Dopravci Železnice

RegioJet se vrací na trasu Bratislava -Žilina, prodlouží na ni spoj z Prahy

Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Vlak RegioJetu na pražském hlavním nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

RegioJet definitivně potvrdil svůj návrat na hlavní slovenskou trasu mezi Bratislavou a Žilinou.  Nový pár vlaků mezi oběma městy od 15. prosince současně umožní nově i přímé spojení mezi Českem a například Trnavou či Piešťany.  Jízdenky jsou již v prodeji.

RegioJet prodlouží jeden pár vlaků, který dosud končí v Bratislavě, před nasazením dvoupodlažních vozů na linku z Bratislavy do Komárna zaskakoval ještě i na této trase. Jeden pár vlakových spojů bude kolem šesté hodiny ranní vyjíždět ze Žiliny ve směru Bratislava, Brno, Praha a v odpoledních a večerních hodinách pak pojede v opačném směru.

Vznikne tak přímé spojení například mezi Prahou či Brnem do Piešťan, Trnavy či Trenčianské Teplé. „Vznikne ideální vlakové spojení například pro cesty studentů za studiem do Brna, Prahy, Trnavy či Bratislavy; stejně jako nabídka pohodlného spojení pro lázeňské hosty do Piešťan či Trenčianských Teplic,“ uvedl mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Mezi Prahou a Žilinou budou nově jezdit 4 spoje RegioJet denně. Spojení přes Bratislavu je delší i dražší: jízdenky z Prahy do Žiliny začínají u RegioJetu na 314 korunách přes Ostravu ve třídě Standard, přes Bratislavu stojí 414 Kč. Doba jízdy přes Bratislavu bude 6 hodin a 5 minut, přes Ostravu vlaky jezdí 4:47 minuty.

RegioJet už mezi Bratislavou a Žilinou jezdil dříve v rámci linky Bratislava – Košice. Tu ale na počátku roku 2017 opustil. Tehdy vinil vládou zavedené jízdné zdarma pro cestující a konkurenci státního dopravce ZSSK.

Po dlouhé době jde i o nové přímé spojení Brna se Žilinou vlakem. Doba jízdy bude nepatrně delší než u přímých autobusů: 3 hodiny a 37 minut.

RegioJet podle svého dnešního vyjádření přepravil letos za prvních devět měsíců 4,6 milionu cestujících, o desetinu více než před rokem. Firma současně potvrdila, že příští rok chce nově zamířit na Ukrajinu a do Maďarska.

Jízdní řád
RJ1045 Praha – Brno – Bratislava – Žilina
Praha (15:20) – Pardubice (16:15) – Brno hl. n. (17:48) – Břeclav (18:23) – Bratislava hl. st. (19:12 – 19:15) – Trnava (19:41) – Piešťany (19:59) – Nové Mesto nad Váhom (20:10) – Trenčín (20:23) – Trenčianská Teplá (20:31) – Púchov (20:46) – Považská Bystrica (21:04) – Žilina (21:25).
RJ 1046 Žilina – Bratislava – Brno – Praha
Žilina (5:57) – Púchov (6:36) – Trenčianská Teplá (6:52) – Trenčín (7:00) – Nové Mesto nad Váhom (7:14) – Piešťany (7:26) – Trnava (7:47) – Bratislava hl. st. (8:30 – 8:47) – Břeclav (9:38) – Brno hl. n. (10:09) – Pardubice (11:45) – Praha (12:42).

 

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
dvojiteF

super, výborne! 🙂 ďakujeme RJ

pavel 2

A čo že to koli „parkovnému“ nepotiahne až do Vrútok/Martina?

Petr

Brno se konečně po delší době dočkalo příměho spojení se Žilinou,ale ten spoj je prakticky nezajímavej,protože příjezd do Žiliny 21:25..pro občany Slovenska je to dobré,ale pro nás o ničem.Spíš bych uvítal protáhnout linku Brno – Bohumín dál na Žilinu…toho se asi už nedočkáme..kde jsou ty časy kdy jezdil rychlík Beskyd z Brna do Žiliny.

Jiří Kocurek

Fajn, doufejme, že si to najde cestující.

Roman Svačina

Praha-Trenčín. Arriva vs Regiojet. Jízdní doba takřka stejná. Pro Arrivu je Trenčín, aspoň dle jejich slov klíčový. Takže otázkou je zda je lepší jet motorákem přes Vláru, nebo Jančurou přes Bratislavu….hmm

Dáda

aspoň je možnost volby.

Jiří Kocurek

Pak je ale otázka, zda všichni cestující z Trenčína míří do Prahy.

Panda

V tomto si (snad) také každý najde svoje cestující – Blava/Brno je pro Trenčín atraktivnější cíl než Olomouc/UH/Zlín, ale zas (ne)dostupnost dalšího spojení mluví pro Arrivu…

Ic540

Zdravím.
Jestli by nebylo lepší kdyby se Ariva a Leo domluvili…
Leo jezdil ve dvouhodině Praha Staré město. A motorák by vždy navazoval včetně okrajových spojů…
To už by byla jiná nabídka byť přestup ve Starém městě…
Leo častěji zastavuje a jede rychle. Tak je ta nabídka v podstatě jenom o Praze…
Cestujících by se díky rychlosti i nabídce našlo jistě více…
Na Ostravu by jezdil Leo jenom dálkovými na Slovensko a Polsko. Tak je ta nabídka Ostrava Praha sice dobrá, ale zároveň přeplácána. Či jak to nazvat…

Richard P.

Jezdim Trencin-Praha cez Puchov ,CD, a pohoda,pripoje na prestup v Puchove OK,za mne nemam duvod experimentovat motorakem cez Vlaru, nebo zlutakem cez Blavu

Marek Janík

No tak to je určeno jen pro BA – Žilina, který masochista by jel 200km na jih a následně 200km na sever
kdo chce jet z Ostravska, jede horem; ze Vsetínska přes Lideč; ze StM-UH Arrivou; BV+HO přes Vrbovce>Trenčín

Panda

Jak se z Prahy/Brna dostanete do Trnavy/Piešťan/Nového Mesta rychleji (kromě IAD bez zácpy)?:)

dada

Jak? No přece s chutí!!!!

xxyy

TAkže žlutý bus na trase Praha – Žilina asi dojezdí? Teď to jezdí tuším Irizar 303

Filip

Ano, Irizar i8 303 na této lince dojezdí začátkem ledna (tuším že 6.1.2020). Jeho nové působiště bude na lince Praha – Karlovy Vary nebo Praha – Český Krumlov.

Okoloidúci

Konečný návrh GVD ŽSR nič také nespomína.
Ale som rád.

noerf

Už se ví, kdy Regiojet nasadí první trojkové traxxy do provozu?

Robert

Vznikne ideální vlakové spojení například pro cesty studentů za studiem do Brna, Prahy, Trnavy či Bratislavy; stejně jako nabídka pohodlného spojení pro lázeňské hosty do Piešťan či Trenčianských Teplic

Ehm, pro které, prosím? Na denní dojíždění studentů to asi nebude, v Brně i Praze je vlak pozdě, na dojíždění jednou či dvakrát do týdne to zase přijíždí moc brzy. A také dost pochybuju, že hosté pojedou do lázní spojem, co je tam doveze po osmé večer.

Radek Janata

Proč ne na týdenní dojíždění? Já teda už student nejsem, ale výdycky jsem se snažil sestavit si rozvrh tak, abych nemusel do školy ráno a v pátek. Takže když si někdo udělá rozvrh tak, že v pondělí dopoledne tam nic nemá a zpět domů může vyrazit ve čtvrtek v 15h, tak proč ne.

Jiří Kocurek

A jízdou v pondělí ráno se vyhne narvanému vlaku v neděli večer.

jouda

A v pondělí ráno je to o dost volnější? 🙂

Robert

Právě, že když jsem si dělal rozvrh, tak jsem pak měl školu ÚT – ČT od rána do večera, případně už od pondělka. Ale nikdy mi to nevyšlo tak, abych skončil už ve tři. Ale možné to samozřejmě je.

Fandík

Tak jak to vidím,tak si my autobusáci budeme muset udělat papíry na mašinu.

Lukáš F.

V Praze chybí tolik řidičů autobusů…

Pitrys

Konečně začnou pražáci něco dělat…

Lemmy

Zdravíme kapitána Danka, muhehe… 🙂

Adam H

Je trochu škoda, že nejezdí Žilinu přes Hranice n/M., Vsetín, Horní Lideč.

Ondra

Tak tam se to z velké části kryje s Valašským expressem..

Ondra

Jinak teda já bych byl spíš zvědavej jestli žlutej nepokukuje po trase Brno – Zlín, tam má sice bus, ale i tak..

Petr

a kudy by tam měl jet? Jako přes Kojetín, Kroměříž, Hulín, Otrokovice? nebo přes Břeclav, oboje zatím dost nekonkuenceschopné proti dálnici.. a hlavně čím by tam měl jet? 😀

Ondra

Petr: No všechno co říkáte právě vím, proto jsem použil formulaci „sem zvědavej jestli nepokukuje“ a ne „nechápu proč tam ještě nejezdí“, jen sem prostě uvažoval že Brno a Zlín jsou dostatečně velká města, kde by to spojení stálo za úvahu, i přes tu prozatím „ne dvakrát vyspělou“ trasu z Otrokovic, prostě napojení Zlína na železnici stylem lokálky je nedůstojné, jestli mne úvaha neklame, tak jednoznačně nejhorší ze srovnatelně velkých měst a ten potenciál cestujících tam snad je..

ene bene

Ze srovnatelně velkých má možná spojení nejhorší. Ale jsou větší města, co jsou na tom hůř (Liberec).

Ondra

Ano, ten Liberec to máte pravdu, ale ten je tak jediný..

Jiří Kocurek

S dieslem pod dráty! To by byl ŘEV!
A nebo teda šotopřepřahat v Kojetíně, Hulíně a Otrokovicích. Ale spíš v Blažovicích, Moravském Písku a Otrokovicích, protože v úseku Blažovice − Vyškov je vyčerpaná kapacita dopravní cesty.

Dáda

že by RJ koupil i nějakou diesel mašinu?

Dáda

A ony do Zlína vedou dráty?

Vlastik

Pokud se podíváte na mapu plánovaných staveb SŽDC, tak se plánuje elektrifikace jak ze Zlína do Otrokovic, tak z Hulína do Kojetína. Takže až tam ty dráty budou, tak je otázka, zda neprojeví o tu trasu zájem i RJ.

Jiří Kocurek

Tak to můžeme být 10 roků na dovolené, dřív tam dráty stejně nebudou.

Dáda

Pane plánuje se tolik věcí, akcí.. Třeba DOL kanál.. Až tam ty dráty budou a budou pod napětím, pak bych něco říkal.

Vlastik

To já samozřejmě vím, proto jsem použil formulaci: „až tam ty dráty budou“, ale narozdíl od kanálu, který je v nedohlednu, doufám že se ho ani nikdy nedočkáme, má dle SŽDC elektrifikace už aspoň nějaké data uskutečnění. Jestli to splní, to už je věc druhá.

Zdenek

kdyby SŽDC nenechala tu trať ta zdevastovat a už ji dávno elektrifikovali tak mohl klidně jezdit z Brna přes Veselí nad Moravou a Vlarský Průsmyk do Trenčianské Teplé a Žiliny.

Jadris

Zrovna jsem to chtel napsat. Nejhorsi je, ze novy plan elektrifikace pocita jen s castecnou, nikoliv celkovou delkou trate…

Zapa

Jsou u jiné tratě v ČR, kde by mohl jezdit a zatím nejezdí. Proč asi?

Jiří Kocurek

A k čemu by to bylo, když chce jezdit primárně Praha − Brno − Prešpurk?

Jiří Kocurek

Proč vlastně tam nenatáhli dráty už v 70. letech a stejně tak do Přerova? Nebyla měď? Ony by stačily dráty do Veselí, i tak by se ušetřily tisíce tun nafty, ta zu dobu.

Dáda

A protopilo se tisíce tun uhlí. Vyjde to nastejno. Nebyl tlak, nebyly dráty. Klasika.

Jiří Kocurek

jojo, proč se o něco snažit…

Juraj

Aj keby mal extra súpravy – akože aktuálne nemá – bude celý budúci rok veľký problém s kapacitou medzi Púchovom a PB. Aj niektoré Valašské expresy budú ukončené v Púchove 🙁

Peter

Skoda ze pri ceste do CR vlak nestoji v PB, ale az v Puchove (pricom vychadza zo Ziliny, takze tomu uplne nerozumiem) a nieje tam ani nejaky rozumny pripoj do Puchova.

Pan Tograf

můžu se zeptat, proč budou končit v Púchově? Něco se bude stavět?

Peter

Dalsia faza rekonstrukcie, respektive prelozenia trate Puchov – Povazska Bystrica. Relativne aktualny stav mozte vidiet tu: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/7400-K-modernizacii-useku-Povazska-Bystrica-Puchov/

Jirka

za trasu na Slovensko přes Horní Lideč bych se taky přimlouval. Jenže tendr v nedohlednu. Myslím, že RJ bude mít teď starosti s novou tratí Bohumín Brno přes Kojetín… nemůžou se rozkrájet. Přeci jen jak říkal Jančura v TV tak výroba vagonů zabere 2 roky.

železničář

a on někde zadal výrobu? nevím ptám se, nikde není nic vidět ani slyšet, jen pár kusovek z Aradu a belgický lehátka nejsou ani výroba jako spíš rekonstrukce která skončila pouhým vybráním oken a interieru a dál se to nehne, jen to stojí v Kutné Hoře

železničář

ten co mi dal mínus by mi mohl napsat co že jsem ve svém příspěvku napsal špatně

Jiří Kocurek

Proč se ptáte, jestli objednal nějakou výrobu, když v té samé větě tvrdíte, že zadal jen pár kusovek?

železničář

možná jsem to napsal špatně, ty Astry jsou jen malý počet kusů, možná snad jsou už všechny dodaný a když by se mluvilo o nějakých větších dodávkách tak jistě by to někde už dal najevo že se čeká na něco nového a přitom nikde nic, tak asi neplánuje nákup nějakého většího počtu nových vozů a bude se tam asi flikovat spíš ojetinami ze zahraničí

železničář

Tak ne, belgický lehátka z kutnt Hory zmizely, teď tam stojí jednotky leo pro letohradsko