RegioJet měl v pololetí zisk jako za celý loňský rok, cestujících přibývá
Bombardier Traxx ve flotile RegioJetu. Autor: RegioJet
Železniční společnost RegioJet ze skupiny Student Agency v letošním prvním pololetí prudce zvýšila zisk. Ten před zdaněním činí 102 milionů
Nepřežije zimu.
Krásný zisk který zadotoval Babiš ze 3/4 ne ze svých ale z našich společných peněz. Neboli ze státního rozpočtu. Víte že před liberalizací osobní dopravy na železnici byla dotace do železnice na úrovni 20% současného stavu?
slevy jsou pitomost, ale z nasich spolecnych penez me mnohem vic mrzi rozhazovani za nevysoutezene vykony nejmenovaneho statniho podniku. tam to nejde na zisky, ale do kanalu.
Mohu tě uklidnit. Jestli to tu sleduješ pravidelně tak jsi jistě četl že ty soutěže přestaly proto protože soukromníci ohlasili že na další soutěže momentálně nemají síly. A přímé zadání pro ČD je většinou proto jen na určitou omezenou dobu nebo je ve smlouvě přímo možnost soutěže. Takže jen co soukromníci písknout a zavedli svoji připravenost likvidace ČD bude pokračovat.
Ale pokud by se soutěže nevypisovaly last minute, ale 3-4 roky předem, tak by byla velká šance vstupu nových dopravců, kteří by síly měli…
Do kanálu nejdou. Jdou především na ten provoz. Perpetum mobile neexistuje. Vyšší jízdné ano..
A kolik před liberalizací jezdilo vlaků, třeba v okolí Prahy? A víte, že drtivou většinu z dotačního koláče si ukousnou právě ČD? RJ u nás zatím žádné dotace nedostává, protože provozuje pouze komerční vlaky a doplatek za slevu není dotace (i když ten blábol tu za chvíli zase napíše někdo jiný), je to stejné jako kdyby stát nařídil obchodníkům, aby důchodcům prodávali chleba za čtvrtinu a pak jim ty tři čtvrtiny doplatil.
Jsou to dotace !!!!!!!!!! 😀
Opravdu projev inteligenta…
To víte my modrý gumy tu inteligenci máme to je podmínka zaměstnání u ČD :-).
Nejsou to dotace. Jsou to kompenzace za státem nařízené slevy. Stát vám vrací za slevu kterou jste nucen poskytnout. Dostávají je všichni dopravci co jsou nuceni slevy poskytovat.
Ale to je má odpověď panu Trondovi to zas nemůžete brát zas až tak vážně. Víte ale když se na to podíváte trochu z jiného úhlu. Co je sleva? Sleva je marketingová akce která má přilákat zákazníky a zvýšit zisk. Takže toto je vlastně dokonce povinné poskytnuta dotace na marketing na kterém Žlutý jak je vidět i dosti profituje a funguje to.
Jinak je to samozřejmě o slovickareni. A každý má na to svůj specifický pohled.
20 %? To vám nějak neštymuje, můžete napsat konkrétní částky v miliardách?
Vždy pokud jde zvolit něco jiného než česká pošta volím alternativu, vždy pokud jde zvolit něco jiného než české dráhy volím alternativu. Tyhle státní molochy jsou sto let za opicema a zákazník je pro ně to poslední na čem záleží. Není to jen o pohodlí a ceně, ale i občerstvení, záchody a celkově přístup k cestujícím. Tuhle se pokazila klima v regiojetu a aniž bych musel cokoliv řešit, tak přišel steward, že se omlouvá a automaticky jsme dostali všichni 50% ceny jízdenky nazpět. U českých drah si musíte pokorně požádat průvodčího, aby vám vydal maximálně dvě kompenzace po 35 Kč,… Číst vice »
Zrovna včera jsem jel rychlíkem ČD, kde místo jednotky RegioPanter, byla řazena klasická souprava. Ve voze 2. třídy ( přečalouněné „Béčko“ , „čisté a voňavé“) průvodčí automaticky dával „poukázky na kompenzaci“. Spolucestující se divila, že dostala jednu poukázku na 30 Kč slevy za nedodržení řazení, další na 30 Kč za chybějící místo na které měla rezervaci ( i když seděla v kupé jen v mé společnosti, ostatní místa prázdná ) a další poukázku na 30 Kč za chybějící Wifi. . Celkem tedy 90 Kč slevy na příští nákup jízdenky.
ČD mají pouze 3 kompenzace – za nedodržení tepelné pohody, za nefunkční WiFi u vozů. kde je to napsáno v řazení vlaků a nefunkční zásuvky. Kompenzace za řazení a chybějící místo neexistuje, to by průvodčí nedělal nic jiného, než tiskl kompenzace. Řazení ČD moc nevychází a často jede jiný vagon, než plánovaný (včetně špatného počtu míst) Během letošního léta při asi 20ti jízdách IC, 12x nefungovala klima ve voze, kde jsem jel. Z toho POUZE JEDNOU průvodčí sama bez řečí rozdala odškodnění všem cestujícím. 2x jsem dostal odškodnění bez remcání na vyžádání. 8x mi bylo důrazně vysvětleno, že nemám nárok… Číst vice »
Průvodčí má pravdu. Vy jako režista nemáte právo na jakékoliv kompenzace a při zpoždění vlaku a ujetí posledního přípoje nemáte nárok ani na proplacení Taxi.
Nejde zde o to, jestli mám nárok nebo ne. Dle přepravních podmínek ne (nemám jízdenku dle TR10 ani PTV), i když teoreticky za komerční příplatek bych si zasloužil =), jde o to, že průvodčí tuto možnost ani nenabídne a když je požádán, má s tím problém.
Protože i když jsem po upozornění nedostal já (což mi nevadí, protože stejně na přepážku nechodím), proč kompenzaci nedostali ani spolucestující s TR10.
Jde pouze o princip a neochotu , či neúctu k zákazníkovi.
Zatloukat, zatloukat, zatloukat, na anketní otázku vřejnosti co to je kompenzace neplnění vybraných standardů, koupě jízdenky na integrovaný krajský tarif u přepážky ČD, či jízdenky včasná Evropa, by odpovědí bylo asi mlčení. A tak se to má dělat, na papíře to máte, váš problém, že neštudujete přepravní podmínky společnosti..
Ano. A tyto poukazky se dají uplatnit pouze na pokladně. Kde to jako žijem? V roce 1980? U ČD očividně ano.
Ne ne, dají se uplatnit taky v jideláku a prej teď taky u toho minibistra na vozejkcu
Mně se stalo totéž, jel jsem v létě R z Blanska do Kolína a jelo Eso s Béčky. Vlakový doprovod nenabízel ani nerozdával nic, ani po vystřídání čety v České Třebové… A že bylo zmatku s místenkami, samozřejmě nebyla klimatizace a ještě jsme jeli se zpožděním (jeho výši si už nepamatuji)…
Jel jsem loni v září z Prahy přes Zurich a Basilej do Strasburku a pak do Nancy. V Zurichu místo ICE přijela nějaká příměstská jednotka věkem z osmdesátých let, gravitační WC a tak dále … co si to SBB a DB dovolily
Jedu dnes do práce a zpožděný Leoš zpozdil rychlík ČD.v Suchdole nás předjel Jančura kvůli kterému SME zvýšili zpožděni ..díky SŽDC opravdu to vedeš
Spolucestující bude překvapená, až si za ten poukaz bude chtít koupit na netu lístek na další vlak a zjistí, že musí vystát frontu k okénku.
Navíc u okénka je místenka do vlaku za 35, na netu zdarma, takže zaplatí ČD pokutu 5 korun za to, že s nimi chce jet =)
Neznám jediný případ rozdávání automatické kompenzace, neznám případ ani rozdávání kompenzace vůbec, z doslechu, jen ve voze první třídy, kdy přistavili špinavý neklimatizovaný binec, tak slevili z 800 kč o 30..
Karle, teď prosím tu pohádku o červené karkulce 😉
Myslíte že takto by se CD chovaly kdyby neexistovala konkurence??
Už se těším na prosinec 2019, až začne RegioJet jezdit trasu Brno – Ostrava – Bohumín. Tam bude mít stejné „problémy“ jako dneska ČD. A jsem zvědav, jak na to budou reagovat kritici ČD.
Je to možné, ale bude od MD dostávat méně peněz za km než by dostávaly ČD. A béčka asi taky nebudou. A uvidíme co kapacita NAD, přenášení zpoždění a podobná specifika téhle linky – upřímně o moc horší (než např. nepobírající busy) to být nemůže;-)
Slušné. Ale proč se s tím nepochlubí i na webových stránkách ? Zde opět zpráva (zatím ?) chybí:
https://www.studentagency.cz/o-nas/pro-media/
Nevím co vede ostatní cestující k tomu, že volí RegioJet místo ČD. Pro mne osobně je to „drobnost“ povinné místenky. Prostě RegioJet neprodá víc lístků než má míst. Při nástupu mám tak jako cestující velkou pravděpodobnost, že na mé sedačce nikdo sedět nebude. U ČD mám riziko, že ač sám budu mít rezervaci, přes nával lidí ve vagónu se k mému místu „neproderu“ nebo na něm bude sedět osmdesátiletá babička. Samozřejmě si můžu připlatit v ČD za první třídu, ale za prvé bude tato jízdenka výrazně dražší než u RegioJetu a za druhé nemám stejně jistotu, že průvodčí nával v… Číst vice »
Jšes typický český závistivec a blekota. Nazdar
Za mne ČD parking u nádru v Praze (byť je hnusnej) a kvalita Pendolina a Railjetu včetně hospody.
Zase když je vlak vyprodaný, tak prostě nejedete, zatímco ČD vás vezmou alespoň na stojáka. Každé řešení má svoje.
Arnošt: U dálkových vlaků by měla být místenka automatickou součástí jízdenky. To souvisí s kulturou cestování a zároveň určité kvality služby.
To by se z nich ale nesměla namnoze dělat základní dopravní obslužnost (třeba už jen navazováním přípojů na ně místo na rychlíky).
ČD srovnatelný produkt má, má komerční vlaky, které jsou povinně místenkové. Ale na stojáka lidi vozí stejně, jen s poplatkem 250 Kč navíc =D
Co to ? Můžete blíže vysvětlit ?
ČD provozuje některé vlaky na vlastní komerční riziko. Třeba Opavan. Ty jsou stejně jako Pendolino povinně místenkové. Soukromý dopravce cestujícího bez místenky nepřepraví. ČD ano. Ve vlaku takovému cestujícímu vystaví poplatek za 250 Kč a může jet na stojáka. Zde výtah ze Smluvních přepravních podmínek ČD: 94. Poruší-li cestující přepravní podmínky tím, že nepředloží ve vlaku s povinnou rezervací míst platnou místenku pro daný vlak, je povinen si zakoupit místenku u průvodčího, pokud nejsou místenky vyprodány, nebo zaplatit přirážku 1 000 Kč dle tarifu TR 10 a z přepravy bude v nejbližší stanici vyloučen. 94. 1. Od vyloučení z přepravy… Číst vice »
A na Vánoce, Velikonoce a podobné sváteční špičky jezdíte jak ? Kupujete si jízdenku s místenkou zdarma týden dopředu ? Loni se cena jízdenek u soukromníků 2 – 3 dny před vánocemi šplhala na násobky běžné ceny. Kdysi v jedné TV diskusi Jančura prohlásil na dotaz redaktora, jak bude řešit tyto sváteční špičky tak, že řekl něco ve smyslu, že od toho je stát ( myslel tím ČD ) aby se o takové přepravy postaral.
Ano kupuji si jízdenku s místenkou i 14 dnů dopředu, protože nechci být slisován v uličce.
Zajímavé, jak někteří lidi ví co bude dělat 14 dní dopředu a kdy přesně pojede. Ale co ti, co neví do poslední chvíle, jestli pojedou v 14 hodin nebo až ve 16 hodin ?
Pro ty je bezplatné vrácení jízdního dokladu. Kolega, který jezdí často na jednání u kterých neví kdy skončí, si zakoupí i pět jízdenek na daný den a pak je postupně vrací. V čem je problém?
Dost práce navíc a nutnost mít při sobě nejmodernější elektroniku. Ale někdy zase lepší než nejet nebo jet velmi nekulturně. 🙂
pokud jedu n aplánovanou cestu, kupuju lístky s předstihem, chci mít jistotu, že je koupím. Pokud jedu na poslední chvíli, jedu autem.
Tzn. většinu cest autem a občas příležitostně veřejnou dopravou? 🙂
Myslel tím stát a ne ČD – tedy jakéhokoli dopravce jezdícího na dotované lince, který má (nebo by aspoň měl mít) v podmínkách i držení rezervních vagónů na pokrytí extrémních špiček.
To je dobrá zpráva, pro všechyn dodavatele pana R.J. třeba se bude platit fakturace včas. Jak říkal feldkurát Katz :“To se nám to hoduje Švejku , když nám lidé půjčují..“
Nějaké důkaz, kromě JPP, by nebyl?
Bývalý kolega, provozující soukromou autobusovou dopravu, pro RegioJet jel několikrát posilový spoj a dodneška mu Jančura dluží pár desítek tisíc . Už to vzdal se sním dohadovat.
znám chlape kterej má známýho a ten mu řekl že jeho známej….. Pokud má SOD nebo podepsanej zjišťiovák, zaplatí vždy a je to vymahatelný. Realizovali jsme pro NAD a vše zaplaceno ve splatnosti.
Jasně. Jen tak vyhodi x desítek tisíc a ani nezkusí pohledávku za RJ prodat.
Karel : přesně . RegioJet dluží opravným vozu těžké prachy.
Třeba je to námět pro investigativního novináře , aby tyto lidi našel a jejich pohledávky sepsal , byl by to článek . O tom jak se najdou najednou peníze na placeni starších neuhrazených faktur za výpomoc lokomotivou , aby se nečinný persing vytáhl z bryndy. Nemám důvod nevěřit svým zdrojům. A podobně jako v některých novinách nebude první zprávou negativní článek na osobu AB,tak v jiných se nemusí najít místo pro hledání těchto informací. Když se privatizovalo tak se trochu zhaslo, aby vznikla vrstva domácího kapitálu , třeba se teď možná taky vytváří konkurenční prostředí s trochou přihmouření oka…..
Jsme ve svobodné zemi. Když někdo neplatí, buď s ním dál nespolupracuji nebo pohledávku vymaham soudně. Vše mimo to jsou pouze a pouze kecy a diskuse na úrovni fake news serverů.
O tom zhasínání bohužel máte pravdu. Na jaře v televizní debatě po sérii nehod na železnici přiznal zástupce drážní inspekce že po nástupu soukromníků dostali fakticky zákaz vykonávat kontroly. A bylo to znát :-(.
Takže fakta: nástup soukromníků: 2011 RJ, 2012 LE. Omezení pravomocí 2015. Jak omezení souvisí s nástupem soukromníků?
A napadá vás jiný smysluplný důvod proč omezit kontroly?
Pretahovana o kompetence mezi DI a DÚ například. Btw, to omezení kontrol se týká i ČD
No nevím přetahovaná o kompetence mi právě jako moc smysluplný důvod nepřijde. Zejména s ohledem na bezpečnost.
Po nástupu pana Jancury docházelo k hrubým porušením bezpečnosti viz například třeba i třetina nebrzdenych vozu. Osobně jsem byl svědkem jak do Pardubic přijel žlutý vlak a měl poslední vůz vypnutý z brzdy. Vy jste novinář možná nevíte co to znamená, ale každý kdo v provozu dělá ví jaký je to veliký průšvih. Nebo přijímání strojvedoucích kteří museli odejít od bývalého zaměstnavatele pro hrubé přestupky včetně alkoholu. Někdo na to možná začal upozorňovat a tak se prostě zakázaly kontroly. Netvrdím že dnes se to ještě stále děje ale dosti divoké začátky to panu Jancurovi ulehčilo.
Nepomlouvejte porad
Tímto tempem dožene absolutní ziskovost ČD do tří let za daleko menšího obratu. Překonány negativa malé dopravní firmy, multiplikace se tím pádem pořádně rozjela.
Well done boys! Jen tak dál.
Ale do Ostravy stále budu jezdit jen Pendolínem a do Vídně Railjetem:-)
Nevím proč =) Pendolíno je malé, pořád se tluču do hlavy, nebo do ramen, mnoha lidem nedělá dobře naklápění souprav. Mi zase nedělá dobře Railjet v režimu řídící vůz napřed. Nějak v páteři cítím rázy při tom, když jsou vagóny tlačeny. Jinak OK. Railjet je jinak top na české železnici.
Teda ty jsi cimprlich. 😀
Bohužel, no. Jsem velký a mám problémy s páteří. Nedávno jsem se chtěl posadit v tramvaji bez předchozí rekognoskace prostoru a zůstal jsem zaklíněn mezi sedačkami. Naštěstí se mi podařilo se vykulit ven.
Potřebuji vysvětlit v čem je systém Push-pull tak super oproti uceleným jednotkám. Protože i na Slovensku u tlačených dvoupatráků mám stejný problém jako v Railjettu. Zkrátka když lokomotiva tlačí je jízda nekomfortní (alespoň pro mne)
railjet je super, Pendolino nemám rád, je to tam jak na houpačce, bývá mi z toho blivno.
Jakým způsobem je zabráněno, aby si dopravce koupil studentské jízdné ‘sám sobě’ ( 25% sám sobě, 75% stát jemu), a z prázdné ztrátové sedačky tak vykouzlil černou 0 nebo dokonce zisk?
Je zajímavé sledovat jak od zavedení slev stouply zisky o výrazně vyšší čísla než o jaká stoupla obsazenost, asi zázrak …
Taky jsem nad něčím takovým přemýšlel.
Karle asi to bude tím že někdo chtěl výrazně pomoci soukromníkům. Leoš myslím vykazuje podobná čísla od zavedení slev. No elegantní řešení :-).
Dělají to i ČD. Ve špičkách je jízdné nejdražší…
Výrazně pomoci soukromníkům – ČD je nějak zabráněno, aby nedělali to samé? A víte vůbec jaké mají slevy studenti / důchodci v různých zemích okolo? Třeba na Slovensku / v Maďarsku? Někde je to rovnou dosyp do státního dopravce jako na Slovensku, jinde slevy platí pro všechny jako u nás.
Tak tomu říkám argument. Buďme všichni svině a tvařme se, jak pomáháme slabším. 😉
ČD nedostávají kompenzace za státem nařízené slevy?
Kontrolnimi mechanismy ze strany MD??? Treba
A jaké to jsou?
Úředník z MD projde vlak a porovná čísla ? Obavám se,že tohle je nezkotrolovatelné
Na to mají být nějaké kontroly, tak kdo ví jestli se dělají. Ale pokud nemalé skupině obyvatel zlevnili jízdenku o 75%, tak nárůst cestujících bych čekal ještě větší a se divím, že nenastal nějaký kolaps, ikdyž v pátky a nedelě večer tomu není daleko 😀
to bylo i před slevou
A jakým způsobem se hlídají vykázané km u ČD?
ČD vědomě obírá stát o peníze, když komerční vlaky uměle rozděluje tak, aby aspoň část trati měli zaplacenou státem. RJ jede Praha Opava za své. ČD pouze Praha Ostrava, protože Opava Ostrava jede „jiný vlak“. Stejně tak Pendolíno na Plzeň a dál.
Nad propastí! Do švestek to zabalí.
Jančura je úplně dneska podělanej z modré „konkurence“. 😀
Myslím, že zaútočí brzy i na hnusné monopoly SNCF SNCB DB a ÖBB, a ty se sesypou..
Zase z něj nedělejte takovou štiku, ale slušněj úhoř to je..
Úhoř je tskový skoro až slizsky co se vymaní z každého sevření… tak jste to myslel ?
Taky
Státní slevy jistě nějaký vliv mít budou, ale zase bych je nepřeceňoval. Spíš jde zkrátka o to, že RegioJet jezdí na velmi žádaných linkách poměrně komfortníma vlakama s dostatkem služeb. A lidé se čím dál tím víc učí, že vlak už není jen „zaplivaná koženka“, ale často velmi pohodlný, byť možná ne nejrychlejší způsob dopravy.
A pozitivní dopad to má samozřejmě i na kvalitu ostatních dopravců, včetně toho národního.
Kterého myslíte? V ČR jsou dva národní dopravci.
Jsem si toho vědom :-D. Dokonce jsem měl původně napsáno „včetně obou našich národních dopravců“, ale pak jsem si říkal, že to nebudu komplikovat.
To je skoro , jako bych řekl že mám dvě zákonné manželky…
tak v nekterych zemich je to zcela v souladu ze zakonem 😀
nestrašte, to by znamenalo mít 2 tchýně!
Obávám se že tři tchýně 🙂 už i Leoš si nárokuje státního dopravce.
Je zajímavé si spočítat kolik Kč na vlkm vychazi RGJ a LEO dotace státu za slevy na „komerčních “ spojích. Něco na tom smrdí…….
Počítat to na vlkm je nesmysl (pak má prázná 810 stejnou váhu jako plná klasika o X vozech), když už tak na oskm.
RegioJet a komfort sem se zasmál. U ČD už těch koženek moc není.rychliky ČD s minibarem jsou super.jo ale RegioJet má vodu zadarmo a Wi-Fi asi se z toho pose.. RegioJet skoupil vyřazené vagóny a nové koupil v Rumunsku ,takže vás opil rohlíkem.
On je tu také celkový nárůst dopravy včetně IAD. A jestliže nabral část lidí odjinud nově zavedenými linkami, a k tomu se vše plíživě zdražuje (ovšem, čísla k jeho jízdnému nemám), až tak překvapivé to není.
No kdyby zisk vzhledem k těm dotacím, co dostávají, neměli tak by byli úplně leví.
Můžete říci jaké dotace dostávají? nebo si rovnou chcete dát facku?
A studenty a důchodce vozí za čtvrtinu jen tak z dobré vůle? Mimo to „Slevy se mají počítat vždy z nejnižšího jízdného ve druhé třídě.“, což je u RJ většinou low-cost ne? Takže počítání slev z Relaxu je tak trochu dotace :o) Mimo to mi nějakou slevu dají i v Business (166 Kč student vs. 383 Kč dospělý, odjezd dnes 12:53), ale tu si předpokládám nenárokují.
Je to stejné jako když ČD dostanou za studenta doplatek např. v relaci Votice – Říčany ve druhé třídě v nejlevnějším tarifu PID a zároveň ve svém o cca polovinu dražším tarifu Tr10, podle Vaší logiky by měli dostat doplatek pouze do výše tarifu PID
Dotace a slevy dané nařízením vlády jsou něco jiného když už 😉 Je dané druhá třída, dopravce deklaruje něco jako druhou třídu. A druhá třída není jen koženka… BTW. jel jsem z ostravy jako student v pendolinu první třídou, ne že bych neměl kam dávat peníze, ale už nebylo místo jinde, a slevu jsem měl taky….
Tak to by mne zajímalo na základě čeho se domníváte, že jste měl slevu pro studenta v 1. třídě … v tarifu ČD taková položka vůbec není.
Na základě ceny normálního sedadla a ceny jízdenky kde byl rozdíl 75%?
Sleva do první třídy určitě není. Sám jsem tak jezdil a část trasy v 1. třídě jsem měl jen na IN25.
netuším jel sem v prvních dnech po zavedení těch slev 😉
U státem nařízených slev není možné si ke zlevněné jízdence do druhé třídy doplatit 1. třídu. Vždy jsem měl část cesty na 75% (nebo dřív IN25 + sleva) a část na 1. třída + IN25.
Deklarované jako druhá třída to je, ale vozí to Ampz (vozy první třídy i dle wiki) a podobné vagóny, takže je to za mne jen využívání jiného výkladu zákona a tudíž by se na to vztahovat slevy neměly. V lowcost třídě je to samozřejmě v pořádku, to vozí „béčka“.
Z dobré vůle? Ne, mají to nařízeno zákonem. Podobně jako zaměstanec „z dobré vůle“ platí DPFO.
75% jízdného od státu neni dotace?
Ne, není. To je kompenzace na nařízenou slevu.
Slovíčkaření, ekonomicky je to dotace, nazdar.
Filipe nikoho nefackujte a raději počítejte. Nárůst cestujících 12 procent ale zisk téměř 100 procent. To je buď chyba v článku nebo něco podezřelého.
Co třeba snížení nákladů? Všichni víme, že stewardi obsluhují už dva vagony místo jednoho atd. a další náklady se taky osekávají 😉
Ano ale v článku se píše že on teď spíše investuje do vozu a lokomotiv ne že by zázračné šetřil náklady. Jak píše někdo nade mnou. Je zajištěno aby si dopravci neuctovali 75 procent od státu za prázdné sedačky které si koupí sami sobě ?
Jak sem psal níže on ty velké investice neplatí ze zisku 😉
Myslíte třeba jako, že těm stevardům platí almužnu?
Na tom nic podezřelého není. Jen si asi pletete pojmy tržby a zisk. Počet cestujících koreluje spíš s tržbami.
Se ziskem korelovat vůbec nemusí. Dokonce může počet cestujícíh růst a zisk klesat a ani tak by to nebylo divné.
Nic si nepletu přečtěte si ten článek jasné se píše o zisku ne o tržbách.
Ano tržby mohou růst a klesat zisk to je normální ale naopak při velikých investicích to je už podezřelé.
jenže on ty velké investice neplatí ze zisku 😉
To by v tom případě musel razantně zdraží jízdné a to se snad událo ? A z čeho to tedy ty investice platí? Z té necelé miliardy získané z dluhopisů? Víš kolik stojí TRAXX? A víš kolik asi musí investovat do rozběhnutí nových linek které bude vozit od prosince? Podle mého tady prostě něco nesedí.
Když nerozumíš investicím a učetnictví nebude ti dlouho něco sedět… Kombinace investic, zisku, leasingu a dluhopisů, je naprosto reálná a v tomhle případě dobře provedená.
Nesedí hlavně to, že nerozumíš pojmu zisk.
Ale rozumím :-).
Hrackalw: investice do sedmi motorových jednotek pro Ústecký kraj, z toho tři si možná stáhne z trati Bratislava – Komárno se vejde do 100 milionů včetně úpravy depa nově pronajatého depa. Plus náklad na mzdy od září řádově 20 milionů. Ovšem vše jde na společnost Regiojet ÚK. Nové elektrické jednotky bude platit za cca 2 roky až je dodá Pesa. Na trati Brno – Bohumín bude mít náklady na mzdy pro připravení personálu vyšší cca 30 milionů, lokomotivy na leasing od ELL možná nějaké dočasně od Lokotrainu, než budou v provozu nové Traxxy během příštího roku. A na nákup nových… Číst vice »
Takže pan Jančura si tu miliardu z dluhopisů započítal do čistého zisku za první pololetí to mě také napadlo a až ji již teď v druhém položí začne investovat čistý zisk za druhé pololetí by teoreticky měl jít dost dolů nebo možná do záporných čísel. To by při expanzi podniku který plánují bylo naprosto logické. No ta uvidíme jaka bude úcetni bilance za celý rok.
Jančura si nic nikam nezapočítal, Jančura musí stejně jako ČD dodržovat účetní standardy kontrolované auditorem. Ale do prosince si furt můžete opakovat, že nevyjede, zbankrotuje, nikdo mu nepůjčí, to už tu slyšíme v kuse 8 let. A až vyjede a nedejbože vyjedou nové elektrické jednotky, tak určitě uslyšíme, že jsou zbytečné, že v ÚK nejsou potřeba (protože ČD nabídly 814), naproti tomu předimenzovaná 671 do Horní Lidče je spásou životního prostředí.
Tomas Cook byla taky úspěšná cestovní kancelář, s historií a expandovala ….. a přepálila to. Tak nevím třeba se jiní poučí a nepřepálí svoji expanzí, to by je taky mohlo roztrhnout….
Hrackalw: To se ziském nemá nic společného. To že si půjčil skrz dluhopisy, znamená, že se mu zvýšily dlouhodobé závazky a zvýšilo množství peněz na účtě. Ale nemá to přímý vliv na tržby a zisk.
Na finanční jo (skrze úroky, tedy podle nastavení splatnosti), na provozní ne, abych to upřesnil.. jinak prostě jak výše psáno, při relativně vysokých fixních nákladech a malém zisku z důvodu citlivých marží může růst počtu cestujících (=tržeb) přispět k významnému růstu zisků, to je elementární ekonomická či účetní logika..
To jízdné pro studenty a seniory je co?
To je státem nařízená sleva, nikoli dotace.
státem nařízená sleva by byla, kdyby to pak nikdo nedoplácel, ale oba víme, že stát to doplácí. Takže je to dotace, nebo chcete-li méně expresivně a výbošně doplatek.
Kdyby to stát nedoplácel, tak by ty slevy nemohl nařídit. Nařídil je, tak musí dopravcům dorovnávat tržby na úroveň normálního jízdného. Není to dotace ani doplatek, ale kompenzace.
Tak samozřejmě!
Když jede cestující za plné jízdné v ceně 100 Kč tak z toho nikdy zisk nebude
Když jede cestující za 25 Kč a 75 Kč doplatí ze zákona stát, tak to vygeneruje kulervoucí zisky.
Taková je matematika šotoušků, ještě že z toho není pořád povinná maturita, mohli by akorát házet veksle.
No ale když jede prázdné sedadlo, 25 Kč si jako zaplatí RJ a 75 Kč doplatí stát, tak už zisk je ne?
Ano, na tomhle si žluťásek opstavil bussines a nikdo to nekontroluje.
Našel díru na prachy a to jka okrádat stát. Tj.nás daňové poplatníky.
Je to teda fištrón. Mě třeba oklamal, když jedu RJ, je to zpravidla plný vlak. Žádná prázdná místa. Jak to dělá? Když má takhle prázdné místo na kterém obírá stát, nenajímá on na ně náhodou nějakej komparz?
Stejně tak, jako když takto nabídne jízdenku za 200 místo za 100 a hned má 150 místo 75. 🙂 Ale to je spíše problém populistického státu…