umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Dopravci Infrastruktura Železnice

RegioJet míří více do nákladní dopravy. Hlásí se do soutěže na postrkovou službu

Lokomotiva Bombardier TRAXX v čele nákladního vlaku se dřevem do rakouského Salcburku. Foto: CityRail
Lokomotiva Bombardier TRAXX v čele nákladního vlaku se dřevem do rakouského Salcburku. Foto: CityRail
V tendru na postrkovou službu je pět dopravců. RegioJet vidí další možnosti růstu v nákladní dopravě.

Společnost RegioJet začíná zajímat čím dál více i nákladní doprava. Kvůli omezení osobní dopravy jsou žluté lokomotivy Bombardier TRAXX nebo Siemens Vectron čím dál častěji vidět v čele nákladních vlaků, nově se firma přihlásila i do soutěže Správy železnic na takzvanou postrkovou službu.

Účast v soutěži na postrkovou službu potvrdil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Jako rostoucí dopravce, který neustále rozšiřuje svůj lokomotivní park, se díváme na další potenciální aktivity růstu. Postupně rozšiřujeme svou působnosti i nad rámec pravidelné osobní dopravy,“ řekl Ondrůj.

Podle informací deníku Zdopravy.cz se do soutěže přihlásili ještě dopravci ČD Cargo, LTE, ODOS a LokoTrain.

Soutěž vypsala Správa železnic kvůli chystaným velkým výlukám na koridoru mezi Českou Třebovou a Kolínem. Kvůli nim by měly nákladní vlaky mezi Prahou a Brnem jezdit jen po trase přes Havlíčkův Brod. Ta je ale sklonově náročná a pro těžší vlaky je nutný postrk. Soutěž počítá s nasazením čtyř postrkových lokomotiv, pro jejich provozovatele tak jde o prakticky jistý byznys bez většího obchodního rizika.

Inspirace z vody

O zavedení „státních“ postrků usiluje od svého počátku sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.cz. Dopravcům se v úseku Kutná Hora – Brno ekonomicky nevyplatí nasazovat další lokomotivu kvůli postrku na tomto úseku. Takové vícenáklady by pro dopravce znamenaly snížení konkurenceschopnosti proti kamionům. V případě promítnutí vícenákladů do cen by se stala železniční přeprava na trhu nekonkurenceschopnou.

Inspirací jim byla vodní doprava, u které stát provozuje „přípřež“ v podobě remorkéru Beskydy. Správa železnic proto nakonec vypsala veřejnou soutěž, ve které hledá dopravce s lokomotivou na tuto službu.

V praxi například přijede do Brna vlak z Maďarska, který dál míří do Německa. Dosud by jel rychlejší trasou přes Českou Třebovou, to ale od roku 2022 nebude možné. Aby mohl překonat trasu přes Vysočinu, dostane ještě postrkovou lokomotivu najatou Správou železnic.

Zakázka má odhadovanou hodnotu 262 milionů koru Mezi Českou Třebovou a Kolínem se má v příštích letech modernizovat úsek zejména mezi Chocní a Ústím nad Orlicí a Chocní a Uherskem. Postrkovou službu pak budou dopravci využívat i v době, kdy začne oprava úseku mezi Svitavami a Brnem, u ní se počítá dokonce s úplným uzavřením trati.

136 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dalibor

Všiml si už někdo, že mezitím Regiojet vypnul další vlaky na lince R8? Už jich jezdí rovná polovina, jen každý druhý. Proč se o tu linku hlásili, když ji nechtějí jezdit. A se souhlasem MD. Může si člověk někde stěžovat?

Avlaky

Museli se domluvit s objednavatelem 🙂

Leinad

A už SŽ povolila jízdu dvojice různých mašin splňujících TSI přes Vysočinu?

Dušan

Ne !!

kade

ne, doporučuji odrolovat trochu dolů v diskuzi

ABC

Nevyjedou!!!

Vladki

Co budou opravovat na te trati na Blansko? Vzdyt tam teprve nedavno (20 let), skoncila modernizace a elektrifikace, ktera trvala pul stoleti…

Tomas

a kde vidíte blansko? zminovany je úsek mezi kolínem a českou třebovou…

mimochodem, třeba mezi pardubicemi a českou třebovou se v podstatě nekoplo do země.

Vladki

Postrkovou službu pak budou dopravci využívat i v době, kdy začne oprava úseku mezi Svitavami a Brnem, u ní se počítá dokonce s úplným uzavřením trati.

Kedul

on ten článek je trochu zamotaný, jsou tam zamíchané dvě omezení do jednoho…příští rok začne výluka mezi Blanskem a Brnem…další rok tam bude nickolejný provoz, proto vlaky budou jezdit přes Havl. Brod…další výluka bude mezi Ústím nad O.-Brandýs…a nemáte pravdu, koridor není akorát mezi Chocní a Ustím…

Robert Šalda

Mezi Blanskem a Brnem je trať s velmi malými poloměry oblouků což se projevuje na silném opotřebení. Jak kvalitně byly stavení práce provedeny a jaký to mělo vliv na životnost nedokážu posoudit. Jinak mezi Pardubicemi a Českou Třebovou modernizace proběhla s výjimkou úseku Choceň – Ústí nad Orlicí a samotné České Třebové. Obě je v plánu v příštích letech, ale myslím, že hlavně na úsek z Chocně do Ústí si ještě počkáme. Ale i některé modernizované části toho mají již dost za sebou. Mezi Moravany a Chocní se to dělalo myslím od roku 1995 jako jeden z prvních.

Já, kdo jiný

Zámrsk – Uhersko

Zdendik

V podstatě se upravila jedna kolej, druhá zůstala v původním stavu, trochu se to oprášilo a prohlásilo se za koridor. Teď se to bude opravovat včetně tunelů a protože jsou to dvojkolejné tunely, bude úplně uzavřena trať. Rychlost se má zvýšit z 90ti na 100, protože trať je doslova vystřílená ve skalách úzkého údolí Svitavy a ke srovnání oblouků není místo. Jedna perlička, stavěli ji Italové a rakouský erár tam nechal zřídit polní nemocnici pro vysoký počet úrazů. Stavba trati byla drahá a nebezpečná. Po dobu výluky půjde všechen provoz na Tišnov a Křižanov, sklonově náročná trať – u nákladních… Číst vice »

Vašek

Protože při modernizaci zůstala trať vinoucí se jako psí víno, s traťovou rychlostí 70- 85 Km/hod.

Vladki

A to jako to budou narovnavat? Mega tunel z Malomeric az do Blanska?

Jaaa

Nic se narovnávat nebude. Spíš jde o to, že ty nejstarší úseky koridorizace nebyly dělány tak hloubkově, jako ty novější, protože se nepočítalo s tak intenzivním provozem.

No a „neúdržba“ SŽ to dokonala.

Zdendik

Je to smutné, v jakém stavu ta trať je, opravovala se za Komančů snad 10 let, v posledním roce před koridorozací úplná výluka a výsledek je za 20 tet opáčko. Trochu mně to připomíná opravu dvojpodlažního mostu u Prahy na D1. Původní stavba z první republiky je v pořádku, nadstavba z doby komunistů je na odstřel.

Kedul

A to jde? Provozovat nákladní a osobní dopravu? Vždyť právě Jančura nejvíce tlačil na rozdělení ČD…a byla to největší chyba…

Pe.tr

Ten Jančura má prsty všude . 🙂 🙂 🙂

Krušnohorec

Zcela správně! Tuto soutěž či pseudosoutěž si dokáže „ošetřit“

Pe.tr

A těm blbostem co píšete opravdu i věříte ? Já to myslel ironicky , jaký mohl mít Jančura vliv na chod a fungování interních záležitostí ČD

Baraba

Rozdělení vycházelo hlavně z hlav pohlavárů. Bylo možno znásobit počet teplých míst a vyvést legálně z firmy obrovské milony.

Leinad

Jančura ryl do křížového hospodaření (dotování podnákladové ceny služby/zboží A zisky z prodeje B), které mimochodem je legislativně zakázáno, ale neměl pravomoc rozdělit ČD. Řešení, jak nepodsekávat konkureci v osobce, a při tom dělat nákladku, je několik.
Mimochodem vážně by byla lepší jedna velká ČD a.s., bez Telematiky, Carga, JVL,…? I Student Agency ks má několik dceřinek?

Cyklista

Tohle ale místní nechtějí pochopit…

Iveta

No tak RegioJet je dceřinka STUDENT AGENCY,sesterská firma je RegioJet -Slovensko a.s ,pak zde máme RegioJet POOL a.s a novou založenou RegioJet ÚK a.s,Každý subjekt má jiné Ičo ,tak ,že Jančura má jednu velkou firmu a nepřelévá peníze a neničil konkurenci ,ještě prosím před spaním tu o Sněhurce

Leinad

Za predarorské ceny už i RegioJet platil pokuty, ne že ne. 😉

noerf

V autobusech za zneužití dominantního postavení na trase Praha – Brno.
Kupodivu ÚOHS ani soudy nepřijali argument, že na této trati funguje i železniční doprava.

kakov

prosím Vás, chcete mi namluvit, že snížil ceny, aby konkuroval vlaku zrovna, když začala jezdit bus konkurence?? haha

ABC

Ale pikaču, platil za Praha – Vary, kde ovšem jaksi železniční konkurence není. Ohledně Praha – Brno se naopak on sám dožadoval odškodnění od ČD za predátorské ceny. Pokud ale vím tak bez úspěchu.
Hodinky nebo holínky, hlavně že se to natahuje, že.

kakov

nepřeléval? vážně? a jak udržel Regiojet nad vodou, když několik let prodělával?

a proč opakovaně tvrdil, že mu nevadí prodělky Regiojetu, protože Student agenciy vydělává více než stačí Regiojet prodělat?

tu o sněhurce si přečtěte sám a raději si přidejte o červené karkulce

ABC

to on ovšem může, pokud není na daném trhu dominantní

ABC

dokonce může jezdit i za podnákladové ceny (pokud není na daném trhu dominantní)

Ludva

Sám pan Jančura v rozhovoru přiznal, že v začátcích byla železniční doprava RJ brutálně dotovaná z autobusové a teď je to naopak. Vlaky dotují autobusy.

noerf

Je zde jeden rozdíl. Holding pana Jančury vlastní pan Jančura ze sta procent.
ČD mají sto procent v ČD Cargo, VÚZ. V Telematice mají necelých 80 % a u JLV mají méně než 50 %.

kakov

na to si dovolím odpovědět otázkou, skutečně je lepší několik malých dcer??

máte nějaký důvod se domnívat, že jedna z těch variant je nepoužitelná?

spoustu lidí tu dává za vzor nákladky USA a tam je většina železnic unitárních….

Gwann

Unitarnich? A co AMTRAK?

Kedul

Určitě bylo, minimálně ČD a Cargo..

ngthrn

> Dosud by jel rychlejší trasou přes Českou Třebovou, to ale od roku 2022 nebude možné

Proč?

Ludva

Píše se v článku. Veliké výluky mezi Českou Třebovou a Chocni.

Leinad

Nicméně tam nebude úplně zastavený provoz.
Je hlavně politickou otázkou, který z vlaků pustit po rozkopané trati, kde bude průjezdná jedna kolej ze dvou. A co dělat, když výukový jízdní řád nevychází.

Ondra

Tajemství je skryto v poslední větě článku 🙂

Ondra

A prosím odkud z jihu přesně ten postrk bude? to bude začínat už v Brně-Maloměřicích, nebo až někde dál? Kuřim, Tišnov?

M262

Dvě mašiny z Majlontu do Vlkova, dvě z Kutné Hory na Golčův Jeníkov a jednu chtěly (v první fázi poptávky – nově nevím) jako náhradní, kdyby jedna chcípla, někam doprostřed tratě (nejspíš do Havlbrodu).

Ondra

ok ok, díky 🙂

Jirka

Takže z toho vychází dobře jedině Vectron, proč ne, že? Případně tam můžou narvat Albatrose, ten nebude mít žádný rušivý proudy, jenom trochu sazí.

Moc nechápu, proč někomu vadí Regiojet to, že chce získat dobrou a jistou zakázku.

M262

Dva Vectrony se už testovaly a OK, ale prý byl problém, když jel Vectron na jednom vlaku se starou hajtrou (lamino bo eso). Ale snad tu někdo z diskutujících bude vědět více…..

kade

nerad opakuji reklamu 🙂 , ale popsáno v právě vycházejícím ŽM10/20 . V zásadě se potvrdilo veřejné tajemství, že laminátky mají horší výsledky než Vectrony

Zdendik

Je to tak, moderní stroje zkreslují průběh sinusuvky proudu, matematicky (i reálně) jakoby parazitní vyšší harmonické a ty mohou dělat a dělají paseku – ruší kolejové obvody. Pří nasazení moderního stroje a „staré hajtry“ se to asi uzavírá a rezonuje přes trakční trafo 242, která žádné odrušení nemá, nepotřebovala to. Je to na výzkumný ústav, co s tím. Asi jedině zvýšit odolnost kolejových obvodů a celého vybavení trati, pracuje se na tom, ale je to běh na dlouhou trať.

Robert Šalda

To bych viděl jako vhodnějšího spíš toho Štokra

Ladislav Harvánek

S tím štokrem máš smůlu. Dnes už by neměl kde brát vodu, třebaže někde ještě vodní jeřáby stojí. Ale potrubí bylo děravé už v době, kdy jsem zde sloužil (do r. 2004)

Gwann

Mohl by tam dát nabídku Jaromersky spolek…a jistě my jim pak někdo půjčil na zprovoznění Stokra 🙂

Berťa

Některým vadí RegioJet už z principu. Protože ukázal modré armádě, že to lze dělat i jinak a neplatí tam režijka 👻👻👻

Ludva

Mířit do nákladní dopravy? To podle mě znamená vozit nákladní vlaky, shánět zákazníky, dělat konkurenci ostatním dopravcům. A o to v tomto případě rozhodně nejde. Titulek je značně zavádějící. Zde jde o to, jak s oblibou a opovržením o ČD tvrdí příznivci právě RJ, přisát se na cecík státního rozpočtu a nechat si pohodlně nabagrovat miliony. Když se toto tvrdí o ČD jezdící v závazků osobní dopravu, měli by ti samí toto psát i v tomto případě. Asi by se je těžko hledala lepší třešnička na vyzobnuti. Proto je o tuto službu pro SŽ takový zájem. A proto se hlásí… Číst vice »

David

Pletete si pojmy doprava a přeprava. Doprava rozhodně není o shánění zákazníků.

František Plášek

A tu zakazku na prepravu vlaku z A do B vam zada kdo? Co treba ejaky vas zakaznik….treba spedice

Jiří Kocurek

Ale prdlajs. Vlaky v závazku nejsou žádně třešničky na dortu. Nebo jste otočili kabát naruby?

Ludva

Já také psal že to s oblibou tvrdí příznivci RJ ne že to tvrdím já. Já bych nikdy takovou pitomost nenapsal. Jen mi trochu vadí že to ti samí netvrdí i teď.

patology_chef

Tak tak. Odhlédneme-li od faktu, že nejde o přepravu lidí, má tahle soutěž dost podobností s objednávanou osobní dopravou v závazku. Jinak řečeno: jistý kšeft po česku. Očekávám, že po dobu konverze na AC bude podobná soutěž na přípřežní esa 😀

Martin V.

Ale to je zhruba uprostřed článku zcela jasně a nedvojsmyslně napsáno: „jde o prakticky jistý byznys bez většího obchodního rizika“ – tak proč je to zde v diskuzi jako velký objev? Předpokládám, že když je to bez většího obchodního rizika a zájemců je víc, tak to bude pro vítěze s nižší ziskovou marží.

Jiří 3

Docela doufám, že část těch nákladních dopravců, to raději veme místo přes Brno a HB raději přes Přerov a Zábřeh na Moravě.

Jarda Š.

Tady jde o relaci Praha – Brno, ne o vlaky na Severní Moravu a případně dál do Polska nebo na sever Slovenska, které budou dál jezdit přes Zábřeh a Přerov, ovšem po trati s omezeným provozem.

David

A z Chocně přes Týniště nad Orlicí?

Ludva

Výluky budou mezi Třebovou a Chocni, tak to asi nepůjde.

Jiří Kocurek

Což nevyřeší rozkopanou Choceň.

Ladislav Harvánek

A co propustnost tratí?

Martin

Až dojde k úplnému uzavření tratě, to budou přes Vysočinu jezdit i EC?

Matěj

ano

David

I RJ. I rj.

Martin V.

Žluťák může přes Vysočinu oprášit své autobusy, když bude nejhůř. Na D1 bude v té době rozkopaná už jen Šmejkalka.

Já, kdo jiný

D1 měla být především 3×3. Při intenzitách provozu, co tam jsou, se bouraček nezbaví. Bouračka = nepravidelnost a dojezd kdoví kdy.

Leinad

3×3 znamená 3 pruhy do Prahy, 3 do Brna a další 3 místo středového pásu(svodidla se závorami, prostředkem se objíždí nehoda) 😀

Já, kdo jiný

3 hodiny sedět ve vlaku. Fakt skvělé. Nechce ČSA, SMARTWINGS nebo Lot lítat Praha-Brno?

libcha

A už je infrastruktura na trati přes Vysočinu opravená tak, že může být vlak veden libovolnou smysluplnou kombinací lokomotiv?

kade

Není. Stručně řečeno, je to v běhu… Celá ta věc a soutěž má trochu víc háčků, doporučuji Železniční magazín 10/20 🙂

J.K.

No vida, třeba bude časem i vozit vlastní nákladní vlaky, proč ne…

Avlaky

Bude , ta trať která bude uzavřena jezdí i RJ vlaky

František Plášek

„Společnost RegioJet začíná zajímat čím dál více i nákladní doprava.“

Projděte si autoři své předchozí články o působení lokomotiv RJ v nákladní dopravě. Všechno to byly pronájmy.
Pokud především p.Jančura nezmění své mediální vystupování vůči konkurenci, jeho působení v nákladní dopravě by rychle skončilo….

Petr Šimral

Ale neskončilo. Ale třeba bychom už neslyšeli jeho památnou větu: Když to uhlí bylo v zemi milióny let, tak snad taky může v klidu 12 hodin počkat, než se okénka vyřádí…

Leinad

Máte k tomu nějaký odkaz, kdy to jak řekl?
(„Okénka“ jsou trasy nebo „osobka“?)

Roman G.

A ještě mně napadá jedno. S čím to chce jezdit ODOS?

Krušky-Středohoří

Dnes je IN a COOL pronájem. Na rozdíl od ČDC nemusí dělat tak složité VŘ.

bkp

A přesto ho někteří dělají

Leinad

Jedna věc je před nákupem se podívat, co je na trhu, co mi kdo nabídne.
Druhá věc je povinnost striktně se držet zákona (která mi u akciovek trochu vadí)

ZAN

Křoví pro CDC

Já, kdo jiný

A proč zrovna Regiojet? Proč ne ODOS nebo LTE nebo Lokotrain?
Lokotrain vlastní 8 Vectronů a LTE jich hezkou řádku provozuje (víc než nějaký Regiojet)

_Pavel_

Protože RegioJet hledá něco stabilního, kde uplatní svoje nově koupené Traxxy? Udělal nákup lokomotiv a klesla mu přeprava cestujících, nějakou cestu si najít musí.

okk

Traxxy ne. Vectrony – nic jiného nevyhovuje zadání.

M262

Tak. Traxx prozatím neprošel přes testy……

Lukáš F.

Tohle mi zrovna přijde hrozně nešťastný. Já bych očekával, že se na to bude hledat spíš nějaký účetně odepsaný starší pekáč typu 242 a ne nejmodernější a nejdražší lokomotiva, co existuje.

Já, kdo jiný

S nejdražší lokomotivou se ČD nepřihlásily.

Vlk

Přesně tak a v dnešní době se musíš nějak uživit, nemůžeš zůstat jen u jedné komodity. Pokud máš lokomotivy a dopravu jako takovou, musíš se snažit dostat do veškeré sféry dopravy, jedině tak přežiješ a budeš fungovat.

Avlaky

RegioJet čich provozoval v jednu dobu 14 teď jak odjel ten červený tak už jen 12

David

Regiojet není „nějaký“. Je to prémiový dopravce.

Martin.dilli

Prémiový dopravce je Leo express, ten má třídu premium

Já, kdo jiný

Nejsem o premiovosti RJ přesvědčen. Navoněná bída. Ale to je ČD taky. Nemají si co vyčítat, říká držitel ÖBB Österreich Card.

Jaaa

Ne, je to low cost dopravce. 🙂

Roman G.

Jsem zvědavý na ty stížnosti odborářů, když to nevyhraje CD Cargo. A hlavně na cenové nabídky všech zájemců. V tom případě musí být přece nejnižší nabídka hlavním kritériem.

Avlaky

Do té doby nejspíše korona nebude a nevím jestli se RJ vyplatí si blokovat vectrony

Takže by si je pronajímal

Já, kdo jiný

RJ je firma za všechny drobný, tak ať se necpe někam, kde o ni nikdo nestojí.
Proč by výtězi postrků nemohl být Mannschaft z ČT?

Bram

Nejlépe se stroji 121, 122, 123 a 130. Má to ale drobnou vadu: Takový vÝÝÝtěz postrků by nedostrkal vlak dále, než za dělení v Kutné Hoře a z Brna by se vezl nečinný na konci vlaku, čili by ještě byl přítěží:-). Jinak nic proti tomu, pokud na postrcích dožijí řady 240 a 242 ČD Cargo (ovšem s jiným manšaftem, než jsou sérioví jezdci z České Třebové), ale vzhledem k tomu, že výběrové řízení nepořádám a nevyhodnocuji, tak to nemám žádný vliv. Ale očekávám, že pokud ČDC se stroji 240 a 242 cenu nepřestřelí nad úroveň, kde jsou ostatní dopravci s… Číst vice »

František Plášek

Najděte si to…..240 ani 242 (ty mimochodem ČDC nemá – asi tomu fakt rozumíte). V podmínkách zadávacího řízení – veřejná informace – jsou vyloženě psány Vectrony (případně něco parametricky podobné). Nic jako 240 nebo 242, jak zmiňujete.

M262

Takže….. Zadavatel v čl. 1.1 Přílohy č. 1 Zadávací dokumentace uvádí základních požadavky na parametry EHV a související podmínky, přičemž jednou podmínkou je podmínka povolení provozu dvou činných vozidel stejného typu na jednom vlaku, a podmínka povolení provozu tohoto činného vozidla s činným vozidlem typu X4-E-Lok-AB (Vectron) na jednom vlaku. Kde z výše uvedeného plyne, že jsou povoleny (nebo, že chce SŽ) pouze Vectrony? Dále se dotazovatel ptá Správy Železnic…. Protože Dodavateli není známo jedno technicky proveditelné řešení, o kterém Zadavatel hovoří v Odpovědi č. 1 dokumentu Vysvětlení zadávacích podmínek č. I. ze dne 10. 9. 2020 dotazuje se, zda… Číst vice »

M262

Nutno ale dodat, že kvůli rušícím proudům Vectron s jinou starší lokomotivou na jednom vlaku nemůže jet. Takže opravdu asi jen Vectron. Ale nevím, jak je to třeba s Traxxem. Jestli může s Vectronem, či ne. Pokud ne, tak si bude muset Metrans zařídit svoje soukromé postrky jiným strojem (2x Traxx není možný).
Prosím, kdyžtak mne opravte……

vjkm

Podmínky VZ právě zejména Vectrony vylučují. Jinak je momentálně nesplňuje žádná lokomotiva, nejblíže je tomu Traxx.

M262

Dovolím si nesouhlasit. Právě Vectron byl již testován, i ve dvojici, narozdíl od Traxxe. Ale dejte důkaz nebo citaci z VZ a pak můžu názor změnit.

Prádelník

Družstvem z ČT rozumím Lokotrain.

Chronosphere

A proč by musel?9

Berťa

Obávám se, že Česká televize nebude mít zájem

Avlaky

Těch 5 žlutých vectronu by měl mít na leasing, takže je bude to že doby vlastnit

Kulík

RJ Vectrony nemá na leasing a po dodání a schválení Traxxů je má vrátit nájemci…

Chronosphere

Když je nemá na leasing,tak jsou buď jeho,nebo půjčené-pronajaté. O jakém nájemci je řeč?

kade

mělo být spíš pronajíamteli…
To je ta ošidnost módního slova leasing. V oboru železnice, resp. moderních lokomotiv se v takových případech v drtivé většině popisovaných případů jedná o nájem z pujčovny (v tomto případě ELL). Případy jako leasing s možností následného odkupu se medializují málokdy.

Avlaky

Nájemců je několik, ELL, MRCE, Lokotrain,

A pak má na 10ti lety leasing (nejspíše finanční) 5vectronu od ELL

kade

Nojo , ale od MRCE jde o jednu loko (donedávna na pár měsíců dvě), poslední pronájmy od LokoTrainu skončily k poslednímu květnu (pokud nebudu počítat nějaké nouzové záskoky, to se stát může). Měly trvat trochu déle, ale RJ měl problém s platební morákou a platících zákazníků je ve frontě dost.
ELL je čistě pujčovna, divil bych se pokud by něco prodávali. Ale samozřejmě vyloučit to nemužu, v rámci obnovy parku by se mohli něčeho postupně zbavovat, zajímavá info.

Avlaky

Ne ty ve žluté má na 10ti lety leasing a slyšel jsem že na finanční (samozdřejmě RJ to nepotvrdí ani nevyvrati, takove informace nechce sdělovat)

Avlaky

To co říkáte je blbost, musí si ty lokomotivy ještě všude schválit, Slovinsko, Chorvatsko , Polsko atd (jako konkrétní kusy)

Daniel Mach

Má slušné a funkční lokomotivy, tak proč ne.

noerf

Jaké lokomotivy jsou pro postrk vyžadovány? Stačí parametrově laminátky, plecháče, popřípadě esa nebo půjde o vectrony, traxxy, atd.?

Já, kdo jiný

Nestačí. Jedině Vectron.

Já, kdo jiný

Když už jsme u těch Vectronů, počítám, že Siemens půjde s cenou dolů, kvůli krizi s Covidem a tím pádem krizi v nákladní dopravě a kvůli nasycení trhu (žádné další objednávky od půjčoven jako MRCE, ELL a Railpool).

Radovan Komínek

Nejsem úplně přesvědčen o krizi nákladní dopravy. Hospodářství samozřejmě kleslo, ale železniční nákladní doprava má více prostoru na koridorových tratích, kde zmizelo mnoho „tramvají“ určených k převozu dotovaného vzduchu. Tím mohou v nákladní dopravě klesnout náklady, protože průměrná rychlost může vzrůst až 2x jako na jaře 2020 a tím mohou klesnout náklady na kilometr a navíc se mohou dostat do hry ad-hoc trasy přes Česko, které jsou sice kratší, ale za běžného provozu osobních vlaků v součtu s výlukovými pracemi komerčně nevýhodné.

František Plášek

Jenže právě s ad hoc trasami začnou problémy po zahájení výluk okolo Brandýsa n.Orlicí a Blanska. Proto se řeší státní postrky. Ovšem přístup SŽ je zatím takový……vlažný….

Prádelník

Koukněte se do Passau.

David

Tramvaj s dotovaným vzduchem? Napadá mě jedině linka R19.

Dušan

Vectron není schválené vozidlo ve dvojité trakci pro provoz na síti Správy železnic, státní organizace.

Mates

No a? Věd ono to v dvojitej trakcii ani jazdiť nebude

Dušan

Bude – s druhým Vectronem. To jestli jedou ve dvojci nebo jeden jako postrk je úplně jedno, prostě dva Vectroni na jednom vlaku nemohou být spolu trakčně činní – tečka.

Jirka

Tak to asi SŽ tuší, když vypsala ten tendr na míru Vectronům. Zjevně s tím asi chtějí něco udělat do té doby.

Jiří Kocurek

Napsal tečka. Takže se nic měnit nebude. Laminátky na věčné časy a nikdy jinak. Předpis není trhací kalendář, aby se přizpůsoboval době.

vjkm

V podmínkách VZ je napsáno, že největší problémy dělá Vectron, a je to tudíž na právě na míru ne-Vectronům.

M262

Nějaká citace z VZ? Nebo cucáte z prstu? Nebo tam tamy?

David

Jeden Vectron je na elektřinu, druhý Vectron je taky na elektřinu. To máme pořád jenom jednu trakci.

Dušan

No to samozřejmě jo, ale dvojitá trakce je myšleno tak, že jedou spřažená dvě vozidla stejné řady na vlaku jako přípřežní + vlakové.

A. Mikulka

Hele, CiP-e, přestanou tady machrovat se svými jednoznačnými závěry, když nevědí, o čem je řeč.

M262

Nikoliv. Dvakrát Vectron se již testoval a prošel. Vectron se nesnese se starou mašinou, s Traxxem nevím.

Partneři

Škoda transportation
podcast