RegioJet odhalil ceník jízdenek na vlak do Chorvatska, začne na 590 Kč
Siemens Vectron v reklamním polepu na film 3Bobule. Foto: RegioJet
Společnost RegioJet odhalila první detaily o svém novém železničním spojení mezi Prahou a chorvatskou Rijekou. Vlak bude zastavovat i v
Je to blaf, nefunguje jim prodej jizdenek na e-shopu, zkuste si jizdenku koupit 😀
No ty kráso, už se vidím jak 15 hodin sedím ve voze Astra. Vsadím boty, že budou technické problémy jako nefunkční klima, poruchy lokomotiv a v nejlepším kombinace obého, takže třeba 24 hodin v neklimatizované Astře. To je sen.
Myslím, že vlak mohl zastavit w Ústí nad Orlicí, odkud Poláci- hlavně z Kladskej Kotliny – mohli také použít tento vlak, protože jsou blízko tohoto města, a – stejně jako Češi – také rádi cestují do Chorvatska. Kromě toho se do Ústí nad Orlicí dostanete z Vratislavi nebo z Kłodzka jednou změnou vlaku – v Lichkově. omlouvám se za můj český jazyk.
A vztahují se i na toto slevy pro studenty a důchodce?
Já osobně RegioJet moc nemusím, ale u tohoto spojení má u mně velký obdiv. Dle mého názoru bude o toto spojení obrovský zájem a to hlavně i kvuli te nízké ceně. Jen co mně trochu zaráží je to že jak je to možné že RegioJet je tak pružný, a že dokáže takové atraktivní spojení udělat tak z ničeho nic, ale ČD a celkově státní dopravci tak že nejsou a nebyli schopni takové spojení udělat.
Strategie pana Jančury je.
Nalákáme hodně lidí na velmi nízkou cenu. O to se poté ďíky velkému zájmu začnou zajímat cestovky ty jeho vlak vykoupí a začne jízdenky prodávat dráž a ty peníze od cestovek dostane i kdyby tam nikdo nejel.
V Bohnicích mají odborníky . Třeba ti pomohou .
Pe.tr Takže píse omezenec jo 🙂 Nezmůže se na nic jen kritizovat a nadávat na fakta se kterými se podniká nebo si myslíte že vlak jedoucí 1000km z cenou jízdného od 590kč má na to aby na sebe vydělal ? 🙂
Neznáte o železnici vůbec nic a jen brečí a nedokáže napsat schopnou odpověď.
Jak malé děcka na Youtube
Ještě to pořádně nezačalo a radílek ví co bude???
Konkrétně ČD by toto zvládly také, do Splitu se jezdilo tak, aby se neprodělalo a fungovalo to. Potom ovšem začaly jednotlivé žel. správy zvedat poplatky za dopravní cestu nebo neměly zájem na vlak dávat svoji loko a vl. četu. Nic jim to nepřinášelo. Uvidí se po prvním roce, treba to bude fungovat, je každého věc, jakou formou cestuje .
A bude přepravovat také jízdní kola?
No cena se na první pohled zdá být dobrá, ale po započtení cesty na vlak a jizdenky na autobus v Chorvatsku je zřejmé, že již při třech lidech vychází auto výrazně levněji. A ještě bych se zamyslel nad jednou věcí, co bude v případě poruchy lokomotivy? Má to RJ nějakým způsobem ošetřené? Když na Slovensku při neschopné lokomotivě lidé zůstali tuším kolem 17 hodin, jak dlouho by zůstali v Chorvatsku?
Tohle neni nabídka pro socku , co se chce trmácet deset hodin autem po ucpaných dálnicích.
Tohle je nabídka pro člověka, co chce už cestou na dovolenou odpočívat, dojet do cíle pohodlně vyspaný a chce aby se staral někdo jiný.
A nepočítá jestli ho to náhodou nebude stát o stovku víc
Já myslím, že ta nabídka, podle té zvýrazněné ceny, právě míří na ty socky, jak tyto lidi hanlivě nepěkně označuješ. Na ty co tu stovku chtějí ušetřit. Komu na nějaké té stovce nezáleží a chce byt na dovolené odpočatý, sedne raději do letadla a než si stihne vypít kávu je tam.
Až na to, že zrovna do Rijeky se dostat letadlem byl obrovský problém i v nejlepších letech.
Tato nabídka je právě pro lidi, kteří auto nemají nebo mají, ale ne ve stavu, aby dojelo do Chorvatska.
Naopak, do cíle se s touhle nabídkou budete muset dopravit vlastními silami, jelikož za „akčních“ 590Kč skončíte na nádraží. Pak si od 200Kč můžete koupit jízdenku na autobus, který vás doveze „do letoviska“. K hotelu/penzionu se zavazadly buď pěkně po svých nebo sehnat obvykle předražený taxík. Nehledě na strávený čas, o odpočiněk při cestování tímto způsobem se nejedná.
To záleží jak daleko ještě po Chorvatsku pojedete. Ten vlak bude dobrý na sever Chorvatska. Ale jet takovou dlouhou dobu vlakem a potom ještě muset jet 5 hodin busem na Makarskou (možná déle z důvodu kolon). To už je lepší jet rovnou busem z ČR, který jede kratší dobu, takže se kolonám v Chorvatsku může vyhnout.
„To už je lepší jet rovnou busem z ČR, který jede kratší dobu, takže se kolonám v Chorvatsku může vyhnout.“??? Když jede kratší dobu, tak se vyhne kolonám?
Asi jen blázen by jel vlakem do Rijeky, když chce být na Makarské. Ten vlak je samozřejmě logicky IMHO cílený na lidi, co chtějí jet na Kvarner nebo možná i na Istrii.
sice levneji auto vyjde, ale zase se v nem blbjeji spi!
Při třech lidech vyjde auto výrazně levněji? Takový auto bych chtěl vidět, auto vyjde minimálně 4Kč/km + dálniční poplatky, pokud někdo u auta počítá jen palivo+poplatky, tak si lže i do vlastní kapsy..
Ostatní náklady na auto jsou fixní, ať jezdí nebo ne, tak správně, náklad cesty je benzín + silniční poplatek.
Fixní je maximálně pojištění a kontrola stk , ostatní náklady stoupají s provozem a opotřebením , resp zkracuje se životnost
Nie vsetko zavisi od km. Napr. olej – vymena raz za rok alebo pocet kilometrov. Co nastane skor. Mas v aute dalsie kvapaliny ktore casom degraduju – brzdova, chladiaca. Tak isto rozvodovy remen – moze byt 5 az 7 rokov vymena, aj ked nema kilometrovi nabeh.
Únosnou hranicí pro výměnu oleje by mělo být ujetí 15 až 20 tisíc kilometrů.
Pokial ma sluzobaka, do ktoreho leje len benzin, tak ano naklady na cestu je len ten benzin.
Pokial si to auto kupil, tak naklady na kupu tak isto treba zapocitat do nakladov na cestu. Pokial ide s tym autom do servisu, tak tak isto naklady na servis je potrebne rozpocitat na tu cestu. Tak isto zakonnu poistku za to auto treba rozpocitat do nakladov na cestu.
To jsou fixní náklady vyplývající z vlastnictví auta, bez ohledu zda jezdí nebo nikoli.
Přesně tak, jestli s autem najezdíte ročně 100 kilometrů nebo 100 tisíc kilometrů, je to úplně jedno, v obou případech vám vydrží 20 let bez nutnosti výměny dílů.
Od 590 CZK je zajímavá cena. O tom žádná. Dobrý počin. No a jestli někdo máte odkaz na podobu českého prohlášení o dráze s odkazem na výpočet ceny za použití dopravní cesty v SI,HR a dle všeho i HU tak díky za info. Rád bych vyčíslil náklady na použití dopravní cesty …. Aby jsme měli trošku představu. Díky za info
Za 590Kč je možná zajímavá cena pro jednotlivce, rodina stejně vždy pojede autem a ještě ušetří. Kromě toho za 590Kč je jízdenka jen na nádraží do Rijeky. Doprava do cílového místa k hotelu bude zajištěna? Jak a za kolik?
V článku máte odkaz na web RegioJetu, kde je to všechno vysvětleno. Nepokládejte hloupé dotazy, pokud nemusíte.
Je uvedeno, že autobus bude stát od 200Kč pojede do letovisek. Rekreat ovšem počítá s dopravou až k hotelu (obvykle se na pobyt totiž nejezdí jen s příručním zavazadlem). Smysl by to celé ještě dávalo, kdyby Regiojet zajistil kompletní službu rekreace, vč. pobytu a dopravu k němu, bez toho tomu velkou šanci nedávám. Ale aspoň to zkusili, uznávám odvahu;)
Po desítkách pobytů v Chorvatsku mám odsledované , že autobusy cestovek napříč pobřežím vysazují rekreanty na magistrále (D8), a majitelé hotelů je malou dodávkou nebo osobákem podle počtu lidí sváží k hotelům.Ale třeba na Istrii zase jezdí fakt až k hotelu.Vše je řešitelné…..
Je to cena akcni, uvidime, kam se vysplha pozdeji, na druhou stranu pro mnoho lidi muze byt samozrejme zajimava i mnohem drazsi doprava vlakem, protoze je to pro ne proste daleko a nechteji ridit nebo ani nemaji automobil ci ridicsky prukaz, cena nemusi byt hlavnim kriteriem. A kdo trochu preferuje pohodli, tak spise sahne po luzkovem kupe, ktere je i v akci drazsi nez 590 za sezeni. Je dobre si uvedomit, ze avizovana kapacita je priblizne 20 000 cestujicich, nikdo neceka, ze do vlaku prestoupi vsichni, kdo jezdi do Chorvatska a osobne ani necekam, ze tam prestoupi zastupy automobilistu, ale… Číst vice »
To je zase zášti a nenávistných komentářů, jen proto že s tím přišel soukromý dopravce. Kdyby s tímto spojem přišli ČD, jen by jste je vychvalovali, jak jsou super. Ta vaše jednostrannost jen vůči ČD, je opravdu trapná.
Toho bohdá nebude, aby železničář za vlak platil. Režijka by měla být celoplanetární! 😀
celoplanetarni? dnes? mela by platit v cely slunecni soustave! za chvili se bude zase litat na mesic a pak i na mars. tzn platnost by se mela rozsirit. Melu by to OSZ probrat s Muskem.
I Musk se bojí , že bez uznávání režijek se mu nepohne ani kolo . K čemu by ten dragon měl . Bez toho do švestek ……..
Jiří tobě ty tzv. režíjky leží asi hodně v žaludku :-). Závist je špatná vlastnost, moc špatná. Já ji nemám také, ale rozhodně ji těm zaměstnancům na železnici nezávidím. Záměrně píšu zaměstnancům na železnici, protože takové benefity mají všichni dopravci. Vlastně i autobusoví, takže správně by bylo zaměstnancům v dopravě. Je mi tak trochu záhadou, proč to všem těm závistivcům vadí jen u jednoho dopravce? Ty budeš asi ta klasická ukázka toho pravého čecháčkoství, že :-).
Pane Kocurek, teď karty na stůl – vy jste u ČD pracoval a vyhodili Vás ? Nebo děláte u nějaké firmy, která žádné benefity neposkytuje, tak jen závidíte ?
Vlastiku ať to tu pročítám jak chci žádnou zášť ne a ne najít. ČD jsi do této diskuze zapletl až ty. Nebude to náhodou naopak, že ty jsi plný záště k ČD ? Jen pro tvojí informaci nemám s ČD nic společného a jsem pravidelný cestující u všech dopravců. I když po špatných zkušenostech, naposledy po včerejší raději RJ omezím pokud to půjde.
Nenávist ? Uvědomte si že za 560 kč nemůže se vlak jedoucí 1000 km daleko uživit tady se jedná pouze o strategii jak zbohatnout a ukázat se to jsem já Jančura. Ta strategie zní za levný peníz prodáme stovky jízdenek. O tento byznys se začnou zajímat CK Díky nim bude mít jistou kapacity a prodaná místa klidně za 2000kč Jakmile začnou vyprodávat vlak cestovky tak půjde cena nahoru. Takže abych shrnul nepochopencům. Vlak stojí mnohem více než auto a nevyplatí se platí se za tíhu vlaku takže i když poveze 18 vagónů tak bude mít sice vysokou přepravu ale o… Číst vice »
Dalsi omezenci minusari
Áá já to věděl že jsme národem smradlavejch sandálistů. Ještě že se zdraží letenky a Ruzyně nebude v létě tolik smrdět. Konečně mě zase začne bavit létat
Když se tu tak řeší ta trasa, doporučíte někdo nějaký odkaz na dobré evropské žel. mapy? Bueker už bohužel není moc aktuální :-(.
http://www.openrailwaymap.org
něco se dá najít tady http://www.vlak.wz.cz/mapy.html
Kudy to pojede z Bratislavy? V pátek tam a v sobotu zpět by o vlak mohl být opravdu velký zájem. Zvládne Brno hl. nádrží třeba 10 vagonů?
Se bude skákat do vekslí… Kdo pamatuje Pannonku v létě…
Peron je dlouhý 380 metrů. Takže pokud to nebudou kloubové vagony, tak by to mělo zvládat 14 vozů.
V Brně hl. nádraží peron rozhodně není dlouhý 380 metrů.
A stojí u něj 9 vozů, jsou to tři soupravy. A na další 3 vozy je u něj místo.
https://mapy.cz/zakladni?x=16.6121447&y=49.1903030&z=19&base=ophoto
Ale to vám nevychází 380m. 12*cca 26m(á jeden vůz)= 312. A když už máte ty mapy otevřené, tak si to můžete rovnou změřit, ne? Zas tak nepřesný to není, o echt metry tu nejde.
stará fotka před rekonstrukcí. Nyní je 1. nástupište delší. Odhadem ke 400m.
Nejdelší, tj. 2. perón, má 330 m, z toho použitelnejch je tak 280 m. V. nástupiště pak má max. 290 m.
Jestli si pamatuju dobře, tak letní Panonka v minulém desetiletí zvládala i 15 vozů. Délka nástupišť v Brně: 1 – 392 m; 2 – 332 m; 3 – 304 m; 4 -362 m
nyní, po rekonstrukci je nejdelší perón č.1.
Takže když je peron užší než 4 metry tak se nedá používat?
http://www.iidol.cz/files/image/Obrazky/2020/Jablonec_n_N%20-%20modernizace%20n%C3%A1stupi%C5%A1%C5%A5%202017-07.jpg
To je přesně ono. Jak může jezdit za 600 Kč k moři?? To nemůže ekonomicky vyjít. Logicky ráj musí oloupit někde jinde. Na kvalitě, pak drbe na mzdách, na bezpečnosti. Jak s rajčatama v Kauflandu. Dopoledne jásáme že jsou za akčních 9.90, a odpoledne na ně nadáváme, že jsou bez chuti. Takhle se ne podniká. I když se to jistě českému sandálo ponožkovému turistu líbí
Na stránkach se píše, že to je akční cena, je logické, že se časem zvedne, až ta akce skončí.
Za tuto cenu bude jen X míst v každém spoji. Ostatně jako u letecké dopravy, kde cena letenky někdy nepokrývá ani odletové taxy.
Já si tak trochu myslím, že Chorvatská vláda v rámci podpory (obnovy) turismu odpustila RgJ část poplatků za použití železniční cesty na svém území. Ale to je jen spekulace.
Chorvatskem to pojede do Rijeky je pár desítek kilometrů.
Taky mohl dostat od chorvatské vlády nějakou mimořádnou dotaci, za to, že jim turisty přiveze
Akční cena pro pár stovek cestujících. Záleží také na počtu vagónů a naplněnosti. I za 590 to může vyjít. Vždyť je to kousek, jen jízdní doba je trochu mimo.
Netusim kudy presne to jede, ale ten „kousek“ bude minimalne kolem 900 km. To se bez dotaci za podobne penize moc zajet neda. Samozrejme v ramci akcni ceny muzete alespon u casti jizdenek pod naklady, ale jezdit za tuto cenu trvale je spise nerealne bez ohledu na obsazenost.
Jel jsem s ČD do Varšavy za 500 Kč, do Varšavy je to sice asi o 200 km blíž, ale zase nízká obsazenost. Přes hranice nejel skoro nikdo.
A to jezdi CD komercne nebo je to dotovany spoj?
Proč by to nemělo vycházet? Při plném vlaku i při těchto cenách tržba kolem půl milionu na cestu, koukal jsem se pro orientaci na stránky naší Správy železnic … cca 50Kč/km, tedy za dopravní cestu řádově 50 tisíc, i řádově víc patřičný zlomek ceny vlaku, kde hodně záleží na ceně a celkovém využití a trvanlivosti, něco mzdy, úklid a údržba … ale rozhodně to není na pálení od boku, že to nemůže ekonomicky vyjít.Spíš je pravděpodobné, že si to Jančura nějak spočítal.
Jestli to pojede přes Blavu a zároveň i přes Laibach, tak je to dost zběsilá trasa…
Noční vlaky se vždycky natahujou. Vy spíte a je vám jedno kudy to jede. Nedávné vlaky do Zurychu jezdily přes Lipsko a pak dolů přes celé Německo a do Švýcarska
A jak jinak než přes Laibach by to mělo jet do Rijeky? Přes Zagreb by to jelo jenom po území Chorvatska půl dne.
Rajka-Hodoš je sice oproti Semmering-Graz trochu zajížďka, ale rakouský poplatky asi taky nebudou nejnižší.
Trasa přes Rajku-Hodoš nicméně znamená přepřah na diesel, a to se RJ asi moc nevyplatí.
Můj tip tedy je z Bratislavy přes Petržalku do Bruck an der Leitha, po nákladní spojce mimo Vídeň na Semmering, Graz, Maribor, Ljubljana, Pivka, Rijeka. Zvládnutelné s Vectronem.
Hodoš je 4 roky zadrátovaný. Přes HU lze jet Rajka>Csorna>Szombathely>Hodos komplet pod dráty.
To stejné latí o Szombathely-Zalaszentivan.
A pokračují i směr Nagykanizsa?
Je zadrátovaný i na Slovinské straně?
Je, ale relativně nedávno, takže se daj chápat vaše pochyby.
Díval jsem se na Google mapy a tam není zadrátovaný docela velký úsek – asi 100 km úsek od Slovinsko/Maďarských hranic až po dvojkolejku na Maribor. Nicméně je možné, že od aktulizace map již nějaký ten rok proběhl a mezitím to zadrátovali.
Diesel vůbec netřeba, v Maďarsku už je nějakou dobu pod dráty trasa přes Csornu směr Szombathely. Myslím, že elektricky už nejmíň cca 2 roky, jen bude muset být úvrať v Zalaszentivánu Vše vychází elektricky.
A pokud by se v budoucnu obnovila a zelektrifikovala i trať Kormend – Zalalovo dalo by se jezdit pohodlně a rychle i bez úvrati v Zalaszentivánu.
GYSEV se k tomu zatím nějak nemá.
Na této trati je v současné době zcela zastavena osobní doprava. I to je důvod, proč GySEV nechce nyní do trati investovat.
Podle mě tam byla zastavená doprava nějaký ten rok už když si ji GYSEV bral (nevím jestli kupoval, nebo jen do provozu) pod svá křídla.
Pokud pojede přes Bruck an der Leitha, tak bude muset projet i Vídní.
Na stránkách RJ ( odkaz v článku) je mapka. Z Blavy se motá západním Maďarskem podél hranice s Rakouskem. Do Chorvatska vjíždí poblíž rozhraní AT, HU a HR.
sorry, špatně jsem koukal. Nevyjíždí do HR, ale do Slovinska. Až posledních pár km před Rijekou je v HR. Mapka: https://www.regiojet.cz/opencms/export/sites/regiojet.cz/chorvatsko/img/RJ_chorvatsko_mapa_CR_CHOR_6-2020_424x400.png
Jak dlouho to jede a v jakych casech to zastavuje kde?
Jízdní řád teprve bude zveřejněn.
Když je to spojené s 1047/1044, tak by jeden řekl, že v časech jako 1047/1044.
Auta vozit nebude?
Proč by měl?
Protože mu za to někdo zaplatí? 🙂
Protože to tak oznamoval? https://www.updi.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/nova_sluzba/2020/EET002-20_RJ_Praha-Rijeka.PDF
Záměr v dokumentu pro ÚPDI se ještě nemusí splnit. Mohly nastat nějaké technické překážky, které zabránily zavedení autovlaku a o kterých nevíme.
Má vůbec RJ vlastní vozy na auta?
Nemá a pronajmout se nedají. To je odboráři raději osobně rozřežou autogenem, než aby vydělali na pronájmu.
čd je taky částečně měli v nájmu, takže se určitě pronajmout dají
Asi nemá v čem 😀
Fajn, startovací cena začíná nyní na 590, kolik to bude později? Na R8 taky začínal na stovce a pak to jako jinde šlo pěkně nahoru…
Vzhledem k tomu, že to není vlak, kterým budete každý den jezdit do práce, vám může být pozdější cena celkem jedno. V pondělí se spuštěním prodeje si koupíte jízdenku na dovolenou a další vývoj cen už jde mimo vás.
Tak strop nastavil pan Šimáně na 6000Kč…
Ale ne do Rijeky, ale do Splitu což je po silnici o 400 km dál a i ta cestovní doba je trochu jiná. Kdo tam chce být rychle, tak si připlatí.
Takze to vypada na trasovani pres Madarsko, jako u Jadran ex. Pres Rakousko se mi to nejak nezdalo. Rozumne je zastaveni v BV a Blave. Tipuji dobre, ze to pojede z Rajky mimo Györ primo na jih to nejkratsi trasou smer Koprivnica?
Nee. Přes Koprivnici ne-e. Pojede se z Rajky přes Csornu, Szombathely a Zalaszentiván na přechod Hodoš (SLO), dál přes Zidani Most, Ljubljanu a konečně přechod Šapjane do Rijeky. Důvod takovéhle okružní jízdy je pravděpodobně všeobecně známá vysoká cenová politika Chorvatského správce infra a i HŽPP, které si za průjezd jejich územím účtují vysoké ceny. Díky tomu (dle diskuzních serverů) už pár let třeba nejezdí rychlík ze Záhřebu do Sarajeva, který měl mmch. jezdit v režii bosenského talga.
A účtují si je i sami sobě?
Dobrá otázka. Pak je třeba se také zeptat, jak moc nadávají na tranzitující kamiony, když si tam nákladní vlak ze zahraničí nechcou pustit.
Třeba mají i drahé kamioňácké mýto. 🙂
Pokud je mi známo, nejde (až tak) o poplatek, ale především o politickou nevůli na straně Chorvatů. Tedy dle infa z Bosny…(ale jen agentura JPP na šotu)
zajímá mě to trasování z bratislavy dál směr rijeka…
Dle mých informací z Bratislavy přes Rajku a Hodoš.
Do Košic míval stále některé spoje low cost za 280 / standard 380, tak jestli tohle zvládne prodat za 580 na sedačku, tak asi dobrý…
Tak za ty prachy mu koupáci utrhnou ruce,teď jen jestli to udrží v zisku.
Jízdenky se rychle vyprodají, takže si myslím, že vlak bude v podstatě nevyužitelný. Kromě těch několika lidí, kteří vykoupí jízdenky dlouho před odjezdem, s ním nelze počítat jako s alternativou, pro kterou se člověk rozhodne pár dní před odjezdem.
No myslím, že operativně může přidat vagony, když bude velký zájem. Jinak v lehátkovém vagonu, pokud bude alespoň trochu oki, to může být fain, lepší než se táhnout busem či autem. Otázka je jestli se budou moc ve vlaku používat klimatizace, snad to bez ní nejde a i ostatní vlaky jezdí s ní. Kdo má paranoju z nákazy ať radši sedí doma 🙂
U nočního vlaku klimatizaci nepotřebujete. Venkovní teploty nejsou vysoké.
jste normální? v nočním vlaku je „klima“ nutnost, jste tam 8 h v uzavřeném prostoru, který když nebudete řádně větrat, tak se v něm udusíte a „upečete“ zároveň, otevřené okno (pokud jsou otevíratelná) smrdí průserem
Za prvé, větrání (ventilace) není klimatizace. Ventilace může běžet, i když je klimatizace vypnutá, či tam vůbec není.
A vždycky můžete otevřít okno. Myslím, že i u klimatizovaných Nightjet lůžek a lehátek lze alespoň trochu otevřít okno.
S otevřeným oknem nevím jestli se někdo za jízdy vyspí.
Vyspí. Nemusí být totiž otevřené celé, bohatě stačí na pár cm. Kromě toho, jak jsem napsal, je tam VENTILACE. Ta je ve vagonech už dlouho.
Dobrý, nemusíte na mě KŘIČET 😀 Jde mi o hluk jak z venku, tak i od toho větru při otevřeném okně. Stačí jet 100 a hluk to celkem dělá, byť jen pootevřené okno. Ale beru, že to někomu vadit nemusí.
tak u těch novějších určitě ne
jo a pak zastaví vlak v Bohumíně a otevřeným oknem Vám tam vlezou nepřizpůsobiví občané a okradou Vás, to už se opravdu stalo,
ve většině klimatizovaných (včetně nočních) vagónech nejsou otevírací okna, Vy jste nějaký antiklimatizátor?
PS: proto je, v úvodním příspěvku, ta klima v uvozovkách
„Neotvírejte okna, tlakové větrání by bylo neúčinné“
Očividně jste nějakou cestu v leže v létě absolvoval.
Ano, a to i v JV Asii, kde klimatizace v nižších třídách není a teploty jsou obecně vyšší. Větrání opravdu stačí.
Ostatně klimatizace je (ve střední Evropě) až věc posledních 20 let.
můžu se Vás prosím na rovinu zeptat o co Vám jde? proč proti tomu tak brojíte, já a i mnoho jiných lidí pojedeme radši v klimatizovaném voze než neklimatizovaném voze, budete si muset zvyknout, že se svým postojem jste v menšině, fakt, že v asii nemají klimu, nebo že před 20 lety nebyla, pro mě není argument,
Běžný cestující nebude čekat do posledního okamžiku, jestli se přidají nějaké vagóny. To je dobré pro někoho, kdo se spontánně rozhodne se zajet na den vykoupat, ale ne na rodinnou dovolenou.
Obecně máte jistě pravdu. Ale v letošní sezóně, kdy jednak cestovky lidem zrušily dovolené (= hodně lidí bez zajištěmé dovolené) a stále druhak panuje nejistota, zda se epidemiologická situace v některých státech náhle nezhorší a stát jim nezmění barvu v tom svém semaforu, se dá čekat velmi mnoho objednávek last minute. Zkuste se zamyslet z tohoto pohledu: Chcete na dovolenou k moři. bude vám stačit Chorvatsko. Víte, že máte dovolenou třeba na začátku srpna. Co když v půlce července díky velkému počtu turistů prudce vzroste v Chorvatsku počet nakažených. Chorvatsko samo to bude považovat za řešitelný problém, ale někomu na… Číst vice »
Tak Česká vláda si může blikat semaforkem jak chce… Pokud to nebude akce celé EU.
Kdo asi zjisti, že jedeš z červené oblasti a ne jen z bezpečného např Rakouska??
Když jseš ve žlutém vlaku z Rijeky, tak celkem snadno.
Ano, Srpen je známý tím, že je to chřipkové období. Což je počasí, při kterém se viry šíří nejvíce, protože bývá kolem nuly, pod mrakem a den je krátký.
Ach ten srpen, syčák jeden… 😀
Jak vona ta rýmovačka byla?
– Srpen bílý, pole sílí. 🙂
Srpen bily sili pole 😉
😀 P*** V***
Trochu silne slovo, „nevyužitelný“. Pokud se vyproda, tak asi vyuzity bude. Ano, pokud bude velky zajem, tak nezbyde misto pro cestujici, co se rozhodnou par dni predem. Ale rodinna dovolena se obvykle planuje dele dopredu (i kdyz chapu, ze ted se plany meni mnohem rychleji).
silné slovo to není, pokud bude nadměrný zájem, bude tento vlak opravdu nevyužitelný, pokud dojde k situaci, že se vyprodá v řádu hodin, bude muset řada lidí volit dostupnější alternativu
takto snad uvažuje jen šotouš s režijkou…
režijku nevlastním a nikdy jsem nevlastnil, nikdy jsem nebyl zaměstnancem ČSD, ani jiné nástupnické či související společnosti,
minulí rok v létě jsem chtěl jet do Brna s rodinou, když jsem zjistil, že je u Jančury totálně vyprodáno už 3 měsíce dopředu, tak jsem jel raději s ČD, prostě chc službu, kde si řeknu jedu, koupím lístek a jedu, žádnou loterii jestli náhodou se sežene místo
A je to chyba Jančury, že je o jeho služby takový zájem? Samozřejmě může být chybou možnost bezplatného storna do 15 minut před odjezdem.
To je logika – vlak pojede zaplněný do plné kapacity, pobere nejvíce lidí co může, ale je nevyužitelný.. 😀 touhle logikou je každá úspěšná linka (nebo zájezd, film v kině,…) nevyužitelná.
ano, pokud existuje konkurence, kde tahle „nevyužitelnost“ není, raději volím konkurenci, v tomto případě jiný způsob dopravy, kde nehrozí, ža neseženu lístky
A povíte mi prosím ten jiný způsob dopravy k Jadranu kromě auta, u kterého nehrozí, že se na někoho nedostane místo? Mám takový dojem, že dálkové autobusy, zájezdové autobusy i letadla jsou povinně místenkové, na stojáka tam nepojede nikdo. Asi byste našel nějaké dejme tomu vlakové spojení bez místenek, pochybuji ale, že by to bylo s méně jak 2 přestupy a dvojnásobnou jízdní dobou.
sám jste ho řekl, třeba to auto, i když já auto velmi nerad, tak než denně vysedávat u netu, jestli náhodou nebude v prodeji volná jízdenka,
místenku kupuji téměř vždy, ale po čr si vybírám spoje, kde lze jízdenku koupit kdykoli, tj. není o ně takový enormní zájem,
Vidím že si vůbec nevidíte do pusy…
Nechápu vaše angažování u příspěvku o hromadné dopravě, když vaše odpověď je „auto“… to je trochu mimo, už mi došlo, že jste troll, sice pozdě, ale došlo 🙂
no dovolte? musíte mě nutně urážet? já Vás také neurážím, ZDŮRAZŇUJI jsem velký odpůrce automobilismu!, bohužel do HR je auto mnohdy jediná alternativa, sám jsem několik let po sobě zkoumal, jak se tam dostat VHD a byl to vždy problém, jakékoliv spojení moc komplikované a většinou drahé (přes Mnichov s DB cca 5000 Kč jedna cesta), problém byl i s přestupy, takže zbývalo jen pár občas jezdících busů,
múžete mi prosím vysvětlit, v čem si nevidím do pusy?
U dálkových tras jsou zkrátka místenky potřeba. Asi byste se totiž netvářil úplně spokojeně, kdybyste nastoupil do vlaku, kterým máte jet třeba 10 hodin a zjistil, že všechna sedadla jsou už obsazená lidmi, kteří nastoupili před vámi.
to není otázka potřebnosti místenky, ale otázka, jestli jsou k sehnání normálním způsobem nebo to funguje jako fronta na banány před rokem 89,
PS: každopádně jsem velmi rád, že toto spojení vznikne
v tom případě jediná jistota je Auto, teda zajímavý je, že já na podobnou nevyužitelnost zatím nikdy nenarazil.. Dycky\ se něcconašlo. Fakt je, že kupuju 99,9% lístků dopředu…A do 1. třídy, tam býva volněji :-))
Touto logikou je Rondo nevyužtitelné. Protože je na Kometu vyprodáno. Pro těch 7700 lidí v hledišti je nevyužitelné.
Jak je vidět RegioJet to zvládnul obstát kronakrizi a našel si uplatnění buď v nákladní dopravě nebo vlákna do Chorvatska…. dávám tomu 1*…jen mám dotaz na jakou licenci v zahraničí pojedou, nebo kdo to bude provozovat?
Myslím, že jde na základě dohody mezi RJ, OBB tu už má, SŽ a HŽ a pak je to stejný dostane cenu za projetý kilometr od místních správců něco ja SŽDC a dohodne si grafikon, v noci toho moc nejezdí, pronajme si si strojvedoucího v každěm státě do Rakouska tam už smlouvu má. Ve všech těchto státech budou určitě raději povolí vlak než např. 10 autobusů.
Ve smlouvách můžou být i podmínky, kde zastavit a zda bude moci prodávat jízdenky a zajakých podmínek občanům příslušného státu. To je stejný jak u autobusů.
Co s tím má ÖBB když pojede přes Slovensko a Maďarsko ?
No jasný mi bylo jedině v Rakousku (Westbahn) a v Maďarsku (ČRS) ale dále to nevím… hlavně si myslím že RJ chce na stopro držet ceny nízké tak si myslím že nebude zastavovat v každém větším městě
V Madarsku to je CRS. To bude taky u vlaky z Vidne. http://continentaltrain.com/en/index.html
Co to je za společnost? Jejich webovky, a především angličtina na nich, jsou příšerné. 🙂
Já se bojím aby ten vlak vůbec do Rijeky dojel. Může nastat situace, že bude moci například dojet pouze do pohraničního Šapjane a dále po blízké dálnice autobusem. Co jsem slyšel od určitých lidí tak Chorvatsko nemá vůbec jisté.
Je to taková železniční společnost, kterou jsem vždy zahlédl v Rakousku v bishoshofenu nebo ve Schwarzachu… jednou za jízdy a byly tam jen spací vozy a bar… takže asi pronajímá vagóny (celé soupravy). A asi má zkušenosti na železnici… myslím že u RJ jde jenom o toho strojvedoucího který zná značky a signály a asi je jedno jestli má tam vagóny nebo uhlí