RegioJet odhalil jízdní řád pro noční vlak do Nizozemska a Belgie, pojede i do Brug a Oostende
Spací vagon RegioJetu. Pramen: RegioJet.
Praha má novou linkou poprvé získat i přímé železniční spojení s amsterdamským letištěm Schiphol. Vlak k Severnímu moři urazí 1376 kilometrů.
Škoda, že se do toho nevejde Enschede nebo Osnabrück (nebo něco v té pozici, nebádal jsem, kudy přesně jde trať). Aspoň na zpáteční cestě by to mohlo být i v celkem realistickou půlnoční hodinu a nevadit, když potřebují hodinu proflákat.
Jel jsem do NL autobusem RJ, bylo to fajn, jizda na luzku ve vlaku by byla daleko lepsi a pohodlnejsi nez na dvojsedadle pro sebe.
Asi to bude většina preferovat takto ale líbil by se mi ten spoj jako denní místo nočního. Jsem starší, nespím dobře i tak a rád bych se díval ven. Naopak mi nevadí dát pak na delší dovolené na to o den navíc.
Přes den se třeba do Amsterdamu dostanete docela dobře už teď. S jediným přestupem v Berlíně.
Do Bruselu jezdí řada lidí na pracovní jednání, zejména v úřadech EU. Dnes letí letadlem brzo ráno a jsou nevyspalí. Kdyby se vyspali v noci ve vlaku, byli by na práci odpočatí.
Přes den máte v dané trase řadu spojení, jen s přestupy (do Amsterdamu se dá dojet i s jedním přestpupem přes Berlin).
Ještě mnohem lepší ale byla před lety možnost cestovat nočními vlaky CNL přímo z Prahy do Amsterdamu či Kodaně, bylo to fantasticky pohodlné, příjemné a relativně levné při koupi lůžka/lehátka dopředu na konkrétní data ( 69/49 euro za 1 cestu) a bylo to včetně snídaně, kávy, čaje, džusu a ve vagonech byla i sprcha. Z Amsterdamu pak bylo možné pokračovat navazujícími vlaky Thalys a Eurostar do UK (nebo trajektem StenaLine) a z Kodaně zase vlaky X2000 do Stockholmu, nočním vlakem Nattag do Laponska či spojem IC do Norska. Já to využíval velmi často při pracovních i soukromých cestách do Skandinávie… Číst vice »
V případě trasy Praha-Amsterdam to tedy vypadá jasně na noční vlak v režii RegioJetu a Eu-Sleeperu no a v případě spojení Praha-Kodaň to zase vypadá na noční vlak v režii Snalltaget v relaci Berlín-Kodaň-Stockholm. Takže vlastně už jde jen o to dojet vlakem Praha-Berlín a přestoupit na vlak směr Skandinávie. Určitě lepší než nic, ještě se uvidí jak obojí spoje vyjdou cenově. No ale stejně ty spoje CNL – to bylo velmi dobré, škoda toho.
Jízdní řád má vymyšlený dobře. Ale bude zavedený jako pravidelný spoj nebo se pojede jen podle zájmu tak jako se sezónním chorvatském? Kdyby měl jezdit denně tak na tom určitě ,, vydělá“ Spiš to párkrát zkusí a když to neposype tak to zruší podnikavec jeden. Ale jako sezónní vlak na objednávku dobrý. Ještě by mě zajímalo jak to bude mít s fírama. Jestli pojedou Češi celou trasu tak je mi jich líto a jestli si najme Němce, nebo Holanďana tak je mi jich líto ještě víc, protože jejich mzdu uvidí jen na papíře. A schválně kolik budu mít mínusů 😂
Bude to celoroční , čeští firove budou končit na hranicích
Mínusů budete mít hodně, protože se vyjadřujete jako hulvát. Víte prd, ale řečí máte fůru.
Aspoň že vy víte dost.
Osobně si myslím, že RJ poskytne vlak, personál a licenci u nás, ES finance.
Normalne bych vas nehodnotil (myslim, ze tento spoj vydrzi dlouhodobe a ze zbytecne znevazujete pracovnepravni podminky tam, kde to neni prilehave, ale prilehavy dotaz beru), zadal jste vsak o minus, tak ho ode me mate.
Jestli to vyjde a jízdní řád bude alespoň podobný tomu představenému, tak už se těším, jak se svezu.
Všechny tyhle nové plány se mi zdají divné tím, že se tváří, jakoby epidemie pomalu končila, což je spíše přesný opak. Přibývají mutace, do zahraničí se nedá bez testu (což není nic příjemného, stačilo mi to 2x, pro neockovane se vymýšlí omezení kam vsude nebudou smět). Poptávka cestovat rozhodně nebude jakk před 2 lety a k tomu se veřejná doprava stala v zásadě jen nutným zlem. Turistické tratě, nové linky, nové noční spoje, všechno to ignoruje, že nutnost cestovat v rouskach a respiratorech mění zejména dalkovou a turistickou dopravu na něco, čím pokud nemusite, jet v žádném případě nechcete. U… Číst vice »
Nebojte , on to nechce rozjet za měsíc…
Tak ono se od začátku říkalo, že korona nezmizí. Lidi s ní budou nemocní už napořád. Ale cílem bylo udělat z toho normální nemoc, která nebude paralyzovat zdravotnictví a společnost. Čili ve chvíli, kdy budou naočkovány rizikové skupiny obyvatel, už teoreticky není důvod dál trvat na restrikcích včetně roušek. To by teoreticky mělo být nejpozději ve 2. polovině tohoto roku. Protože když někdo onemocní z toho nerizikového zbytku, tak se zkrátka vyleží doma, nebo ve zcela extrémním případě půjde do nemocnice jako s jakoukoliv jinou nemocí.
Myslím, že to vidíte hodně zjednodušeně.
Normální. Nejdřív si lidi nedovedli představit, že by nás fakt mohla zasáhnout epidemie, teď si zase neumí představit, že to skončí. A ono to v Evropě a USA letos s celkem vysokou pravděpodobností skončí díky očkování (COVID nezmizí, ale už to nebude těžko zvladatelný problém).
Očkování je povinné? A co řeší? Zatím to vypadá, že dá protilátky sotva na půl roku, už se mluví opatrně o třetí dávce. A nikdo neví, jaký vliv na organismus bude mít píchat si každý půlrok další dávku očkování. Covid není žádná druhá ebola ale pouhá chřipečka to není. Lidí, co se nebudou chtít naočkovat bude v populaci dost. Stejně tak nebudou stát o bolestivé testy z nosu kvůli jednodennímu vylezu vlakem přes hranice nebo návštěvě kina, když stejně mají Netflix. I kdyby to byla jen čtvrtina populace, tak to na tržby kin, hospod i veřejné dopravy rozhodně vliv mít… Číst vice »
Není povinné. Řeší zatím velmi spolehlivě smrt či těžký virový zápal plic. Jestli chcete dřepět doma a vyhýbat se lidem, nikdo vás do toho nenutí. Problém budou mít ti neočkovaní (a ti co v poslední době neprodělali nějakou aktuální mutaci), ti budou zranitelní dokud bude nálož mezi lidstvem významná, ne naopak.
Proč bych drepel doma? Mohu na kolo, chalupu, mohu jet autem, na filmy mi stačí Netflix a do hospod jsem chodil minimálně i před epidemií, raději jsem si bral jídlo s sebou. A jediný nebudu. V metru respirator vydržím a na zahraniční dovolenou jednou do roka ten test zkousnu. Takových nás bude vice. Ježdění vlakem je asi to poslední, co by normálnímu člověku chybělo natolik, aby kvůli tomu riskoval.
To je dobře, že jste nám to sdělil…
Chce s tím začít nejpozději v prosinci 2022, když to půjde dobře, tak dřív, ale rozhodně nečekám, že by to bylo už letos. A příští rok už by v Evropě skutečně mohlo být naočkovaných dost lidí na to, aby to šlo bez respirátorů ve vlacích…
Pokud budou dokola vznikat mutace, na které očkování nestačí,resp. bude třičtvrtě roku za nimi a k tomu bude nutné se každý půlrok přeočkovat, tak se k úplnému normálu jako dřív určitě svět nevrátí. K tomu skutečně dost pochybuji, že poměrně disciplinované a automobily mnohem více používající obyvatelstvo západní Evropy, bude spěchat s rušením roušek a respirátorů ve vlacích a autobusech. Jednoduše to budou více považovat za dopravu pro chudé a vyřešeno.
Takový průběh je asi teoreticky možný jako jeden z nejčernějších scénářů, ale nejspíš není ani pravděpodobný (zatím původní očkování zabírá i na většinu objevených mutací, vyvíjí se přesnější a snazší testy), natož aby byl jistý. Pokud by nastal, bude samozřejmě asi nutné takové plány přehodnotit, ale byla by kravina je kvůli takové teoretické možnosti vůbec nepřipravovat. Zejména u spacích vozů, které mají tu výhodu, že se dají lístky cestujícím prodávat po celých kupé, takže spolu v jednom oddílu budou cestovat jen lidi, kteří jedou spolu (tak to ostatně už dělá letní noční vlak z Berlína do Stockholmu, prodává jen celá… Číst vice »
Já bych řekl, že je to spíše jeden z nejreálnějších scénářů. Cestování v respirátorech se dá vydržet do té hodiny, víc je podle mě o tom, že nemáte dost peněz na auto. Pokud nemáte a usoudíte, že cestovat potřebujete, pak do toho půjdete, ale tu cestu budete hodně zvažovat, zda je opravdu nutná. Beru to podle sebe, ale tak nějak si nedokážu představit, že pojedu v respiratoru z Prahy do Brna a tak. Někomu to asi nevadí, ale mně hodně. Jakmile vylezu z metra či tramvaje, měním ho za roušku. A ještě respiratory vedou k zarudlým uším. Třeba jsem drtivá… Číst vice »
Naprosto zbytečně ty testy démonizujete, řada lidí, např. zdravotníků, je podstupovala měsíce každý týden (nevím jak dneska, kdy jsou aspoň z části naočkovaní.) Spousta lidí kolemmě je teď taky každý týden podstupuje, protože potřebujou být aspoň den dva v týdnu v práci fyzicky a ne na dálku. Nadšení z toho samozřejmě nejsou, ale berou to vesměs jako drobnou otravnost. Já dělám na dálku, ale zrovna dneska jsem byl dobrovolně v nemocnici na testu taky, protože zítra jedem pomoct na zahradu starším příbuzným a chtěl jsem mít aspoň v rámci možností ověřeno, že je neohrozím (byť mají po první dávce očkování).… Číst vice »
Zažil jsem 2 ze zadní části nosu a pokud nemusím, vyhnu se jim rád.
Mutace budou. Pokud budou závažné, upraví se na ně očkování. U RNA vakcín to jde velice snadno.
„Očkování nestačí“ je trochu zjednodušená interpretace. Síla vazby protilátka-zmutovaný protein je slabší, ale ne nulová. I u Jihoafrické mutace byl popsán jen „zvýšený titr“, tj. je potřeba více protilátek na dosažení inhibice viru. Kromě změněné vakcíny to částečně řeší i případná třetí dávka, která způsobí ještě lepší odezvu imunitního systému.
U Covidu se významněji uplatňuje buněčná imunita a ta se zdá má delší trvanlivost než půl roku, kdy mizí protiáltky.
Očkování jednou ročně jako s chřipkou je ale reálný scénář.
Pokud si pamatuji, tak v létě to bylo (i bez roušek) v pohodě. Počty nově nemocných se začaly zvyšovat až koncem prázdnin a v září 2020.
https://g.kurzy.cz/graf-koronavirus-cr-region-nakazenych-den.svg
Tehdy byl návrh na nošení roušek:
https://koronavirus.mzcr.cz/od-1-zari-budou-povinne-rousky-ve-vybranych-vnitrnich-prostorech/
Premiér Andrej Babiš projednal s ministrem zdravotnictví Adamem Vojtěchem nové mimořádné opatření o povinném nošení roušek od září a výsledek:
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/rousky-ve-skolach-a-obchodech-povinne-od-zari-nebudou/1923566
Po každé krizi nastává éra „užívání si“. Bylo to např. ve 20. letech po 1. sv. válce (a několikaleté epidemii Španělské chřipky, která byla horší než Covid). Bylo to tak i po 2. sv. válce a bude to tak i po Covidu.
Cestování bude déle omezeno předpokládám jen ven z EU (Resp. Schoengenu), při dostatečném proočkování se situace v EU vrátí zpět k otevřeným hranicím, už aby to bylo.
Možná ještě někde vydrží roušky, ale to bude tak všechno.
jak žlutého spasitele nemám rád, tak tohle vypadá jako fajn produkt. jen jsem zvědav na vozy, co nasadí. ale nutno asi vyzkoušet osobně
https://prnt.sc/11by8wj – plánované řazení. Přidával jsem ho i do diskuse původního článku před pár dny…
Co je za vagón to T.b.d.?
Četl bych to jako „ještě se neví“ (To be determined).
Takže lůžkáče ještě nemají. Ale tak času dost…
A jsou na trhu s ojetinami nějaké lůžka?
Přes 12 hodin v respiratoru? Máte dost divnou představu o tom, co je fajn.
Zase s maskou se díky nedostatku kyslíku velmi dobře usíná – mám vyzkoušeno z vlaku i busu… 😀
Všichni snad doufáme a situace tomu nasvědčuje , že se budeme přibližovat normálu. A ten vlak by měl začít jezdit v příštím roce…
Ty zastávky v Belgii i v Holandsku jsou super. Já jsem sice ve vlaku nikdy nezabral, ale asi to po letech hecnu a vyzkouším.
Jen nechápu, jak tu někteří zmiňují, proč by s tím někdo měl jet na amsterdamské letiště. KLM létá i z Prahy a „transitní tarif“ je kolikrát levnější než letenky přímo z Amsterdamu.
Davy to určitě nebudou, na druhou stranu, jak už tu bylo několikrát psáno, pokud bude někdo potřebovat letět z toho Amstru ráno, z řady míst může být jednodušší dostat se do Prahy na šestou večer na nádraží než na pátou ráno nebo ještě dřív na letiště. Případně může mít ten vlak i po cestě v ještě šikovnější hodinu (Ústí, Dráždany). Takže ojediněle to někdo třeba využije. Že to nebude nic, na čem by ten vlak stál je samozřejmě jasný, ale on ten navrhovanej jízdní řád celkem ukazuje, že hlavním cílem je spíš Brusel než Amsterodam celkově. Použitelný to do A-damu… Číst vice »
Tak to zalezi, kdyz se na to podivate, tak je to celkem rozdelene na dva useky, mezi kterymi projizdi, Praha-Berlin a Amsterdam-Oostende, tam ten vlak je vyuzitelny i jako klasika, bonus je nocni prejezd mezi temito useky,…
Mezi Berlinem a Amsterodamem je 6.5h tak na hrane na to se vyspat, jinak to vypada dobre…
Spis je zajimavy Hannover, kde bude stavet az v noci…
Tedy pokud nevylouci prepravu na tech usecich, typicky na uzemi nejakeho statu..
Co jsem viděl na nějakém odkazu, tak minimálně v Belgii a Nizozemí by měla být vnitrostátní doprava vyloučena.
Nemyslím že ktokoľvek očakáva že tým budú cestovať ľudia z Prahy na lietadlo 🙂 Schiphol je ale aj významná železničná stanica s nejakymi prípojmi + tam môžu cestovať ľudia z iných nácestných staníc (napr. Hannover).
Ale jo dobré ,jen jestli do má dotažené do konce v zahraničí.Oni ty jeho spací vagony a staré křápy z OBB asi moc chtít nebudou ,ale třeba má na to připravenou novinku.Ano bude to jistě levnější než přes ČD ,kde nemám tarif CIV ,ale i ten se dá obejít akční slevou.A ke komentářům i JLV jezdí s personálem celé trasy jako RJ ,mění se jen vlakvedoucí na hranicích i fíra někde jede dál ,normálně potkáte Němce na EC v Praze a Čecha v Dráždanech ,no ale jde o ty služby u ČD personál pořád má určité zkoušky ,u soukromníka je… Číst vice »
Tak ty od OBB co má teď tam rozhodně jezdit nebudou, myslím si že na tuto linku dá ty nejlepší vozy co má, ale doufám že pořídí něco jiného než od DB,
Už je Vám lépe, Iveto?
Parádní spoj na cyklokros do Koksijde, ani nepotřebuju zajišťovat hotel.
Zajímalo by mě, zda bude možná přeprava jízdních kol…
Můžete si ho vzít do kupé místo spolunocležníka… 🙂
Vypadá to zajímavě. Ale spíš než jízdní řád by bylo fajn vidět nějakou cenovku… 🙂
Moc dobrý jízdní řád i se zastávkou na letišti Schipol, prospíte se a ráno přijedete odpočatí na letiště a ze Schipolu s KLM se dostanete skoro kamkoliv, škoda trati Plzeň – Cham, pak by se klidně nabízelo i přímé vlakové spojení na letiště ve Frankfurtu. Každopádně super JŘ. Věřím že se někdy dočkáme i přímého vlakového spojení do Lublaně, protože do Lublaně nemá Praha ani přímé letecké spojení a přitom Slovinsko je u nás stále oblíbenější
Přímý vlakový spoj Praha-Lublaň provozoval loni od července do září právě Regiojet v rámci spoje Praha-Rijeka. (Osobně jsem ten spoj na trase Lublaň-Praha jednou využil.)
Nicméně pro letošek Regiojet bohužel upravil trasu vlaků do Chorvatska a přímé spojení do Slovinska je tak opět pryč…
Bohužel musel na trase Slovinsko-chorvatsjo je výluka ale tak snad se vrátí zpět na trasu po výluce v roce 2023
Na cestu do Amsterdamu je to nepoužiteľné, vstávanie o piatej sa jemne vylučuje s pohodovým vyspaním sa. Ale v opačnom smere určite budem polo-pravidelným klientom.
Pokud si člověk lehne dejme tomu mezi 21-22, tak do 5 ráno se dá celkem v pohodě vyspat. Samozřejmě kromě extrémních sov, které tak brzy neusnou…
Ten jízdní řád mi přijde hodně použitelný.
Ale neplatí tam FIP, tak nic. 😀
Teoreticky máte sice pravdu, ale uvidíme, jaká bude realita: nechci být „válečným štváčem“, ale zejména u návratů do ČR bych si po tak dlouhé trase vůbec nebyl jistý včasností jízdy, protože trasa navíc v úseku z Drážďan už padá do výlukových dob – a dřívější zkušenosti s nočním vlakem z DB přes Děčín do Prahy v dopoledních hodinách nijak povzbudivé rozhodně nejsou.
Ale jinak samozřejmě „brát“, frekvence zejména ve směru z ČR do ciziny si takový spoj najde určitě víc než dost.
Dá se i krásně využít na výlet do Paříže..Vždyť z Bruxelles-Midi do Paris-Nord jede TGV jen hodinku dvacet..
Přičemž z Prahy na CDG je to cca 1,5 hodiny letu, jo, to dává smysl😂.
Z hlediska emisí to smysl dává, ale chápu že většinu lidí to netrápí.
Z hlediska emisí je nejlepší sedět doma na zadku, netopit, nevařit, nesvítit a nebýt na internetu.
Že tihle zastánci snižování emisí mají potřebu trajdat všude po světě.
Přesně tak.
Mimochodem z hlediska emisí byl minulý rok mimořádně příznivý, viz brutální propad letecké dopravy kvůli covidu.
A nejlíp nedýchat, že? Normální člověk je schopnej vnímat svět i jinak než naprosto černobíle. Není jen možnost plýtvat (a leckdy okázale plýtvat, jen abych ukázal, že na to mám) jako by ekologická kapacita planety byla nevyčerpatelná a na druhé straně možnost stěží přežívat, jako by ta kapacita byla nulová… Normální člověk se snaží hledat kompromis někde mezi, chce se samozřejmě bavit, cestovat, poznávat svět. Ale uvědomuje si, že tyhle věci maj svou cenu (a to i ekologickou) a podle toho dělá kompromisy, něco omezí, něco provede šetrnějším způsobem, třeba právě za cenu toho, že ta cesta úspornějším prostředkem bude… Číst vice »
Ano, to mě opravdu netrápí, nejsem následovník Gretky a svého času i peněz (vlakem to bude dražší) si cením.
Vždyť každej má na výběr čím chce cestovat a je to dobře..Jeden radši poletí, další jede autem, no a někdo má nejradši vlak..😉
A já to snad někomu zakazuji? Já jen říkám, že jet do Paříže s přestupem v Bruselu celý den vlakem a ještě celkem draho je ve srovnání s 1,5 hodinovým a nijak drahým letem poněkud nelogické. Ale nejsem šotouš, tak zřejmě nechápu to „kouzlo“.
A to je ono..Trend je bohužel takovej že se přesně tyhle lety zdaní =zdraží..A z parádní levný letenky bude drahej špás..Prostě Evropa půjde za snižováním emisí stůj co stůj..Nakonec ten vlak vyjde mnohem levněji.
To radši poletím letadlem než se 20 h. Drbat vlakem do Paříže. Tohle je novodobá tortura
Trans-Europe Express (by Kraftwerk)
Novodoba tortura jsou sedacky v letadlech.
Přesně!
Nic co by se hodinu a půl nedalo vydržet.
Pro lidi s kratkyma az prumernyma nohama mozna. Pro nas s dlouhyma horor.
Mám 1,9 metrů a létám celkem často, služebně i soukromě. Hodinu a půl se to opravdu vydržet dá. Ve srovnání s 24 hodinami ve vlaku je to sranda.
S 1,9 možná jo, zejména pokud máte spíš delší tělo a kratší nohy, já mám 2,0 a nohy v poměru k tělu dlouhý (například nemůžu řídit některá auta, do kterých se moji ještě vyšší kamarádi, ale s delším tělem a kratšíma nohama poskládaj…). Letadlem už jsem neletěl přes deset let, že od určité rozteče sedaček to zkrátka vydržet nejde, mám opakovaně vyzkoušené v divadlech, která mám leckdy na stojáka i s lístkem k sezení…
Takže raději jedete 20h vlakem než abyste 1,5h pokrčil nohy? To vám tak věřím. Spíš bych řekl, že jen patříte k těm, co vlakem jedou z principu. Proč ne, ale snažit se tu naznačovat, že lidé masivně prejdou z letadel do vlaků na takovychto trasách je úsměvné. Mimochodem, přes oceán to berete lodí a do Vietnamu zkratkou po zemi přes území milic v Afghánistánu a Pákistanu nebo to bezpečně objede přes transsibiřskou a pak Čínou? 😀
Kdo nezažil, nepochopí. Já bych ty nohy do některých roztečí leteckých sedaček nepotřeboval ohnout, já bych si je musel nechat zlámat… Možná to pochopíte, až vám nějaká nízkonákladovka vymyslí sedačky s ještě o pár palců menší roztečí. Přes oceán jsem se zatím nevydal (a nějak extra mě to neláká, cestuju rád, ale zatím si vystačím s Evropou). A co jsem slyšel, na dálkových letech to bývá přeci jen s místem na nohy lepší, takže tam by to možná bylo jen nepohodlné, ne prakticky nemožné, jako po Evropě. Taky samozřejmě vím, že se dá připlatit za vyšší třídu s větším místem… Číst vice »
Aby se nemusel 1,5 hodiny trochu mačkat, jede raději 20h vlakem nebo řídí až do Belgie. Jak to děláte, když nahodou je vlak plný a auto po ruce nemáte? Jdete pěšky domů? Nebo si voláte taxi? V tramvaji jste už seděl? Nebo dáváte nohy lidem do uličky? Ale tak pobavil jste. Kvůli nákupu v Německu klidně jdete na odběr ze zadní části nosu a letecká doprava dle vás zkrachuje na malé rozteči sedadel. Tak jo. 😀 Hele, já jsem jednou kdysi do Barcelony jel s holkou autobusem, nebudu vám lhát, bylo to za 900 korun s eurolines a letenka se… Číst vice »
Sorry, když se někdo ani nesnaží pochopit psanej text, nemá pro mě cenu s ním diskutovat.
Pravidelně (tedy před C19) létám na několik dnů do BRU – ranní let mělo ČSA 6.50 a Brussels Airlines 6.55 tuším. Pokud s sebou mám věci na odbavení, min 5.50 na letišti = podle člověka a vzdálenosti na letiště vstávání tak 4.30 Pro někoho v pohodě, já jsem pak rozbitej celej den. Možnost sednou v 18 do vlaku, dát si v klidu večeři a ráno jsem odpočinutej v 8 hod v BRU stejně jako letadlem. Za sebe bych určitě využil
Odpočinutej z postele s kolečkama? To jste záviděníhodná výjimka. Třeba já vím o každém zastavení (nejlíp někde pod místním blafákem „vlak je připraven k odjezdu“).
Jinak normálně se lítá den předem a přespí v hotelu, to jste jen nějaká nevýznamná filcka?
Kdy jste jel naposledy, ja kdyz jedu vlakem, tak ani nepoznam ze uz se rozjel… To neni jako pred 30 lety,… Tedy az na vyjimky…
Jsou dva druhy osob – jedni, kteří pravidelně pracovně létají po celém světě, znají hodnotu svého času i odpočinku a nedělá jim problém zvážit na cestách různé alternativy a pak tací, kteří důvěrně zvuk místního blafáku znají ze své jediné dovolené vlakem na Jadran a o tajně doufají aby se zařadili mezi ostatní nevýznamné filcky a firma je poslala alespoň na pracovní cestu do Havlíčkova Brodu (ale idálně tak 2 dny předem ať firmu pořádně podojíme, když je to hrazené..). Těší mě, že většina ostatních diskutujících se bez urážek vyjadřují k tématu a z jejich hodnocení je patrné že jasně… Číst vice »
Na Jadran vlakem? A co byste tím získal? Nutnost ubytovat se poblíž nádraží a nemožnost se pořádně kamkoli podívat? Na Jadran to bez auta nemá smysl a pokud nechcete setrit a řídit existují letadla a pujcivny aut. Naopak, když budu chtít ušetřit, pojedu za litr autobusem do Barcelony, kde socka jezdí až k plážím a funguje solidně často za euro jízda. A na té pláži i prespim. A obden dám hostel. Noční vlak nenabízí skoro nic zajímavého ani jedné ze skupin. Pro sporilky je to moc drahé a pro pohodlné je to nepohodlné. A pokud je cesta cíl, pak ji… Číst vice »
To závisí na stavu vozidel a úrovni stravování.
Jel bych, být to lůžko a plnohodnotnej špajzák.
Ale pro baťůžkáře lehátko a řízek v chlebu asi dobrý.
Ano , pan Ondrůj použil výraz “nejlepší služby”. Což u mne vyhrává lůžko . Lehátka tak už 20 let neužívám. Naposled výjimečně NightJet do Curychu.
Škoda, že z Amstru nejede až v 11 (tzn. posun celého Holandska/Belgie na pozdější časy) – ušetřila by se hodina, z Bruselu by se jelo po večeři a pozdější odjezd z Amstru by neměl nikomu vadit – s malými dětmi tam stejně moc lidí nepojede.
My s malým dítětem (než se to otevře tak bude teda o trochu větší) rozhodně pojedeme.
Čest Vám, ale obávám, že budete spíš výjimka – osobně neznám moc lidí, co by s dítětem jezdili/létali na městské pobyty, ale připadá mi to i vzhledem k výchově a všeobecnému rozhledu dítěte škoda…
Krásný projekt, minimálně Holanďani začínají být hodně posedlí ekologií, o Berlínu nemluvě, budou mít plno. Zajímalo by mě, jestli budou prodávat i jízdenky třeba jen po Belgii, se svými cenami můžou trhem dost zamávat. Jestli je nezničí regulace a protekcionismus, jednou může být z Regiojetu vlakový Ryanair 😀
jeden vlak denne na “zamavani trhem” nestaci.
Jo, holanďani jsou tak posedllí ekologí, že vozí drcené lesy do uhelných elektráren, protože atom je fuj.
Vnitrostátní přeprava minimálně v Belgii a Holandsku bude vyloučena – to už je potvrzené.
To 6ti-lehátko to musí být pocuc v tom trávit 15 hodin. To rakušáci to mají v tom nightjetu lépe vymakaný tedy, když si člověk může zaplatit od šesti místa až po separé oddíl.
Ovšem za cenu vyšší než letadlo
1. naučit se psát číslovky
2. je to soukromá firma, nikdo vás nenutí její produkt používat
3. záleží na nastavení byznys modelu = je to jeho věc, jistě ví, co mu vydělá
4. až budou zakázaná letadla, jistě si úředníci cestující do Bruselu prosadí erste Klasse mit Bett und Dusche.
Ten jízdní neřád mne překvapil a je lepší, než jsem čekal.
Člověka to překvapí, co? Zvláště když si vzpomíná na noční vlaky v režii ČSD.
Tak infrastruktura západně od našich hranic za tu dobu 30 let dosáhla značných změn a vylepšení. Takových, že Němci přestali nočním vlakům věřit (zřejmě trvale klesala poptávka?).
Jistě, byla doba letadlová. Ale s tím je teď konec. A zatímco za Šumavou (a Dyjí) se s infrastrukturou pohnulo, my zase budeme koukat.
Jenže u nás si šotoušci řeší Kozí dráhy, ty nějaká realita světa nezajímá.
Konec s létáním není, to je jen zbožné přání těch, co by chtěli hyperloop přes Atlantik.
A že je rychlejší TVG/ICE z centra do centra na vzdálenosti do 300 km tak to prostě je. Jenom odsouvači nádraží jsou zásadně proti, protože by se vlak zdržoval zajížděním do centra. Že tam půlka lidí vystupuje jim je jedno.
On je mezi Bruselem a Prahou Atlantik? Safra, co se změnilo?
Pokud jde o myšlení bruselských eurozaměstnanců a českých úředníků… Ano, je.
Kozí dráha koridorové a VRT tratě nijak neblokuje. To je jako tvrdit, že nemáme dostavěné dálnice, protože se rekonstruuje třetí třída z Houslic do Lovosár…
Blokuje především mentalita, nikoliv zrezlé koleje.
Myslím že trh rozhodne , jestli to bude úspěšné nebo ne. O vlaku do Rijeky taky psali různí experti, že proč 15 hodin vlakem a ne hodinku letadlem, ale vlak byl vyprodaný v sezóně denně…. Tak uvidíme.
To, že bylo něco úspěšné v jedné sezóně neukazuje na to, jak to bude úspěšné v dalších sezónách. Zda tento úspěch bude trvalý anebo se lidé vrátí k původní variantě cest na Jadran. Já z vlaku do Rijeky mám ten pocit , že lidé chtěli vyzkoušet něco nového , nestandardního, netypického . Dále mne úplně zarazilo , když jsem zjištil, že takový Čedok neorganizuje pro letošní sezónu skoro žádné autobusy , ale všechno žene na tento vlak. Jančura jako šíbr si dovede jak se zdá vytvořit hodně nadstandardní vztahy nejen s politiky ,ale i s majiteli cestovek. Otázkou však je… Číst vice »
Podle mě to úspěšné bude i nadále i díky prodloužení do Splitu a hlavně díky tomu, že jsou zajištěny rozvozové autobusy. Ale Chorvatsko je z hlediska rekreace zásadně něco jiného nežli Brusel a Amsterdam, tam to vidím dosti nejistě, ale příznivá cena tomu může pomoct.
Nicméně už teď jsou některé spoje do Splitu vyprodané, i když tam to jede ještě déle a opět to byl podle odborníků „naprostý nesmysl“, když se dá pohodlně letět… Tak uvidíme, lidi si vyberou. 🙂
A nemyslím si že to dorazí autobusové dopravce, jestli do Chorvatska jezdí za sezonu cca milion čechů, tak ten jeden vlak nemá kapacitu „dorazit dálkové autodopravce“, to by těch vlaků muselo jet pět aspoň, denně.
Jasně , že se s jedním vlakem nevymlátí totálně všechno. Ale i desítky autobusů, které těmto vlaky nahradí se mohou hodit.
Chytnu se jen Liberce. Plno cestovek sice z Libe vypravilo bus směrem k Jadranu, ale po cestě bylo nutné přestoupit na jiný. Jedoucí do cílové destinace. Samozřejmě s čekáním na příjezdy ostatních spolucestujících.
Přestup z libereckého busu na Hlavaku do vlaku problém není. Pak kupé s lehátky nebo pařba až do rána na sedačce 😀 (to podle kondice). Rozhodně lepší než sedět z Libe skoro 24 hodin v busu. (Např. CK Vict.vyjizdela z Libe v pátek po poledni na Phu a Br. s přestupy a čekáním, aby v sobotu dopo dojela k moři. To fakt zlatá noc ve vlaku).
Je to jednoduché. Jako zákazník si koupíte jen to, co vám bude vyhovovat.
Přesně tak..
Jsem zvědav, jestli jim belgický infrastrukturník fakt povolí zastavení ve stanici Brussel Centraal (pozor – dvě „a“; oni tam mají chybně jen jedno „a“, se kterým by to bylo správně jen ve francouzské verzi, ale tím pádem by to muselo být s výrazem „Bruxelles“), které je omezená počtem kolejí, délkou nástupišť, obloukovitostí nástupišť a vůbec umístěním v úzkém kolejovém hrdle (ve kterém proto nezastavují ani např. Thalysy či ICE).
Tak ono slovo Centraal vypadlo i u Amsterdamu.
A když se to rozjede, rád využiji. Už jsem tam vlakem přes Hannover sice dojel, ale se 3 přestupy, a to nechceš :-).
Já jel před dvěma roky do Gentu, navštívil Brugy, Ostende, i Brusel na zpáteční cestě. Využil jsem tehdy levnou akční jízdenku za pár stovek. Bohužel nevýhoda jsou ty přestupy a možné zpoždění či jiné problémy. Zrovna v Norimberku nás potkalo zrušení ICE do Belgie, takže jsem musel čekat 2 hodiny na další + řešit přerezervaci míst na další vlak. Cesta jako taková nebyla špatná, i když zdlouhavá, nejhorší na tom bylo, že to sežralo celý den času. Takhle přes noc za rozumné peníze, jedním spojem je to ideální.
Chtěl bych vidět někoho, kdo s tím do toho Shipholu na letiště fakt pojede. To by musel být magor. 1. Skoro 12 hodin ve vlaku 2. Pochybuju nižší cenu než letenka od easyJet 3. Vlak je víc eko než let: ano, ale nedává to smysl brát v potaz v případě cca dvanáctkrát delší cesty 4. Radši se vyspím doma 5. Přímé lety např. s KLM z Amstru obecně nejsou levnější, než s přestupem z Prahy, naopak! Plusy a mínusy: + Ušetřím přírodu + Vyspím se o 2 hodiny déle, pokud dosahuji ve vlaku kvalitního spánku – Zaplatím víc – Na… Číst vice »
easyjet mám pocit nikdy nelítal takhle brzo ráno, první odlet z prahy býval okolo deváté/desáté, tzn. před jedenáctou v AMS, a to ještě ne každý den.
Ten vlak není určitě míněn tak , že s ním každý den pojede 500 osob do Amsterdamu na letiště. Ta stanice je jednou z alternativ , kam s tímto vlakem jet. A vzhledem k tomu, že z Amsterdamského letiště se lze dostat do více destinací , než z Prahy , tak proč ne ? Proč nejet sem vlakem a odsud neletět na dovolenou do některé z latinskoamerických zemí ?
a proc jet vlakem do amstru a pak prestupovat, kdyz z prahy muzu s klm za pakatel do toho amsterdamu doletet a jako bonus mit, ze se nemusim starat o kufry, nemusim se bat, ze mi to uleti apod, a hlavne … proc si cestu znytecne prodluzovat o bambilion hodin?
Vlak není zamýšlen pro cestující přestupující na letadlo.
vysvetlete to nekterym mistnim sotousum 🙂
me to vysvetlovat nemusite 🙂
A pro koho je ta zastavka na letisti teda urcena?
Pokud se bavíme o scénáří „přestup na letadlo“ … tak je tam řada dalších zastávek, ze kterých cesta do Amstru na letiště i smysl dávat může (ale rozhodně není řeč o Praze).
Nicméně, Amstr jako cílová destinace pro lidi, co chtějí např. na víkend do Amstredamu, zela určitě smysl dává. Hodně čechů jezdí Amstr na víkend, a tohle je určitě zajímavá alternativa.
„Proč nejet sem vlakem a odsud neletět na dovolenou do některé z latinskoamerických zemí ?“
Protože je to naprostá pitomost.
Pitomost ? Proč poté polovinu exotických dovolených směr Karibik české cestovní cestovní kanceláře směřují přes Amsterdam ? Doby , kdy na takovou Kubu létaly české cestovky nejdříve s A310 a poté s B737 jsou pryč.
ano, pitomost. do toho amstru totiz doletite letadlem. proc by tam kdo jezdil vlakem?
Třeba vlak bude v dané situaci znamenat lepší řešení než letadlo. Cena nebo návaznosti nebo další faktory . Nehledě na to, vsadím se, že vzhledem k nadstandartním vztahům Jančury a majitelů cestovek exotická dovolená bude začínat již na pražském nádraží a bude směrována právě přes Amsterdam…
Jasně, pojedu 14 hodin vlakem na letadlo do Amsterodamu. To dává perfektní logiku.
Jenže přes noc. A každý člověk nemá zrovna v dobrém dosahu ruzyňské letiště… je to alternativa. Někomu to vyhovovat nebude , někomu bude. Každý si vybere , co pro něj bude lepší…
vlakem jet do amsterdamu rozhodne alternativa není 🙂
Pak bude mít v nebodrém dosahu i Prahu hlavní nádraží.
Co je obtížně dosažitelné v pět ráno, nemusí být zdaleka tak obtížně dosažitelné v šest večer…
a jak to proboha ti lidi delaji doted?
podle vas doted lidi z decina, usti apod. sedeli na zadku a nikam nelitali?
Hledaj si jiný spojení, který nevyžaduje být brzy ráno na letišti, i když je třeba dražší nebo jinak nevýhodný? Někdo z rodiny kvůli nim vstane ve tři ráno a na to letiště je odveze? Objednaj si na tu třetí ráno taxíka? Přespěj v Praze?
Jasně, že když ti lidi musej, tak se na to letiště v pět ráno nějak dostanou. Ale opruz je to někdy velkej a možnosti ve srovnání s odjezdem v sedm večer z Hlaváku nesrovnatelné…
diagnoza: šotouš
symptomy: naprosta ztrata soudnosti
to je zabavne 😉
diagnoza: magor
symptomy: příliš omezené vnímání světa
je to trapné
Omezené vnímání světa?
Nikoli .. jen vnímám v tomto případě jako cestující, který nalétal možná víc, než většina přispěvatelů v této diskusi dohromady 🙂
Nezapomeňme, že z AMS létá mnoho aerolinek které u nás nikdo nezná a zejména Karibik nebo USA mají na akcích za super peníze, např. TUI atd. Před C19 se z AMS dala sehnat RT letenka třeba do Dominikánské za 300 EUR a množství těchto letů odlétá v ranních/dopoledních hodinách takže vlak v 6 ráno na AMS je ideální. I kdyby brzký ranní let z PRG byl a měl by navazovat na transcontinent, tak než vstávat ve 3 ráno abych letěl brzkým letem, radši se v klidu vyspím ve vlaku a na transcontinental jsem odpočinutý.
A nehledě třeba na to , že budete z Moravy. Lépe se Vám bude dostávat na odjezd tohoto vlaku než na Ruzyň na odlet prvního letadla…
proc by proboha clovek z moravy jel domprahy a pak vlakem do amstru, kdyz ma za barakem viden, pripadne varsavu apod?
zkuste se prosim zamyslet 🙂
Vídeň ani Varšava zdaleka nenabízí to, co nabízí Amsterdam… Po Londýnu a Paříži jde na počet odbavených osob o třetí největší letiště v Evropě… Takže asi tak…
on totiz normalni clovek zajede do ty vidne (warway, budapeste apod) a tam proste veme pripojny let a poleti tam, kam je potreba.
stále je to o parnik smysluplnejsi, nez jet vlakem do amstru 😀
Warszawa, Wien i Budapest mají z pohledu nabídky spojení blíže spíše k Praze , než k Amsterdamu. Řada linek , které létají z Amterdamu nelétá z Vídně či Budapešti. Ale pouze z Paříže, Londýna či právě Amsterdamu.
bože … tady je to samej tatar 😀
moravák prostě dojede do pešti / varsavy / vidne a tam sedne na letadlo, které ho, pokud neeixistuje dostupny primy let, doveze na nejaky velky hub – at uz ams / cdg / fra / muc nebo cokoli jiného 😀
proč by proboha jezdil vlakem do amstru? 😀
Třeba proto , protože se nedostane na okolní letiště brzy ráno ??? Že dostat se do Prahy na večerní vlak může být snazší ? Třeba proto, protože když vyrazí čistě letecky den předtím , bude muset být tu noc někde v hotelu ? Hele , nech každému , ať se rozhodne a vybere si pro sebe, co mu vyhovuje. Někdo pojede do Amsterdamu autem , jiný letadlem , pro někoho může být výhodnější , když se nechá odvézt busem Jančury do Franfurktu. Těch alternativ jak cestovat je spousty . Přibude další a čím větší výběr , tím lepší …ne ?
samozrejme, nikomu nezakazuju si jet treba multikarou na mesic 🙂
jen tu krotim soto fantazie , jak ten vlak bude plny lidi jedoucich do amstru 🙂
Přestup?
Takže z Brna se budeme hnát za celých 3:15 do Prahy, tam přestupovat na jiný vlak, pak 14 hodin cestovat na letadlo a znova přestupovat.
Namísto toho abychom se za zhruba dvě hodiny dostavili na Swechat, odkud se za 14 hodin letu dostaneme kamkoliv, kam bychom se dostali Amsterodamu. To kdyby se nedalo letět z Brna do Mnichova.
Ale nic nenamítám proti tomu, když si někdo z Ústí přisedne a sveze se do Amsterodamu na letiště za prací nebo za focením letadel.
To bude naprosto okrajový účel vlaku… Možná pro někoho z Ústí/Děčína/Teplic, ale spíš ani to ne… A souhlas, že oběcně u přestupů letadlo – dálkový vlak budou potřeba garantované přestupy, tzn. spolupráce jako na relaci Linz-Schwechat…
Podľa mňa sa mylne domnievate že to tam zastavuje kvôli prestupu na lietadlá. Ona je to ale tiež významná železničná stanica, plus je odtiaľ jednoduchý prístup do južných častí Amsterdamu. Tipujem že je to určené pre miestnu klientelu + prestup na iné železničné linky.
Já se tedy ve vlaku vyspím celkem pohodlně a můžu si s sebou vzít kufr bez příplatku narozdíl od letadla.
O tom, že by bylo super, kdyby vlak zastavoval i na Schipholu, jsem se u minulého článku bál psát, protože bych schytal hate. Ale tenhle návrh je perfektní, o půl sedmé na letišti chytnete i s odbavením jakýkoliv spoj úplně stejně, jako byste letěli ranním feedem. Trochu bych se ale bál možného zpoždění a zmeškání letu :/
tohle je fakt soto zoo 😀 to si fakt myslite, zense najde byt jediny clovek, ktery tohle pouzije jako connect k dalsimu letu z ams ? 😀
onehda jsem jel nocnim vlakem na odlet do Varsavy, neb to proste vychazelo vyznamne lepe financne oproti odletu z Prahy (a kdyz uz jsem priblizovaci cestu resil samostatne, tak byl vlak vlak levnejsi a spolehlivejsi a bylo mi fuk, jestli vecer pujdu na predodjezdove pivko do hospody, vyspim se doma a brzo rano budu muset na letiste, nebo jestli si to pivko dam ve vlaku a pak zalehnu na luzko a spim do 9 rano).
dobre. ultra sotousi jsou vyjimka. ty nepocitam.
To není o šotoušství. V situaci, kdy cenová politika aerolinek nereflektuje náklady, ale poptávku, tak je často významně levnější si koupit letenku B-X-C místo ve skutečnosti chtěné A-X-A. A to i po započtení času a nákladů na dopravu A-B a C-A. Samozřejmě na jednodenní buisiness trip to nedává smysl, na několika týdenní cestu už rozdíl, jestli odjedu večer předem, nebo brzo ráno není relevantní. A rozdíl cenový může být stále v desítkách procent, tj. klidně v desítkách tisíc Kč.
Tomhle samozrejme rozumím 🙂 o tom, jak fungují letecké tarify me fakt poucovat nemusíte 🙂
nicméně – i pres to vsechno, predstava, ze nekdo pojede vlakem do amstru z cech … je prostě mimo 🙂
Kdokoliv třeba z Děčína a okolí, kdo se ráno na půl páté ráno na pražské letiště prostě nedostane (bez auta). Takhle by do Prahy musel jet stejně o den dřív a platit si hotel. Ono se těch důvodů najde víc, člověk se ale musí oprostit od myšlenky „všichni jsou Pražáci, co to mají na letiště 15 minut taxíkem“. Není to o šotoušství, já jsem vyloženě antišotouš, jde o výběr z možností.
ten clovek z decina poleti z berlina, drazdan pripadne lipska.
proc by proboha jel az do amsterdamu? 😀 😀
Fajn, dostanete se z Děčína jinak než autem na půl páté na letiště do Berlína, Drážďan nebo Lipska?
…. a co kdyz vam po ceste dojde benzin? a co když .. a co když?
neni to vtipné 🙂
Děkuji za tento argument. Prostě z Děčína (ani z většiny měst v ČR) nemáte šanci se bez auta dostat na ranní let do AMS bez toho, abyste jel den předem. Nikdo vás nenutí tím vlakem jet, ale bylo by od vás fér přijmout fakt, že pro někoho (ne nutně vás) to výhodné být může.
Mimochodem, celkem úsměvně jste uvedl letiště, které jsou z Děčína o dost dál, než do Prahy (krom Drážďan, které jsou blíž o 15 minut)
to je uplne jedno, jestli jsem uvedl prahu, nebo ne … protoze kdybych uvedl prahu, tak se stejne najde nejaky zbynek, ktery by pindal, ze jsem neuvedl berlín
O praze jsme mluvili předtím, a vy jste uvedl jako alternativy německá letiště, které rozhodně alternativami nejsou. Nevidíte si do pusy
Mno , je úplně jedno, jestli Praha, Hannover, Berlín, Drazdany nebo cokoli jiného…. ono celá ta diskuse je celkem nesmyslná. Vycházite z předpokladu, že se musíte dostat do Amstru „za každou cenu“ ráno (na ranní vlnu). v podstatě se to týká jen vybranýcgh destinací v severní americe, a částečně karibik. A do většiny z těchto ranních destinací se dá dostat i lety, které nevyžadují přítomnost v amstredamu (drazdanech, berlíně) v osm ráno, ale až přítomnost před obědem. Mno a představa, že nekdo, kdo letí na dovolenou v karibiku, se bude před tím kodrcat 12 hodin ve vlaku …. 😀 je… Číst vice »
Je spousta lidí a situací. Když je na výběr, je to nejlepší. Sám, nebo ve dvou se ženou bych to nevyužil, s dětma bych do toho klidně šel.
ale to nijak nezpochybnuju 🙂 par jednotlivců tim na letiste (za ucelem prestupu na letadlo) mozna i pojede.
nicmene místní šoto cvoci z toho dělají pomalu hlavní význam té linky a vydávají to za naprosto bezkonkureční konkurenci KLM na lince z Prahy … což je to, co rozporuju 🙂
Naopak, všichni ostatní o tom píšou jako o příjemný možnosti navíc, kterou možná někdo občas za určitých okolností využije. Jen vy jste se vydal na křížovou výpravu a snažíte se nesmyslně dokázat, že taková situace nemůže nastat nikdy, za žádných okolností…
Takto by cestoval skutečně jen ultrafanoušek vlaků, ale ten by zas dál nepokračoval letadlem.
Tady se dokonce píše extra o lůžkových a lehátkových vozech, takže doufejme že by nemuselo hrozit „lehátkové lůžko“:
http://web.archive.org/web/20210413103611/https://www.regul.be/wp-content/uploads/2021/04/aanmelding-Eurosleeper-met-bijlages.pdf
Mimochodem ty časy v Bruselu jsou naprosto ideální. Škoda jen, že z Drážďan do Berlína ještě není hotovo. Při snaze „ještě tak nějak“ chytit Berlín pak holt je ta Praha pro většinu ráno už přece jen pozdě (byť zrovna pro mě zcela OK).
To zastavení v Bad Schandau je kvůli střídání strojvedoucích „čistě český za čistě německý“ (jestli to tedy ještě takto „klasicky“ lze)?
Tak to jsem nečekal, jenom tak vědět, kdo mu je půjčí 🤔 Osobně bych tam velmi rád viděl spolupráci s ČD a to třeba ve formě modernizovaných vozů WLABmee které by už v té době měly být modernizovány (pokud to zase Pars nějak nezprasí), případně WLABmz, pokud by chtěli jezdit 200 km/h.
Spolupráce s ČD doufám nikdy nebude na pořadu dne.
Důvod?
Ono je problém,že státní dopravce(je jedno z jaké země) musí mít vlakovou četu pouze na svém území pro kontrolu jízdenek atd.(dle nějakých pravidel a úmluv)Přejede hranice a přijde nová vlaková četa té dané země,kde vlak projíždí,což zvyšuje náklady a státní dopravce v tomhle směru může dost těžko konkurovat.To však neplatí v případě soukromníka,ten může s jednou četou jet prakticky kamkoliv.
Troufám si odhadnout, že praktický dopad na ekonomiku provozu čistě této věci je téměř zanedbatelný (jestli dané pracovní hodin platíte tomu nebo onomu je teoreticky jedno, pominu-li různé platové úrovně zemí, spíš tam bude vliv ne/možnosti optimalizace směn všech zainteresovaných vlivem těch střídání). Že by právě tohle byl ten rozhodující vliv, kvůli kterému jsou „státní“ dražší, to si fakt nemyslím.
Navíc je otázka, jestli to co píšete pro ty soukromníky opravdu platí takto do důsledků vzhledem k dopravním povinnostem vlakvedoucího.
A toto pravidlo vyplývá z čeho ? Z tradice , že se to tak dělá 150 let ? Vždyť přeci máme úplně jinou dobu. Arriva , patřící do DB válcuje v ČR českého národního dopravce, ČD mají možnost se přihlásit do výběrových řízení v jiných zemích. Proč by nemohly jet s jednou posádkou až do Belgie…pokud splní všechny zákony a předpisy těch daných zemí ? Proč musí spolupracovat výhradně se státním dopravcem v jiné zemi ? Proč by třeba ČD si nemohly pro tyto případy založit nějakou dceřinku typu Arrivy a provozovat to pod hlavičkou dceřinky jako soukromý dopravce ?
Jestli to nesouvisí s uznáváním, resp. neuznáváním vnitrostátních jízdenek dané země. Regiojet uznává jen vlastní jízdenky, proto jako uzavřený dopravce může mít jednu vlakovou četu po celou dobu trasy. Třeba.
Je to len vec zvyklostí, nič by nebránilo aby napr. posádky ČD jazdili až do Bratislavy a podobne. Napr. posádky SJ jazdia aj do Dánska či Nórska, posádky ÖBB do Talianska, Švajčiarska alebo Nemecka, atď. Nič nebráni tomu aby jeden človek mal papiere pre aspoň dva rôzne štáty (to platí aj pre tarifu – sprievodca ÖBB mi bežne na railjetoch kontroloval Swiss Pass keď som išiel vnútroštátne po Švajčiarsku a svet sa z toho nezrútil). A naopak, Regiojet na linkách mimo Slovenska a Česka posádky strieda, napr. do Viedne jazdí vlaková čata partnerského dopravcu (v Rakúsku to papierovo nie je… Číst vice »
A to je dáno čím, že se posádka ČD musí střídat například s kolegy z DB…? 😀
Není to náhodou jen tím, že například německé úseky jezdí v německém závazku a je to tím pádem čistě kooperační linka (DB+ČD)…? 😀 …protože pokud ano, tak ČD opravdu nikdo neomezuje v tom aby rozjely něco „na vlastní pěst“…
To je z doby, kdy mezi pohraničními přechodovými stanicemi (PPS) byla demilitarizované zóna a území cizí správy bylo zcela nepřátelské. Jízda vlaku peáží musela být realizována se zataženými závěsy. Za PPS začinala jiná dimenze, pravděpodobně peklo odkud se vlaky zázrakem vracejí, ale je nezbytné provádět očistný rituál. Beze srandy.
to nesouvisí s tím, jestli je to státní dopravce, nebo jakýkoli jiný, ale mimojiné o tom, v jakém režimu ten vlak jede. jančura si jede svoje, s největší pravdepodobnosti tam plati jeho „globální“ tarif apod. vlaky čd (a je jedno, jestli je to státní dopravce, národní dopravce, nebo cokoli jiného) jsou .. jak to říct.. integrované. na území čr tam platí český tarif, na území rakouska rakouský tarif (včetně jejich slev) atd … no, a prostě v dané zemi je v tomto případě dopravcem partnerská železniční dopravce. pokud by čd vypravily vlak ve stejném režimu (globální cena , žádné slevy… Číst vice »
Ukazuje se jeden zásadní rozdíl v myšlení manažerů Regiojetu a ČD. Zatímco Regiojet hledá trasy s potencionálem cestujících nezávisle na krajích a MD, což mu přináší kromě eněz i reklamu (viz. Rijeka, nyní noční vlaky do Nizozemí, Belgie. ČD se neumí vymanit z té úvahy, MD či kraje to objednají (zaplatí) a my tam budem jezdit. Mohou sice nasazovat spoustu nových jednotek na regionálních tratích, pendolina, railjety, ale pokud občasný cestující pojede některými klasickými rychlíky R11, R17 a podobně ve voze B249, který je od jeho mládí před 30 lety přečalouněn a zvenka natřen na modro místo zelenu, tak si… Číst vice »
Ono je to hlavně o tom, že RJ je vlastnictvím jedné osoby, která rozhoduje o všem a to z ní dělá mnohem flexibilnější subjekt , než je velká firma , za kterou rozhoduje kolektivní orgán- představenstvo. Navíc ještě státní firmy , na kterou jsou ještě jiné tlaky ze strany politiků , kteří prostřednictvím státní firmy si chtějí přijít k nějakým penězům a vlivu navíc a kterým je budoucnost této firmy ukradená…
zlata slova. toto si nikdo neuvedomuje, ale je to presne popsano
Ale rzohdoně to není tak, že by určoval do posledního špendlíku všechno. Naopak má schopné lidi, kteří mu připraví podklady co a jak by šlo, jak to zhreuba vypá, odhad poptávky.
ČD sedí na zadku a čekají, až dostanou od ministerstva pokyn, aby vyjely. A stěžují si na to, že někdo (Všemohoucí?) nabízí zahraniční linky, ale jenom ne jim. Aspoň tak to podle diskuzí vypadá.
o to nejde. tady jde o to, že v čd (a jakékoli podobně velké korporáci, i třeba soukromé), je to věc mnoha oddělení, které má kažadé vlastní zájem a vlastní „politiku“. oddělení jdou často proti sobě, a na něčem se dohodnout je problém. v menších a malých soukromých společnostech toto funguje naopak – prostor na „vlastní politiku“ jendotlivých kohoutů je podstatně menší, a vesměs to funguje tak, jak „vedení určí“. takže v případě RJ, pokud vedení řekne, že se pojede do amsterdamu, tak se do toho amsterdamu prostě pojede, a neexistuje, aby nějaké oddělení začalo tvrdit, že „to nejde, dokud… Číst vice »
RJ už dávno není o rozhodování jediné osoby, ale je pravda, že ta jedna jediná osoba určuje strategické cíle a má vize. A to je to, co ČD nejvíce chybí. ČD mají pouze úředníky.
Neříkejte . A já měl za to, že Jančura je jedním vlastníkem…
Neslyšel jste rozhovor, on firmu už neřídí
Majitel vždycky řídí svoji firmu. A to buď přímo anebo nepřímo. Přímo tím , že sám je v první linii a řídí a přímo rozhoduje. Anebo je v pozadí a jím najatý manažerský tým bez konzultace s ním žádné rozhodnutí neudělá. Ale žádná firma nefunguje systémem , že vlastník řekne svému manažerskému týmu…dělejte si s tím vše, co uznáte za vhodné.
Že majitel vždycky řídí svojí firmu je pravda, ale zdaleka ne každej sedí manažerům za zadkem tak, jak to popisujete. Mnoho jich své manažery jen obecně směřuje, ale že by bez konzultace s majitelem nic nerozhodli je kravina. Leckde naopak drtivou většinu rozhodují samostatně a jen když si opravdu nejsou jistí, nebo když jde vysloveně o otázku strategie směřování celé firmy, jdou za majitelem a ptají se, jak to chce.
Bohužel, díky takovým, jako je V.N., kteří neví, jak velké firmy fungují, vznikla hysterie, že po smrti Kellnera padne celé PPF.
To že je jediný vlastník, neznamená, že všechno rozhoduje.
Si třeba zkuste rozhodovat úplně o všem ve Vaší domácnosti. A teď to zkuste dělat pro 100 domácností.
Není v silách jediného člověka vše pojmout. Proto si ve velké společnosti majitel nechává jen některá práva a zbytek deleguje na ostatní.
Ano, pokud si majitel řekne, že chce dálkovou linku do Amstru a ředitelé nemají argumenty proč ne, tak tam zřejmě jezdit bude, ale předpokládám, že spíše bylo zadání, zkuste vyhledat perspektivní místa, kam zavést dálkové linky a ty pak probereme…..
A doufám , že řídit stát jako ( takovouhle ) firmu nikoho nenapadne, císařství a samoděržaví patří snad minulosti . Pravdou je, že na přílišnou demokracii doplatila Polska Rzeczpospolita až jim neschopné vládnutí ukončilo dělení Polska . A takový osvícený diktátor , panečku, to je efektivita non plus ultra.
Jenže pak vyvstává otázka, zda-li potřebujeme ČD jako akciovou společnost ve vlastnictví státu.
Varianta může být privatizace nebo postupné soutěžení dopravy na jednotlivých tratích.
Je otázka, kolik peněz mu takový spoj přinese – ale reklama je to dobrá . Pokud by to nedopadlo, riskuje v podstatě asi jenom svoje peníze (nevím, jak je firma majetkově uspořádána). To si ČD až tak dovolit nemohou a hlavně to není smysl jejich podnikání . A jak pise V.N. a platí to téměř všude – menší firma reaguje pružněji než velká. (v případě RJ myšleno menší v sektoru žel.dopravy co do počtu výkonů a zaměstnanců,
jinak mají záběr velký)
Tak ono je to zase dvousečný. Pokud by třeba Praha se Středočeským krajem vypsala výběrové řízení na všechny významné linky, dnes zajišťované elephanty a to formou jednoho balíku , žádná malá firma by šanci neměla… Být velkou/malou firmou… všechno má své výhody a nevýhody…
To záleží kolik by bylo času od podpisu smlouvy do vyjetí. Jestli 5 týdnů nebo 5 roků.
PS: Aspoň by zmizely staré šroty, stejnosmerný sever Moravy je plný dožívajících 460.
S „potencionálem“? Mějte mě za „gramatického nacistu“, ale… jo, často někdo napíše „potencionální“, ale většinou si ti lidé nechají vysvětlit, že správně je potenciální, protože to je od slova potenciál a že žádné slovo „potencionál“ přeci neexistuje. Ale vidět někoho napsat opravdu „potencionál“, to se tedy hned tak nevidí… 🙂