RegioJet končí se sezónou vlaků do Chorvatska, poslední vlak nabral zpoždění přes devět hodin
Vlak RegioJetu ve Splitu. Foto: Aleš Petrovský
Podle dopravce jsou zpoždění způsobena velkou výlukou v Chorvatsku.
Podle dopravce jsou zpoždění způsobena velkou výlukou v Chorvatsku.
Gran Finale, jak jinak.
„Pane, proč má ten vlak 480 minut zpoždění a přitom tady stojí souprava“ ptá se cestující nádražáka na peroně.
„To je včerejší souprava. A víc jak 480 minut se, ukáže prstem: támhle zobrazit nedá“ odpovídá nádražák udivenému cestujícímu.
A to bylo za dob RVPH, jednotných drah, v Bratislavě rychlík do Rumunska. Dost se od té doby změnilo. Zpoždění mezinárodníhch vlaků ale udržují tradice 🙁
errata: rychlík z Rumunska.
Zajímalo by mě jestli dojde ke spojení česko-slovenského Regiojetu a švédského dopravce Snalltaget, který vozí lidi
Malmo-Stockholm
Stockholm-Malmo-Hamburg-Berlin
Malmo-Alpy
Malmo-severní Švédsko
Pěkně by se to doplňovalo s linkami RGJ
Praha-Ostravsko-Košice
Praha-Brno-Bratislava/Vídeň-Budapešť
Praha-Chorvatsko
Brno-Ostrava
Ústí n.L.-Kolín
Švédský dopravce je výhledově na prodej a také vesměs používá starší vagony
https://www.railjournal.com/financial/transdev-sweden-to-sell-snalltaget-open-access-subsidiary/
🤣
Myslíte, že příští rok RGJ vyjede s noční linkou Krakow – Graz – Zagreb – Split? Ohlásil ji už na letošek (15.6.2022), ale asi neměl volné vagony, když letos začal jezdit Praha – Přemyšl.
Majitel firmy by chtěl, provozní zaměstnanci se toho děsí.
Majitel firmy je jako sedlák co slibuje , že kráva dá tři krát za rok telata.
ČD to pro jistotu před léty vzdaly.
Zpoždění 380 minut je děsné, i když sedá se přežít. Ale špína, uzavřené WC i umývárny, tak to jsem nezkousla. WC plné, jelikož nešlo splachování. Bylo toho mnohem vice.
Ale jestli se nepletu tak regiojet nabízí garancí včasného příjezdu. Tudíž za tak velké zpoždění má cestující nárok na 25-50% slevu z ceny jízdenky, pokud je tomu tak by se mělo cestujícím vyplatit aby vlak měl zpoždění.
RJ u mezinárodních spojů vyplácí kompenzaci podle nařízení EU, tj. nad 120 minut sekery 50% zpět. Tvrdí, že to vrací automaticky, ale tomu moc nevěřím, v každém případě jsem jim napsal a do 3 hodin odpověděli, že mám peníze na kreditu a pokud chci, tak je pošlou na účet.
Pondelni (posledni) spoj ze Splitu nebyl tak hrozny. Ze Splitu busem vcas, ze Zagrebu presne +40 (spojovani s Rijekou), vylet pres Bjelovar se uz nastesti nekonal, takze z Blavy krasnych +90. Akorat prestup bus-vlak v Zagrebu byl pro mnohe rozcarovanim. Busy samozrejme prijely s velkym naskokem (cca 21:30) a osazenstvo, kteremu byly v buse upreny Plzne a kavy, cekalo, ze v Zagrebu prestoupi do standardne fungujici soupravy. Chorvat sice soupravu kratce pred 22. hodinou dopravil posunkou k peronu, coz bylo samozrejme moc dobre, ale bez trvale pripojeneho hnaciho vozidla (a predtapeci stojany u peronu nejsou) byly zasuvky bez napeti, takze… Číst vice »
Do švestek!! 😀
Uz to neni vtipne, spis trapne… 🙂
Jste tak jednoduchý, že nedovedete k tomuto napsat něco smysluplného?
Mila tradice ☺️
No ale zas to stálo jen 600 na sedáka, mámo. Bráníka si koupíme, ať nemusíme ve vlaku kupovat. 9 hodin? Nevadí.
Braník nepije ani prase a ve vlaku Plzeň za 25
Klientela tohoto vlaku, kteří absolvují cestu na sedáka koreluje se spotřebiteli tohoto moku… Plzeň za 25 není Bráník za 6,90 😀
Prodeje nasvědčují tomu, že Bráník pije hodně konzumentů. Výrobce nezkrachoval, podobně jako chemička na Mendláku.
Nezlobte se na mne, ale Plzeň ani s přimhouřením obou očí tu hodnotu nemá.
Já reklamoval nefunkční el a klimu a dostal zpět polovinu ceny takže lehátko ještě levněji nez sedák (celá rodina)
My reklamovali klimu i to okno a obdrželi .ovno
To musíte mít ostré lokte a nenechat se jen tak odbýt člověče.
„Už včera přitom přijel vlak z Chorvatska se šestihodinovým zpožděním…“ – nechci být pumprdentní, ale bylo to > 7,5 hodin (JŘ 13:14, realita cca 20:50)
Pumprdentní- krásné vyjádření. Musím si zapamatovat.
Měli jsme tu čest užít si cestu 1220 z Rijeky do Prahy ze soboty na neděli. Tři hodiny čekání v Ogulinu, jízda šedesátkou po vedlejších tratích, stání na každé mezi, v Blavě 6 hodin sekera. Z celé cesty připomínal normální železnici jen úsek Bratislava (mimo) – Kúty, jinak to bylo převážně kolíbání šedesátkou po lokálkách. Ještě v Maďarsku jsme vyměkli a zavolali dceři, aby pro nás přijela autem – původně do Brna, ale po oznámení další zajížďky přes Hodonín popojela do Kútů, kde jsme jako partyzáni prostě vyskočili z vlaku během předávání rozkazu. V Praze jsme pak byli o čtyři… Číst vice »
RGJ nemá vagony pro auta. A např. pro linku ŽSSK/OBB do Chorvatska nějaké vagony pro auta půjčuje ČD.
Nemá, ale to je na celém projektu to asi nejsnáze řešitelné…
A proč by je tam dával? Delší vlak mít nemůže .
Proč? Protože tím dostane do vlaku realtivně bohatou klientelu cestující někam dál. Do HR, Bosny, Albošky, Č Hory, Řecka…jezdí každé léto velké stovky a možná tisíce českých motorkářů, kterým ty dálniční přesuny CZ – Balkán lezou pěkně krkem a jsou ochotní za přepravu motorky velmi slušně zaplatit, protože se jim to z řady důvodů i tak vyplatí. Tj. vyhodit 1-2 Astry a 3x týdně (úplně stačí) protáhnout pár vozů z Rijeky na Split. To by mohlo fungovat a obrat ze Splitu může být klidně na další vlak z Rijeky, ať tam není křeč.
No právě, víc peněz bude mít z plného vagonu lidí, než z pár aut nebo motorek, smysl to nedává.
To právě odhaduji, že ne. Pokud beru 1 lehátko = 10 kupé = 40 lidí = cca 60000 v letošních cených, ale mínus stevard, snídaně, dotované jídlo, ložní prádlo, úklid, sanitace WC +logistika toho všeho… vs. 1 autovagón = dole 10 motorek x 5 tisíc (což se motorkáři furt vyplatí) + nahoře místo pro 5 aut (třeba x 8.000), tak rozhodně autovagón není ztráta + máte další klientelu. Jediná nevýhoda je, že jste fixovaný na bod nakládky a vykládky, takže nejsou dělat operativní obraty nekde v tramtárii.
Proč by to dělal už tak má vlak 16 vozu a cestujicí musí nastupovat přez několik vagonu, auta by tam nedostal a má vyprodáno tak další klienty nepotřebuje.
Přitom ty výluky byly v zásadě všechny plánované, jak ty v Chorvatsku, tak odklony přes Hodonín… o tom se prostě vědělo dopředu a slušní dopravci na to vydali výlukový jízdní řád, ve kterém s tím počítali.
No přesně… to nas…e nejvíc, že se o tom dopředu vědělo a RJ přitom avizval jen 50 min zpoždění. Třeba by to někomu stálo i to zvolit za alternativu, byť samozřejmě významně dražší (Rijeka 20:40 -> Pha hl.n. 10:48)
No jo, ale to byli slušní dopravci, ne RJ.
Stojí to RJ zato? Jezdit s x-hodinovými zpožděními, bez kloudné zálohy, s vagóny, které chybí na R8/23 placené z eráru a nas*rat všechny – dovolenkové cestující, vnitrostátní cestující i ministerstvo?
Za mě je takové chování na pováženou. Nechápu proč se tolik angažoval zejména na R23, když mnohdy nedal dohromady ani tři soupravy o dvou vozech. Tak jak to měl sakra vymyšlené?
Myslím, že zájmem RGJ je přežít. Proto do Chorvatska z Prahy (a výhledově z Krakowa). Proto výhledově linky na Brenner. Proto R23.
RGJ má relativně velké dluhy. Z dluhopisů platí vysoký úrok (cca 11 %). Dle slov R. Jančury: Za čínského viru jeho firmy prodělaly víc než kolik vydělaly za předchozí roky.
Vůbec bych se nedivil, kdyby RGJ letos 12x/loni 3x objednaných TRAXXů MS3 obratem prodal, aby splatil dluhy. Neboť TRAXXy objednával asi za nižší cenu, než za kolik se dnes dají objednat. A RGJ by zbyly současné TRAXXy 4x MS2e/15x MS3 plus 9x typ Škoda 162.
Kdyby obratem prodal traxxy, tak by se akorát zakonzervoval v tomhle zoufalém stavu. Ty traxxy mu můžou pomoct v rozjetí nových linek a tím mu přinést další peníze do firmy. Jen by musel začít opravdu hodně investovat do nových vozů nebo alespoň do jejich revitalizací, a zároveň s tím se vrátit na úroveň služeb z dřívějších let. Je relativně v pořádku být ve ztrátě kvůli tomu, že investuju do rozšíření svého businessu, ale už neni v pořádku prodávat svůj dlouhodobý majetek za účelem splacení svých závazků.
Jestli nová linka se „rozjíždí“ 2 až 5 let, než získá dost stálých zákazníků tj. než linka začne stabilně vydělávat, tak si nejsem jist, jestli RGJ má tolik času vzhledem k zadlužení a vzhledem k rostoucím variabilním nákladům (úroky, mzdy, servis a zejména elektrika).
Ale věřím, že RGJ rozjede novou linku v Praze (S49+S61). Pravděpodobně už má i objednané vlaky od PESy.
Myslím, že rozjet tuto linku nikdo neplánuje. Dokud nebude v Malešicích mimoúrovňový přesmyk, tak by těch 8 tras /hod. zrušilo nákladní dopravu v celém pražském uzlu. Jde spíše o peníze za její neprovozování, resp. za lavírování kolik dostanou, aby nežalovali Prahu o celou úhradu dle soutěže.
Páči sa mi toto nekonečné hľadanie výhovoriek zo strany Regiojetu, kým vlaky ZSSK zo Splitu do BA prichádzali relatívne na čas (väčšinou max 10-15 minút meškania).
Aj keď uznávam že balkánska infraštruktúra nie je nič moc, nie je to žiadna novinka a dopravca s tým môže počítať a prípadne primerane CP vatovať. Druhá vec je blbá voľba trasy zo strany Regiojetu, cez Viedeň a Graz je tých problematických bodov podstatne menej.
přes Vídeň a Graz je to poněkud dražší, zákazníci RGJ nejsou na západní ceny dopravy připravení
Ale koupit si 4 škopky navíc, na to jsou Češi připraveni neustále…
Tak tím vlakem ale už moc nejezdí lidi, kteří by vypadali na to, že by je bolelo dát za jízdenku víc než dali tenhle rok. Pro socky to je navíc drahota už teď. Kor ve spojení s tím, že ceny služeb v Chorvatsku jsou mnohdy nad úrovní třeba takové Itálie, i přesto, že jejich úroveň se Itálii nevyrovná ani zdaleka.
A to je právě ta otázka. Já myslím, že by si ve finále celý vlak třeba nějakou tu stokorunu připlatil, pokud by to mělo znamenat zásadní zvýšení stability a jistoty dojezdu podle plánu.
Můžu se zeptat,jakým jazykem píšete? Slovo „počítať“ jste vymyslel sám nebo vám s ním někdo pomohl?
Otázka je, jestli je tu nějaká šance do budoucna, že ta trasa do Chorvatska se z pohledu infrastruktury zrychlý a jestli bude spolehlivější. Staví se po cestě nějaké nové tratě, přeložky nebo se rekonstruuje? Nemáte nějako odkazy nebo info, kde se po cestě co děje?
Právě začali s modernizací Hrvatski Leskovac – Karlovac (44 km). Vmax se zvýší na 160 km/h a bude postavena druga tratova kolej. Stoi to nový článek.
https://www.hzinfra.hr/rekonstrukcija-postojeceg-i-izgradnja-drugog-kolosijeka-na-dionici-hrvatski-leskovac-karlovac-na-zeljeznickoj-pruzi-m202-zagreb-gk-rijeka/
Takže to bude ještě horší, protože bude po cestě další rozkopanej úsek? V Maďarsku se nic neděje po cestě?
Ten úsek z Koprivnice do Zagrebu byl totálně rozkopaný už loni, když jsme tudy s RGJ jeli. Velká modernizace, přeložky, rušení přejezdů, stavba druhé koleje, přestavba stanic. Zatím ale v počátečním stavu, kdy nikde nebylo nic nového nebylo ještě zprovozněné. Takže se jelo pořád po té původní koleji, všude chyběla půlka stanice, v každém TÚ vedle rozestavěná druhá kolej. Díky tomu souvislá pomalá jízda, křižování v každé stanici. Stavební ruch ve srovnání s našimi stavbami tak nějak nic moc… Ale až se to dokončí, bude to určitě velké plus, teď ale nekonečné ploužení…
Už to tam nevypadá tak zle https://youtu.be/CLPh4q_4wps
Ty vlaky byly skvělý nápad, ale nevidím tu za tu dobu nějakou snahu pozvednout úroveň cesty.
Kvalitnější, ale dražší je spací vlak z Bratislavy přes Vídeň. Popř spací vlak z Budapešti nebo z Mnichova
Zaslechl jsem v Chorvatsku, že příští rok regulérně Split jezdit nepůjde kvůli výlukám. Tak snad možná jen Rijeka. Z Rijeky jsem jel – pravda je, že z nouze – dvakrát, vloni i letos, a problémy byly minimální.
já tim jel do Splitu a navzdory všem recenzim proběhla cesta docela v pohodě. Byly nějaké drobné problémy jako u každého vlaku. Sice nestíhala klimatizace, ale u spacího vozu to je díky stahovacímu oknu jedno. Když jsem četl recenze jak vypadlo úplně CZE nebo nešlo WC, tak by stálo za pováženou více času na obraty a nasmlouvat případný servis.
Co myslíte, bude lednička stíhat chladit, když otevřete dveře? Nebude a možná že stažená okna ve vagoně s klimatizací jsou důvodem toho, proč klimatizace nestíhá.
Ono to bylo obráceně – nejdřív to klima nestíhala a tak ti šťastnější dokázali otevřít okno. Jenže to se nás netýkalo, u nás to nedokázal ani průvodčí s kličkou. Ono se to….
Když klima nestíhala ( zejména z Ogulinu do Splitu ) a bylo už fakt horko tak uznejte že jediné řešení je otevřít okno. Lituji těch kterým stáhnout nešlo.
Tohle je to, co tomu chybí. Jedna souprava navíc, aby bylo více času na opravy a úklid a zároveň se od obratu nepřenášelo zpoždění. Intenzivně využitá by byla i tak. Na druhou stranu – i když Radima nemusím – uznávám, že v ČR je to jediný takový spoj s busy navazujícími i do destinací, kam vůbec nevedou koleje. Nikdo mu zatím nekonkuruje, tudíž je momentálně nejlepší.
Zlatý letadlo, na takovou dalku je dobré, za chvili je člověk tam 😉
Ty za chvíli beztak zakážou.
A když potom zakážou opouštět hranice okresu, covid necovid… a následně si odletí na mezinárodní konferenci – oni přece zachraňují planetu, oni můžou míst spotřebu jako Al Gore, čili jako celé okresní město.
Velký Mao byl velký komunista. Měl 25 ks Mercedes 600 SL, v té době nejdražší automobil na planetě. Takový Jeremy Clarkson má jenom jeden a nezpůsobil hladomor.
To sice ano, ale člověk musí započítat s dlouhým odbavením na letišti a test na COVID před odletem. Takže na letišti stráví tak tři hodiny než vůbec sedne do letadla.
Jaký test na covid? Buď jej vyžaduje destinace a je jedno zda letíte nebo jedete po zemi nebo nevyžaduje a pak jej nepotřebujete.
Tři hodiny? Co na tom letišti chcete tři hodiny dělat? Pokud si neodbavujete slunečník a paštiky,tak vám stačí tak 40 minut.
Letiště Praha doporučuje při cestách po Evropě, aby cestující dorazili dvě a půl hodiny před pravidelným odletem. V případě dálkových letů tři hodiny. Je to způsobeno nedostatekem personálu. Takže asi tak…
mínusáře poprosím o upřesnění toho covid testu a jak s příručákem nezvládnou projít letiště v Praze nebo Vídni (natož v Brně, Ostravě, Bratislavě nebo Varech) za 40 minut.
To je totiž ten rozdíl. Do vlaku se nemusíte omezovat na kabelku.
Regiojet je totální hrůza. V létě, když byly 30°C vedra ve spoji do/z Vídně vůbec nefungovala klimatizace, lidé se dusili, servis nikde (ani voda). Okno neotevřeš. Přitom nic levného. Zlaté ČD. Budu hejtit všude, kde to jde.
Jojo, četl jsem na novinkách,spousta mrtvých, usušených.
Kouzlo nechtěného, automatická oprava z usušených na usušené:-)
Už podruhé:-) UDUŠENÍ
Má cestující nárok na kompenzaci?
Někdo tu psal, že díky 50% za každou cestu měl jeden směr zadarmo 😀
Ano, má, při zpoždění >120 minut je to 50% (v souladu s nařízením EU).
Je li na vině dopravce! RJ vás celou cestu ubezpečuje, že zpoždění je zpusobeno SŽ, dukladnou celní prohlídkou, výlukama atd.
Rozhlas SŽ v Brně zase hlásí zpoždění zpusobené dopravcem tak si vyberte?
(jinak ty celnici asi 3Omin s tím by měj RJ počítat, pak ale jsme 3h čekali nekde na mezi v Madarsku)
A neni to jedno? Tenhle rok RegioJet 50% jízdného při jakémkoliv zpoždění v pohodě vracel, a bylo jedno, jestli ho zavinil on nebo vnější vlivy. Po cestě prostě půlku vrátil. 😀
To chci vidět kolik si Jančura vydělal, když půlce lidí musel platit odškodné. No jo, šetřil na špatném místě.
Já jel s celou rodinou a nešla el tak jsem psal reklamaci a vrátili 50procent, to jde.
Škoda, že příští rok už s nimi radši nikdo nepojede. Fandil jsem jim, ale bylo to peklo :((
Ale pojede, jen odpadnou ti, kteří nejsou ochotni tolerovat problémy, které jsou u těchto vlaků běžné. Je to low-cost pro cestující, kterým nevadí velké zpoždění a nelámou si hlavu nad nefunkční klimatizací nebo frontou před wc. Ve dvaceti s partou spolužáků nebo kámošů bych s tím neměl nejmenší problém. Holt by se preventivně vzalo o pár lahví alkoholu a o pár litrů vody navíc a pařilo by se ve vlaku o pár hodin déle. Ovšem o patnáct let později na cestě s dětmi bych s tím už problém měl, a velký.
Přesně kvůli takovým asociálům je vlak pořád ta nejhorší možnost dálkového cestování.
Frontu na WC máte i v letadle na dálkové lince. To je to poslední.
Zpoždění ani tak neva večer zalehnete rano se vzbudíte a odpoledne moře. Před WC fronta ani ne, max jeden člověk. Vodu jsme si vezli, powerbanku a svitilnu taky, zase i cesta je zážitek někdy hezký jindy slabší no.
No a já já jel letos do Splitu raději žlutým autobusem a světe div se, přijeli jsme ještě dřív a to je ta trasa asi 5 hodin rychlejší. Takže raději Regiojetem ale busem. Bohužel jezdí jen jednou týdně a je vyprodaný, možná by se v RJ měli zamyslet, jestli ty autobusy neměli jezdit častěji
Aby si konkurovali vlaku?
Jestli RGJ začne jezdit spací vlaky Wien-Bratislava-Varšava, tak nevím jestli bude mít dost spacích vagonů na příští léto znovu do Chorvatska
Spíše ne, protože nedostal tuším povolení od polských úřadů. Navíc podle vagonwebu ještě 11 odstavených lehátek po SNCF, takže je to spíše o tom, jak bude stíhat modernizovat a opravovat vagony popřípadě na to bude mít hotovost pro externí firmy.
Požádám o zdroj, že RGJ nedostal povolení na noční linku. Pokud vím tak zákaz se týká denní linky Krakov-Varšava.
Pokud jde o placení, to může být jeden z faktorů. Viz to, že loko RGJ 162 nemají dodavatele ETCS
To už není pro každého. Porovnání samotné jízdní doby nezpochybňuju, ale naši kluci fakt ve vlaku ocenili možnost pohybu po vlaku a spánku na prostoru, který dvěma ze tří celkem vyhovoval. Ten nejstarší neměl tolik prostoru na plyšáky. 😀 Návazný bus je prima na srovnání prostoru a pohodlí.
Bylo by možné zjistit, jak je na tom Regiojet s omezením vagonů ohledně nových předpisů na údržbu, které platí několik měsíců. Nebo je problém v malé kapacitě servisu při růstu linek?
Dodavatelé servisu na volném trhu si asi vybírají, které zakázky vezmou a které ne. Až opadne vlna retrofitů ETCS tak třebas se změní situace.
Viz jak ČD z 5 zakázek se domluvil s dodavatelem jen pro jednu zakázku. U dalších 3 zakazek firma ČD vždycky o měsíc posune deadline pro doručeni nabidek.
Hurááá na R23 se konečně vrátí souprava se třemi vozy a kdoví tak možná i čtvrtý jako tomu bylo před prázdninami!
Taky mě štvalo na R8 čtyří i méně vozů.
Teď už tam normálně jezdí o 7 v parky a neděle
Bude obnovena linka Praha – Bratislava – Žilina, která byla zrušena kvůli lince do Chorvatska?
A stačilo mít záložní soupravu. 👍
Stacilo, ale treba sa na to pozriet realne – kde ma kto 50% alebo 100% vozidiel navyse ako zalohy?
Když chci mít kvalitní služby, tak pro to musím něco udělat!
Jo jo a ekonomiku budem ignorovať.
Pane Mates, mám OT dotaz: psal jste, že RGJ na konci roku ukončí pronájem Vectronů. S čím bude dělat postrky pro SŽDC a s čím bude jezdit do Vídně?
Záložní souprava zvedne náklady minimálně o 25%
A jako co? To at si RJ zaridi jak potrebuje. Je preci levnejsi, lepsi, spolehlivejsi a „konec oschlejch rizku z domova….“ 🤣
To spise ukazuje, jaky je stav zeleznicni infrastruktury v EU, ktera hlasa zeleny udel a ekologii. Realne jsou vse jenom keci a nejlepe jet autem, ktere dojede na misto za polovicni cas, obdobne jako v drtive vetsine tras v CR, kdyz porovnate jizdni dobu auta a vlaku.
Obligátní Brno – Ostrava se autem za 3:00 zajet legálně nedá a za 1:30 snad ani nelegálně, to už je čas pro letadlo.
Problém je v tom, že Dráhy udržovaly národní hrdost a u toho se tak nějak pozapomnělo na funkci páteřní dálkové dopravy, vč. té mezinárodní. Zatímco na silnici platí Vídeňská úmluva a celoevropské homologace, tak na železnici je pomalu problém i s schuko zásuvkou, protože není národního standardu a mělo by se kvůli tomu přesedat.
Proč myslíte, že Brno – Ostrava se nedá legálně za 3 hodiny? Já myslím, že je to za 2 hodiny úplně v pohodě. Vždy samozřejmě záleží na provozu, ale to už by musel být velký extrém, aby se nedalo 170 km čistě po dálnici ujet pod 2 hodiny. Naopak, pokud není silný provoz, tak to i naprosto legálně dáte za uvedených 1:30.
Pardon, mělo být Praha-Ostrava, nikoliv Brno. Upsal jsem se.
pak je otázka, jak se komu promítne do jízdní doby autem úsek dveře-dálnice a dálnice-dveře
Stejně jako dveře-nádraží a nádraží-dveře.
Zajímavě na tohle téma (hlavně mezinárodní osobní doprava) mluvil v dubnu či kdy v Podcastu ZDopravy Schmidt z Regiojetu, proč ještě nejezdí do Bruselu. A dost nadával na ty národní předpisy.
Tak záložní souprava je sice řešení, ale na obraty bylo v Praze a ve Splitu dohromady přes 5 hodin (3:24 a 1:50). Někdo jim musel schválit jízdní řád, tedy správci infrastruktury v ČR, SK, HU a HR…, tak by měli také zařídit, že se to dá vyjezdit a nebo takový JŘ neschvalovat. Já chápu mimořádné události, ale pokud je na tratích plánovaná údržba, tak se o tom přece ví.
Jasně. Koupi novou , starší nejsou. Jedna mu bude stát v Praze , druhá v ogulinu . Zapojí autovuz a bude jezdit přes Rakousko. Ceny sníží o třicet procent a bude uznávat rezijky. 🤮
Proč takový extrém?