RegioJet omezí letní vlaky do Chorvatska. Pojedou třikrát týdně do Rijeky
Vlak RegioJetu ve stanici Rijeka. Pramen: RegioJet
Společnost očekává, že s úpravou jízdního řádu se zvýší stabilita provozu. Soupravy budou mít více času na obrat.
Mě by tedy zajímalo, v kolik hodin bude odjezd transfer busu z letovisek na Makarské riviéře? Když odjezd vlaku z Rijeky je už v cca 15 hodin. Nevíte??
❌ Pozor pro cestujici Do Chorvacka JEDINE IDIOT JEDE Z PANEM JANČURAKEM ❌ Nejezdete Vlakem jejich službi Jsou na O“ Chce se mi zvracet jen debyl podpoři Žloutenkove vlaky 😷🤕😖 do Chorvacka ve vlaku na wc 🚾akorst chtnete filcky🐲 žloutenku prujem💩 Pak se nedivte vi Čechačkove že mate nemocny deti že ste unaveny zničeny z cesti smrad vlaky jsou plny bakteryji špinavi smrad a bordek pro Pro socky co řikaji že pry žužo dovolenka 💀Bezdomovce to je dobry jako každy rok kupe hnus drahy listky ty stevardky vypadaji jako když ve vlaku Dilujou drogi v kupe za připlatek nabizi sex… Číst vice »
Toto prosím přeložit do češtiny
Myslím že svět by byl lepší bez takovýchto dem-příspěvků
Aký ma normatív vectron/traxx/… z Rijeky cez Šapjane (smer Lublana) a cez Ogulin (smer Zahreb)? Na ktorej trati je vacsie stupanie?
resp. ma vobec vectron/traxx prechodnosť cez Šapjane? Aj to by mohol byť dôvod prečo cez Zahreb.
Já si myslím,že příčina bude v omezeném provozu přes Vltavu,protože RegioJet parkují na Smíchově a shání místo jinde.Také při zpoždění příjezdu do Prahy se nestíhal obrat a soupravy odjížděly do Chorvatska se zpožděním
To byl dobrý vtip.
Trochu škoda, že právě v roce konce zdržování na hranicích. Ale zase, dokud to celé nelze stihnout za „dlouhou noc“, tak je přece jen asi lepší jet to na etapy (když vlakem).
Každopádně by mě fakt zajímalo, že když to bude stejně „jen“ Rijeka, proč tedy ne přes Hodoš jako původně.
To pojede Hodoš – Pragersko , protože nestaví Maribor a staví až Celje.
Jízdní doba do Rijeky delší (i přes odpadnutí hraničních kontrol), trasa nesmyslná (Celje -> Zagreb -> Rijeka, 200 km za téměr 7 h), frekvence spojů zcela nedostatečná, už loni byly denní vlaky vyprodané, odjezd z Rijeky již v 14:55 také nesmyslný. Na mě to dělá dojem, že dal Regiojetu někdo přes prsty, takovou změnu nabídky by žádný normální podnikatel neudělal.
Výše někdo tvrdí, že ty spoje bývaly málo vytížené,a nebudou nikomu stejně chybět,tak se domluvte,z které strany na toho Jančuru půjdete.
Problémem byly ostré obraty ve Splitu. Kdyby jezdil 1x denně do Rijeky a 3x týdně do Splitu, tak by se to dalo v pohodě zvládnout.
3x týdně by ty obraty ostré nebyly? A 4x týdně ano?
Zřejmě bylo myšleno ve Splitu nocovat.
Evidentně neumíte počítat do tří a dělit dvěma.
Zase ten „fujfuj“ žlutý vlak do Chorvatska. Ale modný Jadran s plasností FIP nikde. 😀
ano přesně proto není
Keď sa dá červený bez režijky, dal by sa aj modrý.
Jednou provždy nehoří.
Co to zkusit namazat?
Dobrý večer, v čem je ten hlavní problém? Ono to zní možná divně, ale kdyby neměl po cestě 10 zastávek , a jel jen Praha, Brno+ někam v Chorvatsku, tak jestli by to taky neušetřilo spoustu času, eventuálně i za cenu lehce vyšší ceny za jízdenku. Nevím, jaká je technologická úroveň tratí v Chorvatsku, ale ta cena je podle mě tak výhodná, že, myslím si, by všichni akceptovali vyšší cenu výměnou za vyšší spolehlivost, rychlost, eventuálně služby … Nejsem žádný šotouš, který z principu jezdí vlakem, a asi do Chorvatska vlakem nikdy nepojedu , ale ostatní by to možná uvítali… Číst vice »
Zastávky jsou ten nejmenší problém. A je jich naopak celkem málo.
na jednu stranu bus z Ogulinu je na dálnici nad Splitem za necelé 3hodiny, vlak to jede v ideálním případě 6hodin, navíc s výletem přes Maďarsko se to celé po Chorvatsku už jelo přes den, takže i efekt nočního vlaku byl fuč, často bez klimatizace ve vedru, já myslím, že je jedině dobře, že to zrušil, do Splitu nadále jezdí ZSSK/ÖBB, který to mají nastavené o mnoho lépe, příjezd do Splitu v 8 ráno místo v 15 hodin. Přinášelo to víc komplikací než užitku a i celkově stížnosti bych řekl, že jim začali přerůstat přes hlavu, ve smyslu, že by… Číst vice »
Hlavní důvod je ten, že trať z Ogulinu do Splitu bude procházet několik let rekonstrukcí. Výhoda je, že odpadnou hraniční kontroly, bude to moci odjezdit jedna lokomotiva a ještě se možnosti pro cestující rozšíří o Slovinsko.
A přiznejme si, že díky provozu nočních vlaků z Prahy do Košic a Premyšlu má k dispozici jen vagóny točení jednoho vlaku o 15 – 16 vagonech.
Pokud teda nezačne s rekonstrukcí lehátek po SNCF, kterých má volných 11 (dle vagonweb.cz).
přes Slovinsko se nepojede, trasování zůstane přes Záhřeb a pak přes Ogulin na Rijeku. Jinak trať Ogulin Split nepotřebuje rekonstrukci, tam je potřeba skoro v celé stopě udělat novostavbu, tam se jen utopí hromada peněz a místo příšerné úrovně to zůstane už jen hrozné, ty jejich klopidla tam sou použitelný pro nějakou lokální přepravu, ale jako dálková ta trať je absolutně mimo
Já čtu, v článku i v JŘ, že to pojede přes v Celje. A ty jsou kde?
A Celje je potom kde?
Co se dá dělat. Budu muset jet z Vídně, aspoň budu ve Splitu v 8:10. Cena je kolem 70 EUR
ZSSK :
Priame spojenie do chorvátskeho letoviska bude fungovať tento rok dlhšie – od mája do októbra
Vlak radený z najmodernejších klimatizovaných vozňov bude premávať trikrát týždenne
Do Splitu si v našich vlakoch môžete previezť aj svoje auto a motorku
Dospelí sa do Splitu dostanú už od 29,90 €
Strašně eko a bio . Auto a motorku ano, kola zákaz… Super takže autem….
A proč ne na tom kole?
Na kole v Chorvatsku jezdí po těch úzkých cestách se silným provozem tak maximálně sebevrazi a milovníci prudkých stoupání v horku.
Ve žlutém sice prostory pro kola jsou, ale neviděl jsem je nijak zvlášť využité. Půl vozu velký prostor a jedno kolo.
A zase bude podvádět když lehátkové kupé bude vydávat za lůžkové?
Ne, prejmenuji ho na postylkove, abyste byl spokojeny i vy.
no já za to nemohu že vy asi nevíte jak vypadá lůžkové kupé a co tam má být…
Lůžkové kupé podle jakého standardu? I manželská postel má různé šířky …… a jak vypadá správné lůžkové kupé a co tam má být? A může být i v červeném vagonu?
Lůžkové kupé je max pro tři osoby, lůžka jsou široké a povlečené. V luxusním provedení je k dispozici vlastní socialni zařízení, nebo šatní kout a umyvadlo. Snídaně se podává na porcelánu. Lehátkové kupé je pro 6 cestujících, lůžka jsou přes den složená pro sezení a na noc si cestující sami provlékají lůžkoviny. Sociální zařízení je mimo kupé. Snídaně se podávají jednoduché na plastu. Lůžkové vozy do Chorvatska jsou spíše lehátkové
A to je někde stanoveno zákonem či vyhláškou?
Lehátkový vůz je železniční osobní vůz využívaný k přepravě osob, které mohou během cesty ležet. Vozy jsou podobné vozům lůžkovým s tím rozdílem, že poskytují vyšší obsaditelnost za cenu nižšího komfortu.
Lůžkové vozy jsou oproti lehátkovým vozům pohodlnější a cestuje v nich méně lidí, také postele jsou pohodlnější a širší. Dále bývá v lůžkových vozech v každém kupé místo k převlékání, umyvadlo a v luxusnějších kupé i soukromá koupelna s umyvadlem, záchodem a sprchou.
Budete vědět rozdíl šířky postele?
Tak to nevím…Popsaný způsob číslování železničních vozidel stanovila Mezinárodní železniční unie (UIC) svou vyhláškou a je platný pro všechny její členy. Každému železničnímu vozidlu (nákladnímu, osobnímu i hnacímu) přiřazuje jedinečné dvanáctimístné číslo, kterým je vozidlo identifikováno v provozu.
A když si zjistíte jaké mají ty vozy značení dle UIC tak zjistíte že RJ nemá lůžkové vozy…
Tak to sorry. A já vždy jako základní rozdíl viděl, že lůžka jsou pevná a lehátka sklapovací určená i k sezení. Ty bláboly s počtem právě tří kusů, kdo to povléká, umyvadla etc je smutné , že produkují „zasvěcenci“ dráhy.
Ještě by mě zajímalo jak se na dráze měří pohodlnost. Díky
No zrovna to, jestli bude postel připravená nebo ne mě jako zákazníka zajímá docela dost, když si za to připlácím. S RJ jsem jel kdysi v noci do Košice a lůžko (které není lůžko), bylo pro tři a připravené. To pro změnu u Vy(ex NSB), připlatili jsme si za lůžko a pak jsme si museli celé kupé předělat.
A to je někde stanoveno zákonem či vyhláškou?
Je to stanoveno RICem od UIC, technicky lůžkový vůz vždycky začíná na WLAB (dříve i WLB), lůžkový Bc. Na druhou stranu dopravce si to může komerčně prodávat jak chce.
Na druhou stranu, mě se tohled stalo u Norských státních drah, že mi prodali lůžko a přijelo takové lepší lehátka a na skříni fakt WLAB nebylo, ale to co je v soupisu a co se prodává na kase jsou dvě naprosto odlišné veličiny…
Ale pan Kocurek alias Kocourek bude nespokojen vždy….
Kocure a Kocourek není ta samá osoba…
Kdo ty termity definuje? A zkoušel ste to řešit občanskoprávní cestou, chtít od RJ jízdné zpátky?
Lůžkové kupé by nebylo za 5 litrů. Jsou totiž nepoměrně dražší.
Tak jsem juknul na vlaky na Slovensko do Štrby ČD lůžkový singl 2 třída 2438Kč a RJ a to jeho údajné lůžko singl 2910Kč oboje na neděli… a v tom od ČD bude daleko pohodlnější spaní než u RJ na lehátku…
Ale u CD zalezi, ci WLABmz alebo WLABmee- WLABmz ma sice sprchu, ale tie postele su dost tvrde, skoro porovnatelne s Bcmz u RJ. WLABmee su urcite najpohodlnejsie.
jsou tam oboje…
Nejsou WALBmee ty s tou nevím proč ořízlou horní postelí?
Jednou jsem to bohužel vychytal a bylo to mírně řečeno na hovno. Nějaká taková lůžka existují, jestli už to neprošlo nějakou rekonstrukcí, je to cca 10 let.
Mezinárodní železniční unie (UIC)
Já jo a jízdné vrátili. Uznali to. Asi spíš doufají, že většina lidí to nerozeznává…
No, tak vést to Rijeky je k ničemu, zajímavé to bylo právě tím Splitem. Do Záhřebu či Rijeky je člověk nepotřebuje, tam se dá dostat milionem způsobů, a cancat se jejich busy z Rijeky do Splitu? tak to fakt ne, ani kdyby mě za to platili. Škoda, byl to hezký a nadějný projekt….. Takhle je to další tuctový vlak o ničem, nic nového ani zásadního nepřináší.
Do Rijeky a ne do Splitu to jezdilo i ten první rok a myslím že to úspěch mělo taky. Split je samozřejmě lepší ale znamená to dost problémů. Tím busem do Splitu byste samozřejmě nejel z Rijeky, ale z Ogulinu.
To je fuk jestli Ogulin nebo Rijeka, ale cancačka na entou tak jako tak čili k ničemu, to je lepší tam nejet vůbec a nebo lehátkem ze Záhřebu…
Neni to fuk. Z Ogulinu je Split bliz, jak ze Rijeky. Zkuste se podivat na mapu 😊
Nejsem debil, ale není v tom rozdíl. Když se budu chtít kodrcat busem, tak na to nepotřebuju Regiojet. Nejde o to kolik km jestli o 100 méně nebo více, ale rodinu do vypařákovaného busu nevezmu, a je jedno jestli pojede hodin 5 nebo 6.
Nejde jen o to jak dlouho jede bus, podstatné je i jak dlouho se nejdřív ten vlak vůbec šine z Ogulinu do Rijeky. To bylo i loni že vlak ze Záhřebu do Rijeky jel skoro 5 hodin?
Jinak vnitrolůžko ze Záhřebu do Splitu proč ne, ale taky se ta nabídka dost osekala.
Ty autobusy mají kupodivu klimatizaci a z Ogulinu do Splitu jsou to 3 hodiny po dálnici. Z Rijeky tak 5 hodin. Ale hlavně není povinnost tím jezdit.
Loni jsme jeli z Ogulinu autobusem od Regia do Vodice přes 3 hodiny, samozřejmě dálnicí, ale byl hroznej provoz. Tak jsem skeptická, že by to mělo vyjít do Splitu z Ogulinu taky 3 hodiny. Ty zácpy jsou v sezoně pořád stejný
Prostě obrovská výhoda jet tam přímo k moři padla, takže jet low cost a ještě přesedat, to můžu jet kdykoli a kašlat na RJ. Asi tak,
Se nemáte jet vlakem low cost, ale lehátkovým kupé ( ve vagónu , kde se chtějí cestující bavit)
No vždyť to říkám. Výhoda pohodlí (zábavy, klidu) a přímé jízdy padla, tudíž nemá cenu jet s nimi vůbec…
Správně. Místo x+5 hodin ve vlaku se dá jet x+3 hodiny autobusem, a to je neslýchané porušení práva na železniční přepravu.
Nepostřehl jsem, že by vás někdo nutil tím jet..
Minimálně si mezi Ogulinem a Rijekou můžete užít zážitek nádherné horské železnice. Především klesání dolů k moři v Rijece stojí za to.
Super na trase Kolín – Ústí nad Labem už nemusím stát protože vagón vydělává na cestě do Splitu
Leda ve snu 😀 Aktuálně (odjezd za hodinu) v pátek odpoledne je v R do Kolína prodáno 11 jízdenek.
místenek, jízdenky se dají koupit i na flexibilní spoj
Protože většina lidí jezdí na DUK nebo PID
Někdy koukni do vlaku osobně ne na plánku
A já zase musel stát ( a blbě) na trase kde Slona nahradila Myš s vlečkou.
Už teď tam ten chybí? A chybí opravdu proto, že již 4 měsíce ve Splitu nebyl?
Ještě se z toho vzpamatovává.
Jenom doplním ze na R23 jezdí podle objednávky sedačkove vozy a souprava na Chorvatsko je převážně s lehatkovych
Tim padem to co píšete je kravina
A co vlaky 1054/1055 z Polska? Ty měly taky jezdit přes léto ve stejné dny, ale časově na sebe vůbec nenavazují…
Tak to chci vidět jak ty jejich dvouminutový pobyty v Pardubicích, Brně a Blavě budou vypadat. I ten Kolín tomu často dával na zadek. Ach jo. 😀
Kolín byla vůbec zoufalost, když se půlka vlaku nevešla na peron.
nj, nejsou vagony a navíc ty věčně problémy se zpožděními při obratu s malou časovou rezervou …
Asi je to logické a pochopitelné.
Takže se bude zase jezdit jinudy než minulé dva roky. Každopádně se ušetří několik desítek minut na hranicích, protože nejsou kontroly.
V Zalaszentivánu bude úvrať. Ve Slovinsku se asi napojí slovinská lokomotiva a v Chorvatsku chorvatská. Nebo tomu bude jinak?
Mě hlava nebere tu zastávku Celje. Je na trase nějaké jiné Celje, než to ve Slovinsku? Jestli ne, tak proč? Vypadá to jako docela zajížďka, ale možná mi jenom něco uniká…
Možná to pojede dál na Lublaň a do Rijeky, a do Ogulinu pojede až po Rijece 😀
Není to zajížďka, z Bratislavy do Zagrebu je to přes Hodoš (a tedy i Celje) nejblíž.
A teoreticky by to celé mohla odjezdit 1 el. loko
I prakticky to lze.
Předpokládám, že využijí nějakou lokomotivu po skončení postrků přes Vysočinu. To je zřejmě důvod proč jezdí až od půlky června. Druhý důvod bude, že jednu soupravu z loňského roku točí rozdělenou na dvě do Premyšlu.
Máte tam přestup do Lublaně , hezký hrad , horské řeky , zdravilišče https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/sz076.jpg
Ze Záhřebu na maďarské hranice byla loni vidět nějaká stavební činnost, i podle map to vypadá, že se tam pracuje na zdvojkolejnění a částečném napřímení té trati. Neví někdo, jak to tsm teď vypadá? Předpokládám, že právě stavební práce a s tím spojené výluky by mohly být hlavním důvodem změny trasy. Jinak přes Celje to moc kratší nevypadá. A jak jsou na tom Slováci se stavbou Lanžhot – Kúty? Loni jsme to kvůli malé kapacitě museli objíždět přes Vídeň, to je pak hned další zpoždění. Takže letos rychlejší Praha – Brno a bez zpoždění na hranicích, ale celkově to asi… Číst vice »
Cabview z července. Nic novějšího bohužel není, ale je tam zhruba vidět co a jak.
https://www.youtube.com/watch?v=CLPh4q_4wps
Chtělo by to ještě nasadit nové vlaky které by si nechali na míru vyrobit v kvalitě jako Interjet tak aby se neporouchávaly. To asi mohu ale jen snít..
Za ty jejich low cost ceny určitě.
Už je objednává a v Brně staví halu, aby mu na tu krásu zbytek roku nepršelo 🙂
Na tyhle vlaky se nové vozy nikdy nevyplatí, když zvýší cenu klesne rapidně poptávka
Kupovat nové vozy se vyplatí jen na celoroční linky
Tak hlavně nemá dalších 15 vozů, když denně jezdí směr Ukrajina.
Plus dřív jel místo Bratislavy (Žiliny), tedy na jednu soupravu z toho měl loko a nějaké vozy, aspoň na Astru a kuchyňku – teď ne – takže loni na denní vozbu potřeboval jednu loko navíc, letos by to byly dvě…. A nemá extra vozy, to se prostě nedá okecat, a rušit Přemyšl by asi bylo blbý….
Aster je hodně, jezdí i jako LC (z důvodu ze Růžovky se předělávají na relax)
A budou jezdit jednou soupravou nebo dvěma? Ono, když by druhou poslali také jen třeba 2x týdně na Costa Brava nebo dál, tak by to byl také hit.
Jestli bude mít dvě, tak ta druhá pojede tak leda Costa Blava…
Je někde odkaz na plánovaný jízdní řád? Protože z tohoto pohledu to vypadá, že buď bude muset mít stejně dvě soupravy (aby se prodloužila zmiňovaná delší doba na obraty), protože pokud bude točit jen jednu, zpoždění se budou vyrovnávat prakticky hlavně v pondělky, kdy žádný spoj nevyjíždí.
oprava – ve čtvrtky nic nevyjíždí
Problémem bylo hlavně zdržení na non-schengenské hranici do Chorvatska a cesta z Ogulinu do Splitu a z5, která je v každém směru asi o 4 hodiny delší než do Rijeky. Když odpadne Split, vzniká 8 hodinová rezerva na obrat. A na hranicích už se stavět nebude.
Takže by už začal vozit i lidi ze Slezska??? Tam se na to lidi opravdu hodně těší!!!
A bude to z Krakova nebo z Katovic??
Jsem si skoro jist že po první vlně prodeje zjistí že se ten vlak denně náplní a tak ho na prázdniny přidají. Druhá možnost by byla to že v ty hluché dny pojede vlak z Polska
On ale o prazdninach denne plny nejezdil. My napriklad jeli ve stredu tam a pristi ctvrtek zpatky a obsazenost lehatkovych vozu bych odhadnul na tak 60% pri ceste tam a tak sotva 40% pro ceste zpatky.
Ani jedna vaša úvaha nie je žiaľ správna ;)… on sa ten vlak naplnil v lete vždy na 95-100% a bolo jedno v akom koncepte jazdil… Polsko do Chorvatska nebude… za týmto rozhodnutím stojí niečo iné ;).
Jen ať redukuje, stejně to nikomu chybět nebude. Nezvládají ani R23 a jezdí do Chorvatska. To je opravdu k smíchu, kdyby se raději starali o linky, které vyhrál RJ nad ČD, i když ČD byly spolehlivější.
V poslední době jezdí R23 3-4 vozová…
To je sice hezké, ale v létě jezdila bobina většinou jen se dvemi vagóny, ve kterých to vypadalo hůře než v hospodě sedmé cenové kategorie. O lince R8 ani nemluvím. Tam jsem jednou šel na záchod a ty dveře tam byly udělány tak, že i když jsem se zamknul, tak stejně byla škvíra přes kterou šlo na mě parádně vidět. A ty špinavý sedačky, které tam jsou? Tak to je bolest. Opravdu zlatý Střekov a Slezan, to byly vlaky, jež měly nějakou úroveň v porovnání s RJ. P. S. Posilové vozy na lince R8 v pátek a v neděli jsou… Číst vice »
Tip pro R8 – jízdenku si kupujte v low costu do vagonu, který má jen 8 kupéček (vídám ho zpravidla jako vagon 3). Je to nově přivezený vagon od DB s 2x větším prostorem na nohy. Nejsem úplně šotouš, tak vám nepovím, jestli to v DB byla první třída nebo co to je za typ vagonu, ale každopádně se v něm cestuje lépe než v ostatních.
To bude nějaké ex Avmz se skládacími dveřmi bych to tak viděl.
Myslím, že možná máte na mysli Avmz? Tím už jsem jel a je fakt, že je to asi to nejlepší co RJ může na té lince nabídnout. Je docela paradoxní, že to jezdí zrovna pod Low Cost. A ano, byla to první třída, což jde z některých úhlů dokonce i vidět, že je to přelepeno dvojkou.
Ty Amz/Avmz co jsou z venku bílé? Ty přímo nesnáším. Katastrofálně prosezené sedačky a žádný internet. Občas se ale v lowcostu vyskytne ex ÖBB Amz, stejné jako v bussines třídě (jen třeba s pokaženýma dvěřma nebo zíchodem) a to je jackpot. Ale ten zase obvykle na plánku vypadá jako klasické Bmz, jen některé kupéčka jsou od začátku vyblokované, takže je to spíš o štěstí.
Některé už jsou nažlucené, ale ano, ty bílé. Já nevím, asi jsem měl vždycky štěstí, ale sedačky byly vždycky vpoho a v prodeji všechny, tak nevím.
Vyblokované myslím na plánku ukazující vagón Bmz, který má 11 kupéček, takže tam dvě ve skutečnosti chybí. Že je to ve skutečnosti první třída na plánku přiznat nechtějí.
Konečně rozumné využívání kapacit, a né na hraně z které to několikrát týdně spadne.
Prosím potvrdit: vlakem do Ogulinu a navaznym BUSem do Splitu. Takto to bude jezdit? Bude ten navazny BUS jezdit az do Splitu?
Podle mne ano
Teď je ještě otázka v kolik bude odjezd ze Splitu…
To bude už podrobněji zveřejněno oficiálně na stránkách Regiojet pravděpodobně. Stejně jako další přímořská letoviska.
To je dobré rozhodnutí. Přímo ve splitu stejně málokdo zůstal, pokračovali autobusy dál, s přestupem rovnou v ogulinu budou v cíli dřív.
Ale o 3 hodiny déle v autobuse…
Nechápu to, krok zpět. A přitom se ta trasa zlepšila, jednak kvůli rozšíření Schenghenu, a v létě skončí odklon přes Vysočinu, takže spíše by to měli rozšířit a přímé vozy do Zadaru, Šibeniku nebo Puly.
To zlepseni, o kterem pisete, neni tak vyrazne. Misto 21 hodin by jel do Splitu „jen“ 20 hodin + zpozdeni by v prumeru misto 3 hodin bylo „jen“ 2.5 hodiny.
To je porad hrozne moc.
To neni tak docela pravda. Pri lonske ceste tak i zpet zpozdeni 1,5 hodiny vyrobili madarsky celnici. Vzdycky proste prisli na prohlidku pozde. Navic to vychazelo nekdy na 2. hodinu rano, takze v ten nejblbejsi cas vzbudili cely vlak.
Klukům to myslí politicky! Oni jsou v práci, zatímco si jiní užívají dovolenou a to je přece špatně.
Pro cestující je to sice snížení nabídky, ale pokud chtějí RJ stabilizovat provoz a zvýšit spolehlivost, tak je to rozumný krok. Každá manipulace se soupravou po cestě je zdroj rizika. Plus si myslím, že náklady na trakci na trati do Splitu budou docela raketa (ač z pohledu mě jako diesel-šotouše je to naprostá bomba). Kdyby měly být ještě přímé vozy do Zadaru apod, tak to znamená potřebu další lokomotivy a strojvedoucího..
RegioJet může slavit, že s chorvatským provozovatelem dráhy ukecal aspoň toto.
Chápal bych problémy s provozovatelem osobní drážní dopravy (dodatečná naftová lokomotiva pro vozbu do Splitu, hrozba jejího nevyužití, pokud byl splitský vlak vlivem vysokého zpoždění utnut), ale proč by s těmi vlaky měl mít provozovatel dráhy – tzn. správce infrastruktury?
Teoreticky mě napadá vyčerpání kapacity tratě, ale té je mezi Ogulinem a Splitem fůra – těch vlaků tam jezdí dost málo.
Zeptejte se v Dlážděné, proč by Jančuru nejraději vyhodili z kolejí…
Stalo se to, co se stát asi muselo… Jel jsem s Regiojetem do Splitu dvakrát (do Rijeky jen jednou a navíc ještě přes Slovinsko), takže jsem si jízdu s licenčními motorovými stroji v čele vlaku řádně užil :-).
Ale dlouhodobě je takový provoz neudržitelný, musely by být soupravy tři, aby se z Prahy vyjíždělo vždy včas a byl prostor na řešení případných technických problémů a patřičný úklid soupravy.
Regiojet má problémy s nedostatkem vozů na lince Kolín – Ústí a Brno – Ostrava, tak uvolněné vozy asi raději využije právě tam.
Já spíš sázím na to, že RJ začne navážet lidi do svých hotelů v Rakousku. Takže nikam na R linky je nenasadí.
Doufám, že se nebude opakovat situace z loňského léta, kdy na Bohumín běžně jezdila 3 vozová souprava, přičemž zbytek byl vyslán na Jadran, to byl fakt úlet!
Kdyby byla na R8 konkurence a kdyby MD mělo ve smlouvě podstatně vyšší pokuty, tak by se RJ choval jinak. Za těch pár tisíc korun denně se RJ vyplatí kašlat na české cestující (to sleduji i teď, za poslední tři týdny jsem jel pokaždé ve vlaku s jiným počtem vozů, 3x v pátek a 3x v neděli).
Paměť je krátká, ale i ČD tam točily 5- a 7vozové soupravy. Obligátní B249, ta akvarijní okna fakt chybí… 😀
Letos to určitě nehrozí že by vozy z R8 šli na Chorvatsko 🙂 I teďka jak jezdíme do Polska do Przemysle je zakázáno stahovat vozy z R8 z důvodu pokuty od Ministerstva a to stejné bude i v létě jak se začne jezdit Chorvatsko
Jsem zvědav, kolik toto rozhodnutí přihraje cestujících do nočního vlaku ZSSK. Jezdit do Chorvatska, ale nejezdit do Splitu je z tohoto pohledu dost revoluční.
Jak se dá koupit ten vlak ZSSK? Mě to přes web nešlo. Minulý rok jsme Regiojet vynechali, protože na cestu tam do Záhřebu příjížděl příliš brzo a na cestu zpět byla zas komplikace jet 4 dospělí plus 1 malé dítě v jednom lehátkovém kupé, RJ chtěl samostatnou jízdenku pro dítě a to zas nešlo kombinovat s místem k sezení. Takže jsme jeli chorvatským nočním vlakem a ze Záhřebu pak rakouským do Vídně, cena vycházela podobně.
Takže pokud letos pojedeme znova, tak to bude zase bez Regiojetu.
Zatím v nabídce není, nevím kdy to spustí, ale každopádně kupovalo se to přes portál OBB, na ZSSK byl jen odkaz…
v prodeji už je, dokonce to bylo i zde jako aktualita https://www.zssk.sk/split/
Zkuste zavolat na info linku ČD, oni to taky uměli a uměl to i jejich web. Případně mezinárodní pokladna ČD na nádraží.
Ono to nebylo úplně rozhodnutí RegioJetu, ale Chorvatů, kterým došla s RegioJetem trpělivost a odmítli jim přidělit kapacitu dráhy.
Došla trpělivost – v jakém smyslu? Díky.
Asi po tom sesuvu půdy na trať. Když tam Jančura nejezdil, tak se nestal a to určitě něco znamená. Aneb důvody mohou být i čistě esoterické.
Chorvati ale s koupákem až do Splitu počítali, včetně toho, co měl jet z Polska. Trasy pro ně v návrhu GVD (verze 9/22) připravené měli. Spíš usoudili, že neustále zpožděný vlak by jim totálně rozhodil provoz na rozkopané trati ze Záhřebu (resp. žst. Hrvatski Leskovac) do Karlovace.
(našel jsem aspoň přepis: https://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/17425-vr-20222023/&do=findComment&comment=692373)
Záhřeb (resp. žst. Hrvatski Leskovac) – Karlovac se staví za provozu nebo bude NAD (náhradní autobusová doprava?
Netuším. Nikde se o tom nepíše. A nejčerstvější info z ledna je, že je sice podepsaná smlouva se zhotovitelem stavby, ale nejsou vyřízené všechny potřebné stavební povolení a stavba nabere zpoždění.
To se dalo čekat
Bosna je na tom mnohem lépe https://www.export.cz/aktuality/bosna-a-hercegovina-planuje-dalsi-modernizaci-zeleznice/
V Chorvatsku jsem byl několikrát, ve Splitu nikdy. Nevěděl jsem, že to je z mé strany revoluční.
Do švestek
Přijde mně škoda že zrovna letos když už se od 1 července bude jezdit přes Českou Třebovou a odpadají hraniční kontroly v Chorvatsku tak že se nebude jezdit do Splitu.