RegioJet mezi Bratislavou a Komárnem vystřídají rakouské ÖBB se slovenskou ZSSK
Push-pull soupravy City Shuttle. Foto: Herbert Ortner / Wikimedia Commons
Nový kontrakt je na dva roky, Slovensko využije služeb dvou státních dopravců.
Tohle bylo na zprávách Seznamu : Nechtějí nás tam „Odchází se nám lehce. Bylo to ekonomicky neudržitelné,“ uvedl Radim Jančura. Slovensko bylo podle jeho slov pro RegioJet dlouhou dobu ztrátové. „Když jsme začali, byli jsme chvíli v zisku, ale poté, co slovenská vláda zavedla slevy, polovinu cestujících jsme prakticky vozili zadarmo a už jsme byli ztrátoví,“ vysvětlil. „Stará vláda vůči nám byla agresivní, řekli, že tam Čehúni nemají co jezdit. To je pak těžké, když je stát vaším nepřítelem. Myslel jsem si, že se to změní po volbách, ale na ministerstvu dopravy zůstali stejní lidé, kteří bojovali proti nám,“ tvrdí… Číst vice »
Neřeším, jestli Slovenské ministerstvo dopravy vybralo firmu A nebo B. … Pouze mě zarazila ta zmínka o úspoře u této vlakové linky. Na prvním místě bych totiž čekal, že bude zdůrazňováno že ŽSSK nasadí dobré vagony = Jen ať se podaří cestující udržet ve vlaku = aby nezahlcovali silnice,zejména silnice v okolí Bratislavy. Myslím to tak, že když jsem v Bratislavě (nejen v centru, ale taky na okraji), tak úroveň automobilů je tam myslíš dost vysoká. Samozřejmě, že nevím jaké ty SUV, medvědy atd mají výbavu Ale holt mi připadá, že pokud žiju v Bratislavě-dojíždím do Bratislavy, tak roční úspora… Číst vice »
Lepšie voľné vagóny k dispozícii nie sú. Na východnom Slovensku sú Bdmpeer na RExoch, lenže tie boli (sú) viazané projektom OPD spoločne s piatimi lokomotívami rady 757 (021 až 025).
Já ateista snad ještě na starý kolena začnu věřit na boží mlejny…..
A copak tak hroznýho vám RJ udělal, chtěl po vás jízdenku? No to snad potom už je konec světa.
Je úžasné, kolik lidí se tu naváží do Slováků a slovenských železnic,ale nevim,jestli u nás se železniční doprava řeší nějak výrazně lépe. Ta trať na Žitný ostrov má u nás ekvivalent v trati Praha -Kladno. Každý si sám může odpovědět na otázku,jestli je už trať dvojkolejná, elektrifikovaná,a jezdí po ní nízkopodlažní klimatizované vlaky. Jo,jo,máme se čím před Slováky chlubit… A co se týče Jančury,ten na soutěžích vyrostl,a určitě ho nerozhodí jedna prohra natolik,aby psal na vládu,že díra na haj.lu musí vést až na koleje,jinak to není fér,a on prostě musí,ale fakt musí,jezdit i nadále,jinak se zhroutí svět,a spadnou hvězdy na… Číst vice »
A ktora draha v Cechach sa vola „Ciganska“? Snad Praha- Kladno? Urcite sa nam nepaci to, v akom stave je zeleznica napr. v BA a okoli. A ako perla je zeleznicna stanica BA hlavna stanica, spinava a smradlava s nedostacnou kapacitou. Prestavbu uzla BA uz maju snad na papieri, ale netusim, kedy sa zacne nieco z tohto planu prestavby konecne realizovat. Skoda, ze u nas nemame podobneho podnikatela ako Jancuru, ktory by rozhybal osobnu zeleznicnu dopravu na Slovensku.
RegioJet brečí že ho tam Slováci nechtějí. Konečně ho někdo nechce.
On nikde nebrečí, to je jen Kájovo zbožné přán.
Nezapomenutelné interview v Radiu Slovensko spolu s Árpadom Érsekom . Ta jeho kvázislovenčina a irónia typu “vláčiky” mne přímo dojala. Člověka na úrovni ve vystupovàní si představuju jinak.
Včera na novinkách na seznamu
Ale nemluví o tom, že tam RJ nacpal do P+R peníze a dostal do vlaků 3x tolik lidí …
Tak ropovody s pojízdnou saunou 812/813 by cestující fakt nepřitáhly.
ŽSR zrekonstruovala pro ŽSSK taky trať Leopoldov – Nové Mesto nebo Moldavu nad Bodvou mesto, kolik pak tam narostl početm cestujících v Os vlacích?
Hej Slivka, ty asi nevieš , že Leopoldov a Nove Mesto sú každé v inakšom kraji. Tak sa neobjednala medzi nimi doprava. Čím sa nesplnili podmienky 2 a 3 z komentara kolegu esc. O nerozumnosti tejto diery v doprave mlčím. Niet pochýb.
Když porovnám to co tam provozoval RegioJet a nyní a výši dotace, tak asi ty popelnice musí být uvnitř pozlacené, jinak nevím jak tu výhodnost ten ministr myslel. 😀 Ale co už, ministr a dopravy obzvlášť ví, že u dalšího výběru už nebude a problém nějak zaplácnut.
Na druhou stranu jezdit tam tuzemský nebo český státní přepravce kaštanů, tak by se nasadily nouzově Regionovy a musíte milí cestující vyděržať do výběrka na dopravce za tři roky.. 😀
PS: Spolehlviě by se do těch Regionov vešli, protože jak v čechách zvykem, lid pak volí k variantě 35 km/h přesunu vlakem, auto.
Regina umí jet víc jak 35 km/hod. Problém je mnohdy spíš infrastruktura…která je plná přejezdu s krizí, pomalych jízd a ostrých oblouku…
Průměrná rychlost se tak pohybuje, mnohde jen někde kolem 30 m/h. Na Slovensku je to o tom, že tam je nepodnikatelské prostředí, já myslím, že si regioJet oddechl, že odtamtaď vypad, dělat ztráty bez naděje na změnu může jen stát a jeho organizace.
30 km/h
K čemu je mi prosím vás RailJet, když lepší komfort, služby i cenu mám stejně u RegioJetu. Může mi prosím někdo tu modrou logiku vysvětlit?
Mno, to bych teda neřekl, že u nás jezdí něco lepšího než railjet. Kterým jezdím vždy levněji než bych jel se zlutakem…
V některých railjetech jsou ve dvojce opravdu dost rozvrzané sedačky, je to nějaká defektní série, ví někdo?
Tak to mě napadá , že vždy levněji leda s režijkou nebo in molion . Nicméně za mě je taky rj to nejlepší , co u nás jezdí. Málokoho ovšem zajímá podvozek . Druhý , možná důležitější , pohled je ten , že nás to jako daňové polatníky stojí ranec. Pendolino komerčně utahne jenom státní dopravce , ještě že jich je jen pár . To RJ je pravý opak. Za ty ceny luxus. . A k cenám. Nemám žádné karty krom kreditní RJ.Ceny jsou u ČD téměř vždy vyšší , na Maďarsko i násobně . Za cenu národního jedeme Budapešť… Číst vice »
No toto? Z Prahy do Vídně se žlutým dostanu za polovinu toho co zaplatím u ČD. Kdykoli si můžu objednat jídlo a pití které mi přinese Stevardka, zaplatím tři eura navíc a můžu si pustit film v zabudované obrazovce, můžu si sklopit sedačku, zajdu si na mnohem čistší záchod…
Vindobona? Zaplatím dvakrát tolik, ani to není povinně místenkový, mám málo místa na nohy a jediné co se tam dá dělat je koukat buď z okýnka anebo do uličky.
A to jsem počítal u Českých Drah částku po slevě IN25.
Dotacia sa mi zda na takto vytazenu linku pomerne vysoka (9,65 €/vlkm – 260,36 CZK/vlkm). Este v situacii, ked sa doprava bude uskutocnovat pomocou v podstate odpisanych suprav. Uvidime, mozno zverejnia zmluvu tak budeme mudrejsi. Pri tak vysokej cene by som vsak predpokladal skor netto zmluvu. Len pre porovnanie pridavam dotaciu na niektorych linkach v CR (cerpane z clanku na tejto stranke): Mezi Libercem a Pardubicemi jezdí České dráhy s rychlíky za 127 korun (4,71 €) za kilometr, z Liberce do Ústí nad Labem za 95,57 Kč (3,44 €) za kilometr, u R27 je to 134 korun (4,97 €) za… Číst vice »
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg
No vyhráli ti správní, i když jim musí pomoct Rakušáci.
O to přeci šlo, ne?
Ano, pane ministře !
Kde bude RJ provozovat ty patrové vozové soupravy?
Něco se najde… co Brno Ostrava?
Na to mají nízkou maximální rychlost, jen 140 km/h.
Jak rychle byste z Brna do Ostravy chtěl jet člověče? Naopak, pro tuhle trať je to ideální vagon.
Z Brna je pomalá trať, jasně, nicméně z Jeseníku nad Odrou bych rád pokračoval 160 km/h až do Ovy.
Ideální vagon v čem? Je to vůz pro příměstské push-pull soupravy, navíc je mají s dieselovou lokomotivou. To jako chcete spřáhnout dálkové vozy ex SBB, předělané spací lůžka DB na kupéčka s „až na logo“ originálními příměstskými vozy DB? Daleko raději bych tyto soupravy s patrovými vozy viděl třeba na příměstu do Kladna nebo Mladé Boleslavi, kde jsou momentálně „hydrografy“ ČD.
Do Kladna se to tuším nevejde do tunelu…
A co nápajení vozů? To by asi museli vyměnit CZE nebo to tahat německým dieselem.
B je spravne
Změna z německého vozového napájecího systému 1500V na český resp. RIC 3000V by pravděpodobně znamenalo krom CZE i kompletní výměnu všech elektrických komponent s elektrickou izolací.
Německý napájecí systém je 1000 V (16,7 nebo 22 Hz), UIC je 1,5 kV podobojí nebo 3 kV ss. 3 kV/50 Hz je česká specialita.
Low cost třída RJ vlaků, easy business 😀
Tady nejvíc zaspaly ŽSR, které nebyly za 20 let schopny za evropské dotace připravit alespoň částečné zdvoukolejnění s elektrizaci příměstské trati do Dunajské Stredy. Škoda, že na Slovensku neexistuje něco jako Žesnad.
Už existuje.
http://www.ssn.sk/22552/prispiet-k-prosperite-nakladnej-zeleznicnej-dopravy-na-slovensku/
Nákladní tam sice taky je (jak už se tu psalo), ale zdvojkolejnění a elektrizace by spíš pomohla příměstské dopravě, o které je článek. Existuje u nás i nějaký ŽESOD? Nebo v osobní dopravě kope každý jen za sebe?
Přesně, to už měli mít dávno udělat, stále čtu nářky, jak auta ze satelitů na východ od Bratislavy stojí v kolonách, toto je přeci také více ekologické a pro lidi pracující v centru Bratislavy je to zázrak.
Neuvěřitelný diletantismus, nechat na příměstské trati jezdit výhradně vysokopodlažní vozidla (navíc s jen jednokřídlými dveřmi) namísto (lhostejno s jakým dopravcem) aspoň zčásti nízkopodlažních.
ale se správně státním dopravcem!
Ale no tak, bude tam správný dopravce a ten má moderní všechny vozidla!
Takže odteraz každá cesta s KN do BA minimálne s jedným predtupom?
Ďakujeme pán minister. To je skutočne progresívne a inivativne riešenie! So staršími vyradenými súpravami z Rakúska? Cestujúci Vám poďakujú!!! Aj ja gratulujem!(pre nechápavých irónia…)
Cesta Komárno – Bratislava bude s jedním přestupem, ale jinde, než si asi myslíte. Vlaky Dunajská Streda – Komárno budou protaženy do Komáromu, kde si přestoupíte na vysokorychlostní vlak nebo railjet. Opravdu se už nebudete muset do Bratislavy kodrcat příměstskou dopravou. Kdybyste náhodou o té VRT chtěl pochybovat, tady je odkaz: https://ekonomika.sme.sk/c/22492157/medzi-slovenskom-a-madarskom-ma-vzniknut-nova-rychlostna-zeleznica-znacne-by-skratila-cestovanie.html.
Šotofantasmagorie.
Měl jsem problém váš příspěvek dočíst do konce, kolik je v něm faktů a argumentů. K žádné změně samozřejmě nedojde, stejně jako se už nikdy neobnoví osobní doprava přes Rajku ani se nezmodernizuje trať Břeclav – Bratislava. Z Bratislavy do Komárna se bude navždy jezdit zastávkovými vlaky s dlouhým přestupem v Dunajské Stredě. Co na tom, že prakticky na dohled Komárna už dnes vede železniční koridor, nikdy nikoho nenapadne na něj přivést spoje od Dunajské Stredy a Nových Zámků.
Osobní doprava přes Rajku je už dávno obnovena.
Aneb (než se to postaví, pokud vůbec) – proč dojíždět do Blavy, když můžete do Vídně 🙂
Hurá
Tak doufám, že objednateli placení rakouské soupravy vydrží co nejdéle a k další „optimalizaci“ na rolling stock ZSSK dojde co nejpozději…
Do prvního prodlení s placením ?
Pochopil jsem z článku, že Regiojet proti konci na této trati nějak neprotestuje? Jinde jsem stejnak četl že chce více zaměřit na dálkové výkony v elektrické trakci.
Čo by tým teraz dosiahol? Desirám končí prenájom a posilové motoráky 628 môže vrátiť na Mostecko. V tejto fáze už nemá cenu za niečo bojovať.
Je to smutná vizitka mizerného podnikateľského prostredia, keď zodpovedný úrad dokáže tak akurát vytvárať neistotu. Ako vidíme tu, odskáče to cestujúci.
Tak proč by protestoval? Kontrakt skončil, dalsí VŘ nedopadlo, byť to byla fraška, teď zase proběhlo přímé zadání….
Proč by protestoval? Měl nějakou smlouvu, ta doběhla, novou nezískal, svět se točí dál. K původnímu kontraktu měl sjednana vozidla, případný nový kontralt by byl tak na rychlo, že by přinesl víc problémů než výdělku.
Docela lituju ty zaměstnance. Tyhle kotrkaty na pár let jsou podle mě pro zaměstnance dost hrůza. Dopravcům je to dneska jedno. Dopravce je skořápka, která si akorát dočasně nasmlouvá mašiny i lidi a až kontrak doběhne, tak je zahodí. To se mi nelíbí. Ať žije kapitalismus.
Zaměstnanec, který mesmí změnit zaměstnavatele … neříká se mu náhodou nevolník?
říká se tomu otrok … a to jsme bohužel všichni, pod kurateloou nadnárodních korporací a „vedením“ loutkových vlád
A další, co oblibuje sputnik news a podobné spolehlivé zdroje informací.
Díky aj v mene mojich kolegov…
Ty ani nemusíš nic o sobě psát, komunistická modrá gumo.
RegioJet není OSŽ, aby protestoval proti smlouvě mezi objednatelem a dopravcem.
Podle ministerstva přinese příchod obou dopravců vyšší kvalitu a nižší cenu.
Jo no to určitě 🙂
Se asi spletl. Chtěl říci . Vyšší cenu a nižší kvalitu .
Nie, on si to vážne myslí…
Chtělo by to srovnání 🙂
To si mysl každý ministr. Jeho výhodou je, že do doby, než ta kvalita přijde, už tam ministrovat nebude :).
Nastavit zrcadlo!
NO minimálně podlaha bude u nového dopravce vyšší než tomu bylo dosud.
To by ještě tak bylo, aby se tím vozili cestující. Nasadit státního dopravce, navýšit dotace a ceny jízdného a hned bude prostoru. Na co klima? 😀
Ty vlaky vozí do Bratislavy Maďary, což je pro Slováky nežádoucí, takže pro ministra, který není Maďar, jsou z toho naopak plusové body, když tam cestování ztíží.
Pravda
Píšete nezmysly. Po prvé, gro ľudí čo tie vlaky vozia do BA sú ľudia z bratislavských satelitov. Po druhé, naozaj nikto nemá chuť komplikovať dopravu Maďarom – tie vzťahy sú v našom regióne úplne bezproblémové, problém s nimi majú keď tak rôzni pošuci z Kysúc.
Slota je zo ziliny
Pochopitelně jsem to myslel ve srandě. Ale na jihu Slovenska se do dopravní infrastruktury investuje tak málo (kromě prvního úseku R7, který se stavěl za ministra Á. Érseka) , že to opravdu vypadá jako politický záměr, tam dopravu komplikovat.
Ty seš ale vymaštěnec.
Budú predĺžené vlaky Wien – Marchegg – Bratislava ďalej na tú trať? Alebo to budú samostatné súpravy?
To IMHO nedáva zmysel. Akurát by si prenášali meškanie z S70 na REX na Viedne a výhodu to nemá prakticky žiadnu.
Aj REXy cez Marchegg zvyknú mávať pekné meškania. A keďže je to jednokoľajná trať, tak tie meškania sa prenášajú na ďalšie vlaky idúce opačným smerom. Ak by v Bratislave na HLST bola vetracia prestávka 15 minút, tak si to predstaviť viem. Nie že by som to chcel.
resp. v smere do Wien by bola vyrovnávacia prestávka na HLST, v opačnom smere na ŽST Nové mesto.
Kľúčová indícia je: „Pôjde o rovnaké súpravy a vysokokvalitné lokomotívy, ktoré dnes premávajú na úseku Viedeň – Marchegg – Bratislava.“ To znamená herkules + 1×/2× Bdteer + CityShuttle s riadiacim vozňom. To je šalamúnske riešenie, pretože v každej súprave bude – technicky vzaté – aspoň jeden klimatizovaný vagón, o ktorý sa cestujúci môžu pobiť. Výmenou za to klesne bezbariérovosť na nulu, pretože RJ mal mix desir, talentov a BR628. Ani nový schlieren, ani Bdteer bezbariérové nie sú vôbec. A ako bonus sa z cyklisticky populárnej trate Poprad–Stará Ľubovňa stiahnu 840 do Komárna, a nahradí ich čo? Môj tip je 813… Číst vice »
Primární bylo přece vyštvat Žlutého a ušetřit, ne? Takže splněno.
A cestující? Koho zajímají.
Súhlasím, bohužiaľ cestujúci je v železničnej osobnej doprave na Slovensku už asi 20 rokov triedny nepriateľ.
ZSSK nazyva cestujucich pojmom „substrat“ smutne 🙁
To je naprosto nepřípustné (i když se jedná zřejmě o vnitrofiremní slang), to mě hodně mrzí. Totiž vnitrofiremní kultura a ta budovaná navenek jsou v korelaci, nedá se to oddělit.
Dobrý rozbor. Je to smutné čtení
Ale konečně budú preč tie žlté vlaky, ktoré su navyše české a niesu slovenské.
Rakušáci tam zavedou ty správný slovakopoezdy.
Kap. Danko bude jistě šťastný.
Danko už je mimo parlament, SNS je v rozkladu. Ministr Doležal je za hnutí Sme rodina (Boris Kollár).
A Hrnko (další exponent SNS) dělá Kollárovi „poradce“ (oficiálně, fakticky je to buď držhubné nebo nějaká funkce pro hlídání fungujících penězovodů). Nemyslete si, že se po volbách na Slovensku něco změnilo – místo lžidoktora mají lžimagistra, nekompetentnost dávají mocní ostentativně najevo a prachy do VŠD („Oxford, Cambridge, Sládkovičovo“) sypou furt.
Však já si to taky nemyslím, že se něco změnilo k lepšímu. Slovensko se čím dál tím víc začíná jevit jako banánová republika…
Tak cosi se změnilo, ale nestačí to. K TR: My Češi s těmi naši problémy a korupcí bychom raději měli držet hubu, než poukazovat na problémy sousedů. Já sleduji vývoj na Slovensku pečlivě každý den, a nesdílím vás názor. Korupce je navíc celosvětový problém, probíhá v každé zemi a je neodmyslitelnou součástí takového vývoje, jaký je.
A pozor, síce to je zamlčané, ale očividne pribudnú prestupy navyše. MD hovorí o nasadení 840 v úseku DS-KN, v ktorom dnes existuje presne jeden vlak (nie jeden pár) skoro ráno, inak všetko ide z/do BA. Jediné zmysluplné vysvetlenie teda je že plánujú aspoň pri niektorých vlakoch rozseknúť rameno v DS – šutle budú jazdiť BA-DS a 840 DS-KN.
Pro Samo: Hádám správně, že z Komárno do Dunajská Streda je nižší poptávka cestujících než z DS do Bratislavy? Dle zeleznicne.info je v „840“ kapacita pro sezení: 94+16 Neví někdo celkovou kapacitu vlaku pro sezení ve vlacích jezdících z Blavy přes Marchegg? O který se zmiňuje zpráva, že ?totéž? má jezdit do Dunajské Stredy? P.S. Pokud by člověk fakt přesedal v Dunajské Strede (a pokud by návazný vlak ujel či měl zpoždění), tak je na nádraží v DS bufet na stojáka či nekuřácké posezení s občerstvením? Z videa (datováno 2018) mám pocit, že asi leda jen prodejní automaty s občerstvením….… Číst vice »
Na viedenskej linke je kapacita okolo 370 ľudí, ale to určite na Komárne nebude, 5 vozňov by sa myslím ani do niektorých staníc nezmestilo. Ja správu chápem tak že tam bude ten istý typ vozňov (teda Shuttle OBB a možno Bdteery ZSSK), nie nevyhnutne totožná skladba súpravy.
Áno, dopyt na komárňanskej polovici linky je citeľne slabší ako na bratislavskej. Asi aj preto takéto riešenie.
díky
To by bylo aby měl český dopravce provoz na slovenské trati. To se raději spojíme i s tím rakouským, abychom je vyštípali. 😀😀
Oslovené boli aj ČD a Leo Express. S ÖBB sa proste podarilo nájsť najlepšie riešenie. Netreba za všetkým hľadať nacionalizmus.
… ale nejlepší řešení … (to je lepší argument, to známe i od nás … 😀 )
To co je na fotce má fakt klimu? Nejezdí stejné mezi Budějicema a Linzem a klimu fakt nemaj? I hajzl je gravitační? Pravda sedačky jsou pohodlné (pro vodáky ozřalý už od Benešova až dost :))
Nemá. Ale z Blavy do Viedne to jazdí v súprave ešte s 1-2 ks Bdteer, ktoré klimu majú. Zhoršenie to je tak ako tak.
Hmmm. Takže asi něco podobného jako Bbdgmee na ČB – Praha kde je 90% míst rezervováno pro různé privilegované skupiny?
V pohodě, ty už na R17 delší dobu nepotkáte. Pouze BDs to jistí.
No, zhoršenie. RJSK, aspoň čo som sa tým mal možnosť voziť, jazdieval s Talentami často na 1 motor. A vtedy to fakt moc neklimatizuje…
Nerozoberem prečo bol občas jednomotorový pohon.Ale bolo všetko spravené preto aby bola zachovaná prevádzka.Ver tomu.
Zhoršenie to je oproti roku 2012, ale to, čo mal teraz RJ k dispozícii, sú len 628 a DBz/DABz bez klímy a s plnými oknami. O Desirách a Talentoch sa dalo baviť v prvom polroku 2019, kedy ešte bolo možné predĺžiť prenájom, ale MD nezvládlo kvôli nekomptetentému ministrovi súťaž (to isté sa dá očakávať aj teraz), takže pre RJ bolo len riziko si ich zazmluvniť bez neistej budúcnosti. Pre cestujúceho je teda všetko s otvoritelným oknom alebo klímou lepšie ako skleníky 628 a DBz. Nemá význam teraz už uvažovať, že lepšie by boli Desirá a Talenty, ktoré tam nebudú a… Číst vice »
Nemá
Pokiaľ viem tak tie rakúske Push-pull sú bez klímy tak aké zlepšenie?
Čehúni jsou pryč? 😊
Slovák vypustil gumy slovákovi. Teda takto: Slovák byl přesvědčený, že vypouští gumy čehůňovi, protože na autě byla SPZ pohraničního okresu, česká. A tak si tam žijou…
840 nemajú klímu. 🙂 Skutočne lepšie ako Regiojet!!!
Minimálně mexickou 🙂
Za dva roky se bude dodatkem prodlužovat bo Ministerstvo to nestihne vysoutěžit.
Se mají na Slovensku, rakouské soupravy za slovenské ceny.
To už by byly lepší i ČD 😂
ČD mají mnohem lepší a modernějšívozy jak slovenské dráhy
Třeba 810 😁
Nejen ČD. Po týdnu NAD si Dý Lendrbán na trať 124 vypůjčil od Šatavy muzeální M152.611. RS dost vynechávají a jsou nahrazovány NAD.
Ne ve srovnání s ZSSK fakt CD vedou
Ano. A Dolní porazilo Horní
V té ceně co platilo MD Jančurovi nebylo i splácení úprav infrastruktury co měl slovenský stát deset let splácet ? Jinak ten pokrok s OBB a ZSSK je z fotky znatelný a vidět na první pohled.
Jančura prováděl nějaké úpravy infrastruktury za svoje peníze? Vždyť trať prošla těsně předtím rekonstrukcí.
On asi nemyslí kolejovou infrastrukturu, ale vybavení stanic. Pokud vím, RegioJet tam opravdu do stanic a zastávek investoval a postavil nějaká P+R parkoviště.
Asi z roku 2012 – Objem smlouvy činí cca 1,25 mil. vlkm ročně při ceně 5,7 € za vlkm.Roční dotace má být asi 7,1 miliónu eur, což je o 1,3 miliónu méně, než byla dosavadní dotace státnímu dopravci. Zakázku získala společnost v rámci veřejné soutěže MDVRR SR vypsané ministrem dopravy Ľubomírem Vážnym za účelem přímého zadání výkonů ZSSK a získání dotací z Operačního programu doprava. 9.65 Eur je víc a RJ měl nové soupravy .Za mě politické tlachy . A myslím , že tatarovi vycházeli vstříc i s navýšením souprav , tam asi dostal připlaceno. První věta je spíš otazka… Číst vice »
https://ekonomika.sme.sk/c/5870379/ludia-si-vyskusali-sukromny-vlak-od-regiojetu.html
článek před zahájením provozu , kde se ještě slováci báli ceny . V pozadí fotky je vidět , co za šrot ,vlastně klasiku, tam jezdilo do té doby a co si ZSSK nechávalo proplatit . Takže návrat ke kořenům . Myslím , že je Jančura taky naučil jezdit vlakem jako nás .
Jsem zvědav jak ZSSK spolu s OBB budou levnější a kvalitnější a vydělají .
RE: Radek Janata
Rekonstrukcí bych to rozhodně nenazýval. A modernizací už vůbec ne.
Stále je na takto rovné trati velmi nízká rychlost. Nákladní vlaky musí jezdit kratší a lehčí neboť únosnost tuna/náprava je nižší. Trať nesplňuje I další kritéria. Jako např. žel. přejezdy (jen výstražné kříže). Proto tam bývá mnoho nehod.
Příměstskou, takto dopravně vytíženou trať (osobní i nákladní), notabene do hlavního města, bych si představoval jinak.
Co se týče investic Jančura do infrastruktury, tak jen co jsem zaznamenal v tehdejším tisku.
Prý nechal vybudovat nějaká již zmíněná P+R, nějaké normované nástupiště a čekárny.
Třeba jako tu z Prahy na Kladno? 😉
Asi tak.
Bavíme se zde o “Jitrnici, jakou svět neviděl”. 🙂
Takže by se Zlutak chtěl zbavit personálu bez odstupného? Nebo jak si to představit, tu součinnost?
Nevíte zda je smlouva brutto či netto? Cena je poměrně vysoká na vysokou obsazenost vlaku…
Já bych řekl že spíše chce zajistit plynulý přechod
Pokud má smlouvu do 12/2020, tak předpokládám, že i pracovní smlouvy zaměstnanců jsou na dobu určitou do tohoto data s možností případného prodloužení dodatkem.
To určitě nejsou. Byl tam tolik let, že by se retezenim smluv určitě dostal přes. Někteří můžou mít do prosince, většina ale neurcita
Na dobu neurčitú.
Vy si neumíte představit,co se asi tak může skrývat za vyjádřením „poskytnout součinnost“ při předání provozu? Kde v tom lze nalézt cokoliv,co se týče pracovních smluv zaměstnanců? Bože,Bože,ach ta nenávist.
Jojo, nenávist k ČD a režijkám tryská ze všech diskuzí.
Spíš přemýšlím proč vychcanek Radimova formátu chce komukoliv jakkoliv pomoct…ale snete sladké slunickove sny…
Žloutenka je léčitelná, dokonce se proti ní dá i očkovat.
Mno, jsem proti žloutence i naockovan 🙂
Tak třebas ústupky OBB na vlacích do Vídně. Radim Rakušákům Rakušáci Radimovy? Nevím uvolnění časů, nástupišť jiná cena za cestu cokoliv dalšího. Také si může stáhnout personál na vlaky do Vídně a Bratislavy nebo Budapesti.
Jestli se zhorší kvalita v okolí Popradu, tak snad se tam sníží cena za km.
Tak keď tam nasadia 861tky tak sa naopak zvýši
Dunihlavy, ktore stoja odstavene v depe ako nepojazdne?
Tak oproti výrobku , který provozoval RJ a výrobek z Vrůtek je jako srovnávat Zátopka a Vectron nebo Traxx. Když to náhodou jede , tak snad to i dojede . Dnes chcete OBB a za pár let bude ZSSK vytlačovat . Ale kdo chce kam … Hlavně , že to není žlutý .
No tie tam nenasadia, pretože by porušili podmienky OPD2.
To máte tak dlouhou udržitelnost? Ty první z roku 2012 už by mohly být „dotačně volné“. Ale jasně, vždy bude něco někde chybět, když odejdou soupravy RJ.
No, OBB je tam samozřejmě jen proto, aby to od ministerstva nebyl totální propadák, protože ŽSSR absolutně nemají na to, to zvládnout. Ale tak hlavně že se rozhodlo politicky 😉
No ŽSSR na to isto nemajú, keď nič také neexistuje.
Náhodou to celkem přesně vystihuje, v jakém stavu se ta společnost nachází.
A to stihnu tento zelektrifikovat trat na sustavu 15 kV 16,6 Hz? 🙂 To som zvedavy na ten vysledok, ked budu vozit supravy Okuliarnikmi.
A načo? Medzi Viedňou a Bratislavou jazdia CityShuttle s Herkulesmi, načo elektrifikácia? Načo Brejlovci?
On by ten Brejlovec to asi ani neuměl vytopit a nespolupracoval by s řídícím vozem…
Mate recht 🙂 Aj poschode supravy RegioJetu jazdili s ER 20 a nie s Okuliarnikmi KDS alebo ineho dopravcu.
A v cem bude konkretne probihat to sdruzeni se zssk ?
Tipy bych že OBB bude subdodavatel pro ZSSK (aby to bylo národní)
Bude to asi podobné, jako je to s jízdami vagónů ČD na vlacích PKP IC. Budou jezdit pronajaté soupravy od ÖBB, formálně bude dopravcem ŽSSK.
Aha
No, asi tak, že poskytnou pokladny, průvodci a odtahovou službu…
Najzásadnejšie zrejme bude že pôjde o vlak ZSSK, bude platiť tarifa ZSSK, personál zrejme bude od ZSSK, atď. Ešte je otázka kde ZSSK ten personál naberie, najmä vlakvedúcich. Už doteraz ich bolo v BA málo a na tých z Regiojetu by som sa pri tabuľkových platoch ZSSK moc nespoliehal.
OBB: BA – DS
ZSSK DS – KO
Tak se to povedlo. Vyšoupli Jančuru. Dobrá fraška…
Fňukání Jančury za 3,2,1…
Ani si nemyslím.
🤣🤣🤣 proč by fňukal?
Tak to, že ministerstvo je neschopné, to je realita. Jančurovi to paradoxně může možná i pomoci se víc soustředit na ČR. Akorát škoda těch lidí, kteří přijdou kvůli neschopnosti ministerstva o práci, pár jich možná přejde na dálkové vlaky, ale to bude naprostá menšina.
Ti kteří budou chtít tak přejdou pod ZSSK. V tomto snad problém nebude.
Strojvedoucí zřejmě mimo pár výjimek přejdou pod ZSSK, vlakvedoucí a stewardi, tam něco zůstane na této trati, něco půjde na dálkové linky Regiojetu (například Vídeň – Bratislava – Bohumín – Polsko). A možná některé propustí. Hlavní problém bude, že ZSSK nebude hledat steward(k)y, ale budou jim chybět úředníci.
Prostě zaměstnanci přirozeně přejdou k ZSSK na tu samou práci a pravděpodobně podobnou mzdu a víceméně se pro ně nic nezmění. Na rozdíl od lidí z fabrik, restaurací, hotelnictví apod. kteří dostanou padáka pro nadbytečnost a ekonomické důvody a žádný nástupce na ně nikde nečeká.
A ty ses všech ptal ?
Že to píšeš tak přesvědčivě…
Vzhledem k tomu, že už i v ČR začínají být lidi rádi za každé pracovní místo, tak si moc nedovedu představit jak si propuštěná téměř stovka lidí na Slovensku vyskakuje…
Zrovna stewardi od RJ u ZSSK podobnú mzdu zrejme nenájdu a pôjdu preč.
Já si právě myslím, že budou vozit Vídeň, Pešť a Blavu.
Proč by fňukal? Tomu je jedna slovenská trať u prdele, alespoň bude moci soustředit svoje aktivity na Česko jako jeho domovskou zemi.
Zrovna Jančura se expanze mimo Česko nebojí a je to dobře, jinak by jsme tu měli za chvilku jen zahraniční obry jako se to stalo v autobusové dopravě.
A jaké moderní soupravy si pán minister přichystal pro trať Poprad – Stará Lubovňa?
810ky
810-tky jazdili na tejto trati predtym a aj tak vyzerali sluzby ZSSK. Sem tam nejaky cestujuci, nie plne supravy ako teraz.
Koupí je zpátky od KŽC?
861?
Dunihlavy?
A ty vezme pán minister kde? Resp. tam kde je vezme nasadí co, protože ty co se vyrábějí dotuje EU a musí jezdit v okolí Zvolena.