Dopravci Železnice

RegioJet plánuje přímé železniční spojení na Ukrajinu do Mukačeva

Lokomotiva řady 162 společnost RegioJet. Foto: Jan Sůra
Lokomotiva řady 162 společnost RegioJet. Foto: Jan Sůra

Společnost RegioJet jedná s Ukrajinskými železnicemi (UŽ) o přímých vlacích z Prahy až do Mukačeva. Po Leo Expressu, který chce jezdit na polsko-ukrajinské hranice by tak mohl být dalším tuzemským železničním dopravcem, který bude jezdit na Ukrajinu.

O jednáních s ukrajinskými železnicemi informoval ukrajinský dopravní server CTFS. RegioJet zájem o vstup na Ukrajinu potvrdil, ale nechce zatím jednání příliš komentovat.

CTFS se odvolává na rozhovor s vedoucím oddělení dálkové osobní dopravy Ukrajinských železnic Alexandrem Krasnoštanem, podle kterého jsou Ukrajinci připraveni umožnit soukromým dopravcům působení na ukrajinské železnici. Podle něj už obdržely žádosti od prvních zahraničních dopravcům a mezi nimi je i RegioJet. „Proběhla první schůzka, mají velký zájem o spojení do Mukačeva,“ dodal Krasnoštan.

Zpráva přichází v době, kdy už slovenské železnice ZSSK podnikly první cestu mezi Košicemi a Mukačevem s vlakem, který má jezdit dvakrát denně od června.

„Vedeme s Ukrajinskými železnicemi jednání o možnostech další spolupráce. Západní Ukrajina je určitě region s dalšími rozvojovým potenciálem z hlediska růstu přepravy,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Více jednání nechtěl komentovat. Připomněl současně, že už delší dobu firma provozuje autobusové spojení do Mukačeva a Užhorodu s garantovaným přestupem na vlaky v Košicích.

68 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Most

Zpráva je to skvělá, ale bohužel jízdní doba bude zbytečně nadstavená naprosto nemožnou prací slovenských celníků a pasováků. Co oni předvádí na hraničních přechodech s UA je nedůstojné 21. století. Xhodinové čekání je běžná záležitost, odbaví tak 5 aut za hodinu.

Riki

Prosím, prosím čtete dobře článek ??? Plánuje, chtěl by, jedná, ALE ještě nejezdí !!! Tak až vyjede první spoj nebo bude známo aspoň kdy a s čím vyjede, tak se bavme, ale takhle to jsou jen kecy v kleci.
A Ludvík má asi pravdu, jestli k tomu dojde nějaký spoj se prodlouží. Extra spoj to asi nebude.

Bob

Před 2 dny Jančura poskytl rozhovor pro polský Forbes, kde naznačuje své plány také v Polsku. https://www.forbes.pl/transport-i-logistyka/radim-jancura-z-regio-jet-o-kolei-w-czechach-i-polsce/6ptzx36

Ic540

Zdravím. Přečetl jsem si to v originále neboť pro mě není problém. A člověk se i zasměje…
Ale k věci. Píše že vstoupí či chce vstoupit od roku 2020…
Já si tipnu. Když budu mít pravdu tak to bude aspoň pro srandu dohledatelné. Prodlouží současný spoj jedoucí do Opavy dál do Varšavy a zpět…😁

Strojvůdce Příhoda

To je v plánu obnovit trať z Chuchelné do Polska? :-):-):-)

Ludvík

Podle komentářů lze soudit, že někteří automaticky vidíme další žlutý vlak na kolejích, ale existuje i jiná možnost. RegioJet jezdí 3x denně do Košic. Může se jednat o prodloužení všech, nebo některých, stávajících spojů. To by patrně znamenalo úpravy jízdních řádů kvůli obratu, ale k navýšení vlakokilometrů na našem území by dojít nemuselo. U těcho vlaků mimo EU a Schengen je jedno úskalí. Zvýšené riziko zpožďování kvůli pohraničním kontrolám. Na to doplatil i rychlík Avala Bělehrad – Praha. Zpožďování bylo tak časté a velké, že se stalo námětem pro vtipy a nakonec byl rychlík zrušen. Jeden takový vtip: Chlápek na… Číst vice »

Hodně štěstí

To, aby tam UŽ postavilo čtyřznaky autoblok jaký je najednou o Mukačevo zájem. 🙂

petr.r

Jestli zapojí vagon na auta a motorky, tak lidi mu zahltí web.

Zelenay

Další utvrzování jasné dominance na hlavním koridoru, Leo chystá nejmodernější vlaky, přepravci se snaží zahušťovat, zkvalitňovat, jen tak dál!

petr.r

pěkný je, že on se nebojí táhnout 14 vagonů a čd nejsou schopni vyprodat ani tři. Jak bude LEO s čínskýma kapacitama na to čekají spousta cestujících.

MichalM

No když jezdily Roháče, tak byly 4 a vyprodané naprosto zaručeně… 🙂

Neuwelt

Samozřejmě je to o technických a ekonomických možnostech. Naše bývalé území má řadu turistických zajímavostí a obnovení prvorepublikového přímého rychlíku Praha – Jasiňa by jistě nadchlo řadu lidí, byť třeba (zatím) jen do Mukačeva. Místní dodnes zdůrazňují, že důležité stavby jsme jim tam postavili hlavně my, resp. naši předkové. Ale jak píšu, je to o tom, co je reálně možné…

Milan

Ano bezne vytahy pater noster
Budovy ve stylu prvni republiky. Tady nas maji radi a klidne na dovolenku na tyden do zakarpati super vse je za hubicku krasna priroda a ukrajinsky devcata wow☺️

jura

Hm, normalne rozchodna kolej na Zakarpati vede: Cop-Mukacevo s odbockou do rumunskeho Halmeu (Satu Mare). Do Jasiny normalni rozchod neni. Sice kolej z Copu vede peazne po rumunskem brehu Tisy, ale dva rozchody ma jen na rumunskem uzemi. Na Ukrajine ma jen siroky rozchod

Kajman

No a když se to ohne přes Halmeu a Satu Mare, tak se po normálním rozchodu zratkou přes Baia Mare, Dej a Beclean dojede až do Valea Viseului, to už je do Rachova co by kamenem dohodil :-)))

petr

Pořád mi není jasné,s čím soudruh žlutý podnikatel bude jezdit Brno – Bohumín?Žsr začne jezdit na Ukrajinu,tak já nesmím zůstat pozadu,ať se o mě ví.😁

petr.r

Jéžíši kristova noha, na ukrajinu bude jezdit jiná firma než brno-bohumín. Ty si myslíš, že jančura je gauner, že míchá railjet s 810 a kříží to pendolínem? Podívej se, že i na slovensku jezdí oddělenou provozovnou.

aldik

Jak jiná firma? Regiojet je pořád Regiojet 😀 Maximálně to má rozdělené účetně 😉

Gwann

Jiná firma téhož žlutého kašpara, který peníze na rozjezd té nové musí vytahat z té staré, bo jinde pokladničku nemá.

Gwann

Něco nakoupí, však to tu už bylo co přesně (Halberstadty/Honeckery po reko vyřazené od DB, původně cca z půle 80. let, reko na konci 90. let skoro komplet snad vyjma rámu), snad cca 25-30 vozů.

Ale zbytek asi bude muset stáhnout z jiných linek, nebo poskládat ty své kopřivové vozy (např. nereko vozy belgických drah ze 70. let a jiné poklady).

Lokomotivy musí sehnat nové (snad ta opce na Traxxy), ale je kolem toho celkem ticho.

Gwann

A to má Radimek nějakou použitelnou dieselovou loko? Nebo tam po konci dýzlové trakce na ústeckých linkách pošle ty příměstské jednotky?

Matti

Že by tu, která vozí vlaky denně do Humenného?

Ondra S.

Kdyžtak mě opravte, ale žil jsem v domnění, že tam z Čierne vedou troleje..

Samo

Ondra S. : Troleje vedu po Cop. Dalej do Mukaceva sice tiez, ale uz len na sirokorozchodnej trati, normalnorozchodna trat je neelektrifikovana.

Alibaba

Tak nějak jsem si myslel, že tam je v jedné koleji rozchodová splítka, ale na druhou stranu zase bude blbě umístěna osově trolej.

Samo

Je tam splietka, ale v urcitych miestach (najma staniciach) sa to odpaja.

Alibaba

Jo, to máte pravdu, výhybky jsou mimo splítku.

Tronda

Tak ještě že ŽSSK se tam chystají poslat své moderní rychlíkové jednotky, pravidelně nasazované na rychlíky přes půl Slovenska ř. 813. 🙂

Neuwelt

Á… pán zřejmě sjel dobrej matroš.

Oskarák

A kdypak někdo znovuobjeví cestu po normálním rozchodu z Čopu do Rumunska?

Jinak si ani nevybavuji, jak je to s možnostmi křižování, tj. kolik stanic je na normálním rozchodu mezi Čopem a Mukačevem? Aby se tam nakonec vůbec všechny ty vlaky vešly, co tam mají začít brzy jezdit (MÁV, ZSSK, RJ).

Samo

Povinne miestenkova dialkova baageta ZSSK velmi rychlo skonci ak tam zacne jazdit RJ. To bude uplne bez sance.

Vojta

Otazka je,v jakem stavu je kolej 1435mm z Bateva do Koroleva a Halmeu

David

Ukrajinské železnice měli v plánu spolupracovat na vzniku tři mezistátních spojení z Mukačeva – Budapešť, Košice a Satu Mare. Třetí jmenované mezistátní spojení (Mukačevo-Satu Mare) po rozchodu 1435mm ale zatím zůstává stranou a nikde se nepíše o pokroku.

Kajman

To je škoda, to bych si rád prošotoušil.

jirka

podle info na vikipedii je normální rozchod 1435mm jen na části ukrajinské trati
– Ze Lvova až po Baťovo má ruský široký rozchod 1520 mm, zbytek tratě je vybudován jako čtyřkolejná kolejová splítka v kombinaci normálního rozchodu 1435 mm a širokého ruského rozchodu 1520 mm.

jak tedy je možné jezdit z čopu do Mukačeva??
nebo je informace zastaralá a neuktuální?

Kubrt

Dá se dojet z Čopu až do Mukačeva po normálním rozchodu.

Kajman

Očividně je zastaralá a neaktuální, když už tam Maďaři nějakou dobu jezdí s protaženým IC. A ta slovenská bageta už tam koneckonců rovněž zkušebně dojela.

Vláďa

Z Čopu se dá jezdit normálním rozchodem přes Baťovo do Mukačeva, ale také z Baťova přes Berehovo a Vinohradiv do Koroleva. Všude je to vedené jako splítka (do Mukačeva pouze v jedné koleji), ale na různých místech, např. ve stanicích je vedena jako samostatná kolej. Pred Mukačevem končila ta kolej vlevo na nákladním nádraží, odsud je teď dovedena trochu blíže, ale stejně je to asi 300 m před staniční budovou.

Alibaba

Jen doplním. A z Koroleva (přes triangl) do rumunského Halmeu.

traveler

Na Ukrajinu?
Vždyť je to „prosperující železniční dopravce, který v ČR pozvedl úroveň cestování“. Copak se nedokáže probít na nějaké západnější státy/tratě?

David

Třeba do Vídně. Ale chápu, Vídeň je taky na východ od Prahy.

traveler

Ano to jezdí, a ano to je. Spojení 2x
denně milionových aglomerací, noo,jak myslíte…

Moderní vozy Astra, nákupy mj. švýcarských a rakouských vozů první třídy. K tomu ta sebeprezentace jak dokáže jezdit bez dotací téměř cokoli.
Udivuje mě, že se pak vydáte východním směrem pro expanzy firmy.
Pokud mám kvalitní služby tak 1€ je pro mě lepší ocenění než jedna hřivna.

Alibaba

4x

Svatá Prostoto

Na západní Ukrajině je překvapivě hodně opravdu pěkných turisticky zajímavých míst, ten potenciál tam je, jen ho více objevit. Pro milovníky přírody to jsou Karpaty, navíc s „přidanou hodnotou“ bývalého území ČSR a stále přítomné československé kultury. Ti, kdo dávají přednost městům, jistě ocení třeba takový Lvov nebo Černovice, opravdu pěkná historická města, která byla součásti Rakouska-Uherska a dodnes tedy mají ráz spíše středoevropský. Centrum Lvova plné kaváren a křivolakých uliček nijak charakterem nezaostává za Vídní či Prahou, ovšem bez všudypřítomných davů asijských turistů a napálených cen. No a pokud někdo chce zažít i tu post-sovětskou Ukrajinu, není problém se… Číst vice »

Jedine vlaky

A tam jako bude jezdit kdo?

Ludvík

Tipoval bych, že jízdní řády budou přednostně sestaveny pro navážení ukrajinských „lidských zdrojů“ na stavby a do továren v ČR.

Kamui

Co je v tom Mukačevu tak zajímavého? (Teda krom toho, že tam vede trať normálního rozchodu)

Aktivní železničář

1. velké množství Ukrajinců pracující v ČR
2. bezvízová povinnost.
3. zahlcené silniční přechody, kde se může doba čekání na odbavení natáhnout až na 8 hodin.
4. velký úspěch Intercity plus Przemysl-Kyjev, nyní 2x denně.
5. velký rozvoj low cost leteckých linek, dnes můžu letět do západní Evropy i ze Lvova nebo Charkova.
Atd…

Kajman

Drobná poznámka – bezvízová povinnost je asi nesmysl. Bezvízový styk.

Milan

Ono ten slovenskej celnik dokaze podrzet i vlak par hodin a nic ho nebude zajimat .
Nejvetsi brzda turistu a celkove dopravy a obchodu s ukrajinou jsou slovensti celnici.za me vlak dobry to je to posledni misto kde trva kontrola 8 a mene hodin

petr.r

nevím, ale nejsou to ukrajinští celníci co zdržují a čekají až se vloží do pasu bakšiš

Milan

Ukrajinci urcite ne. Jezdim kazdy tyden nekdy i dvakrat na ua ale nazpet jezdim oklikou 200km protoze slovenskej celnik to brzdi co to jde a nema problem odbavovat jedno auto 45min
Proste ten vlak a kdyby byl jeste s prepravou vozidel tak je to bomba

Samo

Vlakom cez priechod Cierna nad Tisou – Cop som isiel viac krat, vzdy tam pasova kontrola bola skoncena skor ako mala byt podla CP, takze po vystupeni (a fyzickom odchode :D) pasovakov sme tam v poli cakali este asi 15 minut kym bol cas na odchod podla CP.

David

Nad Mukačevem se nachází krásný hrad Palanok a pod ním minipivovar. Ve městě je dále množství domů vybudovaných v éře ČSR, které stojí za shlédnutí a samozřejmě Mukačevo funguje jako přestupní bod dále ať už směr Volovec nebo Koločava či Rachov.

Svatá Prostoto

V Mukačevu zrovna nic, ale je to odtamtud kousek do populární „české“ Koločavy a případně pak dál vlakem do dalších měst. V létě jsme takhle jeli do Mukačeva Leo Expresem (vlak do Košic a dál bus) a jako výchozí bod to je docela fajn. Ale jinak je tohle město zrovna docela hnusný teda 😀

Aktivní železničář

Dává mi to větší smysl, jezdit s Brejlovcem do Mukačeva místo do Humenného.

David

V Mukačevu je pěkný hrad a i město vypadá pěkně.

Moravske hrozen

neni to prime spojeni. my z Brna dokonce ani nemame prime spojeni na Zilinu. Cajzlovske vlaky nas nezajimaji

Jedine vlaky

Protože žádný vlak se na tu trať přes Kroměříž nehodí, a navíc Zlín je dostupný za levnější a rychlejší cestu autobusem. A my máme vlakové spojení Brno-Otrokovice, takže buď jste slepý, nebo nevíte nic.

David

Zlín a Žilina… Trochu si nerozumíte, pánové.

hedonism.bot

Vot býzňis

železničář v důchodu

Přesně tak: jen mě překvapuje, že tentokrát Jančura a jeho „Ogilvy“ poněkud zaspali a nechali to vyzkoušet nejdřív někoho jiného – ale možná právě to byl nějaký jejich taktický tah …

Hanzi

Jen to sem vozte, soupravy minimálně o 15 vagónech. Ono jich je tady pořád málo.

Martin Sebera

Ono se dá jezdit i naopak, takže můžete využít toho, že se vám hned za rohem otevírá novej turistickej ráj 😉

Pražák

Vzhledem k tomu, že se Prága už dostala do top desítky ukrajinských měst, tak to byznysově smysl dává, i když se mi tahle proměna kdysi civilizovaného města ani trochu nelíbí.

Frantisek

Do Prahy se stahuje spousta lidí z bližšího i vzdálenějšího východu než z Ukrajiny, pročež je tlak na přehnané betonování, aniž by se někdo zabýval důsledky jak pro samotné město, tak i pro opouštěná území. Myslím, že samotné vlaky pro cestování mezi zeměmi věci nijak neuškodí.

MichalM

A to „kdysi“ bylo za první republiky, nebo ještě dřív?

Liberal shark

Za Rudolfa Ii. Pak už to šlo jenom z kopce ;-).