RegioJet koupil od Deutsche Bahn další velkoprostorové vozy
Vůz řady Bpmz Deutsche Bahn. Foto: ArtVandelay13, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Commons
Počet vagónů RegioJetu pro dálkové vlaky přesáhl hranici dvou stovek.
Počet vagónů RegioJetu pro dálkové vlaky přesáhl hranici dvou stovek.
Místo ekologické likvidace, kterou mají Němci zaplatit se našla volavka co si to vzala. Němci se nám smějou a tady stádo bizonů říká jak je to super , že nám Jančura i za státní peníze dělá v republice skládku.
Před 10-20 lety jsem s nimi jezdil nejraději, když byl tu a tam na EC do Děčína. Neuvěřitelně příjemné sezení. Vyčistit parou, náležitě folie a NČ moc na to nesaháš. Porad to trumfne i vozy z Rakouska. Pokud je toto low Cost, tak většina jiných vozu 2 třídy je spíše 3 trida
Ale má to špatný logo, proto je to šrot.
Koupil?
Proč tedy mají stále německé číslo?
Protože kašlat na přepapírování do ČR. Mají to i vozy ČD.
Protože vozidla se nepřevádí. Zůstávají registrovaná v zemi prvního přihlášení (výjimkou jsou větší změny a přeschvalování)
Ako je to s výrobou nových vozov Astra? Vyrábajú ich ? V akom množstve ?
Pro RegioJet z toho z čeho víme tak nic
Ale předělávají 6 aster (předělává je astra) z roku 2010 které RJ koupil v italii
https://www.astra-passengers.ro/
Tezko rict, zda RGJ neco jeste u nich objednava…
Momentálně jen to co jsem psal
No sláva! Koupili jsme ze Západu další starý šrot, těm podřadným montážníkům z Východu to bohatě stačí a ještě si budou mlaskat. Ten pohled je asi stejný jako když u nás vysloužilé tramvaje prodáváme dál na východ s myšlenkou „Ti v zemljankách budou ještě hlasitě mlaskat …“ Problém je, že v rámci „zkvalitnění služeb“ už začínáme tahat i ty staré tramvaje z Východu zpátky… Ale zase upřímně: na ty naše „moderní tratě“ povětšinou zamotané, jako gordický uzel, které nebýt Františka Josefa, tak při tempu výstavby současných dopravních staveb tady ještě ani nejsou, opravdu není potřeba 230 km/h Pendolina za 2… Číst vice »
Proliskej se.o železnici.vis..
to, že tu jezdí šrot je dávno jasné a to, že je spousty lidí kteří se zajímají o tratě a co na nich jezdí jen z popudu vzpomínkového optimismu proložený alibismem je taky dost možný a ještě k tomu, na tratích jezdí to na co máme a rozhodně se to jen tak nezmění a to už nemluvím o lokálkách co tam jezdí za „úžas“
napsal naprostou pravdu 😉
Když tak brojíte proti vagónům ze západu, jaký máte názor na ČD evergreen v podobě B²⁴⁹?
Já nebrojím proti vagónům ze Západu, mně jen tak trochu uráží, že nám musí stačit 40 let staré vagóny, které tam už nechtějí a ještě se tím chlubíme, že jsme je získali v rámci zkvalitnění služeb. To je něco jako se dnes v době smartphonů chlubit tím, že jsem si na analogovou pevnou linku pořídil tlačítkový telefon.
Tady to asi problém nebude, tam kde budou jezdit je i konkurence, často nejen jedna firma, takže na výběr tam je. Komu stačí todle, aby se dostal někam za 200, holt si do toho ten lístek koupí, komu ne, pojede s někým jiným. A i tady to bude třeba 20% kapacity vlaku, zbylých 80% vypadá taky jinak. Vždyť o nic nejde
Regiojet „uráží“ své cestující tím, že používá „40 let staré vagóny“. Ale asi to pro většinu lidí není tak velká urážka, když mu vlaky jezdí plné (mimo časy korona uzávěr) a je schopen svůj byznys rozšiřovat. Naopak Leoexpres se rozhodl své cestující „neurážet“ a pořídil si moderní jednotky od renomovaného západního výrobce. A jak mu to „skvěle“ funguje…
PS: Proč by soukromá firma měla pořizovat smartphone a řešit tarif, když má (někdy i zdarma k ostatním službám) pevnou linku a za 500Kč sežene slušný bezdrátový telefon, který splní co od něj potřebuje?
Nemusí nikomu nic stačit. Když s tím jezdit nechcete tak tím nejezděte. Možná vám to uniká, RJ tím nic nezkvalitňuje, on posiluje svůj vozovej park, protože má hodně výkonů a málo vagonů.
Počkat a co ten pravidelný řev o tom jak RJ ukázal všem jak má vypadat železnice? Takže najednou RJ nezkvalitňuje.
O zkvalitňování služem se ve článku nepíše ani ň. A analogie je úplně mimo, jdi radši trousit moudra na novinky.cz…
Tak mne uráží spíše to co Radim nasliboval a co je nyní realita. Ale když jsme národ blbců kterým stačí jídlo které by v Německu nevzal do misky ani místní pes, jsme národem skladníků poskakující Německým logistickým firmám, o telekomunikacích a bankách ani nemluvě tak vyřazené vagony jedno jestli u čd nebo Radima včetně arrivy která nám sem ty šroty dává bez jakéhokoliv uzardění jak to vytáhly z kopřiv tak můžu být uražený, ale hlavně nasraný co jsme za národ blbů.
A opět někdo, kdo celý život jezdil tornády, 810 a podobnými skvosty plnými špíny, ale teď když je to SOUKROMÉ a Z NĚMECKA, tak pánův jemnocit hluboce trpí…
A teď zpátky do reality. Holandsko má většinu sítě do 140 km/h a na VRT jezdí kromě jednoho Eurostaru a pár Thalysů podobné německé DB vozy jako tyto předmětné a stejně tak do Belgie tahá expresy lokomotiva Traxx pár obyčejných vozů s maximálkou 160 km/h. V Rakousku nemají kromě trati Wien-Linz s rychlostí až 250 km/h, (vlaky zde ale jezdí jen maximálkou 230 km/h – Railjet/ICE-T) mnoho úseků na 160 km/h. Zbytek tratí je také klikatých z doby Františka Josefa. Dle posledních zpráv ÖBB podcenili prodej vozů a hledali k výkupu zpět 20-30 let staré vozy podobné kvality na pár… Číst vice »
Jakube, vy jste to asi špatně pochopil. Já netvrdím, že ze Smíchova na Hlavák by měly jezdit TGV a do Kolína Frecciarossa. Proto jsem taky psal, že „opravdu není potřeba 230 km/h Pendolina za 2 mil/sedačka“ – máme tratě, jaké máme a 160 km/h bude ještě dlouho pro většinu úseků jen snová rychlost. Jen se jaksi málokdo chlubí tím, že nakupuje obnošené prádlo v second handu. Pochopil bych to, pokud by platilo, že je to přechodné řešení na pár let do doby, než se přejde na VRT, jenže, než se v ČR nějaké VRT postaví, to se už asi budeme… Číst vice »
Další filozofující stařík, který jel vlakem na hlavní trati naposledy před 5 lety?
Jak víte,že Tomáš je stařík a kdy jel naposledy vlakem.Místo názoru urážka.
Ale trefná. Tomáš plácá nesmysly.
Dávám vám stejnou příležitost jako Bramovi. Argumentujte, vyvracejte, pokazujte na nesmysly.
Je to tak jednoduché: Já napsal názor, vy máte jiný, tak napište jaký a proč. A ideálně jej podpořte důkazem.
Já ale mám spíš u mnohých diskutujících pocit, že nedokáží pochopit psaný text a je-li věta složena z více, než dvou jednoduchých vět, pak už jsou zcela ztraceni.
Argumentovat můžete nějaké argumentaci. Na kecy a slátaniny se dá jen odpovědět, že to jsou kecy a slátaniny.
Přesně tak, na kecy a slátaniny je mi fakt líto dávat drahocený čas.
Tak chodím se celkem často a s vaším posledním odstvcem musím souhlasit. Málo diskutujících je schopno vstřebat více jak 2 věty. To fakt ta digitalizace takto zatemňuje mysl a uvažování?
Diagnózu autora těch slintů vidím teda celkem podobně. Ale máte příležitost myšlenky pana Tomáše nějak produktivně rozvinout, abyste ostatním ukázal co se na to dá říct.
Vy asi neznáte vozový park českých dopravců který tvoří Béčka ojeté vozy z německa a rakouska a ojeté německé motoraky
To je zase dřívbylolípácký, stojítozahovňácký a nacionalistický koncert v jednom balení. Patrně zase nějaký filozofující stařík, jak psali již jiní. Mne nezbývá dodat, že ten, co čte Sputnik, Aeronet a Obzor:-).
Když jsem tedy ten filozofující stařík, co čte Sputnik, Aeronet (o těch jsem už něco slyšel) a Obzor (o tom jsem ještě neslyšel), tak jen do mně, vyvraťte mi, co jsem napsal – argumentujte, nefilozofujte!
Koupili jsme ze Západu další starý šrot, těm podřadným montážníkům z Východu to bohatě stačí a ještě si budou mlaskat. Vagony si koupila soukromá firma, ne „my“. Montážníky jsem ve vlaku Regiojetu nikdy neviděl a mlaskající vůbec ne. První tři věty jsou vyfabulované žvásty. Ten pohled je asi stejný jako když u nás vysloužilé tramvaje prodáváme dál na východ s myšlenkou „Ti v zemljankách budou ještě hlasitě mlaskat …“ Dopravní podniky prodávají tramvaje tomu, kdo za ně nejvíc zaplatí. Že by nějak pejorativně přemýšleli o jejich budoucích uživatelích nebylo nikde dokázáno. Další žvást. Problém je, že v rámci „zkvalitnění služeb“… Číst vice »
Cením si toho, že jako jediný argumentujete, vyvracíte to, co jsem napsal a vysvětlujete svůj názor. Můj pohled na danou problematiku nebyl argumentační (tzn. matematický), ale pocitový (tzn. literární) Montážníků z Východu jsou plné vlaky – a je jedno, jestli ČD, RJ, Leo, Arriva…. 25 let dělám v zahraničních firmách a na Západě mám rodinu i spoustu známých, tak vím, jaký je obecný většinový pohled na „nás“ – lidi z Ostblocku. Podobné je to, jaký je obecný většinový český pohled na lidi z Ukrajiny, Ruska… Proto to pejorativní vyjádření „podřadní montážnící z východu“ – tak nás prostě valná část západní… Číst vice »
Pitiomec nejste pro „nesdálení názoru mojí bubliny“, ale proto, že pracujete s fakty jako prase, stavíte na nich hodně pochybné závěry a když jste nachytán na švestkách, tak to je „literární nadsázka“.
Aby si nikdo nemohl koupit auto, traktor, vagon, jednotku, technologický celek, nebo cokoliv použitého z Německa proto, že si nějaký „vlastenecký“ pošuk Tomáš myslí. že to degraduje pohled Němců na Čechy – to je poměrně bizarní a neudržitelná představa.
Spíš mi napište vy, co vás vede k tomu tady podobné hovadiny psát? V reálném světě vás už s tím všichni poslali k šípku, že?
Tak já začnu po vašem. Už jste se udělal? Nebo furt nestojí?
Rozhlédněte se prosím když jedete po dálnici nebo okolo prahy či jiných větších měst. Spíše než národem montážníků jsme hlavně národem skladníků a pak až montážníků. A ti čeští nestačí stačí jen zagooglit jací lidé shání bydlení v okolí továren škoda, tcpa, škoda kvasiny atd. rumunsko polsko ukrajina slovensko a kdo tyto lidi dopraví nejlevnějším dopravcem je RJ mimo jiné.
No jestli odhadujete strukturu průmyslu podle toho, co vidíte z auta, tak potěš pánbůh. Pracovníků na pozici „skladník“ může být dnes klidně stejné množství jako před 40 lety.
Argumentovat Jarek neumí, jen napadat…
Za řekou Moravou začíná Jižní Korea. My jsme Vietnam.
Za moravou začíná Rusko případně už i Ukrajina pokud by jste nevěděl.
Abych ukončil tuto trapnou diskuzi s povětšinou zdejšíma šotoušema pod mým příspěvkem, pochopil jsem že pro většinu diskutujích je: 1) LEPŠÍ mít staré opoužívané a zaprděném než nové moderní 2) SPRÁVNÉ že to, co Němcům a Rakušanům už dosloužilo a nestačí, v Česku ještě znovu budeme udržovat při životě 3) POVINNÉ pro nešotouše se vyjadřovat pouze funkčně a zcela odborně, vědecky, dokumentačně a heslově bez jakéhokoliv estetického či citového zabarvení 4) NEPŘÍPUSTNÉ se jakkoliv slovně dotknout adorované železniční modly Jen by mne ještě zajímalo, zda body 1) a 2) zde platí: – všeobecně – pouze v oblasti strojního vybavení –… Číst vice »
A zase blbě, Tome. Nepouštěj se do větších úvah, nejde ti to.
1) Záleží na konkrétním účelu a schopnosti zákazníka novou věc zaplatit.
2) Dtto. Rozhoduje poptávka a nabídka.
3) Není pravda, ale vydávat svoje hámotiny a předsudky za obecnou pravdu ti tui jak vidíš neprošlo.
4) O adoraci tu nepadlo ani slovo, spíš je to o odporu k tvojim paušalizacím a nesmyslným závěrům.
A na konec opět sputnický gulášek, míchající prádlo (dnes spotřební materiál na rok až dva) s železniční technikou (životnost 50 let). Běž si plácat játrama někam jinam.
Většina těch vagonů co má jsou staré použité vagony které jsou těsně před šrotací. Kdyby jančura nebyl takový zbabělec tak si koupí nové vagony a nebude krást jiným dopravcům vagony. Ti dopravci by to určitě nějak využily ty vagony. A vůz jenom nastříkat žlutou a minimálně upravit interier tak to je renovace vozů k dalšímu dlouhodobému používaní dost chabý.
Krást?
Ano, vyfoukl je ČD před nosem. To nevíte? Když je před očima gummodro, tak je jakékoliv křivé obvinění důkazem.
Žlutý to premaluje a dá nové podhlavniky na sedačky to staci
Jo jo modrý Béčka to je vono
Tak tady máte žlutý Béčka a je to více vono.
Jo? Ono to má hajzl s padáním na koleje, je to bez CZE a klimy, lavici pro 2×4 a nejsou v tom zásuvky?
S krádežemi vozů už máme v ČR zkušenosti, jen to byly nákladní vozy a s Regiojetem to mělo společný maximálně rozchod dvojkolí…
Není pravda,
Pamatuji si že ČD „kradli“ vozy RJ tajné se domlouvali aby je OBB neprodávali jančurovi
Asi nevíte na který případ jsem narážel… Každopádně k tomu případu, na který poukazujete vy, jste ty úvozovky použil správně, protože o žádnou krádež nešlo. To mělo ČD veřejně vyhlásit „chceme koupit vozy, o které má zájem Regiojet“ nebo jak si představujete to „netajné“ domlouvání? Prostě přišlo ČD za OBB a dohodli se, aby to prodali jim. Ať už to bylo vyšší cenou nebo nějakým jiným argumentem tak o žádnou krádež nešlo a pokud už Jančura neměl uzavřenou smlouvu (ať už kupní, předkupní, nějaké přednostní právo anebo něco v tom smyslu) tak nelze ani uvažovat o nějakém poškození či protiprávním… Číst vice »
Zřejmě jste lepší právník, než jaké má Evropská komise: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/ceske-drahy-kartel/r~472f117e5df611ea842f0cc47ab5f122/
Článek o tom, že EK smí při vyšetřování údajné kartelové dohody použít zajištěné emaily. Kde jsem něco takového rozporoval, že píšete „Zřejmě jste lepší právník, než jaké má Evropská komise“. O krádež nešlo, ani ta EK netvrdí, že k nějaké krádeži došlo. Řeší se, jestli to, co jsem shrnul pod „nějakým jiným argumentem“ nebyla kartelová dohoda. Což je poměrně podstatný rozdíl, za který jsou úplně jiné tresty/pokuty. Navíc zatím nepadlo ani prvotní rozhodnutí, takže další důvod proč nelze prohlásit „ČD „kradli“ vozy RJ“. Ale uznávám, že konec mého příspěvku, především část „tak nelze ani uvažovat o nějakém poškození či protiprávním… Číst vice »
A kdy ten prodej ČD proběhl? Určitě jsi schopen doložit nějaké data
Náhodou nekradou ČD když mu vykupovali podvodem od OBB vagóny?
Milý Jéňo, v případě alergie na žlutou barvu můžeš přeci použít služeb konkurence. Její nabídka co barevného provedení a stáří vozidel je velmi pestrá.
Pozn.: Dopravce je rod mužský, proto „..nějak využili….“ – s měkkým i.
Nové vlaky „s moderními“ vagony jsou užší, než vagony dřívějšího data výroby. Ekologové se z toho asi radují, ale cestující jsou namačkaní v menším prostoru. Fakt, že Regiojet úzké vagony nepoužívá považuji za jeho velkou přednost.
Já teda to moc nesleduji, ale proč musíme nakupovat 20 let sraré vagony a dělat jaké jsme modetní. Dřív nakupovali jiní od nás. Copak neumíme udělat vagón?
Je to v zasade „jen“ a pouze o penezich, pokud nejsou danovy poplatnici ochotni dopravu neomezene dotovat a cestujici ochotni platit jizdne, tak jsou nove vagony spise nerealne.
U železniční techniky stačí dobrý podvozek (= vysoká maximální rychlost = dobré brzdy). Vše ostatní se dá zmodernizovat za zlomek ceny nového vozu. Hodně našich starých vozů ale ten dobrý podvozek nemá a tak se vyplatí přivést něco na dobrém podvozku ze zahraničí a zmodernizovat.
Navíc tyto vozy se svým provedením od těch nových příliš neliší, respektive to materiálově a designově není už moc kam posouvat. A po stránce komfortu jízdy není při rychlosti 160 km/h rozdíl mezi nimi a railjetem. S modernizovanými vozy ČD jsem jel i kousek rychlostí 200 km/h u Berlína, což se poznalo zejména podle toho, že se vozy začaly chovat jinak, než jsem ze sítě Správy železnic zvyklý. Tam už bylo pocitově znát, že třeba railjet je na tom při stejné rychlosti (vyzkoušel jsem třeba mezi Vídní a Salcburkem) přeci jen o něco lépe, ale při rychlosti 160 km/h fakt… Číst vice »
Ze stejného důvodu, jako si český motorista koupí z Německa ojetý Volkswagen místo úplně nové Škodovky.
Pan Milan jezdí v Panameře a neví, o čem mluvíte.
Tak hodně let dozadu je to fakt jedno. Spíše je to o tom jaká parta montážníků v jaké zemi to smontuje. Je to stejné jako masírování se před 30 lety kdo měl TV Sony byl king jenže uvnitř Sony bylo cca 30-50% a zbytek tam byl co bylo vyzkoušené kvalitní a odolné. Jenže to samé dělali i jiné značky. Dneska si koupíte to co někdo určí jaká tam budou kurvítka takže jak píši výše. VW by měl být kvalitnější kde se montuje v Německu a ani to ještě není záruka kvality. stačí jeden dělník který znaje potomu čto viděl sdělat… Číst vice »
Například vagón Astra stojí 27-28 miliénů Kč za kus, jeden vagon od sdružení Škoda/Siemens pro ČD, které splňují normu TSI stojí zhruba dvojnásobek. Na druhou stran u lze od DB, ÖBB koupit klasické vozy určené pro rychlost 200 km/hod, které včetně kompletní rekonstrukce interéru vyjdou výrazně levněji než Astry.
Astra je rumunský šunt .. Siemens nestojí dvojnásobek
To teda stojí. 50 milionů za vůz je běžná cena.
Nestojí, protože Astra (coby kompletní novostavba) nikdy nestála 27 mega.
Docela by mě zajímalo, jestli jsme před válkou nebo někdy krátce po ní, než NDR začala zásobovat celý východní blok, opravdu vyváželi i rychlíkové vagóny. O tom nikdy neslyšel.
Tak, tak. Podle mnohých jsme za komunistů vyváželi ve velkém i letadlové lodě…
A vzducholodě
Já mám tajnou informaci, že se od nás vyáželi a vyváží raketoplány a rakety.
To jsou pohádky rudých gerontů, svazek III, píše se o tom někde vpravo dole a určitě tam byl i graf.
Ringofferovy závody je vyráběly. 🙂 Ale to je poněkud jiná epocha.
“ Dřív nakupovali jiní od nás.“
Myslíte u nás v Budyšíně a Zhořelci, odkud pocházejí veškerá béčka, vč. patráků Bpjo a Bmpo?
Tak je nenakupujte a jděte zavřít slepice, už je tma.
jaké jsme ochotní platit jízdné takové máme vagony.
Kolik bylo nabídek na prodej vozů? Bral RJ nejlevnější, nebo zde byla i jiná hlediska?
DB má svůj bazar, jsou tam i levnější vagony
Tak snad už bude dodržovat výběrové řízení 300mist na spoj +posila
Dodržovat výběrové řízení? To je zase co za právní úkon?
Však dodržuje
Jako ČD, že.
Učivo základní školy:
4 x 72 + 1 x 54 =
Závorky , kolego , určují co se sčítá a násobí dříve. Základní škola
Násobení má vždycky přednost, i bez závorky (alespoň mě to tak učili na matematické ZŠ).
Realita je jiná. Jeden velkoprostorový zbytek kupé
Taky není pravda
2 kupé
2 velkoprostory (u pár souprav jsou nahrazovány kupeckém, protože některé velkoprostory ještě nejsou zprovoznene)
Mě ani tak nevadí RegioJet a to co nakupuje, mě spíše vadí jaký arogantní kok.t ho vlastní…😒
Ale di ty brepto.
Ty máš asi nějakej mindrák, viď?
Si založ vlastní firmu.
A co Vám provedl tak strašného?
Pokud budeš objektivní, arogantnějšího vlastníka, než mají ČD nemůže mít už nikdy nikdo. A ti šéfové a majitelé co prskají a řvou, si dělají defakto bezplatnou reklamu, a většinou jsou ty firmy úspěšný – učebnicovým příkladem je Michael O´Leary
Proto mne do žlutého vlaku či OLearyho letadla nikdo nedostane…
To je ale přeci úplně jedno, do kontaktu s ním z vás nikdo nepřichází, já také ne. Mne kupříkladu vadí k.o.k.o.t. v čele tohoto státu, se kterým sice také nejsem osobně v kontaktu, ale ovlivňuje toho tady dost a pokud mu hlupáci z ODS (jinak některé jedince včetně předsedy nelze nazvat) skočí do pro ně předem připravené pasti, tak si sestaví i vládu dle svých zvrácených představ a nikdo mu v tom nezabrání. A to budeme jen koulet očima, co pak bude možné…
Babiš je hlupák z ODS? Zajímavá teze.
Ale řeč není o Babišovi, ale o Fialovi. Schválně, jestli pochopíš, proč tomu tak je.
Se současným předsedou vlády je to pro pravověrné odessmany nesnesitelná situace, ale faktem je, že stát funguje a reflektuje společnost. Tedy – chová se populisticky (sprosté slovo pro pravověrného odessmana).
Pokud se – nebej Bože – znovu dostane ODS k vládě, čeká nás všechny rychlý sešup, jako ostatně VŽDY, když se dostala ODS k moci. Investice do veřejného prostoru a infrastruktury budou rychle redukovány jen na soukromé golfové resorty – z dotačních programů EU, pochopitelně. Prototože o NIC jiného, než dotační programy EU zde nejde. O to, kdo je bude konzumovat.
Tak pokud se modří ptáci rozhodnou po volbách následovat CSSD do hlubin pekelnych, tak budiz jim i jejich voličům prano.
A proč jsme si to museli přečíst?
RJ nakoupil staré vozy od DB, protože cena, rychlost dodávky a českým zákazníkem akceptovatelná kvalita (kdyby nebyla, čísla o přepravených cestujících by vypadala jinak). Pro mnohé je to šrot, ale ruku na srdce, na jeho místě bych to koupil asi taky. Asi každý, včetně Jančury, by chtěl vozil lidi jen v novostavbách od Siemensu, ale čísla hovoří jasně. Mít za 50 míčů jeden nový vagón Siemens a nebo 10 ojetin je rozdíl. Otázka pro ty, kteří by ty vozy nekoupili, jak by jste postupovali v rozšiřování vozového parku na místě RJ za současné ekonomické reality?
Nelze s vámi nesouhlasit – konečně Leo Express to zkusil jinak a jednoduše řečeno to pro něj nefunguje. Ale musíte uznat, že je trochu úsměvné, když si člověk vzpomene jak Jančura před lety plísnil ČD za to, že „jezdí s lokomotivou a vagónky jako za císaře pána“. A ono se ukázalo, že ekonomicky a provozně má takové řešení svou hlavu a patu.
Na druhou stranu, pokud by ČD měla modernější vozový park, vycházela by ekonomika celkově jinak a i cestující by vyžadovali i něco navíc oproti současnému stavu.
Spoustu lidí kvůli tomu Jančuru nenávidí, když takto něco říká, a pak to udělá jinak. Jenže ona je v tom jeho síla. Že prostě dokáže rychle měnit požadavky podle výhodnosti, dostupnosti atd. Ve výsledku je tam, kde je.
Nevyjedou!
Vyjedou, ale do švestek nevydrží.
😀
Nepřezijou, zimu!!! 🙂
Až z těch švestek bude sto letá slivovice, tak zbankrotuje!
Nevyseroh
Kdyby je nakoupili v ČD tak by to byl nákup století, to by se oslavovalo jak ČD udělali skvělý nákup, ale jakmile je koupí Jančura tak jsou to propadáky.
Přesně a to jsou nejmodernější vagóny u nás (krom těch co se vyrábí) a aster
jakože modernější než railjet například?
Railjet beru jako jednotku, (navíc je to to stejně jak ty vagóny co se vyrábí)
Domnívám se že mnohé Bmz od OeBB i vozy od siemense/ze studenky z konce 90. Let jsou poněkud modernější… A railjet.
Vozy od OBB má i RegioJet, ale chápu tam hraje roli barva
Je to tak, můžeme na rovinu říct, že je to šrot z Murkanu. To je úplně stejný jako kdyby si někdo koupil ve Třebové žabotlam, nebo přívěšáky k šukafonu a někde tím jezdil. Aspoň takhle to psali v Obzoru.
Jako zastánce ČD s vámi nesouhlasím. Já ksem proti jakémukoliv ojetému šrotu a proto mi vadí i ojetiny po OBB na rychlících ČD. Takže to bylo namířené na ČDčáky ale ne na všechny. Minimálně já jsem odpůrce jakéhokoliv šrotu. Tohle si ovšem kupuje pro svoje open acces vlaky a na R8 by veljoprostor byl rozhodně lepší než některá úplně příšerná kupé co tam provozuje. A že ty jsou pomalu horší jak béčka.
Co je zase tohle za dialektiku? Opravené „ojetiny“ po OeBB jsou jedny z nejlepších vozů ČD. V ostrém kontrastu s „novým“ interpanterem, který nabízí komfort tramvaje.
Přesě tak chce to, jak by napsal patriot ČD, ryze české moderní, klimatizované a nízkopodlažní vozy řady Bymee. Co na tom, že to je Honneckerova pomsta, mají to správné logo!
Vozy bymee neexistují
byly přeznačeny na Bdmtee a potom ještě jednou. Následně přemalovány do Najbrtu. A cestující … je pořád poznávají. Jak je to možné?
Umíš číst ? Asi ne že ? Jsem odpůrce jakéhokoliv šroty a je úplně jestli je to B nrbo Jančurovina či 810. Biosubstráte
Takže jen pantery, railjety a Sharky?
Pendolino je ty šrot protože má skoro 20 let?
Jakýkoli dvacetiletý šrot z Německa je stále o dvacet třicet let mladší šrot než běžný , kvalitní a prověřený vůz ČD.
Umíš číst ? Tak si to přečti ještě jednou.
Pokud by Radim nemachroval s novýma jednotkama nesmál se tomu, že ostatní jezdí jak za císaře pána mašinka a vagonky. A ve finále doveze loko vyřazené z uhelného dolu a jezdí s 2 loko, protože ani netuší v jakém stavu ta loko je jestli je to šrot nebo na nějakou dobu použitelné. Tak by to nyní možná tak neschytával.
Lokomotivy dovezené z Itálie jsou z poslední série peršanů. Ferrovie Nord Milano není uhelný důl, ale regionální osobní dopravce: https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrovie_Nord_Milano
Jezdí stále cca před rokem nakoupené Apmz 18-90 se šikmou uličkou a modrými potahy sedadel v původní podobě, nebo už to dali na reko? Měl jsem to štěstí jet s tím jen jednou, myslím že tohle netypický rozmístění měly jen 2 vozy z té várky
Ne vlastní 3 vozy že 4 vyrobených
Jezdí to pořád jako lowcost beze změny, bohužel jsem se nemohl podívat ani jak vypadají záchody (byli v poruše)
Ošizené odlehčené šunky
To se Jančurovi kupuje , když dluží všem autobusovým dopravců kteří pro něho jezdily posily atd.
Můžete nám prosím sdělit zdroj?
Tak věřil bych tomu…dle toho, co jsem o něm své doby spolehlivě věděl…
Tak že dluží je například i zde https://www.cdt.cz/cz/dluznici-1463/ pokud RegioJet a.s. s sídlem v Brně je ten správný RJ tak asi nejen tady.
My kteří říkáme, že RegioJet sem tahá šrot, tak nemyslíme tyto vozy….
Ale tohle 😉: https://images.app.goo.gl/Bv3Grjo4tRQogKDQA
Tak toto je jako prozatímní řešení
A v jakým smyslu je to šrot? On to nemá zrekonstruované jako Arriva?
Jen to má polepy
To už není pravda
Ne, ty jsou v původním stavu
Tak to nezávidím.. Znám jen Arrivu a ta se povedla.
Nekecejte, 628 220 má nový motor, prevodovku a interier
Právě. Ten starý ojetý šrot je tohle: https://imhd.sk/tt/media/gn/00224902/VT643-route-Os-4323-Stanica-Dunajsk%C3%A1-Streda.jpg?2375469125
Zlatý krokodýl!!! (M 286.0 samozřejmě, ne ten švýcarský omyl)
Zase další krámy, jen to nalakuje,podloží jističe aby mohly stevardi vařit kávu a hotovo. Pak pojede s lokomotivou co má Vmax 140km/h rychlostí 160km/h a všichni budou spokojeni….
Lidi,kdyby jste jen měli ponětí v čem jezdíte😁😁😁😁😁😁😁to že mi dáte samé mínusy, na pravdě nic nezměni😁😁😁
Minusy neres, neznamenaji vubec nic a je to nejvetsi omyl tohoto portalu
Jim je to fuk …hlavně že je to zlute …a mají zadarmo noviny.treba revize na vozech regiojetu neexistuje
Ncn, modrým gumám je to taky jedno, hlavně že to je modré a jedou v tom zadarmo a pak jsou schopni tvrdit, že šroty 810, Bymee, atd., jsou moderní vozidla.
Takovou blbost můžeš tvrdit jen ty
A to víte od koho?
On tu revizi nedělal a ani nezná nikoho, kdo by tu revizi dělal. Takže se nedělá. On by o tom věděl.
Psali to v obzoru?
Jj, ale i bez těch revizí a i s tím tvrzením jakej je to šrot se zatím nestalo to co konkurenci u vagonku s revizí
https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/utrzeny-kus-brzdy-proletel-mezi-pasazery-vlaku-prorazil-okno-i-kupe.A100312_143003_krimi_js
Můžu se zeptat jak může jet 160 když Vmax je 140 na Peršanů?
Tak jet s Peršanem a osmi Bmz 160 km/h je docela umění, to byla štrbská rampa z kopce? Jestli ne, tak byste to mohli zavést jako zlepšovák i na ČSD!
Jestli na to taky stačí zakládat papírky a dřívka vod eskima do pojistek, tak je to celkem quick win! 🙂
Na R8 nejezdí peršani
Ale incident Peršana jedoucího 160 je už staršího data.
A navíc při těch 160 km/h zavazí rychlejším vlakům ČD.
Za 1. Bych klidne s vami souhlasil a udelal poradnou anti Jancura army ale ty vozitka maji jit na R8 kde to taha vetsinou Vectron. O tom ze Jancura porusuje predpisy uz jsem slysel ale nechtelo by si to nejprve nejak overit ??? Az pujdu nekdy masinkam merit rychlost tak si zapnu kameru ale vysledek bude uplne stejny asi tak jako s Jancurou kdyz si myslel jaky bude mit monopol a jak se mu vsichni na draze budou klane a vysledek ? CD jezdi zvesela dal…Takze si myslim ze i kdybych meril vsechny zlute vlaky ve dne v noci tak… Číst vice »
Určitě, nemá smysl nic měřit a ani se pokoušet o tzv. přemýšlení, protože výsledek je dost tristní.
Peršany od RJ mají funkci že když je vyšší rychlost než 145 tak zapnou brzdu
Brzdy zrejme take podlozili 😀
19 v lete ted dalsich 11. Vse lowcost… Pomalinku se nam zacina otacet trend
Abych doplnil, abychom se nedivili, az z 7mi vozove soupravy bude 5 lowcostu
Budou v soupravě 2 lowcosty toť vše
Na tvoji fascinaci slovem lowcost jsem se chtěl zeptat, v jaké kategorii je vůz B249, kterým jsem dneska jel. Případně Bt, kterým jsem jel včera ráno.
Ono kdyby všude jezdily Railjety a Flirty a Jančura tu zakládal nějaký ojetinový FlixTrain, tak tyhle modré kecy chápu, ale v současné situaci byste mu spíš měli děkovat za každý slušnější vůz.
No to je prave ono, Jancura tady zaklada ojetinovy Regiojet….Dekovat mu rozhodne nebudu. Proc? Protoze sklouzava k tomu, proti cemu bojuje. A modre kecy si nech pro odborare, na to nejsem zvedavej, husy jsme spolu nepasli.
Ojetinový Regiojet? No to jsou mi novinky, až na pár Aster je to snad ojetinové s lehkou rekonstrukcí v podstatě celé a od samého začátku.
A nevím co řešíš, zatímco já mám na výběr B-B-B-BDs-A, zákazníci Regiojetu mají tři třídy, ve kterých jasně vědí, co čekat. Ostatně lowcost s vysokou obsazeností je trend v komerční hromadné dopravě od vzniku Southwest Airlines.
Regiojet má dokonce 4 třídy 🙂
Tak to vypadá , že má víc tříd než (dle fungování) manažeři ČD
A jaké jsou ty další?
To myslíte R17? Tam je ale lowcost celá souprava.
Anoooo… 🙂 Ale určitě v tom nejsme sami…
Ne, v Áčku neotravují kaštani.
V lednu ještě 9 , ale je dobře že dováží
Tak jako dobytčák to asi stačit bude.
nekupuje v Německu Honegerovou pomstu
Poslední prezident NDR se jmenoval Honecker.
Poslední prezident NDR se jmenoval Wilhelm Pieck.
Dobře vy! 🙂
Ne ne . Režijka v tom neplatí
A ČD zase nic. Neříkám, že je nákup ojetin ideální cesta, ale tohle je možnost, jak za celkem rozumný peníz pořídit kvalitní vozy, které budou ještě min.15 let použitelné i pro vlaky vyšší kvality a nebude se muset i za 10 let posilovat Béčkem. Ano, Béčka jsou levnější na provoz a těch 15 let ještě taky vydrží, ale srovnejme si jejich pohodlí a technické řešení s těmito německými…
Tak pokud je nepotřebují, tak je nebudou péče kupovat jenom proto, že je někdo prodává.
*přece
Určitě, mají v turnusu nízké stovky béček a áček a jiné vozy nepotřebují.
to se musíte zeptat jich, co mají v plánu. já jen říkám, že je nesmysl kupovat něco jen proto, že to někdo zrovna prodává
Já se jich nemusím ptát, znám je desítky let: mají v plánu dělat úplné hovno, dokud jim to bude u objednatelů procházet.
Za nejasných pět let ty vozy budou ty vozy bez revitalizace podobně vyžitý jako dnešní béčka.
Tak to vskutku ne.
ČD na můj vkus provozují až moc ojetin např. Západní Expres nebo Berounka. Ale zase jsou pohodnější než některá reko na těch samých linkách.
Vždyť to jsou nejlepší vozy, co tam jezdí. A i povedeně repasované…
Vzhledem k tomu, že ČD ztrácejí výkony jak na běžícím pásu a ještě si musí přichystat až 4 miliardy na pokutu za podnákladové ceny na Ex1, tak se jejich zdrženlivosti v nových nákupech vůbec nedivím.
Jedna zajímavost, kterou jsem zde nezaznamenal a nepřímo se týká RJ:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/austriacy-i-slowacy-razem-uruchomia-nocny-pociag-do-chorwacji-z-autokuszetkami-99523.html
„dva páry nočních vlaků týdně z Bratislavy a Vídně“
Tak to asi pro Regiojet nepředstavuje nějaký problém, možná přesně naopak to bude větší propagace vlaku proti autobusu… 🙂
Ten vlak je trasován do Splitu, to jenom doplní nabídku RJ do Rijeky. Pro nás další možnost relativně pohodlné cesty do Chorvatska. Fajn je ten autovagón z Vídně.
A nové vozy RegioJet koupi kdy?
Není třeba. V ČR jsou oblíbené ojetiny… a Čechům i Slovákům zde zdejším to evidentně stačí… už dle postupů objednávek MDopravy…
…hlavně ať to moc nestojí…
jo přesně, líp bych to nenapsal…
Tvrzení, že není třeba kupovat nové vozy, považuji za nešťastné.
Spíše : Není třeba. ČD také moc do nákupů nejde….
Ale obecně je lepší, pokud si cestující může vybrat a u RJ je výhoda, že pokud si koupím jízdenku do dané třídy, vím čím pojedu. U ČD je to vždy loterie a dokud budou na IC/EC nasazovat rozpadlé Béčka, tak každý rozumný úlatící cestující si raději koupí jízdenku do Relaxu u RJ.
To neví asi nikdo. Prostě se to v dnešní době evidentně nevyplatí. Ale tragédii bych v tom neviděl. Já taky nekupuji nová auta
Ona životnost nového vozu je delší….atd
A cena větší
Kupuje nove autobusy 🙂
Já se neptal na autobusy
Ty ale mají mnohem kratší životnost než vlaky a navíc u vlaků jejich konkurence taky používá ojetiny…
Asi až dostane proplacených těch pár miliard od ČD? 😀
A že to bude raketa?
Bolet to dráhy bude v této době dost. Záleží jestli jim EK nasadí plných deset procent nebo míň? Taky z jakého roku těch 10% z obratu vlastně berou? Letošek, nebo někde před desety lety? Jestli by Regiojetu šla na účet plná částka, nebo jestli by se nějak dělil i s LEO expresem? Teoreticky, jestli chápu správně, při plné pálce za letošek/příští rok by asi mohlo přitéct Regiojetu i několik miliard Kč. Jen tak si tak nahlas teoreticky zauvažuju. Poslední částku obratu maji na Wiki ČD za rok 2018 napsáno 39,1 mld Kč. Deset procent je tedy něco kolem 3,9 mld… Číst vice »
Tak ono by šlo koupit klidně 12 vozový AGV a toulat se s ním po koridoru stošedesátkou, ale s jízdným z Prahy do Ostravy ve dvojce na úrovni tak 1200, a to by asi nikdo nezaplatil. Až ta doba nastane, pak půjde koupit cokoliv
AGV? Tak tím vám nikdo jezdit nebude. Nemá to stahovací okna a navíc je to strašně lehoučké, takže to v Bezpráví vyletí z kolejí. Není nad béčko, to má těžkou lokomotivu, takže nevykolejí. (šotopoučky o mašinkách)
Až , jak pan Ondrůj napsal pro ŽM panu Ing. Jaromíru Perničkovi, je budou vyrábět podle nového TSI. A zapomněl dodat :”a budou stát polovinu..”
Tyto vozy ještě db pořád prodává, tak snad příští rok přitáhne RJ dalších 30
To už by pak nebyl lowcost.
Zásuvky v lowcostech RJ nepropaguje. Nešiřte bludy.
https://www.regiojet.cz/nase-trasy/brno-bohumin/servis.html#treti
Jak nalepené zásuvky? V odkazu co jsem přiložil nic takového neslibují. Pokud potřebujete zásuvku, kupte si 1. třídu.
jsou i v některých vozech druhé třídy, ale ne ve všech, a před startem linky se dušovali jak je budou mít všude…
Pro mě jsou směrodatné dvě věci: smlouva se státem a definice služeb samotným dopravcem. Na „dušování“ já nedám. To bývá zpravidla omyl čtenářů, resp. neschopnost porozumění psanému textu. Pokud nemáte odkaz na dokument, kde se RegioJet „dušuje“, nemá smysl v této věci dál debatovat.
Pěkný základ na pozdější repase. Čím jsou vozy vybaveny? Přepokládám kotoučovky, 200km/h, klima a podle fotek vozů ze stejného druhu asi i zásuvky 230V ??
Repase je u regiojetu sproste slovo
Astry jsou v tom případě teda co? (:
Překopané staré vozy ..vydávané za nove
Čili repasované/rekonstruované. 😀 Prašť jako uhoď, nemyslíte?
pozor, to právě že ne! u té modré gumy platí že čd = repase, regiojet = překopané
To je ale jen menší část vozů Astra a v jejich případě jde o druhé nejmladší vozy u Regiojetu. Ty nejmladší jsou nově vyrobené Astry.
Počítáme s nima primárně pro třídu lowcost – to znamená repas ve formě folie zvenku a žlutej potah opěrky hlavy uvnitř
Možná by i tato hloupost „potah opěrky“ ČD dost pomohla. Někdy se mi chce až zvracet, když vidím tu mastnotu…
Supr. Bohužel 20 let staré vozy z Německa nebo Rakouska jsou stale lepší než nové vozy made in CZ. 😀
Diky těmto vozům budu RJ asi často využívat.
Nové „made in CZ“ myslíte 5 vozové soupravy Siemens-Škoda?
Studený hadr na hlavu a bude dobré
Někde těch 8% trvalých uživatelů drog musí bejt 😇
On Jan napsal “asi”
Nevím za co ty mínusy… Na R8 není skoro nic z toho co propagují…
K čemu je vlak, když tam neplatí režijka?
K ničemu! 😠
K cemu jsou cestujici s rezijkou?
I ten cestující s režijkou, si tu režijku musel zaplatit….
Na substrát! Na dřevo!
Režijní jízdné mají všichni státní dopravci s kvalitními vozy. Sice různě limitované ale režijní . C est une famille de cheminotes
RegioJet kupuje poslední dobou lehátka a lowcosty, zajímá mě kdy budou i nějaké standardy a lepší třídy
Na linku do Ukrajiny bude jako bysnys nasazen nějaký vagón, který teď jezdí jako standart (RJ už nemá relaxy a bysnysy navíc)
Jako Relaxy na Ukrajinu míní RJ upravovat bývalé jedničky po DB se sedadly 2+1, které teď jezdí s ošuntělými potahy jako Low cost.
Jakmile projdou revitalizací, budou slušné. Stačí tam dát nové potahy,, zásuvky, rychlou Wifi a na východ to bude stačit. I dnes jsou to velmi pohodlné vozy, jen mají zašlý interiér (ekvivalent Apee 139, který je stále dosazován jako náhrada první třídy pokud vypadne Pendolino).
Můžu zdroj? , Jaklze mi na tom nesedí že by z 34 vozu 6 předělali na lepší tridu, navíc to má zlamovaci dveře
Tyto vozy jsou bývalá jednička na DB. Jednoznačně nejpohodlnější ze všeho, co RJ nabízí. Hafo místa, polohovací sice a u stolečků u zásuvky. A obžerstvení se tam dá objendat taky. Jezdit vyšší třídou nedává smysl, takže zaplať Pán Bůh, že jich přibude, snad bude na lince šalingrad – cajzlov i víc loš cost vozů, než jeden.
No podle počtu by měli být na každém spojí 2
Já nevím, ale RJ chybí alespoň trochu unifikace, mají strašně moc vozů s různým interiérem, bylo by fajn aby všechny vozy kromě Aster prošly rekonstrukcí aby všude bylo stejné uspořádání a interiér, ale mám strach že tohle nemá RJ ani z daleka v plánu 😐
Ona unifikace nemusí být vždycky pro zákazníka k dobru.
Jojo, byznysy unifikaci těžko přežijou… 🙂
Naopak Regiojet je docela slušně unifikovaný. Vždy když sem jel s RJ (na různých trasách) třídy Bussiness, Relax i Standard vypadaly zhruba stejně, služby v nich byly taky podobné. No a lowcost je prostě lowcost.
Na sjednocení nabídky by měli pracovat spíš ČD kde třída neznamená vlastně vůbec nic.
Však RJ má jen pár tipů vozu
Typu*
Kdy Regiojet do provozu zařadí trojkové traxxy? Tipuji na začátku prosince než zprovozní nové linky.
A lůžkových/lehátkových vagónů má dost, když bude provozovat noční vlaky do Polska a na Ukrajinu?
Až se zlepší situace a vyplatí se jim to
Ono teď v době COVIDové asi není moc kam spěchat… 😞
Už se těším na ty komentáře o tom že sem tahá ten „německý šrot“.
On to je šrot 😀
Oproti skutečnému šrotu A, B, AB a BDs, který nasazují ČD jde ovšem jednoznačně o téměř nové vozy.
B apod už taky nemá dávno jezdit, ale nahradit novými ne jen srotem ze sousední země
Tak bez ohledu na to, že tomu pitomci jako ty říkají šrot, bych tím jezdil radši než vozy B.
jardo méně nádavek by to chtělo, nějak ti došli argumenty…
Chápu, že s hlavou to máš těžší, ale argument v tom taky byl.
jaký je v tom argument? 😀 jen tvé prázdné tlachaní 😀
Jenže on to není šrot. A udělal by parádu i u Českých drah, ale ty se bůhvíproč těmto nákupům vyhýbají, ačkoliv by takto získaly vozy, za které by se nemusely stydět ani za dvacet let.
Nutnost výběrka ze strany ČD protože ZVZ?
(nákupy v Rakousku a komplikace s nimi zase až tak dávná historie nejsou)
Vhodných vozů pro ČD v sekáčích v Karsdorfu a v Mukranu je dostatek, takže není třeba se na nic vymlouvat, i když by to šlo poněkud pomaleji.
Myslím že jediný německý šrot u nás jsou „Béčka“ a další jejich derivace.
Nejen že to je šrot, ale zase tím pádem odtékají peníze z naší země do ciziny.
🙂 🙂 🙂
Pořád o řád lepší, než rychlíky Českých drah vedené Regionovami… 😀
Precetl jste si cely clanek, nebo jen nadpis?
To nic nemění na faktu, že ČD na rychlíky nasazují popelnice 814.
Podle téhle logiky by vlastně ani české firmy neměli prodávat do zahraničí.
Naopak – prodejem do zahraničí peníze do naší země přitečou. To je v pořádku. 🙂
Ale nákupem ze zahraničí peníze z naší země odtečou + dochází tím k diskriminaci českých firem. Takže to je v naprostém, ale opravdu naprostém, nepořádku. 🙂
Ano, systém uzavřené ekonomiky se ukázal historicky jako dokonalý a všechny země které ho aplikují si žijí v luxusu 😀 Bože.
Ano, stejně tak jako se ukázalo v běžné ekonomice být dokonalým, nevybírat si z většího počtu dodavatelů, resp. (v případě veřejné správy) nevypisovat na tyto dodavatele výběrová řízení; naopak se ukázalo osvědčeným, zadávat dodávání služby pořád jednomu a tomu samému dodavateli bez ohledu na to, že by třebas jiný dodavatel tutéž službu uměl dodat levněji a/nebo kvalitněji.
Holt nádražácká specifika. 🙂 🙂 🙂
Já tušil, že to myslíte ironicky 🙂
Šrot je to pouze v případě, kdy takové vozy nakoupí soukromník. Ojetina nakoupená Českými drahami je naprosto v pořádku! 🙂
ne to fakt není 😀
Supr. Bohužel 20 let staré vozy z Německa nebo Rakouska jsou stale lepší než nové vozy made in CZ. 😀
Diky těmto vozům budu RJ asi často využívat.
Hele Jene, to už jsi psal, ale tím slůvkem “asi” si svůj komentář totálně spláchnul do haj…
Staré vozy jsou ekologičtější protože se nemusí vyrábět nová hmota.
11 vozu – 8 na R8
Takže budou jezdit 3 na komerčních linkách?
„Velkoprostorové vozy nasadí na své dálkové vlaky včetně linky R8 mezi Brnem a Bohumínem.“
Z této věty ale vůbec nevyplývá, že na každou soupravu z R8 připadne jeden vůz. Může tam přibýt celkem klidně jenom jeden a nebo taky všech 11. Nemá vůbec smysl spekulovat, co kam přijde a už vůbec ne v konkrétních počtech.
U RJ se nestalo že by jeden vagón byl odloučen od ostatních svého tipů
(Výjimkou jsou byznysy z R8, ale tam se to jinak udělat nedalo)
Že se něco nestalo v minulosti neznamená, že se to nemůže stát v budoucnosti.
Tady nejsme u ČD , pokud k tomu rozdělení dojde tak jich bude mít ale ve větším množstvím (Jančura si může vybírat jaké vagóny se mu kam nejvíce hodí)
Typ/tip tipuji ze tento typ příspěvku je trochu zmatený v pojmech asi jako hold/holt a tak dále