RegioJet hlásí téměř 20 tisíc prodaných jízdenek do Chorvatska, prohloubil spolupráci s dopravcem HŽ
První vlak RegioJetu dorazil do stanice Rijeka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Podle dopravce poptávka výrazně stoupla po oznámení Chorvatska, že ke vstupu do země stačí antigenní testy.
Fakt nechápu ty zoufalce co si dobrovolně sednou do tohodle povozu.. Žeby jim to připomínalo návrat v čase? Dobrovolně si sednout na tolik hodin do vlaku fakt nechápu, ještě v doprovodu ožralých čecháčků s plechovkou piva v ruce.. BOMBA
A víte co, mne by to třeba lákalo. Ve vlaku, s partou Čecháčku a pivem. Mám VŠ, vysoce nadprůměrný plat, mluvím šesti jazyky, ale asi jsem zoufalec.
Nač tedy ten podmiňovací způsob? Jedete, nebo nejedete?
Nejedu, letos mne čeká Dunajská delta 🙂
Radši si pronajměte Cirruse místo tady toho dobytčáka
Jel jsem s tím, nikdo ožralý v tom nejel, zpoždění nebylo nijak hrozné.
Asi cestuji s jinými lidmi než pan Tomáš.
Co takhle začít u toho nediktovat ostatním, co mají a nemají dělat, navíc o své dovolené 👍
Když to nechápete, tak to hloupě neglosujte. Pro někoho je dovolená strávit týden na svojí chalupě, pro někoho je dovolená chodit týden po horách, někdo si třeba zajede po vzoru „i cesta může být cíl“ na otočku do Chorvatska, v čem je konkrétně problém? To, že nedokáže pochopit, že různí lidé mají různé potřeby, dělá zoufalce spíše z Vás. Možná si zkuste přečíst něco o „myšlení mimo krabici“, možná dostanete pár odpovědí.
Btw. Jak trávíte dovolenou Vy? Inspirujte prosím všechny zoufalce svým tipem!
Mě by nevadila ta cesta, to lze udělat jako hezkou součást dovolené. Co mě ale vadí, že češi musí chlastat prostě všude-ve vlaku, v autobusu, na výletě, na zámku, na hradu, u vody, na horách…..prostě všude. Procestoval jsem půl evropy, a někde neseženete ani alkohol, prostě lidi jedou na výlet a dají si domácí limonádu…..
Proč tohleto neumí České dráhy? 🤔 Zavést úspěšný vlak do zahraničí, strhnout davy..
Možná proto, že jejich hlavní rolí je poskytovat základní dopravní pokrytí jako součást veřejné služby.
Nevidím důvod, proč by přepravu cestujících na dovolené měla provádět státní společnost.
Tak ČD také jezdí k moři. Viz rychlíky z Bohumína k polskému Baltu. Docela to funguje a před koronakrizí všechna místa v těchto vlacích obvykle vykoupili Ostraváci.
To jezdí Poláci a pronajímají si na to celé soupravy, protože vlastní nemají.
Leba je pěkné místo a kemp je jen pár set metrů od nádraží.
Škoda, že nejde vzít sebou vlakem i osobní auto.Driv jezdil autovlak z Prahy Žižkova do Splitu.
Tak jakoupak mutaci si letos dáme?
Chorvatsko Srbskou přece 😀
Žádnou, byl jsem tam, viděl a už nikdy. Samý čecháček s řízkem v alobalu, socka a nýmand. Voda studená, pláže samý šutr no prostě hnus už neee.
Za to vy jste tam určitě každý den konzumoval kaviárový toust, co? 😀 Já nevim. Ono by stačilo nejezdit nutně na Makarskou, ale někam, kde moc Čechů nenajdete, když vás to tak irituje. My jsme zůstali v Opatiji. Tam byli samí Němci, super restaurace (Pizzeria Moho, doporučuju), pláže nebyly tak nařachané, voda příjemná, výskyt Čechů s řízky v alobalu – 0.
Jenže podmínkou je, abyste měli nějaké pevné ubytování. A nikde nebylo sděleno, zda stačí pod stanem kempu a kolikrát můžete to ubytovani změnit. A když jste cyklista a chcete třeba jet přes noc, tak jak se ubytujte? Myšleno na tom kole přes noc. Protože v Chorvatsku je v noci příjemně. Jako zatím letos ta dovolená vypadá bledě. Snad jediná šance jak mít volnost je jet do Švédska, kam se smí bez testu a smí se spát volně v lesích a když doma necháte mobil a koupíte si místní Simku a platit budete hotově, tak se můžete bez testu i vrátit,… Číst vice »
Tak si zarezervujete náhodné ubytování na airbnb, vytisknete potvrzení, rezervaci zrušíte. Nemyslím si, že valné procento cestujících tímto vlakem pojede do Chorvatska spát v lesích 😀
správný FIPkař spí zásadně na nádraží
Nejen SIMku, ale taky jiný mobil. A po celé té předběžné opatrnosti pak nasdílet selfie na síti.
Nač potřebujete v zahraničí mobil. Mně nikdy nechyběl …
Je rok 2021?
Reaguju na cyklistu, který se potřebuje zbavit stop při vycestování z ČR. Vyměnit SIMku opravdu nestačí.
Nejde o dokonalé ututlani, ale o to na sebe zbytečně neupozornit. Domovní prohlídku a kontrolu SD karet vám nikdo dělat nebude, ale volat z českého mobilního čísla a platit českou kartou je celkem riziko, pokud po návratu domů nechcete hlásit kde jste byl a jít do karantény a na 2 testy. Za to jsou docela vysoké pokuty, takže lepší je to ututlat. Jak ale se píše níže, už i Švédsko vyžaduje při vstupu test, takže dostat se tam už nejde. Jinak by teoreticky bylo.mozne osobáky nebo busem na falešné jméno anonymně přejet Německo a Dánsko, pokud by tam polevily kontroly… Číst vice »
A nechcete při té vaší konspirační cestě odpálit i nějaký muniční sklad?
Stačí mi usetri 50k pokuty a moct se po návratu z ciziny volně pohybovat bez karanteny a bolestiveho výteru ze zadní části nosu.
Za padělání identity jsou až 3 roky vězení.
za padělání identity mobilu? 🙂
Prostě ignorovat důvody, proč jsou tato nařízení, a tvářit se jako vítěz. Typický čecháček, všechno vobčůrat, všem všechno pokazit, a ještě se u toho tvářit jako hrdina.
platit českou kartou je celkem riziko
Curve, Revolut….
Myslím, že stačí jet do Švédska jen na kole, v noci a vyhýbat se zpevněným silnicím =)
S tím Švédskem bych si už taky nebyl tak jistý. Minulý týden jsem cosi jako test, vstup do Švédska četl na lodi.
Pokud je nutné cestovat v zahraničí s náhubkem na ksichtu, tak raději budu jezdit po tuzemsku. Taky nikomu nevadí náhubek na půl huby, tím spíše, že při konzumaci ho mít nemusíte … stačí s sebou vzít petku s limčou a jednu oplatku …
Tak v zahraničí jsou trochu drsnější pokuty i policajti. Ve Švédsku ale náhubek povinný není.
Já myslel, že všem jedincům rodu homo sapiens sapiens je jasné jak vypadá virus, že opravdu existuje, dokonce že téměř každému někdo kvůli infekci tím svinstvem onemocěl vážněji než rýmička. A pokud vám kamarád leží týden na kyslíku, tak si rád pro své přátele tu krytku hadroplenovou na obličej dám. A nebudu to očurávat.
Á, pán je z Ústí?
Do Švédska je test skutočne potrebný (stačí antigén), ale po Švédsku sa potom už môžete pohybovať bez náhubku. V MHD je síce doporučený, ale nosí to pomerne málo ľudí a za tie 4 mesiace odkedy to odporúčanie zaviedli som nemal jediný problém s tým že ho nenosím. SL síce generuje jednu pronáhubkovú kampaň za druhou, už to pôsobí trochu zúfalo, ale verejnosť to svorne ignoruje. Skôr by som povedal že počet ľudí čo ich nosia klesá. Celkovo si myslím že toto leto už žiadna otvorenejšia destinácia než Švédsko nebude. Možno Británia, ale tam mám pochybnosti. Takže ak chcete bicyklovať v… Číst vice »
Koukám, máte pravdu. No, uvidíme v létě.
My máme normálně pobyt od cestovky s vlastní dopravou kousek od Trogiru. Takže jsme se místo auta letos rozhodli pro vlak, lůžkové kupé (čtyřčlenná rodina). Zastávka návazného autobusu je cca 200 m od hotelu. Akorát mě trochu překvapilo, že se musí přesedat už v Gračaci, když Trogir je od Splitu v podstatě kousek… No uvidíme, jsme na to velmi zvědavi, i když auto by pro nás problém nebyl…
Lúžkové kupé asi mít nebudete, a rád si prohlídnu fotografii boku vašeho vozu. Buďte tak laskaví a přečtěte si ty písmenka. Bude-li tam Bc tak to opravdu NENÍ lúžkový vůz. Lůžkový vůz v civilizované železniční Evropě se značí WL ( Wagon Lits)
Pardon, samozřejmě jsou to lehátka, vyjadřujme se přesně, naprosto souhlasím…
Omlouvám se za hnidopichani . Přeji hezkou dovolenou. A klidně si někdy zkuste lůžkový vůz. Zvláště ty od Siemense co provozuje WagonSlovakia jsou jak hotel, vypružené a s dobrými brzdami . Když se povede posunu něžně svěšovat v průběhu jízdy soupravu, spí se fakt dobře.
nevím, ale neříká se že ve Švédsku se hotovost už prakticky nepoužívá?
Jen jeďte paštiky 😂
nývlt, jen se podívej na ruce, otcovrah bratrovrah… kdybys mu nebyl podobný sedíš na borech a nikam nejedeš 😀
Nad propastí!!!
do švestek
Neztratit stopu.:-)
Vždycky doufám že se tyhle slova u článku o Regiojetu objeví a zatím jsem nikdy nebyl zklamán… 😀 Asi napíšu Jančurovi námět ať si dá tenhle “geniální slogan” jako polep na některé vagóny… 😀
pokud si to nebude chtít nárokovat AŽD 🙂
Změňte už tu hlášku. Je to trapné, když takto hejtujete vše, kromě ČD. Nic kloudnejšího nevypotíte?
takto hejtujete vše, kromě ČD
to jste si mě asi s někým spletl 🙂
Melete furt to samé. Kolovratku.
Aspoň bude mít cash flow a zaplatí ty faktury po splatnosti, aby stihl předělat své peršinky.
Takže tam bude platit i FIP? 😀
NE
Jaktooo? 🙁 🙂
Víte že FIPku může mít i fíra SBB s platem 3500 CHF měsíčně ? Taky francouzsky elektrikář z Centre Technicien SNCF v Toulouse ? Ten můj vlastní půl hektaru vinice v Champagne v ceně 400000€
Fírové SBB vydělávají tak málo?
stejně nikam nepojedou 😀
A nějaký důvod by byl…? 😀
Jen doufám, že spoje nebudou mít příliš velké zpoždění. Loni nebyla + – hodina žádný výjimka.
Ve Splitu jsou jen 2 hodiny pouzu včetně úklidu. Takže do těch hodin zpoždění je to v pohodě.
největší průser je, že ten vlak ve směru do ČR obsluhuje vnitrostátní relaci a spolehněte se na vlak, kterej má prakticky denně 1-2 hodiny zpoždění…
Ono…. Tak tomu bylo i dříve. Myšleno dobu Mamaia, Amicus, Transdanubium aťd… Chceš na ráno do Prahy a nakonec i ten Brněnský drak byla záruka +/- dojezdu
dříve není podstatné, pokud vím, že jedou dva vlaky a jeden z nich s vysokou pravděpodobností bude mít velké zpoždění, vyberu si ten „spolehlivější“….
Na druhou stranu ta zpoždění člověku umožnila mít ještě levnější jízdenku, stačilo jim napsat na mail o nařízení EU a kompenzace byla doma 🙂
Hloupost .
Uspěli minulý rok, uspějí i letos. A tím nemyslím jen RJ ale i Chorvaty. Země, které jasně, transparentně a včas vymyslí a dodrží pravidla cestování budou určitě zajímavější než „balíčkování“ některých jiných. Lidé chtějí cestovat a užít si volno. Chtěli minulý rok a letos tuplem a rizika je (povětšinou) neodradí. Za mně palec nahoru
Tak u nás je poslední dobou zvykem přečíst si v neděli večer, co platí od pondělního rána. Protože cokoliv jiného je zbytečná práce. Bývávalo, když se to vyhlašovalo aspoň v pátek.
Tak a ted si predstavte, ze by tam na te trase byl vysokorychlostni koridor… To uz by byly uplne jine bomby… odpoledne skoncim v kanclu a odskocim si na vykend k mori… Anebo naopak. Chorvat skonci v kanclu a odskoci si do Prahy na pivo a gulas a do muzea treba… 😀 ano ano ja vim… tezke scifi.. ale az budou mit moje deti fousaty deti tak to tak bude…
Vize hezká, ale to, že vám Vaše výlety budou ostatní financovat prostřednictvím daní už tak hezké není. Pokud by totiž nebyla jízdenka dotovaná, tak to nikdy nebude vůči letadlu konkurenceschopné.
Jakože letadlo není dotováno?? Ať už přímo či nepřímo, letectví je zvýhodněné! Např. nedaní kerosin apod. Takže ta konkurenceschopnost nebude tak horká že.
Jo kdyby tam byla slušná trať (klidně jen s V max 160km/h) bylo by to mnohem zajímavější.
Fajn, odpusťte vlakům daň za elektřinu/naftu, ale pořád to bude dražší.
Zeptejte se na radnici v Brne a Ostravě kolik peněz poskytují leteckým dopravcům aby se létalo k nim? Kolik peněz poskytují přímo letištím? Kolik penez investují do dopravní obsluhy z/na letiště?
Což je stejně špatně jako dotovat mezinárodní linky.
myslím až je to až moc optimistická vize
Co ta se naučit pořádně gramatiku?
A co TAK si po sobě přečíst, co jsem napsal.
Z Rijeky do Bratislavy se jednodenní výlet udělat stihne (z Rijeky 19.55 a Bratislava pobyt cca 8.43 – 21.17). Možná i do Brna by to šlo, když tam chci něco vidět, pojíst a tak.
Pochybuji, že obyvatelé Rijeky mají povědomost o nějaké Bratislavě nebo Brně … těm dříve narozeným řekne něco Československo, Česko / Slovensko je už pro ně neznámý pojem …
Pochybuji, že obyvatelé Brna mají povědomost o nějakém Bělehradu nebo Rijece … těm dříve narozeným řekne něco Jugoslávie, Chorvatsko / Srbsko je už pro ně neznámý pojem …
(Nedělejte prosím vás z těch Chorvatů negramoty a netvařte se tak čechocentricky)
A nebo sednu na letadlo a nemusim cekat az moje deti budou mit fousaty deti 🙂
Plus buzerace na letišti, která ale s vlakem zase odpadá… Ono to má každé svoje.
I kdyby ten vysokorychlostní koridor spadl z nebe, tak jet na pivo 600 kilometrů nebude nikdy stát 50 korun. Takže se to nikomu nevyplatí. Pokud tedy není boháč nebo rentier s kapesním 100 klacku měsíčně. A vrt z nebe napadají, postavit novou přímou trať z Prahy do Záhřebu by trvalo desítky let a stálo stovky miliard. Kdo to zaplatí?
Zapomínáte na režijkáře. Těm je to jedno, mají to přece zadarmo.
Pch, 1100 ročně mne to stojí. Letos jsem je neprojel a loni jen tak tak.
Vykend jako podle vzoru my-kend oni-kend nebo vykend odkend předkend.?
Ani děti Vašich dětí nebudou jezdit na vÝkend k moři.
Přidám bohužel smutnou osobní zkušenost s dopravcem RJ a cestou do Chorvatska vloni, která mě poněkud odrazuje od jakýchkoliv dalších cest s nimi: Jeli jsme s partou, nefungovala celou cestu klimatizace, zásuvky atd. Mile jsme byli překvapeni kompenzací 100 % jízdného na kredit. Chtěli jsme za ty peníze pořídit jízdenky letos, leč po půl roce bez jakéhokoliv upozornění (jak předtím při procesu reklamace, tak nyní před propadnutím částky) všechny peníze z kreditu propadly… Prý jsme si to měli vybrat na hotovost. Reklamace opakovaně zamítnuta, že jsme si měli přečíst před nákupem jízdenky smluvní přepravní podmínky, kde je to jasně napsáno… Číst vice »
Ale hezké, že reklamaci uznali. Mně řekli, že vlak jel 500 km bez elektriky (asi samospádem) a proto se neklimovalo 🙂
nefungovalo zařízení CZE z něhož je napájena vnitřní síť, baterky utáhnou leda jistý stupeň osvětlení …
zřejmě dobrý oddíl, to já myslel, že se CZE kazí jenom přestříkáním na modro. Ve žlutých šatech se CZE nekazí…
To já samozřejmě vím, ale v Regiojetu to asi vědět nechtěli 🙂
Ale to že neumíte číst je vaše vec
Tohle není o čtení, když jsou takové důležité informace úmyslně někde bokem nebo malým písmem na 4 stránce dole v PDF. To je zákeřné jednání. A někteří dopravci to dělají radi. Mám zkusenost z letecké dopravy. Stalo se mi, že jsem měl letět s firmou Transavia z Mnichova do Barcelony a zrušili mi let. Byl nárok na odškodnění a tak. Odškodnění spolu s letenkou to dělalo skoro 10 tisic. Neměl jsem čas to řešit, tak jsem si našel na internetu, ze lhůta pro žádost o odškodnění v Německu je 3 roky. Když se blížila ke konci, ozval jsem se a… Číst vice »
Nejde o to si to přečíst při nákupu, ale při reklamaci je dobré si to pořádně PROSTUDOVAT. Pak Vás nic nepřekvapí.Nikdo to nečte a potom se diví. Reklamace se řeší co nejrychleji a tak, jak mi vyhovuje. (Raději peníze hned, než voucher do budoucna)
A vy znáte nazpaměť 20-100 stran, které takové SPPO všech dopravců zpravidla mají?
Ne, ale jakou chybu udělal RJ, žádnou má to tam napsané…
Ono každý bktobpride do HR vlakom šetrí ich cesty a nemusí nikde parkovať. Pre HŽ je to len prínos majú robotu pre mašiny a strojvodcov. V HR je všeobecne slabá ponúka vlakov a keďže majú aj slabý priemysel tak aj nákladnej dopravy. Toho tranzitu po sieti HR je naozaj minimum.
Tak na tom není nic smutného krom vaší blbosti, že si neumíte přečíst podmínky. Smutné je jen to, že chyba je na vaši straně.
HZ zřejmě pochopily kooperaci k užitku cestujících správně . Kéž by jednou i u ČD prozrely
U ČD bych s tím nepočítal. Tam než se rozhoupou, je konec sezóny
ČD solidně pokrývají spojení do Polska k Baltu. To je taky dobře.
No, Balt pokrývají jen proto, že PKPIC nemá vozy. 😀 Nebýt toho, tak spojení k Baltu není. A počítám, že až dojedou rekonstrukce (335+265 vozů dojíždí, teď PKPIC vyhlásilo výběrko na dalších 192+14, krom toho je ve výrobě 81 nových od FPS) a revize polských vozů, tak tyhle rychlíky udělají taky pápá, což bude docela škoda.
Klasika, neexistuje článek u kterého byste nepropagoval vaše slavné vlaky k Baltu. To vás někdo platí že jim děláte takovou reklamu ? Poptávka po cestování k Jadranu je neporovnatelně větší, Polsko to nikdy nenahradí.