RegioJet plánuje přímé železniční spojení na Ukrajinu do Mukačeva
Lokomotiva řady 162 společnost RegioJet. Foto: Jan Sůra
Společnost RegioJet jedná s Ukrajinskými železnicemi (UŽ) o přímých vlacích z Prahy až do Mukačeva. Po Leo Expressu, který chce
Zpráva je to skvělá, ale bohužel jízdní doba bude zbytečně nadstavená naprosto nemožnou prací slovenských celníků a pasováků. Co oni předvádí na hraničních přechodech s UA je nedůstojné 21. století. Xhodinové čekání je běžná záležitost, odbaví tak 5 aut za hodinu.
Prosím, prosím čtete dobře článek ??? Plánuje, chtěl by, jedná, ALE ještě nejezdí !!! Tak až vyjede první spoj nebo bude známo aspoň kdy a s čím vyjede, tak se bavme, ale takhle to jsou jen kecy v kleci.
A Ludvík má asi pravdu, jestli k tomu dojde nějaký spoj se prodlouží. Extra spoj to asi nebude.
Před 2 dny Jančura poskytl rozhovor pro polský Forbes, kde naznačuje své plány také v Polsku. https://www.forbes.pl/transport-i-logistyka/radim-jancura-z-regio-jet-o-kolei-w-czechach-i-polsce/6ptzx36
Zdravím. Přečetl jsem si to v originále neboť pro mě není problém. A člověk se i zasměje…
Ale k věci. Píše že vstoupí či chce vstoupit od roku 2020…
Já si tipnu. Když budu mít pravdu tak to bude aspoň pro srandu dohledatelné. Prodlouží současný spoj jedoucí do Opavy dál do Varšavy a zpět…😁
To je v plánu obnovit trať z Chuchelné do Polska? :-):-):-)
Podle komentářů lze soudit, že někteří automaticky vidíme další žlutý vlak na kolejích, ale existuje i jiná možnost. RegioJet jezdí 3x denně do Košic. Může se jednat o prodloužení všech, nebo některých, stávajících spojů. To by patrně znamenalo úpravy jízdních řádů kvůli obratu, ale k navýšení vlakokilometrů na našem území by dojít nemuselo. U těcho vlaků mimo EU a Schengen je jedno úskalí. Zvýšené riziko zpožďování kvůli pohraničním kontrolám. Na to doplatil i rychlík Avala Bělehrad – Praha. Zpožďování bylo tak časté a velké, že se stalo námětem pro vtipy a nakonec byl rychlík zrušen. Jeden takový vtip: Chlápek na… Číst vice »
To, aby tam UŽ postavilo čtyřznaky autoblok jaký je najednou o Mukačevo zájem. 🙂
Jestli zapojí vagon na auta a motorky, tak lidi mu zahltí web.
Další utvrzování jasné dominance na hlavním koridoru, Leo chystá nejmodernější vlaky, přepravci se snaží zahušťovat, zkvalitňovat, jen tak dál!
pěkný je, že on se nebojí táhnout 14 vagonů a čd nejsou schopni vyprodat ani tři. Jak bude LEO s čínskýma kapacitama na to čekají spousta cestujících.
No když jezdily Roháče, tak byly 4 a vyprodané naprosto zaručeně… 🙂
Samozřejmě je to o technických a ekonomických možnostech. Naše bývalé území má řadu turistických zajímavostí a obnovení prvorepublikového přímého rychlíku Praha – Jasiňa by jistě nadchlo řadu lidí, byť třeba (zatím) jen do Mukačeva. Místní dodnes zdůrazňují, že důležité stavby jsme jim tam postavili hlavně my, resp. naši předkové. Ale jak píšu, je to o tom, co je reálně možné…
Ano bezne vytahy pater noster
Budovy ve stylu prvni republiky. Tady nas maji radi a klidne na dovolenku na tyden do zakarpati super vse je za hubicku krasna priroda a ukrajinsky devcata wow☺️
Hm, normalne rozchodna kolej na Zakarpati vede: Cop-Mukacevo s odbockou do rumunskeho Halmeu (Satu Mare). Do Jasiny normalni rozchod neni. Sice kolej z Copu vede peazne po rumunskem brehu Tisy, ale dva rozchody ma jen na rumunskem uzemi. Na Ukrajine ma jen siroky rozchod
No a když se to ohne přes Halmeu a Satu Mare, tak se po normálním rozchodu zratkou přes Baia Mare, Dej a Beclean dojede až do Valea Viseului, to už je do Rachova co by kamenem dohodil :-)))
Pořád mi není jasné,s čím soudruh žlutý podnikatel bude jezdit Brno – Bohumín?Žsr začne jezdit na Ukrajinu,tak já nesmím zůstat pozadu,ať se o mě ví.😁
Jéžíši kristova noha, na ukrajinu bude jezdit jiná firma než brno-bohumín. Ty si myslíš, že jančura je gauner, že míchá railjet s 810 a kříží to pendolínem? Podívej se, že i na slovensku jezdí oddělenou provozovnou.
Jak jiná firma? Regiojet je pořád Regiojet 😀 Maximálně to má rozdělené účetně 😉
Jiná firma téhož žlutého kašpara, který peníze na rozjezd té nové musí vytahat z té staré, bo jinde pokladničku nemá.
Něco nakoupí, však to tu už bylo co přesně (Halberstadty/Honeckery po reko vyřazené od DB, původně cca z půle 80. let, reko na konci 90. let skoro komplet snad vyjma rámu), snad cca 25-30 vozů.
Ale zbytek asi bude muset stáhnout z jiných linek, nebo poskládat ty své kopřivové vozy (např. nereko vozy belgických drah ze 70. let a jiné poklady).
Lokomotivy musí sehnat nové (snad ta opce na Traxxy), ale je kolem toho celkem ticho.
A to má Radimek nějakou použitelnou dieselovou loko? Nebo tam po konci dýzlové trakce na ústeckých linkách pošle ty příměstské jednotky?
Že by tu, která vozí vlaky denně do Humenného?
Kdyžtak mě opravte, ale žil jsem v domnění, že tam z Čierne vedou troleje..
Ondra S. : Troleje vedu po Cop. Dalej do Mukaceva sice tiez, ale uz len na sirokorozchodnej trati, normalnorozchodna trat je neelektrifikovana.
Tak nějak jsem si myslel, že tam je v jedné koleji rozchodová splítka, ale na druhou stranu zase bude blbě umístěna osově trolej.
Je tam splietka, ale v urcitych miestach (najma staniciach) sa to odpaja.
Jo, to máte pravdu, výhybky jsou mimo splítku.
Tak ještě že ŽSSK se tam chystají poslat své moderní rychlíkové jednotky, pravidelně nasazované na rychlíky přes půl Slovenska ř. 813. 🙂
Á… pán zřejmě sjel dobrej matroš.
A kdypak někdo znovuobjeví cestu po normálním rozchodu z Čopu do Rumunska?
Jinak si ani nevybavuji, jak je to s možnostmi křižování, tj. kolik stanic je na normálním rozchodu mezi Čopem a Mukačevem? Aby se tam nakonec vůbec všechny ty vlaky vešly, co tam mají začít brzy jezdit (MÁV, ZSSK, RJ).
Povinne miestenkova dialkova baageta ZSSK velmi rychlo skonci ak tam zacne jazdit RJ. To bude uplne bez sance.
Otazka je,v jakem stavu je kolej 1435mm z Bateva do Koroleva a Halmeu
Ukrajinské železnice měli v plánu spolupracovat na vzniku tři mezistátních spojení z Mukačeva – Budapešť, Košice a Satu Mare. Třetí jmenované mezistátní spojení (Mukačevo-Satu Mare) po rozchodu 1435mm ale zatím zůstává stranou a nikde se nepíše o pokroku.
To je škoda, to bych si rád prošotoušil.
podle info na vikipedii je normální rozchod 1435mm jen na části ukrajinské trati
– Ze Lvova až po Baťovo má ruský široký rozchod 1520 mm, zbytek tratě je vybudován jako čtyřkolejná kolejová splítka v kombinaci normálního rozchodu 1435 mm a širokého ruského rozchodu 1520 mm.
jak tedy je možné jezdit z čopu do Mukačeva??
nebo je informace zastaralá a neuktuální?
Dá se dojet z Čopu až do Mukačeva po normálním rozchodu.
Očividně je zastaralá a neaktuální, když už tam Maďaři nějakou dobu jezdí s protaženým IC. A ta slovenská bageta už tam koneckonců rovněž zkušebně dojela.
Z Čopu se dá jezdit normálním rozchodem přes Baťovo do Mukačeva, ale také z Baťova přes Berehovo a Vinohradiv do Koroleva. Všude je to vedené jako splítka (do Mukačeva pouze v jedné koleji), ale na různých místech, např. ve stanicích je vedena jako samostatná kolej. Pred Mukačevem končila ta kolej vlevo na nákladním nádraží, odsud je teď dovedena trochu blíže, ale stejně je to asi 300 m před staniční budovou.
Jen doplním. A z Koroleva (přes triangl) do rumunského Halmeu.
Na Ukrajinu?
Vždyť je to „prosperující železniční dopravce, který v ČR pozvedl úroveň cestování“. Copak se nedokáže probít na nějaké západnější státy/tratě?
Třeba do Vídně. Ale chápu, Vídeň je taky na východ od Prahy.
Ano to jezdí, a ano to je. Spojení 2x
denně milionových aglomerací, noo,jak myslíte…
Moderní vozy Astra, nákupy mj. švýcarských a rakouských vozů první třídy. K tomu ta sebeprezentace jak dokáže jezdit bez dotací téměř cokoli.
Udivuje mě, že se pak vydáte východním směrem pro expanzy firmy.
Pokud mám kvalitní služby tak 1€ je pro mě lepší ocenění než jedna hřivna.
4x
Na západní Ukrajině je překvapivě hodně opravdu pěkných turisticky zajímavých míst, ten potenciál tam je, jen ho více objevit. Pro milovníky přírody to jsou Karpaty, navíc s „přidanou hodnotou“ bývalého území ČSR a stále přítomné československé kultury. Ti, kdo dávají přednost městům, jistě ocení třeba takový Lvov nebo Černovice, opravdu pěkná historická města, která byla součásti Rakouska-Uherska a dodnes tedy mají ráz spíše středoevropský. Centrum Lvova plné kaváren a křivolakých uliček nijak charakterem nezaostává za Vídní či Prahou, ovšem bez všudypřítomných davů asijských turistů a napálených cen. No a pokud někdo chce zažít i tu post-sovětskou Ukrajinu, není problém se… Číst vice »
A tam jako bude jezdit kdo?
Tipoval bych, že jízdní řády budou přednostně sestaveny pro navážení ukrajinských „lidských zdrojů“ na stavby a do továren v ČR.
Co je v tom Mukačevu tak zajímavého? (Teda krom toho, že tam vede trať normálního rozchodu)
1. velké množství Ukrajinců pracující v ČR
2. bezvízová povinnost.
3. zahlcené silniční přechody, kde se může doba čekání na odbavení natáhnout až na 8 hodin.
4. velký úspěch Intercity plus Przemysl-Kyjev, nyní 2x denně.
5. velký rozvoj low cost leteckých linek, dnes můžu letět do západní Evropy i ze Lvova nebo Charkova.
Atd…
Drobná poznámka – bezvízová povinnost je asi nesmysl. Bezvízový styk.
Ono ten slovenskej celnik dokaze podrzet i vlak par hodin a nic ho nebude zajimat .
Nejvetsi brzda turistu a celkove dopravy a obchodu s ukrajinou jsou slovensti celnici.za me vlak dobry to je to posledni misto kde trva kontrola 8 a mene hodin
nevím, ale nejsou to ukrajinští celníci co zdržují a čekají až se vloží do pasu bakšiš
Ukrajinci urcite ne. Jezdim kazdy tyden nekdy i dvakrat na ua ale nazpet jezdim oklikou 200km protoze slovenskej celnik to brzdi co to jde a nema problem odbavovat jedno auto 45min
Proste ten vlak a kdyby byl jeste s prepravou vozidel tak je to bomba
Vlakom cez priechod Cierna nad Tisou – Cop som isiel viac krat, vzdy tam pasova kontrola bola skoncena skor ako mala byt podla CP, takze po vystupeni (a fyzickom odchode :D) pasovakov sme tam v poli cakali este asi 15 minut kym bol cas na odchod podla CP.
Nad Mukačevem se nachází krásný hrad Palanok a pod ním minipivovar. Ve městě je dále množství domů vybudovaných v éře ČSR, které stojí za shlédnutí a samozřejmě Mukačevo funguje jako přestupní bod dále ať už směr Volovec nebo Koločava či Rachov.
V Mukačevu zrovna nic, ale je to odtamtud kousek do populární „české“ Koločavy a případně pak dál vlakem do dalších měst. V létě jsme takhle jeli do Mukačeva Leo Expresem (vlak do Košic a dál bus) a jako výchozí bod to je docela fajn. Ale jinak je tohle město zrovna docela hnusný teda 😀
Dává mi to větší smysl, jezdit s Brejlovcem do Mukačeva místo do Humenného.
V Mukačevu je pěkný hrad a i město vypadá pěkně.
neni to prime spojeni. my z Brna dokonce ani nemame prime spojeni na Zilinu. Cajzlovske vlaky nas nezajimaji
Protože žádný vlak se na tu trať přes Kroměříž nehodí, a navíc Zlín je dostupný za levnější a rychlejší cestu autobusem. A my máme vlakové spojení Brno-Otrokovice, takže buď jste slepý, nebo nevíte nic.
Zlín a Žilina… Trochu si nerozumíte, pánové.
Vot býzňis
Přesně tak: jen mě překvapuje, že tentokrát Jančura a jeho „Ogilvy“ poněkud zaspali a nechali to vyzkoušet nejdřív někoho jiného – ale možná právě to byl nějaký jejich taktický tah …
Jen to sem vozte, soupravy minimálně o 15 vagónech. Ono jich je tady pořád málo.
Ono se dá jezdit i naopak, takže můžete využít toho, že se vám hned za rohem otevírá novej turistickej ráj 😉
Vzhledem k tomu, že se Prága už dostala do top desítky ukrajinských měst, tak to byznysově smysl dává, i když se mi tahle proměna kdysi civilizovaného města ani trochu nelíbí.
Do Prahy se stahuje spousta lidí z bližšího i vzdálenějšího východu než z Ukrajiny, pročež je tlak na přehnané betonování, aniž by se někdo zabýval důsledky jak pro samotné město, tak i pro opouštěná území. Myslím, že samotné vlaky pro cestování mezi zeměmi věci nijak neuškodí.
A to „kdysi“ bylo za první republiky, nebo ještě dřív?
Za Rudolfa Ii. Pak už to šlo jenom z kopce ;-).