RegioJet odkládá další vlak do Bratislavy, v Brně otevírá novou čekárnu

Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef PetrákTraxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Téměř tři měsíce zpoždění nabere start plánovaného dalšího vlaku RegioJetu mezi Prahou a Bratislavou. Podle původních plánů měl vyjet dnes

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sotous

Prý nejpopulárnější na štrece do Prahy a Vídně. Tak určitě. Čd 8x přímo A s přestupem ani nevím kolikrát. Žlutá zimnice poloprázdný 4x.

Co ten Vančura zobe, že je tak naspeedovaný?

Martin1

Tomu se říká vylhané PR. Vypustí se lež, které jsou schopni někteří uvěřit. Pak působí firma jako „ta nejlepší“ na trase. Klasické pro Jančuru, ale i Babiše s projektem Ano atd.

železničář v důchodu

K tomu tam přece má „Ogilvy“ Ondr*ůje …
Kdykoli jdu po (nejen) pražském hlavním nádraží okolo Jančurových čekáren – pokladen, vždycky tam svítí pro nejbližší spoj zelené „VOLNO“ – kolik na těch neobsazených místech pak formálně vykáže cestujících se slevou (aby jeho „PR tlučhuba“ mohl řádně prodat médiím a veřejnosti, jak jejich vlaky jezdí vytížené), to neumím posoudit, neb těmi vlaky nejezdím, ale „opticky“ úplně vyprodané určitě většinou nejsou.

K.S.

A jak na tom je kapacitně Halvas? Jak na tom bude po malé rekonstrukci? Tak nějak mi přijde že se počty vlaků v Brně začínají zvyšovat, jenom čekám kdy se bude muset začít jezdit po průtahu na Dolní celkem pravidelně a který z dopravců tam skončí.

Pavel

příští rok? asi všichni 🙂

K.S.

🙂 Vím, ale myslel jsem bez výluk na Hlavase, tedy aby se pak ke zděšení všeho šotoušstva nezjistilo že nakonec nejjednodušší řešení jsou dva nádry a mezi nimi moderní čtvrt s pohodlnými ulicemi. Jenom si tak říkám, stačí 6x výhybka, vybořit příčky v budově, postavit větší pergolu a v akci koupit cihlové obkladačky. I na kilometry modrého je tam místo.

Svojsin

Až na to, že vlaky jedou plný hlavně v době stěhování vysokoškoláků atd, tedy ve dnech a časech, kdy má plný i busy. Nedávno jsme se nedostali do busu dopoledne v neděli ve směru z Prahy do Jihlavy. Jihlava je jedno z měst, které odnáší to jejich „vláčkování na Brně“, kdy vzhledem k nízkým cenám a často špatné obsazenosti v ut, st, čt, ( popř. neděli ráno) ždímají svoji autobusovku „co to dá“ , bez ohledu na cestující. Z tohoto pohledu je nástup Flixbusu vysvobozením v této relaci. Protože Jančura chtěl busy omezovat tak jako tak…. Osobně toho najezdím vlakem… Číst vice »

Svojsin

Ještě jsem se podíval, jestli je to teď se zpožděníma na korytě (Brno – Ph) lepší než např. včera:
Janáček 91 minut zpoždění,
Svojanov 31
Slovenská Strela 36
EC 275 98min.
Schubert 19min…..
To jen kvůli kecům o pekle na D1, kterážto je srovnatelně „pekelná“ s naši“ hlavní štrekou“ v ČR.

Josef22

Tak dneska je to opožděné hlavně kvůli srážce s osobou pohybující se v kolejišti kousek od Kolína. Vlaky tak jezdily odklonem přes Nymburk.

Svojsin

Tj. ale pořád něco. Neříkám, že ty zpoždění jsou primárně vinou dopravců, ale realita je taková, jaká je…

LK

Osoba pohybující se na trati v oblasti s vyloučením vstupu veřejnosti je smutná událost. Ale to, aby byla k dispozici objížďková trasa nebo náhradní kolej, u níž bude zpoždění jen pár minut, je jednoduše odpovědnost SŽDC.

LK

Doplnek: Myslim s vyjimkou kolizniho vlaku, u ktereho je nutne poskytnout nahradni dopravu, protoze je nutne jej ponechat kvuli dokumentaci a vysetrovani.

a8n

Pokud jste ochoten to zaplatit v ceně jízdenky (počítejte tak s pětinásobkem současné ceny), proč ne. Jen nevím, kolik takových jako vy bude.

Petr

Tak zrovna dneska se vám to hodí do krámu to zpoždění. Zavinil to člověk ne vlak. Poslouchám každý den rádio a ty vaše dálnice to je katastrofa každý den tam zácpa tam nehoda tam oprava. Vlaky jedou víc spolehlivě a hlavně bezpečně. Jenže oni někteří musí s tím autem jet až ke vchodu. Takže vlak je daleko od toho nebo od tam toho. Neříkám někdy je auto rychlejší ale to co slyším a vidím ta bezpečnost a rychlost na silnici není žádná sláva. Taky jsem měl kdysi auto před 8 lety. Zbavil jsem se ho a jezdíme všude kde se… Číst vice »

Petr_766

Po dálnici se dalo jezdit naposled jakžtakž normálně tak 3-4 roky zpět. Dneska jedu 9 z 10 cest do Prahy vlakem, riskovat autobus nemá cenu (i přes to, že Regiojet tlačí ceny vlaku už dost nahoru, busy naopak díky podrážení cen Flixu jsou většinou o dost levnější). Ale ty ušetřené peníze za to nestojí. A není to jenom do Prahy. Z Brna na Olomouc taky pořád něco, 30 km do Vyškova se opravuje už snad 7 let a pořád není úplně hotovo, na Vídeň R52 není a teď k tomu most na Nových mlýnech…. atd. Ten vlak občas sekyru má,… Číst vice »

Svojsin

Petr a Petr: Ale houby hodí, zpoždění si všímám dlouhodobě. Celý tento týden hrozilo hlavně odpo. 20-30 min, nebyla to žádná vyjímka potvrzující cokoliv. V době začátku opravy D1 jsem sám u sebe předpokládal v drtivé většině přestoupení na vlak, ale byl jsem vyveden z omylu. Mnohem častěji zažívám zpoždění u vlaku, zejména díky období říjen – duben, kdy bývá D1 docela v pohodě. Úsek do Vyškova se opravoval opravdu dlouho(cca 5let?), ale defakto je hotový. Co se týká pohodlnosti, tak je to trochu indiv. a složitější. Pokud srovnávám EC směrem z Blavy třeba v pátek, tak bude pro mě… Číst vice »

Petr_766

Na druhou stranu, auto je kromě koridoru nenahraditelné. Jakmile člověk potřebuje někam jinam, tak veřejná doprava (ať už vlak nebo bus) stojí za houby. Ale při cestě do Prahy apod., pokud nejedu pracovně s věcmi, je nejlepší ten vlak. Zkuste se dostat někdy o víkendu jen třeba někam do/z okresního města nebo ještě líp do nějaké vesnice, třeba pár km za město – buď musíte někoho otravovat aby přijel na nádraží nebo platit předražené taxi, které stojí tolik jako bych jel celou cestu autem nebo být vázáný na to minimum spojů co jede a pak ještě čekat na přestupu ve… Číst vice »

Marty-t2

Právě proto v ČR chybí nejvíc je systém P+R u vlakových nádraží. Jančura už na to na rozdíl od ČD v Brně přišel – u zastávky Brno-Židenice lze totiž zaparkovat buď u cesty na jeden den u něj na parkovišti nebo i relativně pohodlně v okolních ulicích… Očekávám od něj v budoucnu další investice do parkování u nádraží co obsluhuje a rozumný tarif – třeba 100kč za každý další den parkování když s ním člověk jede na 2-3 dny…

Pavel Novák

Hele, proč měníš často nicky ? Zzz, pak Jancurobijci, teď Svojsin – co Tě k tomu vede ?
Vlak Railjet pro většinu zákazníků není rovnocenná alternativa k autobusu, ale tak o dva řády výše.

Svojsin

Mě tu nadávali někteří ,že Jančurobijci je zavádějící( což jsem dal uznávám né moc šťastně u prvního příspěvku) tak proto. Jinou jsem tu neměl. A na K- r jsem nezměnil za celou dobu(od 2004!), na rozdíl od mnoha jiných…

Pro některý není vlak alternativa vůbec, někteří nevlezou do vlaku třeba desítky let, chce to porovnávat i jinde, než jen mezi fanoušky železnice.

Ještě tam máš něco?

Milan

Já vlaky Railjet, resp. obecně vagony, kde nelze individuálně regulovat osvětlení taky nemám v oblibě. V tom pisatele plně chápu. Raději proto jezdím Brno-Praha přes Žďár nad Sázavou, na tuto trať ještě mor tzv. velkoprostorových vagonů zatím tolik nepronikl.

Veru

Že se žlutý stahuje z Jihlavy mi taky vadí, ale Flix tam má jen vesměs předražené jízdenky z Rakouska, ne?
A nechápu, co se ti nezdá na obsazenosti vlaků jen v době stěhování vysokoškoláků
Nedávno jsme jezdili odpoledne z Brna do Prahy a bývalo plno i ve všední dny