cargo

RegioJet plánuje do Chorvatska jezdit i přes Rakousko, ukázal to návrh jízdního řádu

Vlak RegioJetu před Splitem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVlak RegioJetu před Splitem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Vlaky mezi Polskem a Chorvatskem mají mít šest zastávek v Česku, včetně Ostravy a Břeclavi.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
102 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Andrzej Jedrek

Czy będą wagony do przewozu samochodów ?

Sch

Je to low cost tam automobily vozit nebudou.

Tomáš

Kaktus Pochodowy wole

Miroslav Zikmund

A k čemu těch 20 minut v Zagrebu Gl. kolodvor, resp. proč vůbec jezdit přes Glavni kolodvor. Tam bude nějaká atraktivní frekvence ?

J.K.

Trasa přes Bratislavu asi bude zážitek, jestli se tam bude dělat koridor na Bratislava – Kúty, tak to do ní bude možná rychlejší přes Vídeň…

Axel

Prosím by k té stavební akci nějaký odkaz? Kdy? A jestli úplně zavřené? A jestli budou objízdné trasy. Např. přes Holíč nebo přes Vrbovce nebo přes Marchegg/Devínskú N. Ves?

Tomáš

Že to ty žebráky ještě baví sakra.. Takový komunistický povoz

kubisek

Asi to sype. Tak si najdi taky něco, co sype.

Marcel Štancl

Co je na tom komunistického? Pouze se nenašel nikdo kdo by Regiojetu byl schopen konkurovat! Zatím to bohužel nezkusil FlixTrein, Ariva nebo nikdo jiný. Ale je to nabídka + poptávka nabídku udělal Regiojet poptávku davy z Prahy na Jadran a pokud budou vlakem davy na Jadran i z Krakowa a Ostravy tak je to normální kapitalizmus.

Alibaba

Považuji za drobnou konkurenci ten vlak co jede z Blavy přes Víděň dolů na jih.

Marcel Štancl

Ale drobnou jezdilo to 3x týdně a pěkně draho.

Sch

Přesně to je jiná cenová třída.

Gajda

Oni asi nejsou z Polska opatrnější, spíš bude i tak problém poskládat 3 komplet soupravy, který se navíc v Chorvatsku rozdělí na dvě. Mít ty soupravy 4 je asi zcela mimo možnosti, tedy denní ježdění taky

Avlaky

Ano to bude asi taky faktor , je možné že v cervn

Avlaky

Ano to bude asi taky faktor, je možné že v červnu bude mít dostatek vozu (o tom ale pochybuji, potřebuje je jinde) a řekne že podle zájmu přidá i druhou soupravu

petr

Takže z Prahy pojede vlak stejně jako loni, jen ve Slovinsku ze Zidani Most pojede směr Záhřeb, Ogulin, Rijeka/Split.

Axel

Těžko říct co bude či nebude… Plán RGJ z letošní června (od 11/2022) na celoroční linku do slovinského/chorvatského vnitrozemí přes Rakousko
https://www.updi.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/nova_sluzba/2021/EET007-21_RJ_Berlin-Ljubljana.pdf

Jozef

Je smiešne, že tam zase spomínajú okrem ležadlových vozňov aj vozne lôžkové. Nikdy žiadne nemali, a nezdá sa, že by plánovali ich obstaranie…

Axel

Netuším… Pouze připomenu, že v socialistickém Česko-Slovensku, v ČSD byly v minulosti provozovány lůžkové vagony vyrobené v 60./70./80.-tých letech, které dnes už asi nejsou v provozu/většina není v provozu… Dle vagonwebu by těchto vagonů vyrobených ve Východním Německu mělo být celkem několik set. Plus další lůžkové vagony, zhruba obdobného stáří, které jezdily na linkách např. na speciálních linkách ala „Orient Express“ a podobné celoevropské linky, vyřazovala např. firma OBB (prodávala je např. do Německa menším dopravcům) Asi velká část starých lůžkových vagonů už byla sešrotována, nicméně je možné že některé z těchto vagonů žijí svůj druhý či třetí život u… Číst vice »

Avlaky

Ano budou je kupovat na tu trasu do Belgie je mít musí v počtu aspoň 5 kusů (2+2 a jeden záloha) viděl jsem plánované spojení, přímo z materiálu RJ a má tam být vůz WLAB

Axel

RDC Deutschland, tj. firma prý s americkými vlastníky, třeba?
https://www.rdc-deutschland.de/kopie-von-liegewagen-249-1

Pavel Q

Vlastně, jaký je rozdíl v poplatcích za použití infrastruktury v Rakousku a Maďarsku.

Pavel Q

Děkuji za plusy, ale spíš jsem čekal odpovědi, kolik to stojí v těchto zemích 🙂 Moje chyba, že jsem zapomněl na otazník. 🙂

Avlaky

Rakousko má vyšší nevím o kolik, ale kvůli toho RJ jezdil tento rok přes Maďarsko, ale asi zjistili že se vyplatí si připlatit za cestu a ušetřit za kompenzace

Jinak trasa přes Rakousko může přinést v budoucnu i zrychlení spoje, až se na MS3 vymění podvozky za ty na 200 (jak je v plánu) tak se pojede rychleji

Jiří Mazal

Sice to vypadá lákavě, ale po letošní zkušenosti, co jsem s nimi udělal… aspoň kdyby se ty záchody naučili spravovat, zpoždění ještě dokážu odpustit.

zesp

A to my pojedeme zas… Sice jsme měli kvůli nehodě u Križevci na zpáteční cestě trochu problém, ale vrátili nám půlku jízdného, takže jsme nakonec spokojeni. U nás jinak co se týče vlaku vcelku v pohodě – wc, klimatizace, úklid… Zpoždění oba směry kolem dvou hodin, ale to se ve vlaku ani nepostřehne…

Pája

Zpoždění 2 hodiny v cíli je celkem jedno. Horší je nastupovat s dětmi v jeho nejbližší stanici (pro Zlín jsme vytipovali Břeclav), nechat auto na nádraží v Otrokovicích a vzhledem k Jančurově neprovázanosti s jakýmkoliv vlakem tam s dětmi přijet o hodinu napřed (nechtěli jsme riskovat příjezd 2 minuty po něm) a potom sledovat v nádražní hale narůstající zpoždění. Obávám se, že že moji celkem tolerantní zcestovalou polovičku tento dopravce po cestě tam i zpět znechutil navždy. S dětmi to není totéž jako sami ve dvou. Tudíž se pídíme po jiném dopravci se spaním ve vlaku k moři. Zatím jsme… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Problém by vyřešil specializovaný WC vagón, kde by bylo několik stále čistých WC, sprch, převlékáren, ……. Jakkoliv to zní bizarně, je to jediná možnost, jak u těchto dlouhých cest vyřešit hygienu.
Myslím to vážně, ne ironicky.

Gwann

tak saunovy vagón už je. jen má nízkou maximalku 🙂

Leinad

Co to vyřeší? Pokud je ve vlaku pár procent cestujících co je baví ucpávat vakuzáchody, tak to udělají ať už jsou dva ve vagóně nebo jeden WC vůz.

koloťuk

„Zejména z důvodu výluk na maďarském území a také zdlouhavého pohraničního odbavení na chorvatsko-maďarských hranicích docházelo ke zpožděním s dopadem na ošetření souprav v obratových stanicích Praha a Split,“

Což tak kdyby dopravce měl v“ cajku“ jednu soupravu navíc,aby netočila v letní špičce pouze jedna obratová sem a tam a nenavyšovalo se tak již zmínéné zpoždění při odjezdu z Prahy z důvodu ošetření souprav a základního servisu v obratové stanici ?

Axel

Dle přehledu co vložil diskutér „avlaky“ má RGJ část vagonů nevyužitých: a) 25 sedačkových a 16 lehátkových koupených od dopravce SNCB b) 11x sedačkových Bmpz koupených v roce 2016 od dopravce DB c) cca 30 až 40 vagonů, které RGJ neprovozuje asi proto, že jde o atypické verze či mají relatativně nízkou maximálku atd. Z Rakouska asi moc dalších vagonů už RGJ nekoupí Evidentně se něco stalo. Zprvu – v letech 2011/2012, zdá se, vagony byly prodávány RegioJetu přestože byly prodej těchto vagonů předejnán firmě ČD (asi se prodávajíc ÖBB maličko zlobil na ČD, kvůli zpozdilému zrušení objednávky na 16… Číst vice »

Gwann

jídeláky prodal protože jeden byl nabořený a 4 stály léta nevyužité mimo provoz. utopené prachy v nečem co neprovozoval. měl je prodat dávno.

Axel

Jestli ono taky nedříme v panu Jančurovi (a v jeho věřitelích) kousek fanouškovstí

Miroslav Zikmund

No vidíte, ty jídeláky by vyřešily problémy s občerstvením. Dozbrojit by se dalo ve Splitu z místních zdrojů.

Gwann

vagóny od SNCF jsou neprovozní a jejich zprovoznění je údajně dost komplikované a drahé (počínaje od problémů s podvozky)

Axel

Aha, tak těch 14 (?16?) lehátkových vagonů cca v roce 2019 kupoval RGJ proto, že těch 25 sedačkových koupených v cca roce 2015, nefungovalo?

To přece nedává smysl

Gwann

finanční kondice je problematická, aktuálně je rád, že je rád….

Axel

Těžko říct… Dle dostupných informací z těch víc než 300 set vagonů RGJ byly zveřejny nákupy: – cca 1/7 vagonů v prvních letech (kolem roku 2012) – dalších cca 1/3 vagonů zhruba v období, co RGJ rozjel další linky (kolem roku 2015) – a zbývajících cca 1/2 vagonů koupil za poslední 3 roky. Vynechávám z toho lokomotivy či zálohy na vagony (téměř) nové/zánovní… Mohlo by to totiž vypadat tak, že aktuálně pro nakoupené vagony chybí dost peněz na zajištění provozní údržby, neboť peníze (?půjčené) šly do nákupu dalších (použitých vagonů) … Mluvím o údržbě ve smyslu komfortu… doufám, že z… Číst vice »

Avlaky

Ano je pravda že nové vagóny a další traxxy se mají kupovat tento rok, ale bohužel nejsou peníze, proto se čeká než budou

Axel

To nevím.
Já pouze reagoval na to, že z hlediska množství nakoupených vagonů se RGJ „nedrží při zdi“ v posledních pár letech… Tj. těžko říct, zda-li jde o popření nedostatku peněz v RegioJetu, anebo jde-li o „vyždímání firemní kasy a la pyramidová firma“…

Daniel Jablonecký

Na to zapomeňte. Tohle je low cost projekt a žádné dodatečné náklady nejsou žádoucí.

noerf

Vemte si, že jelo sto tisíc cestujících, při zdražení o 100 Kč za jízdenku, je to 10 milionů Kč a nový vagón Astra stojí přes 25 milionů Kč, tlakotěsné vagóny pro ČD 60 – 70 milionů Kč. Takze to neni žádná sláva.

Axel

kde jste vzal info, že RGJ, nyní v roce 2021, může koupit za cca 25 mil. Kč jeden zbrusu nový pasažérský vagon s monitorem skoro u každé sedačky? Přičemž maximálka tohoto vagonu je 200 km/h?

P.S. Nepřu se, že dle zveřejněných částečných informací – jsou-li pravdivé -, firma RGJ kupuje vagony, než např. firma ČD či ÖBB. Leckdy výrazně levněji. Vycházím z přepočtu na jednu sedačku.

Avlaky

RJ má opcí na 50 aster ještě

Axel

A ta „opce na ASTRy“ znamená že cena za vagon ASTRA cca 25 milionů Kč, je podmíněna tím, že RGJ dodá starší vagon, který v Rumunsku předělají na ASTRA, přičemž z původního vagonu zůstane zejména podvozek?

viz těch cca 25 pasažérských vagonů z Belgie, koupených cca v roce 2015, které stojí nevyužité?

koloťuk

Vlakovému personálu, servisu i cestujícím každý výpadek či už ve zpoždéní, nedokonalým palubním servisem,absencí klimatizace a WC v letních hicech jakékoliv zpoždění vlaku RJ na zdraví a psychice nepřidá. Dopravce by mohl strategii provozu a zejména pokrytí vlaků soupravami přizpůsobit konečně lépe moderní době s důrazem na kvalitu cestování ve 21. stol. Vždy se samozřejmě najdou cestující ,kteří za „pár kaček“ pojedou s RJ i na konec světa a za jakýchkoliv podmínek ,ale ať pak neremcají, že se to někde sekne. Co na to manažeři v RJ ?

Axel

Jaké navrhujete řešení? Vzhledem k nynějším plánům RGJ na nové linky (výběr) nebo linky, které RGJ rozjel letos: a) Kolín-Litoměřice-Ústí n. Labem b) Praha-Berlín-Brusel-Ostende c) Praha-Lvov d) lokomotivy RegioJetu, které slouží k posílení některých vlaků přes kopcovitou krajinu na Vysočině – tzv. „postrk“ e) třetí pokus, aby RGJ obnovil linku Bratislava-Žlina f) druhý pokus, aby RGJ obnovil linku do Maďarska z Prahy přes Vídeň g) lyžařské vlaky do Brenner na rakousko-italském pomezí prý v RGJ zvažují taky další linky h) Varšava-Brusel a dalších 6 linek (např. Mnichov-Bukurešť) viz https://zdopravy.cz/deset-novych-linek-napric-evropou-regiojet-ukazal-plany-na-velkou-expanzi-84632/ A určitě jsem něco zapoměl, zvláště, jestli RGJ zareaguje na to,… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Ale tenhle projekt je v první řadě o ceně jízdenky, všechno ostatní z toho vychází a té ceně se přizpůsobuje. Taková IKEA na kolejích. Tak už to pochopte, smiřte se s tím, využijte, nebo běžte jinam.

rplevak

Tak to už se blíží rychlosti únavné jízdy autem. Ostrava Split se teda příště asi svezu. A Ostrava Krakov, to je další skvělá výletní trasa.

zesp

Ale s autem nesrovnatelné… Tuto dobu opravdu sedět v autě by byla katastrofa. Jak pro mě, tak i pro děti. V návazném autobusu už po hodině mrčely, kdy už tam budem. Z vlaku se jim ani po 12 hod jízdy nechtělo… Cože, my už budem vystupovat? Škoda, to byla paráda… Líbilo se jim to moc. Ležel na lehátku, koukali ven a sledovaly okolí. Nebo si hrály na tom nejhornějším. Nebo jsme šli na túru po vlaku na horkou čokoládu do kavárny. Jen škoda, že dětský oddíl uprostřed soupravy byl zcela zaskládán zásobami na cestu…

Pája

S autem opravdu nesrovnatelně pohodlnější. Naši 3 se v autě nudili už cestou na nádraží. V návazném busu taky, to jim bylo opravdu hodně dlouhé. Škoda, že takové vlaky v létě neprovozuje více dopravců.

Jiri

Z krakova? To uz do ostravy prijede rozmlacene a plne odpadku…

Pája

Takhle jsem se ve svých nácti nad ránem poprvé srazil s realitou. Warszovia přijela z Polska s vymrzlými vozy MÁV, na podlaze odpadky, láhve, vajgly. Příště jely nové vozy PKP s čalouněním i ve dvojce, teplíčko – ale odpadky, láhve a vajgly na podlaze. Otrokovice 1986

Pavel

Co to tady meleš za blbosti?
Úroveň nádraží v Polsku je mnoho vyšší než v ČR
Byl jsi někdy na Krakovském nádraží? Žádné nádraží v ČR nebo na Slovensku, se nemůže rovnat tomu nádraží v Krakově. Nové Ppolodzemní nádraží které je spojeno s obrovskou nákupní galerií.

jal

Samozřejmě. Podobně Katowice, Rybnik i Wodzislaw. Lidi, co v Polsku nebyli a jsou pod vlivem klišé z médií o soli v salámu, prostě budou dávat minusy.
IC atd , co jezdí z Polska, určitě nejsou plné odpadků na podlaze. Ani polité pivem, na rozdíl od našich, protože tam je ve vlacích chlast zakázaný.

Chronosphere

Ale no tak, přece jste to četl. Pája v roce 1986 viděl vajgly na zemi,a tak už má do smrti vystaráno. Blahoslavení atd. ….

Pája

To jste krásně vykouzlil polopravdu :-). Nadosmrti vystaráno z několika zážitků ne, ale pro začátek bych uvítal, kdyby v dnešní době jezdily vlaky z Polska v čase, ve kterém mají. Je dost na hovno kvůli pšonkům a tornádu vyrážet na cestu vlakem o hodinu dřív. (tornádo přerušilo linku Olomouc – Brno a pšonek přijel včas v době mé cesty jednou – malé p dávám záměrně)

JiraH

No byl jsem v Krakowe cca 2016 a Wroclaw a myslím si že to je průměr, v ČR jsou na stejné urovni. Pěkná je Olomouc, Břeclav, a až dobudují Pardubice. Jen nemají tu obrovskou nákupní galerii. Je ale pravda že se v Polsku rapidně cca za 15let zlepšili.

Petr

Vazne srovnavate nadrazi v Breclavi s nadrazim v Krakove? To jako vazne?
A co s Pardubicema? Az bude za 2 roky hotovo, tak to tam bude vypadat jako v roce 1960. Super, no… Moderni nadrazi.

Jiri

Určitě? Takze nezname realitu, ale jen si myslime „urcite“… Navic ja nepsal nic o nadrazich. Doporucuji osobni zkusenost a pak teprve vykrikovat na forech.

Jiri

Mily Pavle, jestlize umis cist, tak mi rekni, kde jsem psal neco o nadrazi v krakove 😉

Jarda 2

Jj – vlak bus tram nákupy – ale neni tam kino :-((
Tato je to půl zastávky od turistického centra. Jak už jsem psal v mnoha příspěvcích – Polské přestupní uzly jsou chrámy ze skla a oceli plné nakupování, kaváren a absolutní čistoty (Krakow, Lodž, Poznaň…) – anebo velmi precizně opravené historické budovy plné kaváren (Katovice – budova vypadá jako 4X větší zámek Hluboká) – jenže pokaždé jsem schytal spoustu mínusů od těch co tam nikdy nebyly nebo naposledy v devadesátkách… Polsko jede, zvedněte zadek a jeďte se tam podívat…!

Petr

Jeste by mohli pripojit vagon na prepravu motorek a hura, vychozi misto na dovolenou na Balkan se z Cech posuna do Chorvatska

Katka

A ještě vagón na auta jako na Slovensko ..

Jiří Kocurek

To lze kombinovat, na autovůz lze naložit obojí.

Alf

vagon na auta mají Slováci z Bratislavy do Chorvatska, je to pro cestující z Prahy nebo Ostravy asi k ničemu, ale prostě to tak je. My z Moravy to máme blíž 🙂

Axel

Jančura ve zdejším podcastovém rozhovoru se k tomu vyjadřoval.
Nechce auto ve vlaku. Prý stačí kolo.

Možná je to tím, že v době kdy ÖBB rozprodávalo své vagony na auta, tak RGJ žádné nekoupil (tyto vagony koupili od ÖBB např. slovenský dopravce ŽSSK či dopravce ČD).

Miroslav Zikmund

Zvláštní, že HŽ pouštěly do Splitu „klasické“ autovozy. Původně tam musely jezdit jen ty zakryté = pojízdné klece, z důvodu ochrany vozidel před poškozením, např. padáním šutrů ve skalních úvozech …

Miroslav Zikmund

V roce 2004 se v Brně dobíral jeden autovůz ….

Hodně štěstí

Ono i kdyby to mělo zpoždění i 2 dni, tak si to vždy klientelu najde. O to se nebojím.

zesp

Ono to zpoždění se ve vlaku úplně jinak vnímá, když máte k dispozici lehátka, ve vlaku kavárnu a můžete se tak věnovat různým činnostem, než jen nečinně sedět v autě, či autobusu. Je to moje vlastní zkušenost. Nesmí už to zpoždění být 8 hodin, že… To už je moc… My měli na obou cestách kolem dvou hodin, ani jsme to nějak nepostřehli. Ale jet to v sedačkovém voze bych tedy nechtěl…

Miroslav Zikmund

Na sedačku se jezdí cca 18 hodin z Narviku do Stockholmu, když se jezdilo až do Göteborgu, tak to hodilo cca 22 hodiny, z Milana do Palerma se jezdilo cca 18 hodin, z Torina zhruba o 2 hodiny více …
Cikánský expres 526/527 „bez zpoždění“ z Laborců do Prahy a naopak 15 hodin …. přes Michalany to trvalo ještě déle …

Zbyněk

Zajímalo by mě, jestli bude v prodeji třeba i spojení Ostrava-Graz, nebo jestli bude nutné koupit jízdenku až do Chorvatska 🙂

Pája

Ano 😀

Zbyněk

Ano co? 😀 až do Chorvatska, nebo i jen do Grazu? 😀

Mr. Vik

Ano, zajímalo by vás to. 😀

Pája

Ano 😀

Chronosphere

Hlavička…

Pája

Vy jste nikdy nebyl v dobrém rozmaru? 😀

Avlaky

Určitě to možné bude , ale jen v sedačkových vozech

jouda

Zagreb (hlavní město Chorvatska) se nepřkládá jako Zábřeh. 🙂

Cyklista

Spíše bych to viděl na automatickou opravu, než úmyslný omyl =) =) =)

Daniel Jablonecký

A co Zagreb na Moravě?

Marcel Štancl

Záhřeb je správně

Adrián

Vyhýba sa Slovensku? Prečo ma to už neprekvapuje? 🙁

Zbyněk

Však přes Slovensko pojede spoj z Prahy

Pája

Jenže Slovensko má noční spoj ÖBB, to ČR může jen tiše závidět – nebo jako blbci jezdit s přestupem.

Daniel Jablonecký

Nevyhýbá se mu. Jen do něj nezajíždí 😁

Avlaky

No vzhledem k infrastruktuře která je tam velice špatná…

Ale jede tam spoj z Prahy

Marcel Štancl

Není mecenáš který by zaplatil další soupravu , posádku a ubytování v koncových stanicích.

CDP

Nejčastější příčina na odjezdu z Čech,ale byla obrat od zpožděného vlaku. Prostě obraty souprav s nereálnými časy.

Petr

Problém byl vždy na Maďarsko-Chorvatských hranicích, i více jak dvě hodiny a pak se samozřejmě nestíhá obrat…

Adam H

“Problém byl vždy…” – když ten problém byl opakovaně, proč nehledali řešení a prostě to nechali tak? Podobné problémy měli už loni a stejně tam nechali nereálné obraty.

Miroslav Zikmund

Když si „někdo“ idealisticky naplánuje pobyt v Gyékényes na 8 minut – 2,41 – > 2,49 – tak to je těžké. Pak takový vlak musí mít nutně kolem hodiny a pokud nejede v plánované trase, tak s ním na jednokolejce vyběhnou …
„Maďarský“ Split 1204 / 1205 měl naplánováno cca 40 minut na pohraniční kontrolu a na maďarském území měl celkem minimální zpoždění – co si přivezl z HZ, to buď zkrátil nebo dovezl do Budapešti ….

Pája

Ony jsou nereálné i ty minutové zastavení. Cestující mají kufry, lůžkové vozy tak nějak nebývají nízkopodlažní, řazení vozů podléhá nejvyššímu utajení a ještě občas pro pobavení vlakové čety i cestujících neodpovídá. On tomu zpoždění jde naproti cíleně 😀. Ještě bude napínavé vědět, jak bude šachovat s trasou autobusů, o kolik bude cesta v nich oproti plánu a zakoupené jízdence delší, případně na koho místo autobusu vyjde Černý Petr v podobě plně obsazené dodávky a sezení na sedadle nad schody s nohama v hodně nepřirozené poloze. Ono je toho tak nějak hodně k řešení. Jako obvykle má Radim velké oči.

Chronosphere

Vy máte nároky, jako cestující v Emirates,akorát byste to chtěl za dvojku,co?

Ferda Vomáčka

Jako všichni cestující tohoto dopravce… Platit co nejméně, ale v ceně nejlépe všechno…

Pája

Tak zákazník obvykle očekává to, co má slíbeno. Po mně to zákazníci také vyžadovali a divné mi to nepřijde. Vám ano?

Axel

Souhlasím, že je nefér vůči zákazníkům když nabízené není splněno… Na druhé straně – každý by měl být soudný/realisticky přemýšlející… tj. když člověk čte ty „velikášské“ plány RGJ, tak je nereálné očekávat, že RGJ své plány splní . viz několik letošních/napřesrok nových line Regiojetu k plus plány na spousty dalších linek v roce 2022 … já to vnímám jako takové „poručíme větru, dešti“

https://zdopravy.cz/deset-novych-linek-napric-evropou-regiojet-ukazal-plany-na-velkou-expanzi-84632/

M19

Tak plán není závazná objednávka od zákazníka.

Miroslav Zikmund

V Gračacu u 1047 byly 3 minuty, při zpáteční cestě 1046 přes půl hodiny …