Ejpovické tunely nemají na cestu mezi Plzní a Prahou zatím prakticky žádný vliv. Vlaky jezdí paradoxně delší dobu, než před otevřením tunelu. Zásadní změna, která urychlila cestu vlakem, bylo nasazení Západních expresů, respektive spojů, které vynechávají všechny zastávky mezi Plzní hl.n. a Smíchovem
Zkuste využívat jízdenky PID + IDPK pokud používáte R Berounka a ještě máte předplatné pro Prahu tak je to o dost levnější a nemusíte si od zlodějských ČD kupovat slevové karty
David
1 rok
Mám rád RegioJet, ale v tomto případě jedině dobře.
Xaver
1 rok
Tak hlavně že Flixbus tam jezdí minimálně 10 krát denně, ale pro RegioJet není dostatečná poptávka. Opravdu zajímavé…
Keď vidím čo Regiojet predvádza na linke BA-W, tak sa nečudujem. Ostatných dopravcov tam cenovo podstrelili o asi 50% (pri kúpe lístka na poslednú chvíľu) a vôbec nijak tú cenu nedvíhajú, hoci tí drahší dopravcovia nemajú problém predávať lístky a chodia tiež plní. Keď majú takýto revenue management ktorý spí a nemá najmenšiu snahu zaviesť dynamickú cenotvorbu a využiť že trh je ochotný platiť oveľa viac, tak sa nedivím že sa „im neoplatí“ prevádzkovať linku ktorú iným áno.
Vyšší náklady postupně doléhají na všechny firmy. Rostou mzdy, PHM, dálniční poplatky, náklady na opravy a údržbu vozidel atd. RegioJet není žádnou výjimkou. Pokud jsou některé spoje nerentabilní, jsou jen dvě možnosti. Zvednout ceny, což trh nemusí akceptovat, a již zřejmě neakceptoval, nebo spoje proškrtat.
Tak zrovna náklady na PHM klesají a nafta je na nejnižší úrovni za několik let. A v porovnání s cenou jízdenky vlakem je autobus výrazně levnější. Do Plzně jsem jezdil výhradně busem, když jsem mohl, tak RJ, teď už zbude jen Flixbus, takže si teď zvedne ceny…
Cestující se nevratili, protoze na tri spoje denne nelze vubec spoléhat. Argumentace Regiojetu je absurdni a pri tomto poctu spoju to tak muselo dopadnout.
Vašek bus
1 rok
Aniž bych se chtěl zastávat kohokoli tak pokud tam od dob rozkvětu dálkové autobusové linky začal fungovat vlak atraktivněji než bus tak se asi není čemu divit že linku dopravce opouští. Ano mnozí řeknou že od Covidu nevrátil JŘ do původního stavu. Ale ruku na srdce co se vrátilo v tutom absurdistánu do stavu před Covidem? Uvědomte si že šoférstvo stárne a mladý kluci jezdit nechtěj a ty co chtěj jezdit určitě netouží potom hoblovat Pha-Plz 3x denně 6 dní v tejdnu. Tím spíš za to co se nabízí u RJ. To jdou radší k FB kde když vydrží pár… Číst vice »
Kdyby ta linka byla ztrátová, tak tam nejezdí Flixbus. Jančura udělal pro dopravu hodně, ale stárne a nemá nástupce (a kdyby nestárl, stejně jeden člověk neuřídí cestovku, vlaky i busy)
No, on je zase Flix trochu jiný model, než RJ. Pokud si to dobře pamatuji, tak Flix přišel z Německa, kde z dotací a startupovejch peněz sežral konkurenci. To pak zopakoval v ostatních zemích, Flix vlastně není úplně běžná firma s jedním ředitelem, zázemím a klasickým personálem. Jsou to malí pohlcení dopravci. To s Jančurou máte pravdu, když jsem začal jezdit pro RJ, tak mi to už tehdy říkali, že je to jen otázka času, než to autobusy zabalí. Radim se zamiloval do vláčků a autobusy pomalu, ale jistě končí. Ty začátky se stevardkami byly super, pak skončily, pak přišel… Číst vice »
Naprosto přesně, však jsem něco podobného psal níže a kupodivu těch mínusů za pravdu a vlastní zkušenost 🤷🏼♂️.
J.K.
1 rok
Ví někdo jak dlouho tam vlastně jezdili? Pamatuju si začátky s 2h taktem Plzeň a Praha až na Florenc, stevardky, občas pan majitel osobně dohlížel na to jestli to dobře funguje, to byla super služba tenkrát…:)
Dneska ten zbytek už je k ničemu, Flix to nějak utáhne i sám.
To potom jo, a pak myslím přechod z hodinovky na 30 minut byl spojený se zkrácením na Zličín…. Ale to bylo nejspíš ještě před otevřením jižního obchvatu Prahy a samozřejmě Blanky, takže doprava od D5 na Florenc tehdy byla ještě větší peklo…
Začínalo se tam s Ayatsy Atlantis a první přišly v roce 2004. Takže asi v prosinci tohohle roku.
Jarda
1 rok
Je to důsledek modernizace trati do Plzně a nasazování těch nejlepších vlaků co ČD mají/provozují – ComfortJety, modernizovaná Pendolina až do Karlových Varů, a RegioPantery Beroun-Plzeň a Plzeň- Cheb navazující v Berouně na Pražské City Elefanty…
Dovolím si oponovat – RailJety už jsou 10 let starý vyježděný křapky, který si zaslouží výměnu sedadel nebo minimálně jejich přečalounění.
InterJety jsou proti tomu teda vážně lepčí nový vlaky.
Říká se, že po dodání ComfortJetů budou RailJety z linky Praha – Vídeň ihned staženy a nahrazeny právě ComfortJety… No a někde jsem četl, že by ty RailJety měli být nasazeny na linku Praha – Budějovice – z toho usuzuju že je to kvůli tomu, že se tam právě RegioJet tlačí na provoz vlakových linek Praha – Budějovice – Krumlov – smysl by to dávalo…
no tak Interjety – vždyť je to uplně to samý – akorát to bude mít jídelák… detailisto….
Pointa je taková, že:
– ta jeho generace už mu odrostla a mají už uplně jiné nároky na přepravu – mimochodem naposledy když jsem to jel busem z Prahy do Varů – bylo videt že ty autobusy mají už vážně dost najeto
– ČD na tu trasu nasazují to nejlepčí co mají, trasa je upravená a o něco málo rychlejší
– terminál na Zličíně je vážně hnus – a to i po přeasfaltování silničních povrchů, stanice metra Zličín vypadá taky příšerně
Jarda
1 rok
Praha – Plzeň jezdí vlak, bus netřeba.
Kde by se melo zainvestovat do trati je praha – kv, ta železnice do tohoto krajského lázeňského města je v hrozném stavu.
Pokud stačí Zličín, tak ano. Ale mnoho lidí potřebuje i jinam po Praze, takže musí mít další jízdenku na MHD. A ze Smíchova či hlaváku se dá pěšky zvládnout celkem velký rádius bez nutnosti si platit MHD.
Aha, takže já ze Stodůlek mám jet na opačnou stranu na vlak abych zaplatila o 80% víc za jízdenku a strávila tím o 35% víc času. A nebo stanici na západ na Zličín a hodinu busem. Ne, jezdím Flixem nebo autem, vlak se mi nevyplatí finančně ani časově. A takových je nás hafo.
Děláte to špatně a jste špatný příklad! Jak již tady padlo, poučka šotoušova č. 1: všechny cesty všech lidí začínají a končí na nádraží :)))
A on to ten člověk myslí vážně! Sice zaplatí za vlak skoro dvakrát tolik, ale za to si může v centru Prahy poťapkat pěšky. Pak si asi dá trdelník u Karlova Mostu a pojede zpátky domů do Plzně…
Zvláštní, nejvíc mentálních soudruhů potkávám v řadách zaměstnanců a fanoušků železnice. Poznáte je podle výroků jako „jezdí tam vlak, bus netřeba“
Vojtěch
1 rok
Paní tisková mluvčí jen papouškuje to, co jí přikázali říct.
Cestující by se vrátili, ale není kam, když nejsou spoje. Zličín mi vždy naprosto vyhovoval, neboť i když jsem jel na východ Prahy, stejně jsem musel metrem B, ale na Zličíně jsem si v něm alespoň sedl. A v Plzni měli zastávku půl kilometru od baráku.
Jejich chyba, jejich škoda…
Honza
1 rok
No jo, no…
Musíš zaplatit řidiče, za ty drobný to prostě ti kluci jezdit nebudou. A naopak půjdou k Flixu, nebo jinam. O řidiče je všude zájem.
Jo, u RJ jsem jezdil a s klukama z FB jsem se potkával. Většinou o 20Kč,-/hod. více.
Zázemí má asi stále lepší RJ, ale už je to nějakou dobu, třeba se to otočilo.
Způsob výpočtu mzdy byl u RJ takovej zvláštní.
U žloutenky spí řidiči v Brně na čsad v Zábrdovicích, společně se stevardama na pokoji pro 20 lidí. Plesnivé zdi, starý zašlapaný koberec, na něm kanystry s nemrzkou, teplá voda po 3 minutách odpouštění, netěsnící shnilá okna, fuj.
Před 4 lety nejenom že jezdil Praha Plzeň každou hodinu a ve špičce každou půlhodinu, ale ve špičce v celou i posilové spoje. Nejdřív zrušil posilové spoje neboť neměl řidiče, pak začal rušit stevardky neboť to za tu almužnu a buzeraci už nechtěl nikdo dělat. Pak přišel covid, tak to ponížil. Po covidu se na to už vykašlal. No jasně že nejsou cestující, když nepřidal spoje. Oni nebudou chodit na zastávku ukazovat, že je o spoj zájem. Ten samý problém na lince do Teplic, Liberce, Hradce Králové, Karlových Varů apod. Na hodinový spoj jsou a budou potřeba autobusy, kor z… Číst vice »
Proč konec? On sám (Jančura) už delší dobu říká, že budoucnost vidí ve vlacích. Nelze čekat, že bude autobusovou část nějak extra rozvíjet. Zřejmě o to nemá ani zájem. Ale to neznamená, že by měl končit.
Prý „cestující se po covidu nevrátily“. A jak by se mohli vrátit, když od covidu tu RJ jezdil jen třikrát denně v naprosto neatraktivní časy? Paní mluvčí asi moc bystrá nebude…
Já bych s nimi jel i rád, protože je to pro mě rychlejší a levnější než vlak, ale v čase, kdy potřebuji, žádný jejich spoj nejede.
Při covidu tam šla samoz. čísla dolů, pak se už ale nesnažil Regiojet přivést JŘ k použitelnosti.
Dachs
1 rok
Velký špatný. Z pohledu uživatele (dříve moje častá volba namísto auta). Dopravce tuto linku přivedl k nepoužitelnosti. Vůbec není pravda, že by nebyla poptávka, ale přejít z taktové dopravy na tři čtyři spoje denně? To nikoho nezajímá, netrefuje se to do potřeb. Vzhledem k další očekávané dlouhodobé rozjebanosti provozu na železnici (úsek mezi Berounem a Radotínem, ale dost možná i paralýze Praha-Smíchov – Hl. n.), expres bus po D5 k metru na Zličín prostě bude mít potenciál. Jen to správně uchopit.
TrBus
1 rok
To nebude asi jediná jejich relace kde skončí. Očekávám, že od zprovoznění celého IV. koridoru (Praha – České Budějovice) skončí RegioJet i v této relaci…
Chtěl jezdit jedním párem v čase, kdy chyběl expres ČD. Dokud nepadne dogma, že osobáky u Prahy se nepředjíždějí ani nepásmují, tak tam další trasy nejsou.
Sám má posledních pár let problém s dostatkem funkčních vozů, za tři roky má převzít Praha-Havlbrod-Brno. Pokud mu nepřijdou včas objednané jednotky, kdy kvůli Covidu a válce má teď zpoždění úplně všechno a to se bude přenášet už na několik před Covidem vyprodanou výrobní kapacitu vlaků, ještě nějaký čas, tak bude muset ze svých komerčních a objednávaných linek muset uspořit vagóny i sem. Nedivil bych se, kdyby kvůli tomu alespoň na čas nezařízl trasu přes Pardubice a nepokosil se to skloubit s vlaky na Vídeň a Budapešť.
To ne, ale stávající jednokolejka má pořád velký vliv na kapacitu (musí tam projet i směr JH) a spolehlivost (pořád nějaké popadané stromy, výhybky, zabzař).
No že po té převážně jednokolejné trati mezi Nemanicemi a Ševětínem musí kromě vlaků na Prahu projet i ty na JH (dnes už každou hodinu), a tudíž kapacita přidat tam ještě trasy pro RJ je omezená.
Jednokolejka je od Budějovic jen ke Chotýčanům a vyhnout se dá v Hluboké-Zámostí. Jo, takové 2-3 vlaky tam a 2-3 vlaky zpět za hodinu, pokud náhodou jede osobák, to je teda „drastické omezení kapacity…“ A pořád tam nic popadaného není… To je zas jen šotolatina.
Tam jezdí 10 párů spojů z původních 16 párů spojů. Tam byl docela velký zájem o Český Krumlov že strany i zahraničních turistů a Českého Krumlova to vychází časově autobusem stejně nebo lépe než expresem do Českých Budějovic a přestup na osobní vlak směr Volary/Nové Údolí.
Hlavně je vlak v Krumlově docela daleko od centra takže tam fakt vede bus. Ale hodně lidí co tím dříve jezdili z Budějc na Prahu přešlo do vlaků. Co jsem letos zatím jel do/z Prahy vlakem, tak je kolikrát problém ve špičce vůbec 2h před odjezdem sehnat do vlaku místenku (expresy, v pátky i do rychlíků) to loni rozhodně nebývalo.
jouda
1 rok
Jako největší nevýhodu jsem vždy viděl to, že nemohu mít na autobus předplatné na konkrétní trasu, když třeba jezdím denně tam a zpět. U vlaku je to možné a lze tak výrazně snížit cenu na jednu jízdu.
Ejpovické tunely nemají na cestu mezi Plzní a Prahou zatím prakticky žádný vliv. Vlaky jezdí paradoxně delší dobu, než před otevřením tunelu. Zásadní změna, která urychlila cestu vlakem, bylo nasazení Západních expresů, respektive spojů, které vynechávají všechny zastávky mezi Plzní hl.n. a Smíchovem
2017 expresy 1:37, dnes 1:15, rychlíky 1:24..
Zkuste využívat jízdenky PID + IDPK pokud používáte R Berounka a ještě máte předplatné pro Prahu tak je to o dost levnější a nemusíte si od zlodějských ČD kupovat slevové karty
Mám rád RegioJet, ale v tomto případě jedině dobře.
Tak hlavně že Flixbus tam jezdí minimálně 10 krát denně, ale pro RegioJet není dostatečná poptávka. Opravdu zajímavé…
Keď vidím čo Regiojet predvádza na linke BA-W, tak sa nečudujem. Ostatných dopravcov tam cenovo podstrelili o asi 50% (pri kúpe lístka na poslednú chvíľu) a vôbec nijak tú cenu nedvíhajú, hoci tí drahší dopravcovia nemajú problém predávať lístky a chodia tiež plní. Keď majú takýto revenue management ktorý spí a nemá najmenšiu snahu zaviesť dynamickú cenotvorbu a využiť že trh je ochotný platiť oveľa viac, tak sa nedivím že sa „im neoplatí“ prevádzkovať linku ktorú iným áno.
Typický Jančura
Vyzobává rozinky?
Vyšší náklady postupně doléhají na všechny firmy. Rostou mzdy, PHM, dálniční poplatky, náklady na opravy a údržbu vozidel atd. RegioJet není žádnou výjimkou. Pokud jsou některé spoje nerentabilní, jsou jen dvě možnosti. Zvednout ceny, což trh nemusí akceptovat, a již zřejmě neakceptoval, nebo spoje proškrtat.
Tak zrovna náklady na PHM klesají a nafta je na nejnižší úrovni za několik let. A v porovnání s cenou jízdenky vlakem je autobus výrazně levnější. Do Plzně jsem jezdil výhradně busem, když jsem mohl, tak RJ, teď už zbude jen Flixbus, takže si teď zvedne ceny…
Cestující se nevratili, protoze na tri spoje denne nelze vubec spoléhat. Argumentace Regiojetu je absurdni a pri tomto poctu spoju to tak muselo dopadnout.
Aniž bych se chtěl zastávat kohokoli tak pokud tam od dob rozkvětu dálkové autobusové linky začal fungovat vlak atraktivněji než bus tak se asi není čemu divit že linku dopravce opouští. Ano mnozí řeknou že od Covidu nevrátil JŘ do původního stavu. Ale ruku na srdce co se vrátilo v tutom absurdistánu do stavu před Covidem? Uvědomte si že šoférstvo stárne a mladý kluci jezdit nechtěj a ty co chtěj jezdit určitě netouží potom hoblovat Pha-Plz 3x denně 6 dní v tejdnu. Tím spíš za to co se nabízí u RJ. To jdou radší k FB kde když vydrží pár… Číst vice »
Kdyby ta linka byla ztrátová, tak tam nejezdí Flixbus. Jančura udělal pro dopravu hodně, ale stárne a nemá nástupce (a kdyby nestárl, stejně jeden člověk neuřídí cestovku, vlaky i busy)
Tak Flixbus tam klidne jezdi i ldyz je zzratova, navic Flixbus si myslim ze ma Plzen soucasti mezinarodnich spoju
To si myslíte špatně, Leoši.
No, on je zase Flix trochu jiný model, než RJ. Pokud si to dobře pamatuji, tak Flix přišel z Německa, kde z dotací a startupovejch peněz sežral konkurenci. To pak zopakoval v ostatních zemích, Flix vlastně není úplně běžná firma s jedním ředitelem, zázemím a klasickým personálem. Jsou to malí pohlcení dopravci. To s Jančurou máte pravdu, když jsem začal jezdit pro RJ, tak mi to už tehdy říkali, že je to jen otázka času, než to autobusy zabalí. Radim se zamiloval do vláčků a autobusy pomalu, ale jistě končí. Ty začátky se stevardkami byly super, pak skončily, pak přišel… Číst vice »
Když to podpoří rozvoj příměstské vlakové dopravy, tak to je jen dobře.
Naprosto přesně, však jsem něco podobného psal níže a kupodivu těch mínusů za pravdu a vlastní zkušenost 🤷🏼♂️.
Ví někdo jak dlouho tam vlastně jezdili? Pamatuju si začátky s 2h taktem Plzeň a Praha až na Florenc, stevardky, občas pan majitel osobně dohlížel na to jestli to dobře funguje, to byla super služba tenkrát…:)
Dneska ten zbytek už je k ničemu, Flix to nějak utáhne i sám.
Nebyla tam i hodinovka?
To potom jo, a pak myslím přechod z hodinovky na 30 minut byl spojený se zkrácením na Zličín…. Ale to bylo nejspíš ještě před otevřením jižního obchvatu Prahy a samozřejmě Blanky, takže doprava od D5 na Florenc tehdy byla ještě větší peklo…
odhaduji tak 2005 cca
Začínalo se tam s Ayatsy Atlantis a první přišly v roce 2004. Takže asi v prosinci tohohle roku.
Je to důsledek modernizace trati do Plzně a nasazování těch nejlepších vlaků co ČD mají/provozují – ComfortJety, modernizovaná Pendolina až do Karlových Varů, a RegioPantery Beroun-Plzeň a Plzeň- Cheb navazující v Berouně na Pražské City Elefanty…
Comfort Jety ještě nejsou vyrobené, takže asi těžko je mohou nasazovat.
Jsou tam InterJety… Takže opravdu hned po Railjetu to nejlepší co ČD mají 😉
Dovolím si oponovat – RailJety už jsou 10 let starý vyježděný křapky, který si zaslouží výměnu sedadel nebo minimálně jejich přečalounění.
InterJety jsou proti tomu teda vážně lepčí nový vlaky.
Říká se, že po dodání ComfortJetů budou RailJety z linky Praha – Vídeň ihned staženy a nahrazeny právě ComfortJety… No a někde jsem četl, že by ty RailJety měli být nasazeny na linku Praha – Budějovice – z toho usuzuju že je to kvůli tomu, že se tam právě RegioJet tlačí na provoz vlakových linek Praha – Budějovice – Krumlov – smysl by to dávalo…
no tak Interjety – vždyť je to uplně to samý – akorát to bude mít jídelák… detailisto….
Pointa je taková, že:
– ta jeho generace už mu odrostla a mají už uplně jiné nároky na přepravu – mimochodem naposledy když jsem to jel busem z Prahy do Varů – bylo videt že ty autobusy mají už vážně dost najeto
– ČD na tu trasu nasazují to nejlepčí co mají, trasa je upravená a o něco málo rychlejší
– terminál na Zličíně je vážně hnus – a to i po přeasfaltování silničních povrchů, stanice metra Zličín vypadá taky příšerně
Praha – Plzeň jezdí vlak, bus netřeba.
Kde by se melo zainvestovat do trati je praha – kv, ta železnice do tohoto krajského lázeňského města je v hrozném stavu.
Autobusem jezdí dost lidí kvůli ceně. 99 vs 170 vlakem je rozdíl
Pokud stačí Zličín, tak ano. Ale mnoho lidí potřebuje i jinam po Praze, takže musí mít další jízdenku na MHD. A ze Smíchova či hlaváku se dá pěšky zvládnout celkem velký rádius bez nutnosti si platit MHD.
Proč? Vždyť tam vlak jezdí. A to přece stačí, jak jsi psal o větu dříve.
do trati je praha – kv
A to je která? Praha – Kladno – Rakovnik – Bečov – Vary? 🙂
tak, tak, na Kladno se buduje nyní, poté se bude pokračovat. v roce 2080 bude do Varů komplet 😉
Aha, takže já ze Stodůlek mám jet na opačnou stranu na vlak abych zaplatila o 80% víc za jízdenku a strávila tím o 35% víc času. A nebo stanici na západ na Zličín a hodinu busem. Ne, jezdím Flixem nebo autem, vlak se mi nevyplatí finančně ani časově. A takových je nás hafo.
A však to je v pořádku, každá skupina si najde ci ji vyhovuje.
V USA taky ( naštěstí) ty co jezdí Greyhoundem nepotkám v letadle.
Děláte to špatně a jste špatný příklad! Jak již tady padlo, poučka šotoušova č. 1: všechny cesty všech lidí začínají a končí na nádraží :)))
A on to ten člověk myslí vážně! Sice zaplatí za vlak skoro dvakrát tolik, ale za to si může v centru Prahy poťapkat pěšky. Pak si asi dá trdelník u Karlova Mostu a pojede zpátky domů do Plzně…
Ale houby , občas potřebujete třeba na letiště…
Politbyro rozhodlo a jednohlasně schválilo. Občan, zákazník a cestující byl politbytu naprosto ukradený.
Spletl sis dobu, soudruhu!
Zvláštní, nejvíc mentálních soudruhů potkávám v řadách zaměstnanců a fanoušků železnice. Poznáte je podle výroků jako „jezdí tam vlak, bus netřeba“
Paní tisková mluvčí jen papouškuje to, co jí přikázali říct.
Cestující by se vrátili, ale není kam, když nejsou spoje. Zličín mi vždy naprosto vyhovoval, neboť i když jsem jel na východ Prahy, stejně jsem musel metrem B, ale na Zličíně jsem si v něm alespoň sedl. A v Plzni měli zastávku půl kilometru od baráku.
Jejich chyba, jejich škoda…
No jo, no…
Musíš zaplatit řidiče, za ty drobný to prostě ti kluci jezdit nebudou. A naopak půjdou k Flixu, nebo jinam. O řidiče je všude zájem.
u Flixu platěj líp?
Jo, u RJ jsem jezdil a s klukama z FB jsem se potkával. Většinou o 20Kč,-/hod. více.
Zázemí má asi stále lepší RJ, ale už je to nějakou dobu, třeba se to otočilo.
Způsob výpočtu mzdy byl u RJ takovej zvláštní.
A od kdy Flix zamestnava ridice? Jsem netusil ze maji uz autobusy
U žloutenky spí řidiči v Brně na čsad v Zábrdovicích, společně se stevardama na pokoji pro 20 lidí. Plesnivé zdi, starý zašlapaný koberec, na něm kanystry s nemrzkou, teplá voda po 3 minutách odpouštění, netěsnící shnilá okna, fuj.
Jo a neplatí ani řidičům za výluky.
Před 4 lety nejenom že jezdil Praha Plzeň každou hodinu a ve špičce každou půlhodinu, ale ve špičce v celou i posilové spoje. Nejdřív zrušil posilové spoje neboť neměl řidiče, pak začal rušit stevardky neboť to za tu almužnu a buzeraci už nechtěl nikdo dělat. Pak přišel covid, tak to ponížil. Po covidu se na to už vykašlal. No jasně že nejsou cestující, když nepřidal spoje. Oni nebudou chodit na zastávku ukazovat, že je o spoj zájem. Ten samý problém na lince do Teplic, Liberce, Hradce Králové, Karlových Varů apod. Na hodinový spoj jsou a budou potřeba autobusy, kor z… Číst vice »
Proč konec? On sám (Jančura) už delší dobu říká, že budoucnost vidí ve vlacích. Nelze čekat, že bude autobusovou část nějak extra rozvíjet. Zřejmě o to nemá ani zájem. Ale to neznamená, že by měl končit.
Jenže ty autobusy vydělávají víc než vlaky. Tedy pokud se to po covidu nezměnilo.
S tim musim souhlasit
Přesný odhad…
Prý „cestující se po covidu nevrátily“. A jak by se mohli vrátit, když od covidu tu RJ jezdil jen třikrát denně v naprosto neatraktivní časy? Paní mluvčí asi moc bystrá nebude…
Já bych s nimi jel i rád, protože je to pro mě rychlejší a levnější než vlak, ale v čase, kdy potřebuji, žádný jejich spoj nejede.
Nevrátily? Ony tím jezdily jen ženy?
Jeste deti 😂😂
Do švestek
Ať přestane jezdit a zaplatí dluhy!
Co na tom, že si na jejich zaplacení vydělá jen když bude jezdit.
Vy budete asi genius co
To budeme mít narvano 😁
Při covidu tam šla samoz. čísla dolů, pak se už ale nesnažil Regiojet přivést JŘ k použitelnosti.
Velký špatný. Z pohledu uživatele (dříve moje častá volba namísto auta). Dopravce tuto linku přivedl k nepoužitelnosti. Vůbec není pravda, že by nebyla poptávka, ale přejít z taktové dopravy na tři čtyři spoje denně? To nikoho nezajímá, netrefuje se to do potřeb. Vzhledem k další očekávané dlouhodobé rozjebanosti provozu na železnici (úsek mezi Berounem a Radotínem, ale dost možná i paralýze Praha-Smíchov – Hl. n.), expres bus po D5 k metru na Zličín prostě bude mít potenciál. Jen to správně uchopit.
To nebude asi jediná jejich relace kde skončí. Očekávám, že od zprovoznění celého IV. koridoru (Praha – České Budějovice) skončí RegioJet i v této relaci…
:)) Otázkou je, jestli tam pak nezačne jezdit s vlaky – ač, pokud se nepletu, v téhle relaci (na jih Čech) snad už jezdit chtěl…
Chtěl jezdit jedním párem v čase, kdy chyběl expres ČD. Dokud nepadne dogma, že osobáky u Prahy se nepředjíždějí ani nepásmují, tak tam další trasy nejsou.
Tady platí zákon o drahách a jeho vyhlášky a pokud by si Jančura o trasu požádal tak by jí zřejmě dostal i za cenu předjíždění osobního vlaku.
Sám má posledních pár let problém s dostatkem funkčních vozů, za tři roky má převzít Praha-Havlbrod-Brno. Pokud mu nepřijdou včas objednané jednotky, kdy kvůli Covidu a válce má teď zpoždění úplně všechno a to se bude přenášet už na několik před Covidem vyprodanou výrobní kapacitu vlaků, ještě nějaký čas, tak bude muset ze svých komerčních a objednávaných linek muset uspořit vagóny i sem. Nedivil bych se, kdyby kvůli tomu alespoň na čas nezařízl trasu přes Pardubice a nepokosil se to skloubit s vlaky na Vídeň a Budapešť.
Kromě tunelového úseku těsně u Budějovic už je IV. koridor v provozu celý. Těch 10 minut, které přinesou tunely, už neudělá velký rozdíl.
To ne, ale stávající jednokolejka má pořád velký vliv na kapacitu (musí tam projet i směr JH) a spolehlivost (pořád nějaké popadané stromy, výhybky, zabzař).
Odkud kam musí projet směr JH podle vás?
No že po té převážně jednokolejné trati mezi Nemanicemi a Ševětínem musí kromě vlaků na Prahu projet i ty na JH (dnes už každou hodinu), a tudíž kapacita přidat tam ještě trasy pro RJ je omezená.
Jednokolejka je od Budějovic jen ke Chotýčanům a vyhnout se dá v Hluboké-Zámostí. Jo, takové 2-3 vlaky tam a 2-3 vlaky zpět za hodinu, pokud náhodou jede osobák, to je teda „drastické omezení kapacity…“ A pořád tam nic popadaného není… To je zas jen šotolatina.
Tam ale jezdí přes Písek, kde je železniční spojení podobné jako do Liberce, nebo Jihlavy.
To sice ano, ale i tak je tam provoz oproti dřívějšku hodně osekanej + je tam bonus v přímé spoje do Krumlova
Tam jezdí 10 párů spojů z původních 16 párů spojů. Tam byl docela velký zájem o Český Krumlov že strany i zahraničních turistů a Českého Krumlova to vychází časově autobusem stejně nebo lépe než expresem do Českých Budějovic a přestup na osobní vlak směr Volary/Nové Údolí.
Hlavně je vlak v Krumlově docela daleko od centra takže tam fakt vede bus. Ale hodně lidí co tím dříve jezdili z Budějc na Prahu přešlo do vlaků. Co jsem letos zatím jel do/z Prahy vlakem, tak je kolikrát problém ve špičce vůbec 2h před odjezdem sehnat do vlaku místenku (expresy, v pátky i do rychlíků) to loni rozhodně nebývalo.
Jako největší nevýhodu jsem vždy viděl to, že nemohu mít na autobus předplatné na konkrétní trasu, když třeba jezdím denně tam a zpět. U vlaku je to možné a lze tak výrazně snížit cenu na jednu jízdu.