RegioJet překonal hranici 50 tisíc prodaných jízdenek do Chorvatska, tři čtvrtiny zákazníků jsou Češi

Vlak RegioJetu před Splitem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVlak RegioJetu před Splitem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

RegioJet chce letos vlaky přepravit přes sto tisíc lidí, zhruba třetina využívá návazné autobusy.

98 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David11

Od zajtra priamo aj autovlakom z Bratislavy do Splitu pod ZSSK a OBB. Trasa je z BA cez Viedeň , Graz , Zahreb do Splitu.

Lech Malý

Nechápu ten mínus, třeba z Brna zajímavá alternativa.

Jiří Kocurek

Nejenom. Přibližně od Zlína na jih. A jestli je přípoj, tak i ze Žiliny.

Palecek.M

Bude onlajn?

David11

Od zajtra z Bratislavy do Splitu aj autovlakom ..
https://www.zssk.sk/split/

Pavel

Zákazníci budou čím dál náročnější. Vloni na sedačku, letos na lehátko… předpokládám, že už příští sezónu jeden či dva zcela nové lůžkové vozy. Zákazníci co budou ochotni si připlatit za kvalitu, se jistě najdou.

Bagoun

Paštika a šnicl čecháčkům zůstane navždy.

Tonik

Viděl jsi rakušáky co přijedou na mořský víkend třeba do kempu na Istrii? Já ano, několikrát. Běžně postaví stan, vytáhnou židličky, otevřou pivo z plechu a začnou z konzervy klonit večeři. Někdy si dají hospodu, jindy nějaký hot dog do ruky nebo to co si přivezou. Proti nám, často žádný velký rozdíl. Ale u nich asi paštika není smrtelný hřích.
Zkus s nimi dát řeč. Mě říkali třeba, že je třeba tamní hospody nebaví, cena neodpovídá kvalitě, nechtějí tam jít s dětmi a tak.

Bagoun

Troubu z čech tam poznáš vždy 🤣

alfons

Zrovna včera jsem četl na toto téma zajímavě pojatý článek…. všude je chleba o dvou kůrkách
https://gill.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=771963

Facepalm

Autor toho článku je přesně ten typ moderního člověka, kterýho udiví, že se na fotbale řve a v kotli na koncertě do něj lidi strkaj. A to srovnání s autem je naprosto mimo. Ano, samozřejmě, že se dá bejt v Chorvatsku autem za chvíli (pokud tedy jedete, jak sám autor uvádí, na Istrii, v nějakou off-peak dobu a nezúčastníte se tak nějaké té obligátní Stau na dálnici, před hranicemi nebo před Karavankama) a vlak té ideální jízdní době nemůže konkurovat, to je fakt zjištění objevné asi jako že letadlo je rychlejší než parník nebo že meloun je větší než feferonka.… Číst vice »

Petr

On se nicemu nedivi. Jen popisuje jak to probihalo. Vcetne toho, ze jel mimo sezonu a mimo spicku.

*****. Petr

Bohužel je většina pravda , nestíhají . Nicméně jet na Istrii , je nejblíže a mimo termín je zavádějící . Ten vlak pojede stejně rychle ikdyz budeš čekat autem u každé mýtné brány a díry v silnici.navic primárně není určen pro movitější a schopnější si cokoli obstarat . Tento low coast vlak bych srovnával spíše s autobusem s to rozdíl v pohodlí je . Lůžka za lehátka snad ti co jezdí znají s je to opět o ceně . Horší pro RJ bude pokud tím budou jezdit rypáčci očekávají i kvalitu denních vlaku , to může RJ hodne ublížit. Přesto… Číst vice »

Petr

Myslim, ze je docela odvazny tvrdit, ze vlak ze Splitu pojede vzdycky stejne rychle. Treba zrovna dneska jede stejne rychle + 60.

medical_examiner

Km/h nebo minut?

martin.k

Pod toto bych se mohl podepsat. Jel jsem vloni dvakrát tam a dvakrát zpět, a bohužel, PR RegioJetu a realita tohoto vlaku je bohužel rozdílná. Objednané jídlo člověk dostane po několika hodinách, přičemž to naše leželo v horku mimo lednici v kuchyňce cca 3 hodiny předtím (takže těstovinový salát byl nepoživatelný). RegioJet mluví o lůžkových vlacích, ale jak správně autor textu píše, jedná se o lehátka, což je rozdíl. My zažili zároveň nefunkční klimu, zásuvky, částečně wi-fi a cca 1/2 toalet (na každé cestě alespoň něco z toho).

sotous

A co takhle CZ – Udine – Cervignano-Aquileia-Grado – Latisana-Lig.-Bibio. – Venezia – Ravenna – Rimini.
Příp s křídlem Trieste – Pula?

Taky někdy v 90.letech něco podobného jezdilo.

jura

Jo, a kolik si za cestu nauctuje Rakusak a Ital?

medical_examiner

Rakušák, tj. ÖBB to budou provozovat ve vlastní režii.
Přeci jen s tím mají větší zkušenosti…

Frantisek

Z Vídně do Benátek i Říma onehdy pohoda, lehátka, příjemná snídaně (housky s máslem, džemem a čaj/káva) v akční ceně, rád vzpomínám.

Martingluom

Možná pojedu příští rok, jinak like RJ🙂👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍.

Facepalm

Nemáš tam těch emotikonů nějak zbytečně málo?

ajemgut

Tak tohle se RJ opravdu povedlo. Dokázali, že si vlak i na relativně dlouhé vzdálenosti s nízkou průměrnou rychlostí dokáže najít dostatek cestujících. Z mého pohledu bych uvítal i luxusnější produkt, kdy bych měl možnost jet lůžkovým vozem (třeba za dvojnásobnou cenu) bez slev pro děti a místo monumentální zásoby lahvového piva řazený restaurační vůz. Není to v žádném případě kritika RJ, jen si myslím, že by to do vlaku dostalo další cestující, kteří by to odcenili a za komfort by rádi připlatili – ale chápu, že vzhledem ke sklonové náročnosti trati Zagreb – Split a její nízké kapacitě je… Číst vice »

noerf

Takto stojí záteční jízdenka cca 1600 Kč. pokud by jel na trase raha -České Budějovice – Linz – Rijeka či praha – Brno – Vídeň – Rijeka zpáteční jízdenka by stála cca 3000-3500 Kč, bylo by to rychlejší, ale dražší než autobus a to masivní množství turistů nepřiláká.

energetik

A co způsobuje takové náklady při cestě přes Rakousko? Vysoké poplatky za dopravní cestu nebo drahá trakční elektřina?

-TR-

A je správně.

medical_examiner

Hmm…jak se to vezme, „vysoké“.
Přece jen je ten stav té dopravní cesty výrazně lepší než u nás…

Zesp

Už mám zaplacené to „luzkove“ kupé a s rodínou v srpnu vrážíme…

Jaaaa

Tohle už mi zavání neplacenou reklamou.

Ale otevřel jsem a dokonce diskutuju, takže z hledika Avizeru asi cajk…

Y.K.

Ano, měli by psát:
„vlak nejmenovaného dopravce, s výchozí a cílovou stanicí, dosáhl nové mety.“ To by bylo vzrůšo.

Jiří Kocurek

To ano, hned bychom se hádali, zda nejmenovaný motorák z nejmenované stanice dosáhl k dnešnímu datu jubilejních 50.000 přepravených osob od začátku GVD. A která stanice že to teda je.

medical_examiner

Hmm, nebo až pojedou přímé lůžkové vozy Praha – Řím 😀

Jaaaa

Třeba jako Bohumín – Łeba? To už jezdí kolikátej rok a článek o něm každej druhej den (což byla pointa předchozího přìspěvku), o online reportáži nemluvě, jsem tady nějak nezaznamenal. Jenom loni nějakou zmínku, letos ani netuším, jestli vlastně bude jezdit.

Nebo se počítají jenom řízkové destinace jako Jugoška?

ZD.

Škoda, že ještě nepřidali vagóny pro auta.

Simi

V kombinaci s lůžkovým vozem (nyní jsou řazené lehátka) tak jedu hned.

Ondrak

Nemůžu se zbavit pocitu, že nás od ČD brzo čeká nějaká destinační bomba🙂 Tohle přece nemůžou jen tak přehlížet. Tady nejde ani tak o to, jestli tam vydělává veliké peníze, jako spiš o reklamu.
Přece, když Vás dokážu dovézt do Chorvatska, za dobrou cenu a relativně kvalitně, tak něco umíme.

Tomas

tak ono smysl existence ČD není „bourat“komerční nabídky konkurence.

Ondrak

Jestli se chtějí udržet i v budoucnu, tak by asi měl být….

Marek Janík

to by ovšem ale sakra mělo být

Jakub P

Nemusi bourat nabidky konkurence, je spousta jinych smeru, kam by se nocni vlak nebo aspon vozy hodily.

Ondrak

Přesně tak, v Evropě není jen Chorvatsko. Ale chce to s něčím vyjet. Zapřáhnout jídelák s JLV a lidi jim utrahaji ruce🙂

jura

Ale je. CD je a.s.. Ciste komercni podnik.

Nikdo

ČD, ČD …hmmm? Jóóóóóó ! to je ten národní dopravce !!!!!! 😀

Pavel

Kéž by ten zájem o vlaková spojení do Chorvatska rozhýbal i Chorvatskou stranu a začala s rychlejší modernizací tratí.

hedonism.bot

Pomerne hodne se ted v Chorvatsku investuje – jako soucast Ten-T se zdvojkolejnuje a modernizuje trat ze Zahrebu pres Koprivnici na madarskou hranici, pripravuje se defacto vystavba v nove stope do Rijeky. Co se tyka trati pres Liku smer Knin/Split, tak ta proste trpi tim, ze byla postavena na urovni mistni drahy – hlavni vedla podel Uny – a ani pomerne rozsahla modernizace pred par lety pred nasazenim ICN z toho koridor neudelala a asi nikdy neudela. V podstate jedina sance na rozumne casy je obnoveni spojeni podel Uny, ktere je jednak kratsi, druhak daleko smerove a vyskove vhodnejsi, bohuzel… Číst vice »

hedonism.bot

https://povezanahrvatska.eu/ informacni portal v chorvatstine, co vsechno se za eu-love stavi

Kamui

Nemáte tušení, jak je to s tratí do Zadaru? Snad před deseti lety byla zavřena kvůli rekonstrukci a od té doby ticho po pěšině.

Kamui

V bývalé Jugoslávi se co se týká mezinárodní osobní dopravy hlavně nechce, a hledají se důvody, proč to nejde. Viz to že vlaky z obou stran končí v poslední stanici před hranicí, a přes čáru leda pěšky nebo stopem, nebo to že bosenské soupravy musí končit v Čapljně a dál jedině NAD, protože do Ploče to prostě nejde.

hedonism.bot

Tak ono krom animozit z doby války v tom je i obrovská konkurence dálkových autobusů včetně gastarbeiterexpresů, které jezdí bez přestupu z pomalu každé vesnice v bosně do německa a dál… to se pak nějaká kloudná mezinárodní přeprava pomalým vlakem s přepřahem každých 40km hraje blbě…

Kamui

Jako ano, ale současně protáhnout třeba pár osobáků z Tovarniku do Šidu (nebo opačně) nebo přestání házení klacků pod nohy v tom Ploče by nestálo navíc téměř nic. Celníci tam bezkak jsou tak jako tak.

Frantisek

Jo, když si někde nastavějí nejdřív nové silnice a dálnice, aby pak jen neochotně a pomalu zlepšovali železnici… Však u nás to na několika trasách funguje podobně, a to tam ani vyložená nevraživost mezi sousedy není, pokud je vůbec nějaká.

Původní Pražák

A možná ještě lepší by bylo najmout do čela ŘSD nějakého Chorvata.

medical_examiner

Spíš Poláka.
Nebude taková jazyková bariéra…

Frantisek

A tu železnici postupně úplně zrušit, ať je těch aut všude co nejvíc, 🙂

Nikdo

to samé si říkají Chorvaté o českých silnicích 😀 a stavbě dálnic 😉

Bmo

O něčem takovém se rozbagrovaným Českým drahám vůbec nezdá!

medical_examiner

Ty mají svých starostí dost…

J.K.

A to jsou tam ty lidi 15 a více hodin v rouškách… Až tohle pomine, tak aby vypravoval vlaky dva…

noerf

Příští rok, až budou moci nové traxxy MS3 jezdit po evropě, tak možná bude posílat jeden vlak do Rijeky a jeden do Splitu.
Myslím, že přes prázdniny to cestující zaplní.

ČD4ever

Už tu někdo psal, že do Splitu může jet max 7 vozů kvůli délce soupravy s ohledem na délku nástupišť, kolejí pro křižování, sklonové poměry, apod. Musela by to být další samostatná souprava.

Twix

A pokaždé to pak někdo vyvrátil že ten limit 7 vozů do Splitu není pravda, jezdily a jezdí tam i delší vlaky, a to i s jednou lokomotivou. Omezujícich bude spíš těch 15 vozů z Prahy do Ogulinu.

Jan

Neboj, to fakt nejsou… 😀

Frantisek

Také by to byl i z věcného hlediska nesmysl. Za tu dobu by se jednak roušky propotily, jednak už stejně případný virus propustily, a jednak by už nepřiměřeně omezovaly dýchání. Bylo by to víc škody než užitku.

Roman

Jančurovi se musí nechat, že opravdu umí podnikat.

Jaaaa

Tohle nedělá on, ale jeho tým.

Marek Janík

v tom případě si uměl sestavit velmi dobrý tým

Swariner

Ostatně VŘSR také nevedl V.I.Lenin, ale někdo jiný téhož jména.

Jakub P

Umet si sestavit dobrej tym je zaklad uspesnyho podnikani ve velkym.

Jaaaa

Souhlasím. 🙂

Cestujici

Já se nemůžu dočkat spojení do Bruselu respektive Amsterdamu, doufejme že dojde k dalšímu rozvoji , nejen u regiojetu .. směr jižní francie, Itálie.. a směrem na západ obecně… má to smysl, večer zalezu a ráno vylezu , neřeším cesty z na letiště .. a zdvolené nepřijdu o jediný den handrkovanim po letištích..

Ten_z_Biliny

Do západní Evropy bych to nadějně tolik neviděl. Ono jde o to, že zde jsou levné poplatky za dopravní cestu, a tak i jízdenka může být levná.

Jakub P

To nemusí být překážka, je spousta lidí, kteří lítaj extrémně neradi a peníze na dražší jízdenku maj. Bude to určitě muset být dělaný trochu jinak, cílit na jinej segment trhu, ale lidí, kteří pojedou rádi i za o poznání vyšší cenu, než kolik to teď stojí do Chorvatska nebude zas tak málo (pravda, budou mít nejspíš přiměřeně vyšší nároky na vozy a tak, aleto může ochota platit víc pokrejt). Plus furt může řadit sedačkový vozy pro ty, kdo budou chtít jet co nejlevněji, aby náklady rozložil na víc lidí. I ten sedačkovej noční vlak je furt pro většinu lidí pohodlnější,… Číst vice »

Simi

Mohu potvrdit. Létat za každou cenu nemusím. Jet to autem jo na vagoně proč ne a sedět v lůžkovém kupé je optimální.

Simi

Ještě doplním reagovala jsem na tu západní Evropu, ale co se týká Chorvatska. Vagon pro auto s lůžkovým vozem ideálně 2+2 a sprcha v kupé jsem ochotná si zaplatit do Splitu úplně v klidu.

Franta

To máte nějakou fóbii z auta z půjčovny? Mánii vozit vlastní auto přes půl Evropy opravdu nechápu.

Twix

Jestli ta fóbie nespočívá v tom, že za cenu přepravy auta tam a zpět bych si na místě půjčil auto tak na 2-3 dny, na delší pobyt to vyjde výrazně dráž. (konkrétně porovnávám autovlak z Vídně a půjčení malého auta ve Splitu) Nehledě na snazší přepravu svých věcí, dětských sedaček…

Kajman

Dám-li za půjčení autosedačky víc než za novou, tak s třemi dětmi už mi tenhle argument proti půjčovně zcela dostačuje.

Jakub P

Pujcovny nejsou pro kazdyho. Ja treba se svou delkou nohou nemuzu rict, jestli budu konkretni model auta moct ridit, dokud si do nej fyzicky nesednu a nezkusim to. To vyuzivani pujcoven silne limituje. Moje mama si zas extremne tezko zvyka na jiny auta s trochu jinym ovladanim. Ne kazdej je zvyklej auta stridat. Navic muze jit i o moznost vzit si treba vlastni sportovni vybaveni. To taky z mistni pujcovny nemusi kazdymu vyhovovat.

Frantisek

No jo, buď by museli adekvátně zdražit silnice a přelety, nebo naopak zlevnit železnice. Jenže to se zatím moc nechce. Ono to jízdné nemusí být až tak hyperlevné, ale mělo by být alespoň srovnatelné s variantami, které jsou kolikrát pro okolí i větší zátěží.

Winchester1873

Dlouho jsem Radima a ten jeho žlutý komplex nemusel. Teď i jeho nejzarytější odpůrci musí uznat že díky němu se stalo skutečností to, co by zhruba před 5-10 a více lety bylo nepředstavitelné. Dovolenkáři jedou k moři vlakem. A nejsou to žádní fipkaři a jiní železniční odboráři. Jen doufam že se z loňského startu poučili a už nemusí v Maďarsku zasahovat Policie kvůli rozdováděným mladším cestujícím.

LeKon

Tak to byl spis nejaky ojedinely incident ne?

Jaaaa

Pro FIP nemusím být v odborech.

Plecháč

Bez odborů by nám je hodně rychle zrušili.

medical_examiner

To ano…společně s těmi odbory (musí se šetřit…).

Jaaaa

Nj, zruší FIP, odcházím na lépe placené místo. Jednoduchá rovnice.

Anonymní alkoholik

Tak ještě vlak do Puly nebo třeba kamkoliv do Itálie (třeba v zimě Bolzano, léto Rimini), ne? Nic?

SaulGoodman

Zimní vlaky na hory pokud vím už oznámené jsou, ale teda do Rakouska, ne Itálie.

Miroslav Zikmund

Vlakem těžko, to by musel z Chorvatska do Slovinska a zase do Chorvatska (přes přechod Rakitovac – Buzet), nebo jezdit z Maďarska do Slovinska přes Hodoš, což v obou případech nákladově přijde násobně více než vozit klienty z Rijeky přes Lupoglav do Puly busmo ….

Alibaba

Chorvati tam maj už dlouho naplánovanou trať v prospektech mezi Rijekou (Opatija – Matulji) a Lupoglavem. Škoda, jinak by měli železniční síť do Puly propojenou, dneska jezdí autobusy.

MartinS.

Ta trať je možná naplánovaná ještě z doby císaře Františka Josefa I. Bohužel při současném provozu na trati Buzet – Lupoglav – Pula se mi nechce věřit, že by jí někdo někdy vybudoval. Hlavně to předpokládá několikakilometrový tunel a Chorvatsko možná ještě nesplatilo všechny tunely na dálnici A1 do Splitu, teď jim Číňané staví most na Pelješac a ještě by měli postavit dálniční spojku Žuta Lokva – Rijeka, aby se z Německa a části Rakouska a Itálie nemuselo do Dalmácie přes Zagreb.

medical_examiner

Hmm, a to než by dojel, tak by byl příští rok…

Anonymní alkoholik

No… zajímavé, že minulý rok to v trase Rajka – Csorna – Hodoš – Ljubljana – Šapjane – Rijeka šlo, a ještě Jančura hlásil (už v 7/2020) u těchto vlaků zisk. Druhý pár vlaků by mohl jet zase původní trasou přes Hodoš do Puly (dokud Chorvati spolupracují za přijatelné peníze) a zároveň by půlka mohla dojet do Terstu nebo až do Benátek. Nebo by mohl prohloubit spolupráci s Westbahnem a jezdit přes Vídeň a Graz. Myslím si, že by měl podobný úspěch, jako ten dosavadní pár do Splitu/Rijeky. Navíc italská půlka by neoslovila jen lidi, co se jedou vykoupat. 😀

Marcel Štancl

Do Puly jede přímý vlak z Divači.

Anonymní alkoholik

V 7:52 z DIvačy, fakt super použitelný pro turistu z Čech s kuframa. No nic. 😀

https://www.youtube.com/watch?v=LfJfQXCstDY Co se týče obsazenosti, žádná sláva to nebyla ani když jezdil přímo z Ljubljany. 🤷‍♀️

Marcel Štancl

Pouze Češi se válejí u moře a nic nedělají, Slovinec nebo Chorvat se nejezdí k moři flákat. Na Makarské Rivieře je dobrý Čech , aby platil ale nesmí Čechyzovat místní obyvatele.

***** Petr

Tak hlavně přeji hodně vyprodaných vlaků , spokojené zákazníky a ať se rychle zotaví z covidové patálie . A držet kvalitu nabízených služeb .