RegioJet koupil od Deutsche Bahn další velkoprostorové vozy

Vůz řady Bpmz Deutsche Bahn. Foto: ArtVandelay13, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia CommonsVůz řady Bpmz Deutsche Bahn. Foto: ArtVandelay13, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Commons

Počet vagónů RegioJetu pro dálkové vlaky přesáhl hranici dvou stovek.

292 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Nový

Místo ekologické likvidace, kterou mají Němci zaplatit se našla volavka co si to vzala. Němci se nám smějou a tady stádo bizonů říká jak je to super , že nám Jančura i za státní peníze dělá v republice skládku.

Vvv

Před 10-20 lety jsem s nimi jezdil nejraději, když byl tu a tam na EC do Děčína. Neuvěřitelně příjemné sezení. Vyčistit parou, náležitě folie a NČ moc na to nesaháš. Porad to trumfne i vozy z Rakouska. Pokud je toto low Cost, tak většina jiných vozu 2 třídy je spíše 3 trida

švestka

Ale má to špatný logo, proto je to šrot.

Roman

Koupil?
Proč tedy mají stále německé číslo?

Kalanis

Protože kašlat na přepapírování do ČR. Mají to i vozy ČD.

Y.K.

Protože vozidla se nepřevádí. Zůstávají registrovaná v zemi prvního přihlášení (výjimkou jsou větší změny a přeschvalování)

Pavel

Ako je to s výrobou nových vozov Astra? Vyrábajú ich ? V akom množstve ?

Avlaky

Pro RegioJet z toho z čeho víme tak nic

Ale předělávají 6 aster (předělává je astra) z roku 2010 které RJ koupil v italii

Martin

https://www.astra-passengers.ro/

Tezko rict, zda RGJ neco jeste u nich objednava…

Avlaky

Momentálně jen to co jsem psal

Tomáš

No sláva! Koupili jsme ze Západu další starý šrot, těm podřadným montážníkům z Východu to bohatě stačí a ještě si budou mlaskat. Ten pohled je asi stejný jako když u nás vysloužilé tramvaje prodáváme dál na východ s myšlenkou „Ti v zemljankách budou ještě hlasitě mlaskat …“ Problém je, že v rámci „zkvalitnění služeb“ už začínáme tahat i ty staré tramvaje z Východu zpátky… Ale zase upřímně: na ty naše „moderní tratě“ povětšinou zamotané, jako gordický uzel, které nebýt Františka Josefa, tak při tempu výstavby současných dopravních staveb tady ještě ani nejsou, opravdu není potřeba 230 km/h Pendolina za 2… Číst vice »

Jerry

Proliskej se.o železnici.vis..

Jarda

to, že tu jezdí šrot je dávno jasné a to, že je spousty lidí kteří se zajímají o tratě a co na nich jezdí jen z popudu vzpomínkového optimismu proložený alibismem je taky dost možný a ještě k tomu, na tratích jezdí to na co máme a rozhodně se to jen tak nezmění a to už nemluvím o lokálkách co tam jezdí za „úžas“

kom

napsal naprostou pravdu 😉

Honza D.

Když tak brojíte proti vagónům ze západu, jaký máte názor na ČD evergreen v podobě B²⁴⁹?

Tomáš

Já nebrojím proti vagónům ze Západu, mně jen tak trochu uráží, že nám musí stačit 40 let staré vagóny, které tam už nechtějí a ještě se tím chlubíme, že jsme je získali v rámci zkvalitnění služeb. To je něco jako se dnes v době smartphonů chlubit tím, že jsem si na analogovou pevnou linku pořídil tlačítkový telefon.

Gajda

Tady to asi problém nebude, tam kde budou jezdit je i konkurence, často nejen jedna firma, takže na výběr tam je. Komu stačí todle, aby se dostal někam za 200, holt si do toho ten lístek koupí, komu ne, pojede s někým jiným. A i tady to bude třeba 20% kapacity vlaku, zbylých 80% vypadá taky jinak. Vždyť o nic nejde

Sova

Regiojet „uráží“ své cestující tím, že používá „40 let staré vagóny“. Ale asi to pro většinu lidí není tak velká urážka, když mu vlaky jezdí plné (mimo časy korona uzávěr) a je schopen svůj byznys rozšiřovat. Naopak Leoexpres se rozhodl své cestující „neurážet“ a pořídil si moderní jednotky od renomovaného západního výrobce. A jak mu to „skvěle“ funguje…

PS: Proč by soukromá firma měla pořizovat smartphone a řešit tarif, když má (někdy i zdarma k ostatním službám) pevnou linku a za 500Kč sežene slušný bezdrátový telefon, který splní co od něj potřebuje?

Paja

Nemusí nikomu nic stačit. Když s tím jezdit nechcete tak tím nejezděte. Možná vám to uniká, RJ tím nic nezkvalitňuje, on posiluje svůj vozovej park, protože má hodně výkonů a málo vagonů.

KarelF

Počkat a co ten pravidelný řev o tom jak RJ ukázal všem jak má vypadat železnice? Takže najednou RJ nezkvalitňuje.

Lemmy

O zkvalitňování služem se ve článku nepíše ani ň. A analogie je úplně mimo, jdi radši trousit moudra na novinky.cz…

KarelF

Tak mne uráží spíše to co Radim nasliboval a co je nyní realita. Ale když jsme národ blbců kterým stačí jídlo které by v Německu nevzal do misky ani místní pes, jsme národem skladníků poskakující Německým logistickým firmám, o telekomunikacích a bankách ani nemluvě tak vyřazené vagony jedno jestli u čd nebo Radima včetně arrivy která nám sem ty šroty dává bez jakéhokoliv uzardění jak to vytáhly z kopřiv tak můžu být uražený, ale hlavně nasraný co jsme za národ blbů.

Lemmy

A opět někdo, kdo celý život jezdil tornády, 810 a podobnými skvosty plnými špíny, ale teď když je to SOUKROMÉ a Z NĚMECKA, tak pánův jemnocit hluboce trpí…

Jakub

A teď zpátky do reality. Holandsko má většinu sítě do 140 km/h a na VRT jezdí kromě jednoho Eurostaru a pár Thalysů podobné německé DB vozy jako tyto předmětné a stejně tak do Belgie tahá expresy lokomotiva Traxx pár obyčejných vozů s maximálkou 160 km/h. V Rakousku nemají kromě trati Wien-Linz s rychlostí až 250 km/h, (vlaky zde ale jezdí jen maximálkou 230 km/h – Railjet/ICE-T) mnoho úseků na 160 km/h. Zbytek tratí je také klikatých z doby Františka Josefa. Dle posledních zpráv ÖBB podcenili prodej vozů a hledali k výkupu zpět 20-30 let staré vozy podobné kvality na pár… Číst vice »

Tomáš

Jakube, vy jste to asi špatně pochopil. Já netvrdím, že ze Smíchova na Hlavák by měly jezdit TGV a do Kolína Frecciarossa. Proto jsem taky psal, že „opravdu není potřeba 230 km/h Pendolina za 2 mil/sedačka“ – máme tratě, jaké máme a 160 km/h bude ještě dlouho pro většinu úseků jen snová rychlost. Jen se jaksi málokdo chlubí tím, že nakupuje obnošené prádlo v second handu. Pochopil bych to, pokud by platilo, že je to přechodné řešení na pár let do doby, než se přejde na VRT, jenže, než se v ČR nějaké VRT postaví, to se už asi budeme… Číst vice »

Jarek

Další filozofující stařík, který jel vlakem na hlavní trati naposledy před 5 lety?

Miloš

Jak víte,že Tomáš je stařík a kdy jel naposledy vlakem.Místo názoru urážka.

David

Ale trefná. Tomáš plácá nesmysly.

Tomáš

Dávám vám stejnou příležitost jako Bramovi. Argumentujte, vyvracejte, pokazujte na nesmysly.
Je to tak jednoduché: Já napsal názor, vy máte jiný, tak napište jaký a proč. A ideálně jej podpořte důkazem.
Já ale mám spíš u mnohých diskutujících pocit, že nedokáží pochopit psaný text a je-li věta složena z více, než dvou jednoduchých vět, pak už jsou zcela ztraceni.

Lemmy

Argumentovat můžete nějaké argumentaci. Na kecy a slátaniny se dá jen odpovědět, že to jsou kecy a slátaniny.

Bram

Přesně tak, na kecy a slátaniny je mi fakt líto dávat drahocený čas.

KarelF

Tak chodím se celkem často a s vaším posledním odstvcem musím souhlasit. Málo diskutujících je schopno vstřebat více jak 2 věty. To fakt ta digitalizace takto zatemňuje mysl a uvažování?

Lemmy

Diagnózu autora těch slintů vidím teda celkem podobně. Ale máte příležitost myšlenky pana Tomáše nějak produktivně rozvinout, abyste ostatním ukázal co se na to dá říct.

4918

Vy asi neznáte vozový park českých dopravců který tvoří Béčka ojeté vozy z německa a rakouska a ojeté německé motoraky

Bram

To je zase dřívbylolípácký, stojítozahovňácký a nacionalistický koncert v jednom balení. Patrně zase nějaký filozofující stařík, jak psali již jiní. Mne nezbývá dodat, že ten, co čte Sputnik, Aeronet a Obzor:-).

Tomáš

Když jsem tedy ten filozofující stařík, co čte Sputnik, Aeronet (o těch jsem už něco slyšel) a Obzor (o tom jsem ještě neslyšel), tak jen do mně, vyvraťte mi, co jsem napsal – argumentujte, nefilozofujte!

Lemmy

Koupili jsme ze Západu další starý šrot, těm podřadným montážníkům z Východu to bohatě stačí a ještě si budou mlaskat. Vagony si koupila soukromá firma, ne „my“. Montážníky jsem ve vlaku Regiojetu nikdy neviděl a mlaskající vůbec ne. První tři věty jsou vyfabulované žvásty. Ten pohled je asi stejný jako když u nás vysloužilé tramvaje prodáváme dál na východ s myšlenkou „Ti v zemljankách budou ještě hlasitě mlaskat …“ Dopravní podniky prodávají tramvaje tomu, kdo za ně nejvíc zaplatí. Že by nějak pejorativně přemýšleli o jejich budoucích uživatelích nebylo nikde dokázáno. Další žvást. Problém je, že v rámci „zkvalitnění služeb“… Číst vice »

Tomáš

Cením si toho, že jako jediný argumentujete, vyvracíte to, co jsem napsal a vysvětlujete svůj názor. Můj pohled na danou problematiku nebyl argumentační (tzn. matematický), ale pocitový (tzn. literární) Montážníků z Východu jsou plné vlaky – a je jedno, jestli ČD, RJ, Leo, Arriva…. 25 let dělám v zahraničních firmách a na Západě mám rodinu i spoustu známých, tak vím, jaký je obecný většinový pohled na „nás“ – lidi z Ostblocku. Podobné je to, jaký je obecný většinový český pohled na lidi z Ukrajiny, Ruska… Proto to pejorativní vyjádření „podřadní montážnící z východu“ – tak nás prostě valná část západní… Číst vice »

Lemmy

Pitiomec nejste pro „nesdálení názoru mojí bubliny“, ale proto, že pracujete s fakty jako prase, stavíte na nich hodně pochybné závěry a když jste nachytán na švestkách, tak to je „literární nadsázka“.
Aby si nikdo nemohl koupit auto, traktor, vagon, jednotku, technologický celek, nebo cokoliv použitého z Německa proto, že si nějaký „vlastenecký“ pošuk Tomáš myslí. že to degraduje pohled Němců na Čechy – to je poměrně bizarní a neudržitelná představa.
Spíš mi napište vy, co vás vede k tomu tady podobné hovadiny psát? V reálném světě vás už s tím všichni poslali k šípku, že?

Tomáš

Tak já začnu po vašem. Už jste se udělal? Nebo furt nestojí?

KarelF

Rozhlédněte se prosím když jedete po dálnici nebo okolo prahy či jiných větších měst. Spíše než národem montážníků jsme hlavně národem skladníků a pak až montážníků. A ti čeští nestačí stačí jen zagooglit jací lidé shání bydlení v okolí továren škoda, tcpa, škoda kvasiny atd. rumunsko polsko ukrajina slovensko a kdo tyto lidi dopraví nejlevnějším dopravcem je RJ mimo jiné.

Lemmy

No jestli odhadujete strukturu průmyslu podle toho, co vidíte z auta, tak potěš pánbůh. Pracovníků na pozici „skladník“ může být dnes klidně stejné množství jako před 40 lety.

Kom

Argumentovat Jarek neumí, jen napadat…

erik

Za řekou Moravou začíná Jižní Korea. My jsme Vietnam.

KarelF

Za moravou začíná Rusko případně už i Ukrajina pokud by jste nevěděl.

Tomáš

Abych ukončil tuto trapnou diskuzi s povětšinou zdejšíma šotoušema pod mým příspěvkem, pochopil jsem že pro většinu diskutujích je: 1) LEPŠÍ mít staré opoužívané a zaprděném než nové moderní 2) SPRÁVNÉ že to, co Němcům a Rakušanům už dosloužilo a nestačí, v Česku ještě znovu budeme udržovat při životě 3) POVINNÉ pro nešotouše se vyjadřovat pouze funkčně a zcela odborně, vědecky, dokumentačně a heslově bez jakéhokoliv estetického či citového zabarvení 4) NEPŘÍPUSTNÉ se jakkoliv slovně dotknout adorované železniční modly Jen by mne ještě zajímalo, zda body 1) a 2) zde platí: – všeobecně – pouze v oblasti strojního vybavení –… Číst vice »

Lemmy

A zase blbě, Tome. Nepouštěj se do větších úvah, nejde ti to.

1) Záleží na konkrétním účelu a schopnosti zákazníka novou věc zaplatit.
2) Dtto. Rozhoduje poptávka a nabídka.
3) Není pravda, ale vydávat svoje hámotiny a předsudky za obecnou pravdu ti tui jak vidíš neprošlo.
4) O adoraci tu nepadlo ani slovo, spíš je to o odporu k tvojim paušalizacím a nesmyslným závěrům.

A na konec opět sputnický gulášek, míchající prádlo (dnes spotřební materiál na rok až dva) s železniční technikou (životnost 50 let). Běž si plácat játrama někam jinam.

Jan K.

Většina těch vagonů co má jsou staré použité vagony které jsou těsně před šrotací. Kdyby jančura nebyl takový zbabělec tak si koupí nové vagony a nebude krást jiným dopravcům vagony. Ti dopravci by to určitě nějak využily ty vagony. A vůz jenom nastříkat žlutou a minimálně upravit interier tak to je renovace vozů k dalšímu dlouhodobému používaní dost chabý.

bkp

Krást?

Jiří Kocurek

Ano, vyfoukl je ČD před nosem. To nevíte? Když je před očima gummodro, tak je jakékoliv křivé obvinění důkazem.

Jerry

Žlutý to premaluje a dá nové podhlavniky na sedačky to staci

4918

Jo jo modrý Béčka to je vono

KarelF

Tak tady máte žlutý Béčka a je to více vono.

Lemmy

Jo? Ono to má hajzl s padáním na koleje, je to bez CZE a klimy, lavici pro 2×4 a nejsou v tom zásuvky?

Sova

S krádežemi vozů už máme v ČR zkušenosti, jen to byly nákladní vozy a s Regiojetem to mělo společný maximálně rozchod dvojkolí…

Avlaky

Není pravda,

Pamatuji si že ČD „kradli“ vozy RJ tajné se domlouvali aby je OBB neprodávali jančurovi

Sova

Asi nevíte na který případ jsem narážel… Každopádně k tomu případu, na který poukazujete vy, jste ty úvozovky použil správně, protože o žádnou krádež nešlo. To mělo ČD veřejně vyhlásit „chceme koupit vozy, o které má zájem Regiojet“ nebo jak si představujete to „netajné“ domlouvání? Prostě přišlo ČD za OBB a dohodli se, aby to prodali jim. Ať už to bylo vyšší cenou nebo nějakým jiným argumentem tak o žádnou krádež nešlo a pokud už Jančura neměl uzavřenou smlouvu (ať už kupní, předkupní, nějaké přednostní právo anebo něco v tom smyslu) tak nelze ani uvažovat o nějakém poškození či protiprávním… Číst vice »

Aleš

Zřejmě jste lepší právník, než jaké má Evropská komise: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/ceske-drahy-kartel/r~472f117e5df611ea842f0cc47ab5f122/

Sova

Článek o tom, že EK smí při vyšetřování údajné kartelové dohody použít zajištěné emaily. Kde jsem něco takového rozporoval, že píšete „Zřejmě jste lepší právník, než jaké má Evropská komise“. O krádež nešlo, ani ta EK netvrdí, že k nějaké krádeži došlo. Řeší se, jestli to, co jsem shrnul pod „nějakým jiným argumentem“ nebyla kartelová dohoda. Což je poměrně podstatný rozdíl, za který jsou úplně jiné tresty/pokuty. Navíc zatím nepadlo ani prvotní rozhodnutí, takže další důvod proč nelze prohlásit „ČD „kradli“ vozy RJ“. Ale uznávám, že konec mého příspěvku, především část „tak nelze ani uvažovat o nějakém poškození či protiprávním… Číst vice »

bkv

A kdy ten prodej ČD proběhl? Určitě jsi schopen doložit nějaké data

Avlaky

Náhodou nekradou ČD když mu vykupovali podvodem od OBB vagóny?

Karl vB.

Milý Jéňo, v případě alergie na žlutou barvu můžeš přeci použít služeb konkurence. Její nabídka co barevného provedení a stáří vozidel je velmi pestrá.

Pozn.: Dopravce je rod mužský, proto „..nějak využili….“ – s měkkým i.

Host

Nové vlaky „s moderními“ vagony jsou užší, než vagony dřívějšího data výroby. Ekologové se z toho asi radují, ale cestující jsou namačkaní v menším prostoru. Fakt, že Regiojet úzké vagony nepoužívá považuji za jeho velkou přednost.

Milan

Já teda to moc nesleduji, ale proč musíme nakupovat 20 let sraré vagony a dělat jaké jsme modetní. Dřív nakupovali jiní od nás. Copak neumíme udělat vagón?

R2R2

Je to v zasade „jen“ a pouze o penezich, pokud nejsou danovy poplatnici ochotni dopravu neomezene dotovat a cestujici ochotni platit jizdne, tak jsou nove vagony spise nerealne.

Jakub

U železniční techniky stačí dobrý podvozek (= vysoká maximální rychlost = dobré brzdy). Vše ostatní se dá zmodernizovat za zlomek ceny nového vozu. Hodně našich starých vozů ale ten dobrý podvozek nemá a tak se vyplatí přivést něco na dobrém podvozku ze zahraničí a zmodernizovat.

Bram

Navíc tyto vozy se svým provedením od těch nových příliš neliší, respektive to materiálově a designově není už moc kam posouvat. A po stránce komfortu jízdy není při rychlosti 160 km/h rozdíl mezi nimi a railjetem. S modernizovanými vozy ČD jsem jel i kousek rychlostí 200 km/h u Berlína, což se poznalo zejména podle toho, že se vozy začaly chovat jinak, než jsem ze sítě Správy železnic zvyklý. Tam už bylo pocitově znát, že třeba railjet je na tom při stejné rychlosti (vyzkoušel jsem třeba mezi Vídní a Salcburkem) přeci jen o něco lépe, ale při rychlosti 160 km/h fakt… Číst vice »

David

Ze stejného důvodu, jako si český motorista koupí z Německa ojetý Volkswagen místo úplně nové Škodovky.

Jarek

Pan Milan jezdí v Panameře a neví, o čem mluvíte.

KarelF

Tak hodně let dozadu je to fakt jedno. Spíše je to o tom jaká parta montážníků v jaké zemi to smontuje. Je to stejné jako masírování se před 30 lety kdo měl TV Sony byl king jenže uvnitř Sony bylo cca 30-50% a zbytek tam byl co bylo vyzkoušené kvalitní a odolné. Jenže to samé dělali i jiné značky. Dneska si koupíte to co někdo určí jaká tam budou kurvítka takže jak píši výše. VW by měl být kvalitnější kde se montuje v Německu a ani to ještě není záruka kvality. stačí jeden dělník který znaje potomu čto viděl sdělat… Číst vice »

noerf

Například vagón Astra stojí 27-28 miliénů Kč za kus, jeden vagon od sdružení Škoda/Siemens pro ČD, které splňují normu TSI stojí zhruba dvojnásobek. Na druhou stran u lze od DB, ÖBB koupit klasické vozy určené pro rychlost 200 km/hod, které včetně kompletní rekonstrukce interéru vyjdou výrazně levněji než Astry.

Jerry

Astra je rumunský šunt .. Siemens nestojí dvojnásobek

Lukáš F.

To teda stojí. 50 milionů za vůz je běžná cena.

a8n

Nestojí, protože Astra (coby kompletní novostavba) nikdy nestála 27 mega.

Původní Pražák

Docela by mě zajímalo, jestli jsme před válkou nebo někdy krátce po ní, než NDR začala zásobovat celý východní blok, opravdu vyváželi i rychlíkové vagóny. O tom nikdy neslyšel.

jva

Tak, tak. Podle mnohých jsme za komunistů vyváželi ve velkém i letadlové lodě…

Jerry

A vzducholodě

KarelF

Já mám tajnou informaci, že se od nás vyáželi a vyváží raketoplány a rakety.

Jarek

To jsou pohádky rudých gerontů, svazek III, píše se o tom někde vpravo dole a určitě tam byl i graf.

Y.K.

Ringofferovy závody je vyráběly. 🙂 Ale to je poněkud jiná epocha.

Jiří Kocurek

“ Dřív nakupovali jiní od nás.“

Myslíte u nás v Budyšíně a Zhořelci, odkud pocházejí veškerá béčka, vč. patráků Bpjo a Bmpo?

Lemmy

Tak je nenakupujte a jděte zavřít slepice, už je tma.

KarelF

jaké jsme ochotní platit jízdné takové máme vagony.

Václav John

Kolik bylo nabídek na prodej vozů? Bral RJ nejlevnější, nebo zde byla i jiná hlediska?

Avlaky

DB má svůj bazar, jsou tam i levnější vagony

Pavel

Tak snad už bude dodržovat výběrové řízení 300mist na spoj +posila

David

Dodržovat výběrové řízení? To je zase co za právní úkon?

Avlaky

Však dodržuje

švestka

Jako ČD, že.

Jiří Kocurek

Učivo základní školy:
4 x 72 + 1 x 54 =

Ketchup1970

Závorky , kolego , určují co se sčítá a násobí dříve. Základní škola

yaakov666

Násobení má vždycky přednost, i bez závorky (alespoň mě to tak učili na matematické ZŠ).

Pavel

Realita je jiná. Jeden velkoprostorový zbytek kupé

Avlaky

Taky není pravda
2 kupé
2 velkoprostory (u pár souprav jsou nahrazovány kupeckém, protože některé velkoprostory ještě nejsou zprovoznene)

Jan

Mě ani tak nevadí RegioJet a to co nakupuje, mě spíše vadí jaký arogantní kok.t ho vlastní…😒

dizgrafyq

Ale di ty brepto.

David

Ty máš asi nějakej mindrák, viď?

švestka

Si založ vlastní firmu.

Petr Ipser

A co Vám provedl tak strašného?

Gajda

Pokud budeš objektivní, arogantnějšího vlastníka, než mají ČD nemůže mít už nikdy nikdo. A ti šéfové a majitelé co prskají a řvou, si dělají defakto bezplatnou reklamu, a většinou jsou ty firmy úspěšný – učebnicovým příkladem je Michael O´Leary

Gwann

Proto mne do žlutého vlaku či OLearyho letadla nikdo nedostane…

Bram

To je ale přeci úplně jedno, do kontaktu s ním z vás nikdo nepřichází, já také ne. Mne kupříkladu vadí k.o.k.o.t. v čele tohoto státu, se kterým sice také nejsem osobně v kontaktu, ale ovlivňuje toho tady dost a pokud mu hlupáci z ODS (jinak některé jedince včetně předsedy nelze nazvat) skočí do pro ně předem připravené pasti, tak si sestaví i vládu dle svých zvrácených představ a nikdo mu v tom nezabrání. A to budeme jen koulet očima, co pak bude možné…

Jiří Kocurek

Babiš je hlupák z ODS? Zajímavá teze.

Bram

Ale řeč není o Babišovi, ale o Fialovi. Schválně, jestli pochopíš, proč tomu tak je.

Horst

Se současným předsedou vlády je to pro pravověrné odessmany nesnesitelná situace, ale faktem je, že stát funguje a reflektuje společnost. Tedy – chová se populisticky (sprosté slovo pro pravověrného odessmana).
Pokud se – nebej Bože – znovu dostane ODS k vládě, čeká nás všechny rychlý sešup, jako ostatně VŽDY, když se dostala ODS k moci. Investice do veřejného prostoru a infrastruktury budou rychle redukovány jen na soukromé golfové resorty – z dotačních programů EU, pochopitelně. Prototože o NIC jiného, než dotační programy EU zde nejde. O to, kdo je bude konzumovat.

Gwann

Tak pokud se modří ptáci rozhodnou po volbách následovat CSSD do hlubin pekelnych, tak budiz jim i jejich voličům prano.

Paja

A proč jsme si to museli přečíst?

Martin K.

RJ nakoupil staré vozy od DB, protože cena, rychlost dodávky a českým zákazníkem akceptovatelná kvalita (kdyby nebyla, čísla o přepravených cestujících by vypadala jinak). Pro mnohé je to šrot, ale ruku na srdce, na jeho místě bych to koupil asi taky. Asi každý, včetně Jančury, by chtěl vozil lidi jen v novostavbách od Siemensu, ale čísla hovoří jasně. Mít za 50 míčů jeden nový vagón Siemens a nebo 10 ojetin je rozdíl. Otázka pro ty, kteří by ty vozy nekoupili, jak by jste postupovali v rozšiřování vozového parku na místě RJ za současné ekonomické reality?

jan

Nelze s vámi nesouhlasit – konečně Leo Express to zkusil jinak a jednoduše řečeno to pro něj nefunguje. Ale musíte uznat, že je trochu úsměvné, když si člověk vzpomene jak Jančura před lety plísnil ČD za to, že „jezdí s lokomotivou a vagónky jako za císaře pána“. A ono se ukázalo, že ekonomicky a provozně má takové řešení svou hlavu a patu.

Cyklista

Na druhou stranu, pokud by ČD měla modernější vozový park, vycházela by ekonomika celkově jinak a i cestující by vyžadovali i něco navíc oproti současnému stavu.

Ten_z_Biliny

Spoustu lidí kvůli tomu Jančuru nenávidí, když takto něco říká, a pak to udělá jinak. Jenže ona je v tom jeho síla. Že prostě dokáže rychle měnit požadavky podle výhodnosti, dostupnosti atd. Ve výsledku je tam, kde je.

ABC

Nevyjedou!

xyz

Vyjedou, ale do švestek nevydrží.

😀

Turnovak

Nepřezijou, zimu!!! 🙂

švestka

Až z těch švestek bude sto letá slivovice, tak zbankrotuje!

Jerry

Nevyseroh

Honza

Kdyby je nakoupili v ČD tak by to byl nákup století, to by se oslavovalo jak ČD udělali skvělý nákup, ale jakmile je koupí Jančura tak jsou to propadáky.

Avlaky

Přesně a to jsou nejmodernější vagóny u nás (krom těch co se vyrábí) a aster

jakub (easydrink)

jakože modernější než railjet například?

Avlaky

Railjet beru jako jednotku, (navíc je to to stejně jak ty vagóny co se vyrábí)

Gwann

Domnívám se že mnohé Bmz od OeBB i vozy od siemense/ze studenky z konce 90. Let jsou poněkud modernější… A railjet.

Avlaky

Vozy od OBB má i RegioJet, ale chápu tam hraje roli barva

Jarek

Je to tak, můžeme na rovinu říct, že je to šrot z Murkanu. To je úplně stejný jako kdyby si někdo koupil ve Třebové žabotlam, nebo přívěšáky k šukafonu a někde tím jezdil. Aspoň takhle to psali v Obzoru.

Někdo

Jako zastánce ČD s vámi nesouhlasím. Já ksem proti jakémukoliv ojetému šrotu a proto mi vadí i ojetiny po OBB na rychlících ČD. Takže to bylo namířené na ČDčáky ale ne na všechny. Minimálně já jsem odpůrce jakéhokoliv šrotu. Tohle si ovšem kupuje pro svoje open acces vlaky a na R8 by veljoprostor byl rozhodně lepší než některá úplně příšerná kupé co tam provozuje. A že ty jsou pomalu horší jak béčka.

Jarek

Co je zase tohle za dialektiku? Opravené „ojetiny“ po OeBB jsou jedny z nejlepších vozů ČD. V ostrém kontrastu s „novým“ interpanterem, který nabízí komfort tramvaje.

švestka

Přesě tak chce to, jak by napsal patriot ČD, ryze české moderní, klimatizované a nízkopodlažní vozy řady Bymee. Co na tom, že to je Honneckerova pomsta, mají to správné logo!

Jerry

Vozy bymee neexistují

Jiří Kocurek

byly přeznačeny na Bdmtee a potom ještě jednou. Následně přemalovány do Najbrtu. A cestující … je pořád poznávají. Jak je to možné?

Někdo

Umíš číst ? Asi ne že ? Jsem odpůrce jakéhokoliv šroty a je úplně jestli je to B nrbo Jančurovina či 810. Biosubstráte

Avlaky

Takže jen pantery, railjety a Sharky?

Pendolino je ty šrot protože má skoro 20 let?

Petr

Jakýkoli dvacetiletý šrot z Německa je stále o dvacet třicet let mladší šrot než běžný , kvalitní a prověřený vůz ČD.

Někdo

Umíš číst ? Tak si to přečti ještě jednou.

KarelF

Pokud by Radim nemachroval s novýma jednotkama nesmál se tomu, že ostatní jezdí jak za císaře pána mašinka a vagonky. A ve finále doveze loko vyřazené z uhelného dolu a jezdí s 2 loko, protože ani netuší v jakém stavu ta loko je jestli je to šrot nebo na nějakou dobu použitelné. Tak by to nyní možná tak neschytával.

Lemmy

Lokomotivy dovezené z Itálie jsou z poslední série peršanů. Ferrovie Nord Milano není uhelný důl, ale regionální osobní dopravce: https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrovie_Nord_Milano

Kody

Jezdí stále cca před rokem nakoupené Apmz 18-90 se šikmou uličkou a modrými potahy sedadel v původní podobě, nebo už to dali na reko? Měl jsem to štěstí jet s tím jen jednou, myslím že tohle netypický rozmístění měly jen 2 vozy z té várky

Avlaky

Ne vlastní 3 vozy že 4 vyrobených

Jezdí to pořád jako lowcost beze změny, bohužel jsem se nemohl podívat ani jak vypadají záchody (byli v poruše)

Radek

Ošizené odlehčené šunky

Robert Toman

To se Jančurovi kupuje , když dluží všem autobusovým dopravců kteří pro něho jezdily posily atd.

Honza

Můžete nám prosím sdělit zdroj?

Gwann

Tak věřil bych tomu…dle toho, co jsem o něm své doby spolehlivě věděl…

KarelF

Tak že dluží je například i zde https://www.cdt.cz/cz/dluznici-1463/ pokud RegioJet a.s. s sídlem v Brně je ten správný RJ tak asi nejen tady.

Jan

My kteří říkáme, že RegioJet sem tahá šrot, tak nemyslíme tyto vozy….
Ale tohle 😉: https://images.app.goo.gl/Bv3Grjo4tRQogKDQA

Avlaky

Tak toto je jako prozatímní řešení

Jarek

A v jakým smyslu je to šrot? On to nemá zrekonstruované jako Arriva?

Jerry

Jen to má polepy

Avlaky

To už není pravda

ABC

Ne, ty jsou v původním stavu

Jarek

Tak to nezávidím.. Znám jen Arrivu a ta se povedla.

Avlaky

Nekecejte, 628 220 má nový motor, prevodovku a interier

Jiří Kocurek

Právě. Ten starý ojetý šrot je tohle: https://imhd.sk/tt/media/gn/00224902/VT643-route-Os-4323-Stanica-Dunajsk%C3%A1-Streda.jpg?2375469125

Zlatý krokodýl!!! (M 286.0 samozřejmě, ne ten švýcarský omyl)

Martin

Zase další krámy, jen to nalakuje,podloží jističe aby mohly stevardi vařit kávu a hotovo. Pak pojede s lokomotivou co má Vmax 140km/h rychlostí 160km/h a všichni budou spokojeni….

Martin

Lidi,kdyby jste jen měli ponětí v čem jezdíte😁😁😁😁😁😁😁to že mi dáte samé mínusy, na pravdě nic nezměni😁😁😁

Palecek.M

Minusy neres, neznamenaji vubec nic a je to nejvetsi omyl tohoto portalu

Jerry

Jim je to fuk …hlavně že je to zlute …a mají zadarmo noviny.treba revize na vozech regiojetu neexistuje

švestka

Ncn, modrým gumám je to taky jedno, hlavně že to je modré a jedou v tom zadarmo a pak jsou schopni tvrdit, že šroty 810, Bymee, atd., jsou moderní vozidla.

Jerry

Takovou blbost můžeš tvrdit jen ty

Petr Ipser

A to víte od koho?

Jiří Kocurek

On tu revizi nedělal a ani nezná nikoho, kdo by tu revizi dělal. Takže se nedělá. On by o tom věděl.

švestka

Psali to v obzoru?

Gajda

Jj, ale i bez těch revizí a i s tím tvrzením jakej je to šrot se zatím nestalo to co konkurenci u vagonku s revizí
https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/utrzeny-kus-brzdy-proletel-mezi-pasazery-vlaku-prorazil-okno-i-kupe.A100312_143003_krimi_js

Avlaky

Můžu se zeptat jak může jet 160 když Vmax je 140 na Peršanů?

Jarek

Tak jet s Peršanem a osmi Bmz 160 km/h je docela umění, to byla štrbská rampa z kopce? Jestli ne, tak byste to mohli zavést jako zlepšovák i na ČSD!

Jestli na to taky stačí zakládat papírky a dřívka vod eskima do pojistek, tak je to celkem quick win! 🙂

Pavel

Na R8 nejezdí peršani

Jarek

Ale incident Peršana jedoucího 160 je už staršího data.

Jiří Kocurek

A navíc při těch 160 km/h zavazí rychlejším vlakům ČD.

Někdo

Za 1. Bych klidne s vami souhlasil a udelal poradnou anti Jancura army ale ty vozitka maji jit na R8 kde to taha vetsinou Vectron. O tom ze Jancura porusuje predpisy uz jsem slysel ale nechtelo by si to nejprve nejak overit ??? Az pujdu nekdy masinkam merit rychlost tak si zapnu kameru ale vysledek bude uplne stejny asi tak jako s Jancurou kdyz si myslel jaky bude mit monopol a jak se mu vsichni na draze budou klane a vysledek ? CD jezdi zvesela dal…Takze si myslim ze i kdybych meril vsechny zlute vlaky ve dne v noci tak… Číst vice »

Jarek

Určitě, nemá smysl nic měřit a ani se pokoušet o tzv. přemýšlení, protože výsledek je dost tristní.

Avlaky

Peršany od RJ mají funkci že když je vyšší rychlost než 145 tak zapnou brzdu

R2R2

Brzdy zrejme take podlozili 😀

Palecek.M

19 v lete ted dalsich 11. Vse lowcost… Pomalinku se nam zacina otacet trend

Palecek.M

Abych doplnil, abychom se nedivili, az z 7mi vozove soupravy bude 5 lowcostu

Avlaky

Budou v soupravě 2 lowcosty toť vše

Jarek

Na tvoji fascinaci slovem lowcost jsem se chtěl zeptat, v jaké kategorii je vůz B249, kterým jsem dneska jel. Případně Bt, kterým jsem jel včera ráno.
Ono kdyby všude jezdily Railjety a Flirty a Jančura tu zakládal nějaký ojetinový FlixTrain, tak tyhle modré kecy chápu, ale v současné situaci byste mu spíš měli děkovat za každý slušnější vůz.

Palecek.M

No to je prave ono, Jancura tady zaklada ojetinovy Regiojet….Dekovat mu rozhodne nebudu. Proc? Protoze sklouzava k tomu, proti cemu bojuje. A modre kecy si nech pro odborare, na to nejsem zvedavej, husy jsme spolu nepasli.

Jarek

Ojetinový Regiojet? No to jsou mi novinky, až na pár Aster je to snad ojetinové s lehkou rekonstrukcí v podstatě celé a od samého začátku.

A nevím co řešíš, zatímco já mám na výběr B-B-B-BDs-A, zákazníci Regiojetu mají tři třídy, ve kterých jasně vědí, co čekat. Ostatně lowcost s vysokou obsazeností je trend v komerční hromadné dopravě od vzniku Southwest Airlines.

Aleš

Regiojet má dokonce 4 třídy 🙂

Pe.tr

Tak to vypadá , že má víc tříd než (dle fungování) manažeři ČD

Avlaky

A jaké jsou ty další?

švestka

To myslíte R17? Tam je ale lowcost celá souprava.

Jarek

Anoooo… 🙂 Ale určitě v tom nejsme sami…

Jiří Kocurek

Ne, v Áčku neotravují kaštani.

Avlaky

V lednu ještě 9 , ale je dobře že dováží

Jakub (easydrink)

Tak jako dobytčák to asi stačit bude.

roman

nekupuje v Německu Honegerovou pomstu

Pitrys

Poslední prezident NDR se jmenoval Honecker.

švestka

Poslední prezident NDR se jmenoval Wilhelm Pieck.

Lemmy

Dobře vy! 🙂

Pe.tr

Ne ne . Režijka v tom neplatí

Lesan

A ČD zase nic. Neříkám, že je nákup ojetin ideální cesta, ale tohle je možnost, jak za celkem rozumný peníz pořídit kvalitní vozy, které budou ještě min.15 let použitelné i pro vlaky vyšší kvality a nebude se muset i za 10 let posilovat Béčkem. Ano, Béčka jsou levnější na provoz a těch 15 let ještě taky vydrží, ale srovnejme si jejich pohodlí a technické řešení s těmito německými…

Jakub (easydrink)

Tak pokud je nepotřebují, tak je nebudou péče kupovat jenom proto, že je někdo prodává.

Jakub (easydrink)

*přece

Jarek

Určitě, mají v turnusu nízké stovky béček a áček a jiné vozy nepotřebují.

jakub (easydrink)

to se musíte zeptat jich, co mají v plánu. já jen říkám, že je nesmysl kupovat něco jen proto, že to někdo zrovna prodává

Jarek

Já se jich nemusím ptát, znám je desítky let: mají v plánu dělat úplné hovno, dokud jim to bude u objednatelů procházet.

bkp

Za nejasných pět let ty vozy budou ty vozy bez revitalizace podobně vyžitý jako dnešní béčka.

Bram

Tak to vskutku ne.

Někdo

ČD na můj vkus provozují až moc ojetin např. Západní Expres nebo Berounka. Ale zase jsou pohodnější než některá reko na těch samých linkách.

Jarek

Vždyť to jsou nejlepší vozy, co tam jezdí. A i povedeně repasované…

David

Vzhledem k tomu, že ČD ztrácejí výkony jak na běžícím pásu a ještě si musí přichystat až 4 miliardy na pokutu za podnákladové ceny na Ex1, tak se jejich zdrženlivosti v nových nákupech vůbec nedivím.

Původní Pražák
_Pavel_

„dva páry nočních vlaků týdně z Bratislavy a Vídně“
Tak to asi pro Regiojet nepředstavuje nějaký problém, možná přesně naopak to bude větší propagace vlaku proti autobusu… 🙂

Pavel

Ten vlak je trasován do Splitu, to jenom doplní nabídku RJ do Rijeky. Pro nás další možnost relativně pohodlné cesty do Chorvatska. Fajn je ten autovagón z Vídně.

Jerry

A nové vozy RegioJet koupi kdy?

Martin z Topírny

Není třeba. V ČR jsou oblíbené ojetiny… a Čechům i Slovákům zde zdejším to evidentně stačí… už dle postupů objednávek MDopravy…
…hlavně ať to moc nestojí…

kom

jo přesně, líp bych to nenapsal…

TPal.

Tvrzení, že není třeba kupovat nové vozy, považuji za nešťastné.

Cyklista

Spíše : Není třeba. ČD také moc do nákupů nejde….

Ale obecně je lepší, pokud si cestující může vybrat a u RJ je výhoda, že pokud si koupím jízdenku do dané třídy, vím čím pojedu. U ČD je to vždy loterie a dokud budou na IC/EC nasazovat rozpadlé Béčka, tak každý rozumný úlatící cestující si raději koupí jízdenku do Relaxu u RJ.

Beny

To neví asi nikdo. Prostě se to v dnešní době evidentně nevyplatí. Ale tragédii bych v tom neviděl. Já taky nekupuji nová auta

Jerry

Ona životnost nového vozu je delší….atd

Avlaky

A cena větší

Leoš Konečný

Kupuje nove autobusy 🙂

Jerry

Já se neptal na autobusy

Cyklista

Ty ale mají mnohem kratší životnost než vlaky a navíc u vlaků jejich konkurence taky používá ojetiny…

Tuzemák

Asi až dostane proplacených těch pár miliard od ČD? 😀

švestka

A že to bude raketa?

Tuzemák

Bolet to dráhy bude v této době dost. Záleží jestli jim EK nasadí plných deset procent nebo míň? Taky z jakého roku těch 10% z obratu vlastně berou? Letošek, nebo někde před desety lety? Jestli by Regiojetu šla na účet plná částka, nebo jestli by se nějak dělil i s LEO expresem? Teoreticky, jestli chápu správně, při plné pálce za letošek/příští rok by asi mohlo přitéct Regiojetu i několik miliard Kč. Jen tak si tak nahlas teoreticky zauvažuju. Poslední částku obratu maji na Wiki ČD za rok 2018 napsáno 39,1 mld Kč. Deset procent je tedy něco kolem 3,9 mld… Číst vice »

Gajda

Tak ono by šlo koupit klidně 12 vozový AGV a toulat se s ním po koridoru stošedesátkou, ale s jízdným z Prahy do Ostravy ve dvojce na úrovni tak 1200, a to by asi nikdo nezaplatil. Až ta doba nastane, pak půjde koupit cokoliv

Jiří Kocurek

AGV? Tak tím vám nikdo jezdit nebude. Nemá to stahovací okna a navíc je to strašně lehoučké, takže to v Bezpráví vyletí z kolejí. Není nad béčko, to má těžkou lokomotivu, takže nevykolejí. (šotopoučky o mašinkách)

Ketchup1970

Až , jak pan Ondrůj napsal pro ŽM panu Ing. Jaromíru Perničkovi, je budou vyrábět podle nového TSI. A zapomněl dodat :”a budou stát polovinu..”

Avlaky

Tyto vozy ještě db pořád prodává, tak snad příští rok přitáhne RJ dalších 30

Karel

To už by pak nebyl lowcost.

David

Zásuvky v lowcostech RJ nepropaguje. Nešiřte bludy.

https://www.regiojet.cz/nase-trasy/brno-bohumin/servis.html#treti

David

Jak nalepené zásuvky? V odkazu co jsem přiložil nic takového neslibují. Pokud potřebujete zásuvku, kupte si 1. třídu.

kom

jsou i v některých vozech druhé třídy, ale ne ve všech, a před startem linky se dušovali jak je budou mít všude…

David

Pro mě jsou směrodatné dvě věci: smlouva se státem a definice služeb samotným dopravcem. Na „dušování“ já nedám. To bývá zpravidla omyl čtenářů, resp. neschopnost porozumění psanému textu. Pokud nemáte odkaz na dokument, kde se RegioJet „dušuje“, nemá smysl v této věci dál debatovat.

Tuzemák

Pěkný základ na pozdější repase. Čím jsou vozy vybaveny? Přepokládám kotoučovky, 200km/h, klima a podle fotek vozů ze stejného druhu asi i zásuvky 230V ??

Jerry

Repase je u regiojetu sproste slovo

Anonymní alkoholik

Astry jsou v tom případě teda co? (:

Jerry

Překopané staré vozy ..vydávané za nove

Anonymní alkoholik

Čili repasované/rekonstruované. 😀 Prašť jako uhoď, nemyslíte?

PetrM

pozor, to právě že ne! u té modré gumy platí že čd = repase, regiojet = překopané

Bram

To je ale jen menší část vozů Astra a v jejich případě jde o druhé nejmladší vozy u Regiojetu. Ty nejmladší jsou nově vyrobené Astry.

Gajda

Počítáme s nima primárně pro třídu lowcost – to znamená repas ve formě folie zvenku a žlutej potah opěrky hlavy uvnitř

Cyklista

Možná by i tato hloupost „potah opěrky“ ČD dost pomohla. Někdy se mi chce až zvracet, když vidím tu mastnotu…

Jan

Supr. Bohužel 20 let staré vozy z Německa nebo Rakouska jsou stale lepší než nové vozy made in CZ. 😀

Diky těmto vozům budu RJ asi často využívat.

_Pavel_

Nové „made in CZ“ myslíte 5 vozové soupravy Siemens-Škoda?

Jerry

Studený hadr na hlavu a bude dobré

kulhán

Někde těch 8% trvalých uživatelů drog musí bejt 😇

kulhán

On Jan napsal “asi”

Kom

Nevím za co ty mínusy… Na R8 není skoro nic z toho co propagují…

Luděk S.

K čemu je vlak, když tam neplatí režijka?

_Pavel_

K ničemu! 😠

Leoš Konečný

K cemu jsou cestujici s rezijkou?

Martin

I ten cestující s režijkou, si tu režijku musel zaplatit….

Jiří Kocurek

Na substrát! Na dřevo!

Ketchup1970

Režijní jízdné mají všichni státní dopravci s kvalitními vozy. Sice různě limitované ale režijní . C est une famille de cheminotes

Avlaky

RegioJet kupuje poslední dobou lehátka a lowcosty, zajímá mě kdy budou i nějaké standardy a lepší třídy

Na linku do Ukrajiny bude jako bysnys nasazen nějaký vagón, který teď jezdí jako standart (RJ už nemá relaxy a bysnysy navíc)

Jakub

Jako Relaxy na Ukrajinu míní RJ upravovat bývalé jedničky po DB se sedadly 2+1, které teď jezdí s ošuntělými potahy jako Low cost.
Jakmile projdou revitalizací, budou slušné. Stačí tam dát nové potahy,, zásuvky, rychlou Wifi a na východ to bude stačit. I dnes jsou to velmi pohodlné vozy, jen mají zašlý interiér (ekvivalent Apee 139, který je stále dosazován jako náhrada první třídy pokud vypadne Pendolino).

Avlaky

Můžu zdroj? , Jaklze mi na tom nesedí že by z 34 vozu 6 předělali na lepší tridu, navíc to má zlamovaci dveře

Tomáš Gottschalk

Tyto vozy jsou bývalá jednička na DB. Jednoznačně nejpohodlnější ze všeho, co RJ nabízí. Hafo místa, polohovací sice a u stolečků u zásuvky. A obžerstvení se tam dá objendat taky. Jezdit vyšší třídou nedává smysl, takže zaplať Pán Bůh, že jich přibude, snad bude na lince šalingrad – cajzlov i víc loš cost vozů, než jeden.

Avlaky

No podle počtu by měli být na každém spojí 2

Jiří 24

Já nevím, ale RJ chybí alespoň trochu unifikace, mají strašně moc vozů s různým interiérem, bylo by fajn aby všechny vozy kromě Aster prošly rekonstrukcí aby všude bylo stejné uspořádání a interiér, ale mám strach že tohle nemá RJ ani z daleka v plánu 😐

_Pavel_

Ona unifikace nemusí být vždycky pro zákazníka k dobru.

Jarek

Jojo, byznysy unifikaci těžko přežijou… 🙂

Stráťa

Naopak Regiojet je docela slušně unifikovaný. Vždy když sem jel s RJ (na různých trasách) třídy Bussiness, Relax i Standard vypadaly zhruba stejně, služby v nich byly taky podobné. No a lowcost je prostě lowcost.

Na sjednocení nabídky by měli pracovat spíš ČD kde třída neznamená vlastně vůbec nic.

Avlaky

Však RJ má jen pár tipů vozu

Avlaky

Typu*

noerf

Kdy Regiojet do provozu zařadí trojkové traxxy? Tipuji na začátku prosince než zprovozní nové linky.
A lůžkových/lehátkových vagónů má dost, když bude provozovat noční vlaky do Polska a na Ukrajinu?

Avlaky

Až se zlepší situace a vyplatí se jim to

_Pavel_

Ono teď v době COVIDové asi není moc kam spěchat… 😞

Radiátor

Už se těším na ty komentáře o tom že sem tahá ten „německý šrot“.

Kom

On to je šrot 😀

Bram

Oproti skutečnému šrotu A, B, AB a BDs, který nasazují ČD jde ovšem jednoznačně o téměř nové vozy.

Kom

B apod už taky nemá dávno jezdit, ale nahradit novými ne jen srotem ze sousední země

Jarek

Tak bez ohledu na to, že tomu pitomci jako ty říkají šrot, bych tím jezdil radši než vozy B.

kom

jardo méně nádavek by to chtělo, nějak ti došli argumenty…

Jarek

Chápu, že s hlavou to máš těžší, ale argument v tom taky byl.

kom

jaký je v tom argument? 😀 jen tvé prázdné tlachaní 😀

Bram

Jenže on to není šrot. A udělal by parádu i u Českých drah, ale ty se bůhvíproč těmto nákupům vyhýbají, ačkoliv by takto získaly vozy, za které by se nemusely stydět ani za dvacet let.

nedulezite

Nutnost výběrka ze strany ČD protože ZVZ?
(nákupy v Rakousku a komplikace s nimi zase až tak dávná historie nejsou)

Bram

Vhodných vozů pro ČD v sekáčích v Karsdorfu a v Mukranu je dostatek, takže není třeba se na nic vymlouvat, i když by to šlo poněkud pomaleji.

Radiátor

Myslím že jediný německý šrot u nás jsou „Béčka“ a další jejich derivace.

xyz

Nejen že to je šrot, ale zase tím pádem odtékají peníze z naší země do ciziny.
🙂 🙂 🙂

Alex

Pořád o řád lepší, než rychlíky Českých drah vedené Regionovami… 😀

Palecek.M

Precetl jste si cely clanek, nebo jen nadpis?

švestka

To nic nemění na faktu, že ČD na rychlíky nasazují popelnice 814.

Radiátor

Podle téhle logiky by vlastně ani české firmy neměli prodávat do zahraničí.

xyz

Naopak – prodejem do zahraničí peníze do naší země přitečou. To je v pořádku. 🙂

Ale nákupem ze zahraničí peníze z naší země odtečou + dochází tím k diskriminaci českých firem. Takže to je v naprostém, ale opravdu naprostém, nepořádku. 🙂

Matti

Ano, systém uzavřené ekonomiky se ukázal historicky jako dokonalý a všechny země které ho aplikují si žijí v luxusu 😀 Bože.

xyz

Ano, stejně tak jako se ukázalo v běžné ekonomice být dokonalým, nevybírat si z většího počtu dodavatelů, resp. (v případě veřejné správy) nevypisovat na tyto dodavatele výběrová řízení; naopak se ukázalo osvědčeným, zadávat dodávání služby pořád jednomu a tomu samému dodavateli bez ohledu na to, že by třebas jiný dodavatel tutéž službu uměl dodat levněji a/nebo kvalitněji.

Holt nádražácká specifika. 🙂 🙂 🙂

Jiří Kocurek

Já tušil, že to myslíte ironicky 🙂

Pavel

Šrot je to pouze v případě, kdy takové vozy nakoupí soukromník. Ojetina nakoupená Českými drahami je naprosto v pořádku! 🙂

kom

ne to fakt není 😀

Jan

Supr. Bohužel 20 let staré vozy z Německa nebo Rakouska jsou stale lepší než nové vozy made in CZ. 😀

Diky těmto vozům budu RJ asi často využívat.

kulhán

Hele Jene, to už jsi psal, ale tím slůvkem “asi” si svůj komentář totálně spláchnul do haj…

Rudolf Tuček

Staré vozy jsou ekologičtější protože se nemusí vyrábět nová hmota.

Avlaky

11 vozu – 8 na R8

Takže budou jezdit 3 na komerčních linkách?

David

„Velkoprostorové vozy nasadí na své dálkové vlaky včetně linky R8 mezi Brnem a Bohumínem.“

Z této věty ale vůbec nevyplývá, že na každou soupravu z R8 připadne jeden vůz. Může tam přibýt celkem klidně jenom jeden a nebo taky všech 11. Nemá vůbec smysl spekulovat, co kam přijde a už vůbec ne v konkrétních počtech.

Avlaky

U RJ se nestalo že by jeden vagón byl odloučen od ostatních svého tipů

(Výjimkou jsou byznysy z R8, ale tam se to jinak udělat nedalo)

David

Že se něco nestalo v minulosti neznamená, že se to nemůže stát v budoucnosti.

Avlaky

Tady nejsme u ČD , pokud k tomu rozdělení dojde tak jich bude mít ale ve větším množstvím (Jančura si může vybírat jaké vagóny se mu kam nejvíce hodí)

Ketchup1970

Typ/tip tipuji ze tento typ příspěvku je trochu zmatený v pojmech asi jako hold/holt a tak dále