RegioJet odložil start vlaků do Budějovic o dva měsíce, kvůli výlukám
Lokomotiva Vectron, Praha Smíchov společné nádraží, foto: RegioJet
Společnost RegioJet odložila vstup na trať Praha – České Budějovice. Žluté vlaky měly na novou linku poprvé vyjet 14. dubna,
Těch výluk má být kolem 150-160 dnů v součtu – odhaduji, že tak sotva půlka je za námi, takže těm dvěma měsícům odkladu moc nevěřím, byť ty výluky teď běží ve slušném tempu – v březnu jsou každý den krom pátku.
Radši jsem to přepočítal, letos proběhlo cca 50 dnů výluk, takže ještě stovka zbývá.
Pětitýdenní výluka, která trvá 28 dní – pane Šindeláři, kolik dní má ve vašem vesmíru jeden týden?
No ono by to spíše stálo spoustu peněz navíc,jako každá výluka a nejlepší je jezdit,kde se nic takové nekoná.To jsou lidi navíc,,souprava navíc a autobusy navíc? To nejde o komfort,ale o normální provoz vlaků,včetně výluky a to se žlutým moc nelíbí a moc jim to nepracuje. Koridor je koridor.To jen kvůli posunutí výjezdu na trati do Budějovic.😄😋
Jestli nebudou odklonové trasy při reko trati Brno-Přerov RJ do Ostravy spíše přes Břeclav a Otrokovice? Ten Vyškov a Kojetín snáze odveze bus, ne?
no to je tedy hezké, žlutí dorazí i k nám, to tu ještě chybělo…
Pro Regiojet by to byla velmi dobrá zkušenost s NAD, která dříve nebo později bude na trati Brno-Přerov. Takhle se přijdou o dobrou zkušenost…aneb „polské“ EC přes Břeclav to jistí.
Už mám s náhradní dopravou zkušenosti ze Srbska.Výluka,na 8 vozový rychlík jeden bus a zbytek se dopravte jak umíte.Taxikáři měli žně.To stejné nás čeká od prosince mezi Brnem Přerovem, až to vezme žlutá slibotechna.
Balkán má své kouzlo…ale NAD ve Slovinsku na jedničku..
A vy jste opravdu tak blbej, jak to zvenku vypadá, nebo vás za tyhle fabulace někdo platí?
Roman Svačina: Výluka na EC Wien – Zagreb cca 2012. Začátek výluky Villach, konec Kranj. Bus, řidič atd. v pohodě. Až na otřesné parkování nahradních busů ve Villachu. Cca 150 metrů od nádražní budovy. Na nádraží žádný směrovník k busům, na informacích nebyli. Naštěstí jsem se doptal zkušenějšího cestujícího. Ale bez něj bych jednak nenašel zastávku a ani bych nepoznal že to je zastávka náhradních busů.
Asi nejzajimavejsi bude ono alternativni spojeni Brno-Praha-CB, byt asi o 100km delsi nez pres Jihlavu, s podobnou JD kolem 4,5 hod, ale v komfortnejsi vlaku. Jeste bude zalezet na cene jizdenky.
Ona to asi nebude ani tak příliš zajímavá nabídka pro relaci Brno – Č.B., ale spíše jako spojení jižních Čech s východními Čechami i severní Moravou s jediným „nestátním“ dopravcem.
Já RJ chápu, vyjet na to staveniště, to fakt nemá cenu, to může jet rovnu busem. Jedině, že by jel přes Písek, ale zase by bral kapacitu trati kolem Berounky. Takže snad raději ten bus. Nechápu, je to nějakých 14let, co začala „modernizace“ IV.K na jih a v jakém je stavu? to je fakt hrozné, co se vleče neuteče…
Současný kus má na krku krize / Bárta a pak velmi duchaplný systém veřejných zakázek…
Regionet slibuje slibuje nic z toho nebude
tak přejdi na jiného poskytovatele netu.
Spíš nemá s čím jezdit , ten žlutý chytrák..
Ne, prostě jen využívá toho, že když spoj není v závazku veřejné služby, tak ho může dopravce kdykoliv bez sankcí zrušit (jen vrátí peníze za již prodané jízdenky). S NAD se to nevyplácí tak se holt nejezdí.
U sždc si objenám kapacitu tratě, když to neodjezdím , tak stejně platím. což znamená peníze v pejru.
Ale nevyhodím další za náhradní dopravu, personál, …, čili ztrátu nějakou mám, ale ne tak velkou…
sdžc když má trat zavřenou, tak poplatky se neplatí.
Zadne jizdenky se nevraci, kdyz nejsou a ani nebyly nabizeny v rezervacnim systemu.
Aspoň vrátí jízdné, ČD nevracejí jízdné ani když se jedná o odřeknutí spoje v závazku.
To je nesmysl. U ČD se můžete vzdát cesty (a jízdenku bez sankcí vrátit) nejen při odřeknutí spoje, ale i když má zpoždění na ojdezdu větší než 30 minut.
Navíc můžete většinu typů jízdenek vrátit 15 minut pře odjezdem bez sankci i bez důvodu.
To samozřejmě není nesmysl, jízdné při odřeknutí vlaku ČD se běžně nevrací, je to spíš výjimka, když ho vrátěj.
A vrátit jízdenku do 15 minut před odjezdem spoje není žádná výhoda u ČD, nebýt konkurence, která to zavedla dřív, tak to u ČD nejde dodnes.
Tronda vy tak neskutečně lžete, ani poledne nedržíte.
Mě ČD vrátili jízdné minimálně 7x a bez problémů. A to i v době, kdy klaun ještě netušil kudy v ČR vedou koleje. A bylo jedno zda v závazku či ne.
Za to, že nemáte rád ČD, za to nikdo nemůže. Je to vrchol………. Doplňte si tam co chcete. Jo a zkuste zase režijky, z těch máte těžké sny. Jinak vás lituji, jste šíleně nešťastný člověk. Napište číslo účtu, pošlu vám pětikorunu. Jinak si zavolejte 🚑
Není to tak dlouho co ČD během jednoho dne odřekli bez náhrady 20 vlaků mezi Prahou a Berounem a jízdné nevraceli, psalo se to i zde na serveru. Tak přestaňte lhát, vemte si prášek a na uklidnění si přečtěte Obzor.
Tronda, vy jste vážně mimo. Koukněte se jak často jezdí vlaky mezi Prahou a Berounem a pak něco placejte.
Mimo jste vy, diskuze je o vracení jízdného, ne o četnosti spojů.
Jen je třeba uvést, že spoj RJ z Prahy do Českých Budějovic není objednávaný a tudíž nikým hrazený. To je ten podstatný rozdíl. Takže pokud vyjede až bude trať opět provozuschopná, je to zcela v pořádku. Samozřejmě, že by mohl místo vlaku zavést NAD z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic, ale to by bylo opravdu zbytečné, když mu již z Prahy do Českých Budějovic autobusy jezdí, byť přes Písek.
Chtělo by to některé věci přestat nevidět a pak by tu ubyly starosti o babičky ze Zapadlé Lhoty o které se stará akorát jeden hodný modrý dopravce.
No ty jsi taky chytrák největší
Mně připadá naopak scestné, že ČD i v období výluk praktikuje několikeré přestupy u 154x, přestože NAD v celém úseku ČB-TA-PHA by byla mnohdy pohodlnější a efektivnější.
Určitě.
Efektvnější by to nebylo, protože byste musel sehnat a zaplatit více autobusů, zatímco vlaky (na které nabíhají fixní náklady) by vám stály.
Myslím, že ČD jsou s kapacitou kvalitních vozů někde jinde, než aby jim někde postávaly.
No, do Budějovic jezdí kvalitních vozů asi tak 12, což jsou 3 soupravy na expresy. Zbytek přehadrované B nebo ani to ne…
Jen je třeba na to mít dostatek autobusů a řidičů. A to není snad nikdy. Dá se říci, že na linku NAD Praha – ČB by těch autobusů byly potřeba už nejspíš několik desítek a řidičů ještě mnohem více.
Leda, že by si strojvedoucí ČD udělali déčko + profesák a ČD nakoupily záložní autobusy. V případě výluk by strojvedoucí místo do lokomotiv šli do autobusů a NAD s nimi odjezdili. Tohle prosím berte jako fór, to je zcela nereálné:-).
Autobusů se na IV koridor poptává 50, nákup vlastních busů ČD zvažuje.
Názorná ukázka, proč stát musí platit dopravce, který bude jezdit v závazku. Ten, který nejezdí v závazku, si jezdí kdy se mu to hodí. A teď si představte malou výluku na trase Praha – Brno, kde chtěl Jančura převzít všechny dálkové spoje a odjezdit vše zadarmo mimo závazek.
Ani pro to nevznikly podmínky, ani to němělo šanci nastat, ale teoretik Tulipán má další jasný důkaz, že Jančura je arcilotr a doprava do Brna by zkolabovala.
Řečeno s klasikem: Stojí, stojí, ale kdyby seděl, stejně by nepustil, že?
Naštestí je ještě doprava objednávána. Jinak by to bylo přesně tak, jak pan Tulipán tvrdí. Mimochodem už jsme to viděli u Leoexpressu
A protože jste to viděli, Jasnosti, u Leoexpresu, tak se to automaticky vztahuje i na Jančuru?
Stalo by se to samé, jako do Ostravy, přes den ucpáno vlaky, co by si konkurovali stylem vyjíždění 5 minut po sobě, aby v okrajových časech nejelo nic.
Jiří Tulipán: On je trochu rozdíl mezi pravidelnými spoji v taktu na Ostravu a Brno, zejména, kdy je vlak časově rychlejší než bus. A v trati na Budějovice, kde bylo cílem přetáhnou přes léto cestující z autobusu do vlaku, když přes léto jede z Prahy v 9:00 autobus plus posila s kapacitou 126 až 135 lidí, které jsou zpravidla plné. A při dlouhodobé výluce, by časový efekt jaksi ztrácel smysl, neboť autobus cestu zvládne za 2 hodiny a 15 minut a vlak při výluce s využitím NAD by byl delší. Navíc by kromě volného soupravy z tratí na Brno potřeboval… Číst vice »
Jiří Tulipan: Při nedávné výluce na trati Žilina – Košice odjezdil Regiojet všechny plánované spoje.
Stejně tak při výlukách na trati do Ostrava a Brna. Nevím jestli jste si všiml, ale holding Student agency má více než 100 autobusů na rozdíl od ČD.
Podle množství komentářů zde, je to protentokrát, většině zjevně někde 😀
No to je ale jistě spolehlivý obchodní partner, příště vlak odloží protože zdraží elektrika a nebo strojvedoucí má chřipku – Chudák pořád mu něco, nebo někdo hati plány prostě takovej Tlučhuba
Běžte se léčit.
Tys s léčením ještě nezačal?
Možná Janku kdybys reálně něco zkusil na vlastní triko rozjet, možná bys pochopil, že začátek nové služby za podobných okolností (dva přestupy za dvě hodiny) a s dvojnásobnými náklady není dobrý nápad.
Říkám vám to všem – zkuste si kurňa otevřít stánek s buřtama někdě na dědině u fotbalu. I když to vypadá jako pitomost, i na tomhle byste dokázali prodělat kalhoty…
Janek: souhlas
Tak určitě Janku, ty taky rád děláš všechno zadarmo viď? Tlučhuba? Ten dokázal víc než ty by sis vůbec představil. Ale čecháčci nevděční a nepřející
😂 a co Bohumín-Brno tam je druhá během dvou měsíců. A určitě né poslední a podle toho jak se vyjadřují řiďiči autobusu teď na NAD .Moc mu při výlukách pomáhat nechcou. No ať si to užije
Chcou nechcou, na nich to nezáleží. Kdo zajišťuje NAD při výlukách teď? Dopravce nebo SŽDC? Tak to bude i nadále. Bez ohledu na to, jestli půjde o vlak Jančury nebo ČD.
Pokuď se nemýlím, tak autobusy objednává ROC a platí SŽDC. Takže si je bude muset sehnat sám
A proč by je někde sháněl? Má flotilu nejluxusnějších busů v Evropě. Takže wifič, kávička a sťůartka i v eNÁDě by měla být samozřejmostí. 😛
správně a do žlutých autobusů se vleze i kočárek, kdežto o vrakosách se to nedá říci.
SŽDC zajišťuje autobusy? Tak proč musí ČD soutěžit 50 autobusů na výluky na IV. koridoru? Správce se stará o koleje, dopravce o lidi…
Skinheads & Punks united: SŽDC při výlukách platí dopravcům kompenzace při výlukách, které zpravidla pokrývají náklady na NAD. Problém ČD je ten, že soutěží provoz 50 autobusů, což mají v jižních Čechách v podstatě jen dopravci v pravidelné linkové dopravě, takže to vyhraje třeba Commet z Tábora a najme si ostatní dopravce po jižních Čechách s marží, kterou by soukromý železniční dopravce nemusel platit, pokud by si poptal jednotlivé dopravce sám.
Jinak ostatní výluky v jižních Čechách jezdí zpravidla Raibus či Ibrrabus.
Nějak nechápu, na co reagujete. Já vím, že NAD je proplácena SŽDC, ale není jimi zajišťována, o čemž je celé vlákno.
Skinheads & Punks united: Jenom dávám do souvislosti proč mají dnes ČD problémy shánět autobusy a jejich cenu při výlukách.
Tam bude výluka pořád nějaká. Tuším, že do ukončení výstavby a zdvoukolejnění koridoru stejně Regiojet ve skutečnosti nevyjede.
Tomu bych zase nevěřil.
Nevyjede, protože nevydrží do švestek přece.
Až do švestek? Do jara je po něm!
Dle pozitivního nicku, by jsi měl pravdu.
ČB-Brno přes Prahu wow 😀
Časově to asi ale nebude zase takový rozdíl 😀
Časově to o moc horší nebude, cenově to vyjde minimálně nastejno, ale pohodlí bude nesrovnatelné s nabídkou ČD nebo skákáním v busu. Samozřejmě pouze pro ty, kterým bude vyhovovat čas vlaku. Spíš se počítá s výměnou cestujících v Praze.
Dva mimo špičkové vlaky nebudou asi moc vyhovovat nikomu, jinak to s tím časem je lež, stejně jako ta cena, která bude nejspíš i vyšší, než o 100%
Co mínusů nějakou reakci, chytráci?
JarynJarin: Rozdíl bude zhruba 15, což je doba, kterou bude stát vlak v Praze z důvodu přesunu lokomotivy na druhou stranu a výměny cestujících.
přesun loko na druhou stranu? proč? vždyť přijede od Libně a bude pokračovat na Vršovice…
Proč přesunu Loko? 😉