RegioJet plánuje do Chorvatska jezdit i přes Rakousko, ukázal to návrh jízdního řádu
Vlak RegioJetu před Splitem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Vlaky mezi Polskem a Chorvatskem mají mít šest zastávek v Česku, včetně Ostravy a Břeclavi.
Czy będą wagony do przewozu samochodów ?
Je to low cost tam automobily vozit nebudou.
Kaktus Pochodowy wole
A k čemu těch 20 minut v Zagrebu Gl. kolodvor, resp. proč vůbec jezdit přes Glavni kolodvor. Tam bude nějaká atraktivní frekvence ?
Trasa přes Bratislavu asi bude zážitek, jestli se tam bude dělat koridor na Bratislava – Kúty, tak to do ní bude možná rychlejší přes Vídeň…
Prosím by k té stavební akci nějaký odkaz? Kdy? A jestli úplně zavřené? A jestli budou objízdné trasy. Např. přes Holíč nebo přes Vrbovce nebo přes Marchegg/Devínskú N. Ves?
Že to ty žebráky ještě baví sakra.. Takový komunistický povoz
Asi to sype. Tak si najdi taky něco, co sype.
Co je na tom komunistického? Pouze se nenašel nikdo kdo by Regiojetu byl schopen konkurovat! Zatím to bohužel nezkusil FlixTrein, Ariva nebo nikdo jiný. Ale je to nabídka + poptávka nabídku udělal Regiojet poptávku davy z Prahy na Jadran a pokud budou vlakem davy na Jadran i z Krakowa a Ostravy tak je to normální kapitalizmus.
Považuji za drobnou konkurenci ten vlak co jede z Blavy přes Víděň dolů na jih.
Ale drobnou jezdilo to 3x týdně a pěkně draho.
Přesně to je jiná cenová třída.
Oni asi nejsou z Polska opatrnější, spíš bude i tak problém poskládat 3 komplet soupravy, který se navíc v Chorvatsku rozdělí na dvě. Mít ty soupravy 4 je asi zcela mimo možnosti, tedy denní ježdění taky
Ano to bude asi taky faktor , je možné že v cervn
Ano to bude asi taky faktor, je možné že v červnu bude mít dostatek vozu (o tom ale pochybuji, potřebuje je jinde) a řekne že podle zájmu přidá i druhou soupravu
Takže z Prahy pojede vlak stejně jako loni, jen ve Slovinsku ze Zidani Most pojede směr Záhřeb, Ogulin, Rijeka/Split.
Těžko říct co bude či nebude… Plán RGJ z letošní června (od 11/2022) na celoroční linku do slovinského/chorvatského vnitrozemí přes Rakousko
https://www.updi.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/nova_sluzba/2021/EET007-21_RJ_Berlin-Ljubljana.pdf
Je smiešne, že tam zase spomínajú okrem ležadlových vozňov aj vozne lôžkové. Nikdy žiadne nemali, a nezdá sa, že by plánovali ich obstaranie…
Netuším… Pouze připomenu, že v socialistickém Česko-Slovensku, v ČSD byly v minulosti provozovány lůžkové vagony vyrobené v 60./70./80.-tých letech, které dnes už asi nejsou v provozu/většina není v provozu… Dle vagonwebu by těchto vagonů vyrobených ve Východním Německu mělo být celkem několik set. Plus další lůžkové vagony, zhruba obdobného stáří, které jezdily na linkách např. na speciálních linkách ala „Orient Express“ a podobné celoevropské linky, vyřazovala např. firma OBB (prodávala je např. do Německa menším dopravcům) Asi velká část starých lůžkových vagonů už byla sešrotována, nicméně je možné že některé z těchto vagonů žijí svůj druhý či třetí život u… Číst vice »
Ano budou je kupovat na tu trasu do Belgie je mít musí v počtu aspoň 5 kusů (2+2 a jeden záloha) viděl jsem plánované spojení, přímo z materiálu RJ a má tam být vůz WLAB
RDC Deutschland, tj. firma prý s americkými vlastníky, třeba?
https://www.rdc-deutschland.de/kopie-von-liegewagen-249-1
Vlastně, jaký je rozdíl v poplatcích za použití infrastruktury v Rakousku a Maďarsku.
Děkuji za plusy, ale spíš jsem čekal odpovědi, kolik to stojí v těchto zemích 🙂 Moje chyba, že jsem zapomněl na otazník. 🙂
Rakousko má vyšší nevím o kolik, ale kvůli toho RJ jezdil tento rok přes Maďarsko, ale asi zjistili že se vyplatí si připlatit za cestu a ušetřit za kompenzace
Jinak trasa přes Rakousko může přinést v budoucnu i zrychlení spoje, až se na MS3 vymění podvozky za ty na 200 (jak je v plánu) tak se pojede rychleji
Sice to vypadá lákavě, ale po letošní zkušenosti, co jsem s nimi udělal… aspoň kdyby se ty záchody naučili spravovat, zpoždění ještě dokážu odpustit.
A to my pojedeme zas… Sice jsme měli kvůli nehodě u Križevci na zpáteční cestě trochu problém, ale vrátili nám půlku jízdného, takže jsme nakonec spokojeni. U nás jinak co se týče vlaku vcelku v pohodě – wc, klimatizace, úklid… Zpoždění oba směry kolem dvou hodin, ale to se ve vlaku ani nepostřehne…
Zpoždění 2 hodiny v cíli je celkem jedno. Horší je nastupovat s dětmi v jeho nejbližší stanici (pro Zlín jsme vytipovali Břeclav), nechat auto na nádraží v Otrokovicích a vzhledem k Jančurově neprovázanosti s jakýmkoliv vlakem tam s dětmi přijet o hodinu napřed (nechtěli jsme riskovat příjezd 2 minuty po něm) a potom sledovat v nádražní hale narůstající zpoždění. Obávám se, že že moji celkem tolerantní zcestovalou polovičku tento dopravce po cestě tam i zpět znechutil navždy. S dětmi to není totéž jako sami ve dvou. Tudíž se pídíme po jiném dopravci se spaním ve vlaku k moři. Zatím jsme… Číst vice »
Problém by vyřešil specializovaný WC vagón, kde by bylo několik stále čistých WC, sprch, převlékáren, ……. Jakkoliv to zní bizarně, je to jediná možnost, jak u těchto dlouhých cest vyřešit hygienu.
Myslím to vážně, ne ironicky.
tak saunovy vagón už je. jen má nízkou maximalku 🙂
Co to vyřeší? Pokud je ve vlaku pár procent cestujících co je baví ucpávat vakuzáchody, tak to udělají ať už jsou dva ve vagóně nebo jeden WC vůz.
„Zejména z důvodu výluk na maďarském území a také zdlouhavého pohraničního odbavení na chorvatsko-maďarských hranicích docházelo ke zpožděním s dopadem na ošetření souprav v obratových stanicích Praha a Split,“
Což tak kdyby dopravce měl v“ cajku“ jednu soupravu navíc,aby netočila v letní špičce pouze jedna obratová sem a tam a nenavyšovalo se tak již zmínéné zpoždění při odjezdu z Prahy z důvodu ošetření souprav a základního servisu v obratové stanici ?
Dle přehledu co vložil diskutér „avlaky“ má RGJ část vagonů nevyužitých: a) 25 sedačkových a 16 lehátkových koupených od dopravce SNCB b) 11x sedačkových Bmpz koupených v roce 2016 od dopravce DB c) cca 30 až 40 vagonů, které RGJ neprovozuje asi proto, že jde o atypické verze či mají relatativně nízkou maximálku atd. Z Rakouska asi moc dalších vagonů už RGJ nekoupí Evidentně se něco stalo. Zprvu – v letech 2011/2012, zdá se, vagony byly prodávány RegioJetu přestože byly prodej těchto vagonů předejnán firmě ČD (asi se prodávajíc ÖBB maličko zlobil na ČD, kvůli zpozdilému zrušení objednávky na 16… Číst vice »
jídeláky prodal protože jeden byl nabořený a 4 stály léta nevyužité mimo provoz. utopené prachy v nečem co neprovozoval. měl je prodat dávno.
Jestli ono taky nedříme v panu Jančurovi (a v jeho věřitelích) kousek fanouškovstí
No vidíte, ty jídeláky by vyřešily problémy s občerstvením. Dozbrojit by se dalo ve Splitu z místních zdrojů.
vagóny od SNCF jsou neprovozní a jejich zprovoznění je údajně dost komplikované a drahé (počínaje od problémů s podvozky)
Aha, tak těch 14 (?16?) lehátkových vagonů cca v roce 2019 kupoval RGJ proto, že těch 25 sedačkových koupených v cca roce 2015, nefungovalo?
To přece nedává smysl
finanční kondice je problematická, aktuálně je rád, že je rád….
Těžko říct… Dle dostupných informací z těch víc než 300 set vagonů RGJ byly zveřejny nákupy: – cca 1/7 vagonů v prvních letech (kolem roku 2012) – dalších cca 1/3 vagonů zhruba v období, co RGJ rozjel další linky (kolem roku 2015) – a zbývajících cca 1/2 vagonů koupil za poslední 3 roky. Vynechávám z toho lokomotivy či zálohy na vagony (téměř) nové/zánovní… Mohlo by to totiž vypadat tak, že aktuálně pro nakoupené vagony chybí dost peněz na zajištění provozní údržby, neboť peníze (?půjčené) šly do nákupu dalších (použitých vagonů) … Mluvím o údržbě ve smyslu komfortu… doufám, že z… Číst vice »
Ano je pravda že nové vagóny a další traxxy se mají kupovat tento rok, ale bohužel nejsou peníze, proto se čeká než budou
To nevím.
Já pouze reagoval na to, že z hlediska množství nakoupených vagonů se RGJ „nedrží při zdi“ v posledních pár letech… Tj. těžko říct, zda-li jde o popření nedostatku peněz v RegioJetu, anebo jde-li o „vyždímání firemní kasy a la pyramidová firma“…
Na to zapomeňte. Tohle je low cost projekt a žádné dodatečné náklady nejsou žádoucí.
Vemte si, že jelo sto tisíc cestujících, při zdražení o 100 Kč za jízdenku, je to 10 milionů Kč a nový vagón Astra stojí přes 25 milionů Kč, tlakotěsné vagóny pro ČD 60 – 70 milionů Kč. Takze to neni žádná sláva.
kde jste vzal info, že RGJ, nyní v roce 2021, může koupit za cca 25 mil. Kč jeden zbrusu nový pasažérský vagon s monitorem skoro u každé sedačky? Přičemž maximálka tohoto vagonu je 200 km/h?
P.S. Nepřu se, že dle zveřejněných částečných informací – jsou-li pravdivé -, firma RGJ kupuje vagony, než např. firma ČD či ÖBB. Leckdy výrazně levněji. Vycházím z přepočtu na jednu sedačku.
RJ má opcí na 50 aster ještě
A ta „opce na ASTRy“ znamená že cena za vagon ASTRA cca 25 milionů Kč, je podmíněna tím, že RGJ dodá starší vagon, který v Rumunsku předělají na ASTRA, přičemž z původního vagonu zůstane zejména podvozek?
viz těch cca 25 pasažérských vagonů z Belgie, koupených cca v roce 2015, které stojí nevyužité?
Vlakovému personálu, servisu i cestujícím každý výpadek či už ve zpoždéní, nedokonalým palubním servisem,absencí klimatizace a WC v letních hicech jakékoliv zpoždění vlaku RJ na zdraví a psychice nepřidá. Dopravce by mohl strategii provozu a zejména pokrytí vlaků soupravami přizpůsobit konečně lépe moderní době s důrazem na kvalitu cestování ve 21. stol. Vždy se samozřejmě najdou cestující ,kteří za „pár kaček“ pojedou s RJ i na konec světa a za jakýchkoliv podmínek ,ale ať pak neremcají, že se to někde sekne. Co na to manažeři v RJ ?
Jaké navrhujete řešení? Vzhledem k nynějším plánům RGJ na nové linky (výběr) nebo linky, které RGJ rozjel letos: a) Kolín-Litoměřice-Ústí n. Labem b) Praha-Berlín-Brusel-Ostende c) Praha-Lvov d) lokomotivy RegioJetu, které slouží k posílení některých vlaků přes kopcovitou krajinu na Vysočině – tzv. „postrk“ e) třetí pokus, aby RGJ obnovil linku Bratislava-Žlina f) druhý pokus, aby RGJ obnovil linku do Maďarska z Prahy přes Vídeň g) lyžařské vlaky do Brenner na rakousko-italském pomezí prý v RGJ zvažují taky další linky h) Varšava-Brusel a dalších 6 linek (např. Mnichov-Bukurešť) viz https://zdopravy.cz/deset-novych-linek-napric-evropou-regiojet-ukazal-plany-na-velkou-expanzi-84632/ A určitě jsem něco zapoměl, zvláště, jestli RGJ zareaguje na to,… Číst vice »
Ale tenhle projekt je v první řadě o ceně jízdenky, všechno ostatní z toho vychází a té ceně se přizpůsobuje. Taková IKEA na kolejích. Tak už to pochopte, smiřte se s tím, využijte, nebo běžte jinam.
Tak to už se blíží rychlosti únavné jízdy autem. Ostrava Split se teda příště asi svezu. A Ostrava Krakov, to je další skvělá výletní trasa.
Ale s autem nesrovnatelné… Tuto dobu opravdu sedět v autě by byla katastrofa. Jak pro mě, tak i pro děti. V návazném autobusu už po hodině mrčely, kdy už tam budem. Z vlaku se jim ani po 12 hod jízdy nechtělo… Cože, my už budem vystupovat? Škoda, to byla paráda… Líbilo se jim to moc. Ležel na lehátku, koukali ven a sledovaly okolí. Nebo si hrály na tom nejhornějším. Nebo jsme šli na túru po vlaku na horkou čokoládu do kavárny. Jen škoda, že dětský oddíl uprostřed soupravy byl zcela zaskládán zásobami na cestu…
S autem opravdu nesrovnatelně pohodlnější. Naši 3 se v autě nudili už cestou na nádraží. V návazném busu taky, to jim bylo opravdu hodně dlouhé. Škoda, že takové vlaky v létě neprovozuje více dopravců.
Z krakova? To uz do ostravy prijede rozmlacene a plne odpadku…
Takhle jsem se ve svých nácti nad ránem poprvé srazil s realitou. Warszovia přijela z Polska s vymrzlými vozy MÁV, na podlaze odpadky, láhve, vajgly. Příště jely nové vozy PKP s čalouněním i ve dvojce, teplíčko – ale odpadky, láhve a vajgly na podlaze. Otrokovice 1986
Co to tady meleš za blbosti?
Úroveň nádraží v Polsku je mnoho vyšší než v ČR
Byl jsi někdy na Krakovském nádraží? Žádné nádraží v ČR nebo na Slovensku, se nemůže rovnat tomu nádraží v Krakově. Nové Ppolodzemní nádraží které je spojeno s obrovskou nákupní galerií.
Samozřejmě. Podobně Katowice, Rybnik i Wodzislaw. Lidi, co v Polsku nebyli a jsou pod vlivem klišé z médií o soli v salámu, prostě budou dávat minusy.
IC atd , co jezdí z Polska, určitě nejsou plné odpadků na podlaze. Ani polité pivem, na rozdíl od našich, protože tam je ve vlacích chlast zakázaný.
Ale no tak, přece jste to četl. Pája v roce 1986 viděl vajgly na zemi,a tak už má do smrti vystaráno. Blahoslavení atd. ….
To jste krásně vykouzlil polopravdu :-). Nadosmrti vystaráno z několika zážitků ne, ale pro začátek bych uvítal, kdyby v dnešní době jezdily vlaky z Polska v čase, ve kterém mají. Je dost na hovno kvůli pšonkům a tornádu vyrážet na cestu vlakem o hodinu dřív. (tornádo přerušilo linku Olomouc – Brno a pšonek přijel včas v době mé cesty jednou – malé p dávám záměrně)
No byl jsem v Krakowe cca 2016 a Wroclaw a myslím si že to je průměr, v ČR jsou na stejné urovni. Pěkná je Olomouc, Břeclav, a až dobudují Pardubice. Jen nemají tu obrovskou nákupní galerii. Je ale pravda že se v Polsku rapidně cca za 15let zlepšili.
Vazne srovnavate nadrazi v Breclavi s nadrazim v Krakove? To jako vazne?
A co s Pardubicema? Az bude za 2 roky hotovo, tak to tam bude vypadat jako v roce 1960. Super, no… Moderni nadrazi.
Určitě? Takze nezname realitu, ale jen si myslime „urcite“… Navic ja nepsal nic o nadrazich. Doporucuji osobni zkusenost a pak teprve vykrikovat na forech.
Mily Pavle, jestlize umis cist, tak mi rekni, kde jsem psal neco o nadrazi v krakove 😉
Jj – vlak bus tram nákupy – ale neni tam kino :-((
Tato je to půl zastávky od turistického centra. Jak už jsem psal v mnoha příspěvcích – Polské přestupní uzly jsou chrámy ze skla a oceli plné nakupování, kaváren a absolutní čistoty (Krakow, Lodž, Poznaň…) – anebo velmi precizně opravené historické budovy plné kaváren (Katovice – budova vypadá jako 4X větší zámek Hluboká) – jenže pokaždé jsem schytal spoustu mínusů od těch co tam nikdy nebyly nebo naposledy v devadesátkách… Polsko jede, zvedněte zadek a jeďte se tam podívat…!
Jeste by mohli pripojit vagon na prepravu motorek a hura, vychozi misto na dovolenou na Balkan se z Cech posuna do Chorvatska
A ještě vagón na auta jako na Slovensko ..
To lze kombinovat, na autovůz lze naložit obojí.
vagon na auta mají Slováci z Bratislavy do Chorvatska, je to pro cestující z Prahy nebo Ostravy asi k ničemu, ale prostě to tak je. My z Moravy to máme blíž 🙂
Jančura ve zdejším podcastovém rozhovoru se k tomu vyjadřoval.
Nechce auto ve vlaku. Prý stačí kolo.
Možná je to tím, že v době kdy ÖBB rozprodávalo své vagony na auta, tak RGJ žádné nekoupil (tyto vagony koupili od ÖBB např. slovenský dopravce ŽSSK či dopravce ČD).
Zvláštní, že HŽ pouštěly do Splitu „klasické“ autovozy. Původně tam musely jezdit jen ty zakryté = pojízdné klece, z důvodu ochrany vozidel před poškozením, např. padáním šutrů ve skalních úvozech …
V roce 2004 se v Brně dobíral jeden autovůz ….
Ono i kdyby to mělo zpoždění i 2 dni, tak si to vždy klientelu najde. O to se nebojím.
Ono to zpoždění se ve vlaku úplně jinak vnímá, když máte k dispozici lehátka, ve vlaku kavárnu a můžete se tak věnovat různým činnostem, než jen nečinně sedět v autě, či autobusu. Je to moje vlastní zkušenost. Nesmí už to zpoždění být 8 hodin, že… To už je moc… My měli na obou cestách kolem dvou hodin, ani jsme to nějak nepostřehli. Ale jet to v sedačkovém voze bych tedy nechtěl…
Na sedačku se jezdí cca 18 hodin z Narviku do Stockholmu, když se jezdilo až do Göteborgu, tak to hodilo cca 22 hodiny, z Milana do Palerma se jezdilo cca 18 hodin, z Torina zhruba o 2 hodiny více …
Cikánský expres 526/527 „bez zpoždění“ z Laborců do Prahy a naopak 15 hodin …. přes Michalany to trvalo ještě déle …
Zajímalo by mě, jestli bude v prodeji třeba i spojení Ostrava-Graz, nebo jestli bude nutné koupit jízdenku až do Chorvatska 🙂
Ano 😀
Ano co? 😀 až do Chorvatska, nebo i jen do Grazu? 😀
Ano, zajímalo by vás to. 😀
Ano 😀
Hlavička…
Vy jste nikdy nebyl v dobrém rozmaru? 😀
Určitě to možné bude , ale jen v sedačkových vozech
Zagreb (hlavní město Chorvatska) se nepřkládá jako Zábřeh. 🙂
Spíše bych to viděl na automatickou opravu, než úmyslný omyl =) =) =)
A co Zagreb na Moravě?
Záhřeb je správně
Vyhýba sa Slovensku? Prečo ma to už neprekvapuje? 🙁
Však přes Slovensko pojede spoj z Prahy
Jenže Slovensko má noční spoj ÖBB, to ČR může jen tiše závidět – nebo jako blbci jezdit s přestupem.
Nevyhýbá se mu. Jen do něj nezajíždí 😁
No vzhledem k infrastruktuře která je tam velice špatná…
Ale jede tam spoj z Prahy
Není mecenáš který by zaplatil další soupravu , posádku a ubytování v koncových stanicích.
Nejčastější příčina na odjezdu z Čech,ale byla obrat od zpožděného vlaku. Prostě obraty souprav s nereálnými časy.
Problém byl vždy na Maďarsko-Chorvatských hranicích, i více jak dvě hodiny a pak se samozřejmě nestíhá obrat…
“Problém byl vždy…” – když ten problém byl opakovaně, proč nehledali řešení a prostě to nechali tak? Podobné problémy měli už loni a stejně tam nechali nereálné obraty.
Když si „někdo“ idealisticky naplánuje pobyt v Gyékényes na 8 minut – 2,41 – > 2,49 – tak to je těžké. Pak takový vlak musí mít nutně kolem hodiny a pokud nejede v plánované trase, tak s ním na jednokolejce vyběhnou …
„Maďarský“ Split 1204 / 1205 měl naplánováno cca 40 minut na pohraniční kontrolu a na maďarském území měl celkem minimální zpoždění – co si přivezl z HZ, to buď zkrátil nebo dovezl do Budapešti ….
Ony jsou nereálné i ty minutové zastavení. Cestující mají kufry, lůžkové vozy tak nějak nebývají nízkopodlažní, řazení vozů podléhá nejvyššímu utajení a ještě občas pro pobavení vlakové čety i cestujících neodpovídá. On tomu zpoždění jde naproti cíleně 😀. Ještě bude napínavé vědět, jak bude šachovat s trasou autobusů, o kolik bude cesta v nich oproti plánu a zakoupené jízdence delší, případně na koho místo autobusu vyjde Černý Petr v podobě plně obsazené dodávky a sezení na sedadle nad schody s nohama v hodně nepřirozené poloze. Ono je toho tak nějak hodně k řešení. Jako obvykle má Radim velké oči.
Vy máte nároky, jako cestující v Emirates,akorát byste to chtěl za dvojku,co?
Jako všichni cestující tohoto dopravce… Platit co nejméně, ale v ceně nejlépe všechno…
Tak zákazník obvykle očekává to, co má slíbeno. Po mně to zákazníci také vyžadovali a divné mi to nepřijde. Vám ano?
Souhlasím, že je nefér vůči zákazníkům když nabízené není splněno… Na druhé straně – každý by měl být soudný/realisticky přemýšlející… tj. když člověk čte ty „velikášské“ plány RGJ, tak je nereálné očekávat, že RGJ své plány splní . viz několik letošních/napřesrok nových line Regiojetu k plus plány na spousty dalších linek v roce 2022 … já to vnímám jako takové „poručíme větru, dešti“
https://zdopravy.cz/deset-novych-linek-napric-evropou-regiojet-ukazal-plany-na-velkou-expanzi-84632/
Tak plán není závazná objednávka od zákazníka.
V Gračacu u 1047 byly 3 minuty, při zpáteční cestě 1046 přes půl hodiny …