RegioJet hlásí za letošek růst o více než desetinu, zisk bez úroků a odpisů přesáhl půl miliardy korun
Vlak RegioJetu Praha - Ostrava v Pardubicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Největší nárůst cestujících zaznamenal dopravce na trase z Prahy do Budapešti.
Zasraní imperialisté
Pokud můžu jedu Regiem. Šoto skanzenem s tragickou obsluhou jen v krajním případě.
Neberu Vám to, ale než budete mluvit o tragické obsluze,zkuste se podivat i do zahraničí. Třeba do takového Německa 😉
Jestli mezi tu obsluhu počítáte i ten téměř nulový úklid, nebo skanzen první vyrobené vozy Z na světě z roku 1968. 😀
Zisk půl miliardy, ale vagóny vypadají jako by byl dvacet let v insolvenci. Holt ždímač dotací, jako kámoš Babiš, kterému dělal užitečného … propagátora.
To jsou pak ždímači dotací úplně všichni. A pokud jde o Babiše, Radim Jančura dostává právem sodu za to, co si nadrobil, na druhou stranu jejich koketérie byla krátká a skončila oboustranným zklamáním 🙂
Jakoby ho hodil přes palubu, když jeho Pražská studentská klientela začala pořádat první proti Babišovské demonstrace. Ale i potom mu přihrál dotace za studenty do třech tříd, i když bylo jasně psané, že to platí jen do té nejnižší.
Ne, že bych mu to nepřál, ale už by mohl začít něco dělat s těmi ušmudlanými vagony. Někdy je to fakt za čárou.
To je slušnej vejvar, zisk skoro 20 % z obratu. To by se o ty svoje vlaky, služby a lidi konečně mohli taky začít starat…
(Jo, chápu že mají ještě úroky z půjček a splátky za kdeco, ale stejně…)
Nástupka 25 je málo? No co by ještě ta svoloč nechtěla!
Rozlišujte prosím EBITDA a EBIT. EBIT je zisk, EBITDA je zisk před zdaněním, odpisy a úroky. A obvykle EBITDA je většinou okolo 30 % obratu u většiny společností.
Takže třeba LE generoval kladnou EBITDU již od druhého roku provozu, ale v zisku snad byl jen jednou.
No vzhledem k tomu, že s výjimkou pár Aster jezdí výhradně ojetinami a jinak nic nového na komerční linky nepořizuje, tak co se stane až ho ten vozový dluh dožene. Pokud má 300 vozů a životnost je 30 let, tak by měl každý rok pořídit 10 nových. Zatím jich tolik má za 12 let…
Pamatuji si, že v nějakém starším rozhovoru Jančura říkal něco ve smyslu, že železo může jezdit donekonečna… Ale pokud se tu do toho obuje Leo s Renfe v zádech, je otázka zda-li ho nakonec nevytlačí.
30 let staré vozy z Rakouska jsou pořád lepší, než něco nového Made in cZ.😅
Jako, že ty vozy co montoval Siemens na Zličíně jsou horší než ty co se montovaly v Rakousku? v osmdesátých a devadesátých letech?
No dle článku co zde vyšel ráno je průměrné stáří vozu ČD 32 let, tak na tom RJ asi tak špatně nebude.
Vcelku by mne zajímalo, co bude Regiojet dělat s lokomotivami řady 162. Zatím o dualizaci a osazení ETCS, které by bylo zasmluvněno s dodavatelem není nikde zmínka. A od roku 2025 je využijí maximálně na trase Ústí nad Labem – Kolín a to možná.
Jinak k těm výsledkům, vzhledem k tomu, že předtím historicky uváděli zisk, tak je EBITDA relativní. Navíc je otázka jak účtují zálohy na jednotky řady 655 pro Prahu a nové lokomotivy 388, které mají dorazit příští rok.
Mohly by do Polska.
V Polsku nebude ETCS?
Hádám že to jednou bude nařízení EU, až pod tím bude velká část Evropy, ale do té doby bych to Poláci řekl bych nezavedou jako povinnost, jen pro vlaky co budou jezdit přes 130km/h, jak už to je dnes. V Polsku jezdí velké flotily 500+ starých lokomotiv, do kterých se to určitě nevyplatí, uhlí tam bude končit až tak někdy ve 40. letech, které je na tamní železnici velká část přeprav, tak bych tipoval se to sejde všechno naráz s koncem uhlí a tím i starých mašin.
Nie že by som nebol rád, ale mohli by sa teraz sústrediť na zlepšenie kvality spojov – najmä poriadok vo vlakoch. Tam majú laťku nastavenú na podlahe.
Jsou v klidu, spousta lidí totiž pojede čímkoliv, jen když to nebudou ČD. A mimochodem, za zpoždění RJ spojů můžou ČD 😀
To se celkem brzy může změnit. RENFE může zanedlouho v tom tak zamíchat kartami, že může nastat i celkem výrazný ústup od žlutého. Následující roky mohou být více než zajímavé…
Měl jsem kolegu, co má režijku a i tak jezdil s Regiojetem 😀
Jen prostě stačilo, že je tam kafe zdarma.
Mám kolegu, co má taky režijku a i tak jezdí tím co zrovna jede kdy potřebuje, aby mohl co nejvíce času strávit se svou rodinou. Peníze neřeší, jen čas. Kafe má sebou v termosce za 2tis. , kupuje výhradně kvalitní Arabicu. Ten člověk prostě umí žít a pracovat zároveň.
Taky jim to přeji, jen v některých oblastech by to vážně chtělo přidat na kvalitě.
Pár dní jsem se teď pohyboval na železnici. Musím teda říct, že ty jejich vagony z venku hrůza. Vlastně se mi nepodařilo zjistit jestli jsou tak špinavý, nebo barva omšelá. Takže člověku to nedá se zamyslet nad tím co ho čeká uvnitř. Fakt by na tom mohli zapracovat a část toho zisku vrazit do obnovy. Cestoval jsem teď několikrát s ČD, jak Rj tak i s normálními rychlíky a už vagony čistý a lesklý z venku zvali nastup si k nám. Uvnitř také čisto. Záchod vybaven. Holka s občersvením také fajn. Chtěl jsem si koupit plechovku plzně, kterou už neměla.… Číst vice »
ČD by zase měli zlepšit sedačky v rj ve velkoprostoru (2.tř), cestující poposedne a celá sedačka se pohne a vrzá (rakouské rj: pevné sedačky a nevržou)
Rakouské RJ vrzali už před českýma. 100%
Očividně nemají důvod. Sice plný sociální sítě toho, jak s nima všichni jeli naposled, jak je všechno špatný a přesto počet cestujících dál roste. Mimo R8, R23 a DÚK je všude častá a solidní alternativa. A doku ty vlaky budou plný, nevynaloží nic navíc k tomu, aby to nějak vypadalo, protože k tomu nemají důvod.
Kdyby cenová politika ČD nebyla na lince do Vídně / Budapešti tak šílená jako je dnes, tak z toho množství přes-zahraničních cestujících by také něco měli.
Cena se v relaci Brno – Vídeň mění v eshopu ČD doslova z minuty na minutu a to o stovky korun za jednu cestu. Naprosto nepředvidatelné. Jedete s přáteli na výlet a vaše jízdenky za rodinu se liší i o tisícikorunu.
U RgJ je cena dlouhodobě stabilní, ale často vyprodané.
Z mých občasných cest nemám dojem, že by si ČD na zmíněných relacích měly stěžovat na nedostatek cestujících.
No monje zkušenost z cesty Praha – Vídeň operované vlakem Railjet ČD ve spolupráci s OBB na poslední chvíli je následující:
– cena na webu ČD – 40 EUR
– cena na webu OBB – 80 EUR
obě ceny jsou na ten samý vlak provozovaný ČD
Pointa je taková, že mě na to upozornila pracovnice RegioJet na vídeňském hlavním nádraží – „žlutí“ už měli vyprodáno..
Záleží ovšem vlak od vlaku – na začátek listopadu jsem potřeboval Břeclav – Vídeň. U ČD 224 Kč, u ÖBB na ten stejný vlak 7.90 EUR.
Ještě je tu stálá nabídka na Rex jezdící z Břeclavi, která je za 239,-. Ke koupi v Břeclavi na pokladně.
Problém je tu v tom, že na to v Břeclavi skoro nic nenavazuje. Jak cestou do Vídně, tak zpět.
takže vám jde o euro nebo dvě? Teda o jednu kávu v automatu?
Ano, asi mu o to jde. Mně taky.
Jestli Vám ne, tak mne to euro nebo dvě pošlete. Číslo účtu: 1128889018/3030
Děkuji!
Říká se tomu “kontongent”, tj. předem daný počet jízdenek v dané cenové hladině. ÖBB i ČD mají přidělen určitý počet, no a když se u jednoho vyčerpá a u druhého ještě ne, tak se ceny liší.
Jojo, z Vídně do Plzně můžete jet za 400Kč (přes Gmund) a nebo za 1200 (přes Brno)
Koukám na eshop ČD a jízdenky přes Brno jsou většinou za necelých 500 Kč.
Třeba zbudou u nějaké peníze za zaplacení uklizecek. Objednatele by to měly řešit. Někdy je to už o zdraví.
Kupodivu pořád mu tam jezdí dost lidí. Kdyby hromadně odcházeli ke konkurenci, kde tyto problémy nejsou (tam kde to jde samozřejmě), tak by to RJ začal dost rychle řešit.
A jak třeba chcete jet z Ostravy do Brna s konkurencí? Leda do Přerova a tam přestup a jet do Brna přes Břeclav. A nebo do Olomouce a jet do Brna přes Prostějov. Prostě i kdyby RJ ty vozy rok nechali bez úklidu, lidi by tím jeli, protože jet s konkurencí jen tak nejde, snad jedině když máte moře času a IN100…
To je právě veliká škoda, že na této relaci jezdí pouze jeden dopravce.
Jaký objednatel? Tyto si doslova řečeno objednává pan majitel u své společnosti. Žádné MD, žádný Krajský úřad, opravdu to jde??? i bez nich.
Jančura jezdí i linky v závazku, tam objednatel je, tak by měl jednat a vyžadovat uklid interierů. Nechytejte me, prosím, za slovo. Díky.
Ty dvě linky v závazku, byť jezdí se šmudlama, přesto oproti tomu co tam předvádělo ČD pozvedl o level výš. Na Ústí je to úplně bomba. A v komerci je lowcoast a přesto se srovnává s top produkty konkurence. A hlavně si něco vydělává a jezdí za SVOJE !!!!
Na R8 možná šlo o pozvednutí úrovně ze začátku. Ale teď jsou ty vlaky permanentně tak špinavé, že u ČD jsem nikdy nic podobného nezažil. Navíc jsou taky mnohem kratší než za dob ČD a většinou tudíž dost přeplněné (v časech kdy jezdím). A levnější už taky o moc nejsou, jedině v okrajových časech.
Pokud se tam nezahnízdí štěnice jako u SNCF, tak je to pro celou řadu lidí pořád snesitelné.
Zisk půl miliardy, ale zaplatit personálu tolik aby na tom vlaku byl kdo má být, to nee. Hitem letoška na rychlících Ústí – Kolín jsou vlaky bez stevardů. Na vlaku přítomen agenturní strojvedoucí který ve stanicích pouze zavírá dveře a dává souhlas k odjezdu. Kontrola jízdních dokladů, servis pro cestující atd. Nic. Pozor, to není jednou za čas, to je každou chvíli…
Z pohledu Jančury to smysl dává, šetří na lidech, šetří na údržbě, zisk stoupá a když mu neklesá obsazenost spojů a objednatel služeb v závazku si nestěžuje/nepokutuje, tak to nemá důvod měnit.
Zvláštní je, že na to objednatelé kašlou – vždyť pro ně by každá závada znamenala zisky čistá ruka.
Odkud plyne ten častý názor, že to objednatele nezajímá a kontroly do vlaků nechodí? Ať už RJ neplní standardy protože na to naschvál kašle nebo protože se mu to přes veškerou snahu nedaří, těch kontrol a pokut si je dobře vědom. Jak byste si představoval aby se projevilo že to objednatele zajímá? Nějaký veřejný vytýkací dopis?
Já si představuju, že se to projeví zlepšením služeb. Ale samozřejmě – při špatném nastavení smlouvy – se dopravci může vyplatit placení pokut na místo zaplacení lepšího úklidu.
Je to nejen o nastavení smlouvy, jde i o to jaký mají ty pokuty dopad uvnitř společnosti, jestli to pak propadá do osobního ohodnocení provozních zaměstnanců apod. Teoreticky když Wizzair dostane oproti dnešku 3x tolik stížností na odřeknuté lety a pomalé řešení kompenzací, měl by přestat rušit lety a vyřizovat kompenzace obratem, v praxi se to neděje. Pokud u RJ někdo na začátku podcenil rezervy ve vozovém parku, budou to nějak pytlíkovat celou dobu a počítat s pokutami. A pokud uklízečky dělají co můžou a řve se na ně že to nestačí, motivaci tam pracovat to nezvýší. Třeba je to… Číst vice »
No že by třeba ty pokuty nebyly v řádech desetitisíců za půl roku 🙂
Počkejte a co by jste chtěl aby ten strojvedoucí dělal navíc? Krom vedení vlaku? Vařil kávu?
On si asi plete strojvedoucího a vlakvedoucího.
No přesně. Je tam- měl by být zdpovědný pouze za bezpečné vedení vlaku. Chirurg na operačním sále si také nesterilizuje nástroje.
V motoraku CD nám strojvůdce prodával jízdenky.
Pokud je netto smlouva, koho zajímá kontrola jízdních dokladů?
Pozor na to! Ten stevard ve vlaku je, jenom schovanej v první třídě!
Do švestek!!
Uz je to trapne… 🙂
A pořád se najde další trouba.
RegioJet by se místo rozšiřování své sítě měl zaměřit především na zlepšení údržby a úklidu svých vlaků. Protože ta situace se špínou zvenku i v interiéru už přesáhla meze, které jsem já (a dost možná i jiní cestující) ochoten akceptovat.
Regiojet na spojích, kde jezdí na své komerční riziko, nechť si dělá s čistotou svých vlaků, co chce. Na objednávaných spojích by bylo dobré se držet nějakého hygienického standadu. Pokud možno ale vyššího, než jaký lze vidět například na vozech první třídy rychlíku Svitava.
No mně ta špína vadí i na komerčních vlacích. Díky tomu už s RJ prakticky nejezdím a snažím se využívat konkurenci, která tento problém nemá.
A to jezdíš jak? Tágem?
S jinými dopravci, s ČD nebo LE.
Nepatřím mezi obvyklé kritiky RJ, ale tady musím souhlasit. Čistota vozů na lince do Vídně se oproti dřívějšku zhoršila.
Souhlasím s Vámi. Dřív se RegioJet prezentoval jako „ten lepší“ (jistě si pamatujeme na jeho slogan „o třídu lepší cesta“), avšak dnes je na tom s údržbou bídně (o závazkových spojích ani nemluvě).
Minimálně venkovní špína je zapříčiněna roztříštěním po celé Praze a ztráta společného nádraží na Smíchově. Interiérová špína je už větší problém, ale taky co se divit když jsou všude koberce. Na druhou stranu co jsem si všiml tak cestující jsou čím dál více neukáznění a špiní interiér více než kdysi. Býval to problém jen dětského kupé, ale teď přijdete do kupé po pár dospělých a je tam takový chlív, odpadky poházené, rozlité věci, koberec jako by se půl roku nevysál a to bylo třeba ráno to kupé po hloubkovém úklidu. A při střídání cestujících v průběhu cesty s tím moc… Číst vice »
Chlív bývá i ve vlacích ČD, ale tam se uklízí (pravda ne úplně každý obrat je čisto a koš prázdný), takže obvykle sedám do čistého kupé/sedadla. A není to jen špína ale taky opotřebení interieru. Když odrbaný vůz RJ economy vypadá hůř než renovované béčko od ČD, tak je prostě něco špatně.
Nevím, zda na vlacích ve směru do Berlína stále probíhá úklid za jízdy, ale vzpomínám si, že uklízečky před „čárou“ prováděly tzv. rychlý úklid, vysypávaly koše a přeleštili skla, aby nebyly „utlapané“.
To že RJ nemá dosud vlastní zázemí, i když roky věděl, že se že společného nádraží bude muset odstěhovat, je jeho boj. A k neukázněným cestujícím: to jsou jen u RJ? ČD totiž mají vlaky vcelku čisté, LEO jakbysmet. Jestli to není tím, že se ty vlaky opravdu pravidelně uklízí, i u osobních vlaků, a to i v místech, kde by to člověk ani nečekal.
Nemyslím si. Problém s venkovní špínou pozoruji už minimálně rok a RegioJet na Smíchově není tak 2 měsíce. Máte pravdu, že špína vzniká od cestujících, jenže ti jezdí i u konkurence, která má své vlaky v rámci možností čisté. Kdyby se každý vůz jednou měsíčně důkladně vyčistil (drobný úklid provádět při každém obratu), tak by to takto nevypadalo.
Nie je to pravda, na exteriér sa serie už dlhodobo, aj pred opustením společného nádr. … Pred presunom, na to bol iba jeden jediný zamestnanec aj to s veľmi nevhodnými prostriedkami (metla s vodou bez čist. prostriedku) , a umyla sa počas obratu len nejaká časť vlaku či vozňa aj to len najhrubšia špina a iba keď bolo vonku dobré počasie a bol práve v práci… a okná sa umývajú max tak tie na kabíne strojvedoucího.
Souhlasím. Když začínali bylo to na našich kolejích zjevení, skok v čase o 10 let vpřed. A pak se stalo něco neuvěřitelného – ČD se pochlapily a dneska žlutí tahají za kratší provaz. Jejich škoda.
Ano ČD se pochlapily a snad jim v tom „pomohl“ právě ten RJ, který podle mne je teď na chvostě.
Za jake obdobi?