RegioJet mění interiér vlaků v Ústeckém kraji, část musel dočasně nahradit autobusy
Interiér jednotek 628 RegioJetu po revitalizaci. Foto: RegioJet
Od prosince má dopravce na tratě v Ústeckém kraji nasadit zcela nové elektrické jednotky.
To že kraj dovolil náhradu 814 tímto asi není úplně dobré, ale pořád to Jančura zvládá lépe než Ariva a Leo
Dnes ráno Střekov – Děčín a zpět zase bus a je pátek
Buď rád,žlutý bus je tisíckrát luxusnější než vlaky
Pořád je to lepší než to co předvádí Ariva
Dobrý příklad pro České dráhy.
České dráhy to dělají již dávno. Obnova interiéru není u nich ničím vyjímečným.
Přijeďte na sever Moravy, Ludvo.
Specielně do Jeseníku.
A to je chyba koho? ČD? Nebo kraje? 😉
Nevíte někdo v jakém stavu je schválení trojkových traxxů Regiojetu potažmu ČD cargo v České republice a na Slovensku?
Nevím.
Takže to vypadá, že Pesa nebude, jestli tam cpou sedačky alá vyřazený Desiro. Ale musím uznat, že je to lepší než to, co tam byl teď, to byl opravdu chlív, alespoň už můžou říct, že mají něco srovnatelnýho s regínou. Určitě to těch 5 cestujících na U7 ocení. Do kdy že mají tu smlouvu?
ale RJ za to nemuže, kraj jedna přimo s Pesou
A opět ten dvojí metr. Když mají ČD problém s dodavatelem, např. v OK, samozřejmě podle většiny zde diskutujících, je to jejich vina. Ale teď to vina RJ neni, oni za nic nemohou. Prosil bych trochu více objektivity.
RegioJet informoval ÚK o tom že jsou s tím problémy a ten se toho ujal a onen problém řeší přímo s Pesou
A to že si RJ vybral nespolehlivého dodavatele jednotek, je vina čí ? Svádět na covid to asi nejde, když jak sám tvrdíte Pesa prostě dala přednost jiné zakázce. A já kritizuji jen to, že u ČD by se v takovéto situaci vše svalovalo na ně a v případě RJ je situace opačná.
Možná je jinak udělaná smlouva
jj. Liberecký pozdní dodávku Stadlerů od výrobce myslím řešil pokutou ČD. A teď je ještě za zůstatkovou cenu odkoupí. No jiný kraj, jiný mrav. Nebo že by to bylo dáno dopravcem?
Liberecký kraj postupoval přesně podle smlouvy, kterou s ním České dráhy uzavřely. Co je na tom špatně?
co je špatně na konstatování „jiný kraj, jiný přístup“?
Jinak Vy víte o čem kraj s Pesa jedná, tedy pokud je to pravda? Ono to také může být o tom, že Pesa pošle tu pokutu rovnou kraji a hned. Kraj totiž může uplatnit sankci až ve chvíli kdy RJ měla s novými vlaky vyjet a neudělala tak, což je koncem roku.
zopakuji to. co je špatně na konstatování „jiný kraj, jiný přístup?
To je sice pěkné, ale co na to cestující? Těm je naprosto jedno jaký bude tok peněz, nebo i ta pokuta sama. On chce slíbenou kvalitu cestování. Prostě kdyby Pesy nebyly jednoznačně to odnese on.
Cestujícím to být jedno vůbec nemusí. Jasně, slíbené nové vlaky jim to nepřinese, ale na druhou stranu jim to může zachránit spoje ohrožené škrtáním nebo zlepšit kvalitu na jiných linkách.
Ideální stav je samozřejmě ten, kdy slíbené nové nebo lepší vlaky přijdou včas. Ale pokud už se tak z jakéhokoli důvodu nestane, bude pro cestující líp, když to viník zdržení kraji jako jejich zástupci zaplatí, než aby to prošlo bez pokuty. (Nehledě na to, že výše pokuty může motivovat k dřívější nápravě …).
Smlouvou
Takže se možná může stát, ze to co se tu s nadsázkou dříve psalo o německých šrotech na věčné časy a nikdy jinak, stane skutečností. Asi i Ústecký kraj v tom cítí dost veliký problém a ztrátu důvěry u voličů, když se do toho sám vložil. To není úplně standartní.
Aby to nedopadlo tak, že Pesa bude za 2 roky odřeknuta a místo toho vyjedou schválené žluté ETCS Pantery.
Na přelomu roku měla PESA na svých strákách vizualizaci zelenožluté jednotky pro Regiojet s přáním. Ale realizace zřejmě pokulhává.
A proč žluté? Pantery jsou teď vyráběny pro ČD v dostatečném počtu. Jestliže jde kraji o kvalitní dopravu a služby pro cestující, tak může vypovědět pro neplnění s RJ smlouvu a uzavřít smlouvu s ČD, které ty jednotky mít bude.
Myslel to tak že budou nakupovat od škody, což jsem taky zaslechl
To je možné, ale Škoda má teď zakázek, že neví kam skočit dříve, jak se říká. Je otázka, kdy by se dostalo na RJ. Proto jsem psal, že ČD ty pantery bude mít o dost dříve a pakliže jde kraji o cestující měl by dát přednost ČD které ty pantery mají již jisté a začaly by jezdit jen s malým zpožděním o proti původnímu plánu.
Ale škoda taky rozšiřuje svoji výrobu
A budou je ČD mít volné, nebo by musely porušit sliby jinde, kam mají ty objednané a vyráběné Pantery přijít?
I kdyby s nima jezdil do roku 2029, je to pořád přijatelnější, ekologičtější a ekonomičtější a spolehlivější než šukafony.
Srovnavate .. dva různé stroje . 845 z konce 80 let , jednotku. 810 s začátku 70 let a motorak .. dvě odlišné koncepce .. jo mají společné že oba stroje mají jednu hnanou nápravu.. což je u jednotky nevýhoda.
Neví někdo jak to vypadá s jednotkami od pesy .. chystají se aspoň k oživení..
Pesa upřednostnila nějakou zakázku pro Polsko, takže bude platit pokutu
No pokud je to pravda, tedy nedodáme protože máme doma lepší, tak si Pesa pod sebou v ČR celkem řeže větev. Ale to je jejich boj, za mě je rozhodně lepší když je ŠT úspěšná v Polsku, než Pesa v ČR.
Tak asi to má spočítané 🤣
Regiojet si to pojistil dost tučnými pokutami. Takže Pesa bude platit.
Bude
A bude to stačit?
Co jiného mají dělat?
Mít víc jednotek
Mají 9 a turnusova spotřeba je 6
Nestačí to ..takže za to může virus že
na virus se vymlouvá snad každy, tak co řešíme
Vzheldem k tomu, že Ústecký kraj tlačí na ceny směrem dolů, tak mám obavy. Ta modernizace se docela povedla, teď už to vypadá lépe než Regionova. Každopádně maminy s kočárky a vozíčkáři se do vlaku jen tak nedostanou, proto ty nové jednotky zapotřebí jsou, každopádně, pokud se slib dodží, tak kvalita cestování bude lepší než na rychlících v kraji, pokud tedy nedojde o obměně novými vagony.
RJ slib dodrží, to pesa se vymlouvá že to nestihne
Souhlasím, jen u toho tvrzení o rychlících bych byl opatrný. V Ústeckém kraji máme dost různou kvalitu. Od toho nejlepšího na Krušnohorech, přes prapodivné devadesátky na Labích po koženko-honeckrové Kolíňáky.
I vozíčkáře přepraví, mají lyžiny a pro kočárky je také dost místa.
😂😂😂
Tyto jednotky měli zrekonstruovat ještě před výjezdem na tyto tratě. Byly strašné. Takový nepříjemný špinavý ošuntělý interier měly tyto jednotky.
Buď kraj zatlačil na Rj, aby zrekonstruoval ten chlívek nebo se RJ připravuje na pozdější nasazení nových jednotek.
Nasadili autobusy místo vlaků. Co napsala RJ jsou jen výpmluvy. Až na výluky a něhody neberu náhradu autobusů misto vlaků. Pokud je objednaný vlak, tak má jet vlak.
Doplnili i tlačítko „zastávka na znamenní“ nebo stále cestující si zaběhají ke stevardovy či strojvedoucímu? 🙂
Autobus je jako zaloha
1 jednotka je na reko
2. Je po reko, ale je problém s novým motorem
Na 3 a 4 se něco pokazilo,
Zbylých 5 jezdí
A co ta 628.220,která stojí pořád v Ústí před RJ nějaký ten měsíc?
Ta 220 je ta po reko, která přestala fungovat
Jednotka nebo rekonstrukce?
obojí, RJ už raději nový motor nedává
A nějaké prase ji tam posprejovalo.
pokud se nové pesy už někde neschvalují, tak to dle mého nemají šancoi včas nasadit. ale možné jsem jen škarohlíd…
a kraji se to bude i hodit, ušetří…a opravené šroty můžou jezdit dále, diesel pod dráty
Pokud nové jednotky nevyjdou, bude také, podobně jako v případě ČD v LBK s RJ rozvázána smlouva pro její neplnění? Neplnění z viny dopravce je již i ta NAD. Tak jsem zvědavý, zda se u nás měří stejným metrem.
Tam ale nejde o to, že není stejný metr u dvou dopravců (jak se evidentně snažíte podsunout), ale není stejný metr u dvou krajů.
A já snad psal o jednom kraji? Tím u nás jsem myslel pochopitelně v celé republice.
A je důvod aby to bylo jednotné? Co dopravce v LBK nebo jinde podepsal, to platí
A to podle vás tedy znamená, že v LBK nejsou ve smlouvě žádné sankce za případné neplnění nasazení vozidel, že tam je hned automatické předčasné ukončení smlouvy. O tom pochybuji. Všude ve všech krajích je jistě obojí. Pokuty i ukončení smlouvy. Záleží na přístupu kraje. A ten Liberecký na rozdíl od ostatních prostě má k ČD jiný metr. Nebo vy jste přesvědčený, nebo si jste dokonce jistý, že ostatní dopravci v LBK plní smlouvy na sto procent? Takto jsem myslel ten dvojí metr. Hned úkončovat smlouvu je podle mě samozřejmě nesmysl. Kdyby to udělal kvůli každému sebemenšímu neplnění každý. Doprava… Číst vice »
A co takhle si tu smlouvu najít místo plácání v diskuzi?
Na rovinu se vás pane Sůro zeptám na váš názor. Chová se podle vás LBK stejně ke všem dopravcům jezdícím pro něj?
Četl jste tu smlouvu nebo chcete diskutovat o subjektivních pocitech?
Nechci diskutovat o pocitech. Ptal jsem se jen na váš názor jako odborníka někoho kdo má přehled. Ten mi snad můžete sdělit. Jistě nějaký máte.
Nemám v tuto chvíli například podklady o počtu kontrol, udělených pokut, abych to mohl porovnat. Ale rozhodně nemám pocit, že by kraj přistupoval k dopravcům jinak, i když chápu, že u těch, co přišli o výkony, tento pocit není:-)
Co je registr smluv víte?
Samozřejmě že vím.
Nebo jako v Olomouckém kraji, kde slibovaná flotila ojetých německých šrotů 646 taky stále nejezdí. Ale tam si toho radši nevšimneš.
Ale všimnu. Ten příklad jsem dával proto, protože můj názor je, že by se měly platit smluvní pokuty obsažené ve smlouvě. Ty ČD v OK jistě plati a ne okamžitě vypovídat smlouvu i při malém neplnění, jak o udělal LBK. To že se tak stalo je důkaz toho,že je pravda to, že LBK je prostě z nějakého důvodu vůči ČD zaujatý a chce se jich stůj co stůj zbavit. To je ten dvojí metr. K jinému dopravci by se tak nechoval.
Kdyby měli ČD všude platit pokuty tak jsou na bubnu ani nevyjedou . Nejméně spolehlivý dopravní partner snad horší i jako Arriva .
Budeš se divit, ale ČD ty pokuty platí. Strojmistr každý den povinné hlásí na kraj každou odchylku předepsaného nasazení. A kraj dle toho ty pokuty uděluje.
Jako za 628 na Olomoucku?
Pan TR nám přiběhne vysvětlit, jak tohle je v pořádku. Jo pane TR stačilo pár hodin, aby bylo vidět jak kratkozraké vaše myšlení. Sice nechtějí po kraji peníze, ale podstata je stejná. A ještě věříte, že ty nové jednotky budou. Já ne. A výmluva? COVID.
😀 😀 😀 😀 😀 😀
Pane Koubo, v diskuzi pod jiným textem na vás čeká nevyřízený dotaz. Pokaždé, když jste přistižen při lži, tak se v tom vlákně záhadně odmlčíte. Naposledy jste tvrdil, že jste se ucházel o práci v Umbrelle a v Umbrelle se žádný Karel Kouba nehlásil. Přiznám se, že mě tenhle fanklub harcovského střelce měnící pravidelně identitu, příliš nebaví.
Ne nebude, kraj jedna přímo s Pesou, a také ona platí kompenzace kvůli nedodání jednotek
To by musela být smlouva a ČD rozvázána v celé republice
No konečně. Ten původní interiér byl slušný muzeum designu 70. a 80. let. A hlavně sedačky se svojí nepohodlností… tak doufám, že ty nové budou výrazně lepší, vzhledově to vypadá na 628 dobře. A snad se někdy dočkáme i těch nových jednotek…
Staré sedačky sice vypadají retro, ale jsou širší a mají větší sklon opěradla. Takže bych je úplně neodsuzoval. Náhrada vypadá jako potažené žehlící prkno.
Široké sice jsou, ale seděl jste na nich? Já opakovaně a troufnu si říct, že neexistuje žádný více nepohodlný druh. I na těch plastových hnusech, co jsou v půlce ústeckých trolejbusů, se sedí líp.
Pesy do konce roku rozhodně nebudou
Tak to se Prsa prohne, podle smlouvy na ně RJ přenese veškeré smluvní sankce udělené krajem.
pardon Pesa (automatické opravy)
Já si myslím, že v posledním roce se určitě nějaká vyšší moc najde, která jim zabránila dodat je včas.
RJ nejsou ČD, ty si smlouvy ohlídat umí.😉
Kraj jedna přímo s Pesou
O čem a a na základě čeho? Kraj s Pesou nemá žádný smluvní vztah.
Nevím jak je psána smlouva, ale jedná s nima o tom že jednotky v čas nebudou
Tak to rozhodně . Už se učí po polski .
Nevyjedou . A pokud ano tak do svestek 🚝🚃
nad propastí!
Nad Macochou!
Zajímalo by mě, kdy se tady objeví první Pesa, aby s tím vůbec od prosince vyjel.
Nevyjede, nemají šanci kdy to stihnout
To úplně klidně může být tak 14 dní před novým GVD. Pokud to bude PESA schvalovat jen pro ČR, tak to jistojistě stihne, pokud to tedy stihne fyzicky vyrobit…
Ona je nestihne vyrobit
Pane Šimrale, opravdu si myslíte, že el. jednotka se dá schválit za 14 dní? Zvlášť od polského výrobce, který tohle u nás ještě rozhodně neschvaloval? Proč se to Pendolino schvalovalo tak dlouho a proč stále Leo nemá schváleného Siria?
Já jsem hodně laik, ale přišlo by mi to zvláštní…
Já jsem nepsal nic o schvalování za čtrnáct dní. Já psal o fyzické přítomnosti jednotky na území ČR.
tak se omlouvám za nepochopení. jen mi přijde, že to už schválit nejde, pokud to není na okruhu. a schvalovat až vyrobim vše je potenciální riziko, ne?
Jedna věc je schválení a druhá povolení pro zkušební provoz.
a ve zkušebním provozu může být vsech těch cca 10 jednotek s cestujícími?
Cca10? Co já vím tak jich je 7
A je už nějaká vyrobená a zkouší se?Nebo to zkouší v naprostém utajení a 14 dní před nasazením přijede celá flotila do Ústí?Tomu nevěřím a v prosinci budou jezdit přečalouněné 628 🙂
Sedačky jsou z Lowcost vagonu, které jezdí na R8
To se pěkně pletete, ty vypadají úplně jinak https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_B-2073.php
Úplně jo?
1) opěrka hlavy ta kožená je naprosto stejná, madla jsou naprosto stejná, potahy jsou pouze nové
V té jednotce jsou 2 typy sedaček (ty z první třídy tam nechali), vyměnili jen ty z druhé třídy
koukám a máte pravdu, v jedné jednotce jsou dokonce 3 typy )1. třída, lowcost a nove z německa)
Uf, to je horší jak Bp. Lowcostem jsem nikdy nejel a teda asi ani nepojedu…
Daleko, daleko, daleko příjemnější design, než mají jednotky Arrivy. Škoda, že ty mají krásný vnější nátěr, odpudivý interiér a jezdí jich nejvíc…
Odpudivý interiér? V čem? Jiný potah? Sedačky Borcad?
A jak to s Elfy vypadá aktuálně. Co vím, tak dvousystémová verze není u nás schválena a schvalovací proces bude nějaký čas trvat. Tudíž čím později se zde první kus objeví, tím je méně pravděpodobné jejich nasazení od nového GVD.
Podle mých info se to 100% nestihne do konce roku 2021,
Pesa se bude muset snažit, protože všechny pokuty jdou za ní.
Nebo bude zase v insolvenci, a žádný pokuty z ní nikdo nedostane :-).
to je asi nejpravděpodobnější. zkuste se soudit v polsku s polským státním podnikem. moc bych to netipoval na zářivý úspěch a to v dohledné době….
Jedině arbitráží…
Ano to vím, ale nestihne to
Tak to je dobre, ten stary interier ve stylu „babiccino kanape“ byl teda az moc retro 🙂
Na starý motorák to vypadá hodně hezky…
Tak to asi s Elfy na konci roku nevyjede 🤔
Nebo, že by je připravoval pro další výběrová řízení jako dočasnou variantu?
Nebo je může pronajímat jiným dopravcům.
Bude dělat s nima další soutěž ne
Myslím, že tyhle motoráky se ještě v ČR rozhodně uživěj tak dlouho, aby to za modernizaci interiéru stálo. I když to třeba nebude zrovna tady.
Akorát se to neobejde bez pláče a naříkání z modrých kruhu
To neobejde, protože nakonec nic jiného než ČD nebude…👿
Kraj na ně tlačil s úpravou, protozr elfy do konce roku nevyjdou
To zařídil ještě Komínek, když byl ve funkci, přece jen stížností bylo dost. Novému vedení je to jedno.
Do konce roku ano, ale v žádném případě letošního…