Dopravci Železnice

RegioJet odkládá další vlak do Bratislavy, v Brně otevírá novou čekárnu

Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Téměř tři měsíce zpoždění nabere start plánovaného dalšího vlaku RegioJetu mezi Prahou a Bratislavou. Podle původních plánů měl vyjet dnes se změnou jízdního řádu, nakonec start firma odloží až na září.

Jde o vlaky 1048/1049 s odjezdem v 17.21 z Prahy a v 7.45 z Bratislavy. „Nebylo to úplně uzavřené a čekali jsme na vyhodnocení Vídně z hlediska zájmu apod. S ohledem na vysokou poptávku u Vídně, ale i na stávajících trasách nakonec padlo na konci března rozhodnutí počkat do září a začít provoz tohoto spoje od začátku školního roku, kdy navíc budeme mít k dispozici další vozy Astra, které mezi tím budou RegioJetu dodány z výroby,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Naopak od dnešního dne pojedou všechny vlaky do Vídně denně, dosud nejezdil jeden v neděli. RegioJet čeká na nové vozy, což připustil v rozhovoru pro Český rozhlas Plus i šéf firmy Radim Jančura. „Čekáme jako na smilování na dalších 40 vagonů, abychom vlaky prodloužili. Lidé chtějí jezdit vlakem a jsou si ochotni za to připlatit,“ řekl Jančura.

RegioJet tvrdí, že za první čtvrtletí přepravil mezi Prahou a Brnem tolik lidí, jako za celé loňské první pololetí. Firma nově otevřele na brněnském hlavním nádraží svoji čekárnu, kde svým klientům nabízí zdarma vodu a kávu nebo denní tisk. RegioJet Lounge je denně otevřena od 5:30 do 20:15 hodin, vstup do ní mají i cestující autobusy RegioJet.

Nová čekárna RegioJet Lounge v Brně. Foto: RegioJet
Nová čekárna RegioJet Lounge v Brně. Foto: RegioJet

Stáváme se postupně nejpopulárnějším dopravcem pro cesty obyvatel a návštěvníků Brna do Prahy, Vídně či Bratislavy. To mu odpovídá také budování nových čekárenských a prodejních prostor na brněnském hlavním nádraží,“ říká Jančura.

22 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Prý nejpopulárnější na štrece do Prahy a Vídně. Tak určitě. Čd 8x přímo A s přestupem ani nevím kolikrát. Žlutá zimnice poloprázdný 4x.

    Co ten Vančura zobe, že je tak naspeedovaný?

    • Tomu se říká vylhané PR. Vypustí se lež, které jsou schopni někteří uvěřit. Pak působí firma jako „ta nejlepší“ na trase. Klasické pro Jančuru, ale i Babiše s projektem Ano atd.

      • K tomu tam přece má „Ogilvy“ Ondr*ůje …
        Kdykoli jdu po (nejen) pražském hlavním nádraží okolo Jančurových čekáren – pokladen, vždycky tam svítí pro nejbližší spoj zelené „VOLNO“ – kolik na těch neobsazených místech pak formálně vykáže cestujících se slevou (aby jeho „PR tlučhuba“ mohl řádně prodat médiím a veřejnosti, jak jejich vlaky jezdí vytížené), to neumím posoudit, neb těmi vlaky nejezdím, ale „opticky“ úplně vyprodané určitě většinou nejsou.

  • A jak na tom je kapacitně Halvas? Jak na tom bude po malé rekonstrukci? Tak nějak mi přijde že se počty vlaků v Brně začínají zvyšovat, jenom čekám kdy se bude muset začít jezdit po průtahu na Dolní celkem pravidelně a který z dopravců tam skončí.

      • 🙂 Vím, ale myslel jsem bez výluk na Hlavase, tedy aby se pak ke zděšení všeho šotoušstva nezjistilo že nakonec nejjednodušší řešení jsou dva nádry a mezi nimi moderní čtvrt s pohodlnými ulicemi. Jenom si tak říkám, stačí 6x výhybka, vybořit příčky v budově, postavit větší pergolu a v akci koupit cihlové obkladačky. I na kilometry modrého je tam místo.

  • Až na to, že vlaky jedou plný hlavně v době stěhování vysokoškoláků atd, tedy ve dnech a časech, kdy má plný i busy. Nedávno jsme se nedostali do busu dopoledne v neděli ve směru z Prahy do Jihlavy.
    Jihlava je jedno z měst, které odnáší to jejich „vláčkování na Brně“, kdy vzhledem k nízkým cenám a často špatné obsazenosti v ut, st, čt, ( popř. neděli ráno) ždímají svoji autobusovku „co to dá“ , bez ohledu na cestující.

    Z tohoto pohledu je nástup Flixbusu vysvobozením v této relaci.
    Protože Jančura chtěl busy omezovat tak jako tak….
    Osobně toho najezdím vlakem během roku hodně, ale když nemusím, tak si tyto přesvícený věčně zpožděný vláčky z Blavy a Budapešti rád odpustím. Obzvláště léto od pátku do neděle, kdy jezdí výletníci z Maďarska, Slovenska,Německa, Asie , často posilněných alkoholem, je opravdu „zábava“…

    Pokud jede zrovna „Graz“ a nejede se potmě (to přesvícení interiéru je fakt nechutný!!), považuju za rovnocenou alternativu k busu. Přijde mi i méně pravděpodobné zpoždění, nežli u „Budapešťáků“…

    • Ještě jsem se podíval, jestli je to teď se zpožděníma na korytě (Brno – Ph) lepší než např. včera:
      Janáček 91 minut zpoždění,
      Svojanov 31
      Slovenská Strela 36
      EC 275 98min.
      Schubert 19min…..
      To jen kvůli kecům o pekle na D1, kterážto je srovnatelně „pekelná“ s naši“ hlavní štrekou“ v ČR.

      • Tak dneska je to opožděné hlavně kvůli srážce s osobou pohybující se v kolejišti kousek od Kolína. Vlaky tak jezdily odklonem přes Nymburk.

        • Tj. ale pořád něco. Neříkám, že ty zpoždění jsou primárně vinou dopravců, ale realita je taková, jaká je…

        • Osoba pohybující se na trati v oblasti s vyloučením vstupu veřejnosti je smutná událost. Ale to, aby byla k dispozici objížďková trasa nebo náhradní kolej, u níž bude zpoždění jen pár minut, je jednoduše odpovědnost SŽDC.

          • Doplnek: Myslim s vyjimkou kolizniho vlaku, u ktereho je nutne poskytnout nahradni dopravu, protoze je nutne jej ponechat kvuli dokumentaci a vysetrovani.

          • Pokud jste ochoten to zaplatit v ceně jízdenky (počítejte tak s pětinásobkem současné ceny), proč ne. Jen nevím, kolik takových jako vy bude.

      • Tak zrovna dneska se vám to hodí do krámu to zpoždění. Zavinil to člověk ne vlak. Poslouchám každý den rádio a ty vaše dálnice to je katastrofa každý den tam zácpa tam nehoda tam oprava. Vlaky jedou víc spolehlivě a hlavně bezpečně. Jenže oni někteří musí s tím autem jet až ke vchodu. Takže vlak je daleko od toho nebo od tam toho. Neříkám někdy je auto rychlejší ale to co slyším a vidím ta bezpečnost a rychlost na silnici není žádná sláva. Taky jsem měl kdysi auto před 8 lety. Zbavil jsem se ho a jezdíme všude kde se dá vlakem. A těch zážitků odpočinuti je mnohem víc. Asi tak

        • Po dálnici se dalo jezdit naposled jakžtakž normálně tak 3-4 roky zpět. Dneska jedu 9 z 10 cest do Prahy vlakem, riskovat autobus nemá cenu (i přes to, že Regiojet tlačí ceny vlaku už dost nahoru, busy naopak díky podrážení cen Flixu jsou většinou o dost levnější). Ale ty ušetřené peníze za to nestojí. A není to jenom do Prahy. Z Brna na Olomouc taky pořád něco, 30 km do Vyškova se opravuje už snad 7 let a pořád není úplně hotovo, na Vídeň R52 není a teď k tomu most na Nových mlýnech…. atd. Ten vlak občas sekyru má, ale pořád je to jistější a pohodlnější než bus. Škoda že ČD zrušily D1 expresy dřív, než se lidi začali přesouvat do vlaků… Regiojet jezdí slušně zaplněný.

          • Petr a Petr: Ale houby hodí, zpoždění si všímám dlouhodobě.
            Celý tento týden hrozilo hlavně odpo. 20-30 min, nebyla to žádná vyjímka potvrzující cokoliv.
            V době začátku opravy D1 jsem sám u sebe předpokládal v drtivé většině přestoupení na vlak, ale byl jsem vyveden z omylu. Mnohem častěji zažívám zpoždění u vlaku, zejména díky období říjen – duben, kdy bývá D1 docela v pohodě.

            Úsek do Vyškova se opravoval opravdu dlouho(cca 5let?), ale defakto je hotový.

            Co se týká pohodlnosti, tak je to trochu indiv. a složitější.
            Pokud srovnávám EC směrem z Blavy třeba v pátek, tak bude pro mě pohodlnější nejspíš Flixbus.
            U Regiojetu záleží na spolucestující(m) a pravděpodobně už i díky nemístu na nohy o velké pohodlnosti řeč nebude, atd.

            U rakušáků mě přijde souprava přijatelnější, ale zase , když se pojede za tmy, je to po 15min.nejprotivnější verze dopravy….

            K Regiojetu na kolejích do Brna:
            V ekonomice provozu bez dotací je“ slušně zaplněný“ co??
            Těch vlaků ,“ co nevychází“ podle všeho během týdne málo nebude, asi se čeká na další vykazování slev od září, to by mohlo pomoci….

        • Na druhou stranu, auto je kromě koridoru nenahraditelné. Jakmile člověk potřebuje někam jinam, tak veřejná doprava (ať už vlak nebo bus) stojí za houby. Ale při cestě do Prahy apod., pokud nejedu pracovně s věcmi, je nejlepší ten vlak. Zkuste se dostat někdy o víkendu jen třeba někam do/z okresního města nebo ještě líp do nějaké vesnice, třeba pár km za město – buď musíte někoho otravovat aby přijel na nádraží nebo platit předražené taxi, které stojí tolik jako bych jel celou cestu autem nebo být vázáný na to minimum spojů co jede a pak ještě čekat na přestupu ve městě….

          • Právě proto v ČR chybí nejvíc je systém P+R u vlakových nádraží. Jančura už na to na rozdíl od ČD v Brně přišel – u zastávky Brno-Židenice lze totiž zaparkovat buď u cesty na jeden den u něj na parkovišti nebo i relativně pohodlně v okolních ulicích… Očekávám od něj v budoucnu další investice do parkování u nádraží co obsluhuje a rozumný tarif – třeba 100kč za každý další den parkování když s ním člověk jede na 2-3 dny…

    • Hele, proč měníš často nicky ? Zzz, pak Jancurobijci, teď Svojsin – co Tě k tomu vede ?
      Vlak Railjet pro většinu zákazníků není rovnocenná alternativa k autobusu, ale tak o dva řády výše.

      • Mě tu nadávali někteří ,že Jančurobijci je zavádějící( což jsem dal uznávám né moc šťastně u prvního příspěvku) tak proto. Jinou jsem tu neměl. A na K- r jsem nezměnil za celou dobu(od 2004!), na rozdíl od mnoha jiných…

        Pro některý není vlak alternativa vůbec, někteří nevlezou do vlaku třeba desítky let, chce to porovnávat i jinde, než jen mezi fanoušky železnice.

        Ještě tam máš něco?

      • Já vlaky Railjet, resp. obecně vagony, kde nelze individuálně regulovat osvětlení taky nemám v oblibě. V tom pisatele plně chápu. Raději proto jezdím Brno-Praha přes Žďár nad Sázavou, na tuto trať ještě mor tzv. velkoprostorových vagonů zatím tolik nepronikl.

    • Že se žlutý stahuje z Jihlavy mi taky vadí, ale Flix tam má jen vesměs předražené jízdenky z Rakouska, ne?
      A nechápu, co se ti nezdá na obsazenosti vlaků jen v době stěhování vysokoškoláků
      Nedávno jsme jezdili odpoledne z Brna do Prahy a bývalo plno i ve všední dny

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora