RegioJet se vrací na trasu Bratislava -Žilina, prodlouží na ni spoj z Prahy
Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
RegioJet definitivně potvrdil svůj návrat na hlavní slovenskou trasu mezi Bratislavou a Žilinou. Nový pár vlaků mezi oběma městy od
super, výborne! 🙂 ďakujeme RJ
A čo že to koli „parkovnému“ nepotiahne až do Vrútok/Martina?
Brno se konečně po delší době dočkalo příměho spojení se Žilinou,ale ten spoj je prakticky nezajímavej,protože příjezd do Žiliny 21:25..pro občany Slovenska je to dobré,ale pro nás o ničem.Spíš bych uvítal protáhnout linku Brno – Bohumín dál na Žilinu…toho se asi už nedočkáme..kde jsou ty časy kdy jezdil rychlík Beskyd z Brna do Žiliny.
Fajn, doufejme, že si to najde cestující.
Praha-Trenčín. Arriva vs Regiojet. Jízdní doba takřka stejná. Pro Arrivu je Trenčín, aspoň dle jejich slov klíčový. Takže otázkou je zda je lepší jet motorákem přes Vláru, nebo Jančurou přes Bratislavu….hmm
aspoň je možnost volby.
Pak je ale otázka, zda všichni cestující z Trenčína míří do Prahy.
V tomto si (snad) také každý najde svoje cestující – Blava/Brno je pro Trenčín atraktivnější cíl než Olomouc/UH/Zlín, ale zas (ne)dostupnost dalšího spojení mluví pro Arrivu…
Zdravím.
Jestli by nebylo lepší kdyby se Ariva a Leo domluvili…
Leo jezdil ve dvouhodině Praha Staré město. A motorák by vždy navazoval včetně okrajových spojů…
To už by byla jiná nabídka byť přestup ve Starém městě…
Leo častěji zastavuje a jede rychle. Tak je ta nabídka v podstatě jenom o Praze…
Cestujících by se díky rychlosti i nabídce našlo jistě více…
Na Ostravu by jezdil Leo jenom dálkovými na Slovensko a Polsko. Tak je ta nabídka Ostrava Praha sice dobrá, ale zároveň přeplácána. Či jak to nazvat…
Jezdim Trencin-Praha cez Puchov ,CD, a pohoda,pripoje na prestup v Puchove OK,za mne nemam duvod experimentovat motorakem cez Vlaru, nebo zlutakem cez Blavu
No tak to je určeno jen pro BA – Žilina, který masochista by jel 200km na jih a následně 200km na sever
kdo chce jet z Ostravska, jede horem; ze Vsetínska přes Lideč; ze StM-UH Arrivou; BV+HO přes Vrbovce>Trenčín
Jak se z Prahy/Brna dostanete do Trnavy/Piešťan/Nového Mesta rychleji (kromě IAD bez zácpy)?:)
Jak? No přece s chutí!!!!
TAkže žlutý bus na trase Praha – Žilina asi dojezdí? Teď to jezdí tuším Irizar 303
Ano, Irizar i8 303 na této lince dojezdí začátkem ledna (tuším že 6.1.2020). Jeho nové působiště bude na lince Praha – Karlovy Vary nebo Praha – Český Krumlov.
Konečný návrh GVD ŽSR nič také nespomína.
Ale som rád.
Už se ví, kdy Regiojet nasadí první trojkové traxxy do provozu?
Vznikne ideální vlakové spojení například pro cesty studentů za studiem do Brna, Prahy, Trnavy či Bratislavy; stejně jako nabídka pohodlného spojení pro lázeňské hosty do Piešťan či Trenčianských Teplic
Ehm, pro které, prosím? Na denní dojíždění studentů to asi nebude, v Brně i Praze je vlak pozdě, na dojíždění jednou či dvakrát do týdne to zase přijíždí moc brzy. A také dost pochybuju, že hosté pojedou do lázní spojem, co je tam doveze po osmé večer.
Proč ne na týdenní dojíždění? Já teda už student nejsem, ale výdycky jsem se snažil sestavit si rozvrh tak, abych nemusel do školy ráno a v pátek. Takže když si někdo udělá rozvrh tak, že v pondělí dopoledne tam nic nemá a zpět domů může vyrazit ve čtvrtek v 15h, tak proč ne.
A jízdou v pondělí ráno se vyhne narvanému vlaku v neděli večer.
A v pondělí ráno je to o dost volnější? 🙂
Právě, že když jsem si dělal rozvrh, tak jsem pak měl školu ÚT – ČT od rána do večera, případně už od pondělka. Ale nikdy mi to nevyšlo tak, abych skončil už ve tři. Ale možné to samozřejmě je.
Tak jak to vidím,tak si my autobusáci budeme muset udělat papíry na mašinu.
V Praze chybí tolik řidičů autobusů…
Konečně začnou pražáci něco dělat…
Zdravíme kapitána Danka, muhehe… 🙂
Je trochu škoda, že nejezdí Žilinu přes Hranice n/M., Vsetín, Horní Lideč.
Tak tam se to z velké části kryje s Valašským expressem..
Jinak teda já bych byl spíš zvědavej jestli žlutej nepokukuje po trase Brno – Zlín, tam má sice bus, ale i tak..
a kudy by tam měl jet? Jako přes Kojetín, Kroměříž, Hulín, Otrokovice? nebo přes Břeclav, oboje zatím dost nekonkuenceschopné proti dálnici.. a hlavně čím by tam měl jet? 😀
Petr: No všechno co říkáte právě vím, proto jsem použil formulaci „sem zvědavej jestli nepokukuje“ a ne „nechápu proč tam ještě nejezdí“, jen sem prostě uvažoval že Brno a Zlín jsou dostatečně velká města, kde by to spojení stálo za úvahu, i přes tu prozatím „ne dvakrát vyspělou“ trasu z Otrokovic, prostě napojení Zlína na železnici stylem lokálky je nedůstojné, jestli mne úvaha neklame, tak jednoznačně nejhorší ze srovnatelně velkých měst a ten potenciál cestujících tam snad je..
Ze srovnatelně velkých má možná spojení nejhorší. Ale jsou větší města, co jsou na tom hůř (Liberec).
Ano, ten Liberec to máte pravdu, ale ten je tak jediný..
S dieslem pod dráty! To by byl ŘEV!
A nebo teda šotopřepřahat v Kojetíně, Hulíně a Otrokovicích. Ale spíš v Blažovicích, Moravském Písku a Otrokovicích, protože v úseku Blažovice − Vyškov je vyčerpaná kapacita dopravní cesty.
že by RJ koupil i nějakou diesel mašinu?
A ony do Zlína vedou dráty?
Pokud se podíváte na mapu plánovaných staveb SŽDC, tak se plánuje elektrifikace jak ze Zlína do Otrokovic, tak z Hulína do Kojetína. Takže až tam ty dráty budou, tak je otázka, zda neprojeví o tu trasu zájem i RJ.
Tak to můžeme být 10 roků na dovolené, dřív tam dráty stejně nebudou.
Pane plánuje se tolik věcí, akcí.. Třeba DOL kanál.. Až tam ty dráty budou a budou pod napětím, pak bych něco říkal.
To já samozřejmě vím, proto jsem použil formulaci: „až tam ty dráty budou“, ale narozdíl od kanálu, který je v nedohlednu, doufám že se ho ani nikdy nedočkáme, má dle SŽDC elektrifikace už aspoň nějaké data uskutečnění. Jestli to splní, to už je věc druhá.
kdyby SŽDC nenechala tu trať ta zdevastovat a už ji dávno elektrifikovali tak mohl klidně jezdit z Brna přes Veselí nad Moravou a Vlarský Průsmyk do Trenčianské Teplé a Žiliny.
Zrovna jsem to chtel napsat. Nejhorsi je, ze novy plan elektrifikace pocita jen s castecnou, nikoliv celkovou delkou trate…
Jsou u jiné tratě v ČR, kde by mohl jezdit a zatím nejezdí. Proč asi?
A k čemu by to bylo, když chce jezdit primárně Praha − Brno − Prešpurk?
Proč vlastně tam nenatáhli dráty už v 70. letech a stejně tak do Přerova? Nebyla měď? Ony by stačily dráty do Veselí, i tak by se ušetřily tisíce tun nafty, ta zu dobu.
A protopilo se tisíce tun uhlí. Vyjde to nastejno. Nebyl tlak, nebyly dráty. Klasika.
jojo, proč se o něco snažit…
Aj keby mal extra súpravy – akože aktuálne nemá – bude celý budúci rok veľký problém s kapacitou medzi Púchovom a PB. Aj niektoré Valašské expresy budú ukončené v Púchove 🙁
Skoda ze pri ceste do CR vlak nestoji v PB, ale az v Puchove (pricom vychadza zo Ziliny, takze tomu uplne nerozumiem) a nieje tam ani nejaky rozumny pripoj do Puchova.
můžu se zeptat, proč budou končit v Púchově? Něco se bude stavět?
Dalsia faza rekonstrukcie, respektive prelozenia trate Puchov – Povazska Bystrica. Relativne aktualny stav mozte vidiet tu: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/7400-K-modernizacii-useku-Povazska-Bystrica-Puchov/
za trasu na Slovensko přes Horní Lideč bych se taky přimlouval. Jenže tendr v nedohlednu. Myslím, že RJ bude mít teď starosti s novou tratí Bohumín Brno přes Kojetín… nemůžou se rozkrájet. Přeci jen jak říkal Jančura v TV tak výroba vagonů zabere 2 roky.
a on někde zadal výrobu? nevím ptám se, nikde není nic vidět ani slyšet, jen pár kusovek z Aradu a belgický lehátka nejsou ani výroba jako spíš rekonstrukce která skončila pouhým vybráním oken a interieru a dál se to nehne, jen to stojí v Kutné Hoře
ten co mi dal mínus by mi mohl napsat co že jsem ve svém příspěvku napsal špatně
Proč se ptáte, jestli objednal nějakou výrobu, když v té samé větě tvrdíte, že zadal jen pár kusovek?
možná jsem to napsal špatně, ty Astry jsou jen malý počet kusů, možná snad jsou už všechny dodaný a když by se mluvilo o nějakých větších dodávkách tak jistě by to někde už dal najevo že se čeká na něco nového a přitom nikde nic, tak asi neplánuje nákup nějakého většího počtu nových vozů a bude se tam asi flikovat spíš ojetinami ze zahraničí
Tak ne, belgický lehátka z kutnt Hory zmizely, teď tam stojí jednotky leo pro letohradsko