Vůbec nemusíš nic porušit, aby tě zastavili a proklepávali přes 1/4 hodiny. Nemělo by se to stávat, ale… někoho zastaví jen proto, aby si mohli prhlídnout auto, které zatím viděli jen na obrázku.
To si pleteš busáky s kamioňáky. Jezdím 2 roky busem po ČR a občas i dál a nikdy jsem neměl žádný problém. Rychlost máš omezenou, leda z kopce to pustím na105, ale to jen na chvilku a výkon mi nepustí tachograf. Takže nic nikde neplatím. A když máš za sebou 60 lidí, tak si fakt nedovolím pustit film, nebo si dát bosou nohu nad okno, nebo telefonovat bez ucha. Vezu živej náklad, ne banány, i moje jízda musí být pohodlná pro pasažéry, musím jet tak, aby všech 67 lidí, co mi z auta vyleze, tak aby na konečný řekli:“ Tak… Číst vice »
Řešit se to dá i zajímavou finanční nabídkou. Ale brzo se dostaneme do bodu, kdy ten řidič bude prostě moc drahý a autonomní si zaplatí svůj vývoj za pár let masového nasazení. Je jen otázkou času, kdy k tomu dojde.
XYYY
2 let
V tuzemsku chybí cca 20 000 „profesinálních“ řidičů …
Události v Regionech uvedly, že ICOM Jihlava má platy kolem 40 000, platí víc než DPP Jihlava …
Měsíční norma pracovní doby je v průměru 170 hodin (+/-) něco. Na těch „40 000 čistá ruka“ by musel brát na hodinu 235 Kč …, čili minimálně 270 – 280 hrubého, možná víc …
A stejně stráví v práci víc, díky neplacenému čekání ….
Řekněme velice zjednodušeně něco podobného jako nutnost odborné atestace u absolventa lékařské fakulty, aby mohl působit jako plnohodnotný lékař …. Diplom z VŠ je dokladem v obecném medicínském vzdělání, ŘP z autoškoly je dokladem o absolvování povinného výcviku a složení zkoušek …
Průkaz řidiče,to je prostě nějaká blbost,kterou si tu někdo v článku vymyslel a neexistuje. Nejspíš tím mysleli čipovou kartu řidiče, která se používá do digitálních tachografu k záznamu řízení a odpočinku. Ta nahrazuje kdysi používané papírové kotouče.
V článku bylo psané o řidičském průkazu, profesním průkazu a průkazu řidiče. Tak tím nemyslel profesak. A trochu se myslíš. Profesak nemusíš mít,pokud se řízením těchto kategorií neživis profesionálně.
To snad vyplývá z názvu „profesní průkaz způsobilosti“.
Rozumově je to samozřejmě nesmysl, ten profesní průkaz by měl být součástí výcviku C + D (E), protože těch, co si dělají tuhle katerorii ŘP „pro vlastní“ potěšení je téměř zanedbatelné procento …
Profesní průkaz způsobilosti řidiče nemůže být součástí výcviku na ty skupiny. Za prvé,je to zisk navíc pro autoškoly, jelikož cena se pohybuje zhruba jako cena řidičáku skupiny D a počet hodin pro jeho získání je 180, ale výuka na řidičák je různě dlouhá. Krom toho profesák, jak už jsem psal,je podmínkou jen pro ty řidiče, kteří řízení těchto vyšších kategorií mají řízení jako hlavní výdělečnou činnost. Kdo někomu třeba autobusem odjede jen sem tam nějakou směnu a pracuje v úplně jiném 9boru, profesák nemusí mít. A za třetí profesák vlastně potvrzuje absolvování školení 35 hodin za 5 let, kdežto výuka… Číst vice »
Ještě bych dodal , že krom měsíce školení je to sranda za cca 35 tisíc. Digitální kartu vydají na základě absolvování školení včetně psychotestů za devět set.
Bez dokladů o absolvování školení v daných termínech té ani neuaeviduji. Jinak je to s kartou servisu a majitelé. U psychotestu je to na počátku a po padesátce jinak. Logicky. K čemu by ti byla karta když s tím nemůžeš jet ?
Zkuste někdy přemýšlet nad tím,co píšete. Uvedu příklad. Firma bzde shánět řidiče na náklaďák a podmínkou bude digitální karta řidiče. Jak si má ten řidič tu kartu vyřídit, když první školení bude mít teprve v té firmě po podepsání smlouvy? To sii jako myslíte, že vás ta firma přijme a bude platit 3 týdny za nic, než si tu kartu vyřídite? Bez ní totiž nemůžete jezdit,pokud je vozidlo vybaveno tachografem. Proto se dá karta vyřídit jen na základě řidičáku a peněz, někde chtěli i fotku,ale běžně vás vyfotí na úřadě. Jak si s tou kartou budete dál nakládat,je vaše věc,… Číst vice »
Vyčíst kartu pro pripadnou kontrolu odboru dopravy je povinnost zaměstnavatele , nikoli řidiče a rozhodně se nezablokuje po půl roce a ani po těch letech. Až platnost.
Nepravda. Osobně jsem digitální kartu do tachografu vlastnil ze zvědavosti jen se skupinou C, tedy bez PPZŘ i bez psychotestů. Je ale pravda, že použitelnost této kombinace v reálném provozu je velmi omezená.
No, nejsem odborník, ale profesák potřebuješ vždy, když za jízdu s velkým autem vezmeš odměnu (brigáda, DPČ,DPP) tedy i na těch pár jízd do měsíce. Pokud jedeš se svým busem jen tak pro radost, že vezmeš kluky na grilovačku k vodě, tak ne.
Takže aby jsme se tu stále nedohadovali. Koukněte na stránky Ministerstva dopravy nebo si to vygooglete. Je tam jasně napsáno, že profesák nemusí mít řidič,pro kterého není řízení takového vozidla hlavní činností povolání no a pak různé skupiny řidičů jako jsou armáda, hasiči atd.
Digitální či paměťová karta řidiče se vydává jen na základě řidičského průkazu příslušné skupiny a trvalého místa bydliště. Nejsou tam žádné podmínky jak tady uvádíte,např. školení a pod.
Takže tu prosím nevymýšlejte neustále nějaké nesmysly
Jo, občas se brigádně svezu. Začal jsem jako převozník prázdných (servis, STK), teď klasicky jedu co je třeba. A pokud tě zajímá nálada ve firmě a kolektiv, tak já si nestěžuju. Kolegové z Florence jsou fajn, každý rád pomůže. Dispečeři taky v poho, ještě se mi nestalo, že by na mě chtěl někdo řvát , nebo se po mě vozit. Líbí se mi servis ve Kbelích, nic pro ně není problém, kdykoliv jsem tam přijel, tak jsem do hodiny odjel opravenej. Prachy nevím, jsem brigoš, takže to neřeším. Ale někdo tvrdil, že Flixáci prý platí lépe… těžko říct, všude chleba… Číst vice »
Když k tomu všemu přičtu že pro policie jste lovná zvěř a kasička na pokuty tak ať se nediví že to nikdo nechce dělat.
Nic vam nebrani jezdit podle predpisu
Vůbec nemusíš nic porušit, aby tě zastavili a proklepávali přes 1/4 hodiny. Nemělo by se to stávat, ale… někoho zastaví jen proto, aby si mohli prhlídnout auto, které zatím viděli jen na obrázku.
To si pleteš busáky s kamioňáky. Jezdím 2 roky busem po ČR a občas i dál a nikdy jsem neměl žádný problém. Rychlost máš omezenou, leda z kopce to pustím na105, ale to jen na chvilku a výkon mi nepustí tachograf. Takže nic nikde neplatím. A když máš za sebou 60 lidí, tak si fakt nedovolím pustit film, nebo si dát bosou nohu nad okno, nebo telefonovat bez ucha. Vezu živej náklad, ne banány, i moje jízda musí být pohodlná pro pasažéry, musím jet tak, aby všech 67 lidí, co mi z auta vyleze, tak aby na konečný řekli:“ Tak… Číst vice »
Já měl na palubovce půlitr s vodou a instruktor říkal: vžycky když vyšplouchneš, tak ti vzadu někdo upad a máš průser 🙂
Jednotka nedostatku je jeden řidič..
„Nikdo“ s tím nechce jezdit. Řešit se to dá jen přistěhovalectvím a autonomním řízením – počínaje tramvajema.
Řešit se to dá i zajímavou finanční nabídkou. Ale brzo se dostaneme do bodu, kdy ten řidič bude prostě moc drahý a autonomní si zaplatí svůj vývoj za pár let masového nasazení. Je jen otázkou času, kdy k tomu dojde.
V tuzemsku chybí cca 20 000 „profesinálních“ řidičů …
Události v Regionech uvedly, že ICOM Jihlava má platy kolem 40 000, platí víc než DPP Jihlava …
ICOM toho nakeca…
otázka zní za kolik hodin, když odjezdím za 1 měsíc 250 – 260 hodin, tak maj i těch 40, ale to jim fakt nezávidím
Měsíční norma pracovní doby je v průměru 170 hodin (+/-) něco. Na těch „40 000 čistá ruka“ by musel brát na hodinu 235 Kč …, čili minimálně 270 – 280 hrubého, možná víc …
A stejně stráví v práci víc, díky neplacenému čekání ….
Jak říká kamarád – neříkej to nikomu, že pracuji i ICOMu. Je z Pelhřimovska, takže na tom asi něco bude. 😉
asi bych potřeboval od někoho profesně zdatného vysvětlit, co je to ten „průkaz řidiče“?
Řekněme velice zjednodušeně něco podobného jako nutnost odborné atestace u absolventa lékařské fakulty, aby mohl působit jako plnohodnotný lékař …. Diplom z VŠ je dokladem v obecném medicínském vzdělání, ŘP z autoškoly je dokladem o absolvování povinného výcviku a složení zkoušek …
Průkaz řidiče,to je prostě nějaká blbost,kterou si tu někdo v článku vymyslel a neexistuje. Nejspíš tím mysleli čipovou kartu řidiče, která se používá do digitálních tachografu k záznamu řízení a odpočinku. Ta nahrazuje kdysi používané papírové kotouče.
Jde o profesní průkaz, který musíte mít k řidičskému oprávnění skupin C a D, bez toho vás za volant nikdo nepustí 😉
V článku bylo psané o řidičském průkazu, profesním průkazu a průkazu řidiče. Tak tím nemyslel profesak. A trochu se myslíš. Profesak nemusíš mít,pokud se řízením těchto kategorií neživis profesionálně.
To snad vyplývá z názvu „profesní průkaz způsobilosti“.
Rozumově je to samozřejmě nesmysl, ten profesní průkaz by měl být součástí výcviku C + D (E), protože těch, co si dělají tuhle katerorii ŘP „pro vlastní“ potěšení je téměř zanedbatelné procento …
Profesní průkaz způsobilosti řidiče nemůže být součástí výcviku na ty skupiny. Za prvé,je to zisk navíc pro autoškoly, jelikož cena se pohybuje zhruba jako cena řidičáku skupiny D a počet hodin pro jeho získání je 180, ale výuka na řidičák je různě dlouhá. Krom toho profesák, jak už jsem psal,je podmínkou jen pro ty řidiče, kteří řízení těchto vyšších kategorií mají řízení jako hlavní výdělečnou činnost. Kdo někomu třeba autobusem odjede jen sem tam nějakou směnu a pracuje v úplně jiném 9boru, profesák nemusí mít. A za třetí profesák vlastně potvrzuje absolvování školení 35 hodin za 5 let, kdežto výuka… Číst vice »
Jo a co 5 let se musí obnovovat,jinak propadne. Kdežto řidičský průkaz zůstává v platnosti. Takže to jsou 2 rozdílné věci
Ještě bych dodal , že krom měsíce školení je to sranda za cca 35 tisíc. Digitální kartu vydají na základě absolvování školení včetně psychotestů za devět set.
Omyl. Digitální kartu vám vydají jen na základě řidičáku a peněz. Školení a psychotesty je nezajímá
Bez dokladů o absolvování školení v daných termínech té ani neuaeviduji. Jinak je to s kartou servisu a majitelé. U psychotestu je to na počátku a po padesátce jinak. Logicky. K čemu by ti byla karta když s tím nemůžeš jet ?
Zkuste někdy přemýšlet nad tím,co píšete. Uvedu příklad. Firma bzde shánět řidiče na náklaďák a podmínkou bude digitální karta řidiče. Jak si má ten řidič tu kartu vyřídit, když první školení bude mít teprve v té firmě po podepsání smlouvy? To sii jako myslíte, že vás ta firma přijme a bude platit 3 týdny za nic, než si tu kartu vyřídite? Bez ní totiž nemůžete jezdit,pokud je vozidlo vybaveno tachografem. Proto se dá karta vyřídit jen na základě řidičáku a peněz, někde chtěli i fotku,ale běžně vás vyfotí na úřadě. Jak si s tou kartou budete dál nakládat,je vaše věc,… Číst vice »
Vyčíst kartu pro pripadnou kontrolu odboru dopravy je povinnost zaměstnavatele , nikoli řidiče a rozhodně se nezablokuje po půl roce a ani po těch letech. Až platnost.
Ale evidují. Digitální karta řidiče se vyřizuje na odboru dopravy na evidenci řidičů. Takže každý,kdo má řidičák je v evidenci
Nepravda. Osobně jsem digitální kartu do tachografu vlastnil ze zvědavosti jen se skupinou C, tedy bez PPZŘ i bez psychotestů. Je ale pravda, že použitelnost této kombinace v reálném provozu je velmi omezená.
No, nejsem odborník, ale profesák potřebuješ vždy, když za jízdu s velkým autem vezmeš odměnu (brigáda, DPČ,DPP) tedy i na těch pár jízd do měsíce. Pokud jedeš se svým busem jen tak pro radost, že vezmeš kluky na grilovačku k vodě, tak ne.
Takže aby jsme se tu stále nedohadovali. Koukněte na stránky Ministerstva dopravy nebo si to vygooglete. Je tam jasně napsáno, že profesák nemusí mít řidič,pro kterého není řízení takového vozidla hlavní činností povolání no a pak různé skupiny řidičů jako jsou armáda, hasiči atd.
Digitální či paměťová karta řidiče se vydává jen na základě řidičského průkazu příslušné skupiny a trvalého místa bydliště. Nejsou tam žádné podmínky jak tady uvádíte,např. školení a pod.
Takže tu prosím nevymýšlejte neustále nějaké nesmysly
Nějaké zkušenosti současných řidičů?
Znám jen bývalých… ale třeba to sem napíšou sami.
Jo, občas se brigádně svezu. Začal jsem jako převozník prázdných (servis, STK), teď klasicky jedu co je třeba. A pokud tě zajímá nálada ve firmě a kolektiv, tak já si nestěžuju. Kolegové z Florence jsou fajn, každý rád pomůže. Dispečeři taky v poho, ještě se mi nestalo, že by na mě chtěl někdo řvát , nebo se po mě vozit. Líbí se mi servis ve Kbelích, nic pro ně není problém, kdykoliv jsem tam přijel, tak jsem do hodiny odjel opravenej. Prachy nevím, jsem brigoš, takže to neřeším. Ale někdo tvrdil, že Flixáci prý platí lépe… těžko říct, všude chleba… Číst vice »