RegioJet nakoupil u Deutsche Bahn další vagóny pro expanzi
Vlak RegioJetu, ilustrační foto. Pramen: RegioJet
Podle RegioJetu se úroveň poptávky vrací k předkoronakrizovému stavu.
Podle RegioJetu se úroveň poptávky vrací k předkoronakrizovému stavu.
Ty sedačky už jsou hodně za zenitem, ale kdyby se vyhodily, vyměnil koberec a nahradily tím co má Leoš v premium economy, byl by to parádní vagon pro třídu relax (a na podzim a na jaře by s tím šlo jet – tam by šlo vydržet nefunkční topení či klimu, jak se nezřídka stává), ale při relativně malý investici by to bylo naprosto něco jinýho než je to teď. Ale pokud si to najde zákazníky, proč ne
Onehdy jsem jel z Liberce do Břeclavi. Do Pardubic s ČD pak s RJ. a jakéhosi rozdílu jsem si všiml. Kdyby nehučela klimatizace naprosté ticho i při 160. …a to pohodlí, proti 3 hodinám v R.
Ty dvě tratě se nedají absolutně srovnávat,na koridoru je jízda samozřejmě pohodlnější,nemá to nic společného s dopravcem.Pokud na Liberec bude jezdit Arriva,bude hůř.
Milí diktující jak jsem již psal jinde tato diskuze je vesměs krásná, ale slušně řečeno o ničem. proč, protože tu řešíte něco do čeho je vám nic. Vagony si koupil Jančura. To, že jsou to vagony které tu nemá odvahu nasadit ani DB prostřednictvím Arrivy je víc než jasné. Podstatná je jiná věc kterou lze srovnat s salámem za 90 Kč který okolo masa projel ICE nebo TGV. Soja, soja, pak něco mletého odpadu pro chuť a zbytek samá chemie. Takže v podstatě Jančura může být rád, že jsme národ „sežeru cokoliv“ Vagony nakoupí za 10% ceny nového dalších 10%… Číst vice »
PS Jinak co Jančuru zajímá je jak co nejméně investovat a jak cestující co nejlépe podojit o peníze. Takže diskutovat tu můžete o čem a jak chcete, ale prachy jsou až na prvním místě. Tedy důležité je pro Jančuru jak budou cinkat chechtáky, love, fintilitintili, koruny, kačky, bakšiš atd.. prostě pokud mu přistávají peníze na účtu, protože lidi jsou tímto ochotní jezdit je to jen a pouze vaše blbá starost.
To že chce vydělat, je snad cílem jeho podnikání, ne? A to píšu z modrého tábora. Ovšem když teď tak sedím v R20….
Přesně tak. Každý podnikatel má primární cíl – tvorbu zisku. Proto přece podniká. Fascinuje mne, že se tomu jsou schopni lidi stále divit.
Dalibore to, že každý podnikatel má cíl tvořit zisk, je naprosto v pořádku. Chyba je někde jinde. Chyba je v tom, že dle mého podnikání ve veřejné dopravě, v dopravní obslužnosti, je prostě špatně. Ostatně to platí všeobecně o všech veřejných službách. Nedávno jsem četl článek o tom, že stát se chystá zasáhnout do autobusové dopravy. Vadí to, že dálkovou dopravu zcela ovládli a provozují soukromí dopravci a těm jde právě jen o ten zisk. Ale doplácí na to obyčejný zákazník, který potřebuje jet i mimo špičku. Tam ale soukromí dopravci své spoje zrušili. Dostatečně jim netvořili zisk. Takže trh,… Číst vice »
Regulace státu a tvorba zisku nejsou v rozporu nebo v protikladu. Kdyby se tady soutěžilo už dávno, tak nemusí vůbec existovat free-access spoje a jednotlivé firmy se můžou utkat o koncese na dálkovou dopravu, která bude státem usměrňovaná. To se neděje, stát nesmyslně dotuje i dálkové linky (nejkřiklavější je případ Ex3) a tak tu máme open-access spoje, na které se regulace státu nevztahují.
Přesně tak Ex3 „v závazku“ to je výsměch do očí těch co platí daně…
A co podnikaní ve výrobě potravin? To je ještě důležitější než přesouvání lidí. Neměl by stát převzít veškerá pekařství do posledního koláče od pí. Buchtové?
A že stát nedokáže reagovat na sezonní poptávku narozdíl od soukromníků? Tak prostě banány nebudou. Pomeranče nebudou. Co to je frgál, ksakru, zruště to, rozhoduje od stolu centrální plánovač.
PS: Do Zlína vede jednokolejka. Státní plánovač za celu tu dobu (od roku 1938) nedokázal nic.
no tak státofirma toto již v podstatě udělala, Penam, Odkolek, atp… kterýmu Anofertu to všecko patří?
mj jste popsal stav který byl ekonomickým následkem vození vzduchu. Opravdu je nutné v rámci zaklínadla ZDO jezdit permenentně „prázdným“ autobusem s argumentem, co kdyby se náhodou někdy někdo chtěl svézt? Není to tak trochu plýtvání penězi? Pokud je daný spoj vytížen v dlouhodobém průměru na 35a méně % je absolutní blbost jej vypravovat na účet „společný kasy“ v takovém případě se má použít menšího druhu prostředku a ne pořád jezdit vlakem kde je půmerně 7 cestujících. RJ provozuje komerčně vlaky tam, kde je poptávka cestujících. Proč jezdit tam, kam nikdo necestuje? RJ provozuje vlaky tam, kde je někdo (MD,… Číst vice »
Děkujeme, že jste nám objasnil podstatu podnikání. Co tam máte dál?
Jančura má běžné plat jak zaměstnanci, takže si na tom prachy nevydělá, maximálně firma
Ty blbe, kdyby koupil nové, tak budou všichni jezdit 2x dráž.
„nejlepší jednička je stejně rakouská/německá/švýcarská dvojka“. jezdím často po R11 a myslím si, že tyto vojetiny od DB, co koupil RJ, na tom budou lépe, než to co jezdí na mnoho tratích.. ne každý má režijku, aby v monterkách jezdil v jedničce, že pane KarleF ?
Vy jako typický Čecháček asi v těch supermarketech trávíte zbytečně moc času.
Pane Karle naprostý souhlas. I jako občasný zákazník RJ musím uznat, že vše co jste napsal je pravda. Každý soudný člověk, který si porovná to, co v současné době pořizují ČD, tím myslím nové vagony ( viz i nedávný článek zde), nové jednotky a pod., s tím co si pořizuje RJ, musí uznat ten propastný rozdíl. Pan Jančura z nás dělá obyčejné socky, které jsou ještě hrdé na to jakým luxusem se vezou a za jak málo, a to i přesto, že bychom se za to měli spíše stydět. A já to poslední dobou i dělám. Stydím se za to… Číst vice »
Srovnat, co pořizují. Zkuste srovat to, co jezdí na R. Já měl možnost reálně srovnat R8, kterou jezdím již pár let pravidelně. ČD/RJ. Ano vozy RJ jsou secondhand po Němcíh/Švýcarech/Rakušanech Nicméně: 1) vevnitř je obsluha, který vým donese jídlo až nstůl, pak uklidí -odnese odpad. 2) hlásí to stanice (reprák v kupé, hlasitost jde ovládat konflíkem) 3) má to klimatizaci (a možná mám štěstí) nikdy jsem nezažil, že by nejela 4) když si kupuju lístek, vidím kolik je už prodaných a vyberu si kde budu sedět Rok 2019 linka R8 – standart ČD: Béčka bez klimy Áčka bez klimy restaurační… Číst vice »
Ano i já mohu srovnávat, protože jezdím často. Vy srovnáváte jen jednu linku. Ale podívejte se i na ostatní. Tam se ČD dost rychle posouvá kupředu, zatím co u RJ žádný posun nevidím, žádné zlepšení se nekoná. Ostatně ČD ty nové vozy plánují na R. Porovnával jsem to co si RJ a ČD pořizují teď o tom byl můj příspěvek. Kdyby R8 zůstala ČD. Možná by ty nové vozy šly i tam.
To, co si ČD pořizuje teď je dost často takové kvality, že náhradní souprava na rychlíku Praha – Brno nebo Béčka na expresech na Ex1/Ex2 stále nejsou výjimkou. To u RJ jsem staré Béčko s Vmax 140 nepotkal nikdy 🙂
Tak u ČD je více odstínů: 1) Jede v plné parádě. 2) Jede s nějakým šrotem. 3) Nejede. … U RJ: 1) Jede v plné parádě. 2) Nejede 🙂
Neposouvá? On z ničeho postavil něco, z čeho se vám ježí kůže a modré donutil něco dělat. Nebýt jeho, tak se ani ČD, které ty ojeté vozy kupují také, nikam pořádně nepohnuly. ČD měly dost let před vstupem Jančury na to, aby něco udělaly. Maximálně si tam ale ředitelé dávali zlaté padáky. To, že vy úplně ignorujete to, že ČD stále nasazuje Béčka také něco značí. A že jich stále jezdí i na IC a EC…
Ale kecy, nešly odkud by je vzali těch 50 vagonu naslibovala už na 2 linky (na Cheb a něco do Německa) a asi jim to stačit nebude, kde by vzali 50 vagonu na R8?
Nemohu srovnávat to, čím pravidelně a dlouhodobě nejezdím.
tak to si chvíli počkaám, zda ty nový vozy pojedou na další lince, kterou používám (byť podstatně méně) a tp R9, jezdíme občas do Havlbrodu.
Budu neskutečně potěšen, když pojede něco jinýho jak 40 let starý Áčko (v modernizaci Aee145). Posnídat se mi v tomto vlaku ještě nikdy nepodařilo.
dvojka poskládaná z klasickejch B a předelanejch B z části na velkoprostor (Bee)
Zažít klimatizace taky ne.
No třeba těch novejch vozů si tady do roka užju
(nebo ne? co myslíte?)
Používání služeb RJ není povinné, takže ze sebe socku dělat nemusíte. A pokud jde o R8, kde jako na jediné lince na výběr nemáte, tak ty spoje jsou v souladu s objednávkou MDČR a ve srovnání se spoji ČD na téže lince před rokem na vyšší úrovni.
To máte pravdu. S RJ bych kupříkladu do Rakouska nikdy nejel, když mohu jet railjetem. Nevím jak vám, ale to, že zahraniční dopravci již sami RJ své ojetiny nabízejí a on se tím ještě chlubit, no to mi dost vadí. To za koho nás v tom vyspělém světě ještě stále mají.
Super, tak nejezděte, máte na výběr. Já si bohužel dopravce vybrat nemůžu a mám na výběr vůz B nebo vůz A, takže vaše pindy proti Jančurovi mi přijdou jako snůška nesmyslů a hledání hnid za každou cenu.
Házení cihel po sousedově jezevčíkovi. Polámal totiž jabloň. Zdůvodnění? Všecko sousvisí se vším!
Tak si jedete v kozenkach
Taky jezdím autem, který jsem koupil už ojetý. A klidně na rovinu přiznám, že na nový auto stejnýho typu jednoduše nemám. A jestli proto na mě někdo bude koukat jako na chudáka, jeho problém. Já mám dost důvodů bejt přesvědčenej, že jsem udělal líp, než kdybych se koupí novýho zadlužil na maximum, co by mi banka povolila a dlouhý roky si utrhoval od pusy, jen abych se mohl chlubit, že jsem si koupil auto nový…
To je ten největší omyl, domněnka , že pokud po kolejích jezdí vlaky více dopravců , tak máte “na výběr” . Nemáte , čas odjezdu a doba cesty je taky veličina. To není jako devítka z Václaváku na Ohradu. Takže pokud Regiojet vystrnadí z nějakého důvodu z nějakého časového slotu Leoše nebo České Dráhy tak mi vezme možnost jet právě v tu dobu s Leošem nebo ČD.
A setkal jste se někdy s občany těch vyspělých států, kterým jsme podle Vás, pro smích? Já ano. Mnoho Britů nám závidí efektivní intervaly expresů na koridorech a vzhledem k cenám jim ani nevadí, že to jede o něco déle. Česká železnice má obecně velmi dobré postavení v Evropě, mnoho Němců preferuje jezdit Hamburg – Berlin – Dresden v ČD vlacích. V Německu ohodnotili české jídelní vozy JLV jako nejlepší v Evropě a dávat si palačinky ve voze ČD je pro ně něco jako exotika. Divil jsem se i tomu, že mnoho Němců reagovalo na natažení Railjetu do Berlína a… Číst vice »
Ludvo Jančura nemůže za tvůj poplivanej život, ani za tvoje komplexy. A stydět by ses měl sám.
A ČD nekupovali z Rakouska a dokonce podvodem, samozdřejmě tu pokutu platíme my daňoví poplatnici
Bla bla bla. Být druhořadý občan je svobodné rozhodnutí každého ale o tom jindy. 🙂 Probuďte se do reality. Regiojet sice neprovozuje nejnovější vozy ale to ani Flixtrain, Snälltåget nebo jiní open access dopravci. Regiojetu s vlakem do Rijeky fandí celý západ a je tam velkou inspirací, to je fakt. Můžeme tedy pohlížet na to, že se sem vozí západní vraky a nebo na to, že s nimi po lehké rekonstrukci nastává mírná revoluce ve střední Evropě, kdy se díky stále relativně nízkým mzdám můžeme probít kamkoliv a slušně tam zatopit státním dopravcům. Obvykle na tuzemsko nadává jen ten, co… Číst vice »
Přesně! Tady mají nejvíc keců většinou ti, co byly naposledy předloni na Slovensku a jejich životní obzor končí otevřením facebookové stránky. Popravdě neznám v Evropě železnici (jako celek), která by toho nabízela tolik za tak málo peněz jako železnice naše. Pokud někdo takový příklad má, rád se nechám poučit.
Problém naší železnice je ale právě v tom, že toho nabízí na jednu stranu strašnou spoustu (hodně hustá síť), ale na druhou stranu pak má nepochopitelný (z pohledu aktuálního stavu, historicky jsou snadno vysvětlitelný) mezery v tom, co by pro ni měl být základ ( ta síť je sice hustá, ale zoufale pomalá a klikatá a chybí rychlý přímý spojení mezi největšími městy (jediná výjimka mezi Prahou a Ostravou taky furt není tak rychlá a přímá, jak by mohla být, a navíc je zoufale přetížená) a do klíčových měst v zahraničí plus příměstská doprava kolem největším měst. A ceny pro… Číst vice »
Jednoduše řečeno, naše železnice toho nabízí opravdu neskutečnou spoustu, to je pravda. Bohužel řada těch věcí, které nabízí, jsou věci, které cestující prakticky moc nevyužijou a řada věcí, které by hodně cestujících rádo využilo, jí v nabídce „nepochopitelně“ chybí.
S tím jídlem jsem měl na mysli nejlevnější položky v téměř permanentní akci za čtvrtinovou cenu specifické pro náš trh. Nějakého toho masového výrobce s nejnižší kvalitou a marží. Ovocný sirup za 13.90 Kč v akci, rohlíky za symbolickou korunu, 0.5l piva za 8.90 Kč, atd, atd… typicky, Penny market akce.
Samozřejmě v té střední kvalitativní hladině, kde se pohybujeme u nadnárodních producentů s mateřskou firmou v Německu a kde i díky €, většímu trhu a nižšímu zdanění nalezneme stejné položky o něco levnější.
Ani u tý nejnižší cenový úrovně (u který je navíc velmi často otázka, zda se nevyplatí koupit menší množství něčeho lepšího), to nebude zdaleka čtyřnásobek. Možná u toho piva (jak jsem psal) nebo alkoholu obecně, ale to je holt naše specifikum (a je dost pravděpodobný, že to vůbec není dobře).
To že máme skvělé podmínky na železnici potvrzuje i můj FIP kamarád z SNCF, když jsme jeli z Popradu autovlakem spolu s auty. Což prý u nich nešlo. Auto sis mohl poslat na dovolenou přes celou Francii ale den dopředu a přijelo ti zpátky taky o den později. Takže CD bodovaly, včetně opravdu lůžkového vozu WLABmz se skvělými podvozky a komfortní jízdou.
Ach ano, taky bych ocenil nové Astry v provedení 1.třídy se sedadly BorCad Comfort podobný jako pro Saúdské vysokorychlostní jednotky. Nicméně, pokud část těchto vozů půjde na rychlíky mezi Brnem a Ostravou jako 1.třída, tak to bude skok nahoru a neuvěřitelný! Těm vagónům nic nechybí! 🙂
KarelF: ČD kupují nové vagóny od konsorcia Škoda/Siemens (dle norem TSI) za cca 60 milionů Kč/kus, celkovou renovaci vagónů údajně provádějí za cca 25 miliónů/kus. Regiojet kupuje vagóny Astra za 30 milionů, celkovou rekonstrukci vagónu údajně za 13 — 15 milionů (standard, relax/businnes) ty současně nakoupené používá zatím jako low cost. Takže jenom rekonstrukce jej stojí cca 50 % nového vagónu, ale pozoruhodnější jsou cenové rozdíly mezi cenami uváděnými ČD a Regiojetem co se týše rekonstrukcí vagónů. Ten hlavní problém pak je v tom, že Regiojet je postaven na kvalitním palubním servisu, s normálním časem dojezdu za dobrou cenu. A… Číst vice »
Zdravíme drážní důchodce a jejich špatně skrývanou nenávist ke všemu, co za posledních 30 let nebyli schopni pochopit…
Tak to je pak ideální se vystěhovat do Severní Koreje. Tam se vám to nestane, je to totiž národ plný uvědomělých občanů.
Arriva používá vagóny jen u Alex, jinak všude jednotky, Polsko, UK, Česko všude jednotky vagóny použila u nás výjimečně a ty teď jsou v depech arrivy
Ta sedadla vypadají pohodlně. Má s nimi někdo osobní zkušenost?
Paradoxně jsou nasazovány jako low cost třída a je to PARÁDA. připadám si v nich jako kdysi v letadlech Air France (kde se ještě kouřilo a podávalo jidlo na porcelánu) nebo starší Eurostary či TGV (takové velké plyšové ušáky). Velmi sympatický vagón, na němž je ale znát už starší koncepce a věk (v interiéru). Přítomnost zásuvek si nevybavuji, a wi-fi to myslím (zatím?) nemá :-/
Pamatuji si je velmi dobře z počátku 90. let, kdy sem začaly jezdit na prvních vlacích IC a EC a dodnes na ně nedám dopustit (https://www.360cities.net/image/tee-rheingold-ake-eisenbahntouristik-grossraum-alpen1). Rekonstrukce z přelomu milénia přibližující je vizuálně první generaci ICE sice nebyla úplně ideální (diskutabilní barevná kombinace, znemožnění původního otáčení sedadel dle směru jízdy), ale pořád to byly a vlastně i jsou vozy, které si svou dispozicí vytřou s drtivou dnešních jedniček zadek. Velkorysý prostor pro nohy, masivní a pohodlné sedačky zajištující soukromí i v plně obsazeném velkoprostorovém voze, výhled z okna u každého místa – o tom všem si dnes může v jedničce… Číst vice »
ZdT jsou to vagóny první třídy, které jezdily na Vindobone a spol před 15 lety . Mekoucke a pohodlne
A taky že jsou! Těm sedadlům chybí polštářek. Je krásně poznat, že u DB polštářek byl, zatímco u RegioJetu není. Nicméně ten vagón je luxusní. 🙂
Pohodlná jsou, o tom žádná. Dají se polohovat, další plus. Akorát do nich národní dopravce ještě nestačil namontovat wifi, i když se tím pyšní nápisem na voze. A další vada je, že se často mění buď za kupé, nebo v nejhorším případě za spacák.
Nepřítomnost Wi-Fi mi osobně nevadí. To druhé už je větší problém. Ale vlastně možná od toho jsou koupeny ty vagóny.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_Bpmz857.php
Kéž by bylo ve várce i poslední kus této řady. Škoda, že jsem zatím na tento vagón neměl štěstí.
https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1347161.jpg&nmale=3&razeni=Vlozeno&poradi=sestupne&stranka=1
RegioJet je má 3
A byly vyrobeny čtyři. Tak doufám, že RegioJet bude mít i poslední kus.
Ony by se hodily jako třída standard na linku Praha-ukrajina a ružovky by byli lowcost (Ukrajinci stejně budou preferovat nižší ceny, takže vlak ani relax a byznys nebude potřebovat, výletníci půjdou do standardu)
Klasika – Pardubice-Praha (nevím zda osa na Brno nebo na Ostravu), řazeny jako low cost. Paráda!
Tak soukromník předvádí, jak se to dá ekonomicky únosné dělat…koupit staré vozy…na nové nikdy při daných cenách nevydělá… Problém vidím ve dvou věcech: – tohle je bývalá jednička. Čili relativně málo míst na vagon ale hlavně to kazí požadavky cestujících, budou chtít prostor jedničky za cenu dvojky a to v důsledku poškozuje trh (hodně muziky za málo peněz….a jsme v situaci jak se supermarkety a blafy co prodávají…hodně juniorů za málo peněz) – kazí celkově ceny, díky těmto verglum, a tím nepřímo brání rychlejsi obnově vagónu i lokomotiv. Je to takový krysi závod ke dnu. A jednoho dne na to… Číst vice »
blbost…
Tak! Žádný rozmazlování a hezky všichni na koženku a kupé po osmi do Bécka!
§7 Cestující by to zneužili
Kdyby se udělala obrozená varianta řady Bz, tj.
160 km/h, klimatizace, Wi-fi, WC se septikem a sifonem, a zásuvkami 230V. Zároveň s možností otevřít okna(pro případ poruchy klimatizace).
Když by byla koženka modrá, už by se tam všichni hrnuli…
Správně! Na kožence po osmi můžete jet 61 kilometrů za 56 korun, což cenu rozhodně nekazí… 🙂
Koženkou jsem nejel ani nepamatuji. Poradíte kterým vlakem mám jet abych si „užil“?
Koženku mají všechny vlaky ČD podle zdejších komentářů 🙂
přijeďte do Brna, tady v okolí jich jezdí hafo jak B s látkovým potahem tak B v kožence, tak Honekry v kožence…
Neřekl bych. Je nějaká nabídka služeb. K tomu nějaká poptávka (v tomto případě cestujících).
Tak jako si můžete koupit výrobní salám ze separátu v supermarketu, tak si můžete koupit řemeský salám u řezníka. Vše má svou cenu a své zákazníky.
Někdo je spokojen s párkem za 9,90 někdo zaplatí za párek 19,50 (za 10 deka).
Tak to prostě je.
Že ještě žádného dopravce nenapadlo expandovat na trase Ostrava- České Budějovice (přes Prahu). Všichni se tlačí jen na Prahu. Myslím, že by to propadák nebyl.
Protože MD preventivně zavedlo expresy bez výběrového řízení? A je tam mnoho probíhajících staveb na trase?
Jsou tam výluky, to je ono…a upřímně…komerční vlaky z Budějovic…které mají 90tis obyvatel…mno, to nebude úplný trhák… Jsou zajímavější tratě…
Ve spojitosti se spojením do Českého Krumlova by to mohlo být zajímavé. Regiojet jezdí trasu Praha – Český Krumlov každou hodinu a někdy posily a k tomu spoje ostatních dopravců a něcojezdí vlakem, takže určitý potenciál tam je, pokud bude doba konkurenceschopná autu a dobré služby na palubě.
No zas takové výluky tam nejsou 🙂 mnohem větší maso budou vinohradské tunely…
Pokud si dobře pamatuji, tak pár let zpět RJ jako svůj plán do budoucna trasu z Prahy do Č. Budějovic / Krumlova uváděl, ale s dodatkem že nejdříve až po dokončení všech prací na „nové trati“.
zas další ojetý šrot…
Za takový šrot jsem teda rád…
Radši moderní šrot, než koženku.
A znáš nějaký neojetý šrot?
Třeba rumunské Astry.
Všechny tramvaje Škoda…
Raději skoro nové, moderní a útulné B249, které je navíc české! (a nic z toho není pravda)
Já raději nové vozy, ale ty v Česku nikdo nechce…. Sem proti dovozu jakýchkoli ojetin, nejsme skládka… Staré vozy se mají nahradit novými, nikoliv starými ze sousední země…
Nemá cenu se tady rozčilovat. Jezdí si na svých trasách. To je jak s Leošem. Závisí pouze na cestujícímu jestli s tím pojede jenom do Zábřeha nebo Košic. Jinak každý moc dobře ví že to jsou staté hnusné vraky. Ale to máte jak rekonstrukce od ČD. Tohle je vllastně taky rekonstrukce akorát ji hádám nejspíš provedli Němci
Regiojet těmito vozy nic nenahrazuje. Prostě je kupuje, aby jimi pokryl nově provozované linky.
Naopak – česko ještě dlouho (zřejmě díky ekonomické „síle“ v porovnání se západem, nebo snad už i zvyku) bude kupovat ojeté vozy, bude-li příležitost i lokomotivy, a auta ze „západu“. Díky obecně vysokým standardům, mě desítku let staré vozidlo v morálně vyšší kvalitě než nějaké prasácké nebo zoufalé předělky (reinkarnace), vůbec nevadí. Říkám tomu, že je „zabydlené“, prostě zajeté a za dobrou cenu. Navíc sem přináší vyšší standard než je základ. Dodám, že musí ale mít rozumnou spolehlivost, funkční klimu atd. Ale tak snad nákupčí + – vědí, co kupují, nebo co se s tím musí udělat pro denní provoz.… Číst vice »
Po nových vozech u nás není poptávka.
Pan Ondrůj to v Železničním magazínu vysvětlil jinak : prý není nabídka a šéfredaktor ŽM jeho slova poněkud popravil na pravou míru pouhým uvedením faktů.
ale jděte, B249 tu jezdí tak dlouho, že o nich přeci nebudeme říkat, že jsou zahraniční
apropo, ví prosím někdo do jakých zemí se tento typ z NDR dodával? jestli ve velkém jezdili i jinde než u ČSD?
jj v rámco východního bloku se najdou i jinde. Potkal jsem jich pár v Polsku.
Tím pádem je Olcit české auto, už tady roky jezdí…
Furt mladší, a líp vybavenej jak B a honekry…
Velkoprostor – sláva!
Kolik takový ojetý vůz stojí? Koukal jsem, že i novėjší se nabízejí: https://www.db-gebrauchtzug.de/f?p=222:210:33873199039574::NO:RP:P210_ID:1425 V sekáči je i motoráček 🙂 https://www.db-gebrauchtzug.de/f?p=222:210:33873199039574::NO:RP:P210_ID:1384
„no paráda“ – tak se k nám z vrakoviště v Německu vozí 50 let staré vozy, po modernizaci před 20 – 25 lety…
.. ahned se to hází na linku Praha – Rijeka..viz video, kde 2.8 je v Rijece žlutý vlak se 3 ex DB spacáky ještě v původních DB barvách…
Fandím mu, věděl jsem, že to jsou starší kousky – ale 50 let starý kusy zní opravdu strašidelně…
A kolik let asi může mít Bt, kterým jsem jel dneska, nebo A, kterým jsem jel minulý týden?
Motoráky 854 jsou správného původu a správné barvy. Stejně tak jednotky 560/460, páteř příměstské dopravy. Tudíž u nich 50 let stáří nezní vůbec strašidelně.
Těch co tady urážlivě žvaní o vracích a vyžadují přísně abychom na železnici aj. byli na úrovni Německa se tážu co udělali oni resp. jejich předkové pro tuto zemi za uplynulých 75 let srovnatelného právě s těmi Němci, kteří po válce museli tu svou nesrovnatelně více zničenou, rozvrácenou,zmenšenou, na východě i vypleněnou a nucenou přijmout milióny nemajetných krajanů-vyhnanců.
Tipuji tak 10 mega, možná i více. Nové Astry stály cca kolem 30, kvalitnější nové vagóny můžou být tak za 50.
Nebýt těchto ojetin (které jsou většinou kvalitnější než ojetiny ČD), tak nekoupíme jízdenku do Rijeky za 599 a z Prahy do Ostravy za 139.
A nebo v době corona výpadku za tisíc… 😆😆👌
V posledních týdnech jsem si dal Vysočinu a pomalé rychlíky na ČB i Děčín a po cestování v RGJ/RJ/EC to byl fakt návrat do dětství – s otevřeným oknem se prostě nejde normálně bavit (nedejbože při brzdění), záchody/sedačky/okna/umakart špinavé, o dodatečných službách nemluvě (hlášení, zásuvky, občerstvení, wifi…). Tam je potřeba ČD trošku zamotivovat výběrkem.
Osobně tipuji, že po dodání novorailjetů se uvolněné vozy přesunou právě na Vysočinu.
To by bylo pro začátek fajn. Bohužel ale těch R linek se starými vozy je pořád docela dost – kromě zmíněných pak ještě minimálně Plzeň-ČB-Brno a Brno-Šumperk. A to nemluvím o tom, že stav některých starších reko vozů už není zrovna nejlepší a pravidelné posily (ne jen ty „velikonoční“) jsou často totální kopřivy…
Proč zrovna tam? Nebo je to jenom zbožné přání?
Vysočiny mají nejblíž do výběrového řízení. Proto bych čekal že ČD se začnou snažit právě tam, aby tuhle linku nebyly nuceny přenechat následně žlutému.
Rozhodne cena při současném splnění standardů MDČR. Žádné divadýlko nebo putovní výstavka před tendrem ČD nepomůže (a ani neuškodí).
Přesunou se tam kde ČD vyhraje výběrko nebo přímé zadání. Nebo taky tam kde začne jezdit tvrdá konkurence. Nebo i jen lehká.
No, jak vidno, blíží se soutěž na R9….A také, Ex, Plzeň a Budějovice…Už, aby to bylo, a konečně i, bude, zaplať Pán Bůh….
Vidím, že ten kanál Dunaj – Odra – Labe nakonec není takový nesmysl. Dříve jen paluba, teď už flotila, zbývá jen odřezat koleje a může se vyplout. 🙂
Nejsou to bývalé vozy TEE?
jsou, dřív to byla 1. třída
Tak dokud budou dotace na důchodce a studenty, tak to samozřejmě bude jezdit jako 2 třída.
Chlapec je poněkud mdlého rozumu, že ? Nebo snad opravdu chceš, aby tyto starší vozy stále jezdily jako 1.třída. Ty bys, podle svého způsobu myšlení, měl vlastně důchodcům děkovat.
To těm vozům táhne na 50.
Tak to by si rozuměly s béčky, která jsou kolikrát mladší…
A kdy zařadí do provozu trojkové traxxy? První lokomotivu s označením 388.201 vyjela Bombardier na okruh u závadu již koncem června, s druhou začátkem července.
RJ nema nekde jeste dalsi nezrekonstruovane vozy? Vsechny privezene z drivejska jsou uz v provozu?
Ještě 13 lowcostu (ty které jsou nyní na R8)
A pak ještě cca 25 vozu z Belgie, ještě má 1-2 standardy ale to má asi na náhradní díly
A teď upravuje 4 cyklo vozy
Jak to vlastně vypadá s vagóny z Belgie? Ty jsou v kopřivách docela dlouho a je to škoda.
To jsou takové ty vybledlé skříně s růžovým pruhem a písmenem B uprostřed, co (minimálně nějaký čas) stály v Kutné Hoře?
13 těžko, když je TP 7 souprav a ještě nějaké potřebuje na zálohu (byť se občas vyskytuje náhrada exlehátky).
Koukněte na vagón web, jezdí tam místo toho i normální kupecká co známe z komerčních linek
Na cyklovozy se těším, jestli budou. Je škoda, že na RJ vlacích přestali kola zcela přepravovat.
Víte někdo kdy RJ plně obnoví Praha-Havirov?
(Ještě tam pár párů spojů chybí a noční vlaky jezdí o 2 vagony kratší)
A jak to jezdí plný?
Je super že máme expanzi, ale chtěli by to už i další standart vagóny a i relax s buisnys,
Zatím to vypadá že na Ukrajinu budou jezdit lehátka+lowcosty (což je vzhledem k cílové skupině asi dostačující)
Chtelo by to tu gramatiku upravit
Co když je to cizinec a učí se češtinu teprve krátce?
Tak to je pak dobrý ne? Hmmm?
řekl bych, že jsou to překlepy. O a I je vedle sebe (ale chtělO by to…)
A hele ty…
Copak že to je to ten „buisnys“ ??? Google mně nic nevygoogloval…
Nějaká nová třída???
Takže něco jako Standard (kupé) a Standard Astra???
Bude teda Relax a „Relax s Buisnys“ ???
Lidská blbost je neomezená….
Taky si rikam😅
tak s tim u sebe něco dělej – když ti nedošlo, že si toho ch=dáka dělám srandu… OMG
Asi špatný Google. Mě napsal todlencto:
Zobrazeny výsledky pro dotaz business
Místo toho hledat buisnys
Jiřiku – mám radost že máš smysl pro humor a dokážeš to ocenit rejpanec – palec nahoru
Pozdravuj strejdu Googla. 😀
Teď v tom mám bordel, jsou to teda nějaké vozy řady Bm (asi kupé) nebo Bmpvz (velkoprostor)?
Mělo by to být touto: https://www.db-gebrauchtzug.de/f?p=222:210:33873199039574::NO:RP:P210_ID:1001
Ten odkaz neukáže na konkrétní vagon
Můžou to být i obojí, DB oboje přidává a v obou jsou růžové sedačky
Ajajaj, tady bude zase veselo.
moc mu fandím k další expanzi – hlavně aby vagony byly rekonstruovaný a měly nový sedadla
Třeba až budou mít dostatek vozů na náhrady, tak jim zase Kotas vymyslí nějakej design a pošlou je do Parsu na reko 😅
Jen to ne 🙄 raději do Astry 👍
Ví někdo kolik peněz stála Astra???
Víme, že tyhle socond-handový stroje kupuje za 10% ceny novýho vagonu – tím se netají.
Kolik teda stojí i novej vagon – Astra i ne-Astra??
Víme? Já nevim – ale rád se dovim 😀
1 milion Euro…
Ano, Astra je necelých 30 mega v Kč. Nové neastry jsou určitě výrazně dražší.
Astra 10mega
10 mega čeho? V Kč to není a v EUR taky ne.
Do Prasu Znova? Takový blázen snad žadný soukromník, nebo mi uveďte alespoň jednu jejich zakázku, která neskončila naprostým propadákem.
*soukromník není
Náhodou RJ už tam dal Amz, sice většině chybí síťky přes okna a jeden tam pořád stojí v původním stavu, ale jezdí!
To Bdtee276 taky…
KOS Krnov…
Na nové sedadla kašlu. Stačí, aby fungovala klima. Jel jsem s RJ loni asi 5x a ani jednou (!) nefungovala klima. Zlaté ČD, tam (když jsem jel já) fungovala pokaždé… A ještě se tam „stevard“ s kýmsi muckal na chodbičce a cestující ignoroval (to bylo naštěstí jenom jednou).
„nové sedadla“ – to jako vážně???
Čtěte si to po sobě než to odentrujete… Vždyť je to tragedie… Proboha…
Hlavně že „nový sedadla“ je správně, že? To se hezky radí, když sám spisovně nepíšete.
NovÝ sedadla a rekonstruovanÝ vagóny, a ten chce někoho poučovat.
Drahý Biobo.cz
Spisovně nová sedadla
hovorově nový sedadla
obojí je správně
ale „nové sedadla“ je prostě tragédie – proboha, to snad nemůže nikdo myslet vážně!!!
Úplně správně – jsou to TA sedadla, takže nová. Souhlas. Ale to je jediná správná čeština a ne žádna „hovorová“, za kterou se vy pepíci rádi schováváte. Takže jezdíme do České Třebové, ale vůbec ne do Českí Třeboví, nebo dokonce Český Třebový, a vagón je modrý, krásný a rychlý, a ne modrej, krásnej a rychlej, a už vůbec neotevíráme vosumset vosumdesát vosum voken. A to máte ještě tu drzost touhle „češtinou“ dabovat i americké filmy. Síla.
Pitris – díky za reakci.
Mrzí mě, že si nežijete svůj život a musíte koukat na televizi, abyste se nějak zabavil….
pěknej den
Jj, u nás ji máme.
Boze, nauč se výrazy používané v hlavním městě a dalších krajských městech a nevotravuj tady s nějakou moravstinou
Nepoužil jsem jediný moravský výraz a nevím, proč bych měl tak klesnout a používat pepíkovštinu.
právě naopak – „nové sedadla“ – to je právě pras-rna z východu..
To jsem napsal já? Prasárna je ten humus z pepíkova co cpete i do televize.
A jéje, další německý šrot na české koleje. #ironie
Grammarnazis je tu hodne, ale hashtag se tady moc nenosi. 😆
upřímně, pořád pohodlnější než Bdt ze studénky…
Starýho Honeckera!
Vozy vypadají pěkně a toho místa pro lidi při konfiguraci 2+1 vypadá dost.
Takže všechny jsou růžové?
A mají lamaci dveře?
státní moloch ČD umí dělat poptávky, studie… ale opak musí jen čumět, jak RJ nakoupí..pohoda…
CD maji objednano min. 50 novych vozu. Takze asi tak. 🙂
50 novych vozu je super, ale v objemu prepravy co provozuji je to plivanec. Kazdy posun se pocita, ale meli by premyslet, zda neni lepsi delat obnobu vozoveho parku v kombinaci poradne rekonstrukce vyrazenych vagonu jinymi dopravci s nakupem novych. Koridor Praha – C-B ma stale bidne vozy, Praha – Brno pres Vysocinu jak by smet. O mnoztvi starych 810, ci jejich rekostruovanych obdob se daji psat slohy. O urovni lokomotiv a jejich stari radeji nebudu mluvit. CD tyhle zmeny a konkurencni tlaky urcite ustoji, je vsak otazkou jak budou velke do 5ti, 10siti, 15nacti let.
10siti??! 15nacti??! Strašné je i to 5ti! Proboha, základní číslovky se v češtině zásadně píší bez jakýchkoliv koncovek. Každý si je přece umí vyskloňovat sám. Nebo snad jste chtěl, aby to čtenáři četli „pětti, desetsiti, patnáctnacti“? Odkud tenhle mor přišel??! Takže „… do 5, 10, 15 let“. A je to!
Mýnusářy neumejou čezki? 🤔😀
Jacku – palec nahoru
To je fakt hodně slušná prasárna. Už jsem nějak přijal na to, že hotentóti píšou 1ní či 2-hý, ale 10síti a 15nácti, to je pomalu na odebrání státního občanství. 😂♿
Nevim jak na venkově, ale u nás z- a do Prahy jezdí už celkem fajn meziměstský vlaky – všecky jsou už nějakym způsobem po reko, Elefanty na příměsto dožívaj svoje 20 narozeniny – ale furt ucházející, Regionovy – modrý jsou překvapivě perfektně překopaný – vevnitř je to krásnej „novej“ vlak – i motor to má jinej – takže to jede o hoooodně tišejc, jezdí sem i Interpanter z Brna- je to krásnej regionální dlouhovláček. I když jsem fanda žlutých – musím s velkou pokorou uznat, že za posledních několik let ČD kvalita interiérů neskutečně narostla, zároveň je třeba připomenout, že… Číst vice »
Tosi asi nerozumime, ale ja CD nekritzuji. Jen konstatuji fakta. CD udelali obrovsky posun vpred a to se jim ubrat neda. Naopak na R8 od RJ v nekterych vagonech, primarne v LowCost sekci, ma hrozne podminky pro cestujici. Myslim si vsak, ze s ohledem na velikost CD by meli postupovat rychleji a draveji, protoze pokud to neudelaji udela to za ne konkurence. Tim ze zmenili rychliky vyssi kvality Rx pouze na R jasne ukazuji, ze uz je takto nemusi oznacovat. V jedne veci CD nemuze nikdo konkurovat a to mozna i v cele stredni Evrope – ma uzasny jidelni vuz… Číst vice »
S tím jídelním vozem samozřejmě souhlasím – ta svíčková prostě božská – taky proto to v Evropě oficiálně vyhrály – psalo se tu o tom. To že už se testujou první vagony z té padesátikusové série je fajn. Další série 182 kousků je podepsaná – psalo se tu o tom. V roce 21 a 22 dostanou ČD hodně nových Panterů pro více krajů – to odstraní další béčka do kopřiv – poslední bude Vysočina v roce 23. Také se mi líbil prototyp modernizovaného Honeckera pro Pardubický kraj – to se vážně pěkně povedlo! psalo se tady Líbí se mi i… Číst vice »
jo a v roce 21nebo22 dostane Jančura ty fungl nové Elfy pro UK.
a Leo má samozřejmě fajn Linty na Pardubicku
Nevedel jsem, ze toho maji tolik v blizke budoucnostu rozjednaneho. Novym regionovam jsem neprikladal zadnou dulezitost, cekal jsem vymenu sedadel a novy lak.
Souhlasim plne s tim, ze nebyt nastutupu konkurence na zaleznici stale jezdime za velice drahe jizdne ve spatnych vagonech.
Jak je na tom CD s vyberem novych lokomotiv? Vim ze vsechny posledni souteze byly zrusene.
Nevím jak ČD osobní – ale ČD Cargo už má první traxx MS3 na kolejích a druhý testuje na okruhu. 10 koupili a na 40 maj opci.
RegioJet už taky dostal/dostane nové Traxxy MS3 – něco se tu o tom psalo
Žádné další vagóny podepsané nejsou. Zatím se soutěží 180 kusů(zbylé 2 jsou pro SŽ), z nichž polovina je opce, kterou ani nemusí využít. Klidně se může stát(jako v případě lokomotiv nebo DMU) že soutěž zruší, protože bude moc vysoká cena, ČD nebudou mít peníze apod. Moc bych se tomu nedivil.
Tedy jinými slovy s vyplyšenými/humanizovanými Béčky na rychlících na věčné časy. Nejlíp zakonzervovat smlouvou na deset let uzavřenou v posledním roce. To by jeden bl*l. Ty dráhy opravdu přinutí ke koupi nových/zánovních vozů, jen hrozba tvrdé konkurence, nebo rovnou vyhazovu z linek. Doufám, že další objednávky za nějakých 6-10 let na všechny rychlíky a expresy od MD, budou už příště jen a jen soutěženy a to s předstihem aspoň 2-3 let. Doufám, že si do tý doby Jančura stihne ponakupovat všechny ty klimatizovaný „šroty“ z Německa. Prožene to humanizací a vrhne se na expresy s rychlíky.
Jsou to ale 50 lets tarý kousky v době nákupu a převozu do ČR…
To je informace, která mně dost vyděsila a úplně změnila pohled na vlakovou dopravu RegioJetu…
Než jsem se toto dozvěděl – byl jsem skalní fanda žlutých…
Tak zase furt by to měly být vozy 1. třidy na 160km s klimou co 20 let zpět prošly rekonstrukcema a teď je opět minimálně stříknou do žlutejch barev, opraví ty největší problémy. Co to má vlastně za brzdy-kotučovky? Asi tam i dosadí tu balastní elektroniku na WiFi. Pořád jsou na tom ohledně výbavy líp než stejně starý Béčka. Stále je to hezký základ do flotily. Kéž by nám tady na R11 takový „šrot“ jezdil. Pořád je tu předhazováno, že se vozy berou nejmíň na 50let. Jen se pak musí rozmyslet, jaké vozy se pak dál vyplatí rekonstruovat. Stále to… Číst vice »
No, nevím jak na venkově v Praze, ale u nás jsem kromě hrůz 460 taky spokojený (ne spokojenej), pokud nám ovšem lupiči slony nešlohnou jak mají ve zvyku.
„Nevim jak na venkově, ale u nás“
Víte jak poznáte, že ten náfuka je z Prahy? … řekne vám to.
Nevím co je na tomhle tak odstrašujícího – čistý to celkem vypadá, nevidím velkej rozdíl proti Nightjetu OBB. Pravda ten sice má vaakuové WC ale pak jich zase poránu půlka nefunguje. Zásuvky některý má a některý ne. Wifi ani náhodou, mobilní signál po cestě vesměs mizerný. Pravda, má kafe a housku s marmeládou k snídani v ceně. Ale zase nic jinýho ani za peníze. Takže „minimum service“ úplně stejně.
nojo, ale to je pro jednu linku Pha-Cheb. a zbytek co?
Na zbytek není poptávka.
Jen za, bezmála, 60 mega co kus…No, nekup to, když je to tak, levné…
A když to tak fakt stojí? Mám na to, koupím, nemám, nekoupím.
Viděl jsem rozpočet na reko vagónu (neCD) a i ty reko blbinek jsou šílená darda.
problém je v tom, že pokud budu uvažovat stávající objem přepravy ČD tak by 300 vozů bylo stále málo na to aby se slušněji vybavený vozy dostaly alespoň na všechny Ex, R linky. Na Sp a Os ani nemyslím.
Už jsem viděl ty hromadu vagónů v Plzni. Hádám že to byly ony
Foto nemáte?
Je na k-reportu.
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4228896
České dráhy pošlou pendolino do Karlových Varů. Je třeba něco dodávat?
A co tam pošle RJ?
Myslím že naprosto cokoliv co si od něj případný objednatel bude přát, když to bude mít zaplacené krajem nebo státem jako ZDO – jako ČD…😀😅
no ani bych se nedivil, kdyby tam časem začal nějak jezdit… dal bych mu čas, ale věřím, že to nebude takový paskvil jako plánuje ČernáDíra s penďasem
Co by tam posílal? ČD za to, že tam budou vozit vzduch dostanou zaplaceno, to RegioJetu nikdo nezaplatí.
proč by to nezaplatil, když si to někdo objedná
Jako ty vzduchovozice Strekov-Decin?
Posílá tam busy, při tom, jak tím směrem bohužel vedou trati, je to rozumnější…
Ale tohle ČSD věděly už před válkou, když si u Sodomky objednaly luxusní autokary Škoda 606 DN (přímo s nápisem PRAHA – KARLOVY VARY na boku). Od té doby se bohužel poměry silnice / železnice v této relaci nezměnily.
Naopak, silnice tím směrem je ještě rozšiřována a rovnána.
Což platí i pro trať Praha – Plzeň – Cheb. Narovnáno (např. ejpovické tunely) a místy přidána druhá kolej. Kromě Praha – Beroun (mimo) kompletně zrekonstruováno.
Posílá tam už hodně let žluté busy.
Autobus. Levnější a rychlejší
Do varu, ci Chebu poslar RJ vlak je nesmysl, trat je pomala, nekapacitni, jednokolejna. Kazdopadne nechapu proc nejezdi RJ za Prahu do Plzne, ci do Ceskych Budejovic. Mohl by tam prodlouzit spoje jak Brno – Praha – Plzen, tak i ty z Havirova.
JJ, to by byl logičtější cíl další expanze žlutovlaků než ty Vary. Případně ještě přes Ústí na Drážďany a Berlín, pokud by se mu tam podařilo vecpat kapacitu. Uvidíme, kam se jim bude zdát, že se jim to vyplatí…
Pokud by se vecpal v rozumné časy na Děčín,Drážďany a stavil alespoň v Lovosicích. Možná k tomu i v Roudnici tak přetáhne půlku lidí ze současných děčínských rychlíků.
no jasně, že by bylo super, kdyby si přizobnul i Plzeň a natáhl to až do Ostravy nebo Žiliny, ale zrovna Plzeň je s Prahou celkem spojená (EX, R) a kapacita kolem Berounky je vyčerpaná, Hrbatá bude mít dráty v červnu 2030 :), tunel bude v srpnu 2050 . Právě je otázkou, zda by nebyla varianta Cheb-Vary-Ústí-Pha (+vše cestou)…a klidně i dál… cesta dlouhá, ale když pojedu v Olmíku do Varů a pojede přímá linka za dobrou cenu, tak je to lepší než přestup na bus… a ČD si pendolíno do Varů může strčit víte kam…
Když LE/RJ začali uvažovat o Plzni/ČB, tak tam objednalo MD expresy bez VŘ. I poté se objevovali návrhy na RJ do ČB a LE do Plzně, ale je logické, že vzhledem k výlukám a očekávané nižší poptávce, se to postupně posouvá…
Do ČB chce posílat vlaky. Ale čeká až dodělají tu rekonstrukci. Už to mělo být hotový (až na tunely), ale ještě je na tom dost práce.
Vladimir: do Plzně je poměrně krátká cesta a trať by byla zajímavá po natažení koridoru do Mnichova. České Budějovice začne jezdit po dokončení úseků Soběslavi – Doubí, Sudoměřice – Votice a okolí Prahy – Vršovic, kdy se od Benešova dolů bude moci jet 160 až do Ševetína. Úsek Nemaše má jit v nové stopě, takže bude výluk minimum. V ČB bude otázka vyřešení dopravy do Českého Krumlova (tažení vlaku dieslovou lokomotivou nebo návazné autobusy).
výstavka je putovní
To tam posílá objednatel.
ČD s áčky čumí, jak to Jančura s ex Ampz umí. Ale hlavně že je na GŘ odbor strategie.strategie roku 2050…
souhlas, acka jsou totalni ostuda…
Spíš myslela béčka
Tak pokud chci pohodlí a nejsou extra vedra na klimu, tak rozhodně preferuji ty áčka, jsou tam daleko pohodlnější sedadla a kupéčka jsou většinou bez lidí.
Super. Jsou to sice starší vozy ale technický základ mají dobrý – klimatizaci, dobré rozložení sedadel a max. rychlost 200 km/h. Stačí lehká rekonstrukce interiéru a mohou klidně vozit standard v Regiojetu. Aktuálně je RJ nasazuje pouze ve žlutém polepu bez rekonstrukce na Economy (kde teda člověk dostane za nízkou cenu super pohodlí oproti ex-SBB vozům, které se teď přesunují na R8).
Supr Azbesťáky půjdou na R8
No já viděl ve videu do Budapešti vagon s růžovými sedačkami – a přišlo mi to tragické jak je to ošoupané a špinavé
Je to to samé co zmiňuješ ve svém komentu i ty??? viz video – čas 1:34
https://www.youtube.com/watch?v=YnMvF4MS4r8
anebo tady v čase 1:05
https://www.youtube.com/watch?v=aHffnnnhVUk
Ano, to jsou přesně ty vozy. Jsou sice ošoupané ale špinavé ne. Stačí přečalounit.
Opravdu se velmi divím, že to poslal do provozu nepřečalouněné, nebo bez výměny sedaček..
To mě opravdu velmi zklamalo…
Ty sedačky jsou pohodlné, ale prečalounit by potřebovaly urgentně.
No vzhledem k tomu, kolik vozů potřeboval na ty aktuální rozšiřování (denně do Chorvatska, Budapešť) se tomu nedá moc divit. Asi logičtější urvat ještě v sezóně co jde s vagónama tak, jak jsou (pokud jsou aspoň vyčistitelný, ošoupanost se snese), a posílat je po částech do dílen v zimě, než dovýzt, nechat někde stát a pouštět do provozu po pár kusech, jak budou mít čalouníci čas (taky na to nemusej být volný kapacity hned…) a nemít kvůli tomu kapacitu třeba na to Chorvatsko, kterým si udělali moc hezký PR (navíc zdá se skutečně logickou a využitelnou službou, což je typ… Číst vice »
Všechny lowcosty od SBB jsou už na r8
Teda ty které jsou v provozu
Tak už bude jezdit na lince R8 s minimální kapacitou 300 míst(dle smlouvy) a i s podílovými vozy?
Ne toto jde na soukromé linky
Který vlak na R8 aktuálně nejezdí s 300 místy? Já jen že vídám běžně šestivozové vlaky a jelikož dva z nich jsou Bp SBB tak by to vycházelo i s pěti.
Šestivozová jezdila včera a předevčírem jedna souprava. A s 2xBp jedna až dvě soupravy.