RegioJet přivezl z Německa další lehátkové vozy, chystá je pro expanzi na Ukrajinu
Vůz Bvcmbz v barvách DB v Curychu. Foto: NAC/Wikimedia Commons
Společnost RegioJet přivezla minulý týden z Německa dalších devět lehátkových vozů řady Bvcmz. Mají být součástí další expanze firmy na
Jako co jste čekali v prohlášení pro věřitele?
Bvcmz jsou několikrát rekonstuované šroty, kor ty na 160km/h. Jejich rok výroby je 1962 až 1972. Přitom „ideální“ životnost osobního vozu je 40 let, po rekonstrukci tak 50 let. Jančura si na nedostatek vozů nemůže stěžovat, po republice má roztahané B a Bcm po SNCB (Belgie), které stále nejsou v provozu.
kdyby raději koupil nové vozy
Tak mu na ně půjčete – nic jednoduššího 🙂
Ale jinému se dobře radí, že?
expanze na Ukrajinu podle mě není o přejetí hranice a po 5 kilometrech dojetí na konečnou. Ale kdyby se jim povedlo sehnat něco na širokej rozchod a za těma hranicema nechat lidi přestoupit a pokračovat další kus, to by byla jiná káva.
Ono už samotné přejetí hranice hlavně může být dost rizikové s ohledem na dodržení jízdní doby ve zbytku trasy. Otázka je, jak to bude s hraniční kontrolou – jestli bude probíhat přesně na hranicích, nebo při výstupu a nástupu cestujících na konečné stanici. Pokud to druhé, tak je to maximum, které si soudný dopravce dovolí s ohledem na zbytek trasy.
proruský trolling
Teda, splést do jednoho příspěvku Jančuru a válku na Donbase… To je diagnóza.
To víte Ten Kalousek, ten za to může (a máme to kompelt)
Stejně jako Američtí, Sovětští, Britští, Francouzští, Italští, atd… Na všech stranách byly civilní oběti způsobené „těmi druhými“. Např. kolik bylo v Nagasaki reálných vojenských cílů? Kolik bylo reálných vojendkých cílů v Drážďanech 13.–15. února 1945? Koli bylo reálných vojenských cílů v Brně 12. -26.dubna 1945? Válka prostě je krutá, vražedná a nespravedlivá, a vždy to nejvíce odskáče bezbranný civil, ať cíleně (podřadné rasy) nebo jen „běžní civilisti“ při náletech a bojích…
Asi jste si spletl stránky, ruská propaganda se masivně jede na Sputniku a Aeronetu. Diskutujte tam 😉
A přesně to jsem čekal. Každé české Béčko je lepší než jakákoliv německá dvojka. Ikdyž teda to _české_ béčko bylo vyrobené v NDR.
No, a to se tam ještě bude dopravce podbízet nekvalitní kávou, zneužívat dotace a vyzobávat rozinky.
Nevím, o jakých dotacích a jakých rozinkách na Ukrajině hovoříte. Zkuste tam zavítat a tu nešťastnou zemi, o níž se po staletí rvou mocnosti, projet křížem krážem. Uvidíte, co má drtivá většina Ukrajinců vepsáno ve tvářích. Štěstí to není…
A o jake nekvalitni kave mluvite? Ani doma takovou nemate. A nebyt SA, ani byste nevedel, ze se da cestovat jako clovek a ne jako dobytek
Kterou jednotku Sturmabteilung máte na mysli?
Taky jsem předtím nevěděl, že by Ernst Röhm nějak povznesl kulturu cestování 😉
Už jste zapoměl, že je to holding Student agency? a dlouho jezdil pod značkou Student agency? 😀
ani Viktor Lutze jako útlumovou činnost nikoho nevozil….
Dejte si opáčko z lekce sarkasmu a ironie. Pak se plácnete po tlamě sám 😉
Čéče jak to ten Jančura dělá, byv na pokraji krachu (dle názorů v minulých diskuzích) kupuje další vozy???
Do švěstek!!!! 🙂
Za ty téměř šedesátileté šroty dostal od DB ještě zaplaceno aby si je vzal. Němci ušetřili za sešrotování 😀.
60 letý šrot s klimou, uzavřeným WC, ale i s otvevíratelnými okny v chodbičce…. Co bych dal za to, kdyby nahradily tyto šroty všecky Bčka a Bymee a jejich neklimatozované „rekonstrukce“ u ČD, hned by se líp jezdilo
Já třeba osobně raději pojedu v B249 než ve voze s klimatizací. Dopravci totiž ju nastavují vždy na teplotu kolem 22°, což při venkovní teplotě nad 27° mi nedělá dobře a vždy mám pocit, jako-by na mne lezlo nachlazení. Proto se vždy vozům s klimatizací maximálně vyhýbám.
Tak to dobře děláte, v důchodu si na sebe člověk musí dávat trochu pozor.
Je mi 22
Tak mladej a tak přecitlivělej. Tohle je skutečný neštěstí!
Spíše dlouhodobější zdravotní problémy.
Vyhybej – bude to lepsi pro nas vsechny
Předpokládám, že pečlivě nejen pozourujete, ale také pečlivě ovládáte učivo základní školy.
Baujahr(e): 1996
https://www.deutsche-reisezugwagen.de/wagendaten/248-bvcmz/
A nebo je pro vás každá lež dobrá?
No, tak já se držel tvých rad a poučení a pořádně si tvůj odkaz přečetl, a tam dole jsem objevil řádek, kde je uvedeno „umbebaut aus“. Z toho jsem dedukoval, že jde o přestavbu z vozů Bcom243, které (pokud jsem to správně vygooglil) vznikali v letech 1962 až 1972… Tak teď nevím co si mám myslet, kdyžtak mě opravte, ať tu také nešířím lži…
Bez obav pane Kocurek. Učivo ovládám. Aleš tu psal že byly vyráběny v letech 1962- 1967. A jen tak mimochodem dnes jsem je viděl na Smíchově. Jsou to šroty v hrozném stavu. Něco takového si dovézt na mezinárodní dooravu, to bych se hodně styděl.
Vy budete asi verny soudruh priznivec CSD pocitam
A vy neumíte pochopit ironii.
Čest práci soudruhu 😀
No s tím Polskem nevím nevím. Vzhledem k cenové hladině vlaků kategorie IC a docela vysoké kvalitě „nových“ vozů PKP IC… Teď kvůli koronaviru nejde zjistit cenu že Zebrzydowic do Przemysle, ale Wroclaw-Przemysl 75 PLN … Těm cenám se bude blbě konkurovat…
Jedná se o Ukrajince, kteří se vracejí domů a přijíždějí do ČR.
Ano. Jedná se o vlak pro Ukrajince, ale pan Jančura má určitě větší plány…
No jo, ale PKP IC mají výhodné pouze vnitrostátní jízdné. U mezinárodních jízdenek z Polska je problém taky ten, že je nelze zakoupit přes internet.
Hel-Chalupki za cca 450 CZK a Bohumín-zbytek ČR jízdenka přes Můj vlak. Polští konduktoři už na přeshraničním úseku stejně balí kufry….ale s nákupem mzn. jizdenky přes net máte pravdu…
Dokonce PKP IC uvádějí jako možný postup nákup jízdenky z/do první/poslední stanice na území Polska: https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/co-ma-zrobic-pasazer-gdy-nie-moze-kupic-biletu-na-pociag-miedzynarodowy-95589.html
Kdopak provede úpravu interiéru, že by Pars nova 🤤
Úprava bude max přelepí nálepky db.
Ty vozy nejsou na rychlost AŽ 160 km/h (ledaže chcete tím výrokem čtenáře šokovat), ale jsou prostě na 160 km/h.
Jestli jsou to ty samé vozy, co kupovali minule tak mají maximální rychlost 200 km/h 🙃
Aha, takže ty vozy prostě mohou jet rychlostí jen 160 km/h? Já myslel, že klidně i nižší 😉
Xavere ty si fakt tupej.
Kdyby nebyly technické problémy, tak by byla velká frajeřina obnovit prvorepublikové přímé rychlíky Praha – Jasiňa. Je to samozřejmě jen pohádka, ale hezká, ne…?
Tak to už by se to dalo rovnou natáhnout do většího Ivano-Frankivska.
Jenže aby to mělo smysl asi by bylo třeba dvou věcí. Pořídit na hranice systém pro změnu rozchodu za jízdy a vůbec obnovit trať tak aby se tam dalo z EU dojet.
Je to naprostá sci-fi… Ten Lvov přes Polsko je mnohem lepší. Na Zakarpatí opravdu stačí jen ta Bageta z Košic. Vždyť mimo létá a svátků to je úplně prázdné.
však to sám úvodní řečník píše, že je to pohádka 😉 ale souhlasím s ním, že hezká!
V nadpisu je expanze na Ukrajinu a v článku, že skončí na na hranicích s Ukrajinou. Tak jak to vlastně je?
UZ nedávno oznámily plán prodloužit trať o rozchodu 1435 mm až do Lvova.
Ne do Lvova, ale na předměstí do prekladiště… Ale realita bude asi taková, že se dříve svezu VRT v ČR…
A nevyjde levněji na hranice dát SUW2000? Na druhou stranu pokud bude trať procházet rekonstrukcí, pak by to možná šlo realizovat jako splítka, eventuálně by se z toho daly udělat dvě paralelní jednokolejky.
SUW2000 je v Mostysce naistalováno (nebo aspoň bylo), takže je to otázka „jen“ vozového parku. Popravdě nevím, jestli tato technologie je aspoň ještě v komatu, nebo total mrtvá. Výrobce ZNTK Poznaň je mrtvé.
Škoda, mohlo se to využít pro rychlejší propojení některých oblastí EU se zbytkem železniční sítě, stačilo na to jedno nařízení a bylo by po nemalé části problémů kolem pobaltí.
Na druhou stranu jsou teď k tmu třeba patenty volné a mohlo by to tak být jednodušší na nasazení a výrobu.
K tomu SUW potřebujete odpovídající vozidla a to opravdu nejsou ta, co koupil RJ.
Z toho co jsem o tom systému slyšel by se nápravy měly snad dát dat i do běžných podvozků. A pokud by se šlo do nařízení EU, tak tam už lze udělat takové opatření že veškerá nová vozidla, nebo spíš vozy, u jednotek a lokomotiv by to asi byl problém, musí být vybavena systémem změny rozchodu za jízdy. Pak by problém asi nebyl.
Jinak by snad se SUW 2000 měl být ještě kompatibilní německý Rafil Type V.
Tak tak Kkarle, jsou to kecy, prej expanze na Ukrajinu, končí to v Polsku v Medyce. A než se postaví normální rozchod tak budou mít moje vnoučata už hodně dlouhý vousy. Takže když už tudy, tak v Přemyšli přestoupit na ukrajinský vlak a jet dál.
„…a i nyní investuje do rozvoje svého vozového parku a intenzivně se připravuje na plný provoz během letní sezóny,“ tak to doufám, že dojde k nákupu cca 100 nových vagónů, jak Radim avizoval v rozhovoru.
Ten už toho nasliboval…
Expanze na Ukrajinu??? Medyka je první ves za polsko-ukrajinskou hranicí a zároveň poslední „nádraží“ kam vede evropský rozchod 1435 mm…. Pro neznalé – polské dálkové vlaky jsou v celkovém součtu na velmi vysoké úrovni – lepší než u nás… Obávám se, že obchodní model s ojetinami a snahou „vydojit z toho maximum dokud se to nerozpadne“ je už trošku ex post… No ale pokud jsou cílovka Ukrajinci, tak zatím dobrý, pokud jsou cílovka Poláci a Češi – tak se postupnou velmi úspěšnou obnovou vozových parků státních dopravců nad tímto obchodním modelem začnou stahovat mračna a zhruba za 2-3 roky začne… Číst vice »
Až za 2-3 roky? No co je tohle za poraženectví, vždyť RJ krachuje co tři měsíce už devět let! 🙂
Pleteš si Medyku a Mostysku ty „znalej“…
Kubrte – už zase..? Pře i si to ještě jednou! Podstata komentu je o kvalitě vlaků a ne o zastávce…
Říká se tomu schopnost porozumění textu..
Palec dolů,..
„…pokud jsou cílovka Poláci a Češi – tak se postupnou velmi úspěšnou obnovou vozových parků státních dopravců nad tímto obchodním modelem začnou stahovat mračna…“ 😀 😀 😀 Vy jste ale veselá kopa! 😀 😀 😀
Jackub: Jsem fanda Žlutých – jsem jeho generace kterou si svými super službami vychovali – ale musím uznat, že kvalita modrých se rapidně rok co rok zlepšuje – hlavně s nástupem „šelem“ – tedy Panterů a Sharků – a taky hmyzáci Spider a Shuttle se to opravdu nakoplo. Ale třeba Praha a Střední Čechy – to je pořád na trvalou depresi… Tady se těch 810 prostě asi nikdy nezbavíme…
Medyka je ešte v PL:
https://www.google.com/maps/place/Medyka,+Poland/@49.8081614,22.9153055,14z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x473b7a1a9e26f591:0x927a7cb5327aba58!8m2!3d49.8049161!4d22.9345026
https://cs.wikipedia.org/wiki/Medyka
Má někdo tušení, jak jsou ty vozy staré? Neptám se, abych rejpal (mám u RJ mnohem radši rakouské ojetiny než Astry), jen mě to zajímá, zvláštní jsou ta otevírací okna vs.klima.
Vozy se vyráběly v 60. a 70. letech. Je to v podstatě Západní ekvivalent našich bývalých Bc833. Jednoduché, spolehlivé, ekonomické na údržbu.
Díky. Než jsem sem ten dotaz dal, našel jsem informace na německé wikipedii, že se ty vozy vyráběly v letech 1962-1967 a dvakrát byly modernizovány. Nebyl jsem si úplně jistý, že to jsou opravdu vozy této řady, že někde není chyba. Takže +- 50 let staré vozy a stále hezky sloužily na jedné z nejlepších a (v plném jízdném) nejdražších železničních sítí na světě. Doufám, že se s nimi někdy svezu.
810 je mladší no nevím, to zdejší příznivci liberalizace asi ponesou velice těžko.
Nevím, jaký vozový park tu prosazují příznivci liberalizace, ale neustále tu (pravděpodobně od opačné části spektra) čtu něco o německých šrotech. Kdyby kdokoli (kromě ČD) dovezl z Německa cokoli 5 let starého, tak to bude také německý šrot. Tyhle vozy jsou možná lepší, než 3/4 toho, co u nás jezdí.
Je to prostě ostuda. Dovážet přes padesát roku staré vozy, to se jinak nazvat nedá. RJ by se měl stydět a ne se tím ještě chlubit. To by dělala snad jen nějaká chudá rozvojová země. Na tuto úroveň se nás pan Jančura zřejmě snaží dostat.
Ty Bmz od ÖBB jsou taky starší (rok 1978-79) a poruchovější než Béčka a to ostuda není? 😀
Pečlivý pozorovatel: na jedné straně je stáří vagónu, na druhé straně fakt, že se obmněňují podvozky, interiér, dveře, okna, technologie, povrchová úprava vnějšku cca každých patnáct let, takže záleží na typu oprav.
Nicméně se těším, až bude u všech dopravců standard wifi, klimatizace a v kategorii rychlíků a vyšších příjemně stewardky s vonící kávou.
Už tu zaznělo, že ty vozy možná nejsou 50 let staré. Předpokládejme ale, že jsou. Doteď jezdily v jedné z nejbohatších (ne-li nejbohatší) zemí světa. Pokud by to byl takový šrot, hodný nějaké chudé rozvojové země, tak by s tím asi dosud v Německu nejezdili. Na druhou stranu – víte s jakými vagóny jezdí (nebo chtěl jezdit, nevím, zda se to nakonec realizovalo) Flixbus v Německu?
Nevíme. Poučte nás prosím pane chytrý. Jsme tady všichni jako na trní.
Jako nadšenec do lůžkových a lehatkových vozů (a průvodce u JLV) můžu s jistotou říct, že Bvcmz ač jsou starší, jsou mnohem lepší než ojeté Bcmz834 od ÖBB. Technicky promyšlené a přitom jednoduché. Velkou výhodou je rychlost 200 km/h a klimatizace s možností stahovacích oken. Co si od DB pamatuji, průvodci nechávali odemčené jen okna na chodbičce, jelikož tam nefoukala klima.
810 je mladší… Co s čím to proboha srovnáváte? Jakože Mercedes 300 SEL je oproti Š120 GLS šrot, protože je o patnáct let starší?
Autor to nejspíš nemyslel vážně 😀
Jak, probůh, můžete srovnávat výplod buržoazně-imperialistického požitkářství s špičkovým produktem socialistického budování mírového tábora určeného primárně pro růst životní úrovně pracujícího lidu???
To že je něco mladší , neznamená, že je to kvalitnější. Zvlášť když je to z bývalého východního bloku, který byl notně technologicky zaostalý.
Zdravím.
Tak to je dobře že se po létech útlumu noční dopravy zase uvažuje o jejím znovu obnovení/objevení. Střípky lze pozorovat už druhým rokem…
Ještě dlouho tady budou relace na kterých se dá jezdit. Nejen Ukrajina, ale i Slovensko a Polsko z těch východních. Ale samozřejmě i jižně a západně…
Co se stále podceňuje a přitom se psalo, že je zájem jsou autovozy.
Klidně na lince EX2 Praha Žilina a zpět
A na denních vlacích Praha Poprad Košice pokud tam samozřejmě nebudou posílat SC.
Noční beru jako samozřejmost…
Třeba se dočkáme…
Tak na Žilině je ten autovůz úplná blbost, Žilina je asi tak daleko, že buď pojedu vlakem nebo autem. Ten autovůz má jako doplněk smysl do Tater a dále. V případě denních Košic možná, kdyby došlo k obnovení EC pátek/neděle, ale brát Pendolino z denních Košic by byl krok zpět, protože své cestující to má…
Brát Pendolino z denních Košic by byl konečně krok k pochopení smyslu naklápěcích souprav. Klopidlo, které nemá kde klopit, je trochu drahá sranda.
Tak Pendolino je pořád bráno jako něco extra a nevím, kam jinam krom Ostravy a Košic s ním. Prakticky do zahraničí jsou Košice asi jediná možnost, jiný směr prakticky není vhodný na jeden netaktový obrat denně a se šesti kusy +záloha se nic moc vymyslet nedá. Posílat je na Cheb nebo na Budêjovice je škoda. Je třeba myslet na to v jaké době Pendolino vzniklo a pro jaké účely. Po těch letech zpoždění už prakticky ta Ostrava byla jediná schůdná možnost.
Je to nejkomfortnější velkoprostor na celé české železniční síti. Logicky je jej dát tam, kde se dá nejvíce vydělat, na nejžádanější trasu. Na druhou stranu, je luxus dát klopidlo na rovnou trať.
Trať Praha – Bohumín je fakt úplně rovná, kde na to chodíte…
Džamel: podle posledního průzkumu slovenského MD byla průměrná obsazenost jednotek SC na slovensku asi 39 lidí. Na to stačí malá jednotka.
Tak ono je to tím, že ve vlacích SC se studenti na Slovensku nemohli vozit zadarmo (k bezplatné jízdence přirážka 5 €), na rozdíl od vlaků kategorie R, kde stačilo si jízdenku včas rezervovat (počet bezplatných jízdenek byl omezen).
Nyní je bezplatná přeprava zrušena a už se nejspíš neobnoví. Nicméně studenti budou jezdit dál. Třeba pak využijí i to SC…
Nemyslím si vzhledem k stavu silnic a hustotě provozu. Žilina má výhodu v tom, že není potřeba jet jen na Poprad. Ale odpočinout na trase někam ke Zvolenu, Bystrici a dále…
No není nabídka tak není poptávka….
By se vidělo…😀🚂👍😀🚂👍😀🚂👍
Asi ideální doba na nákupy pro ty, komu zůstala hotovost.
Jak to vypadá s pořízením lokomotiv Traxx MS 3, zatím o nich vůbec nemluví?
Špatně položená otázka… Mne by spíše zajímalo, jak pokračuje schvalování typu Traxx MS 3 v ČR a kdy lze očekávat povolení zkušebního provozu v nákladní dopravě na síti SŽ. A až bude povolen zkušební provoz v ČR se můžeme bavit o nových Traxxech u RJ.
Kulik: trojkový traxx ČD Cargo jezdil nedávno v Břeclavi.
Těchto lokomotiv se RegioJet nevzdá, viz. rozhovor tady – https://www.seznamzpravy.cz/clanek/40-milionu-ztrata-za-mesic-do-kapitalismu-patri-riziko-podnikani-rika-radim-jancura-100130?dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&seq_no=5&source=hp&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null