RegioJet ohlásil další expanzi v Polsku, chce jezdit z Krakova k Baltu

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

RegioJet vnímá Polsko jako jeden z klíčových budoucích trhů pro expanzi.

Zpět na článek
152 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš

Jestli to tu už někdo napsal podobně, omlouvám se, zatím jsem neprojel celou diskuzi: Něco tady smrdí. PKP IC jezdí na uvedené dálkové trase v závazku veřejné služby. Evidentně nejsou schopni vyjít z jízdného, podobně jako tomu bylo kdysi u ČD na trase Praha-Ostrava. Takže stát objednává a solí, aby ta trasa byla obsluhována. Najednou přijde nějaký Čecháček (tedy Moravák, Brňák) a chce to jezdit na svoje triko. A namísto toho aby si příslušné polské úřady zavolaly na kobereček manažery PKP IC, jak je možné, že nějaký Brňáček to zvládne jezdit bez „dotací“, tak budou zkoumat, jestli jeho příchod na… Číst vice »

Axel

Tak Váš názor je primárně starostí polských úřadů a cestujících v Polsku, ne? Můj obecný názor cestujícího na konkurenční boj dopravců… ideální je najít kompromis mezi 2-mi extrémy: a) konkureční boj neférový vůči konkurentovi (viz např. chování firmy ČD na lince PRG-OVA vůči RegioJet a LeoExpress https://ec.europa.eu/czech-republic/news/201030_czech_railway_cs) Pro cestující je důležité, aby dopravci nekrachovali, tj. aby dlouhodobě podnikali s (mírným) ziskem. Kromě dostatečně vysokého jízdného, ještě pomůže pokud dopravce jezdí s (téměř) plně vytíženou kapacitou PLATÍCÍCH cestujících. Tj. linka s celodenně poloprázdnými vlaky/busy není udržitelná a dřív či později MUSÍ taková linka skončit. b) konkurenční boj neférový vůči cestujícím –… Číst vice »

Leinad

a) souhlas. Žádné křížové hospodaření.
b) dlouhodobé změny jízdního řádu beru naprosto v pohodě. Loni a letos jsou mezi linkami rozdíly, a co?

Axel

ad b)… vždyť jo, každý strůjcem svého osudu… Já si domlouval dlouhodobější projekty v Praze. Ráno po 4.té ráno jsme vyjeli s tím, že v Břeclavi ke mě přistoupil kolega a zbývající cca 2 hodiny cesty do Prahy jsme řešili pracovní věci. Ve druhé půlce roku 2017 se RegioJet z ničeho nic rozhodnul zrušit tuto linku… Kdybych to věděl, tak bych tyto dlouhodobé zakázky odmítal resp. bych se na těchto zakázkách nedomlouval s kolegou z Břeclavska (před linkou RGJ neexistovalo a dnes opět neexistuje solidní ranní spojení horního Slovácka a dolního Slovácka/Podluží) Čili z mého pohledu se RGJ stal nespolehlivým/nesolidním…… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Proč ne … Pane Jančuro není problém, pokud ve vašich vlacích budete akceptovat vnitrostátní polské jízdenky PKP IC / případně regionálních dopravců , vaši zaměstnanci budou mít zkoušku jednak z polštiny, jednak z polských předpisů.
Další možností je že vlaky budou doprovázeny „vlakovou četou PKP“. Hodinová sazba činí …. PLZ …

Axel

Konkrétně jaké jsou problémy RGJ na lince BRN-Přerov-OVA-Bohumín? Myslím z pohledu cestujícího.

Sice na té lince nejezdím, ale dobré vědět konkrétně s čím můžou cestující počítat. A jestli jsou časté nějaké excesy RegioJetu vůči cestujícím … pokud jo, tak jestli pomůže si připlatit za „jedničku“ v RGJ.

Díky.

Hřebíček

Připlatit jedničku nepomůže – klimatizace stejně nefunguje, venku +35 stupňů, vevnitř jako v sauně. Když si sundáte v kupé respirátor, že už v tom nemůžete dýchat, vlakvedoucí místo omluvy za nefunkční klimu a řešením kompenzace vyhrožuje voláním policie skrze náhubek. Jako ilustrace cestování s linkou R8 koncem června tohoto roku – stačí?

khahi

Klimatizace nešla jednou a vlakvedoucí cestující stěhoval do vedlejšího vagónu, kde bylo vše v pohodě. Respirátory se ve velkoprostoru „nosí“, v kupé spíše ne. Upřímně oproti ČD je na té lince jasný posun kupředu, sice asi tak z let 80. do 90., ale aspoň něco. Z pohledu cestujíciho mi nejvíc vadi, že s předplatní jízdenkou můžete sedět jen v lowcostu, kde nejsou značené rezervace a většinou vás někdo vyhodi, což je opruz. Sample size ~50 cest za poslední rok.

Leinad

A že se do posledního vozu neprodávají místenky, to už neplatí?

Jiří Kocurek

To stále platí.

Jirka

To už dávno zrušili. Zkuste se podívat na nějakou rezervaci. Můžete to dát do všech vozů včetně bývalé nemístenkové pětky.

Pedro72

Bohužel to neplatí, ve špičkách musí často lidi s jízdenkou IDS stát, protože většina míst je obsazená místenkou. A jelikož místa s místenkou nejsou označená, musíte to prostě risknout.

Axel

Tomu se mi ani nechce věřit… Že vezme peníze za místenku, ale místenku nezajistí (=neoznačí sedačku)… Jestli to fakt dělá schválně, tak je to naprostý kretén.

zdeněk

Sockotram:-) Ve stoje:-)

Jiří Kocurek

Lidi a klimatizace. Nemálo z nich je zvyklách nastavit to na 15 ˚C a nechat makat. Přiřítí se z venku a chtějí tam mít 10 ˚C, jako ve sklepě. Což je samozřejmě špatně.

Z čehož vyplývá, že při teplotě 24 °C ve vagonu si někteří lidi stěžují, že klimatizace nefunguje.

Za dob minulých si nestěžovali, protože přechod z B249 do toho jediného klimatizovaného vozu byl okamžitě znát. Teď ten konstrast chybí.

Axel

Hm… znáte „pocitovou teplotu vzduchu“? Prostě záleží i vyvětrání (výměně vlhkého za sušší vzduch … Dovolím si ocitovat úryvek od paní Ing. Dagmar Honsová, který je součástí jejího článku na priroda.cz z 8.8.2007: „(…) Druhým faktorem, který je třeba vzít v úvahu je pak subjektivní vnímání teploty lidským organismem. Tento faktor je vysoce individuální, někdo má rád teplo, jiný chodí i v zimě v krátkých kalhotách. Termoregulační systém každého z nás se s vnější teplotou vyrovnává jinak úspěšně. Přesto lze vliv ostatních meteorologických prvků na vnímání teploty určitým způsobem vyjádřit prostřednictvím takzvané „pocitové teploty“. Ta je v horkých dnech zvyšována… Číst vice »

robert

Za to, co ten prolhaný podrazák v poslední době předvádí na R8, mu to samozřejmě nepřeju. Ať plní nejdříve to, k čemu se zavázal.
Abych se vyhnul zklamání, jezdím raději z Brna do Ostravy přes Hodonín. Nemám v povaze podporovat něčí nestydaté zisky.

Lech Malý

No tak to vám teda nezávidím, to musí být hrozná zášť. Přímé spoje BV – OVA čtyři za den, u řady z nich velké riziko velkého zpoždění, u nepřímých spojů katastrofální přestupní vazby.
V čem je oproti tomu cesta po R8 horší?

robert

V tom, že ten cirkusák nemusí přijet vůbec. Tím pádem na něj není spolehnutí. A už se nebavím o tom, že už neví, co by za tu cestu chtěl. 220 Kč? Za to, co poskytuje? U ČD mám IN50, takže já mám rozhodnuto.

LeKon

Tak jed CD – cekej dlouho a neotravuj

robert

Ano, přesně o to mi jde. 🙂 Žlutého cirkusáka už opravdu otravovat nebudu. Určitě se beze mě obejde. 🙂

Leinad

Kreditovka zadarmo versus placená inkarta.

Unido

Kreditovka sleva max 5 Kč, u In Karty sleva 50 % (i na traťovky). Nehledě na to, že In 25 lze získat taky zdarma pokud člověk alespoň minimálně jezdí…

robert

Jasně, protože za měsíc najezdím asi 2500 km. A hlavně po tratích, kde nejezdí ten žlutý mor. Je stejně oblíbený jako Babišova žlutá řepka.

Jiří Kocurek

Aha, už jsme se lekli, že platíte u ČD plné jízdné. Se slevou za 3.000 Kč/rok to pak je jiná.

robert

Na to, kolik toho najezdím, je to logické. Kdo by nechtěl ušetřit? Je normální koupit si pražskou lítačku za 3650 Kč nebo každý den v roce si koupit jízdenku za 20 Kč? 😀 A když jedeš na hory, tak si kupuješ každou jízdu na vleku zvlášť nebo si koupíš permici?

Lech Malý

Takže hlavní problém je, že u RJ neplatí slevy ČD.

Ondra L.

Jako novy nocni spoj praha – gdansk by se mi libil, ale kdyz sleduji ten souvisly proud stiznosti od cestujicich na nefunkcni sluzby v soucasnych vlacich (ze kterych mi teda vyplyva predevsim problem s nedostatkem personalu ale i dalsi), tak si rikam, aby si regiojet neukousl prilis velke sousto. Na druhou stranu vetsi pocet zejmena nocnich spoju by mohl situaci trochu stabilizovat, kdyz by si firma mohla drzet vetsi zalohy. Ale tezko rict, jde taky o to, jake pracovni podminky stewardi maji – to netusim. Kazdopadne by mohli na chvili ubrat na tradicne silnem marketingu a chvili se snazit i… Číst vice »

Jirka

Jake pracovni podminky stewardi maji? Staci zadat na googlu: „Prace u Regiojetu“ Pak si poctete ty zkusenosti a mozna budete i dost koukat…

Ondra L.

Ja o tom vim, jen jsem nechtel spekulovat, kdyz zkusenosti s touto firmou mam pomálu a to jeste vetsinou z usteckeho kraje.

Aleš

Jasně, ale. Máte pocit, že jste někdy u RGJ narazil na úplného debila nebo takového starce, kteří nejsou schopni použít ani Google? Když si kupujete nějakou službu nebo zboží, obvykle se díváte na recenze. Když někam nastupujete do práce, tak si o tom nic nezjistíte? Tyhle (pravděpodobně oprávněné) plačky jsou na netu už hodně dlouho. Přesto RGJ netrpí nedostatkem lidí výrazně víc než jiné firmy. Takže pracovní trh funguje. A řeknu Vám ještě jedno: Radši budu pracovat pod někým, kdo mi vlítne na pracoviště a řekne mi „ty vole, děláš to na hovno a jestli se nevzpamatuješ, tak se posereš“… Číst vice »

Axel

Jo, souhlasím, že by hodně pomohlo „míň slibovat“, když na plnění slibů občas, zdá se, schází dostatek ochotných/pracovitých/levných spolupracovníků.

Na druhou stranu ekonomická krize vlivem (ne)zvládání čínského viru (a restrikce naší vlády) se asi hodně podepsala do hospodaření RGJ. Pokud by RGJ v současné podobě zaniknul (např. pokud by RGJ skončil v insolvenci a to ve formě konkurzu)… tak nevím jestli by nám cestujícím bylo líp.

Tj. držím palce všem dopravcům, aby všichni přežili v plné síle. A aby co nejlíp fungovalo konkurenční prostředí a to FÉROVÉ konkurenční prostředí. Bo monopol není dobrý : „moc korumpuje, absolutní moc korumpuje absolutně“.

Ondra L.

Tak ze si RGJ ted lize rany, to asi vetsina z nas pochopi. Ale pri procitani tech referenci z posledni doby to vypada na hlubsi problem, nez na nasledky momentalni krize v doprave. Samozrejme konec RGJ by nebyl dobrou zpravou pro cestujici, tak mozna prave proto by se meli snazit situaci ve svy staji stabilizovat, uz neni rok 2005, kdy regiojet mohl tezit ze sympatii ke svemu sverepemu boji s cd a csad, zda se, ze i velka cast cestujicich RegioJet uz vnima jen jako obycejnou korporaci, jako kazdou jinou.

Axel

K RGJ: Snažím se nespoléhat na RGJ, poté co se ukázal jako nespolehlivý vůči cestujícím (poté co RGJ rozjezdil linku Slovácko – Olomouc resp. Brno – Praha, tak po 2 letech se RGJ rozhodl tuto linku opustit a začal jezdit Praha-Vídeň). Obecně: Nicméně, jestli potřebuji cestovat a v potřebném čase je taky dálkový vlak/bus je RGJ, tak proč ne? Tj. mě osobně je vcelku jedno, jestli mě někdo obslouží či ne, na Moje priority pro dálkovou dopravu: a) bezpečně b) včas (chápu 10% zpoždění, tj. 10 minut při jízdě 3 hodiny a uvítám pokud mám snadnou možnost si ověřit zpoždění… Číst vice »

Ondra L.

No na to nedodrzeni slibenych sluzeb, neporadek a nefunkcni zachody si prave lide na rgj dost stezuji. Mimochodem v predchozim prispevku jsem zminoval stiznosti na aplikaci. Tu tenhle tyden upgradovali, tak uvidime, jak bude fungovat.

Axel

Jestli RGJ provozuje DOTOVANÉ vlaky BRN-OVA s téměř žádným funkčním WC a jestli ve většině vlaku přetékají odpadkové koše, tak proč nezasáhne poskytovatel dotace, tj. Ministerstvo dopravy?

Pevně doufám, že po cca 8-mi letech, kdy MD je řízeno lidmi z „Akce Nespokojených Občanů 2011“, tak na MD nepřestali vnímat potřeby lidí, mj. i v otázce urologie (děti, ženy, postarší).

Lada

Tak aby nedopadli jako posledně Leo, který si zažádal o trasy pro čtyřky vlaky ve snad hodinovým taktu z Česka na polsko-ukrajinskou hranici s příjezdem do poslední polské vesnice uprostřed noci a s 23hodinovým obratem, načež mu to schválili přesně podle žádosti, načež Leo s velkou slávou prohlásil, že to dostal a zatím bude jezdit jeden spoj jednou týdně, načež Poláci řekli, že má v licenci 4 spoje každý den, a jestli teda chce jezdit, tak bude jezdit přesně podle licence, načež to celé vyšumnělo… 🙂

Cukroušek

Leo Expres zatím pro spousty lidí působí spíše jako komický dopravce

Pardubák

LEO Současně není pro normální smrtelníky, ale pro studenty, jinak jsem chtěl několikrát jet LEO z Prahy do PCE a když lístek stál do economy třídy 2x tolik co ČD a nebo Relaxu od RGJ, tak děkuji nechci. Studentům, který to zadotuje stát a zbytek vrátí v LEO měně jestli to stále tak funguje, tak těm je to jedno. JInak se regiojet dost zhoršil, ale stále většinou lepší oproti ČD. Minule mi bez problémů vrátily jízdné, za zpožděný vlak.

Jiří

Jestli jde jen o to jet LEO vlakem, tak si kupte OneTicket a můžete jej vyzkoušet.

-TR-

OneTicket platí z komerčních vlaků jen u ČD a RJ. U LE ne.

Jiří

Aha, to jsem nedomyslel 🙂

Tomāš

Kdy už bude ten Sirius? 😀

Aleš

Až pojedete na dovolenou do ČLR 🙂

Baraba

Dokud načež nemá načež nové načež vlaky načež nemůže načež jezdit načež nic načež navíc

Toor555

Jančuru vyhnali ze slovenska, tak chce zkusit Polsko,tento podnikavec udělá někde trochu bordelu a jde dál. Schéma stejné jako Babiš, dá ti koblížek, nebo kafe, a publikum mu zobe z ruky. S Andrejem jsou kámoši.

Leoš Konečný

Tak za prvé – ze Slovenska ho nevyhnali, odešel sám, protože tam mají bordel, teď se podívejte, jak to vypadá na trase přes žitný ostrov – chudáci slováci, za RJ se poptávka zvyšovala, což se teď říct nedá, jinak na SK jezdí nadále jen ne v závazku

Aleš

Nejen Slováci, ale hlavně slovenští Maďaři 🙂

Axel

Neměl jsem pocit, že by doprava Blava-Komárno provozovaná firmou RGJ způsobovala „bordel“… Z jaké Vaší konkrétní zkušenosti vyplývá tento Váš názor?

Aleš

Udělal bordel úředníkům v tom jejich zasmrádlém shnilém dánském státě.

Karek

Co na to říct? Radši nic.

Marek Janík

Ten servis a úroveň šla za poslední rok tak neskutečně do kytek…. dobrá doba na další expanzi? Nemyslím.

Pardubák

Ano šla, ale Regiojet byl donucený šetřit a stále ještě doprava bez dotací jako ČD, není za vodou. Ale může to být další nakopnutí v růstu a lepších službách, až se to zpomatuje.

Jiří

RegioJet bere dotace v Ústeckém kraji a na lince Brno – Bohumín. A asi i Brno – Břeclav.

axon

on chce konkurovat tím co má na trase kde jezdí polská pendolina ED 250 ??

Martin K.

Však vcelku nová Pendolina 10 let zpět u nás také jezdila a jak to dopadlo. Lidi bude zajímat cena.

Marian Kechlibar

Pendolinem Krakov-Varšava jsme jeli se ženou roku 2019. Příjemná jízda, ale stálo to tisícovku za každého. Vůči těmto cenám nebude problém konkurovat.

Aleš

V Německu jezdí Flix se starými východoněmeckými vozy. Každé zboží si najde svého kupce.

JonhInkognito

Jakože Jančura nemá lidi a pomalu ani mašiny, takže ruší spoje na R8, ale expandovat bude…

Juraj

Jak souvisí R8 s linkou Warszawa–Gdynia? Jakože napíše vlakošovi z Brna do rozpisu směn, že zítra jezdí Bohumín a pozítří Varšavu?

Unido

Ono to bude souviset možná s tím, jak se chová ke svým zaměstnancům a důvodům, proč ti po velmi krátké době často odcházejí.

Baraba

Zato ČD se chová naprosto skvěle. Proč tedy tady v diskusi neustále čtu, že pokud ČD zruší režijky, tak tam nikdo dělat nebude?
Nějak to nechápu:
– pracovní zázemí – špatné
– technika – špatná
– paltové ohodnocení – špatné
– směnové podmínky – špatné
– vedení společnosti – špatné
– režiky – skvělé
opravdu je ta ržijka takový zázrak? Já ji taky mám a nepřipadá mi to za ty prachy tak úžasné…

Jaaaa

Ono to není jen „špatné“. Blízký kolektiv je většinou super a to spolu s několika dalšími výhodami tam lidi stále drží.

Režijky jsou spíš chápány jako stavovské privilegium a jejich odebrání jako podraz.

Baraba

A proč myslíte, že kolektiv u RJ je špatný?

Ani na úřadech už práce není leháro. Každý zaměstnavatel se snaží vybalancovat příjmy a náklady a zajistit spokojeného zákazníka. Bohužel tam, kde je zákazníkem „občan“ jsou na zaměstnance kladen další nároky navíc. Kokněte třeba do značkových autosalonů, nebo do hotelů….

I do obchodu raději zajdu tam, kde se na mne personál usměje a pozdraví, nemá špinavé mikiny a nesnaží se být neviditelný.

Já třeba chci i po údržbě, aby byla „upravena“ když pracuje mezi lidmi….

Aleš

Je to skvělé. Poznal jsem Evropu od Belfastu po Cařihrad a od Bodo po Palermo. Ale už bych to zpátky nebral, tenkrát jsem byl bez závazků a volný jako pták…

Aleš

Odcházejí, ale přijdou noví. Zajímavé, že si nevyslechnou ty staré. Je to pro firmu drahé, ale asi se to vyplatí, zatím Jančura i při minimálních maržích nezkrachoval.

kakov

pokud někdo zcela evidentně nezvládá stávající rozsah provozu, je zcela legitimní pochybovat, zda zvládne větší rozsah provozu…

personál a technika nejsou cestující, aby mu skokově narostly se spuštěním nové linky, to si snad nemůže myslet ani ten největší žlutomil

Pája

Jasně. Klidně bych se i příště dostával do Brna o hodinu později, hlavně že R.J. expanduje? Nebo nakonec jezdit i autem jen proto, abych nemusel RGJ? Sebrat všechny spoje v závazku by mu jen prospělo a ČR taky.

Jiří Kocurek

Takže vypovědět smlouvy, ikdyž k tomu není zákonný důvod. Jsme přece stát a tak v boji proti Jančurovi přece můžeme porušovat vlastní zákony. Jen z důvodu osobní nenávisti. A příště stát poruší zákony proti vám…

medical examiner

Ona ta nedávná eskapáda na R8 některým bohatě stačila.
Teď už to přestává být nenávist osobní a začíná to být odpor ryze racionální…

Pája

Porušení snad úplně všeho není důvod? Ale no tak…

watslaw

Záleží, jaké si stát dal podmínky do smlouvy. Ale vzhledem k tomu, že to bylo „hlavně co nejlevněji“, tak si nedělám iluze. Tady je ten zakopaný pes. Kdyby na tom RGJ v důsledku sankcí prodělával kalhoty, tak rád kontrakt ukončí dohodou dříve.

Leoš Konečný

Jo a když ČD mají ještě větší bordel, o tom se raději nepíše

V. K.

Na linky v Polsku se může nabrat Polský personál. Takže v tom bych problém neviděl.

medical examiner

Já ano. Kdo zaručí, že tamější personál taky nepráskne do bot…

Leoš Konečný

Tvoje zbytečná starost

Baraba

Jakože ČD neměly během „pandemie“ žádný problém s personálem. Bohužel některé profese nelze nahradit agenturními zaměstnanci a samozřejmě je rozdíl, když mám 800 strojvůdců a nebo jen 80. V menším se výpadek hůře pokryje.

Aleš

Poláci jsou odolnější, než Češi

Jarak

Nejen na R 8,ale lidi chybí neustále i na trase Praha-Ostrava-Košice.Zaplatíte standard,ale jedete v Low cost .O autobusech do zahraničí ani nemluvím. Služby bez stew jsou na úrovni cest na Dálný východ.Bez přestávek,aby řidiči dodrželi nesmyslný jízdní řád nonstop zavřený v autobusech. Viz.linky Amsterdam a Paříž.

David

163?

Pája

Polsko = 3000V? To by dávalo smysl.

medical examiner

EC Cracovia taky jezdila na polském území se 163…

Avlaky

RJ nemá 163

Kostka

To už může být snad jenom parodie…na železniční dopravu. Jeho služby jsou žalostné čím dál víc, tak ať si to užijí i jinde.

Pardubák

Spíš se jen dostává víc na standart ČD. Nastavil laťku vysoko, pak musel dost lidí propustit a nebude tak jednoduché je zas nabrat. Ale s dělá s tím co má. Nemá stát, který by to sanoval, nebo se zaručil jak u ČD. Ty si navím pomohli dotazí za prodej pozemků a dalších věcí SŽDC. Jinak když se podíváte na ty tragédie viz dnešek, tak je to i o ČD. Jančura ještě neměl takový průšvih, protože nemá tolik spojů. Statisticky, je to ale určitě bezpečnější než auto.

Cestující, teď ale doma

Jedna nová linka v Polsku za druhou, ale už na nějakou vyjel?

Leoš Konečný

Tak on narozdíl od tebe už dokázal dost, ty jsi dokázal co?

robert

Uživatel Cestující má naštěstí tolik rozumu, že neslibuje to, co nedokáže splnit. 😉

Jiří

Nedá mi to, abych nereagoval. 1. Myslím si, že nevíte jestli Cestující něco dokázal nebo ne. 2. I kdybych nic nedokázal, tak se snad mohu zeptat, jestli Jančura na nějakou linku v Polsku už vyjel nebo ne. 3. Předpokládám, že svou reakcí chcete „chránit“ Jančuru, ale to přece není potřeba. I kdyby měl licenci na 20 linek v Polsku a na žádnou nevyjel, tak to přece nemusí být špatně. Jen si prostě vytváří prostor pro další linky. A jestl do Polska začne jezdit nebo ne, nám může být jedno. Hlavně mi ale přijdou nesmyslné reakce (nejen u Vás) typu: „A… Číst vice »

Avanti

Ten Radim je megaloman jako inspektor Klečka, za chvíli dojde i na ty stoly a boty.

medical examiner

Jakože prohraje boty ve ferblu? Nebo že mu je zabaví věřitelé?

jíri kocourek

jj nefunkční WC nefunkční klima atd. tak ať si to užijí také jinde…

jíri kocourek

pro mínusáře…
Hororovým zážitkem se stává návštěva WC. Pravda, na jednom představku našeho vozu je WC nefunkční už od výjezdu z Prahy. Tak to dopadá, když vozy doslova honíte jak nadutou kozu a o nějaké údržbě nemůže být ani řeči. Ale ouha, ucpalo se i druhé WC, takže musíme do sousedního vozu. To je na tom ale dost podobně, a třetí vůz taky. Dojedeme do Splitu s třetinou funkčních WC…
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/8097-Cesta-vlakem-do-Splitu/

medical examiner

Na ten A – B systém asi nemá prostředky…
Tedy že souprava A přijede a odjíždí na odstavnou kolej. Za hodinu přijede souprava B a taky jede na odstavnou kolej. Z té ale přijíždí souprava A…

já nejsem já

mám dojem že se chcete vydávat za jiného uživatele této diskuze ale vypadá to hodně amatérsky

jíri kocourek

ne s panem Kocurek nemám nic společného už dříve docházelo k jistým nedorozuměním…

já nejsem já

aha tak už je mi vše jasné

Jiří Kocurek

potvrzuji

Aleš

Tady je zase mňoukání, nechtěli byste odejít do nějakého kočičího útulku?

medical examiner

Personál který svět neviděl…

Unido

Nechtěl by RJ napřed si dát napřed do kupy to co už provozuje? To co předvádí v poslední době… a nejde jen o můj pohled, stačí si číst i komentáře obyčejných cestujících na webu, jak jsou „spokojeni.“

Pája

Tohle bylo úplně první, co mně napadlo. Naše rodina je s ním letos „moc spokojená “ a tak – pokud není na trase jiná možnost, bereme jako úplně první volbu auto. Dostat mně z kolejí do auta se předtím nepodařilo nikomu. RJ by se měl hodně rychle vzpamatovat.

noerf

Regiojet přetáhl na lince do Chorvatska desítky tisíc cestujících, kteří by jinak jeli autem či autobusem. Za to by měl mít velké uznání.
Co se týče provozu, je otázka, zda-li se problémy se s WC od palubniho personálu dostanou směrem do údržby vagónů. Tam si myslím, že by mohla být jedna z příčin.

Radka

palubní personál nefunguje a nikdo už ani nevyřizuje reklamace

Martin Chovanec

Já reklamaci využil a bylo mi řečeno, že vůz je v pořádku. Jenom holt nefungoval…

Unido
Unido

Nechcete tady pro pobavení dát tu stížnost i odpověď? 🙂

Axel

Ano, připojuji se. V nějaké anonymizované podobě zveřejnit.
Předem díky.

Holt tenhle „hint“ od RGJ (je to v pořádku, jen to nefunguje -.)) bude dalším úlovkem do sbírky vtipů Rádia Jerevan…

Unido

Otázka, zdali po takové zkušenosti pojedou příště znova, nebo se naopak přesvědčí, že příště zase autem nebo letadlem…

A problém zdaleka není jen i u Chorvatska, ale i u Ostravy či Vídně. Ostatně stačí se podívat na FB RJ za posledních pár týdnů, nebo třeba na Twitteru apod…

Jiří Kocurek

No a má ty vlaky v tuhle dobu vyprodané nebo poloprázné?

Pája

Špatně položená otázka, řekl by V.K. Vyprodané jsou proto, že ČD ani jiný dopravce tuhle linku nejezdí a cena je proto, že vlak se v Chorvatsku sotva stačí aspoň narychlo uklidit a jede zpět. Víte, jak to vypadá po měsíci a dýl? Nedoporučuju to ani zkoušet.

Leoš Konečný

Já jel a bylo vše v naprostém pořádku

Pája

Nevím, jak ostatní. Ale s námi už počítat rozhodně nemůže.

Pája

My s ním letos i to Chorvatsko přetrpěli, ale rozhodně to nebudeme opakovat. Uvítal bych konkurenci i na této trase.

Marek Janík

OBB+ZSSK

Pája

Jj, zvážíme.

medical examiner

Za těch 10 hodin zpoždění by si asi taky zasloužil uznání…s rozeběhem…

Pája

….boty s kovovou špičkou jste myslel? 😉

Leoš Konečný

A to byla jejich vina?

Aleš

Jejich? Průvodčí za to mohl!

Avlaky

Vedení už s tím začíná něco dělat, tak snad do Vánoc to bude v poho

Původní Pražák

Povídejte, přehánějte 🙂 co konkrétně?

Unido

Marketing už maká na nových produktech:

Unido

Saunový vůz, Survival games, Offline Relax, Úklidový teambuilding, Fun – hra se stewardy na schovávanou,…

Původní Pražák

😀

Pája

😀 😃 Vy jste mně normálně dostal 😀😀😀 👏👍

medical examiner

Hra se stewardy na schovávanou se hraje (byť jen jednostranně) už nejméně 3 roky.

Pája

Pozdě, příliš pozdě. Trasu přes Přerov jsem kvůli němu odepsal a dovolená? Ještě se ani neráčili nabídnout kompenzace za ty hrůzy letos. A nevypadá to, že by se reklamací kdokoli vůbec zabýval. Odpovědi CtrlC +CtrlV jsou totéž, jako (ne)odpovědi na infolince. Čas letos strávený reklamacemi je dražší než jízdenky za nás 5. Nemohu ho doporučit.

Unido

Jak jsem psal už někomu jinému výše, můžete sem pak postnout text stížnosti a to co odpověděli? Jen tak, pro pobavení…

Jiří Kocurek

Přitom mohl vyčarovat náhradní soupravu a vyrazit s ní už když věděl, že jsou v Chorvatsku bouřky a sesuvy půdy.

Vždyť mu lidi vyčítali i to, že se v Budapešti sehnal náhradní lokomotivu.

Pája

Bude podstatně kratší seznam toho, co ze zaplaceného 100% z ceny on na 100% splnil. Ať tu nejsme do rána.

Aleš

Jestli to chápu dobře, tak jste dříve jezdili vlakem. Pak přišel Jančura. Nechal zkrachovat postupně Československé státní dráhy a třeba i Jugoslovenske žel(j)eznice a pak i České dráhy. A tak jste od železnice přešli k autu. Protože takovou kvalitu, jaká byla dříve, už dnes nejen Jančura, ale i ČD, SŽ a HŽ nezajistí a může za to ten zlý Jančura.

-TR-

PKP IC potřebují konkurenci. Zoufalý nedostatek spacích vozů na vnitrostátních nočních vlacích v Polsku je toho důkazem.

Avlaky

A RJ snad má spací vozy navíc? Nemá je ani na tu linku na Ukrajinu 🙁

Jiří Kocurek

Bývaly doby, kdy neměl žádné vozy, jen propůjčený 5 let starý motorák. Stalo se to, že vozy nakoupil.

A přestože jsou Astry nové, tak kritici téhle přestavby nebyli nikdy schopni dodat, kteréžeto padesátileté vozy na tu přestavbu použili.

Avlaky

Ano, ale kde koupit v Německu už jich je jen pár a to mu na všechny jeho plány nevyjde

Ten_z_Biliny

Tohle je docela šílený
RegioJet nemá vstup na tuto trasu jistý: polský úřad musí provést takzvaný test hospodářské vyváženosti, který ukáže, zda by vstup nového dopravce příliš nepoškodil dopravce se spoji v závazku veřejné služby.

Kernteriér

Proč? Minimálně v dálkové autobusové dopravě je i u nás běžné, že kraje vydají omezení. Toto je v podstatě obdoba našich paragrafů.

Aleš

Kraje solí, aby vůbec někdo jezdil a když chce soukromník jezdit bez „doatcí“, tak ho zkrouheneme?

Vrtal s.r.o.

Regio bude jezdit pod jinou licencí….

medical examiner

A čí? ÖBB, která si pracně buduje portfolio?

Jaaaa

Jsem zvědavej, jestli Poláci budou s Pepikem jezdit.

Navíc služby, na které nalákal Čechy, už ani v ČR neposkytuje..

jiný Petr

Polský drážní úřad UTK je tam stejně nepustí, aby neohrozil monopol PKP Intercity. Bohužel.

Gwann

tak třeba slušně sluzby i ceny poskytovat na počátku, kastanstvo si pak při pomalém zhoršování už ničeho nevšimne. paradox žáby v hrnci…

Ferda Vomáčka

Promiňte nám to, sousedé…

Norbert Frýd

Inteligent Vomáčka se ozval…
Nic nám promíjet nemusí naopak budou děkovat za to, že tam někdo zkvalitní dopravu.

Gwann

mohl by si tam ten svůj žlutý cirkus odstěhovat komplet. a trollit polskou vladu.

PS: část vozů CD bych mu přidal na cestu

Jiří Kocurek

Takže priznávata, že ČD provozují staré šroty?

Gwann

ale to jsem nikdy nepopíral…vozy A149, AB349, B249 a hlavně ta verze B s odebranymi oddíly co jezdí na Svitave…to max jako posila či záloha a jen alespoň oplysene verze.

jen výměna všeho bohužel celkem trvá…ale dost se to lepší.

mnohé vozy RJ jsou bohužel jen o kousek lepší. a údržba je snad ještě horší.

medical examiner

Jojo…přidal bych mu B a A…bez těch se už obejdeme.
Stejně jako bez EC, ze kterých přejdou kvalitní vozy na R.

Jaaa

Myslím, že s trollícím cizákem by Poláci udělali krátký proces. Musel by mít nějakého polského koně. 😉

Gwann

právě tu mazurku či polonezu bych chtěl vidět 😉