RegioJet nasadil na dálkové linky „růžovky“ po modernizaci, jezdí ve třídě Relax
Interiér vozu Bm1xx po modernizaci. Foto: RegioJet
Modernizace čeká i velkoprostorové vozy pro třídu lowcost.
Modernizace čeká i velkoprostorové vozy pro třídu lowcost.
Z lowcost tridy u RJ jsem musel utéct/zdrhnout. Na silně prosezene propadle růžové sedačce se nedalo sedět. Něco takovez nikdy vice. Pokud ty sedačky vyměnili tím líp
To jako fakt jeden vůz? Tahle žlutá špína a substrát měl už dávno zmizet z kolejí,štěnice jedna
Ty jo, to je bomba! Jeden přemalovaný skoro fungl nový 40 (nebo 50?) let používaný vyřazený německý vagón (Jančura asi zvítězil v nabídkové ceně nad Recycling AG), to si zaslouží sérii oslavných článků na pokračování!
…a pak se někteří čílí, že v hodnocení MS v hokeji nás Švýcaři jmenují jako „východní Evropu“
Ty jo jeden vagón, to si zaslouží oslavu na Staromáku!
A ty relaxy nemají WiFi?
Solidní šmíra teda.
WiFi nemají bílé lowcosty
Ty žluté podhlavníky se k černým sedačkám dost hodí. Krásná práce!
Jestli se o ně bude RJ starat tak, jako o zbytek vozového parku, tak budou cca do tří let taky černé.
A co je černé, bude žluté. 😂
Ta tisková mluvčí má ale dlouhý příjmení. Já bejt šéfem a nabírat tiskovou mluvčí, tak bych ji vzal jen pod podmínkou, že si ho úředně zkrátí 😀
Mne zase udivuje, že si některé ženy dávají dvě jména, která obě nikdo před tím neslyšel. Pochopím to u známých sportovkyň, héreček a podobně.
Tady to bude spíše tím, že Saša neví, zda je Janoušek nebo Kostřicová. A nebo je zrovna ve fázi proměny.
Před cestováním low cost u RJ důkladně varuji, zažil jsem to jednou, omylem a bylo to úděsné. Ostrava- Praha. Stále se střídali spolucetující z Ostravy do Olomouce z Pardubic do Prahy
Po všech stránkách.
Nevěřím, že jste to přežil!!! Taková drzost, aby se cestující během cesty vyměňovali!!!! Prostě jeďte businessem, tam se to určitě stát nemůže!!!! Proboha! Modlím se!
Střídání cestujících ve stanicích je váš nejhorší zážitek? Tak to vám musím dát jednu radu… nejezděte couráky a nebo ještě hůře…. metrem. Taky byste mohl mít doživotní následky!
Je zde vidět velká snaha dopravce o zlepšení podmínek pro cestující. Budiž toto příkladem ostatním.
Jako kdyby tohle nikdo jiný nedělal už dříve než RegioJet.
Moment…
To určitě ČD rekonstrukce jsou mnohem lepší
A co štěnice? 😜
To je pro buzny? Růžovky 40 let staré!!!
Určite časom zlepší aj vozne na R8.
/sarkazmus
Počkejte..jak jako zlepší? Vždyť na R8 jezdí henten lepší soukromník, ne? Vždyť vyhrál soutěž!
nač růžovky,za sebe mohu říci,že bych jel třeba ve hnojáku na slámě,jen kdyby to jízdné bylo cenově přístupné.
Přesně tak , ceny jizdného jsou naprosto nehorázné. Jedna cesta ve třech na střední Moravu vyjde stejně jako zpáteční cesta autem včetně kávy na pumpě.
A jak počítáte cestu autem?
Tak aby mu to vyšlo. Jednoduché, ne?
Tak a teď se rychle svézt, než z toho RJ se svou precizní úklidovou firmou udělá za pár týdnu ulepený hnojník. Jsem si jistý, že ten vagón i po všech těch letech ježdění u DB a dlouhém stání v kopřivách na odstavné koleji, zatím překonává čistototou vše co Radim posílá denně na koleje. Když se na R8 otřete o stěnu tričkem, tak získanou mastnotou docílíte voděodolnosti goretexu.
Nojo, když jezdíte R8, tak to si ani nemůžete užít zmrzlinu zdarma za klavírního doprovodu v čekárně „U Radima“ na hlavním.
a já blbec připlácím za trička s membránou….
Krásná práce.Je vidět, jak RJ na proti ČD jde dopředu 😀
To určitě.. projděte se linkou R8.
Funguje tam určitě WiFi a další věci.Ikdyž kvalita není úplně supr,ale furt daleko lepší než ČD
To je sarkasmus?
Ne to je realita.U ČD nerozeznájí roční dobu.V létě topí a v zimě vás nechají chcípnout zimou.Prřijde vám tohle normální??
U RJ aspoň rozeznají roční dobu a WiFi šlape krásně a někdy se i dobře najíte za rozumnou cenu 🙂
Preto stále chodia SMS ako im nejde vo voze elektrina/klimatizácia/servis.
Pretože im všetko funguje. Logické.
O tom, že tie vozne zažili poriadne upratovanie pri nasadení, radšej debatovať nebudeme.
RJ mně alespoň informuje o tom, že něco nefunguje tak, jak má. ČD mně neřeknou zhola nic nebo výjimečně totální bullshit.
Píšu vždy ze své zkušenosti.Naposledy jsem taky zkritizoval RJ za 2 třídu v rychlíkovém vlaku.
Tak alespoň v rámci objektivity napište, o který zázračný spoj se jedná.
Zdejší Výbor lidové kontroly následně prověří pravdivost vašich neuvěřitelných tvrzení.
U RJ mají jídlo? Dobrý fór.. co furt máte s tou WiFi. U ČD funguje. A vozy ČD prochází údržbou a úklidem to RJ neznají.
Tak WiFi na práci na notebook je hlavní.U ČD jsem ji ještě nezažil.V červenci musím jet na jednání pendolinem,tak aspoň uvidím jaký služby nabízí nejlepší vlak od ČD
To jste docela zcestovalý a máte máte teda vskutku nabitý program, když už teď v květnu víte, že v červenci pojedete na služebku a poprvé Pendolinem. 🙂
Ano poprvé.Vždy jezdím RJ,ale tentokrát to časově nevychází
Potom v létě nezapomeňte podělit se tady o vaše autentické zážitky z cesty konkurenčním spojem!
Určitě buď to bude dobré a nebo naopak to může být stejná katastrofa,jako jiný vlaky od ČD
Mohl by mi někdo vysvětlit, proč je na tento příspěvek 25+/2- ?
Já třeba spoustu věcí plánuju mnohem déle, flexi letenky kupuju i 11 měsíců předem a lístky na vlak i půl roku dopředu (pokud to rezervační systém umožňuje). Proč by Tonda Čihák nemohl na konci května vědět, kam a kdy bude potřebovat jet pracovně v červenci?
Nejde o ten nákup dopředu. Jde o to, že nemá očividně moc srovnání, když tak moc kritizuje ČD.
Třeba bramborové knedlíky se zelím jsou vynikající. Samozřejmě to nemá na svíčkovou u JLV, ale taky cena je někde jinde.
Bohužel ne
Jel jsem několikrát. A i když to není nic exkluzivního, pořád je to lepší než žumpa ČD, která stále na některých tratích jezdí.
I ty nejhorší vozy B ..jsou lepší než linka R8 RegioJet šrotu
OK. Zkuste si jezdit do/z Brna po S6. Velice rychle změníte názor.
Já jsem jezdil R8 i před regiojetem a lidi rychle zapomínaji, co tam jezdlio za hnůj. Netěsnící okna, kdy do vozy pršelo, sněžilo, foukalo.. RJ má na lince zase jiné problémy, a rozhodně se dá říct, že kvalita na lince nestoupla. Ale ani to není horší než to bylo. (což je špatně, jinde se kultura cestování zlepšila)
R8 za ČD nic moc ale jezdili lidí + posilové vozy..jezdil jsem Studénka – Přerov. Za RegioJetu pokles cestujících..hnus..vozy bez úklidu a údržby… Ne raději pojedu osobním vlakem.
Vy jste vtipný( ironie) jezdím R8 celkem pravidelně a určitě lepší, jak to co tam jezdilo s ČD to byl dobytčák.
RJ jde dopředu tím, že má opravený JEDEN vůz, aha.
ČD jich opravují sice víc, ale jsou horší, protože.. proč vlastně?
Přesně. RGJ – opravený 1 vůz a budou další. ČD – letos desítky nových panterů a 1 nový ComfortJet a budou další.
Prostě je vidět, jak ten pokrok kde funguje.
Vy pane chytrý. Nevstoupit RJ na koleje, tak jezdíte lokomotivami a vozy hlubokého komunismu 🫣🫣
Ta vaše nenávist k ČD je až patologicka….Že by vyhazov?
Můžu vám říct klidem,že jsem nikdy nepracoval u drah ani nikdy nebudu 😀
Tondo, vám asi spadl nějaký špatně připevněný stropní panel na hlavu, ne? Protože kdyby vám za toto platili, tak by to byly vyhozené peníze…
Na to že už to mělo jezdit dávno tak jsme se konečně dočkali. Přitom ty růžové křesla špatné nebyly kdyby se o ten interiér dopravce víc staral, ale na druhou stranu chápu že když ty vozy bude modernizovat tak proč by investoval do oprav. Jen mne zajímá jak je to s klimatizaci a topením ? To se nějak taky upgradovalo ? Původní topení a klimatizace moc nechtělo fungovat, v létě byl zázrak když se klima rozjela a v zimě to bud přetápělo nebo netopilo vůbec.
Ono tento vagon dorazil na okruh v červenci 2022, ale je otázka, kde byli zádrhely? https://www.cdvuz.cz/news/273
To ale musela být docela zásadní modernizace vozu, že bylo potřeba jej znovu schvalovat. Když by vyměnili jenom sedačky, tak by to netrvalo tak dlouho, pokud se nepletu.
A na jakých spojích je řazen tento vůz?
Výstava je putovní?
O vzduchotechnice ani zmínka. Proč mně to vůbec nepřekvapuje….Od s nástupu RJ na linku Brno – Přerov se u mně projevila alergie na něco, co je ve vzduchu. V Panterovi přes Břeclav problém nemám, ale tady slzení, kašel, bolest v krku i nose. Smutné je, že mladý kolega to má stejně a patří je generaci, kterou si teprve dopravci vychovávají buď jako věrné zákazníky, nebo naopak odpůrce.
Přesně tak.Tady píčuje a přitom může jet ČD 😀
Za prvé slovník a za druhé nikde není napsané, že tak nejezdí, spíš to vypadá, že jezdí R13, a když náhodou jede R8, tak má potíže, které mimochodem sdílím
Radši Bouzovem než hnojem od RJ
To na co jste alergický bude zřejmě plíseň
Tyhle vozy si pamatuji, kdyz zacaly jezdit jako vubec prvni IC mezi Prahou a Ostravou jako Jan Perner kdy CD si pujcily od DB soupravu na obrat do Ostravy, protoze jinak by stejne stala odstavena pres noc v Praze. Ty vozy jsou uzasne prostorne, jezdil jsem jimy vzdy velmi rad. A hlavne jsem u nich ocenoval to, ze kazda sedacka ma sve okno! Povazuji za naprostou nehoraznost, kdyz si dnes koupite mistenku do velkoprostoru do 1. tridy k oknu a schytate sedacku, mezi okny a cumite akorat do zdi.
IMHO naprostá nehoráznost je diktovat si „modré z nebe“, když Vy jako pasažér platíte jen zlomek výdajů na Vaši cestu. Zbytek dorovnávají dotace dopravci, ať už přímo nebo nepřímo skrzevá firmu SŽ.
Ano, dorovnavaji dotace z penez pochazejicich z nasich dani, takze se zase uklidnete, pane.
Bože to je blábol.
Takže mám být rád, že vůbec něco jede a sedět v prasečáku.
jj, Jižní expres, 1. třída a sedačka hned za bistrem. Stěna
Až na to, že u těchto růžových vagónů rozhodně nejsou sedačky a jejich polohy přizbůsobeny samotné skříni vagónů, a rozhodně nemá každá sedačka své okno… To je právě to, co třeba sám považuji za vůbec největší mínus samotných vozů – kdy ani po rekonstrukci se RJ nějakým zlepšením nezabírají…
Tak leda ze by sedacky v interieru RJ zahustil, ale u DB to tak bylo. Kazda sedacka totiz mela fakt luxusni prostor pro nohy. U RJ jsem ti vagonem nikdy nejel.
Já si naopak ve velkoprostoru vybírám sedačku mezi okny, protože během cesty pracuji a stěna mi dává jistotu, že mi nebude pražit slunce na displej. Ony ty moderní síťované roletky moc dokonale nechrání. Adaptivním nebo ručním nastavení jasu se sice dá obraz zlepšit, ale na oči to není nic moc a lepší je mít displej ve stínu. Samozřejmě uznávám, že pokud chcete během jízdy koukat na krajinu, tak je sezení u stěny hodně nepříjemné.
To je jeste dalsi level, ze mnoha reseni a doplnky interieru jsou jenom na oko, aniz by nekdo skutecne resil jejich funcionalitu.
V té době dokonce bylo možné otočit si sedačku dle libosti po směru jízdy (s rekonstrukcí na konci 90. let bohužel zrušeno) – holt zlatá sedmdesátá léta, kdy byla 1. třída i o pohodlí a nehledělo se tolik na ekonomiku provozu.
Tehdy ta souprava na trati Praha-Ostava vypadala, jak kdyby projizdelo neco mimozemskeho z vesmiru. Vsude pouze sed, tmavozelena Bcka a pak prijelo k nastupisti toto. Tehdy si clovek uvedomil, do jakeho zmaru a svrabu komousi ten nas stat dovedli. Pritom od nas na zapad to byla standardni souprava. Moc lidi ale nejezdilo, nejednou jsem mel cely ten vuz jenom pro sebe. Tehdejsi IC priplatek 60 Kc byl na tu dobu opravdu dost.
Prosím, nevíte v jakém roce to bylo? Děkuji.
V letech 1992 – 1995. Souprava pocházela nejprve od našeho prvního spoje kategorie IC – Porta Bohemica, následující rok se využívaly vozy z IC 50/51 Karlštejn a poslední grafikon pak opět od Porty, doplněné o posilové vozy ČD (A, Amee, Beer). Pak tam bohužel nasadili první rekovozy ČD a původní áčka, později nahrazená řadou Aee, a luxus vlaků TEE byl fuč 🙁
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=%C4%8CD&kategorie=IC&cislo=506&nazev=Jan%20Perner&rok=1994
Jojo, presne tak, akorat pak ty vozy BM jezdily v modrobilem nateru a od nich se nasledne odvodila nase rada Beer, ktere nemeckou soupravu postupne nahradily, presne jak pise pan Novak vyse.
Škoda,ty vozy jsou jako lowcost super, s nimi je jízda lowcostem nejen levnější,ale i příjemnější 😀
Hádám,že na lowcost se budou postupně přesouvat Kotasovy vozy..
Astra zůstane jako Standard, tohle bude jako Relax. K tomu by měly zůstat Standard, Relax a Business ex ÖBB. A třeba RegioJet přijde s něčím takhle s novými sedadly pro Business. Kdo ví ale co bude jako Low Cost, by mě též zajímalo.
Astry už se na lowcostu pravidelně objevují,asi podle toho,jak moc (ne)fungují ty obrazovky..ale z hlediska komfortu (hlavně prostoru) jsou to nejhorší vozy,co RJ má..
Bych neřekl. Za mě nejhorší ty, jak jezdí na R8 jako Low Cost. Na R23 Low Cost super, ale na R8 musím i jako fanoušek RegioJetu Low Cost zkritizovat. Naštěstí ten Standard na R8 stojí za ten drobný příplatek i pro mě, jakožto studenta, takže to zlepšení oproti ČD je na obou rychlících, co jim RJ přebral. Jinak Astra je za mě luxus. Nejen kvůli těm obrazovkám, ty sedačky jsou super. Jinak naposledy jsem v RJ jel právě v “růžovce”, a předtím v Relaxu. V RegioJetu často v případě nedostatku vozů dané třídy zaskakují vozy vyšší třídy. Jednou jsem jel… Číst vice »
Ty vozy od SBB se taky předělavaji
Jsem si naschvál vybral Astru, protože jsem čekal, že tam bude dobrej vzduch a bylo zatuchlo a vydýcháno…
Dokázal by mi tu někdo poradit, který vagony vlastně mají obecně dobrou vzduchotechniku?
Tak to vážně máte štěstí, protože na R8 se naprosto běžně stává, že za zaplacenou vyšší kvalitu, dostanete lowcost. To co tam zažívám mi vyráží dech. Vlakvedoucí napíše fixem 1třída/business na kus papíru co vylepí do okna vagónu který vypadá že jede k likvidaci…atp.
DB lehátka?
Přesně tak, to si myslím, že RegioJet docela přepískl. A ty ex. SBB jsou dobrý jen když někdo jede na kratších vzdálenostech, jako regionální. Ale i tak tam je v nabídce ten Standard, už mnohem lepší vozy, já osobně na R8 jedině tím, a je to nejlepší.
Ty se taky předělávají
Vzhledem k tomu že Relax je jedna z těch vyšších tříd, tak bych si uměl představit lepší sedačky.
Ty růžovébsedačky byly nejvíc pohodlné. Bude se mi stýskat. 😓
Pokud pomineme jejich někdy žalostný stav, tak to po businessu v railjetu bylo to nejpohodlnější na české železnici. Široké, daly se sklopit tak, že v kombinaci s trnoží se dalo ležet a k tomu velký sklopný stolek. A každá řada svoje vlastní okno.
Možná jsem jenom slepej, ale nějaké zastínění zase chybí. 🤦♂️ Neznám přesné ceny těchto komponentů, ale nemůže to být tak vysoká částka, že by nebylo možné dovybavit všechny vozy alespoň nějakou síťkou, co jsou například v nových Regiopanterech.
Síťky už měly ČD Bdtn na osobáky z 90.let.
842 a 843 měly roletky
Z 40 jich tedy dostane modernizaci jen 30?
Ve článku kdy se uváděl počet objednaných sedadel sedělo toto cislo na 40 vozu, a uvádí se momentálně jen 30
Mně z druhého odstavce přijde, že to bude 10 (vyjela jedna růžovka a během léta vyjedou další) + 30 (následně se chystáme zahájit sériovou výrobu). Ale kdo ví. 🙂
Nejsou peníze? Zbytek bude pořád jezdit jako lowcost? Mají špatný stav, nebo se chce těmi 30 přestavěnými lepit interier těch zbylých deseti?
V interiéru kromě obložení není nic původní
Tedy jsou nové jen sedačky a koberec?
Právě proto tím výtežkme mohou ještě nějakou dobu opravovat ten zbytek.
A bude se v těch nových, krásňoulince zrekonstruovaných vozech, také někdy uklízet?
Kdy tam potkám štěnice?
Samé otázky..
K tomu úklidu, už stokrát se omluvili, že to popletli. Chtěli do vagonu v rámci úklidu nasadit šváby, Radim se doslechl že sežerou skoro všechno = ušetřilo by se za drahý úklid. Jenže pak se to popletlo a nasadili sice brouka od Š, ale štěnice. No chybka no.
DB
By mě zajímal rozsah modernizace. Jestli se jen vyměnily sedačky a wapkou opláchl záchod, nebo se šáhlo i na techniku?
Generální oprava štětkou
Přidání zásuvek, obměna celého WC, koberec, odstranění všech viditelných záplat
Nicméně co se tyče elektroniky CZE staré s tím ze byly vyměněny nezbytné prvky
Také abych nezápoměl tak čištění celkov eklimatizace a ventilace
Kdyby se vymenilo i CZE tak si myslim ze rekonstrukce na Jedničku, takhle k dokonalosti něco chybi
Takže informační systém také nikoliv. SSOD to má?
Takové věci RJ nedělá, protože to „není potřeba“. A objednatelé ani národní bezpečnostní orgány to bohužel zatím nevyžadují. Myšleno tedy to TB0/SSOD.
Ano venkovní informační systém který to má zprovozněn ani vyměněn za nový nebyl.
Tipuji ale že po nasazení na R8 některé vybrané vozy dostanou
Škoda, že v textu chybí zmínka, kdy tato postupná sériová modernizace celé flotily těchto vagonů bude hotová, případně kdo ji provádí.
RJ ji provádí samo
a kdepak?
Depo Zličín
Pochlubit se jednom hotovým vozem, s tím ze další budou snad asi uprostřed léta je vcelku tragické. S ohledem na to kolik jich chybí a v jaké stavu jezdí většina je to skoro provokace.
Na druhou stranu logicky důsledek situace kdy kapacity, a kvality, opravarenskych zavodů jsou vcelku daleko za požadavky trhu takže přednost mají lépe platící zákazníci mezi které RJ tak úplně nepatří?
Teď to může dalších 10 let jezdit 😀
Řekl bych „sotva“, ale je to RJ, takže možná i dvacet.
Přece byste nechtěl po 60 letech vyhazovat skoro nový vagon?!? To musí jezdit bez údržby nejmíň ještě dalších 40!
A kde jsou modernizované vozy pro R8?
Tyto vozy budou postupně (až jich bude dostatek) taky na R8 jako business
Dále vozy od SBB co jsou jako čtyřsedacky tak se taky momentálně předělávají jako prototyp 2 kusy (něco na styl astry ale bez obrazovek)
A budou sedačky letecky za sebou nebo bude uspořádání původní? 🙂
Takže tradičně se vymění jen to co je vidět a například na CZE a vzduchotechniku se v rámci „rekonstrukce“ ani nesáhne. A provozní spolehlivost bude tragická jako u ostatních vozů RJ. 🙁
Nechte to na zákaznících, ruka trhu to vyčistí sama…
Myslite MD a kraje, se kterymi jsou smlovy minimálně na 10 let. Protože substrát na tohle má minimálni nebo téměř žadný vliv.
Nemyslím, mluvím tu o tržním prostředí. Některé firmy totiž umějí přežít i bez státního prsu…
Možná někde jsou, ale RGJ se k tomu v žádném případě nechytá. Naopak. Viz Jančurovo vyjádření.
*nechystá
RJ byl příjemcem státní podpory během covidu a jezdí jak na vlastní komerční riziko tak v závazku veřejné služby. Právě ne spojích kde jezdí v závazku veřejné služby (tedy saje ze státního prsu) s olítanými lokomotivami a vagony jsou stížnosti na nedodržování standardů největtší.-
To ale zrovna není příklad RGJ. 😁
Zákazníci si stěžují na dotovaných linkách neustále. Změnilo se tím něco?
Nic.. psal jsem na MD
A co krásného vám odpověděli?
Jo kopnou RJ do prdele
Zákazníkem je v případě třeba R8 stát.
Tam ruka trhu fakt nefunguje. Tam si ruka trhu radši uřízne prsty, než aby se dívala na (ne)kvalitu.
Na R8 zhruba polovina tržeb je od cestujících a polovina od MD, takže pokud by cestující nejezdili byl by to ekonomický problém Regiojetu.
….no to je uzasny obchodni model. Problem je, ze zde mate sortu cestujicich, kterym zkratka jina moznost nezbyva, napr. studenti ci duchodci. Takze i kdyby jim v tom vlaku bylo denne na bliti, tak s nim stejne nakonec musi jet. A co si budem rikat, oni tam skutecne jezdi pouze tito cestujici, kteri ovsem pri prvni prilezitosti vymeni vlak za auto a az se k zeleznici nidky nevrati, stejne jako to dokazaly CD u nekolika generaci lidi v minulosti.
Tak jde jet i s modrejma malou obklikou a s přestupem v lepším vlaku. Jenže i ti modří maj některý linky v podobným stavu a to by jim měly zůatávat lepší vagony s výkonů o které přišly a které nahradilo něco modernějšího a pořád to nestačí. Problém jsou sankce ve smlouvách, ty motivují k současnýmu stavu místo nějaké snaze.
A má cestují na této trase jinou možnost než RJ? Protože jinak mám tu pobidáte tržni pohádky.