RegioJet má jistotu vlaků na vídeňské letiště za brněnské dotace, provoz začne 11. prosince
Bombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu ve Vídni. Foto: RegioJet
Město zaplatí za půl roku necelých deset milionů korun.
Město zaplatí za půl roku necelých deset milionů korun.
Pamatujete si ještě na ty Otázky Václava Moravce, kde si Jančura nasazoval klaunský nos a křičel něco o tom, že RegioJet nikdy nebude brát dotace? Dlouho to Radimovi nevydrželo.
Dotaz… co je to dopravní obslužnost? Je okružní projížďka starým dieslovým vlakem (Pražský motoráček KŽC) dopravní obslužnost? Dotace 268 Kč/vlakkm za 2022 Je cesta Ostrava – Pardubice v LEO dopr. obslužnost? Bere nepřímé dotace tzv. kompenzace. Je dopravní obslužnost cesta vlakem Brno-KM-Zlín vlakem se třemi přestupy, když na téže trase jezdí přímý dotovaný resp. nedotovaný bus? Můj názor: čím déle se bude pod dopravní obslužnost schovává kde-co, tak tím dřív dojde k radikálním seškrtání na cesty do/z školy a k doktorovi. Tím chci říct, že peníze na vlak pro volnočasovou projížďku by se měly platit z peněz na rozvoj turistiky,… Číst vice »
Tak si shrňme s kterými dotačním úřady má RGJ smlouvu:
Brno
Jihomoravský kraj
Ministerstvo dopravy
Praha/SČK
Správa železnic
Ústecký kraj
plus bývalá smlouva s Min. Dopravy SR
Tak schválně o které dotované zakázky se RGJ bude snažit, když v příštích pár cca 5 dotačních úřadů bude hledat dopravce.
No jo. Holt za roky čínského víru Jančurovy firmy prý víc prodelaly, než kolik vydělaly v předchozích letech… dle slov R. Jančury
počkej až bude v politice 😀
Tak kolik dní bude RegioJet reálně plnit smlouvu se vším všudy.
Jako cestující z Prahy,taky hodně využívám letiště ve Vídni, a čekal jsem že ranní spoj z Brna na vídeňské letiště bude kolem 3 h ráno, aby se dala stihnout první odletova vlna 🙂 . Doteď jsem jsem jezdil do Vídně z posledním vlakem příjezdem 22:49…v klidným tempu do centra pivni restaurace a do půl třetí se nabumbal pivkama a gin tonicem 🙂 ….za ty roky ,jsem si na to zvyknul
🙂 Omlouvám se ,za román. 🙂
Tak můžete bumbat dál. Nebo jet třeba autobusem třeba Geprard expressu v 2:20 a první vlnu odletů byste měl stihnout.
z Prahy.
Nový módní výraz na tomto fóru a k tomuto tématu: ODLETOVA VLNA….:-(
Místo tohoto zbytečného komentáře byste nás mohl poučit, jaký výraz tedy máme použít pro část dne, kdy odlétá jedno letadlo za druhým a málo jich přistává, kterou střídá další část dne, kdy hodně letadel za sebou přistává, ale málo odlétá. Taková sinusoida by se klidně „vlnami“ nazývat dala, ale pokud máte odbornější výraz, sem s ním. Pokud oficiální výraz pro to není, nazývat to „vlnou“ není špatně.
no, mate to malinko spatne. ono i v prubehu odletove vlny docela dost letadel prileta, ony se celkem prolinaji. neni to tak striktne ohranicene.
Když si trochu pohrajete s excelem tak, jak jsem to udělal já, a promítnete si do grafu přistávající a odlétající letadla, uvidíte jasné střídající se odletové a příletové špičky. Nikdo netvrdí, že při příletové špičce nic neodlétá a obráceně, jen je vidět velice patrný pokles.
Je fakt, že kdyby odjížděl ve 4 ráno z Hbf na Schwechat, tak tím vyhraje velmi slušný jackpot, protože by ten vlak natřískal po střechu, protože veřejná doprava v tu dobu neexistuje, zatímco taxi mají žně…
Hlavně jenom magor by cestoval z oblasti jižní Moravy na ranní odlet z VIE mezi 6:00 a 7:00 uprostřed noci. Pokud mám takovou potřebu, vezmu si hotel přímo na letišti Schwechatt a přicestuji tam již v podvečer.
To se mi už několikrát stalo. Práce se mi protáhla, respektive poslední odpolední vlak byl tak zpožděný (resp. ujel přestup v Břeclavi), že bych poslední večerní odlet nestíhal, tak jsem s tím posledním vlakem do Vídně odjel bez stresu. Šel na hotel a pak z postele za 10 min na security control.
Z Vídně se kolikrát létá na levné eurovíkendy s letenkou za 500 Kč. Dát v takových případech za přespání v hotelu na letišti 3-4 tisíce, což je cena, do které se baťůžkář za celý víkend v evropském městě s klasickým ubytováním vejde bez problému, nedává moc smysl. Samozřejmě pro byznys cestující je to něco jiného.
Chápu oba diskutující. Je rozdíl pokud mi ráno z Vídně letí low cost za který jsem dal 20 euro nebo transatlantický spoj. V jeho ceně se pak už přespání v hotelu ve Vídni ztratí… Mimochodem taky lze dobře a výrazně cenově výhodněji přespat v hotelu u vídeňského hlavního nádraží a pak odtud ranním Railjetem v 5:45 na letiště, případně i dříve autobusy Vienna Airport Lines, které odtud jezdí v půlhodinovém taktu non-stop přes celou noc…
Ten noční spoj opět vůbec nic neřeší. S příjezdem 5:50 na letiště se nedá chytnout odletová vlna mezi 6:00 a 7:30 ráno (maximálně její konec), další vlna začíná v 9 a mezi 7:30 a 9:00 toho odlétá velice málo. Takže buď budete na letišti moc brzy, nebo moc pozdě. Kdyby vlak odjížděl alespoň o 40 minut dřív, už by byl použitelnější a ještě by navíc navazoval na brněnské noční rozjezdy. Na argument, že by pak byl na Hbf. moc brzy ráno se dá argumentovat tak, že taky by vlak mohl jako první zajíždět na letiště a až poté na Hbf.,… Číst vice »
Přesně tak myslím si že ideální by bylo kdyby tento spoj odjížděl třeba ve 3:08 z Brna byla by tam návaznost na noční rozjezdy a ve Vídni by to bylo dříve. Ten odjezd ve 3:48 je naprosto nepochopitelný.
Tady jde vidět koho město Brno a Jihomoravský kraj podporuje když budou financovat takový spoj který je absolutně nepoužitelný.
No a kolik tech lidi by tim jelo? Takhle rano staci nejaky autobus a ty asi jezdi uz ted.
No, jel jsem z Brna na terminál do Vídně 5. září. Velký autobus Gepard Expressu ve 2:20 obsazen 3 týdny dopředu, musel jsem ve 2:00 záhřebským flixem na Erdberg a taxíkem. Poptávka tudíž určitě je, jen 3:48 je fakt hodně mimo.
Dnešní vítěz v počtu komentářů je Jiří Kocurek!!!
Myslím, že vítězí ve většině diskusí… 😉
Počtem ano, presvedcivosti své „argumentace“, ni omylem:-)
Reagoval jsem na počet příspěvků, ano. 😉
Také jsem toho názoru, že dotovat leteckou dopravu a s ní spojené služby je plýtvání penězi a že by to vůbec nemělo být možné. Nahlédl jsem do zákona 194/2010 Sb. o veřejných službách ve veřejné přepravě osob a byl jsem velmi překvapen, že letecká doprava se pod pojem základní dopravní obsluha vejde. Cesty k uspokojení rekreačních a kulturních potřeb (opravdu je to v zákoně takto odděleno) a zpět jsou součástí ZDO. Komunismus v praxi.
Nikoliv dopravní obsluha, ale dopravní obslužnost. Za překlep se omlouvám.
Já zas nevidím důvod, proč by se tam letecká doprava zčásti nevešla.
Dobré spojení s významnými ekonomickými centry Evropy, a tedy s přestupem pak i celého světa, je velmi důležité. Mnohem víc, než šukafon do každé osady.
(Pod dobrým spojením se nemyslí lowcost třikrát týdně v nemožných časech.)
Ten důvod je jednoduchý. Leteckou dopravu využívá bohatší část veřejnosti a ta si vše může zaplatit sama. Babička jedoucí z osady do města často jinou možnost než šikafon nemá a do města jet občas musí. Koupák se letět vyvalovat k moři nemusí a pokud chce, tak ať si to zaplatí že svých peněz.
O žádných dovolenkarich nemluvím. To kvalitní spojení s, opakují, významnými ekonomickými centry, potřebuje byznys. Ideálně tak, aby se člověk odsud dostal ranním letem tam (do Frankfurtu, Paříže, Londýna…) na jednání a večer zpět. Nebo aby expati mohli snadno cestovat domu. A jelikož Brno se chce stát nejvýznamnějším městem pro high-tech, IT a bůhví co dalšího v ČR, tak takové spojení se světem potřebuje, jinak se tenhle byznys usadí jinde. Mimochodem, to nové megaletiste u Varšavy není nic spadlého z nebe, to je součást plánu, jak z Varšavy udělat přinejmenším regionální ekonomické centrum. Právě proto, že to je nutná podmínka, aby… Číst vice »
Podle mne je dotování linky na vídeňské letiště ukázkovým plýtváním penězi daňových poplatníků. Stačila by komerční doprava. Když někdo chce letět, tak by si ji rád zaplatil.
Oni to ví. Chvíli to tak nechají a pak to zruší až se někdo vzbouří.. Nic je to nestojí a pár lidí na tom vydělá.
To se dělá i v korporátech. Zavedou se benefity, aby se uspokojili lidi a pak se v nejbližší vlně úsporných opatření zase zruší, aby se uspokojil vyšší management. Nakonec jsou tedy spokojení všichni.
Ten ranni prijezd na Hbf v 5:18 navazuje pekne na prvni vlak na Curych ( Linz, Salzburg, Innsbruck a pripadne i Mnichov s dalsim prestupem) v 5:28. Nemusi to byt jenom linka na letiste. Nicmene kombinace RJ a OBB neni uplne idealni.
Jediny negativum vidim v tom, ze hlavne ten prvni spoj je tak blbe casovany, ze absolutne nenavazuje na nocni rozjezdy v Brne :-(. Kdo chce cestovat, tak musi jet z domu o hodinu driv.
Přemýšlím, kde by se teoreticky daly nahnat chybějící minuty.
Na mostě přes Svratku by klidně mohlo být 120 a nad ulicí Bidláky 160 km/h, dál je to rovné, jako když střelí.
Před Břeclaví je propad na 130 km/h, ale tam snad zastavuje úplně všechno.
Za hranicí CZ/AT je propad na 120 km/h až do Vídně.
Když by se totiž, čistě teoreticky nahnaly minuty, tak by mohl odjíždět později a navazovat na ty rozjezdy. Aneb co tomu chybí, aby to fungovalo líp.
To bylo první, co mne napadalo. Ať ten první vlak klidně jede o půl hodiny dříve. Doufám, že aspoň bude ráno přistaven, aby se dalo rovnou nastupovat a spát až na města (do Vídně).
#nadpropasti #nevyjedou #dosvestek
Nechápu, proč tohle není trestný čin. Aby daňový poplatník někomu přispíval na cestu na dovolenou, když se všude hromadí dluhy, to je opravdu lumpárna.
Ve které částí to má být trestné, vybírání daní jako takových? Ech…
To byste musel najít a prokázat příčinnou souvislost mezi tou cestou na dovolenou a objednávou vlaku. A pozor na to, abyste nenarazil s MHD v Praze na letiště, která tam vozí mimo jiné zaměstnance, podobně do ZOO.
ach ti internetovi pravnici 🙂
Spíš dezoláti z ČD.
Uklidněte se v Brně se dějí horší věci, tohle nikoho netrápí.
To je to stejné, proč ze svých daní platím nějaké LGBT průvody, když s tím nesouhlasím
Katastrofa. Pokud by něco takového navrhli socani nebo piráti, pochopit by se to dalo. Levičáci vždy soutěžili v tom , jak peníze, které vlastně ani nemají co nejvíce rozfofrovat. Ale že se k nim přidá ODS, to je smutné. Smutné, kde se dnes kdysi pravicová strana nachází. Vlaky na vídeňské letiště by měly být provozovány na podnikatelské riziko. Pokud se nevyplatí, dobře…ať jezdí autobusy..Pokud se ani autobusy nevyplatí, ať nejezdí nic. Chápu, pokud stát či kraj dotuje autobus babičce, aby se ze své vesnice dostala k lékaři. Dotovat ale bohatší části obyvatelstva snadnou dostupnost letiště, které využijí pro svoji dovolenou… Číst vice »
No vidíte, i vy si dovedete kopnout do Pirátů a to má teď (2021) Praha pod vedením Pirátů nejnižší zadlužení za posledních 20let. Co kdybyste si tak tedy odpustil levné nálepky a klišé a raději se soustředil na fakta. Pak uvidíte, že ODS s veřejnými rozpočty nikdy dobře nehospodařila, zdravím z Prahy 6 (ODS a Key Investments).
praha pod vedenim piratu je jedna velka tragedie.
Hrib je nejlepsi primator co Praha mela od Bema.
hrib je zdaleka nejhorsi primator za dlouha desetileti. i ta krnda byla podstatne lepsi, nez hrib.
Přesně tak. Hřiba ani tak nezajímala Praha, jako výlety s Vystrčilem na Tchaj-van. Krnda ve srovnání s Hřibem byla gigantem.
Praha za Hřiba se stala stagnujícím, nerozvíjejícím se městem. Kdyby tento přístup trval déle , než pár let , Praha by byla na periférii zájmu turistů. Aneb kdo nic nedělá, nic nezkazí. O tom jak byl Hřib dobrým primátorem dobře svědčí průjezdnost Prahy autem, hlavně v létě.
Tak to je dobrej blábol.
Jste si popletl Hřiba s Krnáčovou, za které se Praha nerozvíjela.
Přestaňte tady všem lhát, jak se za Hřiba Praha vůbec nerozvíjí. Tramvajové tratě, odblokování a výstavba metra D, bus pruhy, nové lávky a mosty, P+R parkoviště, kultivace Václavského námětsí, rozpohybování změn územního plánu atd.
Můžete si s Air Travellerem zajít do hospody na pivo a nadávejte si tam spolu. Lži do těchto diskuzí prosím netahejte.
Tramvajové tratě, které jsou plánované už od Husákovy doby, dospěly do stadia, že už nebylo co jim hodit místo vidlí. Tak se prvních pár kilometrů dostavělo. Vůbec to není zásluha současného vedení.
Zapoměl jste napsat ty nesmyslné cyklopruhy od nikud nikam, nebo končící smrtící pastí (viz Freyova před křižovatkou s Českomoravskou).
Tyhle projekty se vždycky nějakou dobu musí připravovat. Takže co se dnes finišuje, se reálně začalo chystat už za Krnáčové většinou. Problém Krnáčové byl, že před ní vládl Svoboda z ODS, kterému se rada a koalice rozpadla dvakrát, radní se točili jak figury na orloji, takže se nepřipravovalo nic. A to samozřejmě fandím současnému vedení Prahy, co jsem napsal, je myšlenka Pavla Vyhnánka z Prahy sobě.
Mimochodem, kdo má být příští primátor?
Podle mě minulá radnice v Praze fungovala velice dobře a hodně mě mrzí výsledek voleb.
Nicméněobjektivně je třeba říct, že nejnižší zadlužení není díky Pirátům nebo minulému zastupitelstvu, ale díky panování neschopného ANO a ČSSD, kdy se v Praze prakticky vůbec neinvestovalo a díky tomu se šetřilo.
Ty volby dopadly jako předtím, jen zkrátka Pospíšil se přichýlil k ODS, navíc si tam najmenoval úplně jiné zastupitele za topku, aby mu to odsouhlasili. Kdybyste spočítal zastupitele za strany v předchozí koalici, tak zjistíte, že jsou na tom stejně.
Paradoxně největší propadák mezi volbami 2018 a 2022 v počtech zastupitelů (ze 14 na 10) zaznamenala ODS, která by chtěla nyní vládnout. Polepšilo si ANO.
Jojo, proto je Praha pod vedením Pirátů má jeden z nejnižších zadlužení za posledních 20 let, začali se vrazit velké peníze do investic. A levice rozhazovala tolik, že ČSSD často předkládala rozpočty s velmi malým schodkem nebo dokonce s přebytkovým. Topolánek v roce 2009 i Nečas v roce 2013 měli větší zadlužení, než třeba dneska. Miluju komentáře lidí, co politiku sledují jen tím, že nadávají na levici. Lol. Ověřte si fakta, než začnete blbě kecat.
zajimal by me zdroj tech “faktu” 😀
ODS nikdy pravicová nebyla. Buď byla plná zlodějů, nebo podporuje levicové nápady.
Abych řekl pravdu, moc nerozumím, proč tuto linku dotovat, protože to určitě není „základní dopravní obslužnost“. Ale vedení Brna na to má právo a budou se zodpovídat svým voličům. Nechci tím ale kopat do Regiojetu (stejně tak nechápu, proč je Ex3 dotované, případně proč přímo konkuruje politikou zastavování Regiojetu).
Ex3? Dopustím se sarkasmu: Nepochybně proto, aby daňový poplatník dotoval někomu cestu na dovolenou do Ydykseb.
Otázka je, co je to „základní dopravní obslužnost“.
Pro mne je spoj jezdící v okrajových časech dne k nám do Brna z města (Vídně a Prahy) součásti základní dopravní obslužnosti. I když ty spoje budou většinou poloprázdné a na bez příspěvku města či kraje se nevyplatí.
Co je základní dopravní obslužnost není vůbec otázkou, ale je to jasně definováno v zákoně 194/2010 Sb.o veřejných službách v přepravě cestujících. Nastudujte si ho, pro mne byl velikým překvapením. Pod pojem ZDO se dle tohoto zákona vejde téměř vše.
To je přesně ono:
Dopravní obslužností se rozumí zabezpečení dopravy po všechny dny v týdnu především do škol a školských zařízení, k orgánům veřejné moci, do zaměstnání, do zdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a k uspokojení kulturních, rekreačních a společenských potřeb, včetně dopravy zpět, přispívající k trvale udržitelnému rozvoji územního obvodu.
Takže, ano spojení i v okrajových časech z Brna do města (Vídně a Prahy) je za mne ZDO
Teď je otázka, kde na tu dopravní obslužnost ve všech časech a do všech měst vzít peníze, abychom mohli uspokojovat svoje potřeby.
Můžeme si pak ještě k tomu klidně udělat zákon, že teď už se budeme mít dobře všichni, pokud by to nestačilo.
Myslím, že 10 mega za půl roku se dá využít i hůře .. např. na dotování brněnského letiště. Tohle je rozhodně lepší využití, i když za tu cenu se to v přínosech určitě nevrátí.
To ano, než za ty peníze mít 2 lety týdně, to raději ten vlak na Swechat. Ale pořád si říkám, že lepší by bylo, aby spoj nemusel být dotovaný.
Ano, to souhlasím. No .. on se asi nevyplatí, proto ta dotace, že 😀 Ale myslím, že máme spousty nesmyslnějších dotací. Ale když už je dotovaný, ty časy měly vypadat skutečně jinak. Hlavní proudy cestujících to nepokryje, resp. jen částečně. Noční do ČR měl jet později a ranní do A dříve.
půjde s ním jet s jihomoravským tarifem ids z brna do břeclavi?
To bych asi využil občas 🙂
Že tří párů vlaků Brno – Vídeň, letiště bude město Brno objednavat jeden pár vlaků. Už se těším, až i ostatní dopravci budou mít dotovaný jeden pár vlaků ze tří.
Považuji to za nesmysl, ale jistě to stojí méně než současný paskvil na trase Praha – Tábor – České Budějovice/České Velenice, kdy expresy vozí v části Benešov – České Budějovice většinu cestujících a rychlíky vozí v hodinovém taktu vzduch.
expresy v Benešově nezastavují, mezi Prahou a ČB zastavují jen v Táboře
Dekuji, ale ne! Vlak do Vidne z Prahy? A po ceste nabere zpozdeni..
to bus na nejdražším parkovišti (d1) a nebo šrotiššti, když se tam furt bourá, tak tam nabere klidne i par hodin.
Podstatně větší a častější zpoždění jsem zažíval z Prahy do Brna ve vlaku než v busu. Nedělej zase ze své záliby nějakou modlu 🤪
Furt se tam bourá. Šrotiště. Cože?
Realita je taková, že na dálnichích je daleko nejméně nehod, když se vezme v úvahu provoz. *V úvahu* ovšem nepřeipadá u mozku zatemněného vlastní nenávistí.
doporucuji nekdy ponty d1 aspon jet
několikrát jsem po ní jel a byla to hrůza, ucpaná, kolony, nehody, no přes den katastrofa a to jsem jel autem a i ten vlak tam byl dřív. V noci to bylo jinak, dálnice prazdná.
Jezdíme po ČR a i Evropě s kapelou pravidelně už od roku 1995 a pořád v ČR vyhrává to, že jsme silnicema nejzaostalejší a nejnebezpečnější (s Polskem a Slovenskem). Naopak nejbezpečnější bylo pro mě USA a jejich dokonalé silnice.
Na každý páteční koncert musíme vyjíždět dříve a dříve.. i po těch pětadvaceti lety..
doporucuji po ni jet nyni, kdyz uz opravy skoncily a dalnice je prijezdna v cele sve delce.
Naprosto zbytečné… Na letiště je zdaleka nejpohodlnější bus… Bohužel jich teď díky vlakům jezdí už jen několik a jsou hodně v předstihu vyprodané. Žádné dlouhé tahání s kuframa do výtahů, po schodech, umísťování kdesi ve vlaku atd atd atd 🙁
Tak tohle je asi ta největší blbost co jsem kdy viděl.
1) pokud se nepletu tak Brno má svoje letiště, kterému tímhle ještě další klacek pod nohy
2) z Brna na letiště se s výjimkou ranní vlny odletů pohodlně dostanu s přestupem na HbF
3) 10 milionů v koudelí
Atd atd
a on na to brnenske letiste lita?
ale dotovat to … to je ulet.
V tom je právě ta genialita, dotovat vlaky na letiště Vídeň a zároveň dotovat letecké linky do Brna.
Prvně bych se ptal na to, jestli vlaky na letiště Vídeň oblsouží tytéž cesty jako letecké linky z Brna. Raději bych teda, aby se vlak na Swechat dotovat nemusel, ale problém nejspíš není v tom, že by letecké linky z Brna konkurovaly dálkovým letům z Vídně.
Že se dotuje ze Šlapanic trolejbus i vlak, to nejspíš nevadí.
„Brno má svoje letiště“
Pardubice, České Budějovice… takže by vlastně nikdo neměl jezdit vlakem jinam, ale povinně létat z toho svého? Kravina!
A co by se dalo čekat od velice vyčůraného podnikatele? Bohužel tahle republika věří bohatým podnikatelům nebo absurdním politikům nebo kriminálníkům (viz. Kájínek a oslavné filmy o něm).
Je to jenom o bohatství a známostech. A polovina lidí si před tím zakrývá oči a nechce to vidět a přiznat si, že jsme a budeme chudý a nerozvíjející se stát.
Kamarádi na pravých místech.. nejaká ta bedýnka s vínem a je to hned.
Škoda, že nebudou začínat v HK jako nástupce devadesátkových R Nisa, třeba EC Labe
jakože spoj hk – pa – (možna jihlava) – brno – rakousko? nebo by to jelo přes olomouc? Ale nechapu že jede z prahy, když v praze je mezinarodní letiště.
WTF? Vlaky nemozu zacinat v mestach, kde je letisko?
Kontrolní otázka Jardo .. myslíš si, že cílovkou jsou cestující z Prahy do Vídně na letiště?
napovím .. jsou tam zastávky po cestě.. třeba Brno. Nebo tak .
nenapadlo tě, že tím můžou jezdit lidi z Prahy do Brna .. a pak úplně jiná skupina.. z Brna do Vídně?
Ostrava má taky mezinárodní letiště. Takže zrušit vlaky Praha-Ostrava, aby se vyplatilo dotovat letadla?
Tak jestli pořád některé spoje budou obracet v Praze na hlavním jako teď a odjíždět s +10-30, občas i 60 (to jsem na vlastní kůži zažil v srpnu), tak to hodně štěstí těm, co se budou snažit chytit ve Vídni letadlo. 🤡 Zrovna 1037 odjíždí na čas málokdy.
No v novom GVD je medzi spojmi 1032/37 už väčšia časová medzera konkrétne 37 min na obrat PHN a v súčasnosti to bolo zhruba 19 min (pocas vyluk POVEL aj menej ako 10 min) preto tie meškania … malo by sa to eliminovať a zlepšiť …
Super, to zní slibně. 🙂
Ten odjezd z Brna ve 3:48 je naprosto nepochopitelný když to absolutně nenavazuje na noční rozjezdy. Které přijíždí až okolo 3:55 a abych jel rozjezdem o hodinu dřív a čekal na nádraží hodinu tak to ani náhodou.
Mnohem lepší by byl ten odjezd co měli v návrhu ČD ve 4:20.
A naopak odjezd z Vídně po 21 hodině je dost brzo, lepší by to opět bylo podobě jak to měli v návrhu ČD až okolo půlnocí z Vídně.
Tím nechci říct že bych měl něco proti RegioJetu jen ty časy jsou prostě dost blbě naplánované.
Takže z toho vychází spojení pro ty, kteří nejezdí MHD a nejedou na letiště. Yossarian by možná dodal něco o nepěstování vojtěšky. Já jen dodám, že takhle to vypadá opravdu špatně.
Uplne stejne jsou/byly na tom autobusy. Dojedete na hlavak a cekate 50 min. Pekna pakarna.
nelze se zavdecit vsem. tohle neni na jednodenni vylet po evrope. takze si ti, kteri to budou chtit vyuzit, naplanujou cestu tak, aby to stihli
Vie sa, co sa stalo s tymi railjetmi CD, ked jazdit nebudu?
Tie casy su v regiojetovom takte, neskor rano by nestihali obrat do Prahy a ak by sli skorej, museli by v rannej spicke dlho blokovat nastupiste na letisku, co im asi len tak nedovolia.
Vecer je menej pochopitelny, kedze vtedy by tie obmedzenia nemuseli byt take problematicke a takto idu len pol hodinu po poslednom railjete
máte pravdu, jenže aby to bylo všechno promyšlené museli by nádražáci pracovat a to se jim nechce…
Bohužel ty časy jsou dost nesmyslné. Příjezd v 6 ráno znamená nestihnutí raní vlny odletů a večerní odjezd už po deváté večer zase nestihnutí večerní vlny příletů.
Nemohu se zbavit dojmu, že JŘ se tu šil na míru provozním potřebám Regiojetu, nikoliv snahou vytvořit skutečně kvalitní spojení.
Nejde přece o kvalitní spojení ani o potřeby cestujících. Jde o dotace !! Co je komu po tom že to bude jezdit poloprázdné.
A není krize, nemělo by se šetřit? Nebo mají v Brně ten bájný strom, na kterém rostou peníze?:)
Šetřit musí ovčané sami, šetření u státu a veřejných institucí tu je mnohdy obezlička ke zdůvodnění škrtů tam, kde se občanům platí zbytečný luxus v podobě veřejných služeb. Jak by se pak poznalo, kdo je víc, když má víc peněz.
Na elektronizaci komunikace občana se státem musí být dva – viz jaký byl řev kvůli datovkám.
Většina zaměstnanců placených z veřejných peněz nejsou žádní úředníci, ale doktoři, zdravotní sestry, knihovníci, archiváři, odborní pracovníci muzeí a hvězdáren, provozní zaměstnanci v zoo, uklizečky a patří sem spousty jiných profesí ve službách, které zajišťuje stát prostřednictvím svých organizačních složek, státních a příspěvkových organizacích, stejně tak jako lidé placení kraji a obcemi. Takže s těmi úředníky to není tak žhavé, jak se to obvykle prezentuje. A viděl jste snad, že by se dělo něco jiného, než jsem popsal? Viz třeba Brno. Omezená MHD kvůli šetření, ovšem sportovní hala, kde se nenašel soukromý provozovatel, neb městské organizace po vlastních propočtech provoz… Číst vice »
To jsem netušil, že většinu zaměstnanců v Dlážděné netvoří, cituji, úředníci, ale doktoři, zdravotní sestry, knihovníci, archiváři, odborní pracovníci muzeí a hvězdáren,
Zaměstnanci v Drážděné jsou většina zaměstnanců placených z veřejných zdrojů? Tak to jich opravdu moc nemáme. Vám ta manipulace opravdu nejde
Kritizujte objednatele, ne provozovatele.
radsi se zamyslet, nez hned propadat hysterii. prijezd v sest rano znamena, ze nestihne par evropských letu z ranni vlny. dalkovky litaji pozdeji. a ze by nekdo jel z brna vlakem ve tri, aby pak z vidne letel hodinovy let po evrope – tech bude mensina. a kdyz – tak poleti pozdejsim letem.
a to same pro prilety – dalkovky jsou tou donou uz davno na zemi a tech par lidi co nechyti konec vlny poleti jinak.
nelzense zavdecit vsem.
Třeba Vídeň dnes: Do osmé ráno 40 odletu (mimo jiné Tel Aviv, Malorca, Seoul, Yerevan – samý hodinový lety po Evropě)
Přílet po 20:30 do 23:00 – 48 letů.
Samý drobky koukám…
Ja vim, čtení se dneska ve škole moc nenosí .. ale znovu. nelze se zavděčit všem.
holt člověk , co bude chtít letět v 6-20 do telavivu, bude muset do vídně jinak. a nebo poletí do telavivu jinudy.
ad večer – totéž.dálkovky jsou tou dobou na zemi. a lidi, kteří nutně budou muset jet jančurou do brna, přiletí holt v jinou dobu.
co je na tom těžkého na pochopení?
„Do osmé ráno 40 odletu“
Od kolika hodin do těch osmi?
Od půl šesté. Pro info:
https://letmegooglethat.com/?q=v%C3%ADde%C5%88+leti%C5%A1t%C4%9B+odlety
Urcite ano, 9M czk dotacia urcite nezaplati ziadnu supravu navyse.
Myslíte ze by to jinak stalo 9mil.?
Soupravu za 200mega +personal+náklady na provoz
Brno šlo cestou přímého zadání a domluveni podmínek s tímto dopravcem
Jede nocni autobus ve 2:20 z Brna a ve 4:10 je na letisti… Az bude vetsi poptavka, tak muze byt i vlak. Ten bus ma i dobre napojeni na nocni rozjezdy (clovek nechce platit za taxi vic nez za letenku 😀 )
Podobne je to i na ceste z letiste pozde vecer…
Tenhle čas je nejlepší na ranní odelty, až na to, že kapacita toho busu je 8 míst, a ne vždy přidají další místa 🙂
Kdysi v tuto dobu jezdil nejaky normalni autobus Regiojetu, nebo ne? Opravdu, jak rikate – mikrobus pro 8 lidi (snad to ma i misto na zavazadla), to jsem necekal…
Jestli ano, tak to bude už dávno. Teď momentálně jezdí jeden bus RJ z Krakowa s příjezdem 5:50, který bude nahrazen vlakem a nově bude bus přijíždět myslím okolo 6:30.
Mikrobus má sice kapacitu jen 8 míst, ale na zavazadla tam má místa dost 🙂 Ve vytížených časech jezdí někdy i dva nebo tři současně, v obzvlášť vytížených časech nasazují velký autobus pro 63 lidí, ale to je spíš výjimka.
Vtipné na tom je, že ono by to provozním potřebám vyhovovalo i kdyby z letiště odjížděl později a z Brna dříve. Bude to obsluhovat vlak, který ve Vídni nocuje a na Hbf. přijíždí 20:21 a zpět do ČR odjíždí 6:39. Jen by měl prostoje místo v Brně o půlnoci, tak ve Vídni po příjezdu a před odjezdem, ale to se dá řešit jiným plánováním směn.