RegioJet převzal poslední letošní lokomotivu Traxx, poprvé jela do Opavy
Bombardier Traxx ve flotile RegioJetu. Autor: RegioJet
Bombardier v pátek završil letošní dodávku lokomotiv Traxx pro RegioJet. Dopravce v pátek převzal od výrobce čtvrtý objednaný stroj, do
Tak snad mu to bez toho zabezpečovače na jednokolejné trati na opavu nerozflákají:-) Kde je jízdní řád už snad sprosté slovo:-)
Podstatná je funkčnost. A na rozdíl od ř.380, má tato lokomotiva mnohem vyšší procento provozuschopnosti.
Jinak pro nimraly. Zkuste si u stréca Googla vygooglovat IC2 od DB.
Standardní jančurobijecká diskuze:
Když má Regiojet starý lokomotivy, je to špatně.
Když má Regiojet nový lokomotivy, je to… taky špatně.
Když by si někdo chtěl koupit jako nosnou řadu pro dálkové vlaky stroj s rychlostí 160 km/h s tlapovým motory, co sotva zvládá rychlostní profil V130, tak bych se nad tím taky podivil..
Elb: Otázka je, jak je moc využitelná maximální rychlost 160 km/hod na tratích, na kterých traxxy jezdí. Po dokončení 4. koridoru Praha – České Budějovice, kde se bude prakticky celá cesta mimo zastávky (Tábor) jet rychlostí 160 bude v rychlosti rozjezdu a udržení rychlosti velký rozdíl, ale ve směru na Ostravu, kde jsou dopravní omezení a vysoká hustota provozu to tak jednoznačné není.
Do Ostravy se jezdí více než 140 na více než třetině trati, po Břeclav podobně, v příštím desetiletí tady budeme mít dost dlouhé úseky 160-200km/h z Brna do Bratislavy/Vídně. Také mlel cosi o tom, že bude jezdit do Berlína a hledat možnosti u všech sousedů, 200 se jezdí do Berlína i Varšavy. 160 je mimo Tábor, Benešov-Praha a jiných lokálních propadů/ jednokolejných úseků, kde úplně dokončení tak ve čtyřicátých letech, takže zase trochu vedle.
no já se zase podivuji, že čd lejsná pořád lokotky na 200 a zapřahá za to vagony na 120. Tlapový motory jsou v modě a znovu se vracejí do konstrukcí, protože motory se zmenšují. Nemá traxx už valivá ložiska.
Řekněte mi alespoň 1 příklad, kde jste viděl jet lokomotivu na 200 s vagónem na 120…
Tož jet to može ale maximálně 120. 🙂
To ja taky vím, že to jet může, ale zajímá mě konkrétně, kdy se tak stalo, protože jsem si 100% jistý, že ČD za 380 ani Vectrona Bdtee nikdy neposlaly 🙂
Poiuz
To jen reaguju na demagogické plácání našeho Péti. 🙂
aji kdyby jela 160, 200 jet nemože. Zvýšil se Vám tlak nebo tep?
Petr.R Vy jste asi jeden z těch chytráku, co navrhovali přidat brzdy na houpací koně 🙂
Kdepak. Péťa chodí do Baumaxu pro stěrače na ponorku.
aá pán nebyl nikdy v ponorce, no nic…..nevím proč bych chodil tam, kde nemám slevu, haha něco ti nevyšlo mlíčnáku.
Ve studence v sobotu 15 září.
Mašina na 200 s vozy na 120 tady nikdy na vlaku s lidmi nejela, pletete si to s rychlíkovými vozy B, Bee na 140km/h.
no a co a vy jako, že když je vůz na 140 tak je to ok a na 120 ne?
A když naopak vagony na 200 u žlutého boha tahá stroj na 140, který je i docela slabý, tak je to ok? Vy máte logiku..
Sem tam se za mašinou na 200 objeví vůz na 140, který ale moc úseků, kde se jezdí 160, zase neprojíždí. Tam kde jezdí vlaky 200 nebo 230, na to jsou vlaky řazeny. Možná by nebylo špatné dát si do souvislosti rychlosti v okolních státech, chystané stavby, které se v příštích letech rozjedou a životnost lokomotiv, možná bych toho chtěl ale už moc..
vypadá jak ze sedmdesátých let 🙂
Provozovatel se dívá na jiné věci. Než, jak co vypadá 😁
To je lež, deasing je hodně řešená stránka u společností, u této zrovna, jen tady zvítězila cena nad drahým Siemensem.
Retro je teď v módě, ne? 😀
Tj, třeba retro šunkovej má cen zlata – kilo se prodává skoro za 200 (dráž než panenka).
Tenhle nátěr se ale bohužel moc nepovedl..
Celkově je ta lokomotiva „dělník“.
Chápu, že design je subjektivní věc, ale je nějaký důvod, proč tyto lokomotivy vypadají tak nějak… neatraktivně? Jde o starší model, který se stále vyrábí, nebo prostě jen u těchto lokomotiv nebyl design prioritou?
Přiznám se, že o tom nic nevím, nicméně přijde mi, že oproti naprosté většině dnes vyráběných strojů Traxx vypadá o generaci starší. Samozřejmě nepočítám čistě „pracovní“ stroje, například z dílny CZ LOKO.
Jde o cenu, jsou to dělníci na náklady, proto ani neexistuje 200 km/h verze, ta skříň působí, že je levnější a jednoduší na výrobu.
a po havárce lépe opravitelná.Traxx existuje v nákladní i osobní verzi přeci.
To, že existuje s kabelem na soupravu ještě neznamená, že je ideální na dálkovou dopravu..
a bez kabelu nákladní není vhodná na dálkovou dopravu?
No pokud nevytápí, nerozsvítí a neklimatizuje vozy za sebou, protože se k nim nedokáže spojit kabelem, tak čište nákladní lokomotiva opravdu nemůže tahat osobní vlaky, ideální Traxx není i proto, že dnešní dálkové mašiny jezdí rychleji i s vyšším výkonem.
já jsem se dotazoval, jestli na nákladu nejezdí dálkově, vy moc nerozumíte psanému textu, nejste robot? Dálková doprava není osobní.
Dálková osobní doprava je regulérní termín, u nákladní se používá synonymum „tranzitní“.. Jistě i v nákladní dopravě jezdívají lokomotivy, které umí komunikovat s osobními vozy, ale není to pravidlo. K tomu chápání textu možná není od věci přečíst si jiný váš výtvor níže, kde jste asi nebyl sto pochopit, že Rj Škodovka nikdy R8 jezdit nemůže, protože by shořela, stejně jako pytel jiných vaších perel na této stránce.
Souhlas. Prostě jede. A mě se líbí v jakémkoliv nátěru.
Mě se líbí. Jak tvar tak nátěr.
Po vyzkouseni vsech tri dopravcu jsem zustal verny pendolinu Ceskych drah. I presto zlutym fandim a doufam, ze bude takovychto novych vozu vice.
Rj dokazal obrovskym zpusobem zmenit vnimani lidi, co se cestovani vlakem tyce.
Vzit takovou hromadu penez a zacit s vlakovou dopravou chce obrovskou odvahu.
Drzim palce.
Naprostý souhlas.
Ludwigu, krásně řečeno a úplně souhlasím. (Konečně člověk s nějakým entusiasmem, vždycky mě povzbudí takové pozitivní hlasy. Češi když nemůžou kritizovat vůbec nic, tak se, jak koukám, opřou klidně i do blbýho nátěru mašiny…) Rovněž držím žlutým všechny palce. Patřím mezi ty, kterým změnili pohled na cestování.
Na druhé straně jsou zase lidi, co chtějí vidět vše jen růžově..
Ten by měl začít školit na nábřeží, že leasing je nejhorší co může být pro dopravce co chtějí zůstat na kolejích. Tuším, že se rozhodne až bude mět přiklepnutý luhačovice a tu R8, tam ale dá ty škodovky, ale zase zvedne opci a aby měl lokotky po 2021 na zlínský expres.
😀
Péťo. Ty jsi veselá kopa.
Nemám slov… .
Vizualizace dopravního terminálu ve Zlíně- viděli jste ji? Tak se na ňu podívejte a dejte vědět co tam jsou za lokotky, na kraji už mají jasno.
😀
Místní bavič? 😀
Prej je mezi náma ňákej Tydýt… . 😉
To neřež.
Než dostane Luha, tak bude od Přerova do Staráku přepnuta střídavyna a bude potřebovat lokomotivy, které potáhnou škodovky.
Jan: přesně, žluté škodovky ve Zlíně nikdy neuvidí, stejně jako stadlery od leoša. Posunutí přechodového bodu pod přerov je věc víc než jistá, právě kvůli novostavbě drátů do Zlína pod střídavým proudem.
A jedna techniská – R8 nevím jak jezdí, ale na slovácko jezdí slovácký expres linky R18. Buďme prosím přesní…. 🙂
R8 je přeci brno-bohumín a jak bude brno-přerov dvoukolejka, tak jančura na to potřebuje lokotky, tak zvedne opci, vždyt to píši.
Ano, Brno – Bohumín – potřebuje dvousystémovky. takže škoda ne-e. Dále bude ta dvojkolejka min. 200km/h. Uvažuje se o 300km/h. Tak proč lokotku na 160?
Protože tam bude jezdit skvělý pan podnikatel za několik desetikorun a mrakem služeb! To už jsou nějaké rychlosti, kvůli kterým se utratí miliardy, přece úplně jedno.
píši, že škodovky dá na R8 a na zlínku zvedne opci na traxxe, tak mně řekněte aji s přesným pavlem co píši blbě. A to nepíši, že žlutý zůstanou bez dotací a v objednávkovým budou jezdit fialové. Tak asi žlutou škodovku na zlínsku neuvidíme.
No to, že R8 je Brno-Bohumín, kde se musí jezdit jednosměrně i střídavě, kdy 162 umí jen stejnosměrně a kde se bude v budoucnu požadovat rychlost 200km/h, kterou řada 386 nikdy nezvládne, protože má ty tlapové motory, co se vrací do módy?
Proč myslíte, že leasing je nejhorší, co může být pro dopravce, který chce zůstat na kolejích?
Jiří: Pokud si půjčíte 100 mega, tak dostanete dnes úrok okolo pěti procent a lokomotiva je v pořád Vaše a teoreticky si ji můžete opravovat sám, pokud máte kapacity a díly (což se týká hlavně pravidelného servisu po 5 000 – 40 000 km). Při leasingu je úroková sazba okolo 20 %, servis zpravidla u výrobce nebo jeho pobočky, což znamená náklady na přesun a pod. A hlavně si lokomotivu pronajmete na deset let a po skončení se buď vrátí leasingové společnosti nebo si ji můžete odkoupit. V případě finančních problémů máte v prvním případě majetek, který lze zpeněžit, v… Číst vice »
Uvedený interval servisu pro moderní loko je absolutní lež, to jestli mám majetek, který se dá zpeněžit, nebo ne, jako velká společnost vážně neřeším, vůbec jste nezapočítal rozdíl v počtu nucených záloh, které za dlouhodobou poruchu/údržbu dává vlastník za nejezdící stroj, kdy tento počet nemá přímou úměru podle počtu vlastněných lokomotiv a vyplácí se až od nějakého vyšší počtu strojů..