RegioJet plánuje do Chorvatska jezdit i přes Rakousko, ukázal to návrh jízdního řádu
Vlaky mezi Polskem a Chorvatskem mají mít šest zastávek v Česku, včetně Ostravy a Břeclavi.
RegioJet zřejmě u svých vlaků do Chorvatska poprvé využije i rychlejší trasu přes Rakousko. Týkat by se měla spojů z Polska a dostupná bude také pro cestující z východní části České republiky.
Vyplývá to z informací, které zveřejnil Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře v oznámení RegioJetu o nové plánované lince z Polska do chorvatské Rijeky a Splitu. Ta má doplnit spojení z Prahy k Jadranu. RegioJet je s novou linkou zatím v plánech opatrnější a počítá jen se třemi spoji týdně na rozdíl od denního spojení z Prahy.
Podle návrhu jízdního řádu by vlak mohl vyjíždět z Krakova v 15:30, v 18 hodin z Ostravy. Na českém území zastaví ještě v Hranicích, Přerově, Otrokovicích a Břeclavi. Z Břeclavi ale na rozdíl od vlaku z Prahy nepojede přes Bratislavu, ale Vídeň a Graz do Záhřebu a Ogulinu. Zde se vlak rozdělí na dvě části: do Rijeky a Splitu. V Rijece bude v 8:36, ve Splitu ve 12:21. Zpět pojede vlak v 15:30 ze Splitu a 18:35 z Rijeky, v Ostravě bude v 9:33. Vlaky mají jezdit v úterý, pátek a v neděli k Jadranu, v pondělí, středu a sobotu zpět.
Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje pojede druhý vlak i nadále přes Bratislavu. „Obslouží i slovenskou klientelu, která tvořila zhruba desetinu cestujících,“ vysvětlil Ondrůj. Důvodem je i to, že pro úsek Praha – Bratislava využívá přidělenou trasu bratislavských spojů.
Přes Maďarsko mimo Budapešť
RegioJet po zhodnocení uplynulé sezóny už potvrdil, že dojde ke změnám v trasování vlaků přes Maďarsko. RegioJet musel během sezóny bojovat u některých spojů s velkými zpožděními, například kvůli nehodám jiných dopravců, závadám na lokomotivách nebo omezením na trati kvůli výlukám či přírodním katastrofám. Problémy často nastávaly kvůli výlukám i na české straně, přes hranice se vlak často dostával již s hodinovým zpožděním.
Vlaky se vyhnou Budapešti, kde se zbytečně prodlužovala doba jízdy. „Zejména z důvodu výluk na maďarském území a také zdlouhavého pohraničního odbavení na chorvatsko-maďarských hranicích docházelo ke zpožděním s dopadem na ošetření souprav v obratových stanicích Praha a Split,“ dodal Ondrůj. Přetrasování má umožnit větší časovou rezervu v jízdním řádu, zejména pak při obratech soupravy ve Splitu a v Praze.
Vlaky na trase Praha – Split/Rijeka letos přepravily 98 145 cestujících. Proti loňské sezóně jde o navýšení o 50 %.