Dopravci Železnice

RegioJet posiluje spojení Bratislava – Komárno, na trasu nasadí rychlíkové vozy

RegioJet na trati z Bratislavy do Komárna jezdí například s vlaky Bombardier Talent. Foto: RegioJet
RegioJet na trati z Bratislavy do Komárna jezdí například s vlaky Bombardier Talent. Foto: RegioJet

Společnost RegioJet od pondělí posiluje kapacitu svých vlaků na trase Bratislava – Komárno. Jde zatím o první vlnu navyšování, později má kapacit ještě narůst.

Na navýšení se dopravce dohodl se slovenským ministerstvem dopravy, které dopravu na této trase objednává. V ranní špičce tak dojde k navýšení počtu míst na každém vlaku o desítky sedaček, na jeden ze spojů bude nasazena klasická souprava s rychlíkovými vozy taženými Brejlovcem. Postupně má firma nasadit i dvoupodlažní vozy.

O dohodě s RegioJetem informovalo ministerstvo dopravy v tiskové zprávě. „Mluvíme o navýšení počtu kapacity až o sto míst v raní špičce,“ řekl ministr dopravy Arpád Érsek.

Zvyšujeme kapacitu na trati Bratislava – Komárno. Prvú etapu spúšťame už v pondelok 18.2.2019. #ideminak

Gepostet von Ministerstvo dopravy a výstavby SR am Mittwoch, 13. Februar 2019

Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje představuje linka Bratislava – Komárno evropský unikát z hlediska nárůstu počtu cestujících. Za posledních pět let se počet cestujících zdvojnásobil, jen loni na lince meziročně přibyl milion cestujících. To je dáno hlavně integrací linky do metropolitního dopravního systému. Situaci na trati komplikuje fakt, že je jednokolejná.

Avizované poschoďové vlaky mají být nasazované v dalším kroku, RegioJet je má koupit od Deutsche Bahn.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Podle mě se Regiojet hodně snaží. Protože je to pro něj hodně promo zakázka.
Podle mě by jiní před koncem smlouvy již neinvestovali. A celá situace by dopadla, jezděte si jak chcete..

Skinheads & Punks united

Nemá konkurenci, ZSSK je ráda že odjezdí současný stav, natož na nějaké expanze, takže když RJ projeví alespoň nějakou snahu, nikdo ho chtít vyhazovat asi nebude a dostane to na přímo..

Standa

Ty vlaky bude stejně potřebovat v blízké budoucnosti jinde

Skinheads & Punks united

Přál bych sousedům zdvoukolejnění a dráty, respektive obecnou racionalizaci v dopravě co se infrastruktury a spojů alespoň kolem té Bratislavy a na hlavních tazích týče, protože ten současný stav bez nějaký velkých výhledů…

hedonism.bot

No trochu se začínám děsit, co se ještě dá dovést, Mukran je podobných radostí plný… pro představu, Bhf Mukran, kdysi pýcha DDR – nádraží u přístavu Sassnitz, dneska odstavné pro předšrotové vlaky DB https://www.youtube.com/watch?v=GIaTlMSin_8

Franta Jouda

Tak to je paráda, tam Jančura udělá nákup za cenu šrotu 😀

T.H.

Ono by stačilo, aby tam „nakoupili“ někteří Náhodní Dopravci, hned by z předšrotů vznikly prověřené a spolehlivé vagóny 🙂

Skinheads & Punks united

Motorák z konce 80.let kupovat jako něco, co tu s námi má ještě hodně dlouho být, je ale něco kontroverzní.

T.H.

Jsou a ještě dlouho tu s námi budou motoráky z let sedmdesátých, dokonce se jim dávají světácký jména jako Regiomouse (a jsme asi jen krůček od Interhydry), elektrické jednotky z let padesátých dojezdily vloni nikoli pro nepotřebnost, ale kvůli celkové zchátralosti, ale „kontroverzní“ je to jen u nemodrých barev… Ono to spíš bude tím, že na nová vozidla „zákazníci“ nemají, popř. by to byl ekonomický nesmysl (ale zase se jim úplně nechce poslat to „do autobusů“, což by různí „příznivci železnice“ asi viděli radši než non-ČD dopravce železničního). Ale je na tom vidět tu neschopnost soukromníků, kteří neomylně vyhmátnou šrot,… Číst vice »

Skinheads & Punks united

810 nemá obdobu, jen tu na gumových kolech, s InterHydrou se pochlubte, kde k tomu má docházet, když bude provoz 854 v útlumu, zatímco 810 tu s námi ještě na nějakých vlacích na různých místech v republice nejspíš budou ještě hodně dlouho. Ty jednotky z let padesátých jezdily proto, že tady byly odjakživa a patřily k pražskému koloritu, stejně jako pořád jezdí obstarožní T3 a v některých západních městech ještě starší a taky na tom stavem nebývají vždy skvěle.. Jak jsem řekl, jestli někdo považuje nákup motoráku z roku 1986 jako něco, co tu s námi má být ještě dlouho… Číst vice »

T.H.

No vidíte, jak jste si to „kontroverzní“ krásně obhájil… To není dvojí metr, to je šupléra a pásmo :-).

P.S. dopravci nabízejí to, po čem „prostě je“ poptávka.

Skinheads & Punks united

Odpovědí na jednotlivé body žádné, jen se budeme tvářit, jak všechno vím. Potom taky není na místě se nezeptat, jestli zájem krajů o železniční dopravu a její kvalitu, případně její financování, je dostatečný, protože k současnému nadávání na staré líné vysokopodlažní šroty vyřešit tím, co je jen o stupeň lepší a na konci současných smluv bude mít přes 40 let též, respektive ještě jak schválně uvidíme v nadcházejících soutěžích, je takové dost zvláštní.

Standa

810 se čímkoli novým/ mírně jetým nahrazuje dost blbě, protože něco jako 810tka se už 30 let nevyrábí. V současnosti nelze podobně malé železniční vozidlo vyrobit a především zhomologovat.

Standa

To je trochu protimluv. Pokud zákazníci ( myslíte předpokládám kraje) nemají na nová vozidla je úplně jedno u které společnosti si dopravu objednají. Ceny nových vlaků jsou stejné jak pro RJ, tak pro CD a LE…. Pokud dáte dopravci peníze na nová vozidla ( zaplatíte takovou cenu za VKM, že je bude moci koupit) , koupí nové vlaky i ČD stejně jako kdokoli jiný. Ale ono, když zákazník chce platit co nejméně , a cestující by jezdili nejraději zadarmo a nadavaji jak prý jsou dráhy drahé ( viz nářky na “ předražený“ TR10) , tak potom těch opravdu nových vozidel… Číst vice »

Jaaa

Ranní.

petr.r

Pěkný článek na dobrou noc, mně to připomnělo jak čd rušily trat na morkovicku a bylo na nástěnce napsaný-dnes-810., zítra autobus a za týden nic.Joo novátor železnice vždy něco lidem přinese.

svojsin

Ten autobus tam jezdí dodnes…

petr.r

nejsem si ted jist odpovědí, ale označníky NAD už tam nejsou.

Tronda

Například dnes ani včera žádný nejel.

Svojsin

Zajímavé mínusy, to že tam ta linka jezdí se dá přitom lehce zjistit:
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L780934_181209_220699.pdf
Dokonce je na ni víc spojů, než před lety.
Bohužel KU ve Zlíně a Olomouci nedali skoro žádnou šanci nočním a víkendovým spojům.

Kirschner

Á pacient se vrátil z vycházek. Přečetl jste si ten článek pořádně?

Michal

Ty „motorové jednotky“ jsou totéž, co jezdí u nás od Arrivy?
Rychlíkové vozy bude tahat KDS? 🙂
A jaký je osud těch rozstřelených motoráků? Nějaké jsou stále mimo provoz, že?

Roman Svačina

By neškodilo ten německý bazar trošičku humanizovat. Jak jsme tam dva týdny zpět byli, tak jsem koukal, že od chvíle co to přivezli z DE ty jednotky nezažili žádnou slovakizaci. To i ten starý Stadler v Třebové od Němců prošel revitalizací a byl dodán informační systém. RJ má místo tabule informačního systému zrcadlo.

T.H.

Dal bych to „humanizovat“ do PRASu – oni tam nalepí nějaký umakart, naštětkují zrezlá místa, do dveří vmontují větší madla a hurá do Berouna, totiž Komárna 🙂

John

Na internetu kolují informace, že ty patra od DB koupí i s lokomotivami řady 218. Mohli by někdo tuto teorii potvrdit či vyvrátit ?

Dash9

Těch 218tek by mohly vzít víc a jezdit s nimi na rameni Praha – Ostrava. Mají vmax 140km/h a ve dvojici by to i s dlouhou soupravou zvládly. Hned bych se jel svézt.

Dash9

Sorry, správně je asi „mohli“.

Vbb

Gramaticky a fakticky správně je „nezvládly“, protože nemají co, Jasánek? Nemají LVZ.

železničář v důchodu

Doplnění LVZ by asi nebyl velký problém …

T448

Těžko říct, každopádně ta patra od DB mají jen německé topení. Takže žádnou českou motorovou lokomotivou je v současné době nedokážete zásobovat elektřinou. (topení, osvětlení atd.). Proto dává pořízení 218 smysl. Nicméně jsou s tím spojené další náklady a problémy, protože schválit 218 na Slovači nemusí být úplně rychlé a jednoduché. Alternativou je dosazení nového CZE, které by umělo i 3 kV DC. Což je investice řádově v milionech Kč na vůz.

John

Slovenský dopravní úřad je prý nakloněný, co k nejrychlejšímu schválení pro provoz na ŽSR, aby bylo možné, co nejdříve nasadit velkokapacitní soupravy. Teď je otázkou, jestli to je pravda. Čistě teoreticky, kdyby pořídil kromě lokomotiv řady 218 i řidičáky, byly by z toho hezké Push-pull soupravy. A kdyby jich vzal víc mohl by se ucházet třeba od roku 2022 o soubor rychlíků na Tanvald, Rakovník třeba i o Budějovice přes Písek a to by pak bylo úplně jiné svezení, než Arrivou či 854 od ČD.

Dash9

Dobrý nápad, o tom se mi ani nesnilo, že by 15 minut jízdy autem od mého bydliště jezdily 218ky…

petr.r

jo, byl tady o tym článek a čdáci jsou dost nervozní ztoho schvalování, oni ví jak to zmrvili u 380 na tym jejich slavným okruhu. A nesmí se to psát, čdáci se ted přetrhnou v mínusování.

Martin

Nevynechal jste medikaci?

petr.r

asi neusnete, že? K článku něco máte nebo voláte na nábřeží, at to jančurovi vykoupí.

Vbb

Tak nám povězte, jak ČD zmrvily na okruhu schvalování 380.
Jo aha, „nesmí se to psát“, tak to jo. Když to napíšete, tak vám začnou dávat elektrické rány přes vysavač, pak vám odletí všechny talíře z příborníku na kosmickou základnu a budou vás trápit hladem a žízní, protože z kohoutku bude syčet plyn a když si pustíte plynový sporák, tak tam bude přepojený telefon.

petr.r

anebo ve zlínským kraji vzít soubor D

JPP

Agentůra „Jedna paní povídala“, že se uvažuje o DB 218 + patra + patro řídící, tak aby vznikla push-pull souprava.
Pravděpodobně tedy toto: https://www.youtube.com/watch?v=NRagxP_h_3w

Michal

Tak schválně, jestli jim z toho budou taky opadávat umakarty a na řidičáku se tomu budou sypat dveře. 😀

Skinheads & Punks united

Vzhledem k tomu, že spousta těch vozů toho za toho více než čtvrt století dost najezdila, některé už dost dlouho stojí a odstavovány samozřejmě nebyly ve stavu like new, tak bych ještě se soudy o jejich budoucí spolehlivostí také raději počkal.

noerf

Skinheads & Punks united: Na dva roky provozu do konce smlouvy a dva provozní vlaky by tři soupravy mohli stačit.

Skinheads & Punks united

Řekl bych, že padla nějaká ústní dohoda o smlouvě i na další období, ZSSK je ráda že je ráda, natož aby rozšiřovala provoz někam jinam, takže kdo by mu tam konkuroval..