RegioJet překonal hranici 50 tisíc prodaných jízdenek do Chorvatska, tři čtvrtiny zákazníků jsou Češi
Vlak RegioJetu před Splitem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
RegioJet chce letos vlaky přepravit přes sto tisíc lidí, zhruba třetina využívá návazné autobusy.
Od zajtra priamo aj autovlakom z Bratislavy do Splitu pod ZSSK a OBB. Trasa je z BA cez Viedeň , Graz , Zahreb do Splitu.
Nechápu ten mínus, třeba z Brna zajímavá alternativa.
Nejenom. Přibližně od Zlína na jih. A jestli je přípoj, tak i ze Žiliny.
Bude onlajn?
Od zajtra z Bratislavy do Splitu aj autovlakom ..
https://www.zssk.sk/split/
Zákazníci budou čím dál náročnější. Vloni na sedačku, letos na lehátko… předpokládám, že už příští sezónu jeden či dva zcela nové lůžkové vozy. Zákazníci co budou ochotni si připlatit za kvalitu, se jistě najdou.
Paštika a šnicl čecháčkům zůstane navždy.
Viděl jsi rakušáky co přijedou na mořský víkend třeba do kempu na Istrii? Já ano, několikrát. Běžně postaví stan, vytáhnou židličky, otevřou pivo z plechu a začnou z konzervy klonit večeři. Někdy si dají hospodu, jindy nějaký hot dog do ruky nebo to co si přivezou. Proti nám, často žádný velký rozdíl. Ale u nich asi paštika není smrtelný hřích.
Zkus s nimi dát řeč. Mě říkali třeba, že je třeba tamní hospody nebaví, cena neodpovídá kvalitě, nechtějí tam jít s dětmi a tak.
Troubu z čech tam poznáš vždy 🤣
Zrovna včera jsem četl na toto téma zajímavě pojatý článek…. všude je chleba o dvou kůrkách
https://gill.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=771963
Autor toho článku je přesně ten typ moderního člověka, kterýho udiví, že se na fotbale řve a v kotli na koncertě do něj lidi strkaj. A to srovnání s autem je naprosto mimo. Ano, samozřejmě, že se dá bejt v Chorvatsku autem za chvíli (pokud tedy jedete, jak sám autor uvádí, na Istrii, v nějakou off-peak dobu a nezúčastníte se tak nějaké té obligátní Stau na dálnici, před hranicemi nebo před Karavankama) a vlak té ideální jízdní době nemůže konkurovat, to je fakt zjištění objevné asi jako že letadlo je rychlejší než parník nebo že meloun je větší než feferonka.… Číst vice »
On se nicemu nedivi. Jen popisuje jak to probihalo. Vcetne toho, ze jel mimo sezonu a mimo spicku.
Bohužel je většina pravda , nestíhají . Nicméně jet na Istrii , je nejblíže a mimo termín je zavádějící . Ten vlak pojede stejně rychle ikdyz budeš čekat autem u každé mýtné brány a díry v silnici.navic primárně není určen pro movitější a schopnější si cokoli obstarat . Tento low coast vlak bych srovnával spíše s autobusem s to rozdíl v pohodlí je . Lůžka za lehátka snad ti co jezdí znají s je to opět o ceně . Horší pro RJ bude pokud tím budou jezdit rypáčci očekávají i kvalitu denních vlaku , to může RJ hodne ublížit. Přesto… Číst vice »
Myslim, ze je docela odvazny tvrdit, ze vlak ze Splitu pojede vzdycky stejne rychle. Treba zrovna dneska jede stejne rychle + 60.
Km/h nebo minut?
Pod toto bych se mohl podepsat. Jel jsem vloni dvakrát tam a dvakrát zpět, a bohužel, PR RegioJetu a realita tohoto vlaku je bohužel rozdílná. Objednané jídlo člověk dostane po několika hodinách, přičemž to naše leželo v horku mimo lednici v kuchyňce cca 3 hodiny předtím (takže těstovinový salát byl nepoživatelný). RegioJet mluví o lůžkových vlacích, ale jak správně autor textu píše, jedná se o lehátka, což je rozdíl. My zažili zároveň nefunkční klimu, zásuvky, částečně wi-fi a cca 1/2 toalet (na každé cestě alespoň něco z toho).
A co takhle CZ – Udine – Cervignano-Aquileia-Grado – Latisana-Lig.-Bibio. – Venezia – Ravenna – Rimini.
Příp s křídlem Trieste – Pula?
Taky někdy v 90.letech něco podobného jezdilo.
Jo, a kolik si za cestu nauctuje Rakusak a Ital?
Rakušák, tj. ÖBB to budou provozovat ve vlastní režii.
Přeci jen s tím mají větší zkušenosti…
Z Vídně do Benátek i Říma onehdy pohoda, lehátka, příjemná snídaně (housky s máslem, džemem a čaj/káva) v akční ceně, rád vzpomínám.
Možná pojedu příští rok, jinak like RJ🙂👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍.
Nemáš tam těch emotikonů nějak zbytečně málo?
Tak tohle se RJ opravdu povedlo. Dokázali, že si vlak i na relativně dlouhé vzdálenosti s nízkou průměrnou rychlostí dokáže najít dostatek cestujících. Z mého pohledu bych uvítal i luxusnější produkt, kdy bych měl možnost jet lůžkovým vozem (třeba za dvojnásobnou cenu) bez slev pro děti a místo monumentální zásoby lahvového piva řazený restaurační vůz. Není to v žádném případě kritika RJ, jen si myslím, že by to do vlaku dostalo další cestující, kteří by to odcenili a za komfort by rádi připlatili – ale chápu, že vzhledem ke sklonové náročnosti trati Zagreb – Split a její nízké kapacitě je… Číst vice »
Takto stojí záteční jízdenka cca 1600 Kč. pokud by jel na trase raha -České Budějovice – Linz – Rijeka či praha – Brno – Vídeň – Rijeka zpáteční jízdenka by stála cca 3000-3500 Kč, bylo by to rychlejší, ale dražší než autobus a to masivní množství turistů nepřiláká.
A co způsobuje takové náklady při cestě přes Rakousko? Vysoké poplatky za dopravní cestu nebo drahá trakční elektřina?
A je správně.
Hmm…jak se to vezme, „vysoké“.
Přece jen je ten stav té dopravní cesty výrazně lepší než u nás…
Už mám zaplacené to „luzkove“ kupé a s rodínou v srpnu vrážíme…
Tohle už mi zavání neplacenou reklamou.
Ale otevřel jsem a dokonce diskutuju, takže z hledika Avizeru asi cajk…
Ano, měli by psát:
„vlak nejmenovaného dopravce, s výchozí a cílovou stanicí, dosáhl nové mety.“ To by bylo vzrůšo.
To ano, hned bychom se hádali, zda nejmenovaný motorák z nejmenované stanice dosáhl k dnešnímu datu jubilejních 50.000 přepravených osob od začátku GVD. A která stanice že to teda je.
Neplacená reklama na železnici to rozhodně je. Až pojede Jaaaa express k moři, slibuji ještě více textů.
Hmm, nebo až pojedou přímé lůžkové vozy Praha – Řím 😀
Třeba jako Bohumín – Łeba? To už jezdí kolikátej rok a článek o něm každej druhej den (což byla pointa předchozího přìspěvku), o online reportáži nemluvě, jsem tady nějak nezaznamenal. Jenom loni nějakou zmínku, letos ani netuším, jestli vlastně bude jezdit.
Nebo se počítají jenom řízkové destinace jako Jugoška?
Věřím, že i vy jednou pochopíte rozdíl mezi vlakem z Bohumína k Baltu a z Prahy do Splitu.
Škoda, že ještě nepřidali vagóny pro auta.
V kombinaci s lůžkovým vozem (nyní jsou řazené lehátka) tak jedu hned.
Nemůžu se zbavit pocitu, že nás od ČD brzo čeká nějaká destinační bomba🙂 Tohle přece nemůžou jen tak přehlížet. Tady nejde ani tak o to, jestli tam vydělává veliké peníze, jako spiš o reklamu.
Přece, když Vás dokážu dovézt do Chorvatska, za dobrou cenu a relativně kvalitně, tak něco umíme.
tak ono smysl existence ČD není „bourat“komerční nabídky konkurence.
Jestli se chtějí udržet i v budoucnu, tak by asi měl být….
to by ovšem ale sakra mělo být
Nemusi bourat nabidky konkurence, je spousta jinych smeru, kam by se nocni vlak nebo aspon vozy hodily.
Přesně tak, v Evropě není jen Chorvatsko. Ale chce to s něčím vyjet. Zapřáhnout jídelák s JLV a lidi jim utrahaji ruce🙂
Ale je. CD je a.s.. Ciste komercni podnik.
ČD, ČD …hmmm? Jóóóóóó ! to je ten národní dopravce !!!!!! 😀
Kéž by ten zájem o vlaková spojení do Chorvatska rozhýbal i Chorvatskou stranu a začala s rychlejší modernizací tratí.
Pomerne hodne se ted v Chorvatsku investuje – jako soucast Ten-T se zdvojkolejnuje a modernizuje trat ze Zahrebu pres Koprivnici na madarskou hranici, pripravuje se defacto vystavba v nove stope do Rijeky. Co se tyka trati pres Liku smer Knin/Split, tak ta proste trpi tim, ze byla postavena na urovni mistni drahy – hlavni vedla podel Uny – a ani pomerne rozsahla modernizace pred par lety pred nasazenim ICN z toho koridor neudelala a asi nikdy neudela. V podstate jedina sance na rozumne casy je obnoveni spojeni podel Uny, ktere je jednak kratsi, druhak daleko smerove a vyskove vhodnejsi, bohuzel… Číst vice »
https://povezanahrvatska.eu/ informacni portal v chorvatstine, co vsechno se za eu-love stavi
Nemáte tušení, jak je to s tratí do Zadaru? Snad před deseti lety byla zavřena kvůli rekonstrukci a od té doby ticho po pěšině.
V bývalé Jugoslávi se co se týká mezinárodní osobní dopravy hlavně nechce, a hledají se důvody, proč to nejde. Viz to že vlaky z obou stran končí v poslední stanici před hranicí, a přes čáru leda pěšky nebo stopem, nebo to že bosenské soupravy musí končit v Čapljně a dál jedině NAD, protože do Ploče to prostě nejde.
Tak ono krom animozit z doby války v tom je i obrovská konkurence dálkových autobusů včetně gastarbeiterexpresů, které jezdí bez přestupu z pomalu každé vesnice v bosně do německa a dál… to se pak nějaká kloudná mezinárodní přeprava pomalým vlakem s přepřahem každých 40km hraje blbě…
Jako ano, ale současně protáhnout třeba pár osobáků z Tovarniku do Šidu (nebo opačně) nebo přestání házení klacků pod nohy v tom Ploče by nestálo navíc téměř nic. Celníci tam bezkak jsou tak jako tak.
Jo, když si někde nastavějí nejdřív nové silnice a dálnice, aby pak jen neochotně a pomalu zlepšovali železnici… Však u nás to na několika trasách funguje podobně, a to tam ani vyložená nevraživost mezi sousedy není, pokud je vůbec nějaká.
A možná ještě lepší by bylo najmout do čela ŘSD nějakého Chorvata.
Spíš Poláka.
Nebude taková jazyková bariéra…
A tu železnici postupně úplně zrušit, ať je těch aut všude co nejvíc, 🙂
to samé si říkají Chorvaté o českých silnicích 😀 a stavbě dálnic 😉
O něčem takovém se rozbagrovaným Českým drahám vůbec nezdá!
Ty mají svých starostí dost…
A to jsou tam ty lidi 15 a více hodin v rouškách… Až tohle pomine, tak aby vypravoval vlaky dva…
Příští rok, až budou moci nové traxxy MS3 jezdit po evropě, tak možná bude posílat jeden vlak do Rijeky a jeden do Splitu.
Myslím, že přes prázdniny to cestující zaplní.
Už tu někdo psal, že do Splitu může jet max 7 vozů kvůli délce soupravy s ohledem na délku nástupišť, kolejí pro křižování, sklonové poměry, apod. Musela by to být další samostatná souprava.
A pokaždé to pak někdo vyvrátil že ten limit 7 vozů do Splitu není pravda, jezdily a jezdí tam i delší vlaky, a to i s jednou lokomotivou. Omezujícich bude spíš těch 15 vozů z Prahy do Ogulinu.
Neboj, to fakt nejsou… 😀
Také by to byl i z věcného hlediska nesmysl. Za tu dobu by se jednak roušky propotily, jednak už stejně případný virus propustily, a jednak by už nepřiměřeně omezovaly dýchání. Bylo by to víc škody než užitku.
Jančurovi se musí nechat, že opravdu umí podnikat.
Tohle nedělá on, ale jeho tým.
v tom případě si uměl sestavit velmi dobrý tým
Ostatně VŘSR také nevedl V.I.Lenin, ale někdo jiný téhož jména.
Umet si sestavit dobrej tym je zaklad uspesnyho podnikani ve velkym.
Souhlasím. 🙂
Já se nemůžu dočkat spojení do Bruselu respektive Amsterdamu, doufejme že dojde k dalšímu rozvoji , nejen u regiojetu .. směr jižní francie, Itálie.. a směrem na západ obecně… má to smysl, večer zalezu a ráno vylezu , neřeším cesty z na letiště .. a zdvolené nepřijdu o jediný den handrkovanim po letištích..
Do západní Evropy bych to nadějně tolik neviděl. Ono jde o to, že zde jsou levné poplatky za dopravní cestu, a tak i jízdenka může být levná.
To nemusí být překážka, je spousta lidí, kteří lítaj extrémně neradi a peníze na dražší jízdenku maj. Bude to určitě muset být dělaný trochu jinak, cílit na jinej segment trhu, ale lidí, kteří pojedou rádi i za o poznání vyšší cenu, než kolik to teď stojí do Chorvatska nebude zas tak málo (pravda, budou mít nejspíš přiměřeně vyšší nároky na vozy a tak, aleto může ochota platit víc pokrejt). Plus furt může řadit sedačkový vozy pro ty, kdo budou chtít jet co nejlevněji, aby náklady rozložil na víc lidí. I ten sedačkovej noční vlak je furt pro většinu lidí pohodlnější,… Číst vice »
Mohu potvrdit. Létat za každou cenu nemusím. Jet to autem jo na vagoně proč ne a sedět v lůžkovém kupé je optimální.
Ještě doplním reagovala jsem na tu západní Evropu, ale co se týká Chorvatska. Vagon pro auto s lůžkovým vozem ideálně 2+2 a sprcha v kupé jsem ochotná si zaplatit do Splitu úplně v klidu.
To máte nějakou fóbii z auta z půjčovny? Mánii vozit vlastní auto přes půl Evropy opravdu nechápu.
Jestli ta fóbie nespočívá v tom, že za cenu přepravy auta tam a zpět bych si na místě půjčil auto tak na 2-3 dny, na delší pobyt to vyjde výrazně dráž. (konkrétně porovnávám autovlak z Vídně a půjčení malého auta ve Splitu) Nehledě na snazší přepravu svých věcí, dětských sedaček…
Dám-li za půjčení autosedačky víc než za novou, tak s třemi dětmi už mi tenhle argument proti půjčovně zcela dostačuje.
Pujcovny nejsou pro kazdyho. Ja treba se svou delkou nohou nemuzu rict, jestli budu konkretni model auta moct ridit, dokud si do nej fyzicky nesednu a nezkusim to. To vyuzivani pujcoven silne limituje. Moje mama si zas extremne tezko zvyka na jiny auta s trochu jinym ovladanim. Ne kazdej je zvyklej auta stridat. Navic muze jit i o moznost vzit si treba vlastni sportovni vybaveni. To taky z mistni pujcovny nemusi kazdymu vyhovovat.
No jo, buď by museli adekvátně zdražit silnice a přelety, nebo naopak zlevnit železnice. Jenže to se zatím moc nechce. Ono to jízdné nemusí být až tak hyperlevné, ale mělo by být alespoň srovnatelné s variantami, které jsou kolikrát pro okolí i větší zátěží.
Dlouho jsem Radima a ten jeho žlutý komplex nemusel. Teď i jeho nejzarytější odpůrci musí uznat že díky němu se stalo skutečností to, co by zhruba před 5-10 a více lety bylo nepředstavitelné. Dovolenkáři jedou k moři vlakem. A nejsou to žádní fipkaři a jiní železniční odboráři. Jen doufam že se z loňského startu poučili a už nemusí v Maďarsku zasahovat Policie kvůli rozdováděným mladším cestujícím.
Tak to byl spis nejaky ojedinely incident ne?
Pro FIP nemusím být v odborech.
Bez odborů by nám je hodně rychle zrušili.
To ano…společně s těmi odbory (musí se šetřit…).
Nj, zruší FIP, odcházím na lépe placené místo. Jednoduchá rovnice.
Tak ještě vlak do Puly nebo třeba kamkoliv do Itálie (třeba v zimě Bolzano, léto Rimini), ne? Nic?
Zimní vlaky na hory pokud vím už oznámené jsou, ale teda do Rakouska, ne Itálie.
Vlakem těžko, to by musel z Chorvatska do Slovinska a zase do Chorvatska (přes přechod Rakitovac – Buzet), nebo jezdit z Maďarska do Slovinska přes Hodoš, což v obou případech nákladově přijde násobně více než vozit klienty z Rijeky přes Lupoglav do Puly busmo ….
Chorvati tam maj už dlouho naplánovanou trať v prospektech mezi Rijekou (Opatija – Matulji) a Lupoglavem. Škoda, jinak by měli železniční síť do Puly propojenou, dneska jezdí autobusy.
Ta trať je možná naplánovaná ještě z doby císaře Františka Josefa I. Bohužel při současném provozu na trati Buzet – Lupoglav – Pula se mi nechce věřit, že by jí někdo někdy vybudoval. Hlavně to předpokládá několikakilometrový tunel a Chorvatsko možná ještě nesplatilo všechny tunely na dálnici A1 do Splitu, teď jim Číňané staví most na Pelješac a ještě by měli postavit dálniční spojku Žuta Lokva – Rijeka, aby se z Německa a části Rakouska a Itálie nemuselo do Dalmácie přes Zagreb.
Hmm, a to než by dojel, tak by byl příští rok…
No… zajímavé, že minulý rok to v trase Rajka – Csorna – Hodoš – Ljubljana – Šapjane – Rijeka šlo, a ještě Jančura hlásil (už v 7/2020) u těchto vlaků zisk. Druhý pár vlaků by mohl jet zase původní trasou přes Hodoš do Puly (dokud Chorvati spolupracují za přijatelné peníze) a zároveň by půlka mohla dojet do Terstu nebo až do Benátek. Nebo by mohl prohloubit spolupráci s Westbahnem a jezdit přes Vídeň a Graz. Myslím si, že by měl podobný úspěch, jako ten dosavadní pár do Splitu/Rijeky. Navíc italská půlka by neoslovila jen lidi, co se jedou vykoupat. 😀
Do Puly jede přímý vlak z Divači.
V 7:52 z DIvačy, fakt super použitelný pro turistu z Čech s kuframa. No nic. 😀
https://www.youtube.com/watch?v=LfJfQXCstDY Co se týče obsazenosti, žádná sláva to nebyla ani když jezdil přímo z Ljubljany. 🤷♀️
Pouze Češi se válejí u moře a nic nedělají, Slovinec nebo Chorvat se nejezdí k moři flákat. Na Makarské Rivieře je dobrý Čech , aby platil ale nesmí Čechyzovat místní obyvatele.
Tak hlavně přeji hodně vyprodaných vlaků , spokojené zákazníky a ať se rychle zotaví z covidové patálie . A držet kvalitu nabízených služeb .