RegioJet koupí od Alstomu třináct dalších lokomotiv TRAXX MS3, posílí svoji „půjčovnu“
Lokomotiva TRAXX MS3 v čele vlaku RJ1043 ve Žďáru nad Sázavou. Foto: Miloš Chomjak / RegioJet
Dodávka má proběhnout do podzimu příštího roku, firma posílí svůj byznys pronájmu lokomotiv.
Opravdu „výborná“ lokomotiva, o kterou je opravdový zájem. Největší provozovatel na světě: Regiojet – 18 kusů, následován ČDC se 16 kusy. Kromě 6 prototypů by snad měly existovat 3 lokomotivy pro TXL (kdysi objednáno 40 kusů) a možná i nějaký kus pro CFL Cargo. Tím výčet končí v porovnání s frontou na lokomotivy v Allachu. Ale abych byl fér, tuto noc budu mít cosi k dočinění s 188.001, tak jsem zvědav.
Nicméně se v Německu úspěšně rozšiřuje jiná lokomotiva za 70 mega – Smartron, hojně používaná v Bavorsku na odvoz výrobků BMW z tamních fabrik do severních přístavů.
Vectron byl podle dostupných informací uveden do provozu 2011. Traxx MS3 až 2021. Bylo by smutné, kdyby Vectron nebyl technický na výši v současnosti s 10ti letým náskokem…
První objednávka bylo 6 kusů pro Raiilpool, rok výroby 2013 a i prvních 8 pro Boxxpress. S oběma jsem jezdil v roce 2017 bez problémů.
Je pravdou, že u toho roku 2011 jsem vycházel ze zahájení zkušebního provozu.
Každopádně uváděný „bezporuchový stav Vectronu“ je ve Vašem případě u mašiny, která je tou dobou 4roky v provozu. A za výrazně jednodušších = rychlejších podmínek schvalování.
Až jednou bude Siemens řešit schvalování dalšího vozidla „Vectron 2“, tak budou čelit přinejmenším stejným obtížím schvalování.. Takže si nemyslím, že je na místě srovnávat mašiny úplně odlišných generací 😉
Když píšete „jiná lokomotiva za 70 mega“ – existuje nějaká veřejná informace, kolik stojí Traxx MS3? Je dost možné, že RJ a ČDC jako jedni z prvních zákazníků a tak trochu pokusní králíci platí výrazně méně, než kolik by dali za Vectron.
Ceny veřejné snad nikdy nejsou
Pokud je zveřejní ČD tak je ta cena vzdy vyšší než by koupil soukromník
Na základě čeho si to myslíte?
Protoze soukromnici si cenu můžou domluvit, můžou si vybrat od koho loko chtějí
Siemens Smartron je tzv. ořezaná verze Vectronu. Je pouze na střídavinu 15kV nebo 25kV. Zabezpečovač PZB/LZB a nižší výkon cca 5600 kW proti 6400 kW u standardního Vectrona.
Smartron je standardně schválen v Německu a Rakousku, což mnoha tamním dopravcům bohatě stačí.
Ještě je omezená rychlost na 140 km/h.
Není. 192.1 má Vmax 160 km/h.
A v Bulharsku, Rumunsku.
CRRC se léta nedaří získat certifikaci pro EU. Jančura pro ni Číňanům otvírá vrátka.
Smí, nebo nesmí Traxx jezdit na horní rychlostníky?
Smí
Smí i na ty ETCS-rychlostníky, což třeba Vectron u nás nesmí:-)))
Neměl pořizovat do konce příštího roku Regiojet pořizovat 12 lokomotiv MS3 z opce? To zrušil a místo toho pořizuje nově 13 lokomotiv?
A kdy budou tyto stroje použitelné v Rakousku?
Tech 12 plati
Ale uzavřela se nová smlouva s novou cenou
A stroje můžou do AT nejdříve 2024 musí se do ETCS dat nový software
A to už je verze na V = 200 km/h ? Měla by být ne ?
Snad bude už u tech 12 co mají příjit
Pochybuji o Vmax 200 km/h u Traxxu MS3 kvůli čelu lokomotivy/TSI. Spíš bych to viděl na Vmax 190 km/h (189 km/h), pokud dostanou podvozky s plně vypruženým pohonem, ale za cenu 70 mega za kus, tak to asi ne. Spíš zase tlapy a Vmax 160 km/h.
No to urcite na 160 nebudou
A s objednávkou vozů už je nějaký posun? 🙂
No mění se jen typy vozu, ale nejdříve bude něco na Innotransu
Dotaz, těch 5-7% je myšleno vzhledem k MS2 a Vectronu nebo k 30 a konstrukčně 40 let staré 362-ce či 50let staré bobine.
Třeba si nebude potom půjčovat lokomotivy na Kolín – Ústí n Labem
A není to jedno, jak si to udělají? Když se rozhodne si půjčit 363 od ČDC, nebo si nechá půjčenou Bobinu nebo ne, je to prostě jejich věc. Hlavně aby to jelo a mělo to >2 vagóny 🙂
Rad bych tady uklidnil dezinformace
RJ opravdu jednalo i jedna o lokomotivách od CRRC, již se projektuje Bison na 230
Jen dal Alstom slevu, tak toho RJ využil, protože loko od CRRC by byly nejdříve za 4 roky, tak si RJ nakupuje loko do zásoby a zatím je bude půjčovat
Tohle je velmi zajímavá informace. To myslím vážně. Mít lokomotivy v podstatě v zásobě (ve vlastní půjčovně) je cesta k budoucímu rozvoji? Nevím, proto se ptám….
při současné inflaci jsou dluhy ideální řešení
Urcite, teď jak po 2025 nebude mít hodně soukromniku loko s ETCS, tak je to jasný byznys model, který se vyplatí
Pokud budou do roku 2025 MS3 bez dětských nemocí, jako nezlobte se na mě ale kdo si půjčí mašinu když se sama zneschopní při výpadku napětí v troleji.
Vectron měl taky nemoci a dost, a teď je to to nejlepší na trhu
Tak takové nemoci, jaké má Traxx MS 3, Vectron rozhodně neměl.
Ale měl, první 3 roky to byla katastrofa
V prípade nedostatku MS interoperabilných mašín na trhu a dlhým frontám na Vectron je to naozaj dobré riešenie. A ako bolo aj nižšie uvedené, v dobe inflácie o to viac.
Projektovat se může cokoli. Ještě je potřeba to vyrobit a schválit.
No obdobná lokomotiva je téměř schválena
Ta loko už základy má z Bison pro maďary
Před lety chystal RegioJet linku Praha České Budějovice. Neudělali to pro výluky. Co nyní?
A má dostatek vozu? Je mezi Prahou a Benešovem prostor pro další spoje?
Kdyby měl dostatek vozů, tak by se možná uživil… Je dost lidí co nesnáší ČD, takže i kdyby tam poslal RJ skoro cokoliv, co má, věřím tomu, že tím spousta lidí pojede už jenom proto, že prostě nejede s ČD.
Co si matně pamatuji mělo se jednat o jeden obrazový vlak denně někdy okolo poledne s tím že by to měla být souprava co stavala na Smíchově během obrátky z Brna .. takže nevím zda jim to teď vychází na obrat.
Ne tenhle prostor se vyplnil spojem z Bratislavy
Tak jsem z toho jelen… 1. V článku zde ze dne 21.11 2022 bylo lze se dočíst, že se RJ „pere“ s nesolidností společnosti Alstom a dodávky mají obrovské zpoždění. 2. Podcast ze dne 29.4.2022 byl uveden titulkem: „Nové Traxxy jsou jako puberťačky, pořád něco zkouší…“. Zdá se, že úkrok RJ k CRRC zřejmě přiměl Alstom k rozumu. Pan Kuruc musel otevřít asi hodně velkou sklenici medu aby měl co mazat okolo h.b., když se teď rozplývá nad krásou dodavatelsko-odběratelských vztahů mezi ním a Jančurou. No a Jančura se možná jen usmívá a mne si ruce, protože se lze domnívat,… Číst vice »
Doporučuji článek v jednom z posledních Železničních magazínů. Tam to máte hezky popsáno. 🙃
Ještě bych dodal že Cargo je nespokojeno s traxxy. Já bych tu mašinu nechtěl ani zadarmo.lepsi koupit vectronu.
Při téhle nové ceně má 3 traxxy na místo 2 vectronu …
A pokud vim vectrony na začátku byl taky průšvih, museli za ne zaskakovat brejlovci atd
Brejlovec místo Vectronu? To jsem ještě neviděl, ale viděl jsem 363 ČDC a 380 (u ČD). Ale už je to fakt dlouho
Ano jak jezdil RJ vlaky IC na Slovensku, tak když vypadl vectron jel z Košic brejlovec od KDS
Ten Vectron tam rozhodně nepadal každý den. Pokud někdo myslí kauzu rozbitých nápravových převodovek, těžko si někdo u Siemensů tehdá představoval, že lokomotiva s Vmax 160 určená pro nákladní dopravu bude touto rychlostí jezdit každý den stovky kilometrů a denní proběh dá klidně i 1800 km. Je dobře, že se Siemens poučil a vzal to na sebe.
Blbost radši si koupím vectronu a ušetříme na nákladech a odtahu toho šrotu traxu
Na nákladech? Myslíte jako servis a udrbu která je dvojnásobně dražší?
Dobře když říkáte ze koupíte, tak kupte
Tak nemyslím si, že by vectrony v roce 2016 co je Cargo pořizovalo byly průšvih.V současné době se řeší velký problém na pojezdu traxxů… střižené šrouby….už se jeden od Jančury v Ústí zvedal a servis Almstomu říkal,že u Carga tato závada nehrozí….za týden se zvedal pro změnu traxx Carga….a takové průšvihy u vectronů si nepamatuji
Regiojet Vectrony rozjížděl jako první dopravce a problému bylo hromady
To ze je už skoro vyhlášené koupilo Cargo je věc druha
Lepší koupit vectrona .. než traxx se vůbec divím že to někdo chce.
Je levnější. Kdoví za kolik jsou ty CRRC „jak že se to jmenuje?“ Ty by třeba měl 4 za cenu dvou Vectronů.
Hlavně že lhali o koupi lokomotiv z Číny. Standardní nátlak na vyrobce?
Jaký nátlak? Standardní obchodní praktiky. Dělají to všichni.
Jaké lhaní, nikde není ze je jasně nakoupí a ze spolupráce s Alstomem je jasne uzavřena
CRRC novou loko opravdu projektuje pro RJ
Akorat uplne nová roli tady bude až za 4 roky
Alstom ji dodá za 1,5 roku
Hlavně kupte vagóny, ať to v létě nedopadne jako tradičně..
Vagóny jsou předmětem zakázky s pesou 300 vozu
Co to, že to zástupci RJ nikde neohlásili jako revoluci v české železniční dopravě?
A kdy se objeví v provozu upgradované „růžovky“?
Jediné co mě napadá, proč je tam tak velké zdržení, že si je nechali dělat u Tratecu (stejně jako to jedno Bmz se zalamovačkami), a uvázly v nějakém rozpracovaném stavu a nikomu se do toho nechce.
Ne Růžovky si delame samy na Zličíně proto to taky trvá, lidi z dílen není zase tolik aby na tom dělalo více jak 2 lidi
Ano už delala první testy na okruhu
Tento rok to snad vyjedou
O jaké vozy se má jednat? Klasické RIC vozy na 200? Pesa totiž nic takového na svém webu neuvádí, že by měla v repertoáru.
Ještě to totiž není podepsáno, podepisovat se bude na innotransu
Jinak ano vozy na 200km/h
Díky, jsem zvědav jestli PESA vyvíjí svoje, nebo bude vyrábět v rámci licence. Ví se už přibližně jaké konkrétní typy to mají být?
To sám netuším
Lehátka, Lůžka, myslim ze i takové ty co jsou v novém nightjetu ty kupé pro jednoho)
Pak sedackove vozy různých kategorii (určeno pro polsky provoz převážně)
Jste si jist že na Innotransu? Protože další Innotrans bude až 24.-27. září 2024.
Pravda, tak jen v roce 2023
Takže „koupíme čínské lokomotivy“ v regiojetštině znamená „Alstome, koukej rychle udělat něco se spolehlivostí a schvalováním MS3ek, a taky nám dej lepší cenu na další stroje!“
… a cenou.
Normální vyjednávací strategie, řekl bych 🙂
To není pravda Alstom cenou konkurovat CRRC zatím nemůže
Nakupka těchto 13 loko je cca 70 mega za kus
A CRRC je schopno dodat za 60 mega kus
Původně stala MS3 80mega
Za kolik jsou Vectrony? Za 80M? Jen mne to zajímá…
ČD kupují Vectrony na rychlost 230 km/hod za 120 miliónů Kč/ks. Obvykle se uvádí cena Vectronu okolo 100 – 110 miliónů Kč podle výbavy pro jednotlivé země, kam bude jezdit.
ČD, a.s. tu cenu za ty Vectrony na V = 230 km/h – pokud je mi známo – nikdy a nikde oficiálně nezveřejnily nebo ano ?
Ne, oficiálně zveřejněna nebyla.
110mega
pořád mě vrtá hlavou, který entusiasta zaměstnaný v RJ se skrývá pod pseudonymem Avlaky. Asi se na to budu ptát rovnou až bude příležitost, neboť tuším :)…
Jen by mě zajímalo, jak bude mašina za 70 mega fungovat za 10 nebo za 20 let, potažmo jakou životnost budou mít komponenty, ze kterých je vyrobena.
Cena je relativní, zatímco na Vectrony je za ceníkové ceny pořadník, Alstom se s novou lokomotivou potřebuje prosadit a oboustranně výhodné partnerství s Regiojetem může být pozitivní.
Představte si, že MD vypíše soutěž na EX3, ČD řeknou chceme 60 Kč/dotace na kilometr, souprava nad stojí 750 milionů (Vectron 120 milionů, devítivozová netrakční jednotka 630 milionů) a Regiojet přijde s cenou 10 Kč/km, protože jej souprava stojí 520 milionů (lokomotiva 70 milionů, deset vagónů po 45 milionech). Protože ví, že to za deset let odepíše.