RegioJet dosud přepravil na lince Praha – Přemyšl přes 110 tisíc cestujících
Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet
Spoj Praha – Přemyšl hodlá RegioJet provozovat i nadále.
Spoj Praha – Přemyšl hodlá RegioJet provozovat i nadále.
Skoda jen, ze se nevenuje statnim zakazkam na rychlikove lince Kolin-Usti a Brno-Ostrava, kde se kvalita po ziskani kontraktu vyrazne snizila.
Profitovat na krizi na Ukrajine a na provozovane lince Praha-Premysl neni taky asi zcela ferovy byznys. Driv jezdil charitativne, dnes za vyrazne vyssi ceny. Hmmm
Chapu správně že kvalita se snížila tím ze místo Béčka se nasadil vuz UIC s klimatizací, vakuovou toaletní, Wi-Fi atd?
Zní to divně, ale asi to není ojedinělý názor. O lince Brno – Ostrava jsem ho slyšel vícekrát. Největší stížnosti byly na čistotu. Uklizené béčko působilo na lidí lépe, než umolousané vozy regiojetu. A já to docela chápu. Interiér regiojetu vypadá dobře, když je opravdu uklizený, ale jak to není 100% tak to opticky vypadá hůř, než Béčko v podobném stavu. V létě navíc byl problémy s kapacitou, protože RJ neměl vagony a to byl objektivně asi opravdu zhoršení. Já Brno Ostrava párkrát do roka jedu taky, a troufnu si říct, že je to (mimo léto) dle očekávání lepší, ale… Číst vice »
Velká část těch cestujících měla před rokem touto dobou nakoupené letenky Ryanairu z Pardubic do 4 ukrajinských měst. Stavět obch. model letiště na jedné zemi byl velký hazard…
Ryanairu? Tak to určitě neměla.
Aha, takže spíš Wizzairu, dvě z nich ani nezačaly létat…
Jakkoli fandím Radimu Jančurovi v jeho nových projektech, tak doufám že důvody popularity této linky co nejdříve pominou. ČD ultras mi snad protentokrát prominou…
Vzhledem k počtu pracujících Ukrajinci v ČR a okolí a poměrně zajímavé poloze linky může tento spoj fungovat dlouhodobě.
Jo tenhle konflikt nejspíš navždy vytrhne Ukrajinu z Ruských spárů a pak už je jen otázkou času, kdy se celá předělá na standartní rozchod a při tom nejspíš i pobaltské státy, které to zatím neplánovaly také z obavy z ruské reakce. Jen je smutné, že takové kroky musí předcházet tolik mrtvých. Jsem zvědav, jak potom dopadne železnice v Kaliningradu.
Nijak. Dva rozchody tam mají už dnes a na více místech.
Pokud RF nebude dělat píčoviny, mohl by do Kalingradu vést široký rozchod(nebo splitka).
Jen aby to nebylo naopak až Prigožin po dobytí pevnosti Přemyšl vyplatí každému po šesti rublech?
Říká se v Královci.
Přemyšl ale není totéž co Královec
Baltové se bojí Ruské reakce na změnu rozchodu?
Já toho chlapika uplně v lásce nemám, ale za tu akci po vypuknutí války si ho moc vážím… 👍
A samozřejmě i všech dalších organizací, firem i jednotlivců, kteří tak bleskově a nezištně zareagovali… 👍
Jančuru, nebo Pánka???
Snídaně v ceně asi jak kdy, 2 týdny zpět jsem tím jel do Krakowa a snídani jsem nedostal, po dotazu mi bylo stewardem sděleno, že nestíhají
to se nebojte, i kdyby to stihali tak dustanete conejvic caj (standartni teple napoje totiz na teto lince nejsou) s prichuti vody a croissant baleny pred mesicem nekam v zahranici.
Aneb, jak se z původně humanitární vlaku stane zajímavý byznys. A to takový, že díky němu Regiojet omezil i letní vlaky do Chorvatska.
To je jedna z věcí, která dělá Regiojet to, co zkostnatělé státní dopravní společnosti žijící z dotací objednatelů až výjimky neumí, vidět příležitost na volném trhu a umět z toho profitovat.
Jenže RegioJet ten spoj plánoval už dřív, v podstatě by vajel stejně, jen o několik měsíců nebo rok později. Nedá se tedy úplně říct, že by to byl byznys jen na základě humanitární situace.
V dobe tesne pred valkou zacly o planech na spojeni s ukrajinou mluvit vsichni tri nasi dalkovi dopravci. Rozsirovalo se i letecke spojeni, takze bez valky by mozna tech spoju bylo i vic. Na druhou stranu se ted ze spojeni EU a ukrajiny stalo i politicke tema, coz drive moc nebylo.
Problem regiojetu je, ze sice vidi prilezitost a nevaha ji vyuzit, ale provedeni zacne casto drhnout na tom, ze se podstatne vic pozornosti vedeni soustredi na marketing, nez na realne existujici sluzbu v terenu. A nocni vlaky regiojetu jsou toho prikladem. Nekdy se zamyslim nad tim, kolik lidi naopak od nocnich vlaku obecne regiojet odradi, kdyz si nezkuseni cestujici po zkusenosti s touto firmou zacnou myslet, ze takhle vypadaji vsechny nocni vlaky. A zde me prosim nepovazujte za odpurce soukromeho podnikani na zeleznici, tim rozhodne nejsem.
Analogicky lze napsat, že lidé nastoupili do Honeckeru a mysleli si, že takhle vypadají všechny denní vlaky.
Tak z rozhovoru s lidmi bych rekl, ze se ocekavani od osobaku do prelouce a spaciho vozu do kosic ponekud lisi.
To by ten Honecker nesměli řadit na dálkové vlaky jedoucí přes 100 km.
Regiojet jezdí relativně plný na většině nedotovaných linek. A je otázka, zda-li za dané ceny je možné poskytovat lepší servis.
To ano, jednoduche to nemaji.
Buďte v klidu, JLV byly ztrátové dávno před Regiojetem…
Naprosto chápu, že má momentálně Ukrajina jiné starosti, nicméně co se týká infrastruktury, tak by bylo velice vhodné protáhnout standartní rozchod z Mostysky až do Lvova.
K tomu jednou dojde, železnice má opět geopolitický význam, viz Rail Baltica.
No, jestli se to bude stavět stejným tempem jako Rail Baltica…?
Problém je, že ne všude je dostatečně rychlá a kapacitní. V ČR navíc některé přepravní proudy jdou mimo spádové města
Planuje se
Já bych skoro řekl, že protáhnout standardní rozchod by bylo vhodné právě kvůli těm dnešním starostem. Mít víc možností překládky např. zbraní by nebylo od věci.
Ono tam je víc problémů než jenom rozchod. On je to i průjezdní profil. Nevšimli jste si že jsou tam vagony širší a vyšší? Když tam přijede úzký vagon, tak stojí daleko od těch jejich vysokých peronů…
A je to řešitelné, třeva výsuvným schůdkem?