Dopravci Železnice Zprávy

RegioJet odložil start vlaků do Budějovic o dva měsíce, kvůli výlukám

Lokomotiva Vectron, Praha Smíchov společné nádraží, foto: RegioJet
Lokomotiva Vectron, Praha Smíchov společné nádraží, foto: RegioJet
  1. Společnost RegioJet odložila vstup na trať Praha – České Budějovice. Žluté vlaky měly na novou linku poprvé vyjet 14. dubna, novým termínem je nyní 9. červen. Nicméně i ten se podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje ještě může změnit.

Jako důvod odkladu firma uvádí výluky, které mezi Olbramovicemi a Chotovinami probíhají kvůli stavbě koridoru. „Hned od začátku provozu by cestující museli být v části trasy přepravováni autobusy. To by výrazně zkomplikovalo cestování a ve srovnání s přímým spojením autobusy Regiojet by přestupování mezi vlakem a náhradní autobusovou dopravou zákazníkům mezi Prahou a Českými Budějovicemi žádné větší pohodlí ani rychlost nenabídlo,“ uvedl Ondrůj.

Vstup vlaků RegioJetu na jihočeskou linku byl naplánován přímo doprostřed pětitýdenní nepřetržité výluky. Správa železniční dopravní cesty ji naplánovala na 28 dní v termínu od 30. března do 26. dubna. Cestujícím přitom komplikují život i série menších denních výluk.

RegioJet bude na jih Čech jezdit zatím jednou denně. Z Prahy vyjede v 9:01, v Českých Budějovicích bude po zastávce v Táboře v 11:06. Zpět odjede ve 12:55 s příjezdem ve 14:56. Zároveň půjde i o alternativní přímé vlakové spojení Českých Budějovic a Brna přes Prahu.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pkiii
Host
Pkiii

Těch výluk má být kolem 150-160 dnů v součtu – odhaduji, že tak sotva půlka je za námi, takže těm dvěma měsícům odkladu moc nevěřím, byť ty výluky teď běží ve slušném tempu – v březnu jsou každý den krom pátku.

Pkiii
Host
Pkiii

Radši jsem to přepočítal, letos proběhlo cca 50 dnů výluk, takže ještě stovka zbývá.

Michal
Host
Michal

Pětitýdenní výluka, která trvá 28 dní – pane Šindeláři, kolik dní má ve vašem vesmíru jeden týden?

Vendulka 75
Host
Vendulka 75

No ono by to spíše stálo spoustu peněz navíc,jako každá výluka a nejlepší je jezdit,kde se nic takové nekoná.To jsou lidi navíc,,souprava navíc a autobusy navíc? To nejde o komfort,ale o normální provoz vlaků,včetně výluky a to se žlutým moc nelíbí a moc jim to nepracuje. Koridor je koridor.To jen kvůli posunutí výjezdu na trati do Budějovic.😄😋

Budvar
Host
Budvar

Jestli nebudou odklonové trasy při reko trati Brno-Přerov RJ do Ostravy spíše přes Břeclav a Otrokovice? Ten Vyškov a Kojetín snáze odveze bus, ne?

jirka
Host
jirka

no to je tedy hezké, žlutí dorazí i k nám, to tu ještě chybělo…

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Pro Regiojet by to byla velmi dobrá zkušenost s NAD, která dříve nebo později bude na trati Brno-Přerov. Takhle se přijdou o dobrou zkušenost…aneb „polské“ EC přes Břeclav to jistí.

Petr
Host
Petr

Už mám s náhradní dopravou zkušenosti ze Srbska.Výluka,na 8 vozový rychlík jeden bus a zbytek se dopravte jak umíte.Taxikáři měli žně.To stejné nás čeká od prosince mezi Brnem Přerovem, až to vezme žlutá slibotechna.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Balkán má své kouzlo…ale NAD ve Slovinsku na jedničku..

Michal
Host
Michal

A vy jste opravdu tak blbej, jak to zvenku vypadá, nebo vás za tyhle fabulace někdo platí?

Axel
Host
Axel

Roman Svačina: Výluka na EC Wien – Zagreb cca 2012. Začátek výluky Villach, konec Kranj. Bus, řidič atd. v pohodě. Až na otřesné parkování nahradních busů ve Villachu. Cca 150 metrů od nádražní budovy. Na nádraží žádný směrovník k busům, na informacích nebyli. Naštěstí jsem se doptal zkušenějšího cestujícího. Ale bez něj bych jednak nenašel zastávku a ani bych nepoznal že to je zastávka náhradních busů.

Budvar
Host
Budvar

Asi nejzajimavejsi bude ono alternativni spojeni Brno-Praha-CB, byt asi o 100km delsi nez pres Jihlavu, s podobnou JD kolem 4,5 hod, ale v komfortnejsi vlaku. Jeste bude zalezet na cene jizdenky.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ona to asi nebude ani tak příliš zajímavá nabídka pro relaci Brno – Č.B., ale spíše jako spojení jižních Čech s východními Čechami i severní Moravou s jediným „nestátním“ dopravcem.

libor
Host
libor

Já RJ chápu, vyjet na to staveniště, to fakt nemá cenu, to může jet rovnu busem. Jedině, že by jel přes Písek, ale zase by bral kapacitu trati kolem Berounky. Takže snad raději ten bus. Nechápu, je to nějakých 14let, co začala „modernizace“ IV.K na jih a v jakém je stavu? to je fakt hrozné, co se vleče neuteče…

Michal
Host
Michal

Současný kus má na krku krize / Bárta a pak velmi duchaplný systém veřejných zakázek…

Vlada
Host
Vlada

Regionet slibuje slibuje nic z toho nebude

petr.r
Host
petr.r

tak přejdi na jiného poskytovatele netu.

jerry
Host
jerry

Spíš nemá s čím jezdit , ten žlutý chytrák..

Radek Janata
Host
Radek Janata

Ne, prostě jen využívá toho, že když spoj není v závazku veřejné služby, tak ho může dopravce kdykoliv bez sankcí zrušit (jen vrátí peníze za již prodané jízdenky). S NAD se to nevyplácí tak se holt nejezdí.

jerry
Host
jerry

U sždc si objenám kapacitu tratě, když to neodjezdím , tak stejně platím. což znamená peníze v pejru.

Jiří
Host
Jiří

Ale nevyhodím další za náhradní dopravu, personál, …, čili ztrátu nějakou mám, ale ne tak velkou…

petr.r
Host
petr.r

sdžc když má trat zavřenou, tak poplatky se neplatí.

PetrB
Host
PetrB

Zadne jizdenky se nevraci, kdyz nejsou a ani nebyly nabizeny v rezervacnim systemu.

Tronda
Host
Tronda

Aspoň vrátí jízdné, ČD nevracejí jízdné ani když se jedná o odřeknutí spoje v závazku.

Radek Janata
Host
Radek Janata

To je nesmysl. U ČD se můžete vzdát cesty (a jízdenku bez sankcí vrátit) nejen při odřeknutí spoje, ale i když má zpoždění na ojdezdu větší než 30 minut.

Navíc můžete většinu typů jízdenek vrátit 15 minut pře odjezdem bez sankci i bez důvodu.

Tronda
Host
Tronda

To samozřejmě není nesmysl, jízdné při odřeknutí vlaku ČD se běžně nevrací, je to spíš výjimka, když ho vrátěj.

A vrátit jízdenku do 15 minut před odjezdem spoje není žádná výhoda u ČD, nebýt konkurence, která to zavedla dřív, tak to u ČD nejde dodnes.

Alex
Host
Alex

Tronda vy tak neskutečně lžete, ani poledne nedržíte.
Mě ČD vrátili jízdné minimálně 7x a bez problémů. A to i v době, kdy klaun ještě netušil kudy v ČR vedou koleje. A bylo jedno zda v závazku či ne.
Za to, že nemáte rád ČD, za to nikdo nemůže. Je to vrchol………. Doplňte si tam co chcete. Jo a zkuste zase režijky, z těch máte těžké sny. Jinak vás lituji, jste šíleně nešťastný člověk. Napište číslo účtu, pošlu vám pětikorunu. Jinak si zavolejte 🚑

Tronda
Host
Tronda

Není to tak dlouho co ČD během jednoho dne odřekli bez náhrady 20 vlaků mezi Prahou a Berounem a jízdné nevraceli, psalo se to i zde na serveru. Tak přestaňte lhát, vemte si prášek a na uklidnění si přečtěte Obzor.

Alex
Host
Alex

Tronda, vy jste vážně mimo. Koukněte se jak často jezdí vlaky mezi Prahou a Berounem a pak něco placejte.

Tronda
Host
Tronda

Mimo jste vy, diskuze je o vracení jízdného, ne o četnosti spojů.

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Jen je třeba uvést, že spoj RJ z Prahy do Českých Budějovic není objednávaný a tudíž nikým hrazený. To je ten podstatný rozdíl. Takže pokud vyjede až bude trať opět provozuschopná, je to zcela v pořádku. Samozřejmě, že by mohl místo vlaku zavést NAD z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic, ale to by bylo opravdu zbytečné, když mu již z Prahy do Českých Budějovic autobusy jezdí, byť přes Písek.

Chtělo by to některé věci přestat nevidět a pak by tu ubyly starosti o babičky ze Zapadlé Lhoty o které se stará akorát jeden hodný modrý dopravce.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

No ty jsi taky chytrák největší

Neználek
Host
Neználek

Mně připadá naopak scestné, že ČD i v období výluk praktikuje několikeré přestupy u 154x, přestože NAD v celém úseku ČB-TA-PHA by byla mnohdy pohodlnější a efektivnější.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Určitě.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Efektvnější by to nebylo, protože byste musel sehnat a zaplatit více autobusů, zatímco vlaky (na které nabíhají fixní náklady) by vám stály.

Neználek
Host
Neználek

Myslím, že ČD jsou s kapacitou kvalitních vozů někde jinde, než aby jim někde postávaly.

Michal
Host
Michal

No, do Budějovic jezdí kvalitních vozů asi tak 12, což jsou 3 soupravy na expresy. Zbytek přehadrované B nebo ani to ne…

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Jen je třeba na to mít dostatek autobusů a řidičů. A to není snad nikdy. Dá se říci, že na linku NAD Praha – ČB by těch autobusů byly potřeba už nejspíš několik desítek a řidičů ještě mnohem více.

Leda, že by si strojvedoucí ČD udělali déčko + profesák a ČD nakoupily záložní autobusy. V případě výluk by strojvedoucí místo do lokomotiv šli do autobusů a NAD s nimi odjezdili. Tohle prosím berte jako fór, to je zcela nereálné:-).

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Autobusů se na IV koridor poptává 50, nákup vlastních busů ČD zvažuje.

Jiří Tulipán
Host
Jiří Tulipán

Názorná ukázka, proč stát musí platit dopravce, který bude jezdit v závazku. Ten, který nejezdí v závazku, si jezdí kdy se mu to hodí. A teď si představte malou výluku na trase Praha – Brno, kde chtěl Jančura převzít všechny dálkové spoje a odjezdit vše zadarmo mimo závazek.

Michal
Host
Michal

Ani pro to nevznikly podmínky, ani to němělo šanci nastat, ale teoretik Tulipán má další jasný důkaz, že Jančura je arcilotr a doprava do Brna by zkolabovala.

Řečeno s klasikem: Stojí, stojí, ale kdyby seděl, stejně by nepustil, že?

IGCT
Host
IGCT

Naštestí je ještě doprava objednávána. Jinak by to bylo přesně tak, jak pan Tulipán tvrdí. Mimochodem už jsme to viděli u Leoexpressu

Michal
Host
Michal

A protože jste to viděli, Jasnosti, u Leoexpresu, tak se to automaticky vztahuje i na Jančuru?

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Stalo by se to samé, jako do Ostravy, přes den ucpáno vlaky, co by si konkurovali stylem vyjíždění 5 minut po sobě, aby v okrajových časech nejelo nic.

noerf
Host
noerf

Jiří Tulipán: On je trochu rozdíl mezi pravidelnými spoji v taktu na Ostravu a Brno, zejména, kdy je vlak časově rychlejší než bus. A v trati na Budějovice, kde bylo cílem přetáhnou přes léto cestující z autobusu do vlaku, když přes léto jede z Prahy v 9:00 autobus plus posila s kapacitou 126 až 135 lidí, které jsou zpravidla plné. A při dlouhodobé výluce, by časový efekt jaksi ztrácel smysl, neboť autobus cestu zvládne za 2 hodiny a 15 minut a vlak při výluce s využitím NAD by byl delší. Navíc by kromě volného soupravy z tratí na Brno potřeboval… Číst vice »

noerf
Host
noerf

Jiří Tulipan: Při nedávné výluce na trati Žilina – Košice odjezdil Regiojet všechny plánované spoje.
Stejně tak při výlukách na trati do Ostrava a Brna. Nevím jestli jste si všiml, ale holding Student agency má více než 100 autobusů na rozdíl od ČD.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Podle množství komentářů zde, je to protentokrát, většině zjevně někde 😀

Janek
Host
Janek

No to je ale jistě spolehlivý obchodní partner, příště vlak odloží protože zdraží elektrika a nebo strojvedoucí má chřipku – Chudák pořád mu něco, nebo někdo hati plány prostě takovej Tlučhuba

petr766
Host
petr766

Běžte se léčit.

A.R.
Host
A.R.

Tys s léčením ještě nezačal?

Michal
Host
Michal

Možná Janku kdybys reálně něco zkusil na vlastní triko rozjet, možná bys pochopil, že začátek nové služby za podobných okolností (dva přestupy za dvě hodiny) a s dvojnásobnými náklady není dobrý nápad.

Říkám vám to všem – zkuste si kurňa otevřít stánek s buřtama někdě na dědině u fotbalu. I když to vypadá jako pitomost, i na tomhle byste dokázali prodělat kalhoty…

jerry
Host
jerry

Janek: souhlas

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Tak určitě Janku, ty taky rád děláš všechno zadarmo viď? Tlučhuba? Ten dokázal víc než ty by sis vůbec představil. Ale čecháčci nevděční a nepřející

Tarfix
Host
Tarfix

😂 a co Bohumín-Brno tam je druhá během dvou měsíců. A určitě né poslední a podle toho jak se vyjadřují řiďiči autobusu teď na NAD .Moc mu při výlukách pomáhat nechcou. No ať si to užije

petr766
Host
petr766

Chcou nechcou, na nich to nezáleží. Kdo zajišťuje NAD při výlukách teď? Dopravce nebo SŽDC? Tak to bude i nadále. Bez ohledu na to, jestli půjde o vlak Jančury nebo ČD.

Tarfix
Host
Tarfix

Pokuď se nemýlím, tak autobusy objednává ROC a platí SŽDC. Takže si je bude muset sehnat sám

Kirschner
Host
Kirschner

A proč by je někde sháněl? Má flotilu nejluxusnějších busů v Evropě. Takže wifič, kávička a sťůartka i v eNÁDě by měla být samozřejmostí. 😛

petr.r
Host
petr.r

správně a do žlutých autobusů se vleze i kočárek, kdežto o vrakosách se to nedá říci.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

SŽDC zajišťuje autobusy? Tak proč musí ČD soutěžit 50 autobusů na výluky na IV. koridoru? Správce se stará o koleje, dopravce o lidi…

noerf
Host
noerf

Skinheads & Punks united: SŽDC při výlukách platí dopravcům kompenzace při výlukách, které zpravidla pokrývají náklady na NAD. Problém ČD je ten, že soutěží provoz 50 autobusů, což mají v jižních Čechách v podstatě jen dopravci v pravidelné linkové dopravě, takže to vyhraje třeba Commet z Tábora a najme si ostatní dopravce po jižních Čechách s marží, kterou by soukromý železniční dopravce nemusel platit, pokud by si poptal jednotlivé dopravce sám.
Jinak ostatní výluky v jižních Čechách jezdí zpravidla Raibus či Ibrrabus.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Nějak nechápu, na co reagujete. Já vím, že NAD je proplácena SŽDC, ale není jimi zajišťována, o čemž je celé vlákno.

noerf
Host
noerf

Skinheads & Punks united: Jenom dávám do souvislosti proč mají dnes ČD problémy shánět autobusy a jejich cenu při výlukách.

Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

Tam bude výluka pořád nějaká. Tuším, že do ukončení výstavby a zdvoukolejnění koridoru stejně Regiojet ve skutečnosti nevyjede.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Tomu bych zase nevěřil.

Michal
Host
Michal

Nevyjede, protože nevydrží do švestek přece.

Tronda
Host
Tronda

Až do švestek? Do jara je po něm!

Tarfix
Host
Tarfix

Dle pozitivního nicku, by jsi měl pravdu.

JarynJarin
Host
JarynJarin

ČB-Brno přes Prahu wow 😀

JarynJarin
Host
JarynJarin

Časově to asi ale nebude zase takový rozdíl 😀

petr766
Host
petr766

Časově to o moc horší nebude, cenově to vyjde minimálně nastejno, ale pohodlí bude nesrovnatelné s nabídkou ČD nebo skákáním v busu. Samozřejmě pouze pro ty, kterým bude vyhovovat čas vlaku. Spíš se počítá s výměnou cestujících v Praze.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Dva mimo špičkové vlaky nebudou asi moc vyhovovat nikomu, jinak to s tím časem je lež, stejně jako ta cena, která bude nejspíš i vyšší, než o 100%

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Co mínusů nějakou reakci, chytráci?

noerf
Host
noerf

JarynJarin: Rozdíl bude zhruba 15, což je doba, kterou bude stát vlak v Praze z důvodu přesunu lokomotivy na druhou stranu a výměny cestujících.

PetrN
Host
PetrN

přesun loko na druhou stranu? proč? vždyť přijede od Libně a bude pokračovat na Vršovice…

JarynJarin
Host
JarynJarin

Proč přesunu Loko? 😉

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll