RegioJet rozšiřuje plány na noční vlaky. Brusel spojí i s Varšavou
Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: Bombardier
Vlak z polské metropole by se spojil s nočním spojem z Prahy do Nizozemska a Belgie.
Vlastně, kde v Berlíně se bude spojovat? Dle oznámeného jízdního řádu staví jen na Hbf, tam to asi moc nejde.
proč ne?
Jedete to už v pozdějších hodinách, takže místo na to bude
Konečně někdo dokáže, že ekonomika není jen o výpočtech, ale pokusech. Kdo nic nedělá ten nic nezkazí. přeji Regiojetu, aby na tom vydělal ke spokojenosti nás všech.
Ten „pokus“ není úplně náhodný los, nějaká analýza a odhady potenciálu tam budou.
Samozřejmě je tam hodně neznámých a je to risk.
Hlavně o výpočtech, odvaze a spoustě jiných věcí protože je to hotel na kolečkách, průzkumu trhu. Tento vlak musí naplnit i evropská klientela, vlak musí být značka jistoty. Obavám se že tento produkt není zatím zralý, pokud nenabízí podobný standard jako nightjet. A pokud by chtěl nabízet Němcům dražší jízdné jak Čechům tak nevím jestli je to košer. A jistě je financování hodně velká otázka , proto i rameno Varšava. Je to velký risk a obrovská investice do PR, o technice nemluvě, a o pověsti Čechů v úrovni služeb a jisté preciznosti , což nedává dobre vyhlídky. Plus u Regiojetu… Číst vice »
a vy si myslite, ze to spojeni vzniklo tak, ze si u jancury sedli a zacali pichat spendliky do mapy?
😀 hodně vtipné indead
Ekonomika není o výpočtech, ale o pokusech… Řekl člověk, kterého živí stát 🙂
To má být Marceli komická vložka?
Dlouholetý prodejce letenek a provozovatel autobusové dopravy v daných směrech pokusy nedělá, nemá k tomu důvod.
Nejak se mi moc nezdá ten odjezd z berlina kolem pulnoci, jestli chce vozit i nemce tak je to uz pozde, to mu do toho slusnej cestujici nemec nevleze, leda mlady v lete na vylet
Ten odjezd by měl být cca 22:40, Škoda ze vindobona není v klasice, mohli udělat deal s CD a tři lůžka privesit v Praze 🙂
S tímto časem by se to lépe prodávalo, o půlnoci jen low-cost
To tedy, spíš kdyby to bylo mezi 20 – 22.hodinou…
Hele já proti nočním vlakům nic nemám, ale je to komické, jaké fantasmagorie tady opakovaně vymýšlí jejich příznivci, aby mohli ukázat, o kolik je letadlo horší 😀 Z procesu odbavení se tady dělá celodenní zkouška z jaderné fyziky. Přitom v reálu v Praze vystoupím na letišti a nejpozději za 15 minut sedím u gatu. Kdo má IQ dostatečné na to, aby psal do internetové diskuze, tak by pro něj odbavení na letišti nemělo představovat něco, co vůbec stojí za řeč. Celkově je let na trasách nočních vlaků záležitost na 3 až 4 hodiny – 45 minut doprava na letiště, 45… Číst vice »
Souhlasím. 👍 Já to často kombinuju letadlo vlak a někdy do toho zamíchám i loď. 😁 Je to o momentální situaci. Ne o tom odbavení. Zvlášť pokud cestuji jen s batůžkem.
Vždyť o to právě jde. že jsou to minimálně ty 3-4 hodiny a ne jen ta hodina vlastního letu, jak se někdy snaží fanoušci létání tvrdit.. A pokud potřebujete být v cíli ráno nebo brzy dopoledne, jsou to 3-4 hodiny začínající nešikovně brzy (včetně toho, že pokud nejste přímo z výchozího města, tak brzo ráno může být o dost horší nabídka dopravy na to výchozí letiště, což vám cestu zas o něco prodlouží…). Nikdo netvrdí, že to není letadlem rychlejší (na vzdálenosti, kde se vyplatí noční spací vlak). Kouzlo je v tom, že tím nočním vlakem může člověk značnou část… Číst vice »
vymýšlíte úplně šílené konstrukce…. ale realita je podstatně jednodušší.
pokud člověk potřebuje být v amsterdamu druhý den ráno (protože jednání, apod.) … tak proste letí den předem a v amsterdamu přespí. levných, ale kvalitních hotelů je tam spousta.
Realita je taková, že pokud to bude levnější, tak vám zaměstnavatel zaplatí ten vlak. Pokud jedete za svoje, tak oceníte to, že prostě nastoupíte a vyspaný a po snídani vystoupíte v cíli své cesty. S lidmi preferující letadlo bez ohledu na cokoli to samozřejmě nehne, ale pochybuji, že na to to někdo koncipoval…
zaměstnavatel vám musí platit i čas strávený na cestě…
To fakt nemusí, jen tu část co vám zasahuje do plánované směny. Tzv. diety jsou stejné, jen se liší cena za dopravu. Bavíme se o této trase, ne o cestě do Austrálie.
Ono v letadle se obléknout moc nejde…
A spát v obleku s kravatou taky ne…☺
víte.. ona existuje takoá hranatá věc, většinou na kolečkách (ne nutně) … říká se ji zavazadlo.
Já vím…mám s ní nemalé zkušenosti…
Ten vlak taky v Praze staví na hlavním a v Holešovicích, při cestě byť jen z Kladna budu odbavenej koukat na letadla, než bych dojel na jedno z těch nádraží. A občas potřebuje někdo někam i z mimopražských, co bydlí v centru nebo na východě. Pak je ta cesta na nádraží vzhledem k času odjezdu taky potřeba hodně dobře naplánovat. Okolnosti mě jednou donutili jet na letiště autobusem a mezi jeho pravidelným příjezdem a odletem bylo 50 minut. A všechno dopadlo dobře 🙂
ono je to tady dost „šoto“ .. ne nadvno tu byl článek o amsterdamu … a ty vlhké sny šotoušů, jak ten vlak bude konkurovat letadlům mezi prahou a amsterdamem … ono to snad ani nebylo směšné … ono to bylo k pláči 🙂
To máte priority kartičku na security? Protože jinak člověk může vyhnít půl hodiny jenom ve frontě na ní…
Odlétal jsem z Prahy bez nadsázky cca stokrát a opravdu si nepamatuji, že by mi to z parkoviště ke gatu trvalo déle než 15 minut. To je spíš ještě nadsazený čas. K security občas najede celé letadlo koupáků nebo nesvéprávných Číňanů, to je pravda, ale ti se zpravidla bojí dělit, takže blokují jen dva pásy a stačí popojít kus vedle.
Existují některá brutálně poddimenzovaná letiště, z hlavy mě napadá SAW nebo LCA, ale to jsou extrémy, na většině normálních letišť v Evropě se čeká v jednotkách minut.
Tak to jsem zvědavý na obsazenost. Sezóní vlak do Chorvatska, který převážně nahrazoval autobusovou dopravu a nějaká ta auta, měl úspěch. Do Chorvatska nabídka letenek nebyla ideální. Do Bruselu a okolí je ale leteckých spojů dost a jsou levné.
Doufejme že polský připoj nebude mívat zpoždění. Obecně noční vlakovou dopravou považuji za dobry trend. S leteckým spojením vždy přijdou další náklady za ubytování , buď je odlet v odpoledních/ večerních hodinách a člověk platí jednu noc zbytečně na víc a nebo kdy je odlet ráno/dopoledne přijde člověk o půl dne , navíc si ještě musíme připočíst cestu z letiště . Proto jsem v době předcovidové využíval hlavně flixbus. To je ale sám o sobě zážitek co se do komfortu týče .. pokud budou ale aspoň nejlevnější lehátka za stejnou cenu jako letenka pro mě jasná volba..
Doufejme že polský připoj nebude mívat zpoždění. Obecně noční vlakovou dopravou považuji za dobry trend. S leteckým spojením vždy přijdou další náklady za ubytování , buď je odlet v odpoledních/ večerních hodinách a člověk platí jednu noc zbytečně na víc a nebo kdy je odlet ráno/dopoledne přijde člověk o půl dne , navíc si ještě musíme připočíst cestu z letiště . Proto jsem v době předcovidové využíval hlavně flixbus. To je ale sám o sobě zážitek co se do komfortu týče .. pokud budou ale aspoň nejlevnější lehátka za stejnou cenu jako letenka pro mě jasná volba..
Nepředpovídal tohle spojení zde někdo?
je to možné, na polských stránkách tahle zpráva už pár dní je.
Lidi toho namluví…
Třeba meteorologové…😂
Drzim RJ palce jen tak dal
Dvanáct mínusů od šotoušů vyznávajících jen modrého boha a modlících se k šukafonu
už dříve se psalo že půjde o jeden vlak který se v Berlíně roztrhne a pojede dál ve směru Praha/Warszawa
Jestli budou predikce zdejších odborníků stejně přesné jako u Chorvatska, tak to bude mít narvané…:)
(Ten Split co se časově „už vůbec nevyplatí“ má na několika spojích vyprodaný, a to ještě nevyjel a stále jsou corona omezení…)
Koukněte storno podmínky, RegioJet na tom vydělal už teď a to ještě ani nevyjel, pokud se nezmírní omezení, ale vlak přesto vyjede, tak hodně lidí nepojede, ale díky podmínkám nedostane že Storno nic
To bylo spíš na eliminaci modrých trotlů co rezervovaly , blokovaly a nechtěly ani jet aby to Jančurovi znepříjemnily . A teď to na dlouhých , nočních trasách asi zůstalo . Ostatně u letadel je to podobné , zde můžeš lístek alespoň přepustit .
Tady se jede trvá na 14 dní k moři tak kam spěchat? Důležité je pohodli a žádné kolony na hranicích
To by mohlo vyjít , Poláci jsou velcí cestovatelé .
Dost pochybuju že zvolí vlak. Z Varšavy létají nízkonákladové aerolinky do celé Evropy. A těm vlak na delší vzdálenosti nedokáže moc konkurovat.
Vlak v sobě skrývá jiné možnosti a příběh . Není to Barcelona a tuto trasu beru jako ještě využitelnou . Nemáš ranní vstávání a navíc , jako výlet s dětmi , mi to vyhovuje , protože s dětmi pohovořím ve vlaku víc než v autě nebo letadle . Super je ještě loď . Ve vlaku se přepnou už i cestou k babičce do jiného režimu , asi off line. Z mého pohledu . Pokud spěchám letím a ideálně pokud to platí zaměstnavatel. Pokud jedu za vlastní tak než se dokodrcám na letiště s příletem večer a ubytování vyjde mi pohodlnější… Číst vice »
Ekologicky určitě ano, osobně radši pojedu vlakem tam kde to jde než letadlem, navíc u letadel bývají větší spozdeni a celý proces odbavování je delší
Není, do hodiny sedíte většinou na palubě
Dobře, tak minimálně ty ostatní důvody, nejsem nějaký ekolog , ale mnohem radši volím vlak
Hmm, vlaky obvykle moc nepadají…letadla často…
do hodiny? ve vlaku do minut, max. deseti, když si ještě půjdete koupit lístek, takže máte pravdu, odbavení u letadla opravdu delší není, nehledě na fakt, že letiště je často bůh ví kde
pardon do 5 minut
Moje děti chtějí jet letos vlakem do Švýcarska a znova do Chorvatska protože z toho byly daleko víc nadšený než z letadla. Tady přijdeš 5 min. Před odjezdem a jedem. Než to letiště je minimálně 4 hod. před odletem navíc a to už jsou tak otrávenej z detma, že přemýšlíš jestli to za to stojí
To jsem zvědavý jak dlouho to vydrží. Varšava má dobré letecké spojení z Bruselem a pochybuju že se někomu bude chtít trmácet vlakem.
Místo toho, abych se kodrcal 50 let starým vagónem celou noc, poletím raději s Ryanairem nebo Transavií. Třeba do Eindhovenu a zbytek dojedu vlakem. Že takto přemýšlí víc lidí, svědčilo přecpané letiště Eindhoven v době předcovidové.
RegioJet 50 let staré vozy neprovozuje, jinak souhlas většina lidí to udělá takto.
Můžete prosím podložit nějakými fakty informaci, kterou jste uvedl, že na vlaku budou řazeny 50 let staré vagóny? Děkuji
Poprvé v životě jsem použil Ryanair loni v únoru. Z Elche do Berlína. uz venku na schodech jsem trochu znejistěl po zhlédnutí spinaveho , otluceneho zaplatovaneho letadla. A pak přišel sok , ktery me z cestovani s timto typem dopravcu vylecil. Sedadla jak v praškovacim letadle z roku 1980 , upínací kšandy odrbane , obcas nekde dira po šroubu , vtzajici podlaha , a malo mista . Kolena jsem mel otlaceny jeste vecer. Extremni hluk z klimatizace .Do toho neustále předváděli nejaky vonavky . Cesta za trest. Takto si predstavuji cestovani 4. třídou ., Nikdy vic . Z meho pohledu… Číst vice »
Nekonkurenceschopni? Objem jejich businessu hovoří jinak.
z meho pohledu . je to tam napsano.
Je to levný , masový způsob cestování . Ač mi více vyhovuje systém WIZZu Ryanair je klasika s dobrou mírou spolehlivosti za dobré peníze . Oproti SW/ČSA zase takový rozdíl nevidím a cenotvorbu nerozvádím.
Jde o časy i cenu , každá forma dopravy si najde svoje . I rozmanitost je důležitá .
Ano, před léty lítala přímá linka Brno-Eindhoven, vážně jsem o ní uvažoval pro výlet do Amstru s rodinou. Fór by v tom, že přílet byl pozdě večer, že už to vycházelo na nocování v Eindhovenu, no a odlet zpět před osmou ráno, čili zase večer z Amstru do Eindhovenu, tam přespat… Jeli jsme vlakem. Jedním ICE z Vídně do Fr-Flghfn, dalším do Amstru. V našem případě by letadlo nebyl časově žádný přínos. Leda letět z Vídně, tam se ale těžko šlo dostat na nějakou zajímavou cenu pro celou rodinu.
Ještě létali do Berlína. Ráno letadlem tam a večer trubkou zpět . Super výlet
Na a co konkrétně vám na 50 let starém vagonu vadí ? Je s podivem, že mnohým nevadí více než 50 let staré vagony Orient-expresu a jsou za cestu „tímto šrotem“ dávat statisíce korun …
Může detailně popsat,, která součástka toho vozu je opravdu 50 let stará ….
Když ještě v roce 2016 jezdíval EN Praha – Dresden – Berlin – Hannover – Köln, tak ten se vždy na Berlin-Wannsee spojoval v půlkou vlaku od Varšavy a vyrážel v 0:19 společně. Na Köln Hbf byl v 6:56. Používal jsem to téměř každou druhou neděli pro cestu do práce, když jsem jen vyskočil z vlaku a šel v pondělí ráno rovnou do kanceláře. Když náhodou přijel o trochu později (občas i +60 min) tak mi to tak nějak nevadilo. Co mi ale vadilo, byly nedělní pozdní večerní lety EW do Düsseldorfu s plánovaným odletem z Prahy ve 20:30 a… Číst vice »
To je otázka osobního vkusu každého jednotlivce. Někdo třeba pojede raději vlakem, než aby se dostával v patřičném předstihu na letiště, užíval si tam čekání a odbavovací procedury a po příletu zase cestu z letiště do města. Argumenty v příspěvku Michala Štěpána mi připadají přesvědčivé.
No jsem zvědav co bude letos Regiojet objednávat u výrobců za lokomotivy a vagony a termíny dodání.
Vagóny Mukran nebo Hamm, dodací lhůta ihned po zaplacení. Lokomotivy z půjčovny. K tomu píár o prospěšnosti železniční dopravy a zelené politice EU.
Měsíc dva dozadu p. Jančura vykřikoval že nebude kupovat ojeté vozy,ale výhradně jen nové. Po 10 letech provozu už to není nový dopravce,tak už musí mít jen nové vozy.
To jsem zvědavý na odpovědi finanční povahy…
To už asi nebude podnikání o jízdenkách na venkov (tj. do Brna a Ostravy) do 200 Kč…
Lokomotivy další Traxxy MS3 a vozy vypadají na netrakční jednotky od CRCC.
„vozy vypadají na netrakční jednotky od CRCC.“ Karle, nemáte k tomu nějaké bližší info?
Nejspíš to pochytil ode mě, nějakou dobu zpět jsem to tu říkal, ale plány se změnili
Prý se o vagonech jedná s německou stranou (shodnocuji se možnosti)
Takže buď bombardier udělá nějaké nové , nebo Siemens 4krat zlevní aby se vlezl na těch 15mega/kus
Ty Crrc soupravy byl původní nápad, nicméně z toho nějak sešlo
CRRC soupravy? Jaké měly mít koncpet?
No podle toho co Jančura říkal jsem pochopil že netrakčni soupravy , vlastně to stejné jak bude jezdit na Cheb, s jiným interiérem a 7 vozy
Ale u toho německého se teprve domlouvají, takže možná půjde i o běžné vagóny
Německé vagóny? Takže nové vozy od Siemense?
No to se mi bohužel zjistit nepodařilo, ale bombardier je taky německý takže možná i něco od nich
I tak děkuji. Jestli budou vagóny od německého výrobce, tak budou fantastické. Snad budou rozděleny na více tříd a snad tam bude i restaurační vagón. 🙂
Více tříd by tam být mělo , restaurační vagón ne
Měl by tam být:
business
Relax
Fun (to je jakože astra)
Standard (tím že to bude openspace tak se to přejmenuje možná na Economy)
Že by třeba twindexx vario (ve verzi IC2, co používá DB)? Protože přecijen bude jedno patro potřebovat v každé soupravě na R23, plus řidičáky by si rozuměly s novými traxxy. Takže by zabil tři mouchy jednou ranou. Navíc v nějakém oznámení o převzetí linky R23 jsem četl, že v těch patrech mají být sedačky, které se používají v ICE, což by taky sedělo na twindexxy/IC2. Upřímně se těším na to, co z toho nakonec vznikne. 🥳
Sedačky si každý dopravce může určit své. I v Bombardieru můžeš dodat něco od Borcadu pokud si budeš přát, ale taky Grammer Business Class.
Jo, to já vím. 🙂 Já jen myslel, že by bylo lehčí objednat odzkoušený model v konfiguraci jako má DB, jen s tím rozdílem, že by to umělo 200. Takže hádám jen jiná skříň, ale ,,vnitřnosti“ stejný? Koneckonců DB bude IC2 dokupovat až do roku 2030 (podle německé wiki), čili by RGJ mohl minimálně na sedačkách vytřískat nižší cenu, protože by se svezl s DB. Ale uznávám, asi si to představuju jako Hurvínek válku. 😆
No, tak v tom oznámení se jednalo o ojeté vagóny s Klímou z Německa ,
Nízkopodlažní vagón nemusí být nutně dvoupodlažní (minimálně Siemens takové nabízí)
A IC2 je taky jen na 160, ale mají se kupovat vozy na 200 takže možná udělají něco nového
Ahaa. Tak nic. Já myslel, že mělo jít o funglovky. Každopádně německé IC2 je sice na 160, ale jejich předchůdci z Belgie (SNCB/NMBS M6 a M7) umí 200 a jezdí jako IC po VRT mezi Lovaní a Lutychem. Takže rychlost by nemusela být takový problém.
No mají si koupit funglovky, ale ty co nabízel na R23 původně byly ojeté
Vagóny jsou teď v jednání, a až se dojednat tak 2 roky čekání
Lokomotivy by se měli řešit během září a podle toho že má být za ně miliarda, tak by to mělo být opět 15 kusů (80mega/kus)
Děkuji! Osobně budu rád, kdyby CRRC nedopadlo. Evropa je prostě Evropa.
Nevíte co na to ASTRA?
Co jsem slyšel od jiného zdroje tak by měla spolupráce s nima nějak končit, ale není to vůbec ověřené ani tak,
Určitě záleží na ceně
Problém u Astry je, že nemá TSI a to bude nyní Regiojet z nových vagónů chtít.
Otázka je, zda-li bude ochoten dát 60 milionů za vagón, když Astry stojí poloviny.
Taky se u druhé desítky aster snížila maximální rychlost na 160 minimálně u 011 a 012
U Bombardieru má RJ opci tak co by řešil kromě chechtáků?