Po úspěchu vlaků k Jadranu plánuje RegioJet lyžařské spoje do Alp
Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: Bombardier
Základem nové linky má být trasa Varšava – Innsbruck.
Základem nové linky má být trasa Varšava – Innsbruck.
Škoda, že nebude jezdit i v létě, hned bych vyrazil za nějakou turistikou do Alp.
Po rakouské infrastruktuře by to nespíš celkem fičelo.
Sice to jde proti zelenému mainstreamu, ale pořád si myslím, že by se mohla uživit letecká linka BRQ-INN, případně OSR-INN (nebo OSR-BRQ-INN) 1-2 páry týdně (so ráno, so večer)
Tak krátké letecké linky je tenze naopak rušit. Nyní je například dost kritizovaná Praha-Vídeň Takže to nahrává dopravcům jako je RJ. každopádně letadlem nebo vlakem vše má svého klienta-klientku.
Zajímavý nápad. Ale ve shodě s jedním níže uvedeným příspěvkem by to pro nás mělo smysl tak možná, kdyby takový vlak jel do Bourg Saint Maurice. Protože do Tirol pojedeme nejspíš vždy autem, zatímco do Haute-Savoie už je to po silnici hodně velká otrava. Takový vlak by zastavil v Moutiers a zpřístupnil Tři údolí , a z Bourg pak La Plagne-Les Arcs a Tignes-Val d´Isere. Tam bych si cestu vlakem představit dovedl, pokud by byla záruka návazné dopravy na místo v ceně jízdenky. Ale otázka je, kolik by taková jízdenka stála?
Pamatuji, že místní autobus z Moutiers do Val Thorens stál na naše poměry fakt raketu.
Základní problém proč bych v zimě do Innu nejel vlakem je prostě ten, že v dostupnosti vlaku není jediné místo, které by stálo za to. Já jsem skialpinista a oblasti jako Sellrain, Sulztal etc. jsou mimo vlak. Dostat se vlakem do IBK nic neřeší, když mi zbývá do cíle minimálně 30 km. Pro obyčejné lyžaře je to to samé. V IBK je pouze Nordkette a to je pro lyžaře otevřené pár dní za sezónu protože buď je moc sněhu a padají laviny nebo je moc málo sněhu. Další areály jako Axamer Lizum je 50 minut busem, Seefeld 30 minut vlakem,… Číst vice »
Tak proto jedná s hoteliéry. 30 km není zase tak moc, aby nevzali minibus a nedojeli si pro vás na nádraží.
Potom ten vlak bude muset stavět v Jenbachu (Zillertal), Ötztal Bahnhof, Landecku, St. Antonu a ukončit by se dal v Bludenzi (Montafon)
No vsak tohle Jancura myslim uz davno pochopil – ze spousta lidi neni zvedavejch na to, aby je vyklopil desitky kilometru od cilovy destinace a dal se starejte sami.
Může tam dovézt několik svých Busů a rozvážet lidi sám. Myslím, že střediska rádi nějaký desátek pustí.
Nepořeší to RGJ nějakými rozvozovými autobusy jako v Chorvatsku?
hned první věta…. „Společnost RegioJet připravuje možná už na letošní zimu zavedení přímých nočních vlaků do rakouských lyžařských středisek.“
Pokud člověk jede do hotelu, tak není problém aby pro něj dojeli na nádraží. Tohle je v Rakousku úplně v pohodě. Holt samozřejmě apartmány toto již nedělají.
Já si jenom nejsem jistý, kolik lidí je ochotno ztratit volnost a komfort, které auto neoddiskutovatelně přináší. A i kdyby nadobro organizoval autobusy do každého údolí, tak to pohodlí naložit do auta – vyložit u hotelu/penzionu, to podle mě nikdy nic nenahradí. A tahat se s celou ski výbavou vlakem a pak busem. Než se člověk jenom dostane na nádraží. A nechoďte na mě s tím, že Jančura mi přistaví taxi před domem v ceně jízdenky. To je kufr s oblečením plus lyže plus lyžáky. Můj jednoduchý argument tedy je, že to takzvané pohodlí je ve skutečnosti diskomfort. To jedině… Číst vice »
I ty taxíky se dají nasmlouvat. Diskomfort je relativní. Zkuste někdy Zermatt. Autem nejdál do Täsch, tam zaplatíte palbu za parkování, potom přestup na vlak nebo dodávku, která Vás převeze k zermattskému nádraží a tam můžete jet buď MHD (docela tragické bylo) nebo taxíkem. Doprava mizerná, je tam opravdu draze, ale klidně bych to martirium podstoupil. Cestou tam jsme to ještě vzali přes Furku tunelem, aby jsme tu cestu měli ještě dobrodružnější. Ta flexibilita u větších středisek většinou možná není, protože než dojedete do dalšího, tak je to na celé dopoledne. To funguje u malých středisek nebo pokud bydlíte ve… Číst vice »
Víte, že tam jezdí normální pravidelné autobusové linky?
Podobně do většiny kloudných středisek „velký“ vlak nejezdí ani ve Švajcu. Buď přestup na bus nebo nějakou úzkokolejnou lokálku nebo zubačku.
Možné to je, sám jsem to před dvěma lety absolvoval a nebylo to nijak nepohodlné. Lyžovali jsme ve Stubaji, z Innsbrucku do vesničky Fulpmes jezdí prodloužená tramvaj, přestup přímo na nádraží. Před penzionem se nacházela zastávka skibusu, kterým to trvalo asi 20 minut k lanovce. Oba dopravní prostředky zdarma pro hosty ubytované v certifikovaných zařízeních.
Nevím jak dnes, ale v zimní sezónu jezdil před 17 roky v sobotu denní Eurostar z Londýna do Bourg Saint Maurice v Savojských Alpách. Mám pocit, že jezdila zdvojená souprava a jedna část jela do Saint Gervais. Možná jezdil do francouzských Alp i Thalys z Bruselu /Amsterodamu. Noční také jezdily, dokonce¨vím o vnitrostátním Brest-Bourg Saint Maurice. 12 let zpátky myslím, že jezdilo denní EC Chur (Švýcarské Alpy) – Brusel. Noční vlak z Česka do Rakouska moc atraktivní nebude. Výhodnější by bylo mít 2 páry. Noční s příjezdem ráno z Polska a denní s příjezdem odpoledne z Česka. A na obratu… Číst vice »
Eurostar do Apl „zdvojený“ určitě nejezdil, protože staré jednotky jsou ca. 400m dlouhé a zdvojené by se nikam nevešly.
(Jdou sice rozdělit v půlce, ale to je jen pro případ požáru v tunelu a ne na normální provoz).
Je to strašně let zpátky, fakt jsem se mohl mýlit.
Já jsem to taky nemyslel špatně. Bylo to spíš technické doplnění.
Jinak u těch Eurostaru do Alp (a vlastně kamkoli jinam mimo Paris, Lille, Brussel) byl vždycky problém cesta zpět. UK trvají na hraniční kontrole před nastoupením do vlaku na kontinentu. To u spojení ze stanic, kde na to nebyli vybaveni, znamenalo, že v Lille všechny i se zavazadly vyhnali z vlaku, prohnali kontrolou a pak zase nechali nastoupit a jelo se do tunelu. S lyžařskou výbavou to fakt potěší…
Pro někoho to zajímavé být může, ostatně se jezdívalo třeba z Ostravy na den do Tater. (i s tím přestupem na zubačku nebo úzkou zmiňovanou někde v diskuzi) V dobách, kdy cena skipasu byla zároveň i cenou jízdenky odkudkoliv ze Slovenska. A ne v dobách, kdy dnes se s tím vybavení se do vlaku člověk skoro nevejde. K tomu oblečení na víc dní… Bez auta už to skoro nejde, zvlášť s rodinou. Důkaz poskytne pohled na zastávku těsně u sjezdovky – třeba Ramzová nebo Špičák. Z vlaku sem tam někdo zamíří s lyžemi na sjezdovku, ale parkoviště narvaná. Snad se… Číst vice »
Bez auta to nejde, když člověk táhne mraky krámů a jídlo na tyden. Jenže průměrný člověk si zaplatí hotel s polopenzí a pro děti se nevyplatí kupovat lyže a vybavení si půjčuje na místě. Takže ono to pak i tím vlakem jde…
Jojo. Starý dobrý excelsior. Taky jsem si vzpomněl. Dal jsem Vám palec nahoru pane Jale… Z Ms kraje díky zrušení okrajového spoje je to problém. První vlak v Žilině v 8:35. Co dodat více. Kde je do Těrchové třeba… Hodinu busem který jede za hodinu…………………… Osobně trávím na Slovensku pravidelně týdenní dovolenou autem. Pak několik prodloužených víkendů. Něco vlak něco auto. Ale na desítky jednodenních výletů Malá či Velká Fatra natož Tatry vlakem téměř nelze. Ještě tak na 10 do Ružomberoku. Skibus tam zpět na Malino Brdo. Lyžovačka 4-5 hodin. Zpět pak pendolinem. Co jsem byl naposled… Obecně je spojů… Číst vice »
Tak s Ramzovou je potíž ta, že třeba pro výlet z Brna to nevychází jako dlouhá lyžovačka. Sám jsem to jednou zkusil, ano, byly to pěkné pohledy z vlaku, ale příjezd až před desátou a odjezd po třetí hodině znamenal lyžování na 4 hodiny.
Špičák rozhodně není sem tam někdo s lyžemi. Pravda, co udělali nové parkoviště, tak je to tím autem lepší….ale nezapomínejte na běžkaře.
Pamatuju si jak Jančura říkal že na noční Polsko je vše připravené
Nejsou ani mašiny ani personál a vagóny už vůbec
Je potřeba 35 lehátek a ty nejsou 3 se teď přivezly, celkem v hrozném stavu
Nevyjede!
Do švestek!
Do švestek by měli vyházet z této diskuze takové jako vy
Právě vedle nich na Smíchově stojím. Bohužel se sem nedají dávat fotky. Těm co se tak rozčilují, když někdo napíše šrot, bych je vyfotil, ať si obrázek udělají sami.
Dá se sem vložit odkaz. Fotky lze uložit jinam než sem.
Jenže ty budou jezdit Chorvatsko , stačí si kouknout na počet a on to fakt nemá čím jezdit to Polsko
Hloupost. Můžou se použít soupravy na Chorvatsko- navíc to ani nemusí jezdit denně. Strojvedoucí s licencí na Polsko sháněli už loni. Mašina a personál je to nejmenší.
Jančurovo počínání v oblasti podnikání na železnici nebylo vždy s těmi nejčistějšími úmysly a různá hašteření s národním dopravcem zejména, dobré jméno této firmě nedělala. Nápad spojení ČR s nejnavštěvovanější lokalitou , pobřežím Jadranu, já osobně považuji za úžasný manažerský tah pana Jančury . Rovněž tak považuji další myšlenku na vlakové spojení ČR s Alpami za velice chytrou. Dá se předpokládat že v pocovidové době se bude turistika nějak jinak provozovat než bylo tomu před tím. Některé země v Evropě jak známo omezují vnitrostátní lety. Dle mého nezůstane to pouze u Francouzů ale bude to postupně s ohledem na ekologii… Číst vice »
Vlak na Jadran s RJ by byl ještě více fajn pokud by v vlaku byli řazeny kromě lehátek i lůžka a ideálně vagon na auta. Z Prahy by to bylo super.
Pro změnu nevím proč ČD něco nezařídí z Prahy do Bratislavy nebo Vídně odkud má jezdit vlak do Chorvatska také právě s vagony na auta a lůžkovými vozy. Do Bratislavy i Vídně toho jezdí celkem dost a pár vagonů navíc by se jistě uživilo.
Zas ti, kdo pojedou z CR do Bratislavy kvuli te moznosti prepravy auta vlakem, to nejspis vezmou z domova autem. A ty, co by na ten vlak mirili bez auta, nejspis v klidu poberou bezny denni vlaky.
Jestli to nebude proto, že přeprava těch krabic pošle ekonomiku takového spojení do červených čísel. Z jízdenek za 700 udělá nejen těm rodičům, ale všem ve vlaku jízdenky za 1500 – a těch pak pojede třetina. Ok, Rakušáci na to třeba tak citliví nejsou. A ty představy o přeřazení jednoho (dvou?) autovozů a jednoho lůžkáče (nebo přestup cestujících?) v Blavě nebo Vídni se mi zdají opravdu úsměvné.
rodičům – řidičům, I’m sorry
Je vidět, že to zřejmě neznáte. V lůžkové – lehátkové přepravě se fyzicky myšlen cestující nepřestupuje. Přestupují celý vagony, vagony jsou řazeny jako přímé vozy a za svou cestu změní i několik vlaků. Protože to by nemohl fungovat ani vlak do Popradu. Víte jak s tím šíbují než to připojí k vlaku v Praze na hlavním nádraží. Nebo v Ostravě-Bohumíně co v noci je tam za manévry s vagónama. Takže v Blavě odpojení 2+2 z EC nebo v Vídni z RJ žádný velký problém.
RJ RailJet
A proto RegioJet trefí do Splitu.
Jasně, místo přestupu přímý vůz, ale to pokud na daném spojení je „přestup“
124 komentářů a žádný o švestkách?
Napřed se píše, že nevyjede!
Vida, věci na které se pomalu už člověk ani neodvažoval pomyslet. Holt někdo evidentně neví, že to nejde. 🙂 Škoda jen, že RJ nemá „skutečná lůžka“, hlavně absenci sprchy vidím jako problém. Zejména, pokud by to mělo fungovat ve stylu „pá/so tam, ne/po zpět, v hotelu 1 noc, celou So a Ne na svahu“. Na druhou stranu tím výrazně stoupne celoroční průměr využití těch vozů (nějakých 7-8 měsíců v roce by součet „letního“ a „zimního“ provozu smysl dával), tak je pak třeba naděje na nákup něčeho onačejšího. Doufejme, tedy. Nerozumím každopádně té „příliš rychlé“ trase z Prahy… Praha – Innsbruck… Číst vice »
Možná je to i o tom že by ten vlak bral lidi někde po cesta a pokud by jel přes Budějovice a bral i tam, tak spolu se vším ostatním, než se ke spánku uhnízdíte, zvyknete si na vlak… tak se dostanete na nevím, na 6 a méně hodin spánku. To není ideální. Já bych to dal, ale hodně lidí ne. Na druhou stranu mohli zvolit i postup kdy vlak pojede výrazně pomaleji než je rychlost běžného rychlíku a jet za nějakým nákladním vlakem, tím by se trasa také protáhla. Popravdě bych se nedivil kdyby do pár let měl Jančura… Číst vice »
Tak jízdní řády nočních vlaků jsou i o tom, že vlak klidně někde i stojí, aby v destinaci byl v rozumném čase na délku spaní a hlavně na čas vstávání. Mám to vyzkoušené do Popradu kde vlak obvykle i kvůli míchání vagonů stojí tuším v Bohumíně více jak hodinu. Takže někde zpomalí nebo prostě počká. Jinak do Švýcar už se nechá jet i nočním vlakem od ČD mimo jiné.
Jinak u RJ ta absence skutečných lůžek mne celkem mrzí hned by ta cesta byla o další stupeň komfortnější.
Je to tak, před lety jsem se při ukájení nad jízdními řády divil, proč např. rychlík Děvín z Prahy do Bratislavy vyjíždí z Brna ve 3:30 a do Břeclavi dojíždí 6:08, tj. průměrná rychlost asi 20 km/h. Bylo to stáním v Zaječí (skoro dvě hodiny), aby se pasažéři vyspali.
No ono to Rakousko na noční vlak moc není a autem je to snad i pohodlnější. Ale taková Francie s 20 hodinami v busu je fakt opruz a autem se to taky moc neurychlí.
Většina „spacích“ vozů ma celoroční využití, buď ke svému účelu nebo jako posilové vozy na R8
Posilové vozy to byly jen ze začátku, teď jim spací vozy chybí v součtu 50 kusů minimálně , proto není možné rozjet Polsko
Délka cesty do Innsbrucku je ovlivněna tím, zda pojedete ze Salzburgu přes Rosenheim / Kufstein nebo mimo Salzburg HBF na Aigen a přes Zell am See …
Nevím, jestli jsem Tě pochopil správně (jestli je to o tom, že přípoj z Prahy by byla lepší přes Budějovice než přes Břeclav). Asi by i to šlo. Mně se zdá Břeclav trochu lepší. Bylo by to asi nové, poměrně pozdní spojení do Brna (nakonec i do Vídně, pokud by již zase existovala rakouská turistika do Prahy). Také manipulace v Břeclavi by asi vycházela pro RJ o dost příznivěji?
Já nic proti břeclavské variantě nemám, provozně-ekonomicky je logická, jen jsem se podivil nad tím časovým zdůvodněním.
Ta Břeclav by dokonce umožnila jet Wien – Amstetten – Seltzthal – Innsbruck s obsluhou míst jako Schladming nebo Zell am See, já ten „výsledek“ opravdu nezpochybňoval.
nebylo by od věci protáhnout tu linku přes Brenner do Bolzana, tím by vznikla návaznost na dopravu do italských středisek.
Zatím chybí to podstatné – Partner v Itálii, který by to na své triko odvezl tak, jako tzo odveze Westbahn v Rakousku.
V tom případě možná jet o 2-3 stanice dál k Vorarlbergu? Neznám, ale už dávno jsem pokukoval, že by to tam mohlo být lyžařsky zajímavé.
Stejný návrat v čase jako vlaky do Chorvatska. Prostě vlaky na takové vzdálenosti jsou přežitek, je to to samé jako by se v dnešní době, kdy je možné se dostat do 24 hodin kamkoliv letadlem někdo jel trabantem přes půl světa. Nevím koho to může bavit, kdo na to má čas a nervy sedět ve vlaku plném zpocených čecháčků s pivem v ruce, když si může pohodlně sednout do auta (letadla do chorvatska) a v klidu s rodinou dojet flexibilně kam potřebuje, zastavit kde chcem převézt si co chce. Ono ta lyžařská výbava bude skvělá k transportu vlakem.. Navíc, do… Číst vice »
Jel jsem loni nočním vlakem Roma – Wien, pivo jsem neměl a pot jsem si omyl ve sprše. Vyspal jsem se dorůžova.
Takže by vás potěšilo, kdyby jezdil přímý vůz z Prahy…
Kolik vás v tom vlaku jelo, ve srovnání s letadlem na stejné trase?
Obvykle plno. Třebas na trase Praha – Poprad není problém, že je i na 3 týdny dopředu vyprodáno. Jinak pokud máte 4 člennou rodinu tak letenky do Splitu Vás vyjdou na 24000 Kč přímý let. Seženete levněji, ale přestup a cesta se protáhne od 12 do 36 hodin navíc obletíte půl Evropy a strávíte nekonečný čas na letišti někde v Evropě. Některé letenky jsou navíc z Vídně. Takže tento vlak je celkem dobrá alternativa pro rodinu s dětmi. Kdy jízdenka vyjde na nižší jednotky tisíc Kč. Za cenu letenek má rodina pobyt v pěkném apartmánu i s jídlem pro všechny… Číst vice »
Pohodlně si sednout do auta samozřejmě můžu, Evropu mám autem celkem projetou (nejdelší cesty z ČR na jih Španělska a do Skandinávie). A určitě to zas udělám, když budu mít v plánu takovej typ cesty, kde to auto využiju. Ale stejně jsem rád, že to nemusím dělat vždycky a pokaždý, že pokud je charakter cesty takovej, že výhody auta tentokrát nevyužiju, tak si můžu v klidu sednout do vlaku a nechat se pohodlně odvézt, aniž bych musel řídit. Kochat se přitom krajinou, udělat něco do práce, třeba si dát v klidu to pivo nebo trochu vína, v případě nočního vlaku… Číst vice »
Přesně tak, občas se bez auta rád obejdu, protože za celý rok je toho hodně. Ta pohoda spát během cesty – to je něco. Pokud jde o zavazadla, tak tam vlak vede.
Tak nějak. Pokud jede člověk po městech, nebo na jedno konkrétní místo, je leckdy auto jen zbytečná přítěž, o kterou je potřeba se cestou i na místě starat. Naopak pokud člověk chce na odlehlý místa nebo brát vybavení na různý sporty, může se auto hodit. Prostě pro různý lidi a různý cesty se hoděj různý dopravní prostředky, jediný, co je překvapivý je, že to stále ještě někoho překvapuje.
Přesně to je případ Tater. Po prvé mělo jet i auto. Pak jsme objevili tatranskou električku a auto zůstalo doma. Tak jsme tak jeli ještě jednou. pak jsme si řekli, že budeme objevovat i dál a jelo i auto. Pak jsme si řekli, že cestu zpět dáme autem. To byla špatná volba. Na Slovensku i v Čechách na této trase stále chybí desítky km dálnic takže cesta není úplně, až tak komfortní.
Jinak najezdíme tak 70000 km ročně oba takže si od toho řízení rádi odpočineme.
Tak to by mne zajímalo za co mínusy? Za kilometry v autě, že nejezdíme vlakem? K klientovy po velkém městě a okolí mne s materiálem vlak opravdu a ani MHD nedoveze už jen, protože si představte jak sama táhnu žebřík 7 příček, pak to máte nářadí atd. 🙂 když je těch klientů více za den tak 200 km jako nic. Auta mne jezdí na CNG takže jsou malinko šetrnější k přírodě než elektrická, nafta nebo benzín. Pokud jste se pozastavili nad tím, že je CNG šetrnější než elektroauto tak je to fakt na netu jsem si vygooglila studii nějakých vysokoškoláků… Číst vice »
No…a protože lidi jsou blázni…tak je k mému žalu pravděpodobné, že svoje zákazníky si to najde…
Zalezte na ULZ a neotrevujte tady
Tomáši, ještě jste si zřejmě nezvykl na to, že váš osobní názor na řešení jakéhokoliv problému (např. s cestováním) je ostatním ukradený, stejně tak, jako že ostatní lidé vám nevnucují jejich řešení a je jim buřt, že vy poletíte tam, kam oni chtějí jet nočním vlakem.
V KLDR je všechno jednotné a jediné správné, tam byste možná byl ve svém živlu.
Tak se běžte do KLDR podívat, tenhle povoz ať už do chorvatska nebo do rakouska s lyžema je prostě shit, Jančurovy vlaky mají často problémy s klimatizací, nebo na druhou stranu někdy si hrají na sauna simulator a nezlobte se na mě, ale taky nepojede v dnešní době do Moskvy, ale poletíte. Je to prostě doprava dněšního století a je to to samé jako byste jel z prahy do ostravy koňským povozem. Prostě pojedete dlouho, nepohodlně, budete vyřízen z cesty jako takové. Pokud je vám můj názor ukradený, laskavě se nevyjadřujte 🙂 nikdo vás do toho nenutí.
Nikdo vám nebere právo jet na dovolenou nebo na hory autem, případně letět letadlem. Ale ta vaše zarputilost, kdy musíte všem vysvětlit, že jsou úplně hloupí, protože jim cesta vlakem nepřipadá tak katastrofální a nepřijatelná jako vám, mě udivuje. Fakt není důvod se takhle vztekat, zvlášť když se vás to vlastně netýká.
A ještě tam chytnete covid (na rozdíl od vlaku ČD ve stejné relaci) a především tam neplatí FIPka a dokonce ani režijka! To je hnus velebnosti!
Tak to by jste se divil kolik Rusů nelétá, ale jezdí vlakem. Použijte google nebo youtube. Vlaky jezdí skoro plnější než letadla. A protože Rusko je velké tak na cestě strávíte klidně i několik dnů.
No do Ruska se časem možná létat vůbec nebude….a samotní rusové znají kvalitu národních dopravců a tak raději jedou i do Nice vlakem….
Nerozporuji, že jsou i lidé, co jim cesta do Alp přijde pohodlnější autem než ve spacím vlaku. Pro mě jsou to ale podivíni. Noční řízení (i když třeba jen dojezdy kolem půlnoci) – nic moc. Ze sedadla spolujezdce trauma s hlídáním potenciálně klimbajícího řidiče – to je velká paráda. No a musí-li někdo sedět i vzadu – tak pro toho jsou řeči o pohodlí jen výsměch.
Tak pokud jedete třebas Touranem nebo Sharanem nebo obdobným werkem a vyšším tak se to asi dá. Jenže když máte roční nájezd jak kdejaký kamioňák tak dáte přednost vlaku.
Jižiši, Tomáši, už to zabalte…Začínáte s těmi svými komplexy – „nechápáním vlaku“ a „zpocenými čecháčky“ být strasně trapnej. Prostě se smiřte s tím, že ten vlak si svou klientelu jednoduše najde. To Vaše smýšlení je jako kdybychom se hádali o tom, proč se v krámě prodává zvlášť rohlík a salám, když si přece můžu koupit hotovou bagetu. Fakt trapárna. Prostě vlak využiju na „něco“ a letadlo zase na „něco jinýho“. Já osobně nerad řídím, vlak do Chorvatska je pro mě supr (vyzkoušeno), děti nadšený ze zážitku, stále bylo něco vidět, mluví o tom dodneška. Na nudu při letu do Burgasu… Číst vice »
Nejsem gay, rodinu mám a nikdy bych ji nenechal takto trpět 🙂 zaměstnanec letecké společnosti jsem a práce mám nyní více než před covidem, takže bych se brzdil, nic o tom nevíte.. Jo vlastně, ono ani vědět nemůžete protože česká média vám moc reálného obrazu nepřiblíží.. Pardon.15 minut vašeho času je vtipné, vzhledem k tomu, že asi nemáte co na práci a jedete celý den vlakem. Mimochodem, nutí vás někdo trávit čas psaním komentáře?
Mohl by to prodloužit přes Brenner až do Itálie většina Čechů jezdí do Itálie je tam levněji a více slunečních dnů než v Rakousku.
Proč že ten vínový pruh na čele?
Nemá to na traxxech pro ministerské rychlíky?
Rozhodně ne , je to už z výroby
RegioJet měl anketu s asi 3 návrhy a lidé si tenhle lak s červeným proužkem vybrali.
Naivně jsem si myslel, že to má něco společnýho s napájecí soustavou.
Ve vlaku bude WiFi? Chi, chi. V Praze takto mají rozlišené tramvaje.
Za co mínusy. V Praze jsou takovýmto pruhem odlišené tramvaje s WiFi
V první řadě záleží na ceně jízdenky. Když bude stát lůžko z Prahy do Innsbrucku do 600 Kč, tak mi nevadí, že pojedu přes Brno 11 hod. Když mi k tomu přihodí slevičku 4,- na permanentku lyžařské středisko, začnu velmi uvažovat. A co vy?
No…v Innsbrucku jsou zajímavé varhany. Takže někdy…s ÖBB…
FIP?
Nicht ….
Já ne.
v zimě bude lockdown, čili zbytečný plán 😀
To je právě ten rozdíl. Někteří preferují sezení na zadku, protože by to mohlo nevyjít. Jiní to zkusí, ikdyž v případě neúspěchu sklidí posměch od těch, kteří seděli na zadku.
Lépe to ani napsat nejde
Hmm. A někteří z těch, kteří seděli na zadku, se budou ještě radovat že ušetřili…
Nebude, protože máme očkování.
No a? Třeba bude nějaká další mutace (třeba ruská), a celý ten cirkus začne odznovu…
Obávám se, že očkovat se bude muset donekonečna.
A Kronplatz a Trento nic? S přímými vozy do Cavalese, v Klausen možný přestup na úzkorozchodku do Gröden… 🙂
Přímé vozy do Cavalese? Jako že do příští zimy již postaví vysněnou železnici z Trenta alespoň do Cavalese?
Proč by ne? Těleso trati v Cavalese je dones (vede po něm jednosměrná silnice) a holt by se tamní autobusák zase předělal na vlakové nádraží. Žádný větší problém. 😀 😀
Btw.jednou jsem si prošel těleso ze San Lugana do Montanu, doporučuju.
A ta úzkorozchodka do Gardeny bude obnovena kdy?
Nápad asi dobrý, ale zatím jsem se nedozvěděl, jak by to bylo s návaznostmi, bo zdaleka na všude v Tyrolsku a Solnohradsku mají Bahnhof u sjezdovky. Vybavuju si maximálně Kitzbühel a St. Anton am Arlberg. Do Zillertalu sice jede úzkorozchodka, ale do většiny zbývajících údolí akorát busy (Ötztal, Paznauntal). Jinakk pro autora Břeclav a Ostrava jsou na Moravě, část Ostravy teda ve Slezsku.
A mají tam podvalníky jako v Hradci? pak by to bylo vyřešené, ne? 😀
Vybavit si pak v místě přípojný bus snad nebude problém.
Ty byli spíš v Pardubicích a spíš jen na krátká „zetka“
Hradci Jindřichově
Proč nezkusit vzdálenější destinace? Výhoda mnohých Alpských středisek je, že koleje vedou přímo ke sjezdovkám.
Mezi řádky čtu, že náklad za kilometr na OeBB je výrazně vyšší než jinde v Ostbloku.
Ale koresponduje se stavem…nebo ne?
„do Innsbrucku přes Bohumín a Břeclav“
Z Břeclavi je to do Innsburcku asi tak nejdál, Tyrolsko je blíž. Dál už je až Švýcarsko a tam s přestupem na metrový rozchod.
A já myslel, že Innsbruck je v Tyrolsku. Jsem to ale pako…
Jo a za Tyrolskem je ještě Vorarlberg,až pak ty Švýcary.😁
Konkrétněji?
Fajn nápad, ucelené řešení dává smysl…
No neím, moje informace je, že na Jadran nejezdí kratší trasu přes Rakousko-Slovinsko kvůli výrazně vyšším poplatkům za využití dopravní cesty.
V případě Innsbrucku se tomuto jaksi nedá vyhnout, tak by mě zajímalo jaká bude nakonec cena jízdenky. Aby to zas nevyšlo levněji autem.
No tak konečně se využije lyžárna ve voze BDcm..😀
Uz plati dodavatelum faktury?
A jak to souvisí s článkem o chystaném vlaku do Alp?
Pokud nezaplatí některé faktury, tak vlaky do Alp nebudou – asi tak to spolu souvisí.
Jojo, nevyjede do Ostravy, má krátký vlaky a blokuje kapacitu, do Brna nedojede, do Chorvatska nevyjede,…..
nad propastí!
Radim Jančura je prostě borec
Na konec.
Jo, dela to co vymysli nekdo jiny. Leo express chtel jezdit do Varsavy a Przemysla, tak je tam hned Jancura. OBB prisly na to, ze se vyplati delat nocni vlaky, tak uz je dela i Jancura.
A kdo vymyslel první osobní vagón a lokomotivu? , Ostatní se taky opičí , když to používají, že….?
Tak to jsou Edison, Einstein , Kolombus nebo Tesla taky opice . Všichni něco chtějí jen někdo to dotáhne . Navíc Leo má mrtě plánů a je rád že mu to jezdí na Prahu . A i přesto dokázal jezdit a to se cení
Jenže co jsem tak tady slyšel, tak Leošek má taky mrtě dluhů…
ČD mají také dost dluhů, záleží zda po splatnosti, a zda jsou schopni je splácet.
Nebo jestli mají co prodat-nádraží, pozemky a zda je matka stát dost dojná….
Ty plány co má tak je akorát pro 33 Siriusů co jsem koukám na oběhy 30 turnusovych + 3 zálohy
Tak snad to nedopadne jak ty vlaky do Budějovic.
Taky doufám v soutěž a náhradu dopravce za někoho kompetentnějšího – nic proti Rijece a Splitu, ale Jančurovy slušnější vozy by se hodily v denním provozu na R17 mnohem víc.
Přesně, R17 je zkrátka odpor, kolikrát si radši počkám na expres jež se tahat tímhle. Ale od prosince má dojít ke zlepšení. Řazení by mělo být Aee140, Bbdgmee236, Bmz229, Bdpee231, Bee243, posily Áčka.
A ty vozy vyštrachaj kde? Z Budapešti nebo Chebu? Je to jistý?
A co tuplem nepochopím je proč během covidových omezení stály pod Bohdalcem šňůry Xmz vozů, zatímco na rychlíkové oběhy se držely šroty…
Kdyby si MD a ČD přehodnotily priority, tak na R17 jezdí Ampz, Bdmpee, a Bmz241/245…
Ano, mělo by jít o vozy z Chebu, ano, je to jisté. Co se covid omezení týče, bylo to tím, že souprava z Ex7 stojí nějakých 190 Kč/km, R17 nějakých 140.
Nad tímhle už přemýšlím od minulých prázdnin a telepatie funguje! 😄😄 Jasně, že to bude super hned po několika stránkách – Alpy kolem Innsbrucku jsou bezkonkurenční, vozy najdou smysluplné využití i v zimě, delší cesta nevadí, pokud se člověk vyspí…
Porad to není podnikavec? Za chvíli možná zkusí jezdit do Ameriky.
Nevím jestli to víte, ale do Ameriky nevedou koleje.
To jsem vážně nevěděl. Díky za poučku.
Zatím ne.
Existují úvahy o propojení obou kontinentů pod Beringovou úžinou, větší problém je přitom pevninská část na Sibiři než samotný tunel pod mořem. Beringova úžina je mělká, jde o zaplavený kontinentální šelf, který byl svého času souší (Beringia).
Ale patrně k tomu není ekonomický důvod.
No Rusko a rozchod je ten druhý a nemyslím si že na obou stranách Pacifiku jsou naklonění tomu tam stavět trať na 200km/h. Jinak myslím že ani dráha do Magadanu není hotová.
Když umí španělé změnit rozchod za jízdy, tak tady to půjde znaky.Technologii by byly.
Ne, je to podnikatel, hledá „díry na trhu“ a evidentně je nachází.
Podnikavec. Do podnikatele má daleko. Chápu že je to první konkurent ČD které tady ikdo nemá rád a spousta lidí je ním posedlá. Je to vaše modla, ale to je tak všechno. 90 procent dětí na této diskuzi to stejně nepochopí.
A kdo je podnikatel? Podle mě je to člověk, který vymyslí/nabídne nějaký produkt/službu o který je zájem a je díky tomu schopen dosáhnout zisku. Což je přesně to co Jančura dělá. Že to modrým fanatikům „odborového klidu na práci“ vadí na tom nic nemění. A to říkám jako člověk, kterého by nenapadlo jet vlakem dál než do Vídně, tedy vlak do Chorvatska je zcela mimo můj zájem.
Pokud by opravdu vymyslel nšco co chybí dobře, ale on jen něco zkouší a to je rozdíl. Hlavně platby předem, pokud by vypravil vlak s tím, že se zaplatí před jízdou tak ho nevypraví, to by ho ani nenapadlo na takové destinace a už vůbec ne ty ceny. Je to vyloženě na objednávku. Měl jsem pár let možnost pracovat pro pár podnikavců a vude to bylo stejné. Vyčuránci a špěkulanti.
A jak jinak zjistíte, že je o něco zájem než že to vyzkoušíte? Průzkumy trhu a marketingové analýzy mohou hodně napovědět, ale jistotou dá až uvedení na trh. A o vlak do Chorvatska evidentně zájem je, tedy lze čekat, bze bude zájem i o vlak do Alp. Podmínky platby jsou zcela normální, platíte při nákupu jízdenky, jsou to prázdninové linky, tam.je zcela standardní, že si to lidé kupují týdny do předu, lhostejno zda jde o vlak, autobus či letadlo. Ale jízdenku vám prodají i těsně před odjezdem, tedy pokud bude volné místo.
Jojo…jeden z těch zdrojů se bude jmenovat Trvalý jízdní řád.
Tam se bude jízdní řád měnit pouze tam, kde dojde k přestavbám (a tedy zrychlení).
Tak držím palce.:) Je vidět že ho ten bussines baví, a to je super, to se nedá ničím nahradit.:)
Z Varšavy určitě, z Ostravy možná, ale z Prahy to fakt smysl nedává. Innsbruck je 5-6 hodin komplet po dálnici, to si každý klidně odřídí pro tu výhodu mít tam k dispozici auto. Nehledě na to množství krámů, co člověk vozí na hory, děsivá představa vést to tramvají k vlaku, pak nějaký autobus od vlaku, tohle už bude riskantnější než Chorvatsko. Taky Chorvatsko si může dovolit více méně každý, hory už vážně ne a právě ti méně majetní ten vlak využívají.
A třeba Poláci jsou zvyklí cestovat na svoje hory vlakem celkem běžně. V zimních měsících jsou dálkové vlaky TLK do stanic Szklarska Poręba nebo Zakopane beznadějně vyprodané. Na rozdíl od letních vlaků k Baltu je ale už není možné posilovat, protože do obou těchto měst vedou pouze jednokolejné tratě a je tam problém s kapacitou (musí se vejít i regionální doprava) a s délkou výhyben.
Taky je většina dálkové dopravy v Polsku někde na úrovni ČSD rok 1985 (myslím grafikonem, ne soupravami).
Vzhledem k tomu, že v Polsku se cestuje na mnohem větší vzdálenosti než u nás, tak se tomu ani nedivím. Pokud někdo jede přes celé Polsko, nebude chtít riskovat, že v případě vysokého zpoždění nevyjde někde ve vnitrozemí přestup. Takže proto je rozumné mít přímé spojení aspoň jednou denně ve všech možných kombinacích. Beztak je nutné si zpravidla na tu cestu vyhradit celý den, takže je celkem jedno, kdy přesně ten vlak má jet dle jízdního řádu.
Další věc, a to je specifikum oproti ČSD, jsou povinné místenky.
Vaše teze má úskalí:
– Ta jediná časová poloha denně se nemusí strefit do požadavků toho člověka.
– Vysoké zpoždění je v každém případě nežádoucí (i v případě přímého vlaku).
– I eventuální vysoké zpoždění je v otázce síťových vazeb řešitelné dostatečně hustým intervalem aneb „nejbližší přípoj mi sice ujel, ale do hodiny jede další“ atd.
Ano…musím se přidat k „xyz“. Přijde mi lepší, aby byl základní hodinový interval. Vyjma příměstských systémů (s taktem 15, 20, nebo 30 minut).
Obecně největší přípustný interval 2 hodiny.
Proto by z Prahy do Kolína nebylo víc, než 90 párů vlaků denně. 8 párů expresů, 16 párů rychlíků do Návsí, 16 párů rychlíků do Brna (přes Havl. Brod), a 50 párů Os…(z hl.n., žádné Masa-rykovo)
No…a od 1.1.2042 bude u Státních drah to specifikum, že žádné místenky nebudou…
A to ani u MV, u kterých se bude kapacita upravovat podle množství víz.
Do Rakouska by byl ideální denní spoj. V 7 z Prahy a ve 3 na místě. Dříve vás stejně nikdo neubytuje.
Je výhoda toho odpočinku v nočnom vlaku. Ten zvyšok dňa po ubytovanie by sa dal stráviť prehliadkou (ak je kde odložiť lyžiarský sersan) Na druhej strane ako železničnému nadšencovi by sa mi denné cestovanie krásnym Tirolskom páčilo, najmä ak by trasa viedla cez Kitzbühel. Keby ale spoj končil až v Bludenzi, bolo by to to pravé orechové.
Varianta Praha – Innsbruck přes Břeclav má i přes delší trasu značné množství výhod. Eliminuje se tím problém s výlukami na trati přes České Budějovice, které ještě budou nějakou dobu trvat, a také se tím napojí Brno. Očekávám, že v úseku Salzburg – Innsbruck vlak nepojede tradiční zkratkou přes německý Rosenheim, ale pojede delší trasou přes Zell am See, kde je těch sjezdovek přece jen trochu víc.
No teda 🙂 A když jsem u článku o Chorvatsku napsal, že bych byl potěšen, kdyby RJ takové vlaky zavedl, tak jsem byl místními odborníky vysmát 🙂 🙂 🙂
Vysmán.
Ja bych radeji rychle a primejsi spojeni… nechce se mi spat ve vlaku… :-p
To jsem zvědav, jak vyřeší přepravu zavazadel – k moři se dá jet s batůžkem, ale když vidím, kolik věcí beru na sjezdovky … ale třeba zase nějakou mezeru na trhu najde – jsou to jeho peníze, může je investovat, kam chce. Pokud vloni na vlaku do Chorvatska vydělal 4 milióny, jak uvedl, tak mi to osobně přijde spíše jako dobrá reklama, než nějaký extra byznys. Ale neodsuzuji to , i když to není můj šálek kávy.
Lehátkové vozy pro provoz do Chorvatska byly modifikovány zajímavým způsobem. Namísto 6 lehátek v kupé jsou pouze čtyři, přičemž místo původních horních lehátek byly namontovány zavazadlové police.
Přemýšlím, zda to tak může stačit nebo ne… Ale myslím si, že pro určitou skupinu cestujících asi ano.
To je jen u 10 kusů , a to kvůli toho že jezdili já R8 a tam to byla nutnost ..
Jestli někomu nestačí pro věci na týden půlka podélné police, tak už fakt nevím… 🙂
Pod spodní lůžko se nedá nic dát?
Už roky jezdím na lyže vlakem. Slovensko, Rakousko, Švýcarsko. Je to paráda.A hlavně nevozím tuny zbytečností.
Přesně tak. Dá se úplně v pohodě a hlavně člověk opravdu zjistí, že půlku věcí nepotřebuje.
a vlastně i ty lyže si může půjčit na místě, že jo 🙂
Dělám už asi 15 let, vlastní jen boty.
Třeba to auto…
To já taky nevozím – nevím, jak má nebo bude mít upravená lehátka nebo jiné vozy, znám jenom vozy na sezení. Bral jsem to podle sebe-vozim běžky i sjezdovky.
videlmjste nekdy klasickou ceskou family jedouci do cjorvatska? kor z nizkoprijmove skupiny?
RJ má několik vozů BDcm, což je půlhytlák s lehátky. Do té zavazadlové části se při dobré organizaci vejdou lyže a (při dodělání nějakých polic) i boty z dalšího celolehátkového vozu.
Čtyři miliony zisku je moc hezké číslo na sezónní vlak na trase, kterou před lety jiný dopravce opustil pro ztrátovost. Tržby to nejsou, vzhledem k počtu cestujících 60 000 a nejnižší ceně jízdenky.
Pozitivní zpráva je, že se to umí zaplatit, ale zisk bych tomu (vzhledem k obratu) neříkal. Spíš černá nula.
Tak to jsou v dopravě vzhledem k obratu na černé nule asi všichni.
4 milliony nezaplatí ani 1 mašinu!
Každý rok se kupuje nová? Odpisy jsou v nákladech. To číslo je zisk. Nepochybuji o tom, že to víte.
Pro prvni, navic vzhledem k okolnostem dost nejistou sezonu je jakekoli cerne cislo uspech. Plus ta publicita a reklama. Uz jenom to, jak tim dostal do povedomi siroke verejnosti,ze nocni spaci vlaky stale existuji a tedy tato alternativa pro cesty na delsi vzdalenosti funguje, aniz by na tom mel zpocatku ztraty… Chorvatsko v lete pro mne lakavej cil neni, Alpy v zime mi osobne znej o dost lip. A tech veci zas clovek nemusi mit tolik-velkej batoh a obal s lyzema. Ve 4 bychom to urcite dostali i do kupe, kdyby byl aspon na ty lyze nakladni vuz s uschovou,… Číst vice »
Běžným 4 místným lehátkem (JLV) není problém jet s lyžema a zavazadly ve 4. Vyzkoušeno na Chopok, a až na nepříjemně brzký příjezd do Liptovského Mikuláše je to výborná alternativa na prodloužený víkend (3-4 dny), kdy odpadá nutnost jeden den zabít řízením. Přijde mi to fajn hlavně pro mladé lidi, co chtějí maximalizovat čas na sjezdovce a minimalizovat neproduktivní čas v autě.
Ještě lidi, kterým je okolo 40, jezdili na hory sockou s baťohem. Ono ne že by to nešlo, když tě v cílové destinaci počká auto z hotelu.
A proč by to nešlo? Co tam potřebujete? Oblečení na týden, pár drobností a lyže, trochu jídla a pití na cestu (pokud nevyužijete jídelní vůz).
Pokud máte ty peníze (na taxíka)…tak není co řešit…
Anděl na horách
Jsem zvědav na další objednávku lokomotiv a nových vozů u Regiojetu. Vzhledem k další plánované expanzi (noční vlaky, trať Kolín – Ústí nad Labem) a zatím nedořešené dualizaci lokomotiv řady 162 se dá očekávat nákup až 15 traxxů. K tomu nové vagony dle TSI, kdy bude zajímavé za kolik a od jakého výrobce je koupí.
Nové vozy těžko. Smíchov už je plný nově dovezených šrotů z Německa ještě v barvě DB.
Jen ty šroty z Německa jsou kvalitativně výrazně lepší, než A, B, AB a BDs, které nahrazují. Ale to přeci Ludvánku už víš. Nebo snad ne?!?
A já někdy někde psal Bramíku, že béčka nejsou šroty ? Ale jistě uznáš že to co stojí na Smíchově v porovnání s tím co teď pořizují ČD od Siemensu prostě šrot je.
Ludvo, tyhle výlevy nebyly věcné nebo vtipné ani před 5 lety, natož dnes.
Chápu že si sis ulevil, ale už toho nech.
To každopádně, ještě že se máte na co upnout. Si udělejte někdy vejlet do Děčína nebo do Velenic B+BDs. Osmdesátky…
Přesně. V retro-Lužnici omládnete o 30-40 let sofort!
Hmm, při určité výměně priorit není důvod hledat náhradu za B…
Bdmpee233 a Bdpee231 je dost, Bmz241/245 jako oddílové, rakouská Bmz je doplní v akceptovatelný celek.
Nezklamals, paciente.
A ty vozy tam snad nejsou? Jen odpovídám na komentář pana noerfa. Půjčky získané v rámci programu covid použil na ně. To prohlásil Jančura sám zde v rozhovoru.
1) V tom stejném rozhovoru prohlásil i že v blízké budoucnosti chce jít cestou nových vozů.
2) I tyhle „šroty“ v provozu RJ, jsou za mě pořád lepší než průměrný vůz ČD. Co stojí na Smíchově nevím, s tím jsem nejel.
Ale ono je také v článku napsáno, že se spojení do Alp chystá uskutečnit již tuto sezonu. Myslíte, že do podzimu stihne vyřídit novou půjčku a pořídit nové vozy? To co jsem odpovídal Noerfovi nebyl žádný výlev, nebo ulevení si. Jen jsem popsal realitu. Pořídit nové vozy a tím myslím úplně nové, je otázka několika let, při dnešní situaci.
Na co potřebuje nové vozy? On jaksi ten noční vlak do Chorvatska přes zimu jezdit nebude. Takže ty soupravy se převedou na to.
Tak si prosím přečtěte pořádně co jsem psal. O nových vozech psal noerf a já mu na to reagoval tím, že nové vozy asi ne. Jak píšete vy je to zbytečně a já psal ještě to že na Smíchově má už nakoupeno z Německa. Tak nevím proč se ptáte mě na co by potřeboval nové vozy. Napsal jsem čistou pravdu a za ní tu schytávám spoustu kritiky.
Ludvo , ty jsi king . Možná kdyby jsi desetinu z úsilí jebání do RJ věnoval zlepšení na vlastním dvorku . Pernamentně řešíš věci , které jsou cestujícím jedno a nadáváš na někoho , jehož nejhorší vagon je modrý nadstandart a kdo to vytvořil a platí sám . Skoro čekám , že pokud se více rozšíří servis ve vašich depech najde se tam pár bláznů co budou sypat do ložisek písek. Navíc Jančura koupil procenticky k flotile více nových strojů než ČD od převratu . Já mu fandím a ať se mu daří .
A ty asi neumíš číst. Můžeš mi v tom co jsem napsal najít jediné slovo kritiky? Jen jsem noerfovi odpověděl, že nové vozy na ty Alpy pořizovat asi nebude, protože mu na Smíchově stojí spousta nakoupených od DB. Nic víc. To je kritika?
Je dobře , že máš svou práci rád a zajímáš se o konkurenci . Snad i svým dílem přispěješ k lepšímu vnímání ČD jen toto není asi ta správná cesta . Tvoje příspěvky přesto vždy pobaví 🙂 . Šroty jsi dnes už dal , tak ještě do švestek nebo nad propastí , nedělá servis a přesto za něj neplatí stejně tak za dopravní cestu a hlavně mi tu chybí tvůj oblíbený dovoz viru . Tak jedem , máš co dělat .
Dám ti řadu , podívej se na dnešní reportáž z průběhu cesty na Seznamu. Je tam i video a uvidíš tam dobře, jak se dodržuje nošení respirátorů. To mluví samo za sebe. Tak teď jsi spokojený? Ale jaksi jsi mi ten důkaz nadávání, nebo kritiky v tom co jsem dnes napsal nedal. Asi pro to, že to tam prostě není.
Ludvo , já ti věřím . Je teprve poledne , to dáš .
K předchozímu bych doplnil ještě záchody a klimu .
A jakou to má souvislost s tím, zda-li to budou či nebudou nové vozy? Přijde mi to jako ostrakizace někoho, kdo nepatří do party, nejen od vás, při čtení příspěvků v tomto diskuzním vláknu.
Mě to od té “ party “ nevadí. Já na rozdíl od nich nikomu to právo mít svůj názor a svobodně ho vyjádřit neupirám. A už vůbec bych se nesnížil kvůli němu někoho urážet 🙂 .
Tak když má menší vozový park,
Tak je jasné, že to procentuálně vychází líp pro něj.
Jančura toho ještě nakecá…
S tím druhým souhlasit nelze, protože průměrný vůz je Bmz232…
jj, to slovo „šroty“ tam bylo zcela nutné a nešlo se mu za žádnou cenu vyhnout, takže je to naprosto nezaujatá a citově nezabarvená informace o jejich přítomnosti… Navíc je dost možný, že bude potřebovat nový spací vozy minimálně na ten Amsterdam a Brusel, a současně tam bude potřebovat nějaký ojetý na překlenutí té doby, než mu ty nový vyroběj a dodaj. Sám níže píšete, že při dnešní situaci na trhu to do podzimu nikdo nestihne. Takže přítomnost nově ojetejch koupenejch nijak nevylučuje probíhající jednání o novejch. Že by potom pro ty ojetý nenašel využití na dalších linkách s méně… Číst vice »
Pořízení nových vozů není hned a pokud je pořídí, jistě půjdou na běžné linky jezdící denně. Na tyto sezónní vlaky jsou ojetá lehátka od DB ideální a předpokládám, že tam i nadále zůstanou. Solidní základ s použitelnou Vmax, interiér vhodný na charter vlaky, vcelku dobrá pořizovací cena s vyhlídkou mnoha let dalšího provozu bez zásadních problémů s přechodností, max. rychlostí atd.
15 traxxů říkáte? Ještě tak 50, a Státní dráhy budou mít pokryté rychlíky… 😀 😀 😀
On je Jančura než je pustí do provozu opraví a přelakuje do žluta. Pravda ČD se s tím ani nenamáhají a rakouské šroty šup na trať.Ale zase se hned pozná ten nejlepší vagon v soupravě.
Tak tento postup je logický, aby vozy nestály přes zimu bez využití.