lot
Dopravci Železnice

RegioJet mezi Bratislavou a Komárnem vystřídají rakouské ÖBB se slovenskou ZSSK

Push-pull soupravy City Shuttle. Foto: Herbert Ortner / Wikimedia Commons
Push-pull soupravy City Shuttle. Foto: Herbert Ortner / Wikimedia Commons
Nový kontrakt je na dva roky, Slovensko využije služeb dvou státních dopravců.

Slovenské ministerstvo dopravy se dohodlo s rakouskými spolkovými drahami ÖBB a Železničnou spoločností Slovensko (ZSSK) na smlouvě na provoz vlaků mezi Bratislavou a Komárnem. Od 13. prosince převezmou provoz po RegioJetu. Ten již dnes oznámil zahájení kroků pro ukončení činnosti na této trase.

Kontrakt oznámilo ministerstvo dopravy v tiskové zprávě. Jde o první trať na Slovensku, kde budou jezdit rakouské dráhy. Smlouva bude na dva roky, ministerstvo se na oba dopravce obrátilo poté, co nezvládlo vysoutěžit dopravce. Podle ministerstva přinese příchod obou dopravců vyšší kvalitu a nižší cenu.

Roční dotace má klesnout o zhruba 200 tisíc eur, cena za jeden vlakokilometr má být v průměru 9,65 eur. S příchodem nových dopravců zůstane zachovaný jízdní řád, řeší jen drobné úpravy pro optimalizaci nástupů a výstupu cestujících. Linka bude nadále v integrovaném systému Bratislavského samosprávného kraje.

Jak jsem slíbil, vybrali jsme nejlepší nabídku. Na frekventovanou trať přinášíme etablované dopravce, kteří přinesou kvalitní služby za nižší cenu,“ pochválil se ministr dopravy Andrej Doležal. Podle něj bude na trase vyšší podíl klimatizovaných vozů než dosud. Půjde o stejné soupravy, které dnes jezdí mezi Vídní a Bratislavou, tedy push-pull soupravy City Shuttle. V úseku Komárno – Dunajská Streda s klimatizovanými soupravami řady 840 (dosud jezdí v okolí Popradu). Nový dopravce po roce 2023 vzejde z veřejné soutěže.

RegioJet je podle svého vyjádření připraven poskytnout veškerou součinnost při předávání provozu novému dopravci.

187 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bivoj

Tohle bylo na zprávách Seznamu : Nechtějí nás tam „Odchází se nám lehce. Bylo to ekonomicky neudržitelné,“ uvedl Radim Jančura. Slovensko bylo podle jeho slov pro RegioJet dlouhou dobu ztrátové. „Když jsme začali, byli jsme chvíli v zisku, ale poté, co slovenská vláda zavedla slevy, polovinu cestujících jsme prakticky vozili zadarmo a už jsme byli ztrátoví,“ vysvětlil. „Stará vláda vůči nám byla agresivní, řekli, že tam Čehúni nemají co jezdit. To je pak těžké, když je stát vaším nepřítelem. Myslel jsem si, že se to změní po volbách, ale na ministerstvu dopravy zůstali stejní lidé, kteří bojovali proti nám,“ tvrdí… Číst vice »

Axel

Neřeším, jestli Slovenské ministerstvo dopravy vybralo firmu A nebo B. … Pouze mě zarazila ta zmínka o úspoře u této vlakové linky. Na prvním místě bych totiž čekal, že bude zdůrazňováno že ŽSSK nasadí dobré vagony = Jen ať se podaří cestující udržet ve vlaku = aby nezahlcovali silnice,zejména silnice v okolí Bratislavy. Myslím to tak, že když jsem v Bratislavě (nejen v centru, ale taky na okraji), tak úroveň automobilů je tam myslíš dost vysoká. Samozřejmě, že nevím jaké ty SUV, medvědy atd mají výbavu Ale holt mi připadá, že pokud žiju v Bratislavě-dojíždím do Bratislavy, tak roční úspora… Číst vice »

Rado

Lepšie voľné vagóny k dispozícii nie sú. Na východnom Slovensku sú Bdmpeer na RExoch, lenže tie boli (sú) viazané projektom OPD spoločne s piatimi lokomotívami rady 757 (021 až 025).

Filemon44

Já ateista snad ještě na starý kolena začnu věřit na boží mlejny…..

švestka

A copak tak hroznýho vám RJ udělal, chtěl po vás jízdenku? No to snad potom už je konec světa.

Chronosphere

Je úžasné, kolik lidí se tu naváží do Slováků a slovenských železnic,ale nevim,jestli u nás se železniční doprava řeší nějak výrazně lépe. Ta trať na Žitný ostrov má u nás ekvivalent v trati Praha -Kladno. Každý si sám může odpovědět na otázku,jestli je už trať dvojkolejná, elektrifikovaná,a jezdí po ní nízkopodlažní klimatizované vlaky. Jo,jo,máme se čím před Slováky chlubit… A co se týče Jančury,ten na soutěžích vyrostl,a určitě ho nerozhodí jedna prohra natolik,aby psal na vládu,že díra na haj.lu musí vést až na koleje,jinak to není fér,a on prostě musí,ale fakt musí,jezdit i nadále,jinak se zhroutí svět,a spadnou hvězdy na… Číst vice »

Peter

A ktora draha v Cechach sa vola „Ciganska“? Snad Praha- Kladno? Urcite sa nam nepaci to, v akom stave je zeleznica napr. v BA a okoli. A ako perla je zeleznicna stanica BA hlavna stanica, spinava a smradlava s nedostacnou kapacitou. Prestavbu uzla BA uz maju snad na papieri, ale netusim, kedy sa zacne nieco z tohto planu prestavby konecne realizovat. Skoda, ze u nas nemame podobneho podnikatela ako Jancuru, ktory by rozhybal osobnu zeleznicnu dopravu na Slovensku.

Karel

RegioJet brečí že ho tam Slováci nechtějí. Konečně ho někdo nechce.

švestka

On nikde nebrečí, to je jen Kájovo zbožné přán.

Ketchup1970

Nezapomenutelné interview v Radiu Slovensko spolu s Árpadom Érsekom . Ta jeho kvázislovenčina a irónia typu “vláčiky” mne přímo dojala. Člověka na úrovni ve vystupovàní si představuju jinak.

Karel

Včera na novinkách na seznamu

Démon

Ale nemluví o tom, že tam RJ nacpal do P+R peníze a dostal do vlaků 3x tolik lidí …

esc

Protože ty lidi tam nedostal RJ, nýbrž:
– ŽSR, které tu trať tesně před příchodem RJ zrekonstruovaly
– Ministerstvo dopravy, které navýšilo (objednalo) výkony na té trati
– Bratislavský kraj (nebo-li BID), který zařídil zapojení linky do Integrovaného dopravního systému
– masivní rozvoj suburbanizace v posledních letech

Kdyby tam za těchto podmínek jezdil kdokoliv jiný, nárast cestujících by to nijak neovplyvnilo.

švestka

Tak ropovody s pojízdnou saunou 812/813 by cestující fakt nepřitáhly.

ŽSR zrekonstruovala pro ŽSSK taky trať Leopoldov – Nové Mesto nebo Moldavu nad Bodvou mesto, kolik pak tam narostl početm cestujících v Os vlacích?

Ketchup1970

Hej Slivka, ty asi nevieš , že Leopoldov a Nove Mesto sú každé v inakšom kraji. Tak sa neobjednala medzi nimi doprava. Čím sa nesplnili podmienky 2 a 3 z komentara kolegu esc. O nerozumnosti tejto diery v doprave mlčím. Niet pochýb.

Hezky česky

Když porovnám to co tam provozoval RegioJet a nyní a výši dotace, tak asi ty popelnice musí být uvnitř pozlacené, jinak nevím jak tu výhodnost ten ministr myslel. 😀 Ale co už, ministr a dopravy obzvlášť ví, že u dalšího výběru už nebude a problém nějak zaplácnut.

Hezky česky

Na druhou stranu jezdit tam tuzemský nebo český státní přepravce kaštanů, tak by se nasadily nouzově Regionovy a musíte milí cestující vyděržať do výběrka na dopravce za tři roky.. 😀
PS: Spolehlviě by se do těch Regionov vešli, protože jak v čechách zvykem, lid pak volí k variantě 35 km/h přesunu vlakem, auto.

Gwann

Regina umí jet víc jak 35 km/hod. Problém je mnohdy spíš infrastruktura…která je plná přejezdu s krizí, pomalych jízd a ostrých oblouku…

Hezky česky

Průměrná rychlost se tak pohybuje, mnohde jen někde kolem 30 m/h. Na Slovensku je to o tom, že tam je nepodnikatelské prostředí, já myslím, že si regioJet oddechl, že odtamtaď vypad, dělat ztráty bez naděje na změnu může jen stát a jeho organizace.

Hezky česky

30 km/h

Gianluigi Zampr

K čemu je mi prosím vás RailJet, když lepší komfort, služby i cenu mám stejně u RegioJetu. Může mi prosím někdo tu modrou logiku vysvětlit?

Gwann

Mno, to bych teda neřekl, že u nás jezdí něco lepšího než railjet. Kterým jezdím vždy levněji než bych jel se zlutakem…

Lech Malý

V některých railjetech jsou ve dvojce opravdu dost rozvrzané sedačky, je to nějaká defektní série, ví někdo?

Pe.tr

Tak to mě napadá , že vždy levněji leda s režijkou nebo in molion . Nicméně za mě je taky rj to nejlepší , co u nás jezdí. Málokoho ovšem zajímá podvozek . Druhý , možná důležitější , pohled je ten , že nás to jako daňové polatníky stojí ranec. Pendolino komerčně utahne jenom státní dopravce , ještě že jich je jen pár . To RJ je pravý opak. Za ty ceny luxus. . A k cenám. Nemám žádné karty krom kreditní RJ.Ceny jsou u ČD téměř vždy vyšší , na Maďarsko i násobně . Za cenu národního jedeme Budapešť… Číst vice »

Gianluigi Zampr

No toto? Z Prahy do Vídně se žlutým dostanu za polovinu toho co zaplatím u ČD. Kdykoli si můžu objednat jídlo a pití které mi přinese Stevardka, zaplatím tři eura navíc a můžu si pustit film v zabudované obrazovce, můžu si sklopit sedačku, zajdu si na mnohem čistší záchod…

Vindobona? Zaplatím dvakrát tolik, ani to není povinně místenkový, mám málo místa na nohy a jediné co se tam dá dělat je koukat buď z okýnka anebo do uličky.

Gianluigi Zampr

A to jsem počítal u Českých Drah částku po slevě IN25.

Noris

Dotacia sa mi zda na takto vytazenu linku pomerne vysoka (9,65 €/vlkm – 260,36 CZK/vlkm). Este v situacii, ked sa doprava bude uskutocnovat pomocou v podstate odpisanych suprav. Uvidime, mozno zverejnia zmluvu tak budeme mudrejsi. Pri tak vysokej cene by som vsak predpokladal skor netto zmluvu. Len pre porovnanie pridavam dotaciu na niektorych linkach v CR (cerpane z clanku na tejto stranke): Mezi Libercem a Pardubicemi jezdí České dráhy s rychlíky za 127 korun (4,71 €) za kilometr, z Liberce do Ústí nad Labem za 95,57 Kč (3,44 €) za kilometr, u R27 je to 134 korun (4,97 €) za… Číst vice »

Dalibor

No vyhráli ti správní, i když jim musí pomoct Rakušáci.
O to přeci šlo, ne?

BND30

Ano, pane ministře !

Libor

Kde bude RJ provozovat ty patrové vozové soupravy?

Luboš Beneš

Něco se najde… co Brno Ostrava?

Jakub

Na to mají nízkou maximální rychlost, jen 140 km/h.

David

Jak rychle byste z Brna do Ostravy chtěl jet člověče? Naopak, pro tuhle trať je to ideální vagon.

Jakub

Z Brna je pomalá trať, jasně, nicméně z Jeseníku nad Odrou bych rád pokračoval 160 km/h až do Ovy.

Jakub

Ideální vagon v čem? Je to vůz pro příměstské push-pull soupravy, navíc je mají s dieselovou lokomotivou. To jako chcete spřáhnout dálkové vozy ex SBB, předělané spací lůžka DB na kupéčka s „až na logo“ originálními příměstskými vozy DB? Daleko raději bych tyto soupravy s patrovými vozy viděl třeba na příměstu do Kladna nebo Mladé Boleslavi, kde jsou momentálně „hydrografy“ ČD.

Gwann

Do Kladna se to tuším nevejde do tunelu…

Martin V.

A co nápajení vozů? To by asi museli vyměnit CZE nebo to tahat německým dieselem.

Gwann

B je spravne

Miloň

Změna z německého vozového napájecího systému 1500V na český resp. RIC 3000V by pravděpodobně znamenalo krom CZE i kompletní výměnu všech elektrických komponent s elektrickou izolací.

Alexandr Mikulka

Německý napájecí systém je 1000 V (16,7 nebo 22 Hz), UIC je 1,5 kV podobojí nebo 3 kV ss. 3 kV/50 Hz je česká specialita.

Supidio

Low cost třída RJ vlaků, easy business 😀

David

Tady nejvíc zaspaly ŽSR, které nebyly za 20 let schopny za evropské dotace připravit alespoň částečné zdvoukolejnění s elektrizaci příměstské trati do Dunajské Stredy. Škoda, že na Slovensku neexistuje něco jako Žesnad.

Martin V.

Nákladní tam sice taky je (jak už se tu psalo), ale zdvojkolejnění a elektrizace by spíš pomohla příměstské dopravě, o které je článek. Existuje u nás i nějaký ŽESOD? Nebo v osobní dopravě kope každý jen za sebe?

Vlastimil Kocurek

Přesně, to už měli mít dávno udělat, stále čtu nářky, jak auta ze satelitů na východ od Bratislavy stojí v kolonách, toto je přeci také více ekologické a pro lidi pracující v centru Bratislavy je to zázrak.

xyz

Neuvěřitelný diletantismus, nechat na příměstské trati jezdit výhradně vysokopodlažní vozidla (navíc s jen jednokřídlými dveřmi) namísto (lhostejno s jakým dopravcem) aspoň zčásti nízkopodlažních.

ABC

ale se správně státním dopravcem!

švestka

Ale no tak, bude tam správný dopravce a ten má moderní všechny vozidla!

MSx

Takže odteraz každá cesta s KN do BA minimálne s jedným predtupom?

Ďakujeme pán minister. To je skutočne progresívne a inivativne riešenie! So staršími vyradenými súpravami z Rakúska? Cestujúci Vám poďakujú!!! Aj ja gratulujem!(pre nechápavých irónia…)

Marťas

Cesta Komárno – Bratislava bude s jedním přestupem, ale jinde, než si asi myslíte. Vlaky Dunajská Streda – Komárno budou protaženy do Komáromu, kde si přestoupíte na vysokorychlostní vlak nebo railjet. Opravdu se už nebudete muset do Bratislavy kodrcat příměstskou dopravou. Kdybyste náhodou o té VRT chtěl pochybovat, tady je odkaz: https://ekonomika.sme.sk/c/22492157/medzi-slovenskom-a-madarskom-ma-vzniknut-nova-rychlostna-zeleznica-znacne-by-skratila-cestovanie.html.

-TR-

Šotofantasmagorie.

Marťas

Měl jsem problém váš příspěvek dočíst do konce, kolik je v něm faktů a argumentů. K žádné změně samozřejmě nedojde, stejně jako se už nikdy neobnoví osobní doprava přes Rajku ani se nezmodernizuje trať Břeclav – Bratislava. Z Bratislavy do Komárna se bude navždy jezdit zastávkovými vlaky s dlouhým přestupem v Dunajské Stredě. Co na tom, že prakticky na dohled Komárna už dnes vede železniční koridor, nikdy nikoho nenapadne na něj přivést spoje od Dunajské Stredy a Nových Zámků.

-TR-

Osobní doprava přes Rajku je už dávno obnovena.

Zlámalík

Aneb (než se to postaví, pokud vůbec) – proč dojíždět do Blavy, když můžete do Vídně 🙂

David

Hurá

Jarek

Tak doufám, že objednateli placení rakouské soupravy vydrží co nejdéle a k další „optimalizaci“ na rolling stock ZSSK dojde co nejpozději…

BND30

Do prvního prodlení s placením ?

Rusnak Bojek

Pochopil jsem z článku, že Regiojet proti konci na této trati nějak neprotestuje? Jinde jsem stejnak četl že chce více zaměřit na dálkové výkony v elektrické trakci.

Juraj

Čo by tým teraz dosiahol? Desirám končí prenájom a posilové motoráky 628 môže vrátiť na Mostecko. V tejto fáze už nemá cenu za niečo bojovať.
Je to smutná vizitka mizerného podnikateľského prostredia, keď zodpovedný úrad dokáže tak akurát vytvárať neistotu. Ako vidíme tu, odskáče to cestujúci.

ABC

Tak proč by protestoval? Kontrakt skončil, dalsí VŘ nedopadlo, byť to byla fraška, teď zase proběhlo přímé zadání….

Kubrt

Proč by protestoval? Měl nějakou smlouvu, ta doběhla, novou nezískal, svět se točí dál. K původnímu kontraktu měl sjednana vozidla, případný nový kontralt by byl tak na rychlo, že by přinesl víc problémů než výdělku.

pája

Docela lituju ty zaměstnance. Tyhle kotrkaty na pár let jsou podle mě pro zaměstnance dost hrůza. Dopravcům je to dneska jedno. Dopravce je skořápka, která si akorát dočasně nasmlouvá mašiny i lidi a až kontrak doběhne, tak je zahodí. To se mi nelíbí. Ať žije kapitalismus.

Jiří Kocurek

Zaměstnanec, který mesmí změnit zaměstnavatele … neříká se mu náhodou nevolník?

pkajetan

říká se tomu otrok … a to jsme bohužel všichni, pod kurateloou nadnárodních korporací a „vedením“ loutkových vlád

Alexandr Mikulka

A další, co oblibuje sputnik news a podobné spolehlivé zdroje informací.

Franta

Díky aj v mene mojich kolegov…

Alexandr Mikulka

Ty ani nemusíš nic o sobě psát, komunistická modrá gumo.

Jiří Kocurek

RegioJet není OSŽ, aby protestoval proti smlouvě mezi objednatelem a dopravcem.

Leoš Konečný

Podle ministerstva přinese příchod obou dopravců vyšší kvalitu a nižší cenu.

Jo no to určitě 🙂

Pe.tr

Se asi spletl. Chtěl říci . Vyšší cenu a nižší kvalitu .

Adrián

Nie, on si to vážne myslí…

_Pavel_

Chtělo by to srovnání 🙂

pája

To si mysl každý ministr. Jeho výhodou je, že do doby, než ta kvalita přijde, už tam ministrovat nebude :).

ABC

Nastavit zrcadlo!

Flinta

NO minimálně podlaha bude u nového dopravce vyšší než tomu bylo dosud.

Hezky česky

To by ještě tak bylo, aby se tím vozili cestující. Nasadit státního dopravce, navýšit dotace a ceny jízdného a hned bude prostoru. Na co klima? 😀

Jarda Š.

Ty vlaky vozí do Bratislavy Maďary, což je pro Slováky nežádoucí, takže pro ministra, který není Maďar, jsou z toho naopak plusové body, když tam cestování ztíží.

Franta

Pravda

Samo

Píšete nezmysly. Po prvé, gro ľudí čo tie vlaky vozia do BA sú ľudia z bratislavských satelitov. Po druhé, naozaj nikto nemá chuť komplikovať dopravu Maďarom – tie vzťahy sú v našom regióne úplne bezproblémové, problém s nimi majú keď tak rôzni pošuci z Kysúc.

Tony

Slota je zo ziliny

Jarda Š.

Pochopitelně jsem to myslel ve srandě. Ale na jihu Slovenska se do dopravní infrastruktury investuje tak málo (kromě prvního úseku R7, který se stavěl za ministra Á. Érseka) , že to opravdu vypadá jako politický záměr, tam dopravu komplikovat.

Alexandr Mikulka

Ty seš ale vymaštěnec.

dopravopat

Budú predĺžené vlaky Wien – Marchegg – Bratislava ďalej na tú trať? Alebo to budú samostatné súpravy?

Juraj

To IMHO nedáva zmysel. Akurát by si prenášali meškanie z S70 na REX na Viedne a výhodu to nemá prakticky žiadnu.

dopravopat

Aj REXy cez Marchegg zvyknú mávať pekné meškania. A keďže je to jednokoľajná trať, tak tie meškania sa prenášajú na ďalšie vlaky idúce opačným smerom. Ak by v Bratislave na HLST bola vetracia prestávka 15 minút, tak si to predstaviť viem. Nie že by som to chcel.

dopravopat

resp. v smere do Wien by bola vyrovnávacia prestávka na HLST, v opačnom smere na ŽST Nové mesto.

Juraj

Kľúčová indícia je: „Pôjde o rovnaké súpravy a vysokokvalitné lokomotívy, ktoré dnes premávajú na úseku Viedeň – Marchegg – Bratislava.“ To znamená herkules + 1×/2× Bdteer + CityShuttle s riadiacim vozňom. To je šalamúnske riešenie, pretože v každej súprave bude – technicky vzaté – aspoň jeden klimatizovaný vagón, o ktorý sa cestujúci môžu pobiť. Výmenou za to klesne bezbariérovosť na nulu, pretože RJ mal mix desir, talentov a BR628. Ani nový schlieren, ani Bdteer bezbariérové nie sú vôbec. A ako bonus sa z cyklisticky populárnej trate Poprad–Stará Ľubovňa stiahnu 840 do Komárna, a nahradí ich čo? Môj tip je 813… Číst vice »

X 1

Primární bylo přece vyštvat Žlutého a ušetřit, ne? Takže splněno.
A cestující? Koho zajímají.

Adrián

Súhlasím, bohužiaľ cestujúci je v železničnej osobnej doprave na Slovensku už asi 20 rokov triedny nepriateľ.

Peter

ZSSK nazyva cestujucich pojmom „substrat“ smutne 🙁

Vlastimil Kocurek

To je naprosto nepřípustné (i když se jedná zřejmě o vnitrofiremní slang), to mě hodně mrzí. Totiž vnitrofiremní kultura a ta budovaná navenek jsou v korelaci, nedá se to oddělit.

Vnější pozorovatel

Dobrý rozbor. Je to smutné čtení

svojsin

Ale konečně budú preč tie žlté vlaky, ktoré su navyše české a niesu slovenské.

Rakušáci tam zavedou ty správný slovakopoezdy.
Kap. Danko bude jistě šťastný.

-TR-

Danko už je mimo parlament, SNS je v rozkladu. Ministr Doležal je za hnutí Sme rodina (Boris Kollár).

Leden

A Hrnko (další exponent SNS) dělá Kollárovi „poradce“ (oficiálně, fakticky je to buď držhubné nebo nějaká funkce pro hlídání fungujících penězovodů). Nemyslete si, že se po volbách na Slovensku něco změnilo – místo lžidoktora mají lžimagistra, nekompetentnost dávají mocní ostentativně najevo a prachy do VŠD („Oxford, Cambridge, Sládkovičovo“) sypou furt.

-TR-

Však já si to taky nemyslím, že se něco změnilo k lepšímu. Slovensko se čím dál tím víc začíná jevit jako banánová republika…

Vlastimil Kocurek

Tak cosi se změnilo, ale nestačí to. K TR: My Češi s těmi naši problémy a korupcí bychom raději měli držet hubu, než poukazovat na problémy sousedů. Já sleduji vývoj na Slovensku pečlivě každý den, a nesdílím vás názor. Korupce je navíc celosvětový problém, probíhá v každé zemi a je neodmyslitelnou součástí takového vývoje, jaký je.

Samo

A pozor, síce to je zamlčané, ale očividne pribudnú prestupy navyše. MD hovorí o nasadení 840 v úseku DS-KN, v ktorom dnes existuje presne jeden vlak (nie jeden pár) skoro ráno, inak všetko ide z/do BA. Jediné zmysluplné vysvetlenie teda je že plánujú aspoň pri niektorých vlakoch rozseknúť rameno v DS – šutle budú jazdiť BA-DS a 840 DS-KN.

Axel

Pro Samo: Hádám správně, že z Komárno do Dunajská Streda je nižší poptávka cestujících než z DS do Bratislavy? Dle zeleznicne.info je v „840“ kapacita pro sezení: 94+16 Neví někdo celkovou kapacitu vlaku pro sezení ve vlacích jezdících z Blavy přes Marchegg? O který se zmiňuje zpráva, že ?totéž? má jezdit do Dunajské Stredy? P.S. Pokud by člověk fakt přesedal v Dunajské Strede (a pokud by návazný vlak ujel či měl zpoždění), tak je na nádraží v DS bufet na stojáka či nekuřácké posezení s občerstvením? Z videa (datováno 2018) mám pocit, že asi leda jen prodejní automaty s občerstvením….… Číst vice »

Samo

Na viedenskej linke je kapacita okolo 370 ľudí, ale to určite na Komárne nebude, 5 vozňov by sa myslím ani do niektorých staníc nezmestilo. Ja správu chápem tak že tam bude ten istý typ vozňov (teda Shuttle OBB a možno Bdteery ZSSK), nie nevyhnutne totožná skladba súpravy.

Áno, dopyt na komárňanskej polovici linky je citeľne slabší ako na bratislavskej. Asi aj preto takéto riešenie.

Axel

díky

Jakub

To by bylo aby měl český dopravce provoz na slovenské trati. To se raději spojíme i s tím rakouským, abychom je vyštípali. 😀😀

Samo

Oslovené boli aj ČD a Leo Express. S ÖBB sa proste podarilo nájsť najlepšie riešenie. Netreba za všetkým hľadať nacionalizmus.

pkajetan

… ale nejlepší řešení … (to je lepší argument, to známe i od nás … 😀 )

ABC

To co je na fotce má fakt klimu? Nejezdí stejné mezi Budějicema a Linzem a klimu fakt nemaj? I hajzl je gravitační? Pravda sedačky jsou pohodlné (pro vodáky ozřalý už od Benešova až dost :))

Juraj

Nemá. Ale z Blavy do Viedne to jazdí v súprave ešte s 1-2 ks Bdteer, ktoré klimu majú. Zhoršenie to je tak ako tak.

ABC

Hmmm. Takže asi něco podobného jako Bbdgmee na ČB – Praha kde je 90% míst rezervováno pro různé privilegované skupiny?

Kajman

V pohodě, ty už na R17 delší dobu nepotkáte. Pouze BDs to jistí.

Jan

No, zhoršenie. RJSK, aspoň čo som sa tým mal možnosť voziť, jazdieval s Talentami často na 1 motor. A vtedy to fakt moc neklimatizuje…

Franta

Nerozoberem prečo bol občas jednomotorový pohon.Ale bolo všetko spravené preto aby bola zachovaná prevádzka.Ver tomu.

ufo

Zhoršenie to je oproti roku 2012, ale to, čo mal teraz RJ k dispozícii, sú len 628 a DBz/DABz bez klímy a s plnými oknami. O Desirách a Talentoch sa dalo baviť v prvom polroku 2019, kedy ešte bolo možné predĺžiť prenájom, ale MD nezvládlo kvôli nekomptetentému ministrovi súťaž (to isté sa dá očakávať aj teraz), takže pre RJ bolo len riziko si ich zazmluvniť bez neistej budúcnosti. Pre cestujúceho je teda všetko s otvoritelným oknom alebo klímou lepšie ako skleníky 628 a DBz. Nemá význam teraz už uvažovať, že lepšie by boli Desirá a Talenty, ktoré tam nebudú a… Číst vice »

Franta

Nemá

Kohi

Pokiaľ viem tak tie rakúske Push-pull sú bez klímy tak aké zlepšenie?

Pražák

Čehúni jsou pryč? 😊

Jiří Kocurek

Slovák vypustil gumy slovákovi. Teda takto: Slovák byl přesvědčený, že vypouští gumy čehůňovi, protože na autě byla SPZ pohraničního okresu, česká. A tak si tam žijou…

Tupolev

840 nemajú klímu. 🙂 Skutočne lepšie ako Regiojet!!!

esc

840 sú vybavené klimatizáciou.

Pe.tr

Minimálně mexickou 🙂

No design

Za dva roky se bude dodatkem prodlužovat bo Ministerstvo to nestihne vysoutěžit.
Se mají na Slovensku, rakouské soupravy za slovenské ceny.

Jiří 24

To už by byly lepší i ČD 😂

roman

ČD mají mnohem lepší a modernějšívozy jak slovenské dráhy

jadris

Třeba 810 😁

Krušnohorec

Nejen ČD. Po týdnu NAD si Dý Lendrbán na trať 124 vypůjčil od Šatavy muzeální M152.611. RS dost vynechávají a jsou nahrazovány NAD.

Vnější pozorovatel

Ne ve srovnání s ZSSK fakt CD vedou

Pe.tr

Ano. A Dolní porazilo Horní

Pe.tr

V té ceně co platilo MD Jančurovi nebylo i splácení úprav infrastruktury co měl slovenský stát deset let splácet ? Jinak ten pokrok s OBB a ZSSK je z fotky znatelný a vidět na první pohled.

Radek Janata

Jančura prováděl nějaké úpravy infrastruktury za svoje peníze? Vždyť trať prošla těsně předtím rekonstrukcí.

Y.K.

On asi nemyslí kolejovou infrastrukturu, ale vybavení stanic. Pokud vím, RegioJet tam opravdu do stanic a zastávek investoval a postavil nějaká P+R parkoviště.

Pe.tr

Asi z roku 2012 – Objem smlouvy činí cca 1,25 mil. vlkm ročně při ceně 5,7 € za vlkm.Roční dotace má být asi 7,1 miliónu eur, což je o 1,3 miliónu méně, než byla dosavadní dotace státnímu dopravci. Zakázku získala společnost v rámci veřejné soutěže MDVRR SR vypsané ministrem dopravy Ľubomírem Vážnym za účelem přímého zadání výkonů ZSSK a získání dotací z Operačního programu doprava. 9.65 Eur je víc a RJ měl nové soupravy .Za mě politické tlachy . A myslím , že tatarovi vycházeli vstříc i s navýšením souprav , tam asi dostal připlaceno. První věta je spíš otazka… Číst vice »

Pe.tr

https://ekonomika.sme.sk/c/5870379/ludia-si-vyskusali-sukromny-vlak-od-regiojetu.html

článek před zahájením provozu , kde se ještě slováci báli ceny . V pozadí fotky je vidět , co za šrot ,vlastně klasiku, tam jezdilo do té doby a co si ZSSK nechávalo proplatit . Takže návrat ke kořenům . Myslím , že je Jančura taky naučil jezdit vlakem jako nás .
Jsem zvědav jak ZSSK spolu s OBB budou levnější a kvalitnější a vydělají .

X 1

RE: Radek Janata
Rekonstrukcí bych to rozhodně nenazýval. A modernizací už vůbec ne.
Stále je na takto rovné trati velmi nízká rychlost. Nákladní vlaky musí jezdit kratší a lehčí neboť únosnost tuna/náprava je nižší. Trať nesplňuje I další kritéria. Jako např. žel. přejezdy (jen výstražné kříže). Proto tam bývá mnoho nehod.
Příměstskou, takto dopravně vytíženou trať (osobní i nákladní), notabene do hlavního města, bych si představoval jinak.
Co se týče investic Jančura do infrastruktury, tak jen co jsem zaznamenal v tehdejším tisku.
Prý nechal vybudovat nějaká již zmíněná P+R, nějaké normované nástupiště a čekárny.

Y.K.

Třeba jako tu z Prahy na Kladno? 😉

X 1

Asi tak.
Bavíme se zde o “Jitrnici, jakou svět neviděl”. 🙂

Gwann

Takže by se Zlutak chtěl zbavit personálu bez odstupného? Nebo jak si to představit, tu součinnost?

Nevíte zda je smlouva brutto či netto? Cena je poměrně vysoká na vysokou obsazenost vlaku…

Avlaky

Já bych řekl že spíše chce zajistit plynulý přechod

Miloň

Pokud má smlouvu do 12/2020, tak předpokládám, že i pracovní smlouvy zaměstnanců jsou na dobu určitou do tohoto data s možností případného prodloužení dodatkem.

Gwann

To určitě nejsou. Byl tam tolik let, že by se retezenim smluv určitě dostal přes. Někteří můžou mít do prosince, většina ale neurcita

Franta

Na dobu neurčitú.

Chronosphere

Vy si neumíte představit,co se asi tak může skrývat za vyjádřením „poskytnout součinnost“ při předání provozu? Kde v tom lze nalézt cokoliv,co se týče pracovních smluv zaměstnanců? Bože,Bože,ach ta nenávist.

Krušnohorec

Jojo, nenávist k ČD a režijkám tryská ze všech diskuzí.

Gwann

Spíš přemýšlím proč vychcanek Radimova formátu chce komukoliv jakkoliv pomoct…ale snete sladké slunickove sny…

Gwann

Mno, jsem proti žloutence i naockovan 🙂

KarelF

Tak třebas ústupky OBB na vlacích do Vídně. Radim Rakušákům Rakušáci Radimovy? Nevím uvolnění časů, nástupišť jiná cena za cestu cokoliv dalšího. Také si může stáhnout personál na vlaky do Vídně a Bratislavy nebo Budapesti.

Panda

Jestli se zhorší kvalita v okolí Popradu, tak snad se tam sníží cena za km.

Mates

Tak keď tam nasadia 861tky tak sa naopak zvýši

Peter

Dunihlavy, ktore stoja odstavene v depe ako nepojazdne?

Pe.tr

Tak oproti výrobku , který provozoval RJ a výrobek z Vrůtek je jako srovnávat Zátopka a Vectron nebo Traxx. Když to náhodou jede , tak snad to i dojede . Dnes chcete OBB a za pár let bude ZSSK vytlačovat . Ale kdo chce kam … Hlavně , že to není žlutý .

Juraj

No tie tam nenasadia, pretože by porušili podmienky OPD2.

Kubrt

To máte tak dlouhou udržitelnost? Ty první z roku 2012 už by mohly být „dotačně volné“. Ale jasně, vždy bude něco někde chybět, když odejdou soupravy RJ.

Petr766

No, OBB je tam samozřejmě jen proto, aby to od ministerstva nebyl totální propadák, protože ŽSSR absolutně nemají na to, to zvládnout. Ale tak hlavně že se rozhodlo politicky 😉

Mates

No ŽSSR na to isto nemajú, keď nič také neexistuje.

a8n

Náhodou to celkem přesně vystihuje, v jakém stavu se ta společnost nachází.

Peter

A to stihnu tento zelektrifikovat trat na sustavu 15 kV 16,6 Hz? 🙂 To som zvedavy na ten vysledok, ked budu vozit supravy Okuliarnikmi.

Mates

A načo? Medzi Viedňou a Bratislavou jazdia CityShuttle s Herkulesmi, načo elektrifikácia? Načo Brejlovci?

Gwann

On by ten Brejlovec to asi ani neuměl vytopit a nespolupracoval by s řídícím vozem…

Peter

Mate recht 🙂 Aj poschode supravy RegioJetu jazdili s ER 20 a nie s Okuliarnikmi KDS alebo ineho dopravcu.

ModráGuma

A v cem bude konkretne probihat to sdruzeni se zssk ?

Avlaky

Tipy bych že OBB bude subdodavatel pro ZSSK (aby to bylo národní)

esc

Nebo také kvůli licenci pro provoz na území SLovenska.

-TR-

Bude to asi podobné, jako je to s jízdami vagónů ČD na vlacích PKP IC. Budou jezdit pronajaté soupravy od ÖBB, formálně bude dopravcem ŽSSK.

ModráGuma

Aha

Gwann

No, asi tak, že poskytnou pokladny, průvodci a odtahovou službu…

Samo

Najzásadnejšie zrejme bude že pôjde o vlak ZSSK, bude platiť tarifa ZSSK, personál zrejme bude od ZSSK, atď. Ešte je otázka kde ZSSK ten personál naberie, najmä vlakvedúcich. Už doteraz ich bolo v BA málo a na tých z Regiojetu by som sa pri tabuľkových platoch ZSSK moc nespoliehal.

MirekP

OBB: BA – DS
ZSSK DS – KO

Ten_z_Biliny

Tak se to povedlo. Vyšoupli Jančuru. Dobrá fraška…

Honza

Fňukání Jančury za 3,2,1…

ModráGuma

Ani si nemyslím.

Avlaky

🤣🤣🤣 proč by fňukal?

Petr766

Tak to, že ministerstvo je neschopné, to je realita. Jančurovi to paradoxně může možná i pomoci se víc soustředit na ČR. Akorát škoda těch lidí, kteří přijdou kvůli neschopnosti ministerstva o práci, pár jich možná přejde na dálkové vlaky, ale to bude naprostá menšina.

Honza

Ti kteří budou chtít tak přejdou pod ZSSK. V tomto snad problém nebude.

noerf

Strojvedoucí zřejmě mimo pár výjimek přejdou pod ZSSK, vlakvedoucí a stewardi, tam něco zůstane na této trati, něco půjde na dálkové linky Regiojetu (například Vídeň – Bratislava – Bohumín – Polsko). A možná některé propustí. Hlavní problém bude, že ZSSK nebude hledat steward(k)y, ale budou jim chybět úředníci.

Miloň

Prostě zaměstnanci přirozeně přejdou k ZSSK na tu samou práci a pravděpodobně podobnou mzdu a víceméně se pro ně nic nezmění. Na rozdíl od lidí z fabrik, restaurací, hotelnictví apod. kteří dostanou padáka pro nadbytečnost a ekonomické důvody a žádný nástupce na ně nikde nečeká.

Paddy

A ty ses všech ptal ?
Že to píšeš tak přesvědčivě…

Miloň

Vzhledem k tomu, že už i v ČR začínají být lidi rádi za každé pracovní místo, tak si moc nedovedu představit jak si propuštěná téměř stovka lidí na Slovensku vyskakuje…

Samo

Zrovna stewardi od RJ u ZSSK podobnú mzdu zrejme nenájdu a pôjdu preč.

KarelF

Já si právě myslím, že budou vozit Vídeň, Pešť a Blavu.

Jiří 24

Proč by fňukal? Tomu je jedna slovenská trať u prdele, alespoň bude moci soustředit svoje aktivity na Česko jako jeho domovskou zemi.

_Pavel_

Zrovna Jančura se expanze mimo Česko nebojí a je to dobře, jinak by jsme tu měli za chvilku jen zahraniční obry jako se to stalo v autobusové dopravě.

švestka

A jaké moderní soupravy si pán minister přichystal pro trať Poprad – Stará Lubovňa?

Ten_z_Bíliny

810ky

Peter

810-tky jazdili na tejto trati predtym a aj tak vyzerali sluzby ZSSK. Sem tam nejaky cestujuci, nie plne supravy ako teraz.

KarelF

Koupí je zpátky od KŽC?

Mates

861?

Peter

Dunihlavy?

švestka

A ty vezme pán minister kde? Resp. tam kde je vezme nasadí co, protože ty co se vyrábějí dotuje EU a musí jezdit v okolí Zvolena.