RegioJet může začít s budováním nového zázemí v Malešicích, má stavební povolení
Zázemí RegioJetu na Smíchově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Místo kolejiště na Smíchově vyrostou byty a kanceláře.
Místo kolejiště na Smíchově vyrostou byty a kanceláře.
A ta vlečka kde jsou odstaveny německé vozy a 628 315 se využije jak? Já to používám jako zkratku z Hostivařského nádraží do Štěrbohol, odkud jezdí autobus k depu. A když už jsme u toho tak jak to je s těmi plány rozvětvit metro A do Hostivaře a Běchovic?
Plány rozvetvit metro? Možná za 50 let, teď se staví decko.
Mimochodem, v kolejišti nemáte co dělat. Chytne vás policajt a máte slušnou pokutu.
Co by neměl?! Taky po kolejích chodím! A Švestku, když se minule vztekal, přejel šukafón.
Tam se bude stavět to depo
Jak uz jsem tu jednou psal, fakt si Radim mysli, ze to ta par mesicu postavi a legalne bude moci pouzivat? Je 30. 3., jeste nezacli a klidne za 3-4 mesice budou muset byt ze Smichova pryc… U Regiojetu jsem pracoval, pamatuju si to zazemi na Smichove, i sklad s jidlem ci místnost pro dispecery. To podle me nemaji sanci za nekolik mesicu postavit. A jestli pak prijde neco provizirniho (coz by me zrovna od Radima Jancury neprekvapilo), pak uprimne lituju ten jeho personal…. protoze si myslim, ze pracovni podminky pak bude mit jeste horsi, nez ma ted… (Mimochodem prace… Číst vice »
V dnešní době existují kontejnerové moduly a podle toho že malešice jsou taky dočasné jen na par let davají největší smysl
a na sklad postavit nějakou halu
Zázemí regiojetu jsem viděl jen z lávky, ale předpokládám, že přemístit ten jeden hovnocuc nebude problém, pokud nemá propadlou technickou:)
Ale vážně, pár unimobuněk do doby, než se postaví plnohodnotné zázemí nebue problém pronajmout. Papírově to vyřeší jako dočasnou stavbu – zařízení staveniště a bude.
Pozor hovnocucy jsou dva
Opravdu???!!!
Tak to zcela mění situaci 🙂
Nápověda: Regiojet to nebude stavět vlastními silami.
Se mi líbí, jak někdo chvíli pracuje „u Radima“ a hned je chytrej jak rádio.
Pořád se muže vyjádřit lépe a smysluplněji, než ti, pro které je „žlutý bůh“ , ale o problematice železničního provozu nemají ani šajn.
Znalosti problematiky železničního provozu se u halové průmyslové výstavby uplatňují jak?
Čistě záleží na zadavateli. Pokud to bude drážní objekt, tak bude řešit Určené technické zařízení přes drážní úřad nikoliv vyhrazené technické zařízení.
Což přijde na řadu až dlouho po začátku stavby nejprve musí být hotová hrubá stavba, tedy základy, sloupy, střešní vazníky… Teprve pak lze uvažovat o instalaci technického zařízení.
To bude zábava, až jim před šestou ráno údajně z důvodu předávky půl hodiny nebude výpravčí brát vysílačku ani žádný telefon jako to dělají Arrivákům. Že prý si předávají směnu, odhášení z počítače PMD85 není žádná psina!
Nevím odkud máte tyto informace, ale nejsou úplně pravdivé. Na předávku je ve velkých stanicích vyhrazen čas 15 minut a alespoň 5 minut klidu člověk potřebuje na předání a převzetí služby.
A když člověk řeší složitější dopravní situaci nebo předávku, tak nemá čas brát telefon a domlouvat svolení k posunu z vlečky do stanice na vlak který jede za 20 minut. Tak za chvíli zavolá zpět.
Bohužel pravdivé jsou a ano jinde to funguje jinak.
Stejně jako „vymetání“ krajních kolejí navyšující zpoždění a jiné kousky. Také tam někteří vůbec neznají přilehlé úseky do sousedních stanic.
Jinde se většinou člověk dohodne a funguje to. Zvláštním útvarem jsou někteří výpravčí „čím menší stanice, tím důležitější“, ale to beru s nadhledem, v každém povolání je procento úchylů.
Co my víme? Železnice je z dob monarchie a „kapitalista je společný nepřítel“, jak šíkal Šternberk ze Šternberku.
Máš nepořádek v terminologii, on říkal, že buržoazie je společný nepřítel, neboť te „FÓN“ byl monarchista.
Budiž mu hlína lehká, nedávno zemřel a byl to pán na úrovni.
Tak to asi pracuji v jiných Malešicích. Vymetání ostatních kolejí mám např. v zimě přímo nařízeno a můžu ho dělat dle předpisů vlakem kterým to zpoždění nenavýším nebo se svolením dispečera i se zpožděním. Ideál jsou proto třeba vlaky na zpravení, těm dám 2 minuty na rozkaz jako nic. Na běchovicko-libeňském zhlaví se stejně víc než 40 nedá.
Dělá se to tam i v létě a zejména když má S49 zpoždění, nevím kdo konkrétně. Taky je rozdíl mezi tím, kdy se dá projet stanice 60 a kdy se pojede 40, protože vlak není auto a zvyšovat rychlost mezi odjezdovými návěstidly je nesmysl. Ale když je nutné objíždět náklad, který by se vešel na jinou kolej nebo musí jet nutně cargo, když je obecně známo, že nepojede víc než 30, to se skutečně nedá jic dělat.
Jenže dokud někteří výpravčí (a někteří strojvedoucí) nepochopí, že nesedí doma u MSTS, tak tomu jinak nebude.
Pomíjím, že ty krajní koleje se nedají projet ani 40, v jakém stavu jsou.
1) Mezi odjezdovými návěstidly jet nejde, max mezi vjezdovým/cestový a odjezdovým 2)Malešice se 60 projet opravdu nedaj, maximálně odjed. Libeňsko-běchovické zhlaví má traťovou rychlost 40 km/h. 3) Když Libeň nebere, tak vlaky vyčkávají na kolejích 4, 6, 8, metrans většinou na 1. nebo 2. koleji. 4) Strašně záleží na situaci v Libni, kdy občas není jiná možnost než dát S49 minutu na křižování, protože v Libni je zrovna volno křížem pro náklad. 5) Když jede metrans od Libně na křižování s Arrivou, tak se dá křižovat pouze 3 kolej metrans a sudou skupinou Arrivu, kdy už je to jedno, kudy… Číst vice »
Ani jsem si nevšiml pojmu velká stanice. To jako Malešice? Asi se počůrám smíchy.
Tak si zkuste za denní udělat 90+ vlaků, o noční 70 a většinu ježděnou jednokolejně do/z Libně, kdy člověk počítá jestli to proti arrivě vyjde nebo ne, případně jestli Libeň vůbec bere. Křižování 670 metrů dlouhých vlaků na kolejích s délkou pod 600 metrů a další super věci. A kolikrát je pauza na záchod nebo na oběd, kdy 10 minut nic nejede velký luxus.
Má v plánu RegioJet po vybudování zázemí v Malešicích nasadit do provozu ty dvě žehličky, co zakoupil na Slovensku ? Třeba na přetahy, Hlavní – Malešice, přes Libeň ideální řešení.
Je mi jasné, že tam bude problém s kapacitou, na té trati, a je otázkou, jestli vůbec kapacitu dostane od SŽ.
Spíš mě zajímá, jestli s těmi stroji ještě RJ počítá.
Ktoré to sú? Mám celkom prehľad, ale toto mi uniklo.
jedna se asi o 110.021 a ta skoncila ve WYNXu
https://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/zehlicka-pro-wynx-pool
Aha, nějak jsem to nesledoval, děluji za informace.
Dvě? Vim jen o 110.021 od wyxspool
Ale ta druhá?
Když se kupovaly mluvilo se o 2 kusech, nakonec se asi koupila jen 021 a potom se prodala WYNX Pool, omlouvám se za mylné informace.
Vlaková loko vlastní silou posun nezvládne?
Zehlicka je na posun lepší má jen jedno stanoviště, taky stojí méně než niva ms3
Ale samotná MS3 je pořád o jednu žehličku (a stojvedoucího) levnější.
chcete mi říct že 80 milionu za MS3 je levnější než cena šrotu (cca 5 mil + 10 mil oprava)
ty ceny jsem teď dval dvakratvyšší pro jistotu než je skutečnost
Ne, jen se pozastavuji nad tím proč by měl přetahovat Hlavní-Libeň-Malešice-zázemí, když to může vzít vlaková loko Hlavní-Vršovice-ZM-Malešice a ušetří se 1 posunová cesta pro nájezd žehličky na Hlavní.
Navíc z toho Hlavního může vypadnout ihned, jak je volno a nečekat až někdo pustí žehličku po expresu, rychlíku, expresu… bo je to posun/lokomotivní vlak s nízkou prioritou a pak ještě kuplování. Zhlaví obsazené 3x a ne 2x.
Jsou minimálně 3 možnosti využití
Sv Hlavak-Malešice (v případě ze loko bude potrebovat dat na jinou soupravu na hlavním nádraží, tolikrát se to už tak stalo a musel pro soupravu jet Hektor)
Sv do kolina či jinou údržbu
Posun s vozy ve stanici
Na všechny tyto 3 věci se vyplatí koupit další MS3 vážně ?
To možná ano, ale pokud jde o „kapacitu na té trati“, tak to může jet i bez žehličky vlakovou napřed.
Proč ne?
A tím pošta končí?
Ano i ne. Ode dne vyhlášení končí vlaky (4? páry) Malešice – Ostrava ve vozech České pošty a začnou jezdit 2 páry Malešice – Mošnov s kontejnerovými vozy.
Z Mošnova jsem slyšel hlasy, že potřebná kolejová síť na vlečce je značně podhodnocená (mají málo kolejí) a už tak se tam některé vlaky nevejdou a umísťují se do Sedlnice a nebo do Polanky než bude na vlečce místo. Tak uvidíme jak to celé dopadne.
To se jedná snad jen odstavy prázdných souprav? Samotné překladiště má zvládat několikanásobek současného provozu. I když až po instalaci RMG, na které je to již připraveno.
Vlečka měla být připravená na samostatný provoz (vlak vjede na vlečku a až bude hotový jede opět zpět), což nefunguje, když se stále kvůli krátké výtažné přestavuje přes triangl směr zastávka a někdy se kvůli tomu čeká až 40 minut než dojezdí osobní doprava a je volná trať. Na dny NATO předpokládám, že terminál zastaví provoz vlaků z/na terminál na denní a bude se jezdit jen v noci, protože nebude kapacita na trati. V budoucnu, kdy kraj plánuje S4 prodloužit do Štramberku tak ani nepůjde odstavovat soupravy na kolej 1b -> https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4522058 V Sedlnici vlastně Lokorail obsadil KAZASovou kolej 5… Číst vice »
Já slyšel že ČP nemá lidí na Mošnově a čeká se až budou, aby se mohla změnit koncepce.
Spíš se jim tam nechce stěhovat z ova.
Ty přepravy v kontejnerech, neměly začít až po vybudování nového centrálního skladu České pošty v Mošnově ?
Fiala chce stejne zrušit postu
Bohužel nechce. Pošta jako neskutečný a zbytečný státní moloch měl být dávno zprivatizován a mohlo to fungovat aspoň jako zásilkovna, nějaké telegramy stejně dávno nikdo neposílá.
(Telegramy zrušeny v roce 2010.)
…–… morseovkou: S M S
jenže tím pádem by polovina služeb pošty skončila.
a upřímně – oproti všem DHLkům, DPDčkům, PPLkům .. zlatá česká pošta.
To je fakt. Normalni zasilatelske firmy zasilku doruci na adresu uvedenou zakaznikem a prichazite tim o tu radost stepovat tri ctvrte hodiny ve fronte na poste.
A co jiného jsou ty boxy ? Než taková mala pošta v plechu ?
Dotaz lépe informovaným – a co ta vlečka kovošrotu + přilehlé pozemky, co před časem koupili?
Tam se to zaseklo na papírech, ne? Mám dojem , že vyhodnocení vlivu na životní prostředí a další anabáze na spoustu let (což je tak torchu paradox na industriální vlečce i kovošrotu).
Tam má být depo. A projekt v malé EIA byl vrácen s poznámkami a musí se zpracovat dokumentace pro velkou EIA. Pak bude teprve uzemni a stavební řízení.
Dík oběma.
Kupuje to Jančura, ne Babiš (Přerov, zaklekli).
Tak snad bude zastavovat ve Vršovicích po cestě na hlavní..
To by mohl ve Vršovicích. Souhlas.
Možná i na Zahradním městě.?
Tak všichni míří na Hlavní.
Spousta lidí by ušetřila i čas…
RJ nestaví v Libni. ČD ano.
A je to využíváno. I mnou občas.
Překvapí mě vždy počty.
Co v Libni vystupují i nastupují.
Vy děláte do haiku? 😀
Co se děje s kolejemi na údržbu vozů mezi Hostivaří a Měcholupy někdo neví?
https://zdopravy.cz/regiojet-narazil-s-plany-na-stavbu-depa-v-dolnich-mecholupech-ceka-ho-delsi-povolovani-101401/
Momentálně je tam taková Česká Třebová
Odstavuji se tam nepojizdne vozy
A do Malešic se vejdou? Připadá mi to oproti Smíchovu výrazně menší.
Prý mají jižní linky obracet na Hlavním nádraží
A na hlaváku ještě není plno? Přijde mi že už dávno je ale třeba mám jenom takový pocit
Třeba plno jen pro někoho… .
Což o to, vše je o penězích. Kdo dá víc, dostane se na Hlavní nádraží. Konkurence…
To není tak úplně pravda. ČD tam taky obrací nespočet spojů – Krušnohory, Hradečany, vlaky z/do Budějc a děčínské rychlíky. A samozřejmě vlaky Ska. Takže to asi nebude ,,plné jen pro někoho“. 😀
Tolik linek spojů tam už otáčí i teď
Na Hlaváku určitě plno není, když se podívate na počet kolejí a počet odjezdů/příjezdů a srovnáte to s podobně velkým Bernem.
Ale tam mají řídicí vozy a v regionálce výhradně jednotky. Lokomotivy Re 450 jsou vyrovené pro řidičáky a Re 460 jsou pro ně uzpůsobené (což je drtivá většina lokomotiv).
http://www.railfaneurope.net/list/switzerland_sbb-p.html
Možná proto na R9 jednotky. Netřeba objíždět soupravu.
a vesli by se asi i do vrsek…
„Musí“ se vejít…