RegioJet podepsal smlouvu na 7 jednotek Elf.eu pro Ústecký kraj
Jednotka Pesa Elf.eu pro RegioJet. Foto: Pesa
Společnost RegioJet dnes na půdě polského velvyslanectví v Praze podepsala slavnostně smlouvu na dodávka sedmi elektrických nízkopodlažních souprav Pesa Elf.eu
Může někdo objasnit, co je nízkopodlažního na vozidle s podlahou 600 mm nad temenem kolejnice, když nástupiště jsou 550 mm nad temenem kolejnice? Předpokládejme, že lidé o berlích a rodiče s kočárky ten 5cm schod zvládnou, ale co vozíčkáři? Jak častá jsou na přidělených linkách 550mm nástupiště? (Neboli jak významná je ta PR-nízkopodlažnost)?
„Jak častá jsou na přidělených linkách 550mm nástupiště?“
V současné době snad jen v žst. Ústí nad Labem hl. n. a Děčín hl. n. (pozn. přestože i žst. Most a Bílina jsou plně peronizovány, mám za to, že výška tamních nástupišť není 550 mm nad temenem kolejnice).
I při 600 mm nad TK toto vozidlo splňuje definici nízkopodlažnosti, stejně jako např. RegioShuttle (v ČR známý pod názvem RegioSpider), který má 600 mm nad TK rovněž.
„co je nízkopodlažního na vozidle s podlahou 600 mm nad temenem kolejnice“
Všecko.
„Jak častá jsou na přidělených linkách 550mm nástupiště?“
Nová vozidla se pořizují s výhledem na dvacet, třicet let, ne co tam je dnes.
Nízkopodlažní tramvaj a autobus mají rozhodně větší rozdíl než 5 cm a vozíčkáři nastupují běžně.
Ten schod 5 cm bude jen u vozidla s novými koly.Po každém soustružení se bude přibližovat víc a více těm 550 mm.Ono ani ta nástupiště nejsou přesně 550 mm.Pokud tam bude i schůdek,jako u Pantera,vozíčkáři to zvládají bez asistence(narozdíl od Ešusu,který schůdek nemá a mezi skříni a nástupištěm je 25 cm mezera).
Tak tohle bude ještě zajímavé: V článku to není exaktně zmíněno, z obrázku je to špatně patrné, ŽM „mluví“ jasně: Pokud tam opravdu bude jiný pojezd – bez sdílených podvozků jakobsova typu, tak … hmmmm … „se ještě asi budou dít věci.“ Budu se zájmem sledovat. 😉
Jakobsovy podvozky tam nebudou.
to každý bude sledovat, možná kastle budou z ostravy a bude to mět skoro blíž k regiopanteru. Poláci hodně spolupracují z moravou.
Ta diskuze fakt pobavi, hlavne ve smyslu co je polske je hned smejd. Tak za prve k jidlu, polaci vam jidlo vyrobi levne, protoze levne jidlo chteji retezce. Polak to proste vyrobi, protoze kseft je kseft a na kvalite tedy ani tak nesejde. Cesi smejd potraviny vyrabet moc nechteji, protoze se pak pod tu kvalitu podepsat nechteji. Za druhe kdyby polske strojirenstvi nestalo za nic nebudou si dipravni podniky napric CR a Evropou objednavat ci nakupovat autobusy/trolejbusy od Solarisu. Solaris pro zmenu zase dokaze vyrobit kvalitnejsi autobus nez slavny cesky SOR.
Pro počet cestujících na těchto tratích je i Regionova předimenzovaná. Uvidíme jaký bude počet cestujících po změně dopravce.
To by jí hlavně musela SŽDC rekonstruovat. Šedesátka na bilince nikoho neohromí
Hláška o barvě pobavila. 😀
Ano, navzdory hysterickému přání Soupravičky, lokálky nejen umírají, ale dokonce se i omlazují. Hlavně z toho mají radost místní, kteří již nebudou muset poskakovat v nekonečných kolonách.
Nevím proč se mi vybavila tato nedávná křeč Regiojet proti Flixbusu: http://www.regiojet.cz/nejsemzelenac
😀
máš odkaz na tu svou fotku?
četls bankéřův příspěvek. Na té fotce není RJ.
Tak co, stihne to Pesa vyrobit a schválit pro ČR? Si myslím že ne……
Podporovat polský žel. průmysl….nevím, nevím. Má někdo info jestli Jančura jednal o nákupu jednotek taky s někým jiným?
budeme i číst i to, že čd jim bude házet čuby pod kola, ale třeba zkušební okruh převezme stát.
Ty jsi fakt nemocnej. Tohle může napadnout jenom tebe.
aby v cehrnicích nehledali jacobsy jak u sharku. Vždyt čdáci to nemůžou přežít, dva články o rj za den.
Těžko říci. Už jen to, že smlouva byla pokoutně podepsána kdesi ve sklepě či na půdě o lecčems svědčí …
Jsem opravdu velmi zvědav, co budete říkat, až se dozvíte výsledek soutěž na dodávku DMU pro České dráhy na trať Praha – Kladno.
Pesa Regioshark nebo 861 ŽOS Vrůtky.
Prostě výqět quality. 😉
někdo jiný:)nicméně se těším na ty reakce:-)
Kecáš 😉
To su teda taky fakt zvědave.
Že by něco od Newagu?
nesmím ani naznačovat))nicméně se opravdu těším na ty, co tu blábolí o polské kvalitě:-)
Chápu😊. A kdy ten „šrapnel“ můžeme čekat?
Mam to, mám to.
Pane učitel, budou to Dřevolína.
A v Škoda Prasu je budou modernizovat na Bakelitíno. 😉
tipuju vagonku v Aradu 😀
Мытищинский машиностроительный завод 🙂
CRRC Ziyang, China. 🙂
Že jo! Taky mě to hned napadlo!
861 je TSI?
Dál na Kladno-Rakáč budou stále Reginy?
Dále za Kladno bude trať snesena a nahrazena cyklostezkou. Bude se jmenovat Matyáškova cyklo a kromě individuálních cyklistů tam budou jezdit pivní šlapací šlapobusy, jako v Praze. Na Kladně vždy budou navazovat na nové R/Sp od Prahy 😀
Může prosím někdo znalejší shrnout, jak je to se schvalováním hnacího vozidla, pokud už je schválené pro provoz v jiném státě EU? Chápu to správně, že pokud se dosadí česká zabezpečovačka, musí se provést min. zkoušky elektromagnetické kompatibility? Čili nepomůže ponechání na zahraniční registraci (na nějakou dceřinku Regiojet Polska, sp. z o. o.)?
NOVÉ SLUŽBY
Tady v regionu nejde přeci o žádnou novou službu (WIFI), internet je přeci na páteřní U1, nebo na trati na Liberec či na většině spojů do České Kamenice a Rumburku.
Aha a jaký vztah k ní mají cestující na linkách U5, 7 a 13?
Tak za prvé, nejednou se mi stalo, že v panterovi ta wifina nefungovala.
A za druhé: Osobáky v relaci Děčín- Liberec wifinu přes týden nemají (o víkendech jezdí někdy Sharky s wifinou), max. některé rychlíky na R9 (ale ne na všech pořadích jezdí Sharky).
V podání Regiojetu půjde o plošné zavedení „služeb navíc“ (aneb. na celé lince budou stejné podmínky), ne jako na R9.
Wifi na trati z Děčína do Liberce? Aha, tak to jsem nevěděl …
Ano, to se to Radimovi mektá. Ale znamená to pět duplicitních zázemí, úplně zbytečně, navíc bez možnosti koupi jednotné jízdenky…
Co to je „pět duplicitních zázemí“?
V ústeckém kraji je IDS „řešící“ 99% cestujících, zbytek holt pojede za nárdní tarif.
O národním tarifu jsem zatím slyšel jen v anarchistických kroužcích.
Tady je to očekávaná cesta vývoje, ale s čím vyrukuje od prosince na rychlíky je mi záhadou.
něco DB červenýho dneska stálo mezi žlutýma vagónama na Smíchově … vypadalo to jak dvě půlky nějaký jednotky, Desiro to nebylo … neví někdo?
Teď jsem někde viděl fotku z VÚZ s dvoupodlažními vagony DB, ale to je spíš pro Bratislavu.
AAA: nebylo to toto?
https://www.railpage.net/fotografie/dalsie-jednotky-db-regio-pre-regiojet-uz-v-prahe/
Jo, to je ono
U Flixbusu musí mít radost, že to nebudou muset přelakovávat. 🙂
Stejně nevyjedou…pojedou do žní…zkrachují na vánoce….
Nad propastí, soudruzi, nad propastí!
Dávám mu tak rok, dva. 😉
a potom se zvýší markantě počet cestujících, že bude muset něco koupit většího.
Po žních jdeš k Turkovi!
Jako že místo 5 hnědých jich pojede na Střekov 10… spíš bych to viděla na úbytek. Bude tam průvodčí tak budou muset platit. Tak už tím jezdit nebudou.
Ty jo RJ v zelené barvě, to musí být Radim nadšen 😀 😀
To je asi to poslední, co je trápí.
Vsadil bych se, že RJ překvapí – a ty vlaky vyjedou ve slušivé žluté 🙂
leošu a ty víš jakou barvu si kraj objednal? A vůbec ty strakatý vlaky čd se ti líbí?
„navazuje na vítězství RegioJetu v poptávkovém řízení Ústeckého kraje na zajištění provozu regionálních spojů na linkách U5, U7 a U13 a doplňkových výkonů v rámci aglomerace Ústí nad Labem“ Ve výčtu chybí pendly Kadaň-Prunéřov – Kadaň (z kategorie „do 9. h bez pendlů, poté v 1 h taktu pendly do Prunéřova, ačkoliv přinejmenším pro základní 2 h takt by mohly/uměly být zajištěny Panterem, který tak jako tak bude mít prostoj v Kadani). Mmch. turnusová potřeba (vyplývající z příloh tohoto článku https://zdopravy.cz/podepsano-regiojet-uz-ma-v-usteckem-kraji-smlouvu-pruvodci-musi-umet-jazyky-22280/) činí v pracovní dny 6 vozidel, tzn. jen jedno z těch 7 vozidel bude záložní, nad rámec této turnusové… Číst vice »
Adresa https://www.regiojet.cz/nejsemzelenac tak získává úplně nový rozměr. 😀
A bude nový typ vyvinutý speciálně pro RJ stejně kvalitní jako jiné polské výrobky? 🙂
To určitě, jezdil jsem na motorových Pesach dva roky a byl to zážitek. A polský servis byl taky vysoce kvalifikovanej😬😬😳
RJ není pobočka ČD.
Můžeme si tipnout, jestli budou mít salmonelu, budou v nich zbytky antibiotik, technické soli či z nich budou evidentně vyříznuté zkažené kusy 🙂 .
Samozřejmě čekám, že veškeré papíry budou zfalšované 🙂 🙂
Z tohohle se akorát pos@reš. Na český chlast se v Polsku umíralo.
Vás musela při nechráněnem styku nakazit nějaká zavirovaná Polka, protože tohle přece není normální, copak jsou Poláci něco jiného než my? Cožpak v rámci globalizace nevlastní jejich potravinářské podniky a obchod stejné korporace jako ty naše? Nepřijde vám to všechno postavené na hlavu? Je mi vás líto, člověče …
Když jsou za kvalitní polské výrobky považovány 844, tak nepochybně bude.
844 jsou považovány za kvalitní jednotky? možná tak ve vaší hlavě.
no na Liberecku to bylo přece řevu že Národní nabízel nové Sharky hned a to jen o korunu pade dráž….
No to je kombinace…
Na jedný straně RegioJet a legendy o pozdních platbách, a na druhé straně Pesa shánějící hotovost jako záchranu před definitivním krachem.
Pesa byla znárodněna, dodávky do Německa se rozjely, takže akutní krach snad už nehrozí. Osobně přeju všem zúčastněným stranám – UK, RJ, Pesa – úspěch akce, ale to asi stačit nebude 🙂
A jak to udělali? Ta akcie koupil přímo stát?
V médiích se objevují jen opatrné formulace jako „akcie převzal PFR“ https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/panstwowy-fundusz-przejmuje-wiekszosc-akcji-pesy-86776.html
konkrétní informaci kolik a jestli vůbec původní majitelé něco dostali, jsem nenašel (něco asi ano).
Je to stále funkční obdoba našeho FNM Fond národního majetku.
Ale Poláci tomu říkají Správa národního pokladu. Nebo tak nějak.
Polaci jsou chytří. Ještě znárodnit Škodu, dosadit normální vedení a bude to.
V čem spočívá ta chytrost? V lití peněz do firmy, která není konkurenceschopná?
Asi jako v moudrech že stát jakožto majoritní akcionář ČD má mít zájem aby prosperovaly 🙂 (česky řečeno bagrovat zakázky napřímo a dosypávat když je třeba)
Dnes – naštěstí – je ke „znárodnění“ potřeba souhlas a spolupráce majitelů – vůči Škodě můžeme mít tisíc výhrad, ale její majitelé se jí zcela jistě nechtějí zbavit – Škoda nekrachuje, naopak majitelům vydělává, takže z jejich pohledu je vše OK.
Koukám, že marketingoví „odborníci“ RegioJetu si opět vstřelují další vlastní gól. 😀
https://www.regiojet.cz/nejsemzelenac
Do doby uvedení do provozu nových jednotek PESA je ovšem použití jednotek „exDB 628“ krokem zpět minimálně v jejich totální vysokopodlažnosti (= tedy i proti současným „regiokřápům“) – a pak se teprve uvidí: snad velké problémy vznikat nebudou …
Ste to mohl vymyslet líp, ještě než jste byl v důchodu…
Za tento skluz (znamenající 2leté nasazení náhradních, v tomto případě žel vysokopodlažních jednotek) primárně může Ústecký kraj (který s příslušným poptávkovým řízením otálel tak dlouho, že následně nebylo možné zajistit nová vozidla k termínu od 12/2019), ne železničáři.
UK si pronajal vysokopodlažní autobusy, tak už mu jen chyběly ty vlaky. 🙂 Jsem zvědavý, za jak dlouho tím přestanou jezdit lidi nebo bude muset RJ nasadit něco jiného (po půl roce byl jeden vysokopodlažní Mercedes na nátlak Chabařovic nahrazen LE Crossem).
S tím s Vámi souhlasím, ale stačí vydržet dva roky a budou tam jednotky Elf. Toho bychom se od ČD nedočkaly. Regiokřáp od ČD by tam jezdil do konce lidské existence…
Tak to jste na omylu, protože nasazení EJ bylo v podmínkách kraje. Takže modrý dopravce je tam chtěl také nasadit!