z Prahy, kdy se lidé vrací například z kulturních akcí,“ dodala mluvčí.
I vám musí bejt trochu jasný že je fakt mizivý procento lidí, co v plesovejch šatech pojedou z Prahy do Adamova. Zkuste to pochopit tak že paní myslí od směru Praha. Co?
Východočeské divadlo Pardubice? Ale tam se taky končí nejčastěji mezi 21-22 hod., s veledlouhým pěším přesunem, nebo s chytáním večerního trolejbusu. V Třebové, ve Svitavách chcíp (kulturní) pes.
Ne, vážně, z kultury takto nikdo nepojede. Z nějaké odpolední dejme tomu. Večer se jezdí se leda tak do Adamova/Blanska… po desáté večer z Brna. Ale věřte, že drtivá většina kulturychtivých diváků z okolí Brna bere raději auto (rodinné výpravy, domluvené spolujízdy), protože trefovat něco večer…
Prostě tohle vyjádření se tiskové mluvčí, resp. marketérům, moc nepovedlo.
Nejen se trefit, ale taky se do toho vlaku vejít. Ulička dvěma řadama a lidi nastojáka i v kupé, v mezivozovém přechodu a beztak i v umývárce… a to byla vyprodaná jenom holešovická hokejová hala, nic většího.
Vy chodíte na koncerty v plesových šatech?
Jsou třeba koncerty klasické hudby v Rudolfinu nebo ve Státní opeře.
… a abychom nestihli rychlík ČD Svitava v 21:03, který taky staví ve zmíněných stanicích …
ten ale nestaví ve Skalici nad Svitavou, což je významnější uzel než Letovice. Musel jsem pak jezdit z Letovic taxíkem
Třeba 14.4. dávají v Národním divadle Prodanou nevěstu od 17.00, 11.5. Hamleta nebo 12.5. Nabucca, to by se stihnout snad dalo.
Ten nový Hamlet v ND má 2:55 hod. Změřeno na vlastních hodinkách 🙂 A než vás dav vynese ven, to taky chvilku trvá. Chytat vlak na Hlaváku v 20:15? – jen velmi teoreticky 🙂
Ty opery by se ale snad daly, i když možná bude potřeba utéct při děkovačce.
Ten Hamlet, to byla zase nějaká dnes moderní „aktualizovaná“ režisérská inscenace? Jestli ano, tak leckdo odejde o přestávce, protože se na to nebude moct koukat, a vlak stihne 🙂 (Známá takhle pořídila lístky na Krále Leara příbuzným jako dárek a o přestávce utekli všichni – to se prý nedalo.)
Člověk musí vědět, na co jde. 😉
Představení v ND bývají občas překvápko. Klasiku nečekejte.
To jsou tříhodinová představení, ne?
Koukneš v televizi na večerníčka a vyrazíš na vlak. Přesně na tuhle kulturní akci to je… 🙂
Třeba až zas budou nějaký demošky v Praze. 🤷♂️
Na demonstrace proti bídě se teď jezdí traktorem…
Ne proti šílenství jménem Green deal..
Večeře v kulturně vedené restauraci.
No to je jasné, odpolední představení Spejbla a Hurvínka…. 🤔
Tak můžete jet s ČD, ti jedou něco okolo 22. hodiny a pak nějakou minutu po půlnoci
Na cestu z kulturní akce je ideální tak ten vlak v 5:03 z Brna 😀
První ranní railjet po půl páté z Prahy kolikrát taky připomíná flamendrák. 🙂