RegioJet přivezl do Česka desítky dalších vagónů po Deutsche Bahn, má další Astry
Vůz řady Bpmz Deutsche Bahn. Foto: ArtVandelay13, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Commons
Vozy jsou zatím odstaveny v Kutné Hoře.
Vozy jsou zatím odstaveny v Kutné Hoře.
S ojetými vozy nemám problém, zvlášť, když jsou to kupátka. Problém mám s čistotou, žlutý vlaky už zvenčí nikdo nikdy neumyl, zevnitř… a je to velká škoda, zbytečná devalvace těchto vlaků.
Přesně. Minulý týden jsem v Praze na hlavním hleděl na vagony RJ, když v tom tam přijel ÖBB Rajljet. Čistota zvenku 100 a 1. Jak to pak vypadá, když RJ přijede do Vídně na Hbf.
Ještě stále platí tvrzení pana Ondrůje , v reakci na otázku Perníčky v ŽM , že se žádné nove vagóny nevyrabeji ? Nebo poctivě přizná, ze je to holt nutnost kupovat ojeté ..?
je to nutnost na nové se čeká dlouho 🙂 a jsou drahý 🙂
1) pan Ondruj už v RJ nejaky patek není
2) nové vozy za rozumný peníz vyrábí teď snad jen pesa se kterou se jedna
Regiojet koupil ty Astry po Arenaways snad někdy ve 2016, ví někdo proč doteď stály někde v houští, když byly poměrně nové?
Pokud vim, tak dost potrhle usporadani interieru. A nasledne velike naklady na upravu do nejakeho normalniho stavu
Chapal bych, ale aby staly takhle nove vagony 6 let nekde v kopřivách, mezitim co je nouze o vagony a jezdi jim vagony v takovym stavu v jakym jezdi…
Nebyla vhodná firma na úpravu interiéru, tech 6 vozu se predelavalo jinde než v astře
Jinak ty vozy se kupovali 2019
Viděl jsem v Kolíně rychlík RJ a ty žluté vozy byly hodně špinavé. Oni snad nemají myčku?
Jezdi to snad na krásu ? Platí se za čisté skříně ? Pecula non olet
Na co to mýt ? Umyje to déšť že.. inženýre.
pro mínusáře , byla to ironie.. of course
Nevím jak dnes, ale dokud to šlo technicky respktive bylo možné, tak se daly umýt vozy v Praze na Smíchově. Možná to RJ občas myl i jinde, někde na Moravě. Poslední roky na to dlabe, ještě tak fíra koště a stěrku na Peršinku (Škoda 99er), Traxxu (Traxx F140 MS 2e) nebo (Traxx3 MS) či Vectronu (Vectron MS) atd. Co se týče osobních žel. vozů, ty si na mytí musí počkat až RJ dostaví své nové zázemí v Malešicích. Znalci ať mě případně doplní či opraví.
V malesicich se staví pouze zazemi a obratove kolejiště
Myčka bude až v Měcholupech, kde se staví depo
Momentálně se vozy myjou Brno, Bohumin
Ano taky v Praze – Holešovicích voda je hold drahá😁😁😁😁😁😁
Regiojet myčku nevlastní, využívají se myčky ČD
To mi připomíná jak jsem psal že Stadlery pro ČD z DE a CH jsou šrot, to bylo křiku, že to má sotva půlku životnosti a že je to dobré a kdesi cosi. .-)))
A jaká pro ně existuje alternativa?
Hlavně čistit, čistit, čistit a uklízet stávající vozy v provozu. Takovou špínu a hnus jsem dlouho neviděl, raději si připlatím a pojedu s ČD, zdraví a hygiena vítězí nad žlutou špínou. Pan Jančura se nestydí, je mu to totiž šumák.
Dokud spousta lidi nebude videt spinu v RJ a bude v zajeti kavy zdarma ci traumatu CSD pozdnich 80. Let…pak se nic nezmeni
Kdyby zili v traumatu ČSD osmdesatek , tak se jim platíte vybaví v takovém vagone vzpomínka —-
Slušně napsané a výstižné. Jak už někdo psal, služby a poměr nabídka/cena u občerstvení fajn, ale prostředí konzumace… zajetí a traumata. Ono na tom něco bude, proč mají/měly dálkové vlaky restaurační vůz. A ono se to mění. I moje 81 letá maminka odmítla další jízdu v té žluté špíně a byla mile překvapena čistotou a komfortem vozů ČD, i když musela v Žilině přestupovat z dopravce ŽSS (nevýhoda oproti RJ při spojích na Slovensko).
Někde to modrý trauma stále trvá, ne všude jsou InterJety, Pantery a spol. Když vyjely první žlutý vlaky se 3 vagonama, bylo to vskutku o třídu lepší, ale touha po růstu holt RegioJet brutálně přerostla a dnes je z toho Balkánský dopravce se vším všudy. Že je to špinavý zvenku a ta žlutá dělá vše, jen ne září – budiž. Ale interier už se odpustit nedá. Přitom by stačilo zaplatit pár holek, co to budou doopravdy uklízet a jako kdysi prapůvodně to jednou za měsíc vyčistit doopravdy do hloubky a důkladně. Ale i tak by to byl stejně vlak jen… Číst vice »
No paráda, další 60 let staré vozy po 4 modernizacích přestali jezdit roku 2015 a byly odstavene v Murkanu. Teď je koupili od DB, přežlutí je, Wi-Fi přejmenují na Regiojet-zluty a tím to končí. Pak je dají buď na R8 nebo R23 a tím to končí. I CFR v Rumunsku kupuji nové vozy, a víme že ti na tom nejsou úplně nejlíp. Takže kdyby Regiojet už konečně koupil těch 300 nových vozů od Pesy, nebo těch zmiňovaných 1000 vozu od Ukrajinců, tak by to bylo mnohem lepší.
Vždyť je to jednoduché, udělejte Žlutému konkurenci…v čem je problém, podmínky máte myslím víc než skvělé…
Ano, obchodní strategii má evidentně na jedničku! 🙂
Njn, kdyby se obarvily na modro, tak jsou to zánovní, lehce jetý vozy.
Fakt netuším, proč na ČD dělali takovou akci kvůli úplnému šrotu, aby jim ten úplný šrot náhodou někdo nevyfoukl a zůstal „pod pultem“ jenom pro ČD a nikoho jiného.
„Evropská komise (EK) obvinila České dráhy (ČD) a rakouského železničního dopravce ÖBB, že uzavřeli tajnou dohodu o použitých osobních železničních vagonech“
https://www.denik.cz/cesko-a-eu/evropska-komise-ceske-drahy-regiojet-20220610.html
Tak bmz po oebb byly v daleko lepsim stavu nez vetsina nemeckych ojetin
Comfort jet , interJet … slyšel jste něco o tom? Objednávky novych jednotek . Nezlobte se ale jako impulz byl RGJ dobrý, ale nějak za zenitem. Asi jsko manžel – první rok kupuje růže , nosí snídani do postele a pak za par let … sedí s pupkem před TV … ( i já se stydím .:-)
You have to keep running just to stand still… 🙂
A copak z třebas jezdí Budějice- Jihlava ? To že ČD nakupují nový vozy na dálkovinu je skoro nutnost. A ty jedntky by nebyly bez požadavků a leckde i dotací krajů .
Jak u RJ, tak u manželství platí, že by bylo fajn se o svůj vztah s druhou stranou starat, stejně tak o svůj přístup a vzhled, protože když tohle nefunguje, vždycky může přijít někdo lepší, kdo převezme štafetu a dá druhému subjektu to, co mu chybí. 🙂
Když ČD dovezly vozy z Rakouska šly prvně do dílen a modernizovaly se.. a potom ty BMZ vypadají k světu. RJ dovezl vozy a nalepil na ně logo a na wc dal květinku.. asi takhle inženýre.
Měsíc, dva zpátky se dovezlo 7 vozů od DB a ty byly u DB v provozu ve 12/2022, takže byli v uvozovkách odstaveny z provozu jen půl roku
A na VRT vezmeme staré soupravy TGV z Francie
Tak možná na nějaký pomník, ty jednotky nebudou funkční.
Hned jak predratujeme troleje v cele síti ..:-)
Na chlubeni to teda moc není.
Zaujalo mě tohle:
Štádler
https://www.db-gebrauchtzug.de/f?p=222:210:2509950458101::::P210_ID,G_APP_UNTERNEHMEN_ID:3600,3
Talent
https://www.db-gebrauchtzug.de/f?p=222:210:2509950458101::::P210_ID,G_APP_UNTERNEHMEN_ID:3620,3
Vossloh
https://www.db-gebrauchtzug.de/f?p=222:210:2509950458101::::P210_ID,G_SF_LISTE_ID,G_BABRGRUPPE_ID:3640,35,181
Za Vosslohem jsou 2 Brejlovci – to je vzor strojů k modernizaci! Hodit do toho CAT a nepotřebujete ty ojetiny nahoře, vagonů mají ČD přece dost. 😀
RegioBudget 😀
s kamarády jsme to přejmenovali na RegioHnůj
Pro státy se slabší ekonomikou jsou tyto vozy dost dobré.
Pointa pro všechny zdejší křiklouny je ta – že Vás tim NIKDO nenutí jezdit – můžete si najít jiného dopravce, nebo jiný způsob veřejné dopravy (bus, létadlo). RJ je low cost dopravce – tj za málo peněz hodně muziky a točit to tak aby nikdy nevychladly motory (stejně jako Flix, Ryan, Wizz nebo Easy). Tyhle vagony jsou obecně určeny pro méně náročné trhy – tj. původně ČR a SR, brzy PL a HU a do budoucna pro návoz gastarbeitrů z východy do střední a západní Evropy.. Pro vlaky v závazku bude podle smluv muset RJ pořídit nové regionální vlaky –… Číst vice »
Odkdy není v railjetu tichý oddíl? No a nadávat na něco, co ještě nevyjelo, je opravdu k zasmání…
– v RailJetu ČD opravdu není tichý oddíl, -v Railjeru OBB je..
– „nadávat na něco, co ještě nevyjelo“ – tak se zkus zamyslet = nakupovat něco, co není nízkopodlažní, je uplně bez mozku!!! A jen tak mimochodem ono už to vyjelo – ale pod jiným názvem „InterJet“ na vnitrstátní tratě…
Tak tichy je cely vuz, tusim 22. I to odziti je podobny blabol.
Jezdim tim 2x tydne..jak casto vy?
No právě – tak to nevidíš.. Já ti jezdím příležitostně a je na tom vlaku zevnitř krásně vidět jak už to má vážně odžito – už by si to zasloužilo vnitřní facelift – hlavně ty sedačky vypadaj fakt hrůzostrašně!!!2
Jako třeba Pendolinům to hodně pomohlo a srovnání interiéru Pendolina s interiérem Railjetu za mě hovoří silně pro Pendolino.
Částečně máte pravdu, jenže za kvalitu hromadné dopravy pořád ručí stát odborným dohledem. Konkurence na železnici má přinést nižší jízdné a zvýšení kvality. Odpovídá RJ svými 40 let starými vagóny a s Pershingem v čele rychlíku, výše zmíněným ukazatelům? To je stejné, jako provozovat autobusovou linku starými a špinavými busy bez STK s tím, že to těm cestujícím stačí. Za málo peněz, málo muziky. To ale v segmentu hromadné dopravy osob nesmí platit!
Asi teoreticky ano. Jen když něco řídí, kontroluje a má na starosti „stát“, tak to mnohdy podle toho vypadá tj. teorie versus praxe. Je otázka, zda-li kvalitou je míněna jen profesnost/odbornost výkonu příslušné práce tj. oprávnění, zaručení odbornosti, kvality kontroly atd. nebo i takové věci, které mají být ponechány „trhu“ aneb ať si klient – zákazník vybere např. čistota/hygiena. Plně by to mělo platit u provozování veřejné hromadné dopravy tzv. v závazku, kde by vše Vámi uváděné měl dohlížet „stát“, u komerčně provozovaných linek… ale to bych se opakoval. Jiný kraj, jiný mrav. Pokud by taková špína jako u RJ… Číst vice »
Kdy jste se byl naposledy podívat v Německu na nádraží v Chemnitz, Leipzig nebo Halle/Saale co tam jezdí za flotilu vlaků pod značkou DB???
Pak teprve něco nadávejte na ČD nebo RJ. Hezký den!
RJ někde něco myje včetně souprav či vagónů? To je humor jako kdybych se na to zeptat pana Radima Jančury podle paragrafu 106 :)))
Vy jste ale velký vtipálek, jinde tady rozumbradujete o výkladu práva v ČR a pak tady vypotíte něco o paragrafu 106? 🙂 Přestaňte snídat vtipnou kaši!
Tak toto je strašný blud.
Na R8 sa mám ako alternatívne rozhodnúť? To chcete 6 vagónov za hodinu nacpať do neexistujúcich autobusov? Alebo si mám dať hodinovú zachádzku cez Olomouc?
Štát a EÚ chce motivovať ľudí nech cestujú vlakmi pričom vlaková doprava zlyháva na takej banalite ako čistota/modernosť vozového parku.
Drahý Okoloidúci – RJ na R8 poskytuje POUZE to, co si stát objednal a za co si zaplatil, jaký stát RJ nastavil smluvní pravidla, pokuty ajak často a jak důsledně jejich dodržování kontroluje je výsledkem v jaké kvalitě ty vlaky jezdí – je tedy předpokládatelné že se to bude od běžné komerční linky RJ lišit – jinými slovy byli by v RJ blbí, kdyby poskytovali něco, za co si se státem nedohodli a za co nedostali zaplaceno… Kdy už to – soudruzi – konečně pochopíte!!! Za další co se týče komerčních linek RJ, kvalita zůstává plus/mínus stejná – jen okolí… Číst vice »
a) Ja som reagoval na váš blud o alternatívnej doprave. V relácií Ostrava – Brno okrem auta neexistuje prakticky nič. To že si štát vysúťažil vraky namiesto vlakov je vec druhá.
b) RJ poskytuje to, čo si štát objednal. Preto už na tejto linke dostal niekoľko pokút za porušenie zmluvy. Pretože poskytuje to, čo si štát objednal.
Perfektne logické.
ano, byl mi ukradený a NIKDO mě nenutil s ním jezdit. Bohužel se RegioJet nacpal do závazkové dopravy na R linkách a rozbil celou síťovost železnice na Moravě. Nebo ona je snad jiná smysluplná varianta jak cestovat veřejnou dopravou v relaci Brno – Kojetín, Brno – Hranice? (pozn. Brno – Přerov a Ostrava lze jet civilizovaně EC trs Břeclav, byť s dost mizernou frekvencí spojů)
ekologie vs. spotřeba pohoných hmot – říkám to furt a stejnak to nikdo moc nepochopí, pár lidí v autech to nevytrhne při celkové spotřebě přes 6 mld. litrů nafty a 2 mld.litrů benzínu v ČR ročně -> ANO 8 MILIARD LITRŮ ROČNĚ, PÍŠU TO VELIKÝM ABY SE TO MOHLO LÉPE POCHOPIT, kolik autem projedete ročně litrů? auto co projede alespoň 200 litrů měsíčně je v celkové spotřebě zanedbatelné něco na -8 desetin nula prd, cpát pak informaci o nějaké ekologii s tím že najednou sto lidí pojedou autem kvůli zrušené lokálce má na nějakou ekologii téměř zanedbatelný vliv, to už… Číst vice »
Astry trpí podúdržbou interiéru, nedostatkem úklidu. V místech, kam se uklizečka nedostane, jsou nánosy špíny a toalety jsou taky celkem silný kafe.
Nejen Astry
To je to kafe zdarma v pojetí regiojetu 🙂
Možná už i v zajetí RJ 🙂
Jako já chápu, že z určitého hlediska je pro RJ výhodné mít logistiku v místě, kde všechno začíná, nebo končí. Ale když je rakový problém to z hlediska pracovní síly uklidit v Praze, proč si nevytvořit úklidové a údržbové zázemí v Havířově, kde těch uklízeček, elektrikářů a zámečníků je mnohem větší nabídka? Shánět tam lidi na noční nebo víkendové práce bude mnohem jednodušší, než v Praze na ráno-odpoledne..
Proč by to RJ dělal, když a) je to Jančurovi aneb manažeřům buřt, b) zvyšovalo by to fixní náklady, c) když to zkousnou klienti – pasažéři, výsledek známe.
Proč to nevyfotíte a nepošlete stížnost na mail reditel@regiojet.cz? Běžně jsem to dělával…. a vždy přišla odpověď…
Mohu se optat, co Vám z RJ napsali a kdo byl odesílatel? Počítám, že pro pana Radimu Jančuru to bylo pod rozlišovací schopnosti. Btw. odpověď je jedna věc, jít to uklidit aneb dát dopořádku druhá. Emailem nezarmoutíš!
Budete se divit, ale odpovídali z jeho sekretariátu, s tím, že můj email pan Jančura četl a oni ho zároveň předávají vedení vlakové dopravy RJ. Nečekám, že mi bude odpovídat on, na to má opravdu sekretariát. Ale je známo, že řadu stížností čte skutečně sám. A taky záleží jakou formu zvolíte. Já většinou píšu stylem Vážený pane Jančuro, dovolte mi abych se s Vámi podělil o nepříjemný zážitek při cestě vlakem RJ č….vozem číslo … sedadlem číslo… a napíšu co bylo špatně. Odpověď přišla cca po 5 dnech od odeslání, takže to skutečně čekalo až si to přečte náčelník… Jestli… Číst vice »
Taky bych s takovou špínou nikdy nejel.
Firma RJ pana Jančury trpí nejen neúctou k zákazníkům aneb v jaké špíně a nepořádku si dovolí provozovat některé vlaky, především ty v komerčním nasazení. Kafe na palubě mají silné, což o to, ale v takovém hnusu už opravdu Radime ne, ne, ne. Může komerčnímu subjektu v dopravě zastavit provoz hygiena nebo jiný státní subjekt např. Ministerstvo zdravotnictví ČR v rámci obecného ohrožení „myšleno ochrana zdraví obyvatelstva“? Ví někdo ze znalců…
Ale štěnice jako frantíci tam zatím ještě nemá. 🙂
To pozor, to je státní dopravce, těm se licence neodebírají
Ani elektronické ? 🙂
Dle nicku to beru jako trefnou připomínku. Minulý týden jsem se projel metrem v Paříži a naštěstí na štěnice, muňky a jiná zvířátka nenarazil, tak jako u RJ na špínu, nepořádek a nehygienické prostředí. Takže jednoduchý krok, přesedlal jsem na vybrané vlaky ČD a panu Radimu Jančurovi pá, pá. PS. On si pan Jančura občas čte u zdejší diskuse, takže až bude mít ranní kávičku, zdravím.
Může, když bude mít na stole ohlášený problém a ten se potvrdí jako systémový problém.
Kvůli jednomu poblitému vozu nikdo nikdy nebude žalovat dopravce za obecné ohrožení, to by už městké dopravní podniky nebyly.
Ok, prokažte v českém právním prostředí, kde je nejen neúcta k právu respektive si každý subjekt vykládá právní normy dle toho co a jak se mu hodí, že jde o systémový problém. Komerční subjekt alá RJ se tak maximálně omluví nebo si posype popel na hlavu, mediálně vytvoří nějakou povídačku, ale kvůli převysu poptávky nad nabídkou nebude, nepůjde čistit vozy ani si pronajímat myčku. Realita nejen provozní, ale také finanční od cash flow až po „když to cestujícím nevadí“. Nejde o a) jeden poblitý vůz, b) žalovat dopravce. Říká se tomu kultura cestování, slušnost, zdraví, vyspělost jedince/národa apod.
Proč sám nepodáte podnět na Hygienu? Proč všichni čekáte na znalce? 🙂 Nafotit a podat podnět, hotovo vyřízeno, Ať si hygiena udělá stěry a řeší to…. Ono se to opravdu samo nevyřeší…..
Sám jsem dal palec nahoru, protože máte recht aneb pravdu. Odpovím. Jsem líný, nechce se mi to řešit se státními úřady, můj mozek hledá v rámci přežití co nejjeddodušší řešení atd. Takže jsem se přesunul do vybraných vlaků ČD. PS. Je opravdu vždy potřeba státním orgánům dávát podněty, že by něco občas začaly dělat samostatně v rámci své činnosti? Asi naivní dotaz. Je už pozdní hodina.
Ano podejte podnět, pokud jste líný tak nepindejte, že orgán nic neřeší. Když vám před barákem bude opakovaně na místech pro invalidy parkovat ten kdo tam nemá co dělat budete čekat a pindat, že orgán nekoná? On má orgán každý den kontrolovat všechna místa pro invalidy ve městě? A jak to má udělat byste náhodou nevěděl? Paralela na závěr, vy jste líný podat podnět, údržba RJ je líná vypucovat vůz… Jak legrační viďte…
Tak si tu hygienu tam zavolejte ne ?
„V místech, kam se uklizečka nedostane“
A jak jste se tam dostal vy? Jde mi o to, že když se tam uklízečka nedostane, tak jí asi něco zavazí, něco co nesouvisí s majitelem vozu, ale spíš s jeho kosntrukcí, popřípadě s vybavením, které má k dispozici.
Může to být způsobeno i „typem“ aneb způsobem práce úklízečky/uklízeče, finanční odměnou za práci, způsobem organizace práce atd? Jinak souhlas, vybavení a prostředky nejen pro úklid jsou základem. Bing ho!
Vite vy jste legrační patent, vy jste líný jak veš podat podnět na hygienu, ale naprosto dokonale víte co a jak mají dělat jiní. Co když jsou oni leniví stejně jako vy? ;-)))
A zkoušel jste jet nědy ČD, třeba EX ostravan… V létě vagony bez klimy a pod….
Řada 801 vznikla 1. ledna 1988, je tedy stejně stará jako 810. Řada 854 vznikla v roce 1997, je tedy novější než 810!
Tolik k datování u ČD. U zlých soukromníků se stáří vozidla datuje vznikem prototypu, proto je 816 z roku 1971!
Jako jo, souhlasím že některé názory zarytých příznivců ČD a odpůrců všech jiných jsou hodné parodování, ale nepřeklápíte se tak trochu do opačného extrému?
Ani ne, stačí si přečíst příspěvky o 845 ze 70. let.
Ono si stačí přečíst o tom, jak jsou 810 se svými malými okny skleník, nebo mají nevyhovující interier na lokálkách, ale u 845 na dálkových vlacích to nevadí..
Ex Ostravan měl vagóny bez klimy a podobně jen ty, které byly posilové… To prostě jednoduše proto, že ty vagóny chybí… Jinak, mimo ty posilové, ty vagóny opravdu nějaký ten standard, a ne úplně špatný, mají…
Ostravan je bohužel někdy/posilově i s B (tam klima není), ale v novějších vozech se mi nestalo, že by klima nešla. Zato u RJ se mi to stalo pokaždé.
Na 141/140 jezdily béčka i v základu úplně běžně. Budějovický šrotooběh.
Jezdily krátkodobě.
Jezdí dlouhodobě. 140/141 je obrat budějcké soupravy z R17 – „správných“ souprav na tyto vlaky nelze složit dostatek, zatímco složit o soupravu navíc v ČB lze. Jenže nemá prioritu správného řazení (ta je na Vídeň), modernějších vozů je dlouhodobý nedostatek a béčka (v případě ČB jsou to B209 /deklasovaná áčka/ a Bee243 /béčko s úpravou na 6 míst v kupé bez výměny sedadel/) se tak zcela nahodile objevují. Jsou v tom výkyvy, někdy jezdí víc, někdy skoro vůbec, ale zrovna před pár dny jsem na tomto obratu dvě zaznamenal.
Jinak B209 je super vuz. Oproti B249 a jinym skvostum
A krátkodobost je tedy více než dočasnost. A ta je dvacet let 🙂
Ani před dvaceti lety to nejezdilo IC/EC do Ostravy.
Tak ja jsem v byznysu RJ mel nefunkcni klimu 2krat ze dvou pokusu. Jednicka na R8 bez snidane, nemeli personal. Tim jsem si udelal nazor a stacilo
Zákaznická zkušenost…. vyzkoušeno, vyřešeno!
Klima team v ONJ resp OCÚ děla svoji práci dobre a s péčí . Mohu za ne dat ruku do ohně. A Friedmann i Liebherr pokud dostanou včas nový firon , běží dobře. Pokud je někdo Lakomý na dvěstě korun za kus filtrační tkaniny tak to holt ten fukar neprofoukne – ale káva zdarma to vykompenzuje ?
Na tu modernizaci jsem zvědav – Na trati Kolín – Ústí nad Labem jezdí od začátku na sedačce 1 flek 30×30 cm ještě původem Němec
Ale je to o třídu lepší flek 😀
Aspoň máte potvrzeno, že je to skutečná západní kvalita. Vozy odkoupené z Rakouska ČD byly již přečalouněny, takže jsou cestující o tuto jistotu ochuzeni.
Jestli bude modernizace jako žlutý polep, koberce a na WC kytka tak to moc zlepšení nepřinese.
Na vybavení interieru a pohodlí nejsou normy, tak do toho samozřejmě RJ neinvestuje, když nemusí. Spíš by mě zajímal pohled cestujících, zda-li jim je to jedno nebo si už na nestandardní kvalitu zvykli a nechtějí zpět k ČD. Protože dokud se budou žluté vlaky vyprodávat, tak z pohledu pana Jančury je ta obchodní strategie funkční.
Jezdím pravidelně trasu Praha – Pardubice a využívám střídavě RJ i ČD. Důvod proč někdy využívám RJ je jejich servis, kdy se za velmi rozumnou cenu můžu dobře najíst. Kromě servisu jsou ale ČD ve všech směrech lepší. Vozidla jsou čistější, wifi funguje lépe, informace pro cestující jsou lepší.
Souhlas, servis RJ fajn. Je třeba se však podívat, kde stály ty vody v plastu na sluníčku a jak dlouho, jak vypadá toaleta, co čistota sedaček, hygiena prostředí a zdravotní hledisko celkově. Je prima si dát koláček, kafe, sushi a 2 dcl vínečka nebo nějaké to jídlo za rozumnou cenu, poměr kvalita/cena, ale v čem to „jíte“, na čem to sedíte, čeho se můžete „dotknout“?
„kde stály ty vody v plastu na sluníčku“ Takhle jsem jednou dostal vodu v jedničce v Ex7 – zatím zcela standardní situace – v náhradním voze řady A149. OK, bistro má závadu, o to mi teď nejde, kupé v jednom člověku jsem ocenil. Jen byly zrovna týden teploty 30< a voda byla vytasena ze skříňky na představku vozu. Její teplota téměř odpovídala teplotě vnější. No dobře, flašku jsem si označil a později si s tou vodou umyl ruce, když nebyla jiná možnost. Nejsem zrovna zásadním příznivcem žlutého, ale tohle obecně (nejen voda, vše co píšete) lze nalézt i u modrého.… Číst vice »
Díky za reakci a doplnění. Co dodat, vivat Czechia! Nabídka x poptávky, slušnost x neslušnost, (ne)kvalita x realita. Kultura, národ, zvyky, akceptace… každá společnost má ten benchmark někde jinde, tak jako každý z nás. Obecně bych to shrnul: kultura cestování a kvalita poskytovaných služeb. Take it or leave it. Howgh!
To, co popisujete, není servis, ale ceník. Suma sumárum, je to lowcost dopravce ve všech ohledech..
Koukněte se na výroční zprávy Regiojet, Regiojet MD, Regiojet ÚK, Arriva vlaky, GWTR a porovnejte to s výsledky osobní dopravy ČD.
Obchodní strategie káva a noviny zdarma Jančurovi funguje od začátku, kdy začínal s autobusovými linkami, pokud je něco zdarma, je tam větší zájem, a obdarovaný je více tolerantní.
Je to tak, tento národ je posedlý něčím zdarma a potřebou pořád se něčím levným cpát…. Tak proč mu to nedat… 🙂 Je to jenom byznys.
Nevím co máte s tím národem, poznal sem spoustu evropských národů a tohle máme asi všichni společné. To jsou tady i větší kapacity na věci zdarma, zdravím především polské přátele 😉
Jo, byznys není jako business. Dá se to dělat i jinak, třeba řádně, pořádně, slušně, kvalitně… jinak ano, každé zboží/služba má svého zákazníka/klienta.
Tak to začněte dělat taky a zbourejte trh. Žijete v kapitalismu, kde můžete dělat co chcete a podnikat v čem chcete. Pozici máte skvělou, vítězství je vaše! .-)
Primárně souhlas. Sekundárně je tam i otázka hygieny a zdraví obyvatelstva. Měl jsem tu čest jet opakovaně v posledním půl roce z Prahy do Ostravy, ano low coast. Jízda fajn, personál ok, ale ta špína, hygiena a úklíd. Takže mé další cesty byly a budou s ČD, i když jsou většinou dražší, ale vozy jsou čistější a mnohdy i novější aneb perfektní. Takže jak píšete, ano zpět k ČD. Žluté se vyprodávat budou, protože na komerčních trasách je to z velké části o převozu studentů, důchodců z bodu A do bodu B opakovaně. Na tom je založena větší část strategie… Číst vice »
Většina pravidelných cestujících jezdí v tarifem byznys, relax popřípadě standard. Low cost je pro socky a obvykle je tam víc vandalů než ve vyšších třídách.
Je k pousmání, když někdo jede jednu cestu pendolinem nebo první třídou IC a srovnává to s low cost Regiojetu.
Low costem na trasách kde jezdí ex DB jednička jezdím kvůli pohodlí (ano, ta sedadla jsou prosezená, ale jinak perfektní), ne proto že jsem socka.
Ok, lze někde zjistit dohledat statistiky pro RJ. Definice a) pravidelný cestující (jízda 2x za měsíc nebo 2x po sobě na stejné lince nebo jinak…), b) většina (více než 51 pct z počtu sedaček ve třídách byznys, relax, standard nebo… domníváte se nebo lze někde podpořit daty, statistikou apod. Nejsem rýpal, jen mě to zajímá, abych si potvrdil/vyvrátil Váš názor. Sám tato čísla nemám, jen se snažím pracovat s Vašimi informacemi respektive si je ověřit, c) kdo je socka (člověk s příjmem menším než 10t Kč nebo jinak… Osobně jsem jel opakovaně z Prahy do Ostravy low cost třídou, žádné… Číst vice »
A o tom to celé je. Dokud to bude jezdit nafutrované po střechu, protože kafe zdarma a cheesacake za pár šestek, proč byste to měnil. Podle všeho lidi nic extra, až na pár šoto…uálů, prostě nechtějí. Komu to vadí jezdí něčím jiným… Jednoduché jak facka, nebo ne? Pohled cestujících je jasný, stále u žlutých plno, není nad čím dumat.
Místní znalsi budou oponovat, že RJ vyhnal z vlaků všecky lidi a nikdo už tím nejezdí. Teda kromě znalců samotných, když pořád vidí ty špinavé sedačky.
Víte, zvláštní je, že ve velkoprostorech nejsou zdaleka tak zašpiněné jako v low-cost kupé.
Na to odpovím jednoduše, proč tím někdo pořád jezdí, když je to špinavé a takové nebo makové? Proč? Protože jim to nevadí, budou o tom kecat, ale stejně si tam hačnou, to víte to kafe a to sushi v krabičce….. Ono je to opravdu jinak a někdo to podnikatelsky umí využít…. Nic víc….
Když začali tak jsem je preferoval….kam se hrabali české dráhy. A stačilo pár let a je to naopak. Takže teď vedou modří.
Já když mám možnost, tak jedu s ČD, ale když jezdívám Brno – Ostrava, tak holt musím s RJ. Když jsem ale jel v neděli 23.9 z NDŽ, tak jsem se projel s ČD přes Olomouc, protože žlutý nebyl schopen posílit jediný spoj a všechny spoje byly v ten den komplet vyprodané. Hele ať si klidně jezdí vyprodané komerční vlaky, ale rychlík má být, že přijdu, koupím lístek a jedu. ČD mě svezou vždy, byť na uličce u záchodu, ale jsem alespoň v cíli. Kdyby nebyla jiná možnost jak jet vyprodanou R8, tak asi spím v Ostravě na nádraží..
A máme tu další téma veřejné hromadné dopravy aneb komerční spoje versus závazek, přistup dopravců aneb RJ versus ČD. Zajímavé téma pro tento server nejen k diskusi, textu, zamyšlení či úvaze.
Paráda, tak to vypadá na nové spoje nebo delší spoje. To je fajn.:)
Obzvlášť ty z Astry, vyrobené 2011 a lítané asi půl roku….
Jo kdyby to tak koupily ČD.
Tak v nich nebudou mít tolik zažrané špíny, jak je vidno u RJ, nebo celý orezlý plechový kryty hned u dveří, jak je/bylo vidno na lehátcích z Brno-Ostrava, pokud si je rovnou pro malou pokutu od MD nenasazuje na komerční spoje.
Nepovídejte, nedávno jsem potkal na Os koženku. Zažraná byla jako kdekoliv jinde před humanizací.
Zažraná koženka je krásné slovní spojení. Představuji s děvu v kůži jak je zažraná… (do koho, čeho, čí). A ono „potkat koženku“ zní také náramně!
V létě jsem s jedním z takových jel do Kodaně z Hamburgu a teda zrovna pohodlné ty vozy nejsou. Co jsem tak zjišťoval, tak navíc s velmi častými poruchami klimatizace. Modernější než béčko, to bez debat, ale cestovat s tím déle než hodinu nebo dvě nic moc.
Takže už z dovozu mají standard odpovídající Regiojetu… 😏
Tak zase lepší, než hodina v Inter Panteru. (Sedačky, chodové vlastnosti).
Tyhle vagony jezdily dlouha leta Vindobonu jeste v puvodni trase Viden-Hamburk a co se tyce pohodli byly naprosto OK. Problem byla obas klimatizace.
Poruchy klimatizácie? Tak to skvele zapadne do portfólia RJ.
Tak to určitě. U Bratislavy zase ZSSK kooperuje s OBB aby si bratři nezvykali na tu žlutou špínu 🙂
Jen šrot
Moh by mi některej z místních profláklejch myslitelů vysvětlit, jak si moh Jančura koupit vagóny od DB, když DB přece všechny ojetiny dává zadarmo Arrivě?
A proč jsou vzteky bez sebe, jak kdyby ty vozy Jančura ukradl modrým pro nahrazení B249?
Arriva má predvyber, co nechce DB nabídnou dál.
Jak je už do MHD dávno zakázáno kupovat cokoliv nového bez nízkopodlažnosti, tak by se to mělo okamžitě zavést i do všech nových soutěží na vlaky.
Tady si koukám někdo plete přímý nákup vagónů soukromou společností pro její linky provozované na komerční riziko s výběrovými řízeními krajů na nové provozovatele závazkové VHD.
Jako né že by to jednoho překvapilo.
To by byl řev, že nemúže jezdit 843+040+943!
A Bdmtee, Beer… a v neposlední řadě RailJet, InterJet a nově vyráběný ComfortJet.
Tady zas někdo myslel zadkem.
„Vozy jsou v takovém stavu, že i teroristi se do nich bojí nastoupit.“
Hele co se interiéru týče tak tady ty ani ne, jak dovezli první várku, tak vevnitř byly vyčištěné, vyvoňané, z provozu stáhlé teprve po vánocích 2021.
Hmmm i na vlacích ČD by se mi takové vozy (ex DB) líbily. Ale oni raději budou plakat, nedodržovat řazení, popř vytáhnou „kopřiváky“, to je nic nestojí, že?
ČD nakoupily zcela nové jednotky Interjet a Comfortjet, což znamená, že se uvolnily/uvolní hromada vozů, které bude možné nasadit jinde právě místo koženek apod.
A jaký máte názor na „dodržování“ řazení na linkách RJ ve veřejném závazku, tj. R8 a R23?
Mě zas zajímá názor na udržování vozového parku u RJ, obzvlášť když kupují vozy staré půl století (lehátkové vozy nasazované do Chorvatska).
A přesto má plno, že? Popravdě, zkusil jsem tuto cestu minulý rok a již nikdy. Cestou tam mraznička (klima šla pořád a nikdo nevěděl co s tím) fronty a nával na dortíky a kafe zdarma. Zpět nic k jídlu, a k pití 6 hodin zpoždění a špína všude….. Letos relace Pha-Budapešť ČD a Budapešť-Split MÁV. Bez problémů (načas s dobrou snídaní a vozy MÁV čisté, klimatizující atd….) RegioJet s jeho vozy – jedna velká ostuda….již NIKDY.
ČD stále 20 ks ojetin na V = 200 km/h soutěží – viz níže:
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003016/zakazka/579688
A nic nevysoutěžily….RJ přivezl od té doby 35 vozů, co by ČD krásně stačily….než B249 jistě.
Což nic nemění na skutečnosti, že řazení u ČD není dodržováno i přes tyto nákupy.
Jo ale u ČD kvalita stoupá.u RJ..žádná není.
Stoupne – až budou CJ. Jel jsem nedávno z Budapešti a to byla totální tragédie, hnus, WC k zblití. (Z výchozí stanice)
Až budou CJ tak tohle musí na reko, ne do provozu!
Pro neznalce, co je CJ?
Tak to bylo dobrý. Na hromadě linek spíš klesá..
Ale nebýt RJ, tak by ČD nikdy obnovu nedělaly…
Ano, řílká se tomu trh, tržní prostředí, konkurence 🙂
Ano. Protože např. dodávky comfortjetů ještě ani nezačaly a interjetů není zrovna mnoho.
Interjety jsou dodané a stále není řazení dodržováno.
To protože jedna souprava je zkrácená díky poškození dveří v myčce.
U Západního expresu jezdí i 6 vozů kvůli kapacitě.
Myslím, že jste chtěl chtěl říct „kvůli“. „Díky“ se používa v pozitivním slova smyslu…
Bavíme se o situaci dávno před poškozením v myčce, což bylo mimochodem u railjetu.
Zajímavé, že ČD avizovaly zlepšení kvality ve vlacích po příchodu interjetů, a nestalo se tak. Tak aby to samé nebylo s comfortjety, že by se s jejich příchodem jen zalátaly největší bolístky. Nehledě na to, že lepší vozy u ČD jsou hlavně letité modernizované ypsilony (Bee238/272/273,Bpee237, Bdpee231) a ojeté vozy od ÖBB, které donekonečna modernizovat taky nepůjde.
Jenže ono těch interjetů není nějaké závratné množství, jde o 50 vozů, při takových počtech snad nejde čekat nápravu všude po republice. Navíc oproti původním plánům jezdí také na IC do Ostravy, protože není sedmé pendolino.
Jasně. A právě stejným stylem se může stát, že comfortjety uvolní sice lepší vozy a railjety, ale ty půjdou zachraňovat jiné linky (Ex1, Ex7, posily na Ex2, Ex6, R10) , plus ještě půjde do provozu linka Ex34 do Polska. No a Bee a Bpee z Metropolitanů už třeba budou ve stavu, kdy budou zralé na Třebovou. A stále ještě jezdí dost ypsilonů s lámačkama – R9, R10, R11, R12, R16 (náhrady), R17, R18 (náhrady), R19 (tam jedna souprava z ypsilonů už jezdila před posláním IP na ETCS), R20 a R49. To dá pravděpodobně dohromady více vozů než kolik se má… Číst vice »
Vezmeme to postupně: R9 – přebírá RJ R10 jezdí z ypsilonů snad jen nějaké AB po Hradec, jinak jen náhrada za ABpee, plus do budoucna možná rozlomení v Hradci, takže kdo ví jak to bude R11 by časem mohly převzít nějaké BEMU nebo ještě později po elektrifikaci do Jihlavy EMU, ale kdo ví kdy to bude R12 ano, tam AB, Bd, B nebo Bee273 jezdí pořád R16, R17 jde o pár vozů v soupravě, pokud vůbec nějaké, plus ty náhrady R18 dnes snad už jen náhrady R19 ano, tam těch IP bude málo i po instalacích ETCS, takže pár vozů… Číst vice »
Ale to jsou jen sliby, sliby, sliby….vše nové u ČD financuje stát prostřednictvím našich daní (ČD je akciovka ve vlastnictví státu). Přesto většina koupeného a nového jde ihned vydělávat ven (viz Berlinery). Tyto sliby již slyšíme 10 let a vždy to skončí u B249 a teď hvězdy!!!!! B209 (léto, zima..) a nebo se prostě nezařadí NIC…pohoda, vrcholem jsou „posily“ na EX, EC, IC bez klimy atd…no klasika B249. A názor na R8 a R23? Nevím, jezdím vlakem jen do zaměstnání (naštěstí) to je relace KO-PHA. R23 jsem jel cca třikrát, vždy v 1.třídě a to bylo celkem OK (porovnám li… Číst vice »
A ČD své dluhy neplatí? A co nasazuje na posily ten RJ, např. na té R23 či R8? A těmi Berlinery a Metropolitany Češi nejezdí?
Mimochodem na Vysočinách vám ten RJ jezdit bude, tak můžete srovnávat potom. A Svitavy jezdí v klasických soupravách hlavně kvůli montáži ETCS do interpanterů.
Navíc InterJety jezdí a kde je to vidět? S jakou slávou byly na Svitavu nasazeny „Pantery“….kde dnes jsou? Od začátku byly stále porouchané (věčně náhradní souprava) a dnes, dnes tam jezdí snad jeden (promiňte nejsem odborník, jen co vidím). A věčné výmluvy na Zvolen a ostatní opravce? Spíš banda pseudomanagerů na nábřeží, co mají služební vozy a hezký plat…..toť tak vše.
Jako občasný cestující bych ocenil průběžnou obnovu interiéru stávajících vozů. O žlutém laku nemluvě, ten je prakticky na všech provozovaných vozech dávno „spotřebovaný“. Plus ne zrovna nejčistší skříně. Zvenku působí soupravy celkem odpudivě.
Jsem taky občasný cestující, víc využívající jejich autobusy. Venkovní vzhled neřeším, ale skoro vždy když vlezu do vagónu, tak jsem prekvapen mírou opotřebení a zničení, kterou u jejich autobusů jsem nikdy nepozoroval. A to s nimi jezdím už skoro od začátku.
Jo, při vzhledu těch vozů by měl dost zajímalo, jak RJ dodržuje ECM…
Pro neznalce, co je ECM? Co se vše musí dodržovat, splňovat apod?
Pardon, osobní lenost. Napravuji 🙂
Osvědčení o shodě pro funkce údržby, zkráceně ECM podle anglického označení „entity in charge of maintenance“, obdržel v polovině října Výzkumný ústav železniční. Jedná se o důležité osvědčení v oblasti údržby drážních vozidel, které vyžaduje IV. železniční balíček pro všechna železniční vozidla.
Čtení pro management RJ včetně pana Radima Jančury. Také se dovzdělávám, i když v železniční dopravě nepracuji.
http://www.kolmix.cz/ecm.php
To myslíte vážně, odkaz na web kde je v úvodu červeně psáno Tyto informace nejsou oficiálními informacemi DÚ… :-)) Co tak odkaz na eurlex? Jo vy jste línej, rozumím… .-)
Ano, zrovna se dívám v Bohumíně z okna Ex1na soupravu R8, a nejčistší z celé soupravy lokomotiva.
Mnohdy nejen zvenku… bohužel pan Radim Jančura má jiné priority, tak jako zákazníci – klienti.
Jsem zmatenej… v textu je odkaz na článek z roku 21, kdy se píše, že RJ kupuje 29 od DB s tím, že dál už budou jen nové vozy. Dnes v roce 23 čteme, že kupují další staré vozy, taky od DB. A nakonec nám v článku posouvají „nové“ vozy že starých, vyřazených z Itálie. 🤔🤷♂️
A z čeho konkrétně jste zmaten? Že RJ říká v roce 2021 něco jiného, než nakonec nastalo? Astry lze rozsahem modernizace (a ostatně i stářím těchto vozů) považovat za nové.
Vlastně nejsem. To je pravda.
Rozsahem je to jako modernizace. Asi jako když Sonny Havlíček a Babiš tvrdili, že rekonstrukce D1 je vlastně stavba nové dálnice.
Jejda, tak doufám že i u ČD odečtěte modernizace starých vozů 😃. Takové Bdpee je vpodstatě Bp, Bpee je Béčko 🙃… Vozy po rozsáhlé rekonstrukci, lze považovat za nové…
Bpee je myslím původně Bh a ne B, ale to je jedno, horší je že ani po dvou modernizacích to pořád nebylo úplně ono.
Teď mne tak napadlo, proč ČD vlastně nenechá udělat víc reko těch různých variant B? Vždyť by to na spoustu rychlíků stačilo – nový vnitřek, klimatizace plus (pro všechny šíleně důležitá) wifi a zásuvky (stačily by 230V) a nechat spodek. Stejně se na většině tratí rychleji jak 140km/h nejede (a nebo ano, ale třeba 15km vkuse a víc ne).
Před 20-30lety možná ano, dnes je to úplně mimo.
Jenže ten podvozek je tak olítanej, že už do toho nemá cenu vrážel další love.
Ale notak, Bautzeny jsou kvalitní české vozy, žádné olítané vraky!
Přesně tak, dokonce jsou vyrobené v jedné z historických zemí náležejících Koruně české.
Ok, asi máte pravdu. Dík
Kromě toho že je to technicky dost diskutabilní bych řekl že nové (nebo zásadně modernizované) klasické vozy už přestávají být potřeba. Rychlíky budou přecházet do ucelených jednotek a s tím co je objednáno si ČD asi už vystačí.
No vidíte, a přitom jsou takoví škarohlídi, co nepovažovali třeba 814 za nový motorák. Přitom byl/je také žlutý.
: – )
Pojem nová dálnice je vzhledem k rozsahu prací v případě modernizace D1 rozhodně pravdivější než jen rekonstrukce. Stejně tak je označení nový u Aster pravdivější než modernizace v podobě nového laku a instalace wi-fi.
Ono to úplně nejde srovnávat. Je pravda, že mnoho rekonstrukcí ať už u ČD, RJ či ZSSK lze porovnávat například s novostavbami z Vrútek, tedy není to nejhorší, ale mouchy se tam najdou. Tuto skupinu ale nejde srovnávat třeba s novostavbami od Siemensu, které jsou na úplně jiné úrovni.
Tzn nejsou nové, ale po modernizaci.
Nový a modernizovaný je velký rozdíl. Vůz nový není, bude pouze modernizovaný. Předpokládám, že toho nejdůležitějšího, podvozku, se modernizace týkat nebude, takže to bude vlastně taková RJ RegioNova … Nový vršek, starý spodek. Mezi novým a modernizovaným bychom měli důsledně rozlišovat.
OK, slovo nové odstraněno.
U těch Aster mají podvozky nalítáno méně než jakákoliv Regionova jako celek.
Jenže to by někdo nesměl mít rudo před očima. Hele, ČD takové vozy kupovaly taky, víme?
Známe ty jejich modernizace – generální oprava štětkou.
Tak možná je našmudlá na žluto, i když ani to už není pravidlem…
Ještě bude muset také dodat nové CZE, protože né všechny vozy mají CZE na 3000 a 1500V.
Nadává se na nedostatek vozů a když nějaké nakoupí, bude to taky určitě špatně. Nové vozy sice nikdo už nevyrábí ale to je fuk, má si je sehnat.
Nové vozy sice nikdo už nevyrábí??
A co ty Comfortjety?
To jsou přece „netrakční jednotky“ – jako jo, dalo by se to pojmout i jako klasické vozy, ale v tom případě bych už raději šel do jednotek trakčních. Jenže zatím je to nastavené tak, že slušné ojeté vozy od DB dávají RJ větší smysl.
Simens to umí i jako klasické vozy. Pak to není Viaggio Comfort, ale Viaggio Classic.
Výrobci nových vozů jsou.
Siemens, Stadler, Vrůtky, H. Ciegelski, Škoda ve Finsku aj. Ale rozhodující je cena. Za cenu jednoho Comfortjetu je 2,5 modernizovaného ex DB.
Opravu štětkou dělají ČD, tam to vzniklo. Přetřou hajzlík, včetně klik, pantů, oken..
Opraví sedačky, apod. Aby to vypadalo moderní, ano 🙂
No moderní….čisté….chvíli. Vymění gumy u 50 let starejch oken, natřou balakrylem stěny, koženku přetáhnou plyšem (nechají 8 míst jak ve vězení) a tradá….humanizace na dalších 20 let (asi 10 let vždy při změně GVD posloucháme, že B249 už jen jako nejnutnější záloha). A tradá….Svitava, Vysočina, Budějice atd, atd…..humanizace štětkou ala ČD a.s.
Bouzovy na R12, B249 a Bd264 jsou standartem
Šumperk Brno je chutná trasa, tam když do ČD krychlíků vlezete, to je jak dostat pěstí. Kde to sem…..? .-)
Na Svitave jezdi predevsim B209 a pak B249 bez dvou oddilu, tusim Bd256? Nebo tak nejak.
A s tim balakrylem ponekud prehanite…taky vetsina vysocin uz ma trochu lepsi vozy, nejake bee272 tusim
Říkali tomu humanizace, ne modernizace.
To byly staré vozy b 249..ale ty se precalounily ..atd což u RJ neznají..a jezdí to v původním stavu..jen nové logo.
U Vyšehradského mostu se po ní volá docela hlasitě z řad ortodoxních nebouračů.