RegioJet míří více do nákladní dopravy. Hlásí se do soutěže na postrkovou službu
Lokomotiva Bombardier TRAXX v čele nákladního vlaku se dřevem do rakouského Salcburku. Foto: CityRail
V tendru na postrkovou službu je pět dopravců. RegioJet vidí další možnosti růstu v nákladní dopravě.
Všiml si už někdo, že mezitím Regiojet vypnul další vlaky na lince R8? Už jich jezdí rovná polovina, jen každý druhý. Proč se o tu linku hlásili, když ji nechtějí jezdit. A se souhlasem MD. Může si člověk někde stěžovat?
Museli se domluvit s objednavatelem 🙂
A už SŽ povolila jízdu dvojice různých mašin splňujících TSI přes Vysočinu?
Ne !!
ne, doporučuji odrolovat trochu dolů v diskuzi
Nevyjedou!!!
Co budou opravovat na te trati na Blansko? Vzdyt tam teprve nedavno (20 let), skoncila modernizace a elektrifikace, ktera trvala pul stoleti…
a kde vidíte blansko? zminovany je úsek mezi kolínem a českou třebovou…
mimochodem, třeba mezi pardubicemi a českou třebovou se v podstatě nekoplo do země.
Postrkovou službu pak budou dopravci využívat i v době, kdy začne oprava úseku mezi Svitavami a Brnem, u ní se počítá dokonce s úplným uzavřením trati.
on ten článek je trochu zamotaný, jsou tam zamíchané dvě omezení do jednoho…příští rok začne výluka mezi Blanskem a Brnem…další rok tam bude nickolejný provoz, proto vlaky budou jezdit přes Havl. Brod…další výluka bude mezi Ústím nad O.-Brandýs…a nemáte pravdu, koridor není akorát mezi Chocní a Ustím…
Mezi Blanskem a Brnem je trať s velmi malými poloměry oblouků což se projevuje na silném opotřebení. Jak kvalitně byly stavení práce provedeny a jaký to mělo vliv na životnost nedokážu posoudit. Jinak mezi Pardubicemi a Českou Třebovou modernizace proběhla s výjimkou úseku Choceň – Ústí nad Orlicí a samotné České Třebové. Obě je v plánu v příštích letech, ale myslím, že hlavně na úsek z Chocně do Ústí si ještě počkáme. Ale i některé modernizované části toho mají již dost za sebou. Mezi Moravany a Chocní se to dělalo myslím od roku 1995 jako jeden z prvních.
Zámrsk – Uhersko
V podstatě se upravila jedna kolej, druhá zůstala v původním stavu, trochu se to oprášilo a prohlásilo se za koridor. Teď se to bude opravovat včetně tunelů a protože jsou to dvojkolejné tunely, bude úplně uzavřena trať. Rychlost se má zvýšit z 90ti na 100, protože trať je doslova vystřílená ve skalách úzkého údolí Svitavy a ke srovnání oblouků není místo. Jedna perlička, stavěli ji Italové a rakouský erár tam nechal zřídit polní nemocnici pro vysoký počet úrazů. Stavba trati byla drahá a nebezpečná. Po dobu výluky půjde všechen provoz na Tišnov a Křižanov, sklonově náročná trať – u nákladních… Číst vice »
Protože při modernizaci zůstala trať vinoucí se jako psí víno, s traťovou rychlostí 70- 85 Km/hod.
A to jako to budou narovnavat? Mega tunel z Malomeric az do Blanska?
Nic se narovnávat nebude. Spíš jde o to, že ty nejstarší úseky koridorizace nebyly dělány tak hloubkově, jako ty novější, protože se nepočítalo s tak intenzivním provozem.
No a „neúdržba“ SŽ to dokonala.
Je to smutné, v jakém stavu ta trať je, opravovala se za Komančů snad 10 let, v posledním roce před koridorozací úplná výluka a výsledek je za 20 tet opáčko. Trochu mně to připomíná opravu dvojpodlažního mostu u Prahy na D1. Původní stavba z první republiky je v pořádku, nadstavba z doby komunistů je na odstřel.
A to jde? Provozovat nákladní a osobní dopravu? Vždyť právě Jančura nejvíce tlačil na rozdělení ČD…a byla to největší chyba…
Ten Jančura má prsty všude . 🙂 🙂 🙂
Zcela správně! Tuto soutěž či pseudosoutěž si dokáže „ošetřit“
A těm blbostem co píšete opravdu i věříte ? Já to myslel ironicky , jaký mohl mít Jančura vliv na chod a fungování interních záležitostí ČD
Rozdělení vycházelo hlavně z hlav pohlavárů. Bylo možno znásobit počet teplých míst a vyvést legálně z firmy obrovské milony.
Jančura ryl do křížového hospodaření (dotování podnákladové ceny služby/zboží A zisky z prodeje B), které mimochodem je legislativně zakázáno, ale neměl pravomoc rozdělit ČD. Řešení, jak nepodsekávat konkureci v osobce, a při tom dělat nákladku, je několik.
Mimochodem vážně by byla lepší jedna velká ČD a.s., bez Telematiky, Carga, JVL,…? I Student Agency ks má několik dceřinek?
Tohle ale místní nechtějí pochopit…
No tak RegioJet je dceřinka STUDENT AGENCY,sesterská firma je RegioJet -Slovensko a.s ,pak zde máme RegioJet POOL a.s a novou založenou RegioJet ÚK a.s,Každý subjekt má jiné Ičo ,tak ,že Jančura má jednu velkou firmu a nepřelévá peníze a neničil konkurenci ,ještě prosím před spaním tu o Sněhurce
Za predarorské ceny už i RegioJet platil pokuty, ne že ne. 😉
V autobusech za zneužití dominantního postavení na trase Praha – Brno.
Kupodivu ÚOHS ani soudy nepřijali argument, že na této trati funguje i železniční doprava.
prosím Vás, chcete mi namluvit, že snížil ceny, aby konkuroval vlaku zrovna, když začala jezdit bus konkurence?? haha
Ale pikaču, platil za Praha – Vary, kde ovšem jaksi železniční konkurence není. Ohledně Praha – Brno se naopak on sám dožadoval odškodnění od ČD za predátorské ceny. Pokud ale vím tak bez úspěchu.
Hodinky nebo holínky, hlavně že se to natahuje, že.
nepřeléval? vážně? a jak udržel Regiojet nad vodou, když několik let prodělával?
a proč opakovaně tvrdil, že mu nevadí prodělky Regiojetu, protože Student agenciy vydělává více než stačí Regiojet prodělat?
tu o sněhurce si přečtěte sám a raději si přidejte o červené karkulce
to on ovšem může, pokud není na daném trhu dominantní
dokonce může jezdit i za podnákladové ceny (pokud není na daném trhu dominantní)
Sám pan Jančura v rozhovoru přiznal, že v začátcích byla železniční doprava RJ brutálně dotovaná z autobusové a teď je to naopak. Vlaky dotují autobusy.
Je zde jeden rozdíl. Holding pana Jančury vlastní pan Jančura ze sta procent.
ČD mají sto procent v ČD Cargo, VÚZ. V Telematice mají necelých 80 % a u JLV mají méně než 50 %.
na to si dovolím odpovědět otázkou, skutečně je lepší několik malých dcer??
máte nějaký důvod se domnívat, že jedna z těch variant je nepoužitelná?
spoustu lidí tu dává za vzor nákladky USA a tam je většina železnic unitárních….
Unitarnich? A co AMTRAK?
Určitě bylo, minimálně ČD a Cargo..
> Dosud by jel rychlejší trasou přes Českou Třebovou, to ale od roku 2022 nebude možné
Proč?
Píše se v článku. Veliké výluky mezi Českou Třebovou a Chocni.
Nicméně tam nebude úplně zastavený provoz.
Je hlavně politickou otázkou, který z vlaků pustit po rozkopané trati, kde bude průjezdná jedna kolej ze dvou. A co dělat, když výukový jízdní řád nevychází.
Tajemství je skryto v poslední větě článku 🙂
A prosím odkud z jihu přesně ten postrk bude? to bude začínat už v Brně-Maloměřicích, nebo až někde dál? Kuřim, Tišnov?
Dvě mašiny z Majlontu do Vlkova, dvě z Kutné Hory na Golčův Jeníkov a jednu chtěly (v první fázi poptávky – nově nevím) jako náhradní, kdyby jedna chcípla, někam doprostřed tratě (nejspíš do Havlbrodu).
ok ok, díky 🙂
Takže z toho vychází dobře jedině Vectron, proč ne, že? Případně tam můžou narvat Albatrose, ten nebude mít žádný rušivý proudy, jenom trochu sazí.
Moc nechápu, proč někomu vadí Regiojet to, že chce získat dobrou a jistou zakázku.
Dva Vectrony se už testovaly a OK, ale prý byl problém, když jel Vectron na jednom vlaku se starou hajtrou (lamino bo eso). Ale snad tu někdo z diskutujících bude vědět více…..
nerad opakuji reklamu 🙂 , ale popsáno v právě vycházejícím ŽM10/20 . V zásadě se potvrdilo veřejné tajemství, že laminátky mají horší výsledky než Vectrony
Je to tak, moderní stroje zkreslují průběh sinusuvky proudu, matematicky (i reálně) jakoby parazitní vyšší harmonické a ty mohou dělat a dělají paseku – ruší kolejové obvody. Pří nasazení moderního stroje a „staré hajtry“ se to asi uzavírá a rezonuje přes trakční trafo 242, která žádné odrušení nemá, nepotřebovala to. Je to na výzkumný ústav, co s tím. Asi jedině zvýšit odolnost kolejových obvodů a celého vybavení trati, pracuje se na tom, ale je to běh na dlouhou trať.
To bych viděl jako vhodnějšího spíš toho Štokra
S tím štokrem máš smůlu. Dnes už by neměl kde brát vodu, třebaže někde ještě vodní jeřáby stojí. Ale potrubí bylo děravé už v době, kdy jsem zde sloužil (do r. 2004)
Mohl by tam dát nabídku Jaromersky spolek…a jistě my jim pak někdo půjčil na zprovoznění Stokra 🙂
Některým vadí RegioJet už z principu. Protože ukázal modré armádě, že to lze dělat i jinak a neplatí tam režijka 👻👻👻
Mířit do nákladní dopravy? To podle mě znamená vozit nákladní vlaky, shánět zákazníky, dělat konkurenci ostatním dopravcům. A o to v tomto případě rozhodně nejde. Titulek je značně zavádějící. Zde jde o to, jak s oblibou a opovržením o ČD tvrdí příznivci právě RJ, přisát se na cecík státního rozpočtu a nechat si pohodlně nabagrovat miliony. Když se toto tvrdí o ČD jezdící v závazků osobní dopravu, měli by ti samí toto psát i v tomto případě. Asi by se je těžko hledala lepší třešnička na vyzobnuti. Proto je o tuto službu pro SŽ takový zájem. A proto se hlásí… Číst vice »
Pletete si pojmy doprava a přeprava. Doprava rozhodně není o shánění zákazníků.
A tu zakazku na prepravu vlaku z A do B vam zada kdo? Co treba ejaky vas zakaznik….treba spedice
Ale prdlajs. Vlaky v závazku nejsou žádně třešničky na dortu. Nebo jste otočili kabát naruby?
Já také psal že to s oblibou tvrdí příznivci RJ ne že to tvrdím já. Já bych nikdy takovou pitomost nenapsal. Jen mi trochu vadí že to ti samí netvrdí i teď.
Tak tak. Odhlédneme-li od faktu, že nejde o přepravu lidí, má tahle soutěž dost podobností s objednávanou osobní dopravou v závazku. Jinak řečeno: jistý kšeft po česku. Očekávám, že po dobu konverze na AC bude podobná soutěž na přípřežní esa 😀
Ale to je zhruba uprostřed článku zcela jasně a nedvojsmyslně napsáno: „jde o prakticky jistý byznys bez většího obchodního rizika“ – tak proč je to zde v diskuzi jako velký objev? Předpokládám, že když je to bez většího obchodního rizika a zájemců je víc, tak to bude pro vítěze s nižší ziskovou marží.
Docela doufám, že část těch nákladních dopravců, to raději veme místo přes Brno a HB raději přes Přerov a Zábřeh na Moravě.
Tady jde o relaci Praha – Brno, ne o vlaky na Severní Moravu a případně dál do Polska nebo na sever Slovenska, které budou dál jezdit přes Zábřeh a Přerov, ovšem po trati s omezeným provozem.
A z Chocně přes Týniště nad Orlicí?
Výluky budou mezi Třebovou a Chocni, tak to asi nepůjde.
Což nevyřeší rozkopanou Choceň.
A co propustnost tratí?
Až dojde k úplnému uzavření tratě, to budou přes Vysočinu jezdit i EC?
ano
I RJ. I rj.
Žluťák může přes Vysočinu oprášit své autobusy, když bude nejhůř. Na D1 bude v té době rozkopaná už jen Šmejkalka.
D1 měla být především 3×3. Při intenzitách provozu, co tam jsou, se bouraček nezbaví. Bouračka = nepravidelnost a dojezd kdoví kdy.
3×3 znamená 3 pruhy do Prahy, 3 do Brna a další 3 místo středového pásu(svodidla se závorami, prostředkem se objíždí nehoda) 😀
3 hodiny sedět ve vlaku. Fakt skvělé. Nechce ČSA, SMARTWINGS nebo Lot lítat Praha-Brno?
A už je infrastruktura na trati přes Vysočinu opravená tak, že může být vlak veden libovolnou smysluplnou kombinací lokomotiv?
Není. Stručně řečeno, je to v běhu… Celá ta věc a soutěž má trochu víc háčků, doporučuji Železniční magazín 10/20 🙂
No vida, třeba bude časem i vozit vlastní nákladní vlaky, proč ne…
Bude , ta trať která bude uzavřena jezdí i RJ vlaky
„Společnost RegioJet začíná zajímat čím dál více i nákladní doprava.“
Projděte si autoři své předchozí články o působení lokomotiv RJ v nákladní dopravě. Všechno to byly pronájmy.
Pokud především p.Jančura nezmění své mediální vystupování vůči konkurenci, jeho působení v nákladní dopravě by rychle skončilo….
Ale neskončilo. Ale třeba bychom už neslyšeli jeho památnou větu: Když to uhlí bylo v zemi milióny let, tak snad taky může v klidu 12 hodin počkat, než se okénka vyřádí…
Máte k tomu nějaký odkaz, kdy to jak řekl?
(„Okénka“ jsou trasy nebo „osobka“?)
A ještě mně napadá jedno. S čím to chce jezdit ODOS?
Dnes je IN a COOL pronájem. Na rozdíl od ČDC nemusí dělat tak složité VŘ.
A přesto ho někteří dělají
Jedna věc je před nákupem se podívat, co je na trhu, co mi kdo nabídne.
Druhá věc je povinnost striktně se držet zákona (která mi u akciovek trochu vadí)
Křoví pro CDC
A proč zrovna Regiojet? Proč ne ODOS nebo LTE nebo Lokotrain?
Lokotrain vlastní 8 Vectronů a LTE jich hezkou řádku provozuje (víc než nějaký Regiojet)
Protože RegioJet hledá něco stabilního, kde uplatní svoje nově koupené Traxxy? Udělal nákup lokomotiv a klesla mu přeprava cestujících, nějakou cestu si najít musí.
Traxxy ne. Vectrony – nic jiného nevyhovuje zadání.
Tak. Traxx prozatím neprošel přes testy……
Tohle mi zrovna přijde hrozně nešťastný. Já bych očekával, že se na to bude hledat spíš nějaký účetně odepsaný starší pekáč typu 242 a ne nejmodernější a nejdražší lokomotiva, co existuje.
S nejdražší lokomotivou se ČD nepřihlásily.
Přesně tak a v dnešní době se musíš nějak uživit, nemůžeš zůstat jen u jedné komodity. Pokud máš lokomotivy a dopravu jako takovou, musíš se snažit dostat do veškeré sféry dopravy, jedině tak přežiješ a budeš fungovat.
RegioJet čich provozoval v jednu dobu 14 teď jak odjel ten červený tak už jen 12
Regiojet není „nějaký“. Je to prémiový dopravce.
Prémiový dopravce je Leo express, ten má třídu premium
Nejsem o premiovosti RJ přesvědčen. Navoněná bída. Ale to je ČD taky. Nemají si co vyčítat, říká držitel ÖBB Österreich Card.
Ne, je to low cost dopravce. 🙂
Jsem zvědavý na ty stížnosti odborářů, když to nevyhraje CD Cargo. A hlavně na cenové nabídky všech zájemců. V tom případě musí být přece nejnižší nabídka hlavním kritériem.
Do té doby nejspíše korona nebude a nevím jestli se RJ vyplatí si blokovat vectrony
Takže by si je pronajímal
RJ je firma za všechny drobný, tak ať se necpe někam, kde o ni nikdo nestojí.
Proč by výtězi postrků nemohl být Mannschaft z ČT?
Nejlépe se stroji 121, 122, 123 a 130. Má to ale drobnou vadu: Takový vÝÝÝtěz postrků by nedostrkal vlak dále, než za dělení v Kutné Hoře a z Brna by se vezl nečinný na konci vlaku, čili by ještě byl přítěží:-). Jinak nic proti tomu, pokud na postrcích dožijí řady 240 a 242 ČD Cargo (ovšem s jiným manšaftem, než jsou sérioví jezdci z České Třebové), ale vzhledem k tomu, že výběrové řízení nepořádám a nevyhodnocuji, tak to nemám žádný vliv. Ale očekávám, že pokud ČDC se stroji 240 a 242 cenu nepřestřelí nad úroveň, kde jsou ostatní dopravci s… Číst vice »
Najděte si to…..240 ani 242 (ty mimochodem ČDC nemá – asi tomu fakt rozumíte). V podmínkách zadávacího řízení – veřejná informace – jsou vyloženě psány Vectrony (případně něco parametricky podobné). Nic jako 240 nebo 242, jak zmiňujete.
Takže….. Zadavatel v čl. 1.1 Přílohy č. 1 Zadávací dokumentace uvádí základních požadavky na parametry EHV a související podmínky, přičemž jednou podmínkou je podmínka povolení provozu dvou činných vozidel stejného typu na jednom vlaku, a podmínka povolení provozu tohoto činného vozidla s činným vozidlem typu X4-E-Lok-AB (Vectron) na jednom vlaku. Kde z výše uvedeného plyne, že jsou povoleny (nebo, že chce SŽ) pouze Vectrony? Dále se dotazovatel ptá Správy Železnic…. Protože Dodavateli není známo jedno technicky proveditelné řešení, o kterém Zadavatel hovoří v Odpovědi č. 1 dokumentu Vysvětlení zadávacích podmínek č. I. ze dne 10. 9. 2020 dotazuje se, zda… Číst vice »
Nutno ale dodat, že kvůli rušícím proudům Vectron s jinou starší lokomotivou na jednom vlaku nemůže jet. Takže opravdu asi jen Vectron. Ale nevím, jak je to třeba s Traxxem. Jestli může s Vectronem, či ne. Pokud ne, tak si bude muset Metrans zařídit svoje soukromé postrky jiným strojem (2x Traxx není možný).
Prosím, kdyžtak mne opravte……
Podmínky VZ právě zejména Vectrony vylučují. Jinak je momentálně nesplňuje žádná lokomotiva, nejblíže je tomu Traxx.
Dovolím si nesouhlasit. Právě Vectron byl již testován, i ve dvojici, narozdíl od Traxxe. Ale dejte důkaz nebo citaci z VZ a pak můžu názor změnit.
Družstvem z ČT rozumím Lokotrain.
A proč by musel?9
Obávám se, že Česká televize nebude mít zájem
Těch 5 žlutých vectronu by měl mít na leasing, takže je bude to že doby vlastnit
RJ Vectrony nemá na leasing a po dodání a schválení Traxxů je má vrátit nájemci…
Když je nemá na leasing,tak jsou buď jeho,nebo půjčené-pronajaté. O jakém nájemci je řeč?
mělo být spíš pronajíamteli…
To je ta ošidnost módního slova leasing. V oboru železnice, resp. moderních lokomotiv se v takových případech v drtivé většině popisovaných případů jedná o nájem z pujčovny (v tomto případě ELL). Případy jako leasing s možností následného odkupu se medializují málokdy.
Nájemců je několik, ELL, MRCE, Lokotrain,
A pak má na 10ti lety leasing (nejspíše finanční) 5vectronu od ELL
Nojo , ale od MRCE jde o jednu loko (donedávna na pár měsíců dvě), poslední pronájmy od LokoTrainu skončily k poslednímu květnu (pokud nebudu počítat nějaké nouzové záskoky, to se stát může). Měly trvat trochu déle, ale RJ měl problém s platební morákou a platících zákazníků je ve frontě dost.
ELL je čistě pujčovna, divil bych se pokud by něco prodávali. Ale samozřejmě vyloučit to nemužu, v rámci obnovy parku by se mohli něčeho postupně zbavovat, zajímavá info.
Ne ty ve žluté má na 10ti lety leasing a slyšel jsem že na finanční (samozdřejmě RJ to nepotvrdí ani nevyvrati, takove informace nechce sdělovat)
To co říkáte je blbost, musí si ty lokomotivy ještě všude schválit, Slovinsko, Chorvatsko , Polsko atd (jako konkrétní kusy)
Má slušné a funkční lokomotivy, tak proč ne.
Jaké lokomotivy jsou pro postrk vyžadovány? Stačí parametrově laminátky, plecháče, popřípadě esa nebo půjde o vectrony, traxxy, atd.?
Odpověď je v tom odkazovaném článku…
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-shani-ctyri-lokomotivy-i-se-strojvedoucim-kvuli-postrkum-a-priprezi-pres-vysocinu-58804/
Nestačí. Jedině Vectron.
Když už jsme u těch Vectronů, počítám, že Siemens půjde s cenou dolů, kvůli krizi s Covidem a tím pádem krizi v nákladní dopravě a kvůli nasycení trhu (žádné další objednávky od půjčoven jako MRCE, ELL a Railpool).
Nejsem úplně přesvědčen o krizi nákladní dopravy. Hospodářství samozřejmě kleslo, ale železniční nákladní doprava má více prostoru na koridorových tratích, kde zmizelo mnoho „tramvají“ určených k převozu dotovaného vzduchu. Tím mohou v nákladní dopravě klesnout náklady, protože průměrná rychlost může vzrůst až 2x jako na jaře 2020 a tím mohou klesnout náklady na kilometr a navíc se mohou dostat do hry ad-hoc trasy přes Česko, které jsou sice kratší, ale za běžného provozu osobních vlaků v součtu s výlukovými pracemi komerčně nevýhodné.
Jenže právě s ad hoc trasami začnou problémy po zahájení výluk okolo Brandýsa n.Orlicí a Blanska. Proto se řeší státní postrky. Ovšem přístup SŽ je zatím takový……vlažný….
Koukněte se do Passau.
Tramvaj s dotovaným vzduchem? Napadá mě jedině linka R19.
Vectron není schválené vozidlo ve dvojité trakci pro provoz na síti Správy železnic, státní organizace.
No a? Věd ono to v dvojitej trakcii ani jazdiť nebude
Bude – s druhým Vectronem. To jestli jedou ve dvojci nebo jeden jako postrk je úplně jedno, prostě dva Vectroni na jednom vlaku nemohou být spolu trakčně činní – tečka.
Tak to asi SŽ tuší, když vypsala ten tendr na míru Vectronům. Zjevně s tím asi chtějí něco udělat do té doby.
Napsal tečka. Takže se nic měnit nebude. Laminátky na věčné časy a nikdy jinak. Předpis není trhací kalendář, aby se přizpůsoboval době.
V podmínkách VZ je napsáno, že největší problémy dělá Vectron, a je to tudíž na právě na míru ne-Vectronům.
Nějaká citace z VZ? Nebo cucáte z prstu? Nebo tam tamy?
Jeden Vectron je na elektřinu, druhý Vectron je taky na elektřinu. To máme pořád jenom jednu trakci.
No to samozřejmě jo, ale dvojitá trakce je myšleno tak, že jedou spřažená dvě vozidla stejné řady na vlaku jako přípřežní + vlakové.
Hele, CiP-e, přestanou tady machrovat se svými jednoznačnými závěry, když nevědí, o čem je řeč.
Nikoliv. Dvakrát Vectron se již testoval a prošel. Vectron se nesnese se starou mašinou, s Traxxem nevím.