RegioJet má už jisté státní postrky, nasadí na ně čtyři Vectrony

Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSiemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dopravce převezme během února a března dalších pět nových lokomotiv od Bombardieru.

256 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Uhekaný majitel a stále horší služby

Píla

To by mohli za ty peníze udělat zaměstnancům na Smíchově alespoň důstojné podmínky k práci. Doporučuji se tam jí podívat, otřesná firma.

Vašek

Musejí někde ušetřit cestujícím na to kafe. Marná sláva, nic nepadá z nebe.

Pe.tr

Staví jiné depo někde u Hostivaře. Toto je majetek ČD , které to dostalo pomalu darem a prodává developerovi , proto tam logicky jenom dožívají a ČD bačuje na pronájmu. Takže borci z RJ mají vyhlídky na lepší a ČD mají co promrhat , spokojeni tedy všichni .

Majkl

Nepatří to náhodou na Smíchově Správě železnic? A v Hostivaři tam jsem si na vlečce Kovošrot zatím nevšiml, že by tam probíhaly nějaké stavební práce.

Honza D.

Naposledy jsem tam jel asi před měsícem a nebylo kopnuto do země. Podle katastru patří komplet pozemky pod kolejištěm Regiojetu a pro obsluhu Kovošrotu tam zřejmě bude věcné břemeno.

Petr

Ano, už je to tam oplocené a vlaky tam stojí. Oplocení dělala nějaká najatá firma co poničila příjezdovou cestu, do křoví nasypala zbytek betonu…

Vlad

A myslíte, že 4 postrky to zvládnou? Pamětníci říkají, že v Maloměřicích bývalo 9 postrků na KH … (když nebyly dráty do ČT).

Jaroslav Tyle

Bohužel nezvládnou.

asdfg

Ale pořád lepší než nic. Si cenim že se ŽESNADu povedlo aspoň „získat“ od SŽCZ 4 postrkový mašiny.

ros

TO se za šichtu ani nenajíš,to je tak na smluvní plat,aby se to vykompenzovalo.

Jiří 3

Můj názor je ten, že část dopravci raději pojedou oklikou přes Olomouc, než čekat na postrk.

asdfg

Kde narazí na noční výluky v Bezpráví a Pardubice.

Pkajetan

Tranzit brzy zahranicni strany odkloni mimo CR, protoze ty kontejnery zkratka pres Vysocinu neprojedou – a tech par drancovaku (uhli, lesy, pisek, auta) pohodlne zvladne tech par postrkovek mezi rychliky jezdicimi jak tramvaje – po nocich protlacit.

Hans

Kdyby tak stát sám měl nějaký podnik, který vlastní lokomotivy a strojvůdce, a mohl ho na takový účel použít spíš než podnik cizí…

MartinS.

Jako, že by měl někde nějaký státní podnik odložené lokomotivy a strojvůdce a čekal, až budou potřeba na postrky? Tak to je levnější si na toho někoho najmout, kdo ty kapacity umí zajistit.

BND 30

V Šáreckém údolí je tajný armádní podzemní bunkr, kde je několik štokrů zakonzervovaných pro případ války 😉

švestka

A Sergeje už ne?

medical_examiner

Ty by dělaly příliš velký hluk…a měly by nepřiměřenou žízeň…

medical_examiner

Dočkáte se za nejpozději 30 let…
Státní dráhy budou mít nejen 150-200 lokomotiv pro osobní dopravu, ale i přiměřený počet lokomotiv pro nákladní dopravu.
A posun samozřejmě taky…

Jiří Kocurek

A neměl by si stát zřídit i vlastního výrobce bot, aby nemusel za boty platit, nedejbože nějakému cizákovi ze Zlína?

Pkajetan

Meli jsme tady jednu statni firmu, jmenovala se CD, mela vsechno, masiny, vozy, opravny, zajistovala provoz nakladnich vlaku, posty, kusovych zasilek, mela sva depa, sve stanice, opravny, osobni pokladny skoro v kazde zadeli. Pak ovsem zasahla neviditelna ruka trhu a mame tady soucasnost. Ze je ale kurwa napinava, na to uz snad prisli i ty elity, ktere to tady diriguji. Bravo, tleskam!

Jan Kužílek

A ta státní firma si nechala utéct neuvěřitelné množství přeprav na silnici. Ale byla jediná

Ales

Moloch který měl všechno, ale za to byl neekonomický, že se do toho pořád muselo sypat a díra ne a ne naplněna nedej bože vytvořit zisk

Zdendik

Pro ten moloch byl cestující substrát a s převozem nákladu byly jen problémy, a co s hnacími vozidly, co se do nich musí cpát peníze na údržbu. Zrušit.

Jan Hašek

Doufejme, ze se dosud nemodernizovane úseky tratě Kolin-HB-Brno po téhle akce úplně nerozpadnou.

medical_examiner

A jsou tam hluboké příkopy?…

Jiří Kocurek

Se znalostí Murphyho zákona: Ano, zcela jistě se tam něco rozpadne. Bude to ideální příležitost, aby chyba způsobila co největší komplikace. Bohužel 🙁

Ales

Pokud se něco rozpadne, nebude to chyba RegioJetu, ale SŽDC.

Martin V.

V diskusi u listopadového článku na stejné téma https://zdopravy.cz/regiojet-vyhral-ctvrtmiliardovou-zakazku-na-statni-postrky-nakladnich-vlaku-65988/ pan Tyle psal, cituji: „Právě proto se rekonstruuje TNS Čebín, dá se tam silnější trafo a v ostatních TNS budou doplněny ofuky pro možnost přetížení trafa. Dále bude zřízena SpS Křižanov a přes ni i přes všechny ostatní SpS budou příčně propojeny troleje. Na celé trati má být povolena rekuperace.“

Napájecí část už je hotová? Nebo bude do dubna? Tento a příští týden by asi ofuky nebyly potřeba, ale zjara se snad oteplí.

Karel V

Rekonstrukce Čebína i výstavba SpS Křižanov probíhá ,jsou na to napěťové výluky

Zdendik

A podle plánu by to mělo být ukončeno v příštím roce, zvýšení odolnosti kolejových obvodů by mělo být ukončeno v celé trase letos. Výluky u Blanska začnou na podzim, tak by se to dalo stihnout. A navíc AC25 kV napájení poskytuje daleko větší prostor z hlediska tolerance napětí než stejnosměrné 3kV. Na té trati býval už i dřív pořádný cvrkot, 3 laminátky na jednom vlaku byla běžná věc a mnohem houšť než teď.

Karel V

Přesně .Zvládnout se to dá ,když budou chtít všichni. A naopak, když se nechce,je to horší než když to nejde…Potom by to bylo fiasko

Jan Kužílek

Jediný problém co na té trati je je úzké hrdlo Tišnov – Maloměřice kde odpoledne jedou osobáky jak tramvaje. Vyýluka Křižanov – Ostrov snad skončí do léta a pak bude pohoda.

Dominik

To je zas vinna JMK, že to takto objednala, nerespektujíce, že po kolejích jezdí i jiné vlaky (úplně stejný problém byl ve špičkách i na Blansko).

Leinad

JMK chtěl objednat pro své obyvatele. Jiná věc je, že dostal trasy, případně že měl prioritu.

Zlámalík

Jak vina JmK? Taky nevyjedete v pátek z garáže, protože už na silnici jsou jiná auta? Všude ve světě jsou podobné úseky čtyřkolejné, jen u nás se na podobné nápady kouká jak na ufo. Takže by si SŽ mohli vytáhnout hlavu odtam, kde ji mají a začít to řešit – požadavky na provoz na hraně, tak řeším posílení. Zajímavý, že silnice se staví furt nový a větší, jen na dráze je to jak za krále klacka.

Leoš Konečný

To je dobře – přeji RJ hodně úspěchů

medical_examiner

😂😂😂

dvojiteF

??

Majkl

Taky přeju ať jim to jde. Další státní smlouvu potřebují. Na komerčních vlacích jsou těžce v mínusu a stát stále pomoc nevyjednal.

ČD4ever

Napájecí stanice toto zvládnou? 2 Vectrony v plné zátěži? Snad s tím SŽ počítá…

Dušan

Zvládnou, ale jedou všechny trafa na full a obě trakční stopy jsou na všech čtyřech místech příčně sepnuté a celé jede to zcela bez zálohy – není jakákoliv redundance. V ideálním stavu by nemělo být nic nikde příčně sepnuté a trafa fungovat zajištěním napájecího kritéria n-1, aby se dala provádět údržba.

Kočka není pes

Radim dostane aspoň lepší úvěr na koupi lepších dostavníků….A ano!!Prachy nesmrdí…..😂😂😂Kdepak…..

Tady na Moravě

Nebyla by cesta třeba postrky nechat na samotných dorpavcích a proplácet jim je? Nebo proplácet spotřebovanou energii navíc oproti cestě přes MuN?

Alibaba

Otázka je, kolik by to dohromady muselo být vozidel, kdyby si každý dopravce měl vozidla měl obstarávat extra sám? kromě ČD by asi všichni musely něco pořídit, a pak je teda otázka, zda by to bylo levnější než „univerzální postrková služba“, kde i SŽ bude mít zájem udělat oběhy a JŘ tak, aby to jezdilo a vycházelo s minimálními prostoji.

Jaaa

I tak by to mohl spíš vyřešit trh. Třeba by takovou službu začal sám někdo nabízet. A třeba by nebyl jeden…

Alibaba

Jenže tady to vypadá, že trh by ty objemy přeprav mohl přesunout na dálnice a silnice, což není dopravně ani politicky průchozí.

ros

Odhaduji tak 99 procent vlaku ad hok ,tak udělat oběhy asi nepujde.

Majkl

Kromě ČD Cargo

Ondra

No šotoušsky to není dobrá zpráva, ta zářivá žlutá se ke špinavosti carga vůbec esteticky nehodí 🙁 jinak technicky, ty postrkové stroje budou jezdit vzadu za vagonama nebo vpředu táhnout? a hádám že co dojede do KH (a naopak) tak tam zůstane do další rundy, nebo lze snad čekat zvýšený provoz samostatných lokomotiv mezi KH a Brnem?

asdfg

A metransácká stříbrná je co? 😀

Ondra

Ta mi nepřijde tak zářivá 🙂 nevím jak často se to umývá, ale ještě jsem neviděl Metrans který by mě opticky trkl svojí výrazností 🙂

Jozef

To je řečí. Vyhrál RJ a bude k Tamm pokažde ,abych nečekal 3 hodiny, až ten postrk někde najdou. Mně vadí to, že p. Jančura křičel, jak ČD doplácí osobku z nákladní dopravy. Jenomže teď zřejmě dochází peníze, tak se to může, nebo je to jinak?

Ondra

Do ekonomiky se nemíchám, já to myslel opravdu hlavně esteticky 🙂 jinak nevidím do financování ČD ani RJ, ale prostě je to business jako každý jiný, každý podnikatel vyhledává příležitosti k zisku, to je podstata jeho existence..

Vašek

Jozefe, kšeft je kšeft a peníze nesmrdí.

Lukáš F.

Jančura křičel, že ČD doplácí osobku *v závazku veřejné služby* z nákladní dopravy. To u RJ příliš nehrozí – jelikož ostatní dopravci nabídli postrk za vyšší ceny, to je důkaz toho, že to žádný extra vývar není, a na rozdíl do státního Jančura nemá důvod držet nějakou ztrátovou smlouvu se státem.

Jozef

Ano, s tím souhlasím. Ale mně jde o to, že pak se ČD muselo rozdělit na osobku a nákladní, takže teď je osobní stratovejsi, než byla. Tedy RJ udělá taky nákladní dceru, aby křížově nefinancoval a dodržel,co požadoval po jiných?

Leinad

Založení ČD Cargo nebylo nutné.
Způsobů jak vyřešit parazitní ceny v osobce, bylo několik.

Y.K.

Vzhledem k tomu, že to je přímý kontrakt na práci za nějaký obnos (ne dotace ztrát), tak si vyzískanými penězi může dělat co chce. Pokladní příjem jako každý jiný proti faktuře. Jestli bude provoz ztrátový nebo ziskový je jeho management, případnou ztrátu mu nikdo neproplatí.

medical_examiner

Ono to Jančuru přejde, až bude svými autobusy financovat Státní dráhy…
Z vysokých poplatků za silnice…

Kubrt

Jak může postrkový stroj táhnout?

asdfg

podvozky vhledem k lokomotivě táhnou 😀

Ondra

Zcela otevřeně se přiznám ke své technické neznalosti, jsem zvyklý vídat lokomotiy vpředu 🙂 samozřejmě slovo postrk indikuje tlačení, ale ono to taky může být jen obrazné pojmenování, proto jsem se ptal 🙂 no, ale uznávám, mohl jsem se více zamyslet 🙂

Míla

Ondřeji, je vlaková lokomotiva, přímo na prvním voze, pak je přípřež, ta je před vlakovou loko a pak se používá postrk, který tlačí na konci vlaku. To že jednotlivé pozice lokomotiv na vlaku můžou být obsazené dvojčetem, se může stát, bo dvojče jsou dvě loko společně ovládané z předního stanoviště jedním strojvedoucím.
Že se tato služba pojmenovala „postrková“ , ještě nemusí znamenat, že je tím daná technologie práce. Možná už je to určený, nevím! Ale na postrku není úplná odpovědnost za sledování návěstidel a už vůbec není za vedení vlaku, takže si myslím, že to i jako postrk prováděné bude.

Řiditel

Na youtube jsou nějaká videa, myslím z okolí Kralup nebo Kladna, kde byly na těžkých nákladních vlacích lokomotivy jak na začátku a konci vlaku, ale také ještě i uprostřed. Myslím, že to byly bardotky.

asdfg

Postrky jezdí běžně třeba kolem Třebové, z Nymburka na Chlumec nebo z Litoměřic do Štětí. A v motorové trakci to je na nákladech též poměrně běžná věc, tam ještě se často používají dvojčata.

zdeno

Pokud se pamatuji, postrková lokomotiva stála v Polepech a strkala nezavěšená na kopec před Hošťku.

Zdendik

Prakticky od zažátku, co zapnuli troleje z Maloměřic na Kutnou Horu byly ve vlacích nahoru dvě laminátky vpředu, každá měla svou osádku (nebylo propojené řízení) a po průjezdu Tišnovem za nimi vyrážel nezavěšený postrk. Případně už to jelo jako zavěšený z Maloměřic vzadu se staženým sběračem a teprv v kopcích začala tlačit. Ten nezavěšený postrk bez autobloku byla pěkná kulišárna a vedlo to k neštěstí u Říkonína. Odskákali to obsluhy tratě a ve vyšetřovací zprávě se nevyskytují místopisné názvy. Po tomto průšvihu se teprve začal stavět autoblok.

Radek vB

S tím Řikonínem nemáš pravdu.

Jan Kužílek

S více body toho textu nemá pravdu.

Ondra

Díky za vysvětlení, stručné, jasné a bez zbytečných narážek na nevědomost druhého. To zde myslím není zvykem 🙂

Martin V.

Může zavěšený postrk rekuperovat, nebo je to proti předpisům?

ros

Na postrku musí být edb vypnuto,takže snad nemuže.

Leinad

I na zavěšeném? Spřažené jednotky (Regiopanter) rekuperují, proč by nemohly lokomotivy?

Chronosphere

Vždyť je to děcko

Alibaba

Tak pokud budou někde odstupovat, tak spíš bude větší frmol vracejících se lokomotiv z míst odstupu.
Očekával bych odstupování ve Světlý (od KH), teoreticky už v Leštině, Z opačného směru končí krizové stoupání ve Vlkově (kde v minulosti například odstupovala přípřež expresu Hungária, když měla Hungárka 16 vozů).

Jaaa

Na trati existuje návěst „konec práce postrku“, a na HB – Brno je osazena, takže bych očekával, že nezavěšený postrk bude odstupovat právě u ní.

Alibaba

Myslíte, že na takovou vzdálenost (třeba jen Majlont – Vlkov a z druhé strany K. Hora -Leština) bude jezdit postrk nezavěšený? Myslím, že by to bylo dopravně komplikovanější než odstup (odpojení z háku a brzdy) a jízda jako lokomotivní vlak dolů sólo.

Roman

Podle technických podmínek vlaku půjdou buď na postrk, anebo pokud to nebude možné, tak na přípřež. Máte vlaky, kde je postrk zakázaný.

dvojiteF

Ktoré ?

Dušan

Třeba ty, které mají v soupravě řazeny vozy lehké stavby nebo v zadní polovině soupravy je výškový rozdíl nárazníků vyšší než tuším 60 mm – laicky řečeno, postrk je 100 %-ně možný jen u vlaků složených z jedné řady vozů – kotle, cement, kontejneráky, ale už třeba ne u směsek – nicméně každý dopravce/manažer infra to má stanovené rozdílně…někde třeba musí být všechny vozy ložené atd.

dvojiteF

Dakujem

Dušan

A ještě něco málo k provedeným měřícím (zkušebním) jízdám z pera Správy železnic, státní organizace – finanční náklady na zajištění zkušebních jízd a provedení
analýzy kompatibility činily v celkové částce 5 691 309 Kč bez DPH.

Tomáš Záruba

Aneb jeden zlomek z vícenákladů na to, že infrastruktura není „univerzální“. 🙂

Vlastimil Kocurek

Věřte mi, že pro laika je nutnost postrků, kvůli nevhodně udělané trati jen další prapodivnost naši železniční infrastruktury. Celkové je toho hodně a člověk se ptá, jestli je v železniční dopravě také něco, co laikovi připadne normální, nebo jedno velké bizárium.
Samozřejmě v těchto dskuzích je všechno normální: havárie, padání TV, …………

medical_examiner

A na kolik milionů přišlo to zajištění kompatibility? 😵

Tonda Sehnal

Úsměvné… Trochu kontrast s tvrzeními ze začátku podnikání ve smyslu „státní nikdy!“. Teď čím dál víc přisátý na státní cecek, jak to jen jde 😀
Odříkaného chleba největší krajíc? Nebo jak se to říká? 😀😁🤦

Ondřej

Mám za to, že Regiojet byl původně založen, aby posílal nabídky na rychlíky po krachu komerčního projektu HighJet.

Jaaa

Ostatně název tomu napovídá.

SaulGoodman

Přisátý na státní cecek? Pod tím si představím čerpání nějakých podpůrných dotací, práci v přebujelém státním aparátu a podobně. Rozhodně ale ne vítězství v otevřené soutěži na zajištění služby, kterou teda poptává shodou okolností stát. Kdyby tu stejnou službu objednával třeba ŽESNAD, tak by jako byl RegioJet „přisátý na žesnadí cecek“? 😀 A jinak je přisátý na cecek cestujících na jadran? 😀

Jimbo Jones

Úsměvných je hlavně těch deset let trollení Jančury a štěkotu různých Tondů, aniž by to s karavanou jakkoli pohnulo :).
Ale když vás to baví…

Tonda Sehnal

Ale to zas nee 🙂 Mě je barva úplně fuk. Svět se bude točit i beze mne. Jen mi přišel úsměvný ten kontrast 😉
Byť důvody chápu.

Panda

Nesmysl, jen upozorňoval, že komerční linky nejsou vyzobávání rozinek a většina dotovaných linek je pro dopravce výhodnější.

Jiří Kocurek

Jenže slova třídního nepřítele je nutno překroutit tak, aby to vypadalo dostatečně špatně a tím pádem se mohl brát klacek na psa. Lež vložená do úst obžalovanému je důkazem viny a podobné „věci“.

navratp

Přísátý na státní cecek je Agrofert nikoli Regiojet. Když něco prodáte státu, dostanete zaplaceno. To nejsou dotace.

Y.K.

Státní cecek, hm. Je to naprosto legitimní komerční kontrakt dle výběrového řízení a je jedno kdo je zadavatelem. Navíc se nikdy nezříkal vstupu do ZDO, když už mluvíme o dotacích, vadilo mu automatické odklepávní, že to co si ČD řekly, to dostaly. Což byla a mnohde ještě je pravda. Žádná soutěž, žádné zkoumání relevance ceny atp.

pamětník

„Navíc se nikdy nezříkal vstupu do ZDO“
A železniční Liberecko před léty bylo co? Proč se tedy tehdy nepřihlásil?

bkv

To se odkazuješ k době kdy ČD podsekly cenu a Plzeň – Most jezdily za 17 Kč/km, ačkoliv obvykle pobíraly dotaci 80 Kč/km?

Já, kdo jiný

Nově příchozí Traxxy MS3 budou verze s Vmax 160 nebo slibovaných 200 km/h?

Avlaky

Obojí
Z 15 kusů budou:
4kusy na 160
11 kusů na 200

medical_examiner

Hmmm…to bude dobře normalizovatelné…

Jerry

To je zajímavé že zrovna přes Vysočinu se udělají státní postrky které platí sz. když je výluka nebo jiná situace tak to sz nezajímá , jezdí si třeba po poli.. jasná malá domu regiojetu.. kamarád Babiše.

Jaroslav Tyle

Prosím, nepleťte si pojmy s dojmy. Infrastrukturní postrky přes Vysočinu prosazuje ŽESNAD.CZ již 5 let. A teď se to konečně začíná realizovat, bohužel pod tlakem blížících se výluk. Původní záměr byl kvůli přetížené trati Kolín – Česká Třebová osobní dálkovou dopravou. Samozřejmě, že by nákladním vlakům pomohla podobná opatření i u jiných výluk. To, že výběrové řízení vyhrál RegioJet, je na základě jejich nejnižší nabídky. Pro nákladní dopravce je důležité, aby postrková služba probíhala spolehlivě a výkonně.

Jerry

On postrk je taky něco jiného než táhnout vlak s pěti vagónky.

Y.K.

Jistě a proto se konalo výběrové řízení, kam se přihlásil kopec dopravců. Svatá prostato.

Jerry

Fakt já sem si toho nevšiml… Jsem úplně… A vyhrál to osobní dopravce

Jirka

Ne, vyhrála to firma, co má lokomotivy. Kdyby to vyhrála firma, co má leteckou dopravu, to bych povytáhl obočí, protože CESSNA se na postrk nehodí. Ale když to vyhraje někdo s lokotovima, tak to není vůbec divný.

ros

V tom případě musí mít licenci i na nákladní.

Bergham

ČĎákům praskají žílky. 😀

Palecek.M

přímo jim praskají aorty, zejména po informaci, že se ČD o zakázku vůbec neucházela

Pražák

Řekl bych, že ucházely, sice prostřednictvím dceřiné firmy, ale to je spíše technická záležitost.

Baraba

ucházely prostřednictvím ČD Cargo a ODOS

kakov

a proč? já myslím, že většině je to u zadku….

medical_examiner

Jak kterým. Třeba já soucítím s nákladními vlaky…

Avlaky

Krásné to pan Ondrůj ututlal,

Loko vezme že stávající vozby, ale zase si na stávající vozbu najme další….

Během ledna měli jen 7 vectronu

Ten_z_Bíliny

No a? To je jejich věc přeci 🙂

Avlaky

Já jen říkám jak to je v praxi, že nepřiznají to že si půjčí loko kvůli postrkům

Kubrt

No a? Půjčování lokomotiv je standardní legalni praxe.

švestka

V socialismu nic takového nebylo! Všechno hezky státní.

Procházka

Trochu se mylite, např.šachta v Tušimicích si půjčovala bardotky a čmeláky odČSD.

švestka

Jj, některý zamračený pak skončili na východním Slovensku, kde jezdí dodnes. No jo ale ta šachta byla taky státní.

Jiří Kocurek

Ale to byla státní firma státní firmě, to bylo vpořádku.

Ondra

Opravdu „hezky“? 🙂

medical_examiner

Nebojte, bude to zpátky…

Uuuu

A není to jedno? ČDC i ČD si taky pronajímá 193 na výkony, probuďte se. Už nejsou 90.léta.

Avlaky

Já to myslel tak že se to snažil zakrýt, ikdyž na tom není nic špatně

Všichni víme že si teď skoro každý dopravce půjčuje

kakov

možná máte pravdu, ale na tom není nic špatného, jeho úkol je zajistit postrky a jestli to udělá koupenou nebo pronajatou loko, je úplně buřt, jediné, co by bylo k pozastavení je, kdyby to chtěl zajistit kradenými loko a to nehrozí……

Y.K.

Vždycky měli půjčené nějaké moderní lokomotivy. Nikdy jste neslyšel o operativním leasingu? Zrovna na takovéto akce ideální věc.

ABC

Do švestek!

Ondra

Ne, do Kutné hory 🙂

medical_examiner

Teď je únor…letos by mohl klapnout funebrák…

Avlaky

Do léta ještě další loko mít nebude (ms3)

Na osobní přepravu potřebuje
16 více systému
Na Polsko 4 více systémy
Na Chorvatsko 2 více systémy
A aspoň jednu zálohu

23 kusů

7(ms3) + 4(ms2)

Takže bude potřeba 12 vectronu + 5 na postrky (Včetne zálohy)

Facepalm

A? To je snad normální praxe v tom „prohnilém“ kapitalismu, že když dostanu zakázku, opatřím si nějakým způsobem prostředky na její splnění, ne?

noerf

Za běžné situace potřebuje 16 vícesystémvých lokomotiv, nyní 12. Z toho má 4 traxxy MS2, 2 traxxy MS3 a pronajeté Vectrony (5 žlutých dlouhodobě a několik operativně). Takže nové traxxy MS3 nahradí na linkách Vectrony, které pošle na postrk a případně si půjčí další vectrony

Avlaky

Ano, potřebuje i 4 do polska

Jiří Kocurek

Je to sviňák! A živnostník! Slíbil postavit dům a co udělal?! Nakoupil cihly!!

RHh

Taková poslední malá domů od Babiše 🙂

Jaroslav Tyle

Toto nejsou peníze od Babiše. Toto budou peníze od SFDI pro zajištění nediskriminační infrastrukturní postrkové služby. Za tyto peníze se očekávají výkony, tzn. pokrytí provozních nákladů.

Kalina

Ne, toto jsou v prvé řadě peníze daňových poplatníků. A být silničními dopravci / ČESMAD okamžitě podám stížnost z důvodu nedovolené veřejné podpory jen určitým podnikatelům a tím porušení rovného přístupu, jelikož silniční dopravci nikdy kvůli jakékoli objíždce dotace nedostávají.

Jaroslav Tyle

Kdyby nebylo potřeba opravit Brandýs n.O. – Ústí n.O. a Blansko – Brno, aby se tam nemusela dát pomalá jízda (což by nákladní dopravě nevadilo), nikdo by nákladní vlaky na kopcovitou Vysočinu nevytlačoval. Dělá se to pro cestující!

Kalina

Opakuji, že v případě silniční objíždky se nikomu vícenáklady s tím spojené za veřejné peníze nekompenzují!

Facepalm

Zapomněl jste na leteckou a lodní! A taky jste si zapomněl ráno vzít ty pilulky, co vám předepsal váš psychiatr.

medical_examiner

Tomu si bude stěžovat na nové prášky…
Ty staré mohl spláchnout do záchoda, ale ty nové plavou…😁

Já, kdo jiný

S tím se nedá nesouhlasit. Zajímal by mě výsledek, kdyby Česmad podal stížnost k Evropské komisi za nedovolenou podporu.
Představte si, kdyby to komise zatrhla, železniční dopravci by si museli zařídit postrk ze svého a Regiojet žádal po Sprželi náhradu za ušlý zisk.

Jaroslav Tyle

Představte si, že by si náhradní autobusovou dopravu museli doplácet cestující!

Já, kdo jiný

NAD se týká závazku veřejné dopravy. Nákladní doprava je čistá komerce. Navíc alternativy existují. Proč musí přes ČR jezdit tranzit SK,H – D, ze kterého má každý v ČR prdjazl. Alternativa se jmenuje Passau.

asdfg

https://provoz.spravazeleznic.cz/kalkulacka/

Si můžete spočítat, kolik tranzitující vlak zaplatí.

Jiří Kocurek

To by bylo řevu, kdyby němec prohlásil, že mu doprava banánů do ČR ojíždí koleje i silnice, že z toho nic nemá a tak s něma vyrazí dveře. To by se asi za němčinu rozbíjely držky lešenovou trubkou bez ohledu nato, že děcku je 6 roků.

Jakub

Právě, že Evropské komisi tohle vadit absolutně nebude, protože se to dělá pro to, aby silnice kvůli tomu, že kdyby nebyly postrky, nemohla převzít železnici přepravy, o které má určitě zájem… Jen nemáte nic na práci, tak tu trollujete ostatní!

Já, kdo jiný

A není to diskriminace silniční dopravy?

Paja

No i kdyby byla … tak na západě existuje pojem „pozitivní“ diskriminace. A „pozitivní“ v tomto kontextu je právě diskriminovat silniční dopravu.
Ostatně jako diskriminaci (systémovou) můžete brát to, že ve městech se ubírají jízdní pruhy, ale je snaha přidávat koleje.

Já, kdo jiný

A ještě jedna věc: Nemohli by třeba silniční dopravci v tranzitu SK-D žádat převoz kamionu nebo návěsu za 1 Kč třeba z důvodu, že je v ČR drahé mýto a železnice je takzvaně ekologická?
Druhá věc: Kde máte jistotu, že nová vláda nehodí do kraviny jménem státní postrk vidle a RJ „dostane“jako kompenzaci rychlíkovou vozbu Praha-HB-Brno v závazku?

XB-1

A kde máte jistotu, že na Zemi nedopadne velký asteroid a nebude to všechno jedno?

Tomáš Záruba

V objednávané dopravě (busy) od určité doby trvání objížďky ano. A myslel-li jste kamiony, tak těm zase nikdo nenařizuje každých 20 km na půl hodiny zastavit a uvolnit silnici IAD (což je možná vlastně škoda 🙂 ).

Panda

Na objíždce ale narozdíl od dálnice neplatí poplatky za ujeté km…

ros

Ale zrovna ted jezdí silničáři s pluhy a odklízí sníh ze silnice.

Pe.tr

A odkud ho mají odklízet ? Z kolejí ?

Leinad

A je správné, že SŽ zakáže dopravcům některé typy (kombinace) lokomotiv, aby SFDI mohl platit státní postrk?

Alibaba

Je to správné, pokud jde o bezpečnost.
Nebo tam maj jezdit kombinace lokomotiv u kterých hrozí, že budou nepříznivě ovlivňovat kolejové obvody, protože se velmi pravděpodobně mezi jejich transformátory prohání nějaké výšší harmonické frekvence nežádoucích kmitočtů?

Leinad

A opravdu je správné na celostátní dráze stavět obvody, které se nechají rušit lokomotivami splňujícími TSI?

kakov

oni se tam staví, nebo jsou tam z minulosti? bohužel jsou zděděné z minula a nejde je všude vyměnit přes noc

Alibaba

Od kdy tam ty obvody jsou, a odkdy tu jezdí lokomotivy s TSI?
Já si pamatuju, že v minulosti se třeba řešilo navrhování lokomotiv 163 a 363 tak aby frekvence jejich měničů neměly 25, 50, 75 a 275 Hz a neovlivňovaly kolejové obvody.
A jak píše kakov, ze dne na den (roku na rok) to nezměníte, a priority byly jinde, do teď se moc přes Vysočinu s moderníma lokomotivama nejezdilo.

Jiří Kocurek

Byl tam zákaz vjezdu. Však tam taky nikdo nejezdil. A ze dne na den? Je to už 10 roků, co se o tom problému ví.

Avlaky

Však Babiš je na straně ČD ne? , Já nevím pořád se to mění

Kubrt

Babiš už je jen na své straně, na nic jiného mu nestačí kapacita.

Jackub

Vždycky byl. O nic a nikoho jiného mi nikdy nešlo.

Kubrt

Měl dočasné spojence, které potřeboval ke svým cílům.

Jackub

Přesně tak. Vždycky to tak bylo.

Leinad

A má to někdo ve vrcholné politice jinak?

Kubrt

Pouze Babiš funguje (v rámci ČR) jako neotřesitelný majitel své strany, kterou si založil pro svůj osobní prospěch, pro zájmy svého byznysu. Na rozdíl od politiků „tradičních stran“ nemá v rámci strany konkurenci, nikdo se mu vážně nepostaví, kdo se postaví, odchází – ano, sám a dobrovolně, protože pochopí, že to nemá smysl. A zůstávají ti věrní – buď ovce, nebo i schopní lidé, kteří si v ANO dělají svou politiku, ale nemají ambici Babiše sestřelit (Macura, Vondrák). Trochu se tomuto modelu blíží ještě Okamura (a dřívě Bárta), ale Babiš se svým byznysem jede v jiném měřítku.

Bertik

Dekuji za apoliticky komentar k doprave.

Martin2

No není to nádhera? Lokomitivy nemá jisté, chybí mu 18 lidí, ale přesto vyhrál soutěž na postrky. Jak může firma, která nemá potřebný materiál a personál vyhrát. Tohle se týká všech soutěží na SŽ(SŽDC) co se v poslední době odehrávají na české železnici.

David

A komu se někde jen tak povaluje 18 strojvedoucích, kteří nic nedělají? Ty lidi by musel přijmout i kdokoli jiný, kdo by tu soutěž vyhrál.

Martin2

To je absolutní nesmysl.

Leinad

Možná u modrogum, odbory nadšené z režijek by radostně odkejvaly další přesčasy

Martin2

Další hodnotný příspěvek od dalšího hloupého člověka.

Paja

No on reagoval na podobně hloupý příspěvek váš.

Martin 2

Další inteligent se ozval.

Pepík

No tak odřekne pár vlaku v osobce a hned bude mít strojvedoicí na postrky .

BND 30

A o předběžném smluvním zajištění si už třeba slyšel?
To měla např Arriva čekat, jak soutěž dopadne a pak teprve začít shánět techniku a lidi ?
Možná by tě vyléčilo, být nějaký ten rok OSVČ…

Martin2

Viz Bulhaři a Arriva ty OSVČ.

BND 30

Co máš konkrétně proti Bulharům ? Jen že jsou to Bulhaři, víš o nichž kulový, jen sis potřeboval flusnout.
Jseš rád, že se svýma rukama najíš a budeš se navážet do druhejch 😅😅😅

Martin2

Proti Bulharům nemám nic. Jenom proti takovým slaboduchým jako jsi ty.

Avlaky

A RJ už nějaký ten měsíc firy shání a loko si půjčí od ell

ros

Je otázka, kam ty lidi za 3 roky vrátí ,až postrky skončí

libcha

A jak si to představujete, aby se to tedy udělalo jinak? Před účastí ve výběrovém řízení musí každý účastník předem najmout lidi a nakoupit lokomotivy, a když pak náhodou nevyhraje, tak je zase propustit a prodat? A když vyhraje, tak je pak X měsíců vydržovat nevyužité, než nastane začátek plnění?

Ale jestli si mám vsadit, tak vsázím, že postrky RJ budou fungovat od prvního dne bez problémů. Ostatně, kdyby bylo nejhůř, už u nás roky fungují půjčovny lokomotiv a strojvedoucích. Všimněte si, že na rychlících Brno-Bohumín je Vectron v nátěru nějaké půjčovny spíše pravidlem.

Martin2

Nějak jsem si nevšiml, že Radim vlastní všechny Vectrony co jezdí v jeho barvách. Pro mě prostě velice podezřelé, že všechny velké státní zakázky vyhrává Jančura. Jinak už v létě jsem věděl, že mu tento výkon bude přiklepnut. Jeho zamestnaci se tím chlubili.

Avlaky

Velké jako R9?

Ano ale ty žluté mají specifickou smlou, lze si je po 10ti letech odkoupit, ale ty ostatní jsou čistě půjčené

Kubrt

„Všechny velké státní zakázky vyhrává Jančura“
Aha, zase mi něco uniklo asi.

Martin2

To se stává každému.

BND 30

Detektiv Klubíčko vyšetřuje…

Martin2

A je to snad trestný čin?

BND 30

Možná by to mohlo mít o fous vyšší úroveň než Extra, Blesk, Šíp…

Paja

No mohl by být, když tu naznačujete že ta zakázka byla dopředu domluvená a vy jste to věděl (a nenahlásil)

medical_examiner

Zajisté, rozvracení republiky v prenatální fázi…😁

Karl vB.

…a nechtěl byste obnovit vydávání Dikobrazu? To byl kdysi takový humoristický týdeník.

Martin 2

Hledáš sponzora? Moc se omlouvám,ale tolik peněz nemám.

Vbb

“ tolik peněz nemám“
Aha, to objasňuje mnohé.
Moc peněz sice nemáte, ale zato přesně víte, jak to mají dělat ti, kdo peníze mají.

Martin 2

Na Všeználka si tady hraješ ty, né já.

Jiří Kocurek

Tak v tom případě je krajně podezřelý každý, kdo bydlí v pronajatém bytě, žeáno? Když teda pronájem je ideově špatný.

Martin 2

Nic takového jsem tady nenapsal.

medical_examiner

Pronájem je báječná věc.
Ale spíš z pohledu pronajímajícího…

Avlaky

Však on si ty loko na ně půjčí , akorát první týden na postrky nasadí vectrony ve žlutém nátěru, aby se neřeklo

Ale po půl roce tam budou už jen promajmuté

libcha

I kdyby … tak co?

Avlaky

Tak nic…,

Alexandr Mikulka

Aby se neřeklo co? On je někde v podmínkách nátěr?

Paja

No hlavně každej účastník byl měl prokázat před soutěží na stavbu tunelu u Budějc, že má na dvorku připravenej razící štít a nastoupenej příslušnej počet pracantů, protože jinak to je jen Radimův podvod 🙂

Kubista

A teď si vemte naopak, že by RJ (nebo kdokoliv jiný) měl k dispozici Vectrony, 18 lidí a neměl pro ně práci, teď co je horší?

Lancer

Ono je to celkem jednoduché, omezil provoz na trati Bohumín-Brno na polovinu a hned má dost LV i fírů. Jen se pořád divím, že to nikomu na MD nevadí, vždyť jezdí v závazku. Cestujícím to znepříjemňuje cesty do i z práce,jede každou druhou hodinu, vlaky narvané, ale po dotazu jediná odpověď-Covid…. Za toto slovo se toho dá schovat naprosto všechno… Návrh pro p.Sůru, což takhle se na toto kouknout, už to trvá opravdu nesnesitelně dlouho…

Lancer

Těch omezených dálkových linek zase není úplně X, :-). A pokud dojíždíte několikkrát týdně na této lince do práce, můžu vám říct, že to je pěkných pár hodin navíc,strávených na nádražích a v práci při čekání na vlak.To neřeším plné vlaky, tam k nákaze nedochází, vleky jso horší :-)).Ale asi je to zbytečné řešit, jako u většiny opatření chybí selský rozum ( úřední hodiny, malé obchody apod…)

Karl vB.

Pokud nevyhovuje časová poloha spojů a máte to i s přestupem („…pár hodin navíc,strávených na nádražích a v práci při čekání na vlak“), zkuste auto, nasednete a jedete.
Dotaz: Jak se čeká v práci na vlak?

Jaaa

Vy jste nikdy neseděl v práci delší dobu, abyste pak nemusel mrznout venku? Nebo podle vás všichni pracují na směny?

Karl vB.

Jsou i taková zaměstnání, kde se nesedí v kanceláři, ale např. se pracuje ve výrobě na lince, nebo v supermarketu na kase.

Bob

ale i montér ve fabrice a pokladní ve kšeftě má šatnu…

Paja

To ale pořád není chyba RJ, jak jste sám napsal, jezdí v závazku, takže to je tak jak chce MD.

Vbb

„Těch omezených dálkových linek zase není úplně X“
No tak jich je X – 1, no… 🙂

Vbb

„Jen se pořád divím, že to nikomu na MD nevadí, vždyť jezdí v závazku. “

(o dva články níže:)
Středočeský kraj od března zruší desetinu spojů ve veřejné dopravě, zdraží od července.

Taky navrhnete p. Sůrovi se na to kouknout? Vždyť ty ČD taky jezdí v závazku!

Avlaky

Loko má jistě, víte kolik má Ell volných loko….?

asdfg

Nevim jak konkrétně ELL, ale celkově je teď víc volných mašin k pronájmu. Dokonce se pronajímají i o fous levněji než před covidem.

Avlaky

Jasně, ale jde o to že mašiny jsou…

Ell jsem použil, protože s tím RJ spolupracují nejvíce

Facepalm

Jste koukám v roce 2021 objevil kapitalismus. Půjčování lidí i vybavení je úplně normální ve všech oborech, stejně jako najímání si lidí a pořizvání vybavení až ve chvíli, kdy jsou potřeba. Představa, že se do soutěže hlásím ve chvíli, kdy mám všechny v zadání požadované lidi najaté a nakoupenou výbavu, je, mírně řečeno, úsměvná.

Jiří Kocurek

Ne, za komunismu každému ten byt patřil. Nic se nepronajímalo. Jen to vlastnictví nebylo v katastru a nájem byl nízký. – sarkasmus

švestka

Zkraťme to, vyhrát může jenom ČD jinak je to spiknutí!

medical_examiner

Ano, takže jako opatření budeme Os lámat tak, abychom se vešli do limitu 300 000 km/rok…
Pak, po pápá EU, je budeme naopak spojovat, a ušetříme tak čísla…

asdfg

Znám jednoho co tam jde od ČDC PP Pardubice. Takže se nebojím že by lidi nesehnal, případně jsou tu různí LokoTraini a Strojvůdci CZ co pronajímají fíry.

ros

Nejdříve musí být zakázka, pak se shání vybavení.Pokud mají být postrky efektivní,tak to vidím na 15 hodinové směny to je 24 lidí plus min.2 na pokrytí mimořádností a dovolených plus střídač na ježdění do dílen,to je min 27 lidí,ale třeba těch 18 bude taky stačit.

Fučida

A co ČD Cargo, bude využívat tyto postrky, nebo pojede ve vlastní režii? Laminátek má asi dost, ale četl jsem (nevím, zda to ještě platí), že kombinace stará mašina-vectron není povolená kvůli rušení kolejových obvodů (příp. mě opravte). A co třeba eso-vectron?

jan.lbc

Proč by ČDC mělo dávat vlastní loko, když je na daný úsek postrk zajištěný? Nasazení vlastního stroje znamená zbytečné navýšení nákladů, když ty náklady kryje SŽDC.

Jaroslav Tyle

Eso-Vectron Správa železnic nezkoušela, takže to není povolené. O vyzkoušení dalších kombinací lokomotiv ŽESNAD.CZ dále žádá, zejména TRAXXů jako druhého nejvíce využívaného typu lokomotiv v tomto dopravním směru.

Gwann

to chcete říct, že postrk za takové prachy vysoutěžený a podepsaný a půjde postrkovat akorát vectrony? eso, neměřeno, traxx neměřeno, laminátka jak?

jestli tohle není sabotáž, tak už asi nic.

asdfg

Hlavně jestli někdo proměřil státní postrk Vectron a řadu 380! XD

Gwann

momoběžné, řada 380 je jen v osobní dopravě. dtto 242, 263 a 350

asdfg

Sarkasmus, někteří tu stále řadu 380 propagují a doufají v její výrobu. 😉

ros

To by musel státní postrk i na přípřež, ale to by toho moc neprojelo.

Jackub

A už někdo změřil vícenásobnou trakci laminátek? 😇 Asi se do toho nechce, co? Kdo ví, co by se totiž zjistilo. Překvapivě totiž ruší stará polská odporová šestikola, tak aby na tom laminátky nebyly stejně… 🤔😁

Jaroslav Tyle

Určitě jsou na tom laminátky hůř, ale mnohaletý provoz je již dostatečně otestoval a nikdo se po ně nemusí podepisovat.

Tomáš Záruba

Stejně to je úplně úchylný, že už pomalu ani nikomu nepřijde divný, že na odvezení vlaku víc než jednou mašinou se na konkrétní trati musí zkoušet konkrétní dvojice (trojice?) řad… Ale tak hlavně, že se furt mluví o interoperabilitě. 😀

Martin V.

To je podobné, jako kdyby se v každé domácnosti muselo zkontrolovat, že zásuvky (a elektřina v nich) je kompatibilní s novým elektrickým spotřebičem, který jsem si koupil. 🙂

Tak snad je norma na elektrický rozvod, je norma na elektrické spotřebiče. No a pak už to jenom zastrčím a funguju! Ale to není dráha železná…

Gwann

no, občas tomu tak je. 😉

kamarád si koupil promítačku a hned ji odpravil některé součástky. byla na 110V – US zástrčka – tu vyměnil, ale nepřepnul na 220 V….

ros

Stačí velká flexa bez rozběhu a neuříznete v bytě nic neb vyhodí jistič.

Jackub

Spíš mám pocit, že by naměřili něco, co se nelíbilo/nevyhovovalo, a přitom se právě nic neděje… 😉 Ruší-li polská šestikola z 60. let, není důvod, aby nerušily naše lokomotivy ze stejné doby se stejnou technologií pod kastlí…

Lukáš

To je už Vectron schválený na postrk?

Marty

Ano

Jakuza

A kde to najdu? Ona vyšla nejaka aktualizace doplňku za leden? A on uz je aspoň dvojmo Vectron na Vysočině schválen?

Dušan

Napřed je potřeba mít vyměněné kolejové obvody ve stanicích – to se dělá ve 3.etapách a ta poslední ještě není hotová, pokud vím, takže v D2/1 nemůže být zatím nic. Ale SŽ si zatím nachystala PPD-čko na ty postrky s tím, že platit bude ode dne zveřejnění, tj. nejdříve od data ukončení té 3.etapy výměny KO, což by měl být +/- duben. „Přednachystané“ PPD je ke stažení na linku níže: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/64303803/SZ_PPD_01L2020_20201203.pdf/3e430c99-7549-4d56-958c-76028af77303?download=true Tam vzniká ale spíš jiný problém – Vectron může buď tlačit nebo táhnout jako přípřež, jenže SŽ ty náklady bude platit pouze za postrky a nikoliv přípřeže, tam si… Číst vice »

Dušan

EDIT: Aby to bylo opravdu nediskriminační – jakože samozřejmě není – tak by musela SŽ platit i případy, kdy Vectron bude v čele vlaku na přípřeži – takto by totiž bylo zajištěno, že toto může využít vlak libovolného dopravce bez jakýchkoliv limitních „technikálií“ – což ale SŽ očividně nechce a další problém je ten, že na poskytnutí postrku není právní nárok, SŽ je oprávněna ho bez uvedení jakéhokoliv důvodu odmítnout a navíc není oprávněna toto odmítnutí jakýmkoliv způsobem zdůvodnit. Celé v tom stávajícím znění je to zralé minimálně na soudní přezkum…

Jan Kužílek

A při tom lepší než spící postrkář, je Vectron na kabelu. Kdo si to jednou zkusí nechce už nikdy nic jiného.

František Plášek

Honzo zatím je schválení kombinace Vectron + Vectron. U dopravců jsou k připomínkování Pokyny pro provozování VPS a tam se uvažuje pk i přípřež.

Martin 11

Ale jen v nezávislé trakci

noerf

Už mají trojkové traxxy schválení pro provoz jinde než v ČR. pokud vím, tak na Slovensku s nima na podzim jezdilo ČD Cargo ve zkušebním provzu.

Avlaky

Ano, ale firove s nimi neumí, jinde ještě schválené nejsou

Traxxy nasadí zatím na R8 z ní vezmou vectrony a nasadí je do Polska

Já, kdo jiný

Kde na Slovensku?

noerf

V článku že 16.října zde a portálu je psáno, že traxxy ČD Cargo absolvovali zkušební jízdy na Slovensku.